[Probleem] Geen films afspelen en loopt vaak vast

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:30
Hoi,

Na een compleet nieuwe installatie van winXP SP2, omdat onze harde schijf kapot was.. Heb ik (of iig meer mijn ouders en broertje) alleen maar problemen met de PC :?

Het begon eerst al met het niet kunnen installeren van CoD2 zoals hier.
Nou heeft mijn broertje dit met een handig truukje kunnen omzeilen, maar of het spel nu helemaal op de juiste manier erop staat weet ik ook niet.

Daarnaast had een paar afleveringen van een serie gedownload en die kon hij niet afspelen. Dit was uiteraard een codec probleem. Dus toen heb ik K-Lite Codec pack geïnstalleerd ( die stond er eerst ook op en werkte perfect ) maar helaas hij deed het nog steeds niet :? Hij start dan gewoon Windows Media Player op en stopt er dan gewoon mee.. Als ik dan op kruisje druk sluit hij met veel pijn en moeite Windows Media Player af, maar de PC blijft dan gewoon enorm langzaam, met als gevolg dat je eigenlijk wel moet resetten. Gspot geeft aan dat de afleveringen gewoon met Xvid gecodeerd zijn, dus ik snap er niks van. Daarna heb ik die Codec Pack er afgegooid en een aantal codecs afzonderlijk geïnstalleerd (xvid, divx, ac3filter en ffdshow) maar ook dit hielp niet. Toen heb ik VLC media player geïnstalleerd aangezien die ook best goed is.. Maar helaas geen succes.

Nu zei mijn broertje vandaag ook dat de PC vaak vast loopt, bijvoorbeeld met CnC3 spelen.. Het beeld bevriest dan gewoon en de muis stopt ermee, maar je kan dan geloof ik wel gewoon via de Windows-toets in Start komen en afsluiten..

Wat is het probleem hier? Want ik snap er echt helemaal niks meer van ..

Specs
Moederbord: Asus P4S800
Processor: Intel Pentium 4 2.6GHz
1 gb RAM geheugen
Club 3d 7600GT videokaart (256mb)

alvast bedankt iig

n.a.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Chipset drivers geïnstalleerd?
Dat kan nogal eens een bron van ellende zijn.

Yes, but no.

• arjen9551
Chipset drivers als in drivers voor Moederbord?
Want voor zover ik weet heb ik alle drivers geïnstalleerd voor moederbord, videokaart en alle andere hardware..

n.a.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
Ik vermoed dat je voor de herinstallatie al problemen had met de pc? Of wat was de precieze reden dat je eigenlijk moest herinstalleren. Bij freezes denk ik aan temperatuurproblemen.

http://specs.tweak.to/16567

• arjen9551
Jah omdat er een nieuwe harde schijf in was gekomen, want de die er eerst in zat was kapot. Alleen dat van die temperatuurproblemen; dan zou ik daar voor de herinstallatie toch ook problemen mee gehad moeten hebben ?

n.a.

Verwijderd

rechtermuisknop deze computer --> eigenschappen --> hardware --> apparaatbeheer.

Zie je daar nog gele vraatekentjes staan? Klik meteen even op beeldschermadapters om te kijken of daarachter iets staat van (Microsoft Corporation)

met andere woorden: heb je alle benodigde drivers geinstalleerd?

• arjen9551
Geen gele vraagtekentjes en bij die beeldschermadapters.. als ik daarop het plusje klik komt er gewoon de 7600GT te staan en daarvan weet ik heel zeker dat ik de drivers heb geïnstalleerd.

EDIT
Om nog even terug te komen op het gebruik van VLC, daarbij heb ik wel geluid :? maar voor de rest dus geen beeld en de computer wordt echt enorm langzaam (zelfde verschijnsel als die filmpjes in Windows Media player afspelen) waardoor ik eigenlijk gewoon weer moet resetten.

[ Voor 43% gewijzigd door arjen9551 op 21-04-2007 13:20 ]

n.a.

Verwijderd

Wie heeft (en hoe dan) besloten dat het destijds de HDD was die kapot was?

