Hallo mensen,
naar aanleiding van dit topic Nieuwe MC PC, HDD problemen, ben ik erachter gekomen dat ik meer geheugen moet hebben, geheugen uitbreiden dus. (ik ben wel een volledige leek op het gebied van geheugen en dergelijke spullen).
Nu is het zo, dat ik contact heb genomen met Complus om te vragen wat voor geheugen ik moest hebben en wat het moest kosten.
Medewerker aan de telefoon voerde mijn systeem modelnummer (Pavilion m7680n (m7680.nl-a)) in het systeem en kwam tot deze geheugens van Kingston:
KTH-XW4300/512 512MB DDR2-667 Module beschikbaar
KTH-XW4300/1G 1GB DDR2-667 Module beschikbaar
KTH-XW4300/2G 2GB DDR2-667 Module
Ik heb het zelf ook even op de site van Kingstong gezocht.
De 1GB module kost alleen al € 83,55 en de 2GB module kost € 245,-.
Nu is het zo, ik schrok van de prijzen
, gezien de huidige prijzen van geheugens, ik had veel lagere prijzen verwacht. Ik had ook geen rekening gehouden met het feit dat er aleen maar specifieke geheugen in me systeem geplaatst kon worden.
Toen heb ik even verder gezocht en ook even op de site van Corsair (voor mijn systeem) gekeken.
De 2 x 1GB staat op de PriceWatch voor maar € 99,08, dat is veel voordeliger dan alleen een 1GB van Kingston.
Geheugen wat er nu in me PC zit;
-
Plaatje1 - Plaatje2
Mijn vraag is natuurlijk, heb ik daadwerkelijk specifieke geheugen nodig voor mijn systeem? Waarom zijn er zulke prijsverschillen tussen de geheugens (maar wel voor hetzelfde systeem).
Welke geheugen raden jullie mij aan? Tips en verdere opmerkingen, advies?
Thanx!
naar aanleiding van dit topic Nieuwe MC PC, HDD problemen, ben ik erachter gekomen dat ik meer geheugen moet hebben, geheugen uitbreiden dus. (ik ben wel een volledige leek op het gebied van geheugen en dergelijke spullen).
Nu is het zo, dat ik contact heb genomen met Complus om te vragen wat voor geheugen ik moest hebben en wat het moest kosten.
Medewerker aan de telefoon voerde mijn systeem modelnummer (Pavilion m7680n (m7680.nl-a)) in het systeem en kwam tot deze geheugens van Kingston:
KTH-XW4300/512 512MB DDR2-667 Module beschikbaar
KTH-XW4300/1G 1GB DDR2-667 Module beschikbaar
KTH-XW4300/2G 2GB DDR2-667 Module
Ik heb het zelf ook even op de site van Kingstong gezocht.
De 1GB module kost alleen al € 83,55 en de 2GB module kost € 245,-.
Nu is het zo, ik schrok van de prijzen
Toen heb ik even verder gezocht en ook even op de site van Corsair (voor mijn systeem) gekeken.
| Deel # Grootte VS2GBKIT533D2 2GB Kit (2 x 1GB) CMSS1GB-533 1GB VS1GB533D2 1GB VS1GBKIT533D2 1GB Kit (2 x 512MB) |
De 2 x 1GB staat op de PriceWatch voor maar € 99,08, dat is veel voordeliger dan alleen een 1GB van Kingston.
Geheugen wat er nu in me PC zit;
Plaatje1 - Plaatje2
Mijn vraag is natuurlijk, heb ik daadwerkelijk specifieke geheugen nodig voor mijn systeem? Waarom zijn er zulke prijsverschillen tussen de geheugens (maar wel voor hetzelfde systeem).
Welke geheugen raden jullie mij aan? Tips en verdere opmerkingen, advies?
Thanx!
[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 23-04-2007 14:07 ]