Z-5500/Opvolger/Gigaworks/Iets heel anders

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
vanWalsum schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:12:
Heb je een voorbeeldje, van een goeie set. Want het meeste luister ik muziek. Wil ook eigenlijk maximaal 300 - 350 uitgeven aan speakers inclusief reciever. Ben noob op dat gebied. Dus zou niet weten waar ik naar moet kijken. In ieder geval is het verschil in geluidskwaliteit en dan vooral muziek tussen de z-5400 en de z-5500 te verwaarlozen?
De Z-5500 klinkt veel mooier dan de Z-5400. Ik heb beide setjes hier staan. De Z-5500 levert veel mooier geluid. Veel helderder.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?show=fotos

De volgende set leek me ook wel interessant. Aparte tweeters, en meerdere speakertjes in de zuilen. Moet met aansluiting van een reciever toch best leuk geluid aan komen tov de z-5400. Alleen wat is nou een goede "budget reciever". Want je zit al erg snel aan de 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerder gaan zoeken voor een nieuwere geluidskaart van creative dan nieuwe boxen. Ik denk dat die z5300 het met een zeer[url="http://http://tweakers.net/pricewatch/125327/Creative-X-FI-Elite-Pro-7.1-prijzen.html"] goede geluidskaart[/url] beter zal presteren dan een z5500 mt onboard, of zit ik hier fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

GaMeOvEr

Is een hork.

Speakers zijn altijd belangrijker dan de geluidskaart. Tuurlijk, als jij een hele brakke geluidskaart hebt, hoor je het ploppen en ruisen over iedere speaker. Als je echter gewoon een degelijke geluidskaart hebt (en zo brak is onboard niet voor een mp3'tje, wel voor games) heb je meer aan betere speakers dan een betere geluidskaart.

80% van je uiteindelijke geluid wordt bepaald door je speakers, de overige 20% door de rest van je systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-05-2007 00:51 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die Z5500 al vanaf het begin dat ie er was. Werkt nog steeds als een tiet.

Nieuwere versie is natuurlijk wel IETSJES geiler ;)

Maar de bass, sja dat blijft een persoonlijk punt. Ik vind em zelf dus wel te aanwezig dus hij staat bij mij op 3 tot 4 volle streepjes vind ik genoeg. Hangt denk ik ook van je ruimte af.

Verder prima spul hoor vermaak me er al jaren mee, ook op feestjes, bij gamen, filmskijken.... helemaal top voor de prijs.

En sowieso geven coax en of optical merkbaar beter geluid, dus zolang je geluidskaart dat heeft zit je primaaa.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
@Gameover, even vraagje, ik heb laatst ambient zitten luisteren via een onboard geluidskaart, naar een Yamaha rx-v459 receiver met daaraan 2 B&W DM2's maar nu hoor ik de hele tijd een soort ruis bij de hardere stukjes, maar eigenlijk is de muziek heel rustig zegmaar :) zou het kunnen dat dit aan mn onbard ligt? en dat ik dit eigenlijk bij alle muziek heb maar het niet zo hoor?

edit: je zou het ook een soort gekraak kunnen noemen, het is in ieder geval heel storend met van die minimalistische muziek :P ik heb al een nieuwe geluidskaart besteld zal dit waarschijnlijk de oplossing zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Hrugnir op 24-05-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Tja, of je muziek is van slechte kwaliteit ;) Je hoort natuurlijk wel elk detail in de muziek met zo'n installatie. Een goede geluidskaart levert je wel een hele grote sprong voorwaarts op in vergelijking met onboard.

Van wat ik begrepen heb is de Z-5500 ook doorontwikkeld. De eerste Z-5500 is minder van 'kwaliteit' dan een nieuwere serie. O.a. alleen al vanwege het 'plopjeprobleem' wat is opgelost. Bovendien hebben ze bij Logitech de bas van de Z-5500 aangepakt (iets minder nadrukkelijk aanwezig en meer detail in basweergave). Toch vind ik 3 volle streepjes bas wel het maximum bij muziek. Alleen als je echt wil 'knallen' en een burenruzie wil veroorzaken, dan kan hij flink open ;)

Een minpunt nog wel vind ik dat je gewoon een deel in de muziek mist (overgang tussen laag en midden). Soms is het duidelijk hoorbaar, andere keren valt het totaal niet op. Maar het is niet storend gelukkig en vrijwel alle 5.1 setjes hebben dit probleem in meer of mindere mate.