Volgend mij is er nog wel wat meer aan de hand.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2007 13:23 ]

• arjen9551
dat staat hier grotendeels te lezen.. het kwam er iig op neer dat Windos raar begon te doen met opstarten e.d. daarna heb ik 3x XP opnieuw moeten installeren (binnen een week) toen maar naar de winkel gebracht en die hebben ons toen een nieuwe HD meegegeven.

n.a.

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig, maar zie je zelf de overlapping van de twee topics? Volgens mij zit je nog gewoon met hetzelfde probleem te kijken als voor de omwisseling van die HDD.

offtopic: Leg een computerwinkel nooit de woorden in de mond over wat er volgens jou kapot is, veel van die gasten zien dan hun kans schoon zich er makkelijk vanaf te maken en je (in dit geval) met een nieuwe HDD naar huis te sturen zonder daadwerkelijk te kijken wat er aan de hand is.

• arjen9551
Jah je hebt miss wel een beetje gelijk, maar dat verklaard nog niet waarom die films het niet doen..

n.a.

Verwijderd

Hoe ik het eigenlijk altijd perfect werkend krijg met zeer brede format ondersteuning is gewoon de full package pakken van K-Lite codec pack en die tijdens de installatie vertellen dat je "playing only" of "viewing only" ofzo wilt, mét overigens Mplayer Classic, heerlijk progje. Lekker licht, supersimpel en nog gratisch ook ;) Zorg er na installatie even voor dat de binding die Windows Media Player nu heeft met je videoformats even afgeeft aan MPlayer Classic.

• arjen9551
ik heb net dus even op die pc die full package geïnstalleerd.. maar wmp classic opent dan, er komt dan onderin die balk "opening....." oid te staan.. en voor de rest gebeurt er niks.. behalve dat de pc enorm langzaam wordt.

n.a.

Verwijderd

Hm. Lijkt me dan in ieder geval geen codec probleem meer. Durf het zo verder niet meer te zeggen eigenlijk. Ik zou zeggen, dump hem maar bij de computerwinkel waar je hem gekocht hebt. Want ik denk dat al deze problemen stammen uit 1 basisprobleem. Wat dat dan is mogen die jongens van de winkel bekijken. Sorry dat ik je verder niet meer kan helpen. Succes!

• arjen9551
Maakt niet uit hoor ;) Naja ik ga nog een poging wagen alles even opnieuw te installeren.. Ik heb toch niks te doen van het weekend..

EDIT
"zucht" weer geen succes.. Ik heb die K-Lite Codec Pack gedownload (Full).. En hij loopt nu weer gewoon vast, of iig vast.. WMP classic opent en dan stopt hij bij dat opening en de PC wordt gewoon enorm langzaam..
Daarna nog even BSplayer geprobeerd, maar dat werkt ook niet.. Ik snap er echt geen kut meer van.. Wat btw wel vreemd is:
dit filmpje speelt hij wel af, maar deze niet :? Het enigste verschil is dat die eerste een ander programma gebruikt dan Windows Media Player..

EDIT
ik hoorde net ook van het bestaan van Ace Mega Codec Pack, dus heb ik dat maar geprobeerd.. Ik heb zelfs de professional edition geïnstalleerd (170MB aan codecs en andere "handige" tools) maar ook dit werkte niet .. ik snap er echt niks meer van.. Kan het ook aan Media Player liggen? Omdat het filmpje wat het wel doet geen Media Player gebruikt ?

[ Voor 88% gewijzigd door arjen9551 op 22-04-2007 11:45 ]

n.a.

• arjen9551
Niemand meer enig idee?

n.a.

Verwijderd

Welke driver heb je voor je harddisk controller (ide/ata controller) vermeld staan in apparaat beheer, installeer iig de standard dual channel van microsoft. Heb je de laatste windows updates geinstalleerd, directX iig geupdate?

• arjen9551
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 21:57:
Welke driver heb je voor je harddisk controller (ide/ata controller) vermeld staan in apparaat beheer, installeer iig de standard dual channel van microsoft. Heb je de laatste windows updates geinstalleerd, directX iig geupdate?
Van die HD driver weet ik zo niet, ik ben nu niet bij mn ouders.. En laatste windows updates heb ik geïnstalleerd jah en directX ook (9.0c geloof ik)

n.a.

