Toon posts:

[Discussie] BluRay en HD-DVD hardware en software

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 46.149 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

PowerFlower schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:45:
In ieder geval zijn de reviews van die HD-DVD heel erg goed, al was het maar vanwege de extra features.

En de klassieke aanrader voor high definition materiaal: Planet Earth, zelfs al houd je niet van natuurdocumentaires, deze BBC serie heeft gewoon adembenemende beelden. Zelfs mijn kat zat geïnteresseerd naar de tijgers en daarna de vogels te kijken (gewone televisie of DVD's worden volstrekt genegeerd) :)
Die serie is zelfs op de gewone DVD, die ik bij de BBC direct heb besteld, fantastisch :)

De BBC-direct service is trouwens prachtig. Gebruik gemaakt van mijn credit card, en binnen 3 dagen kon ik eea al ophalen bij het lokale post-bgebeuren .

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Children of Men (bij de ibood/1dayfly aanbieding) is een erg goede film die er in HD prachtig uitziet. Een echte aanrader.

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:54:
Ik heb nog wel een EP-30 voor je liggen. Nieuw in doos! Laat maar horen of je interesse hebt..
[...]
Yo, ik wel anders!
Kan alleen geen email van je vinden...

Geniet maar tweak met mate

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:57

-d-

Pan's Labyrinth is ook een super titel, beeld is super en 7.1 HD audio. Jummie :>

Zodiac is ook erg goed.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
PowerFlower schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 15:45:
En de klassieke aanrader voor high definition materiaal: Planet Earth, zelfs al houd je niet van natuurdocumentaires, deze BBC serie heeft gewoon adembenemende beelden. Zelfs mijn kat zat geïnteresseerd naar de tijgers en daarna de vogels te kijken (gewone televisie of DVD's worden volstrekt genegeerd) :)
Ik heb Planet Earth op BR, maar ik was niet bijzonder impressed door de beeldkwaliteit. Misschien dat de HD-DVD beter is, maar ik heb scherpere BR discs dan Planet Earth. Let wel dat 'niet impressed' nog steeds betekent 'maar wel ****ing beautiful in vergelijking met SD materiaal' ;)
Wat zijn nu HD DVD's films die er echt uitspringen in beeldkwaliteit?
AreaDVD kwam recent met dit lijstje:

http://www.areadvd.de/har...Best_of_HD_DVD_2008.shtml

King Kong
2001: A Space Odyssey
Underworld
Shrek 3
Phantom of the Opera
Silent Hill
Crank
The Mummy 2
Bourne Ultimatum

Wel een paar crappy films, maar de eye candy is dus wel in orde ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

Wat een waanzinnig goed en goedkoop formaat is BR toch, ben blij dat deze toch heeft gewonnen :|
Blu-ray prices go up following HD DVD's death

Now that there is no longer competition between Blu-ray and HD DVD, Blu-ray prices have started showing an increasing trend going by this TG Daily report. As a result, while the consumer can now safely pick-up a Blu-ray player knowing that the HD disc format war has finished, the bad news is that it may not be until much later in the year that Blu-ray disc player prices start going back down again.
Bron

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 05-03-2008 13:21 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Royz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:20:
Wat een waanzinnig goed en goedkoop formaat is BR toch, ben blij dat deze toch heeft gewonnen :|

[...]
Bron
Want als HD-DVD had gewonnen was het heel anders gegaan? Wel erg jammer, maar aan de andere kant krijg ik diverse blu-ray akties in mijn mail, dus ik geloof dat het wel meevalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 05-03-2008 13:27 ]

PSN: Shiver23

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Want als HD-DVD had gewonnen was het heel anders gegaan? Wel erg jammer, maar aan de andere kant krijg ik diverse blu-ray akties in mijn mail, dus ik geloof dat het wel meevalt.
Bekijk deze discussie nog maar een keer. Er zou binnen no-time een cheap BR speler komen door onderlinge concurrentie onder de BR bedrijven, daarom was het beter dat er maar 1 formaat zou zijn.

My ass :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 21:47:

AreaDVD kwam recent met dit lijstje:
2001: A Space Odyssey
Deze is dus echt top! (ik heb 'm trouwens wel op blu ray ipv hddvd)

[ Voor 10% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 05-03-2008 13:43 ]

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Royz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:20:
Blu-ray prices go up following HD DVD's death
Zoals reeds was voorspeld door diversen hier (except BluRay fans uiteraard).
According to TG Daily, they expect little hope in any significant cut in Blu-ray player prices over the next six months, with industry sources saying that the first under-$300 players are not expected until December.

Besides Blu-ray player prices, going by this Punch Jump report, some Blu-ray disc prices have also gone up following Toshiba's ending of HD DVD. For example, on Amazon.com the popular Planet Earth Series on Blu-ray has gone up from $54.95 to $66.95 and Spider-Man Trilogy Blu-ray title has made a significant jump from $48.95 to $64.95.
Triomfsfeer bij 't BluRay kamp, sponsoring vervalt, concurrentiedruk voor goedkope spelers en media verdwijnt, dus prijzen omhoog. Marketingleus: Was al duur, nu dus nog duurder :)
Nog een extra reden voor de gemiddelde consument (en deze jongen) om 't voorlopig niet in huis te halen. Men vergeet dat er nog niets gewonnen is zolang de consument de overstap vanaf DVD niet maakt. Mijn cheap/gratis HD-DVD speler + cheap HD-DVD's maken me steeds blijer hier ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Cheetah op 05-03-2008 15:43 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heeft iemand al iets aan het fannetje van de Toshiba EP30 gedaan? Ik vraag me af waarom het nodig is, een harde schijf zit er immers niet in...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:00
Die chipset zal wel vrij warm worden, maar dat fannetje is inderdaad best irritant, misschien ooit eens vervangen door een stiller exemplaar.

Flickr | Lego collectie

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Royz schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 13:40:
[...]

Bekijk deze discussie nog maar een keer. Er zou binnen no-time een cheap BR speler komen door onderlinge concurrentie onder de BR bedrijven, daarom was het beter dat er maar 1 formaat zou zijn.

My ass :+
Dat vraag ik niet.

Ten eerste zijn de prijzen voor de BR-speler niet omhoog gegaan. Ten tweede kan ik weinig 'bewijs' vinden dat de prijzen van de discs structureel omhoog gegaan zijn. Eerder omlaag.

De goedkopere spelers komen vanzelf, maar de bestaande spelers gaan natuurlijk niet hard dalen. De nieuwe Sony-modellen bieden bijv. voor $400 een speler die duidelijk beter is dan het vorige model (dat dezelfde prijs had).

De 'oorlog' is pas recentelijk afgelopen. Als er meer bedrijven nu besluiten om meer R&D op Blu-ray te zetten zal het nog wel even duren voordat je daar in de winkels iets van merkt.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Triomfsfeer bij 't BluRay kamp, sponsoring vervalt, concurrentiedruk voor goedkope spelers en media verdwijnt, dus prijzen omhoog. Marketingleus: Was al duur, nu dus nog duurder
Nog een extra reden voor de gemiddelde consument (en deze jongen) om 't voorlopig niet in huis te halen. Men vergeet dat er nog niets gewonnen is zolang de consument de overstap vanaf DVD niet maakt. Mijn cheap/gratis HD-DVD speler + cheap HD-DVD's maken me steeds blijer hier
Ach, zolang je zowat overal (b.v. amazon.com, ebay) nieuwe BR schijfjes kan kopen voor rond de 15-20 dollar vind ik dat niemand wat te klagen heeft. Ik was early adopter toen DVD uitkwam, en in die periode betaalde ik fors meer voor DVDs dan nu voor BRs.