[ Voor 29% gewijzigd door matel op 24-05-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Goed. Denk dus sereus hierover na. Misschien dat mensen het kunnen beoordelen. Het nu een z-5400 naar alle tevredenheid. Ik weet dat 2 2ehands b&w's nog lekkerder gaan klinken dan de volgende configuratie, maar is het een goede investering en ga ik er écht op vooruit. Want het is wel een dikke 550 euro.

http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32

En dan in combinatie met deze reciever. http://www.kieskeurig.nl/...B1A65C125700A00384990.htm

De bovenstaande reciever staat niet in het rijtje bij teufel, maar het is 5X80 watt. Dus dit moet toch gewoon gaan.
http://www.teufel.de/de/Magazin/Praxis/Geraeteempfehlung/

Schiet ik hier dan weer veel mee op in tegenstelling tot mijn z-5400. En ook in tegenstelling met de concept F inclusief het decoderstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

LlamaWereldOver schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 07:13:
@Gameover, even vraagje, ik heb laatst ambient zitten luisteren via een onboard geluidskaart, naar een Yamaha rx-v459 receiver met daaraan 2 B&W DM2's maar nu hoor ik de hele tijd een soort ruis bij de hardere stukjes, maar eigenlijk is de muziek heel rustig zegmaar :) zou het kunnen dat dit aan mn onbard ligt? en dat ik dit eigenlijk bij alle muziek heb maar het niet zo hoor?

edit: je zou het ook een soort gekraak kunnen noemen, het is in ieder geval heel storend met van die minimalistische muziek :P ik heb al een nieuwe geluidskaart besteld zal dit waarschijnlijk de oplossing zijn?
Hm. Als je media player uitstaat (er wordt dus geen geluid gespeelt) en je draait je volume een tikkie open (dus niet vol ofzo!) hoor je dan ook al ruis? Zet je volume eens op een stand die je met muziek "stevig" zou noemen als er dan ook al ruis is, zal het het je geluidskaart zijn. Kies dan op je Yamaha een andere input (bijvoorbeeld aux ofzo, iets waar niets op zit) en als die ruis er dan niet is, weet je zeker dat het je geluidskaart is.

Als bovenstaande niet het geval is, moet je desbetreffende muziek ergens anders op luisteren (mp3 speler, cd'tje branden.) en kijken of het probleem met de muziek mee verhuist, dan heb je brakke mp3's. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
ga dat zo eens proberen maar kan het niet zijn dat een geluidskaart alleen storing geeft met een 'hoge' amplitude?

Edit: bij een leeg kanaal begint bij 0db heel zacht een ruis [-80db 16db] en die wordt vanaf daar snel harder, met het computerkanaal begint bij -10db al een 'lagere' dus meer irritantere piep die telkens zo hard is dat hij de standaardruis verdringt.

Maar in die muziek was een heel ander soort gekraak/ruis en het zou eventueel aan de mp3 bestanden kunnen liggen, maar ik heb het bij 2 nrs echt gehoord en die waren van totaal andere artiesten :P (en niet bijzonder klein voor hun lengte)

[ Voor 68% gewijzigd door Hrugnir op 24-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanWalsum schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:38:
Goed. Denk dus sereus hierover na. Misschien dat mensen het kunnen beoordelen. Het nu een z-5400 naar alle tevredenheid. Ik weet dat 2 2ehands b&w's nog lekkerder gaan klinken dan de volgende configuratie, maar is het een goede investering en ga ik er écht op vooruit. Want het is wel een dikke 550 euro.