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Dit klinkt als een probleem met geheugen of voeding (misschien zelfs moederbord). Volgens mij is het in ieder geval een hardwareprobleem, niet software. En je HD kunnen we denk ik voorlopig uitsluiten, aangezien het verwisselen ervan niet tot verbetering heeft geleid. Draai Memtest (zorg dat je meerdere runs doet, dus niet na een keer stoppen) en kijk of dat programma fouten vindt in je geheugen. Download een analyseprogje zoals Everest om eerst softwarematig de temperaturen en voltages van je pc te testen. Eventueel kun je ook nog met een multimeter aan de slag of in het BIOS kijken wat daar gemeten wordt. Het klinkt voor mij alsof je pc te warm wordt of dat de voeding het niet aan kan. Je kunt ook nog even de kast openmaken, stof eruit zuigen en checken of alle fans draaien. Als je iemand kent met wat onderdelen, kun je ook proberen er tijdelijk een andere voeding in te zetten en te checken of de problemen blijven. Probeer je pc zo kaal mogelijk op te starten. Dus geen printer etc. eraan. O, en hangt je pc aan een geaard stopcontact?

Als je er echt niet uitkomt zou ik de pc nogmaals naar die computerwinkel brengen ter reparatie. Heb je garantie op hun vorige "reparatie"?

[ Voor 28% gewijzigd door Velvet op 24-04-2007 09:36 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• arjen9551
Hmm het is toch zo dat bij VLC alle codecs al ingebakken zitten? en dat die dus in feite alles moet kunnen afspelen (iig divx, xvid en dergelijke) zonder daarvoor de codec te installeren?
Want ik heb nu wel gewoon K-Lite codec pack geïnstalleerd en daarna met Gspot het filmbestand geanalyseerd, en hij zegt dat de video codec Xvid 1.03 is en daaronder geeft hij aan dat die codecs geïnstalleerd zijn. Dus het zou geen probleem moeten zijn toch ?

Daarnaast heeft mijn buurman ernaar gekeken en die zei dat er wel codecs ontbraken, wat ik niet snap aangezien Ace Mega Codec Pack best compleet is voor zover ik weet.
Hij zei dat er een bepaalde AVI codec ontbrak? Maar ik kan met niet herrineren dat ik ooit een specifieke AVI codec heb moeten installeren.. Over het algemeen was zo'n codec pack als K-Lite wel genoeg..

Mijn vraag is nu eigenlijk, na alles wat ik geprobeerd heb, kan ik nu een softwarematig probleem uitsluiten?

@qtee
Ik zal vanavond ook nog wel een paar keer Memtest doen, om te kijken of die nog met wat komt..

EDIT
Memtest geeft ook niks aan.. Ik wordt hier echt moedeloos van.. Heb ik trouwens ook al vermeld dat de muis het gewoon opeens niet meer doet ? Dat je bezig bent met computeren en de muis stopt gewoon.. Voor de rest werkt alles nog, dus kan gewoon via windowstoets in starten enzo..

Btw voeding denk ik ook niet dat het is.. Zit 350watt voeding in, dat is wel genoeg toch?

[ Voor 15% gewijzigd door arjen9551 op 27-04-2007 23:28 ]

n.a.

Verwijderd

arjen9551 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:35:
Btw voeding denk ik ook niet dat het is.. Zit 350watt voeding in, dat is wel genoeg toch?
Als het een 350 watt merkvoeding is, misschien wel, of net niet? Wattages zijn vaak de maximum wattages die een voeding kortstondig kan leveren, stabiel. Bij een no-name voeding of crap merk, moet je geen prestaties verwachten die er toe doen. Je kan zoveel mogelijk zaken afkoppelen, drives etc, om je voeding te ontlasten. En dan nog eens proberen, met moederbord, cpu, memory (1 stick max.), videocard en harddisk. Wellicht trekt de voeding het dan, en weet je waar het probleem ligt.
Heb je de ide driver al gecheckt, en de standaard microsoft driver geinstalleerd?

• arjen9551
Nee 400 watt is het piekwattage zegmaar .. Voor de rest kan ik nu niet zoveel testen, ben niet bij mijn ouders dus dan houdt het een beetje op..
Mja mn pa heeft het ook al opgegeven, zit al een nieuwe uit te zoeken :p
maar goed, ik blijf volhouden !

n.a.

Pagina: 1