Erg makkelijk om direct te gaan roepen 'zie je wel', maar ondertussen is het gewoon een feit dat 1) Blu-ray niet duur is vergeleken met andere nieuwe formats 2) Blu-ray absoluut gezien ook niet duur is aangezien je stapels discs voor goede prijzen kan kopen.

Verder is het een beetje flauw om de vergelijking te trekken tussen BR prijzen en de dumpprijzen waarvoor winkels nu van hun shelf space sucking HD-DVDs af willen komen. Over een jaar zijn al die goedkope HD-DVDs opeens collector's items geworden en kosten ze tien keer meer dan dan gelijkwaardige BR editie die je bij de MM in de uitverkoop meepikt op zaterdagmiddag.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-03-2008 17:09 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:49:
Die chipset zal wel vrij warm worden, maar dat fannetje is inderdaad best irritant, misschien ooit eens vervangen door een stiller exemplaar.
De klep gaat er erg makkelijk af (5 schroefjes). Het interieur van de EP30 ziet er vrij pc-achtig uit, ook is de dvd-speler een 5.25inch "pc-dvd" maar de aansluiting is niet IDE of SATA. Het fannetje kun je gewoon loshalen en eventueel later weer aansluiten. Ik denk dat het in NL niet nodig is, meer iets voor Azië e.d. Ik ga het iig voorlopig zonder fannetje proberen. Op zich is de drive zelf mooi stil(!).

• Speedy
Gianni Rombios schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:20:
[...]

De klep gaat er erg makkelijk af (5 schroefjes). Het interieur van de EP30 ziet er vrij pc-achtig uit, ook is de dvd-speler een 5.25inch "pc-dvd" maar de aansluiting is niet IDE of SATA. Het fannetje kun je gewoon loshalen en eventueel later weer aansluiten. Ik denk dat het in NL niet nodig is, meer iets voor Azië e.d. Ik ga het iig voorlopig zonder fannetje proberen. Op zich is de drive zelf mooi stil(!).
Ben benieuwd of dat blijft bevallen (of dat je straks met een gebakken HDDVD speler zit, ben nog wat huiverig). De drive hoor je inderdaad niet.
Heb trouwens een irritant iets met mijn EP30, bepaalde DVD's (specifiek: Bad Boys en A Bronx Tale) verschijnen bij mij in 4:3 op het scherm terwijl de TV alles tot 16:9 zou moeten oprekken dus ik vermoed (weet het wel zeker aangezien de Xbox360 ze wel 16:9 doorgeeft :P) dat de EP30 dit onderdrukt, maar in de instellingen heb ik hem op 16:9 staan ... iemand een idee toevallig? :)

Flickr | Lego collectie

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02 13:05
[TAG]Speedy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:59:
[...]

Ben benieuwd of dat blijft bevallen (of dat je straks met een gebakken HDDVD speler zit, ben nog wat huiverig). De drive hoor je inderdaad niet.
Heb trouwens een irritant iets met mijn EP30, bepaalde DVD's (specifiek: Bad Boys en A Bronx Tale) verschijnen bij mij in 4:3 op het scherm terwijl de TV alles tot 16:9 zou moeten oprekken dus ik vermoed (weet het wel zeker aangezien de Xbox360 ze wel 16:9 doorgeeft :P) dat de EP30 dit onderdrukt, maar in de instellingen heb ik hem op 16:9 staan ... iemand een idee toevallig? :)
Zijn de dvd's niet gewoon letterboxed/niet-anamorfisch? Zo klinkt het namelijk.

Een van de grote pluspunten van de EP30 vindt ik eigenlijk dat ie (in tegenstelling tot mijn gewone dvd-speler) standaard alles in het juiste ratio toont i.p.v. dat ie 4:3 en niet-anamorfische transfers gaat "oprekken". En voor zover ik weet kun je dit ook niet onderdrukken. Da's misschien irritant met letterboxed widescreen dvd's (wat sowieso ondingen zijn) maar erg fijn met dvd's die niet-breedbeeld zijn.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik denk dat het in NL niet nodig is, meer iets voor Azië e.d. Ik ga het iig voorlopig zonder fannetje proberen.
Jij denk dat in Azië het concept van airconditioning nog niet bekend is? ;) Ik zou dat fannetje lekker laten zitten of desnoods vervangen.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zo'n ding moet het bij een kamertemperatuur van 30C (bijv. Azië) gewoon blijven doen. Hier is het niet zo warm. Ook zou hij 24uur Karaoke moeten kunnen draaien. Doe ik ook niet. ;)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

PowerFlower

être diable et jouer fleur

beantherio schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:51:
Volgens mij geven de Toshiba's gewoon keurig output op het format dat je aangeeft, en zoomen/vervormen daarbij niet. D.w.z. dat als je een 4:3 DVD afspeelt met 16:9 720p output, je het beeld met zwarte balken aan de zijkanten over HDMI krijgt. Ik heb dus hetzelfde, als mijn Philips op "breedbeeld" ingesteld staat, geeft hij dus gewoon het onveranderde 4:3 beeld met balken aan weerszijden; ik moet hem op "superzoom" (of hoe ze dat ook noemen 8)7) zetten om het beeldvullend te krijgen, in die setting zoomt de TV in op wat hij denkt dat het beeld is (wat nogal irritant is als je een "vreemd" beeld hebt, bijv. bij GTA Vice City op het moment dat je met scope schiet: hij zoomt dan plotseling in op het "rondje" van de scope). Op zich vind ik dat gedrag van de Toshiba wel prima, hoewel het misschien netter zou zijn als je de optie zou hebben om gewoon het native format van je schijf over HDMI te gooien en je TV te laten bepalen hoe dat weergegeven moet worden?

Wat ik me overigens afvroeg: bestaat er voor HD-DVD ook zoiets als anamorphic widescreen? Als dat niet zo is, en je hebt een HD-ready (768 pixels verticaal) scherm, dan is het beeld in verticale resolutie, na aftrek van de zwarte balken onder en boven, dus ongeveer ... 576 pixels? Oftewel, een letterboxed HD-DVD of BluRay zou op 720p, verticaal gewoon dezelfde resolutie geven als een anamorphic DVD... al het "enorme" verschil met SD materiaal moet dan dus komen van horizontale resolutie en contrast, kleurdiepte, compressie etc... Terwijl die verticale resolutie juist zo ontzettend belangrijk is voor de subjectieve scherpte van het beeld 8)7

Bedacht me dit m.n. omdat bijvoorbeeld Planet Earth 16:9 breedbeeld is, en daardoor veel indrukwekkender scherp (afhankelijk van de scenes... de duidelijk met weinig licht opgenomen gedeeltes zijn veel minder, maar dat is dan ook niet vreemd) op mijn 720p TV dan een letterboxed film.

• beantherio
Gianni Rombios schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:11:
Zo'n ding moet het bij een kamertemperatuur van 30C (bijv. Azië) gewoon blijven doen. Hier is het niet zo warm. Ook zou hij 24uur Karaoke moeten kunnen draaien. Doe ik ook niet. ;)
Ik hoor die fan eigenlijk alleen even bij het opstarten. Nog voordat de disc start lijkt ie langzamer te
gaan draaien of zelfs uitgeschakeld te worden.