http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32

En dan in combinatie met deze reciever. http://www.kieskeurig.nl/...B1A65C125700A00384990.htm
Die Teufel set zal ieder Logitech set volledig van de kaart vegen: de geluidskwaliteit is gewoon niet vergelijkbaar, 'leagues apart' en zo.
Maar bedenk je wel dat Teufel echt Duits is, en ook nog steeds 'duits' klinkt (Taunus sound), dus erg direct. I.p.v. die Pioneer receiver zou ik dan op zoek gaan naar een versterker die iets warmer en 'ronder' met 't geluid omgaat. Marantz bijvoorbeeld, of een Engelse (c.q. door Engelsen ontworpen) versterker.

Overigens kost die Teufel set nu 295, dus dat scheelt weer 50 Euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
- Denon AVR-1707
- Denon AVR-1907
- Kenwood KRF-V7100D
- Kenwood VRS-7200
- Kenwood KRF-V8090D
- Marantz SR-4600
- Onkyo TX-SR504E
- Onkyo TX-SR604E
- Panasonic SA-XR55EG
- Panasonic SA-XR58EG
- Pioneer VSX-916
- Sony STR-DE697
- Sony STR-DB895D
- Sony STR-DB795
- Yamaha RX-V559
- Yamaha RX-V659

Dit is het rijtje met recievers die teufel voorschijft. Maar nou neem ik aan dat elke reciever met 80 watt en 5.1 met preamp uitgang op deze set kan. Mist hij natuurlijk dts ed heeft.

Dan zie ik ook staan, Long term~80 watt, en short term 140 watt voor de sattelite spreakers. Wat moet je nou kopen, een reciever met 80 watt, of 140 watt. En welke wordt dus aangeraden. Wordt minimaal toch een prijs van 250 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

LlamaWereldOver schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:29:
ga dat zo eens proberen maar kan het niet zijn dat een geluidskaart alleen storing geeft met een 'hoge' amplitude?

Edit: bij een leeg kanaal begint bij 0db heel zacht een ruis [-80db 16db] en die wordt vanaf daar snel harder, met het computerkanaal begint bij -10db al een 'lagere' dus meer irritantere piep die telkens zo hard is dat hij de standaardruis verdringt.

Maar in die muziek was een heel ander soort gekraak/ruis en het zou eventueel aan de mp3 bestanden kunnen liggen, maar ik heb het bij 2 nrs echt gehoord en die waren van totaal andere artiesten :P (en niet bijzonder klein voor hun lengte)
Meestal is het inderdaad een goed idee om het volume van de PC niet op max te zetten (ivm brakke versterking van de geluidskaart) maar op bijvoorbeeld ergens van 50-80% en de rest van het volume met je Receiver/versterker te regelen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
vanWalsum schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:25:

Dan zie ik ook staan, Long term~80 watt, en short term 140 watt voor de sattelite spreakers. Wat moet je nou kopen, een reciever met 80 watt, of 140 watt. En welke wordt dus aangeraden. Wordt minimaal toch een prijs van 250 euro?
80 watt dus :) De versterker kan zelf ook een piekvermogen leveren. Anders dan wat je bij de mainstream setjes ziet, gebruiken fabrikanten in het highstream segment geen 'piekvermogen onder perfecte omstandigheden' om het wattage aan te duiden. Zo heb ik bijvoorbeeld een Sony versterker. 4x 100 watt zou die moeten leveren. Nou, de Denon van m'n vader (5x 60 watt) blaast de Sony van de kaart ;)

[ Voor 11% gewijzigd door matel op 25-05-2007 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
matel schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 07:42:
[...]

