Toon posts:

prijzen RAM-geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Momenteel heb ik 2x 512MB in mijn pc zitten (http://www.ocztechnology...._gold_gx_xtc_dual_channel).
Ik kan een gelijkaardig setje (maar dan de special ops edition) aanschaffen voor €106.
Ik was van plan om te upgraden in de zomer, maar ik vroeg me af of de geheugenprijzen weer gaan stijgen of net dalen? Als ze gaan stijgen sla ik nu al wat RAM in :) .

Greetz, Stinus

Verwijderd

De prijzen stijgen doorgaans net voor het nieuwe schoolseizoen, de december feestdagen, of wanneer iemand weer kunstmatig de productiecapaciteit knijpt onder het mom van een aardbeving terwijl er nog een jaarvoorraad op de plank ligt.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 15:14

LieveNiels

On Fire

Het is over het algemeen zo dat als je iets wilt hebben/nodig hebt je het gewoon moet kopen, uiteindelijk wordt alles goedkoper en alles wordt beter, maar je kan niet voor altijd blijven wachten met upgraden omdat 'het goedkoper wordt'.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De prijzen van DRAM-geheugen zitten momenteel ongeveer op het laagste niveau. Men verwacht dat de daling in mei kan voortzetten, maar erg wereldschokkend zal het niet zijn. Verder ga je er met deze upgrade qua chips in ieder geval niet op achteruit; die zijn bij beide setjes namelijk hetzelfde.

[ Voor 30% gewijzigd door Rone op 23-04-2007 21:13 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:10:
De prijzen van DRAM-geheugen zitten momenteel ongeveer op het laagste niveau. Men verwacht dat de daling in mei kan voortzetten, maar erg wereldschokkend zal het niet zijn. Verder ga je er met deze upgrade qua chips in ieder geval niet op achteruit; die zijn bij beide setjes namelijk hetzelfde.
Daar heb ik aan gedacht, maar dan kan ik niet meer in dual channel mode draaien denk ik.
(edit: er stond eerst iets va, 2x 1GB d8 ik)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 21:15 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:13:
[...]

Daar heb ik aan gedacht, maar dan kan ik niet meer in dual channel mode draaien denk ik.
Ik doelde op het feit dat beide setjes gebruik maken van hetzelfde type chips. Voor sommigen belangrijk, voor anderen verwaarloosbaar. Het was dan ook meer ter informatie.
(edit: er stond eerst iets va, 2x 1GB d8 ik)
Dat klopt, ik was in de veronderstelling dat je een 2x512MB kit aan wilde schaffen en raadde je daarom aan om voor 2x1GB te gaan. Dit is met de huidige prijzen sowieso aantrekkelijk en bovendien in de toekomst gemakkelijker te upgraden. Verder kun je 2x1GB en 2x512MB indien gewenst prima in dual channel draaien, mits je moederbord/geheugencontroller dit ondersteunt.

Je zou eventueel een kijkje kunnen nemen in:
PMG FAQ » Welk geheugen moet ik nemen?
Het DDR/DDR2 Informatie- en Overklokresultaten-topic

[ Voor 50% gewijzigd door Rone op 23-04-2007 21:20 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Chips zijn idd hetzelfde, maar de gold versie is wat moeilijker leverbaar, prijs is quasi hetzelfde.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tip voor dit soort vragen:

Kijk diep in de glazen bol, wacht totdat de rokerigheid erin helder wordt, dan zie je de precieze prijsverloop voor de komende maanden/jaren.

Wat? Heb je geen glazen bol :?

Helaas, wij ook niet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.