[ Voor 50% gewijzigd door beantherio op 06-03-2008 11:33 ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Morgenmiddag mag ik dit gaan ophalen in Brussel:

Toshiba HD-EP30 HD DVD player
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/615/hdep30pu1.jpg
Dit is een geschenkje voor één van mijn filmvrienden. Aangezien hij vorige week bij het zien van Transformers op mijn Toshiba HD-EP35 zo onder de indruk was, heb ik besloten om hem er ook eentje cadeau te doen. :+

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Ik vind persoonlijk de mooiste HD transfer tot nu toe Ratatouille. Hij heeft natuurlijk wel iets voorsprong vanweg zijn digitale bron maar O MIJN GODJES wat een details. De haartjes van die ratten zijn zoooooo ziekelijk gedetailleerd. Ook als ze nat worden zoals in het begin wanneer ze het huis ontvluchten. Samen met de ziekelijk mooie elichting en de sublieme animatie is het echt een genot voor het oog. Op live action vind ik Pan's Labyrinth er echt uitspringen in details.

• Speedy
beantherio schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 09:51:
[...]

Een van de grote pluspunten van de EP30 vindt ik eigenlijk dat ie (in tegenstelling tot mijn gewone dvd-speler) standaard alles in het juiste ratio toont i.p.v. dat ie 4:3 en niet-anamorfische transfers gaat "oprekken". En voor zover ik weet kun je dit ook niet onderdrukken. Da's misschien irritant met letterboxed widescreen dvd's (wat sowieso ondingen zijn) maar erg fijn met dvd's die niet-breedbeeld zijn.
Daar heb ik eigenlijk geen idee van (heb er niet veel verstand van, maar achter op het doosje van Bad Boys stond wel de 16:9 aanduiding vandaar, zal eens kijken of het letterboxed is als ik thuis ben). A Bronx Tale zal wel van origine een 4:3 film zijn (vrij oud), maar vind het toch jammer dat ik niet de keuze heb om het te onderdrukken en het door de TV te laten regelen.
Superzoom optie zou het wellicht oplossen, maar om voor die verdwaalde DVD die ik kijk en 4:3 wordt weergegeven die optie te gaan gebruiken ... pak dan wel de 360 :P

Flickr | Lego collectie

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Zo'n ding moet het bij een kamertemperatuur van 30C (bijv. Azië) gewoon blijven doen.
De enige kamers in Azië waar het 30 graden is, zijn degene waar de airco kapot is of waar de echte straatarmen wonen. Mensen die een HD-DVD speler kunnen betalen behoren tot de betere inkomensgroepen en handhaven net als wij een graad of 19 als kamertemperatuur :) Vrijwel iedereen in de grote steden beschikt over airco, zo achterlijk zijn ze daar niet. Apparatuur wordt vrijwel altijd gebouwd op een gebruikstemperatuur tussen de 15 en de 30 graden.

• PowerFlower

PowerFlower

Idd... het paradoxale is dat dat dus juist een probleem is in Europa, waar airco níet gebruikelijk is. Denk aan bijv. Italië. Maar ook in Nederland heb ik al een paar keer problemen gehad @ work met een PC die te weinig koeling had om een hittegolf probleemloos door te kunnen. * PowerFlower heeft niet al te blije herinneringen aan de ventilator die op apparatuur gericht moest worden ipv naar hem

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.avforums.com/f...e/index.php/t-703175.html

Wat armengol hier zegt
...My E1 was quite silent, my EP30 not so but the solution was easy: just unplug the fan, I observed it and were no "hot" parts inside, a colleague here done it and no part over arond 55ºC so no worries: it can do with passive cooling as it is.

Unfortunately, when I opened my XE1 I discovered it is a different matter: close to the fan we have a PSU regulator heatsink that goes quite warm. Unplug the fan, at it goes hot (over 60ºC). Not nice. ....

Natuurlijk op eigen risico!

Edit (aan tagspeedy): nee geen garantieseal.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-03-2008 13:16 ]

• Speedy
Nog een garantieseal tegengekomen? (zo'n nare aan de binnenkant oid) Gelijk je garantie weg dan natuurlijk.

Flickr | Lego collectie

• beantherio
Gianni Rombios schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 12:48:
http://www.avforums.com/f...e/index.php/t-703175.html

Wat armengol hier zegt
...My E1 was quite silent, my EP30 not so but the solution was easy: just unplug the fan, I observed it and were no "hot" parts inside, a colleague here done it and no part over arond 55ºC so no worries: it can do with passive cooling as it is.
Er vanuit gaand dat HD DVD-afspeel hardware in de toekomst misschien minder makkelijk verkrijgbaar is vind ik dat toch niet echt verstandig. Ik zelf wil in ieder geval zo zuinig mogelijk met mijn speler omspringen en zelfs een iets hogere temperatuur heeft op langere termijn misschien wel bepaalde risico's.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Iets anders wat misschien wel interessant is:
ik heb de Wattmeter eens op een Onkyo 5.1 set gezet om te zien wat dat nou kost aan stroom
(HT-S508 http://www.eu.onkyo.com/package/package_en_5774303.html)

Versterker standby: <1W
Subwoofer standby: 9W
Onkyo in gebruik, radio/teevee/dvd: Volume 30 (iets harder dan ik gewend ben)
60 tot 75Watt, meest rond de 70Watt.

Iets lager dan ik zelf verwacht had, op de subwoofer in standby na dan.

• RJ

RJ

Neobahamuth schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:43:
Morgenmiddag mag ik dit gaan ophalen in Brussel:

Toshiba HD-EP30 HD DVD player
afbeelding]
Dit is een geschenkje voor één van mijn filmvrienden. Aangezien hij vorige week bij het zien van Transformers op mijn Toshiba HD-EP35 zo onder de indruk was, heb ik besloten om hem er ook eentje cadeau te doen. :+
Wat betaal je voor zoiets daar dan? Is het te vergelijken met een Ibood actie?
zo ja: please share the shop!

• Cheetah

Cheetah

[TAG]Speedy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 08:59:
DVD's worden op de "16:9" stand door de Toshiba's weergegeven in hun oorspronkelijk formaat.
Als je wilt dat ze worden opgerekt moet je in het menu niet voor 16:9 kiezen maar voor 'Pan&Scan' dacht ik (er zijn 3 formaten in het menu: "16:9", "4:3" en een 3e -> het gaat dus i.i.g. om die 3e).

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Speedy
Ah, zal de instellingen nog eens nalopen! (en de handleiding er eens bij pakken :P)

Flickr | Lego collectie

• Haay
  • Laatst online: 14:43
PowerFlower schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 11:29:
Wat ik me overigens afvroeg: bestaat er voor HD-DVD ook zoiets als anamorphic widescreen? Als dat niet zo is, en je hebt een HD-ready (768 pixels verticaal) scherm, dan is het beeld in verticale resolutie, na aftrek van de zwarte balken onder en boven, dus ongeveer ... 576 pixels? Oftewel, een letterboxed HD-DVD of BluRay zou op 720p, verticaal gewoon dezelfde resolutie geven als een anamorphic DVD... al het "enorme" verschil met SD materiaal moet dan dus komen van horizontale resolutie en contrast, kleurdiepte, compressie etc... Terwijl die verticale resolutie juist zo ontzettend belangrijk is voor de subjectieve scherpte van het beeld 8)7
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt... Voorheen had je videocameras met een bv. PAL resolutie van 720x576. Dat is dus 1.25:1. Met overscan compensatie past dat dus mooi in een 4:3 (1.33:1) traditioneel scherm. Om nu op zo'n PAL videocamera een breedbeeld film op te nemen hebben ze anamorphic beeld bedacht. Dan wordt tijdens het filmen het beeld horizontaal ingedrukt binnen het 5:4 frame op de videocamera, en bij het afspelen wordt het weer horizontaal uitgerekt naar het brede beeld. Dan behoud je dus de horizontale resolutie maar kun je wel breedbeeld weergeven.