80 watt dus :) De versterker kan zelf ook een piekvermogen leveren. Anders dan wat je bij de mainstream setjes ziet, gebruiken fabrikanten in het highstream segment geen 'piekvermogen onder perfecte omstandigheden' om het wattage aan te duiden. Zo heb ik bijvoorbeeld een Sony versterker. 4x 100 watt zou die moeten leveren. Nou, de Denon van m'n vader (5x 60 watt) blaast de Sony van de kaart ;)
Oké. Wat zeg je van de volgende recievers?

http://www.kieskeurig.nl/...6D822C12571390036DFDA.htm
http://www.kieskeurig.nl/...92ED7C12571D9004A709D.htm
http://www.kieskeurig.nl/...0F9CBC12571390036FD27.htm

Wil toch niet té veel geld aan een reciever kwijt zijn. En een reciever van 150 E overtreft zoiezo het decoderje van logitech ;) Maarja, welke. Bij de hifi shop hebben ze te duur spul staan, dus kan het niet beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Persoonlijk zou ik dan voor Onkio kiezen. Ik weet alleen niet of dat goed samen gaat met Teufel. Als speakers van Teufel erg direct klinken, kun je het beste geen Onkio nemen (die doet dat ook namelijk). Denon klinkt ook erg goed. Heeft een iets warme klank en kan goed samen met speakers die wat directer zijn in hun geluidsbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Oke, ga dan even kijken wat denon bied in die prijsklasse. En wat zeg je dus over jvc's van zo'n 160 E

Zit op het moment toch wel erg te twijfelen. Heb net vanmiddag de z-5400 verkocht. En heb nu de ouwe installatie van pa en ma uit de kast gehaald. Het betrefd het volgende

Sony integrated stereo amplifier TA-AX2
2 X Sony SS 2030 speakers.

Maar kan nu dus al concluderen dat 20 - 30 jaar oud spul al beter geluid geeft dan de z-5400. De bas is wat vlak. Maar zeker qua hoge tonen wordt de z-5400 weggeveegd. Zit nu toch wel erg te twijfelen. De bas wordt net wat beter verdeeld, wat misschien logisch is. Dus moet ik eigenlijk nog wel voor de teufel concept R gaan, een 5.1 opstelling dus met een reciever. Overtreft dit de opstelling die ik nu heb staan.

[ Voor 7% gewijzigd door vanWalsum op 25-05-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:02
vanWalsum schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:41:
Oke, ga dan even kijken wat denon bied in die prijsklasse. En wat zeg je dus over jvc's van zo'n 160 E

Zit op het moment toch wel erg te twijfelen. Heb net vanmiddag de z-5400 verkocht. En heb nu de ouwe installatie van pa en ma uit de kast gehaald. Het betrefd het volgende

Sony integrated stereo amplifier TA-AX2
2 X Sony SS 2030 speakers.

Maar kan nu dus al concluderen dat 20 - 30 jaar oud spul al beter geluid geeft dan de z-5400. De bas is wat vlak. Maar zeker qua hoge tonen wordt de z-5400 weggeveegd. Zit nu toch wel erg te twijfelen. De bas wordt net wat beter verdeeld, wat misschien logisch is. Dus moet ik eigenlijk nog wel voor de teufel concept R gaan, een 5.1 opstelling dus met een reciever. Overtreft dit de opstelling die ik nu heb staan.
Als ik jou was zou ik zeker voor de teufel gaan. De concept e is de helft van de prijs van de concept R, en die doet de bassen al perfect. Ik heb een test gedaan met het programma ''test tone generator 4'', en ik hoor echt alle tonen perfect. Ik heb een sweep laten gaan van 120hz naar 20hz, en alle tonen klinken bijna even hard. Het is echt ongelooflijk dat de woofer van de concept e zelfs tot 20hz laag gaat, je hoort de bassen niet eens meer echt onder de 22hz maar het trilt wel >:) .

Ook filmskijken is heel vet met de teufel e magnum. M'n ouders hebben een infinity oreus set staan die een jaar geleden nog 1000 euro was, dus 8 keer zo duur als een teufel e magnum set en mijn set laat films bijna net zo echt klinken. Het klopt ook wel, want in het begin was deze set een stuk duurder dan nu.