Voor HD gebruiken ze geen PAL (of NTSC) filmcameras meer, maar breedbeeld HD cameras die in veel hogere resolutie opnemen. Het beeld hoeft dus niet gemanipuleerd te worden maar staat al in de volle resolutie op de HD-DVD of BluRay schijf.

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Haay schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt... Voorheen had je videocameras met een bv. PAL resolutie van 720x576. Dat is dus 1.25:1. Met overscan compensatie past dat dus mooi in een 4:3 (1.33:1) traditioneel scherm. Om nu op zo'n PAL videocamera een breedbeeld film op te nemen hebben ze anamorphic beeld bedacht. Dan wordt tijdens het filmen het beeld horizontaal ingedrukt binnen het 5:4 frame op de videocamera, en bij het afspelen wordt het weer horizontaal uitgerekt naar het brede beeld. Dan behoud je dus de horizontale resolutie maar kun je wel breedbeeld weergeven.

Voor HD gebruiken ze geen PAL (of NTSC) filmcameras meer, maar breedbeeld HD cameras die in veel hogere resolutie opnemen. Het beeld hoeft dus niet gemanipuleerd te worden maar staat al in de volle resolutie op de HD-DVD of BluRay schijf.
Meeste films worden analoog geschoten op 35mm film. Soms nog op 70mm maar dat komt minder voor. Analoge film heeft een veel hogere resolutie dan wat we nu op HD- media kunnen verkrijgen.

De standaard voor film is in veel gevallen Super 35.

Er zijn wel films volledig digitaal geschoten maar dat is nog altijd een minderheid.

• PowerFlower

PowerFlower

Haay schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt...
Ik denk dat je me niet helemaal begreep :P

Ik heb het niet over TV uitzendingen, maar over films, en dan met name 1.85:1 en 2.35:1 aspect ratio bronmateriaal (dat meestal [analoge] film op 35mm zal zijn... ook anamorphic, overigens).

Een anamorphic widescreen DVD gebruikt de volledige verticale resolutie voor de film (die niet in het 4:3 format van DVD past). Een niet-anamorphic DVD gebruikt een groot gedeelte van de resolutie voor de zwarte balken, die dan dus in het bronmateriaal meegecodeerd worden. Zie bijvoorbeeld http://www.thedigitalbits...ic/anamorphic185demo.html en http://www.thedigitalbits...ic/anamorphic235demo.html ;)

Stel dat er anamorphic 2.35:1 DVD's zouden zijn, dan zouden die de volledige verticale resolutie gebruiken voor beeldmateriaal (en niet de zwarte balken), kortom effectief (minus overscan idd, maar even theoretisch) 576 pixels verticaal. De TV zou boven en onder nog rijen zwart toevoegen tot aan 720 (c.q. 768) pixels, maar dat gaat niet ten koste van de resolutie.

Op een 720p TV zou je dan heel fijn een 2.35:1 film in HD kunnen afspelen, maar dat levert je dan geen resolutiewinst op, omdat er effectief gewoon maar ongeveer 576 (of meer of minder, ben nu te lui om het uit te rekenen :P) lijnen gevuld zijn, de rest is zwart om de 16:9 uit te vullen.

Maar zo door zoekend heb ik mijn eigen vraag beantwoord: het lijkt er op dat 2.35:1 films op DVD, ook als ze anamorphic widescreen zijn, nog steeds zwarte balken bevatten, waardoor de resolutie (minus de zwarte balken) dus lager dan 576 verticaal zal zijn, en dus minder goed dan een letterboxed HD-DVD (of BluRay), die wél de informatie biedt voor alle lijnen "in het midden" van je scherm :P

/edit: Gevonden. Anamorphic DVDs zijn inderdaad altijd 16:9 dus minder dan 576p aan effectieve beeldinformatie. HD-DVDs zijn native widescreen 16:9 en geven dus minder beeldinformatie dan de 720p of 1080p output met 2.35:1 films. Zie ook hier:
DVDs can be formatted for either 4:3 (non-anamorphic) or 16:9 (anamorphic). 16:9 equals an aspect ratio of 1.78:1. Movies with ratios wider than that have small letterbox bars encoded as part of the video data at the top and bottom of the frame.

HDTV is natively 16:9 and works the same way. The new disc formats could have added a new form of anamorphic enhancement specially for 2.35:1 movies on a 2.35:1 screen, but did not have that much foresight, so we are still limited to 16:9.

[ Voor 22% gewijzigd door PowerFlower op 06-03-2008 17:36 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

RJ schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:04:
[...]

Wat betaal je voor zoiets daar dan? Is het te vergelijken met een Ibood actie?
zo ja: please share the shop!
Het is bij een particulier die hem net gekocht heeft en opnieuw verkoopt.
Hij vroeg er € 95 voor, incl HDMI-kabel en Serenity HD DVD (die ik vandaag ook van een vriend gekregen heb).
Ik ken geen webshops die hem nog verkopen. Op eBay (Duitsland) kan je er echter nog wel hopen vinden.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 15:18
Ik heb de Toshiba HD-EP30 HD DVD player via iBood gekocht. Zeer tevreden van, maar geluid van de ventilator stoort me toch (beetje). Weet iemand of deze eigenlijk zonder al te veel problemen uit te schakelen is? Mijn speler staat goed verlucht, bovenop een kast dus niet achter deurtjes. Heb heel de avond HD-DVD gekeken en lucht die eruit komt is nog altijd zo koud als maar kan zijn, dus vraag me af of die fan écht wel nodig is.

Iemand die het al geriskeerd heeft om zonder fan te gebruiken? Staan hierover toch aantal posts maar zonder resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door lapino op 06-03-2008 22:44 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb gister en vandaag zonder problemen een HD DVD bekeken met de fan uitgeschakeld. De temperatuur loopt wel wat op. Maar ik laat het zo.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Je hoeft helemaal niet de Toshiba EP30 open te schroeven om de fan uit te schakelen.
Een wattenstaafje door de grill steken om de fanschroeven te blokkeren en de speler maakt helemaal geen lawaai meer. Wie dit niet vertrouwd kan altijd de fangrill een beetje aftapen om het geluid te temperen.