In ieder geval, als je van gecontroleerde, maar hele diepgaande bassen houd, neem de Teufel. Met de midden en hoge tonen zit het ook wel goed hoor :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Ik geloof je op je woord, maar heb kan net wat meer uitgeven. En vermoed (klopt dit dus?) dat een concept R toch mooier geluid gaat geven aan een reciever van +/- 200 euro dan de concept E met een ingebouwde versterker. Denk dus dat het verschil tot mijn z-5400 met de concept r toch wat groter wordt. Want geef niet alleen om een mooie bas, mooie hogere tonen zijn ook ontzettend fijn.

Wil zoiezo als eerst een receiver aanschaffen. Deze koppel ik dan eerst aan deze 2 boxen (sony ss-2030). Kijken hoe dat bevalt. Denk wel dat het wat beter nog gaat klinken dan de huidige versterker (sony integrated stereo amplifier ta-ax2). Iemand trouwens wie weet wat voor versterker het is, het blijft sony natuurlijk, maar misschien is het wel een ontzettend prijzig ding geweest die toch een jvc/sony/pioneer reveiever van 150 tot 200 E overtrefd. Het ding heeft overigens 64Watt, en 8 - 16 ohm.

[ Voor 51% gewijzigd door vanWalsum op 26-05-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Nou toch definitief de knoop doorgehakt. Ga geen 1000+ euro uitgeven aan audio. Is gewoon te gek voor een 17 jarige. Heb genoeg dingen te onderhouden, Honda Nsr is ook duur in het gebruik, RBW komt eraan. Enzenzenz.

In eerste instantie.
http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32 en dan in de lichte(kleur) uitvoering. Dit dus in combinatie met een reciever van 200 á 300 euro. De beste combi zoek ik later wel uit. Luisteren is niet mogelijk van deze set, maar vertrouw toch wel op een zeer goede prestatie. (300 E)

Als iemand nou zegt, koop een jvc setje van 350 en je hebt veel beter spul. Meld het dan. Want hak vanavond of morgen deze knoop door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik snap niet waarom iedereen het hier heeft over dat de subwoofer van de Z5500 te hard is? Ik heb hem op standaard instelling staan (de helft van max) en hij is precies goed. Ik denk dat het heel erg veel uitmaakt in wat voor ruimte hij staat. Als je het setje in een slaapkamertje van 3 bij 3 meter zet maakt nogal veel verschil met als je het setje in een huiskamer zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snirpo schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:28:
Ik snap niet waarom iedereen het hier heeft over dat de subwoofer van de Z5500 te hard is? Ik heb hem op standaard instelling staan (de helft van max) en hij is precies goed. Ik denk dat het heel erg veel uitmaakt in wat voor ruimte hij staat. Als je het setje in een slaapkamertje van 3 bij 3 meter zet maakt nogal veel verschil met als je het setje in een huiskamer zet.
Ik heb 'm in een kamer van 3 bij 3 staan. Zet de subwoofer dan op 2, 3 of 4 streepjes. Plus, als je de goedkoopste audigy geluidskaart hebt, heb je de optie basbeheer. Daar kun je een aantal dingen instellen, het volume en de sperfrequentie. Als je met de sperfrequentie gaat spelen, merk je dat je dat 'te basserige' (waar veel mensen over klagen) eruit kunt halen. Dat heb ik dus gedaan. Ben dik tevreden met de Z-5500.

Nou had ik nog een vraag. Ik wil upgraden naar Creative X-Fi XtremeMusic ÓF X-Fi platinum. Platinum heeft een digital optical aansluiting, maar is wel een stuk duurder. Nou wilde ik weten of er mensen zijn die hem optisch hebben aangesloten. En of dit echt hoorbaar beter geluid is. Anders kan ik net zo goed XtremeMusic nemen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:27:
[...]

Nou had ik nog een vraag. Ik wil upgraden naar Creative X-Fi XtremeMusic ÓF X-Fi platinum. Platinum heeft een digital optical aansluiting, maar is wel een stuk duurder. Nou wilde ik weten of er mensen zijn die hem optisch hebben aangesloten. En of dit echt hoorbaar beter geluid is. Anders kan ik net zo goed XtremeMusic nemen.