Of dit goed is voor de speler laat ik in het midden. Ik deed de wattenstaaf methode in het begin maar nu doe ik dat niet meer, omdat de fan toch nauwelijks hoorbaar was. De speler speelt de films gewoon normaal af zonder problemen bij het uitzetten van de fan.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb inmiddels de fan weer ingeschakeld. De onderkant van de de EP30 wordt zonder fan zo warm dat je bijna je vingers brandt. Dit is na een hele lange film van ruim drie uur. Ook worden (hd) dvd's iets te warm. Omdat ik toch wel happy ben met de speler neem ik toch het ietwat irritante fannetje voorlopig wel voor lief.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien interesant:
Saturn (Nederland) heeft deze week een actie: voor €249 plus je oude DVD-speler krijg je een Sony BDP-S300 plus 6 films.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:38
Icelus schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:22:
Misschien interesant:
Saturn (Nederland) heeft deze week een actie: voor €249 plus je oude DVD-speler krijg je een Sony BDP-S300 plus 6 films.
Geen gekke aktie! Als je geen DVD speler hebt liggen koop je er één voor 2 tientjes en ben je al snel 100 euro goedkoper uit. Daarnaast zullen veel mensen wel ergens zo'n ding hebben staan wat ze niet gebruiken. De films die erbij zitten zijn volgens mij ook niet gek. Eerder had Sony een aktie met de BDP-S300 met de Spiderman Trilogy en Pirates Trilogy!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 15:00
vanaf vandaag bij de MM in de aanbieding een EP30 voor 99 inc 9 films = 11,50 per film + een stukje antiek die dvd's redelijk kan upscale(kan me ps3 ook maar daar heeft mijn vriendin weer wat moeite mee).
nu heeft dat ding een LAN port, i know voor updates en licenties contole. maar het heeft wel opties.
Media afspelen via netwerk enzo. hij kan dat nu niet(zelfs geen mp3 of divx :X) maar weet iemand toevallig of er mensen bezig zijn met firmware te hacken van dat ding? ik hoorde ergens dat er gewoon een versie van linux op staat..

• Speedy
m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:27:
[...]

Geen gekke aktie! Als je geen DVD speler hebt liggen koop je er één voor 2 tientjes en ben je al snel 100 euro goedkoper uit. Daarnaast zullen veel mensen wel ergens zo'n ding hebben staan wat ze niet gebruiken. De films die erbij zitten zijn volgens mij ook niet gek. Eerder had Sony een aktie met de BDP-S300 met de Spiderman Trilogy en Pirates Trilogy!
Zie er wel kleine lettertjes onderstaan en een rekenvoorbeeld, dat klinkt als die 200 euro inruil krijg je enkel bij een of ander supderdeluxe DVD speler, met je 20 euro spelertje zal die inruil in het rekenvoorbeeld vast een stuk lager uitvallen ...
Iemand die de lettetjes kan ontcijferen?

Flickr | Lego collectie

• Lordsauron
[TAG]Speedy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:43:
[...]

Zie er wel kleine lettertjes onderstaan en een rekenvoorbeeld, dat klinkt als die 200 euro inruil krijg je enkel bij een of ander supderdeluxe DVD speler, met je 20 euro spelertje zal die inruil in het rekenvoorbeeld vast een stuk lager uitvallen ...
Staat niets over welk type dvd speler je moet hebben en ook niet dat 200,- een max is.. neem aan dat het dus bij iedere wilekeurige dvd speler is.

• m4yall
[TAG]Speedy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:43:
[...]

Het maakt Saturn niets uit welke DVD speler je inlevert. Verkopen doen ze het toch niet. Ik heb zelf een tijd bij MediaMarkt gewerkt en daar was een 'stekkeraktie' toen. Als je iets met stekker inleverde kreeg je korting op een HDD recorder. Je moest eens zien waarmee de mensen aankwamen zetten :+ . Het maakt echt niets uit wat je inlevert. Ook in de kleine letters staat niets in de trend van: De DVD speler moet tot op het heden nog meer waard zijn dan 100 euro. Of aangeschaft voor meer dan 200 euro. Gewoon een DVD spelertje inleveren, goedkoopste van het goedkoopste en je krijgt die 200 euro korting gewoon.

Het enige waar je naar moet kijken is dat de BDP-S300 niet 449 kost. Bij MM Eindhoven was ie onlangs 366. Dus het rekenvoorbeeld moet je met een korrel zout nemen. Maar een Bluray speler met die 6 films voor dat geld. Echt niet duur.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Lordsauron schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:30:
vanaf vandaag bij de MM in de aanbieding een EP30 voor 99 inc 9 films = 11,50 per film + een stukje antiek die dvd's redelijk kan upscale(kan me ps3 ook maar daar heeft mijn vriendin weer wat moeite mee).
nu heeft dat ding een LAN port, i know voor updates en licenties contole. maar het heeft wel opties.
Media afspelen via netwerk enzo. hij kan dat nu niet(zelfs geen mp3 of divx :X) maar weet iemand toevallig of er mensen bezig zijn met firmware te hacken van dat ding? ik hoorde ergens dat er gewoon een versie van linux op staat..
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135265 interessante link denk ik.
Dat het om Linux gaat staat ook in de handleiding :P

Edit:
9*11,50=99?
In Groningen staat hij nog gewoon voor 199 euro met maar 2 gratis films.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-03-2008 14:14 ]

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:49:
[...]

Het maakt Saturn niets uit welke DVD speler je inlevert. Verkopen doen ze het toch niet.
Wat is dan de grap om toch dvd spelers te vragen ipv gewoon de korting te geven? Ik snap het niet? Is het iets psychologisch?

• Lordsauron
Gianni Rombios schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:02:
[...]

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=135265 interessante link denk ik.
Dat het om Linux gaat staat ook in de handleiding :P
Interessant jammer dat ik niet echt kan helpen met deze shit, zou cool zij. maar doet goed om te weten dat ze er wel al mee bezig zijn, al heeft het topic geen reacties :(

• Lordsauron
Royz schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:16:
[...]

Wat is dan de grap om toch dvd spelers te vragen ipv gewoon de korting te geven? Ik snap het niet? Is het iets psychologisch?
zal wel net zo iets zijn als je 20jaar oude mobiel in leveren om korting te krijgen op een nieuwe, is net zo kansloos

• m4yall
Lordsauron schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:23:
[...]

zal wel net zo iets zijn als je 20jaar oude mobiel in leveren om korting te krijgen op een nieuwe, is net zo kansloos
Juist. Ik snapte de logica van de stekkeraktie toen ook niet. Al het spul werd toch afgevoerd.

Verwijderd

Hallo lieve GoT vriendjes,

Ik heb thuis onlangs de ouderwetse video-recorder aangesloten om dat de dame des huizes eoa serie wilde opnemen. Dit levert een hoop gezeik op met de DVD-speler, scart-kabels en een hoop ruis op diverse zenders. Met andere woorden: gewoon een DVD-recorder kopen en de oude DVD-speler maar in de badkamer installeren. DVD-recorder zijn er voor best wel weinig, dus had ik er al bijna 1 gekocht. Toen realiseerde ik mij dat ik dan beter een blu-ray apparaat kan kopen.

Ligt het aan mij, of bestaan er (nog) geen Blu-Ray-recoders? Ik heb de sites van de BCC, MediaMarkt, Sony & Philips afgesmurft, maar kom er niet uit...... Ik kan ze domweg niet vinden. Hier en daar wel een blu-ray speler gevonden (ook niet veel...), maar geen recorder...

Kan ik maar beter voor 250E een DVD-recorder uitzoeken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 11:49 ]

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:47:
Hallo lieve GoT vriendjes,

Ik heb thuis onlangs de ouderwetse video-recorder aangesloten om dat de dame des huizes eoa serie wilde opnemen. Dit levert een hoop gezeik op met de DVD-speler, scart-kabels en een hoop ruis op diverse zenders. Met andere woorden: gewoon een DVD-recorder kopen en de oude DVD-speler maar in de badkamer installeren. DVD-recorder zijn er voor best wel weinig, dus had ik er al bijna 1 gekocht. Toen realiseerde ik mij dat ik dan beter een blu-ray apparaat kan kopen.

Ligt het aan mij, of bestaan er (nog) geen Blu-Ray-recoders? Ik heb de sites van de BCC, MediaMarkt, Sony & Philips afgesmurft, maar kom er niet uit...... Ik kan ze domweg niet vinden. Hier en daar wel een blu-ray speler gevonden (ook niet veel...), maar geen recorder...

Kan ik maar beter voor 250E een DVD-recorder uitzoeken?
Een BR recorder is er idd nog niet. Alleen branders voor in de PC. Sony heeft er wel een paar in de pijpleiding zitten maar reken maar op de hoofdprijs weer ( specs waren toen 500GB HDD en BR brander).
Als de vrouw lekker gemakkelijk op wil nemen gewoon een HDD recorder kopen, dingen kosten de wereld niet meer.

Wil jij daarentegen HighDef films kijken, dan zul je de discussie aan moeten gaan, succes :9

• PowerFlower

PowerFlower

Er zijn er vooral veel aangekondigd voor zover ik weet, en niet echt "in het wild" gespot (iig niet in Nederland). Zie http://www.blu-ray.com/recorders/. In Nederland hebben ze ook nog weinig zin, wat moet je er mee opnemen? Er is erg weinig in HD beschikbaar op de kabel.

• m4yall
No Way!!! Die Yamaha zit gewoon in de 'body' van die Philips top DVD speler. Naam van de lijn ben ik even kwijt, ze hadden er ook een versterker in. Dat geeft Yamaha wel echt even een goedkoop uiterlijk.....

Opnemen op BR heeft inderdaad nog weinig zin. Eerst maar eens iedereen aan de glasvezel hier in NL :z

• PowerFlower

PowerFlower

Daar is geen glasvezel voor nodig hoor. Mijn ouders woonden tot begin vorig jaar in de U.S., en daar hadden ze toen al een tijdje de HD versies van alle bekende zenders (HBO, Cinemax, etc.) als apart kanaal op de kabel (een stuk of dertig zenders als ik het me goed herinner). Die kabel zelf was een lame stukje oud coax dat naar een paal langs de weg ging, samen met stroom en telefoon... Alles gewoon bovengronds.

Het enige dat er in Nederland voor nodig is, is dat de kabelmaatschappijen er eens in gaan investeren en de decoders goedkoper worden.

• m4yall
PowerFlower schreef op maandag 10 maart 2008 @ 12:30:
Daar is geen glasvezel voor nodig hoor. Mijn ouders woonden tot begin vorig jaar in de U.S., en daar hadden ze toen al een tijdje de HD versies van alle bekende zenders (HBO, Cinemax, etc.) als apart kanaal op de kabel (een stuk of dertig zenders als ik het me goed herinner). Die kabel zelf was een lame stukje oud coax dat naar een paal langs de weg ging, samen met stroom en telefoon... Alles gewoon bovengronds.

Het enige dat er in Nederland voor nodig is, is dat de kabelmaatschappijen er eens in gaan investeren en de decoders goedkoper worden.
En de zenders hun camera's en / of scalingapparatuur en uitzendspul ook richting HD doen. Dat zijn ook best flinke investeringen. Maar series zoals CSI e.d. zouden hier dus ook gewoon in HD de kabel op moeten kunnen. Ik wacht het allemaal maar af.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik begrjip echt totaal niks van BR spelers gewoon. Ik kijk op blu-ray.com naar verschillende spelers en zie: Basic Profile (1.0) dat kan ik nog wel plaatsen. volgens mij is 1.3 de meest recente en het is wachten op 2.0. maar dan zie ik ineens Bonus View (1.1). wtf? is dit weer nieuwer dan 1.3 ofzo? Of is dit 1.1 met een bonus naast de basic?

Iemand die dit wel duidelijk heeft?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

1.0 basis
1.1 PiP
2.0 Interactieve content via internetverbinding

1.3 lijkt mij om HDMI te gaan.

Verwijderd

m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:59:
[...]

Een BR recorder is er idd nog niet. Alleen branders voor in de PC. Sony heeft er wel een paar in de pijpleiding zitten maar reken maar op de hoofdprijs weer ( specs waren toen 500GB HDD en BR brander).
Als de vrouw lekker gemakkelijk op wil nemen gewoon een HDD recorder kopen, dingen kosten de wereld niet meer.

Wil jij daarentegen HighDef films kijken, dan zul je de discussie aan moeten gaan, succes :9
Neu, ik vind DVD-kwali goed genoeg. Wat ik wel irritant zou vinden is dit: Vandaag een DVD-recorder kopen (die dus geen Blu-Ray kan afspelen) en dan over een halfjaar er achter komen dat je nergens nog DVD's kunt huren.

Of zijn er wel DVD-recorders die wel Blu-Ray kunnen afspelen, maar niet kunnen opnemen?

• PowerFlower

PowerFlower

Over een half jaar?

Dat gaat nog wel een tijdje duren hoor, dat je geen DVDs meer kunt huren. Denk eerder aan een jaar of vijf... Met een DVD recorder kun je nog een flinke tijd vooruit (tot hij niet meer werkt, in feite :P), ook met huurfilms afspelen.

• Cheetah

Cheetah

vanaf vandaag bij de MM in de aanbieding een EP30 voor 99 inc 9 films
Waar dan?
In Amsterdam kost ie 999,- (:?) met 0 voorraad. E1 = 199,- en EP10 (+5 films) = 299,-

De BDP-S300 is daar trouwens 349,-
Saturn is dus behoorlijk scherp met die 249. Gaat de goede kant op :)
Alleen dan wel weer jammer van dat gezeur met DVD speler inleveren om korting te krijgen...
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:40:
Vandaag een DVD-recorder kopen (die dus geen Blu-Ray kan afspelen) en dan over een halfjaar er achter komen dat je nergens nog DVD's kunt huren.
Over 1/2 jaar geen DVD's meer te huur?
Welke verhuurketen had je dus precies in gedachten voor een gegarandeerd failliet? ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Cheetah op 10-03-2008 13:49 ]

Full Specz

• m4yall
Cheetah schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:47:

De BDP-S300 is daar trouwens 349,-
Saturn is dus behoorlijk scherp met die 249. Gaat de goede kant op :)
Alleen dan wel weer jammer van dat gezeur met DVD speler inleveren om korting te krijgen...

[...]
Over 1/2 jaar geen DVD's meer te huur?
Welke verhuurketen had je dus precies in gedachten voor een gegarandeerd failliet? ;)
Ik denk dat de Profile 1.0 en 1.1 spelers sowieso goedkoper gaan worden de komende tijd en dat de 2.0 spelers ingezet worden op de huidige prijs.

Een videotheek die geen DVD's verhuurt.. Dat valt inderdaad onder gegarandeerd failliet. DVD zal het echt nog wel jaaaaaaren volhouden.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Shiver23 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:39:
1.0 basis
1.1 PiP
2.0 Interactieve content via internetverbinding

1.3 lijkt mij om HDMI te gaan.
Thanks... schijnbaar zijn dit de officiele namen:

1.0 Basic Profile
1.1 Bonus View
2.0 BD-Live

Verwijderd

[b][message=29734103,noline]Een videotheek die geen DVD's verhuurt.. Dat valt inderdaad onder gegarandeerd failliet. DVD zal het echt nog wel jaaaaaaren volhouden.
Zal wel meevallen, ja. Hooguit krijg ik bij een tanksttaion een gratis Blu-Ray-schijfje, waar ik dan ff nix mee kan.

Goed, ik maar een DVD-recorder halen!

• m4yall
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:30:
[...]

Zal wel meevallen, ja. Hooguit krijg ik bij een tanksttaion een gratis Blu-Ray-schijfje, waar ik dan ff nix mee kan.

Goed, ik maar een DVD-recorder halen!
Lijkt me op dit moment voor jou het beste plan inderdaad!

Over 8 dagen komt I am Legend in de VS uit op BR. Ben benieuwd of deze regiovrij is. Zo ja, komt ie snel deze kant op >:)

• -d-

-d-

m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:31:
[...]

Lijkt me op dit moment voor jou het beste plan inderdaad!

Over 8 dagen komt I am Legend in de VS uit op BR. Ben benieuwd of deze regiovrij is. Zo ja, komt ie snel deze kant op >:)
I am Legend is een warner title, die is dus regiovrij ;)

• Lordsauron
-d- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Zijn er eigenlijk regio gelockte blu-ray's?

• Cheetah

Cheetah

Lordsauron schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:51:
Ja. M.n. veel nieuwere films zijn gelocked.

Full Specz

• -d-

-d-

Lordsauron schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:51:
[...]

Jep, volgens mij is +/- 60% regiovrij.

• m4yall
-d- schreef op maandag 10 maart 2008 @ 14:38:
[...]

Zo had ik ook geredeneerd, maar wacht toch even op bevestiging. Je weet maar nooit wanneer filmstudio's gaan gooien met regiolocks. :X

• PowerFlower

PowerFlower

Ach, anders koop je toch gewoon twéé BR spelers, dan heb je de belangrijkste regio's gecovered :+

• m4yall
PowerFlower schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:08:
Ach, anders koop je toch gewoon twéé BR spelers, dan heb je de belangrijkste regio's gecovered :+
Het zijn inderdaad koopjes tegenwoordig!! :P

• Lordsauron
ben erg benieuwd of blu-ray nu het zelfde traject gaat volgen als DVD, dus het strippen van regio's en beveiligingen.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik zie sommigen met afkortingen praten. Op NU.nl praat iemand dat men BD ipv BR moet nemen.

Welke afkorting voor Blu-Ray is correct?

- BR
- BD
- BRD

U mag het zeggen :) Geef ook reden waarom je denkt dat het goed is :)

Mijn keuze: BD
Reden: Blu-Ray Disc is volledige naam, dus BD (of anders toch maar BRD, zoals HDD = HardDiskDrive)
De officiele logo bevat ook zo B in het midden, D buitenom... BD dus.

[ Voor 9% gewijzigd door MrDummy op 10-03-2008 16:03 ]

• m4yall
MrDummy schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:00:
Ik zie sommigen met afkortingen praten. Op NU.nl praat iemand dat men BD ipv BR moet nemen.

Welke afkorting voor Blu-Ray is correct?

- BR
- BD
- BRD

U mag het zeggen :) Geef ook reden waarom je denkt dat het goed is :)

Mijn keuze: BD
Reden: Blu-Ray Disc is volledige naam, dus BD (of anders toch maar BRD, zoals HDD = HardDiskDrive)
Ik ben voor BR aangezien het voluit met hoofdletter B en hoofdletter R wordt geschreven. Blu-Ray, dan wel met of zonder streepje (aangezien daar ook weer verschillende manieren voor zijn; zonder typt wat makkelijker).

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is officieel gewoon BD dus lijkt het me verstandig om dat te gebruiken.

• RJ

RJ

Net gebeld, ze zijn alweer op :(

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 15:02:
[...]

Zo had ik ook geredeneerd, maar wacht toch even op bevestiging. Je weet maar nooit wanneer filmstudio's gaan gooien met regiolocks. :X
http://bluray.liesinc.net/

of anders http://www.movietyme.com/...a9c32ebfcfa5d04ca585d74f5
http://www.axelmusic.com/...egion+Free&order_dir=desc

I Am Legend is regio-vrij.

[ Voor 16% gewijzigd door ymmv op 10-03-2008 20:32 ]

• m4yall
:) Ik voeg ze meteen toe aan mijn favorieten. De eerste site kende ik wel, maar had nog niet verwacht dat je daar I am Legend kon vinden.. Mijn bankrekening gaat rond de 20ste een klap krijgen!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

m4yall schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:03:
[...]

Ik ben voor BR aangezien het voluit met hoofdletter B en hoofdletter R wordt geschreven. Blu-Ray, dan wel met of zonder streepje (aangezien daar ook weer verschillende manieren voor zijn; zonder typt wat makkelijker).
eh,, Blu-ray wordt officieel met een hoofdletter B en kleine 'r' geschreven: 'Blu-ray'

kijk op de officiele site http://www.blu-raydisc.com/bluray_site.htm of in het logo zélf..
het is volgens het Blu-ray Consortium eigenlijk niet de bedoeling om Blu-ray af te kortten, ze hebben nu juist de moeite gedaan een term te gebruiken waarop merkenrecht geclaimed kan worden (darom ook de 'spelfout' met 'blu' ipv 'blue')..

Het is wel bij bepaalde mensen een gewoonte geworden om bij referentie naar specifireke dscs het te hebben over BD's: Blu-ray Discs

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• m4yall
RM-rf schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:07:
[...]

eh,, Blu-ray wordt officieel met een hoofdletter B en kleine 'r' geschreven: 'Blu-ray'

kijk op de officiele site http://www.blu-raydisc.com/bluray_site.htm of in het logo zélf..
het is volgens het Blu-ray Consortium eigenlijk niet de bedoeling om Blu-ray af te kortten, ze hebben nu juist de moeite gedaan een term te gebruiken waarop merkenrecht geclaimed kan worden (darom ook de 'spelfout' met 'blu' ipv 'blue')..

Het is wel bij bepaalde mensen een gewoonte geworden om bij referentie naar specifireke dscs het te hebben over BD's: Blu-ray Discs
Heerlijk al die verschillende schrijfdingen. Overal kwam ik het tegen als Blu-Ray. Maargoed we gaan over op de correcte spelling vanaf nu :) BD of Blu-ray

• Speedy
Begin steeds meer te twijfelen over mijn 1dayfly aanschaf. HDDVD is prima, maar waar ik hem eigenlijk voor had aangeschaft (DVD) gaat niet helemaal zoals ik in gedachten had. Eerst al dat 4:3/16:9, maar daar valt mee te leven. Nu wou ik gisteren Prisonbreak gaan kijken en ik zie allemaal 'beeldfouten' door het beeld heen gaan, stop de DVD in de 360 en perfect beeld ... het is dat ik net wat HDDVD's in bestelling heb staan, maar anders hing ik mijn el-cheap LG er weer aan :/

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy op 13-03-2008 11:24 ]

Flickr | Lego collectie

• Cheetah

Cheetah

[TAG]Speedy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:23:
Begin steeds meer te twijfelen over mijn 1dayfly aanschaf. HDDVD is prima, maar waar ik hem eigenlijk voor had aangeschaft (DVD) gaat niet helemaal zoals ik in gedachten had. Eerst al dat 4:3/16:9, maar daar valt mee te leven. Nu wou ik gisteren Prisonbreak gaan kijken en ik zie allemaal 'beeldfouten' door het beeld heen gaan, stop de DVD in de 360 en perfect beeld ... het is dat ik net wat HDDVD's in bestelling heb staan, maar anders hing ik mijn el-cheap LG er weer aan :/
Betreft EP30? Heb je de firmware al geupdate naar v2.0 (de recentste versie)?

Full Specz

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met dat soort problemen (niet full screen/beeldfouten) zet ik de upscaling uit (ipv Up to 720P terug naar de laagste stand 576i) en heb dan geen klachten. Wel hangt mijn EP30 heel af en toe op een DVD+R maar met Stop en daarna Play komt hij er dan meestal wel doorheen.

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik heb inmiddels mijn EP10 in gebruik genomen. Prestaties zijn prima. Geluidsproductie is ok maar niet super, hij zit op het niveau van mijn PS3 denk ik. Kleine irritatie is dat als je er een schijf in het apparaat zit en je hem eruit wil halen door op de ejectknop te drukken, het ding eerste helemaal moet opstarten voor hij het laadje eruit gooit. Dat kan 45 seconden duren.

Van het weekend de firmware maar eens upgraden en hem regiovrij maken.

Wat is 300 een lelijke disc, zeg. Scherpte is wel in orde, maar die enorme hoeveelheid kunstmatige ruis (met opzet erin gedaan om een 'filmisch' beeld te krijgen als ik de reviews mag geloven) stoort echt. Het is alsof er allemaal maden kruipen over het scherm ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Strangelove op 13-03-2008 12:58 ]

• Speedy
Cheetah schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:36:
[...]
Betreft EP30? Heb je de firmware al geupdate naar v2.0 (de recentste versie)?
Zal van het weekend eens kijken wat mijn versie is, nog niet aan gedacht.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:05:
[...]

Zal van het weekend eens kijken wat mijn versie is, nog niet aan gedacht.
Als je hem zelf nog niet hebt geupdatet, dan zal het nog de 1.3 zijn en niet de 2.0.
Het updaten duurt wel erg lang vond ik, zo 3 kwartier volgens mij, misschien nog langer zelfs.
Zorg er wel voor dat je hem tijdens het updaten niet uitschakelt, dan is hij namelijk niet meer te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 14:13 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
De update duurt 10 minuten als je het bestand op cd brandt http://toshibahddvd.eu/fi...load_latest_firmware.html

Verwijderd

Hoe werkt dat, updaten vanaf CD? Kan dat ook via USB?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee, in de zip file zit een iso bestand. Dat even branden met je brandprogramma Nero / Imageburn etc. Liever wel een cdr nemen en geen cdrw (is toch wat veiliger). De usb poort heeft helaas geen functie. Het enige wat je ermee schijnt te kunnen is je telefoon via usb opladen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 13-03-2008 15:40 ]

Verwijderd

Ok, ik had inderdaad over het updaten via het internet via de ethernetaansluiting.

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Hmmm...midden tijdens de firmwareupdate geeft dat ding foutcode 2007c00f...
En nu speelt het helemaal niets meer af...

Ik ga maar nog een keer een nieuwe CD branden en hopen dat dat helpt...

edit:
arrrgggg... ik zie dat de file corrupt is als ik 'm wil mounten met power iso...
Opnieuw downloaden (2x) van de zipfile geeft dezelfde fout.

Heeft iemand anders een niet corrupte iso voor mij?
Dan brand ik die opnieuw en probeer ik de update opnieuw... (inmiddels zoveel spijt als haren op mijn hoofd van de hele update...)

Of kan iemand bevestigen dat de iso die je hier downloadt corrupt is?
http://toshibahddvd.eu/fi...load_latest_firmware.html

[ Voor 57% gewijzigd door The_Sukkel op 13-03-2008 18:31 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872483
Als het met cd mislukt probeer het dan via internet update/ethernet kabel.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Gianni Rombios schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:30:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=872483
Als het met cd mislukt probeer het dan via internet update/ethernet kabel.
Nee dat gaat niet lukken, want ik kan de hele setup niet meer in.
Het enige wat die nog slikt is een firmware update cd.
Dan komt er een melding "fimware update ja/nee".

Ik hoop dat het met een niet-corrupte iso het wél lukt.
Kan jij misschien even checken of die iso van die site idd corrupt is?
Wanneer ik 'm check met PowerIso (mount), dan geeft hij corrupt file aan...

If corrupt, dan houd ik me aanbevolen als iemand een gave iso heeft...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Update:
Volgens een tip op:
http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/575407

Kan het probleem verholpen worden door de iso te branden met ISO Recorder:
http://isorecorder.alexfeinman.com/isorecorder.htm

Ik heb het daar nu mee gebrand en hij doet het weer!

Dus dit lijkt me een behoorlijk relevante tip voor iedereen die de firmware van EP30 wil updaten d.m.v. een CD: als je de ISO hebt gebrand met Nero en je krijgt de 2007c00f foutmelding, brand dan de ISO met ISO recorder... (of doe dat meteen... of laat het hele firmware updaten maar zitten...)

edit:
De gedownloade ISO is dus blijkbaar niet corrupt, maar onleesbaar voor PowerISO (en misschien dus ook voor Nero). ISO Recorder heeft er blijkbaar minder problemen mee. Erg vreemd van Toshiba... Als je zoekt op google dan stikt het van de 2007c00f-meldingen...

[ Voor 19% gewijzigd door The_Sukkel op 13-03-2008 19:13 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Ik heb een
- Toshiba HD-XE1 (van vriend) (1ste keer via cd-r, 2de keer via ethernet)
- Toshiba HD-EP35 (van vriend)
- Toshiba HD-EP35 (van mij)
- Toshiba HD-EP30 (voor vriend)

allen upgedate via een CD-R die telkens met Nero gebrand werd.
Je doet dan blijkbaar toch echt iets verkeerd.
Ik heb nog nooit een foutmelding of corrupte file gezien.

• Exar
  • Laatst online: 01:01
Tja, waarom moeilijk doen met een cd als je gewoon via internet kan updaten? Dat is nou juist zo'n fijne feature van HD-dvd.... :)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Exar schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:00:
Tja, waarom moeilijk doen met een cd als je gewoon via internet kan updaten? Dat is nou juist zo'n fijne feature van HD-dvd.... :)
Ik heb het 1 keer via ethernet upgedate maar zoals iemand anders hier ook al opgemerkt had duurt dat dan 10x zo lang. Je moet dan namelijk de hele firmware blokje per blokje binnenhalen.
Ieder blokje wordt eerst binnengehaald waarna een soort CRC check gedaan wordt vooraleer het volgende blokje gedownload wordt.

Als je het op een CD-R brandt (wat slechts 1min. duurt), dan kan de speler heel die stap van 'blokje-per-blokje-downloaden' overslaan. Dat gaat AANZIENLIJK sneller!

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie m.b.t. hardware en software voor Blu-ray dan wel HD DVD. Het is geen plek om anderen te overtuigen dat Blu-ray of HD DVD "de beste" is.