Alvast bedankt.
Ik heb de Z-5500 incombenatie met een XFi Elite Pro en ja het verschil tussen analoog en digitaal geluid hoor ik hier wel degelijk. Het klinkt digitaal veel zuiverder. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Sir_Hendro schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:30:
[...]

Ik heb de Z-5500 incombenatie met een XFi Elite Pro en ja het verschil tussen analoog en digitaal geluid hoor ik hier wel degelijk. Het klinkt digitaal veel zuiverder. :9
Maar de Z-5500 heeft dan weer een digitale coax-ingang, wat de XtremeMusic ook heeft (de uitgang dan) ;)

btw, wolter1, ik doe mijn XtremeMusic misschien weg. Niet omdat hij slecht klinkt, verre van, maar omdat er geen linux-support is :( PM maar als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Laatst online: 19-09 09:40
Sir_Hendro schreef op maandag 28 mei 2007 @ 23:30:
[...]

Ik vind het vreemd dat dit zo is, want ergens zal het digitaal geluid toch omgezet worden naar analoge signalen. Ik zou denken dat een XiFi Elite Pro dit beter kan doen als de receiver van de Z-5500 (de XiFi heeft ook een hogere SNR waarde als de Z-5500)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Heb gisteren de volgende combinatie besteld.

Teufel Concept R ( http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32 )
Pioneer VSX-516-S ( http://www.kieskeurig.nl/...11FB5C125715A00321DB9.htm )

Nu wordt het dus een week of 3 wachten. De receiver komt als het goed is woensdag al, dus kunnen we daar al wat mee gaan spelen.

Dit dan als vervanging van een z-5400. Hoop dat ik de goeie keuze maak om geen z-5500 te kopen, waar ik wel vanuit ga.

[ Voor 15% gewijzigd door vanWalsum op 29-05-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Is er nou al iets bekend over een opvolger van de Z5500? Wil hem eigenlijk deze week gaan halen, maar van mijn vorige 2 aankopen werd binnen een week na aankoop een opvolger geïntroduceerd. Deze 'fout' wil ik eigenlijk niet weer maken :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Laatst online: 15:13
_Brake_ schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:25:
Is er nou al iets bekend over een opvolger van de Z5500? Wil hem eigenlijk deze week gaan halen, maar van mijn vorige 2 aankopen werd binnen een week na aankoop een opvolger geïntroduceerd. Deze 'fout' wil ik eigenlijk niet weer maken :)
Laat me raden Samsung 225bw of 205bw gekocht en een week later kwam de 226bw/206bw uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Snirpo schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 13:33:
[...]

Laat me raden Samsung 225bw of 205bw gekocht en een week later kwam de 226bw/206bw uit :P
offtopic:
Nee,

Audigy 2 ZS notebook > X-Fi Xtreme Audio Notebook
Hitachi 7K100 > Hitachi 7K200

:)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik ben van plan om de Z-5500 en de Samsung LE32M87 aan te schaffen.
ik heb al rond gekeken maar weet nog niet hoe je de Z-5500 op de tv kan aansluiten zodat alle boxen het doen.

Heeft iemand een idee hoet dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:55:
hallo,

ik ben van plan om de Z-5500 en de Samsung LE32M87 aan te schaffen.
ik heb al rond gekeken maar weet nog niet hoe je de Z-5500 op de tv kan aansluiten zodat alle boxen het doen.

Heeft iemand een idee hoet dat kan?
Een jack kabeltje ertussen en de Z-5500 op stereo x2 zetten. En daarnaast een diigtale kabel naar je decoder doen als je deze teminste hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06
Ik heb sinds vandaag ook een Z-5500 setje.

Nu is mijn vraag hoe kan ik deze het beste aansluiten?

Ik heb een Audigy 4 geluidskaart. klik hier voor de specs.

Moet ik dan een aparte kabel kopen en welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Jesp_J schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:05:
Ik heb sinds vandaag ook een Z-5500 setje.

Nu is mijn vraag hoe kan ik deze het beste aansluiten?

Ik heb een Audigy 4 geluidskaart. klik hier voor de specs.

Moet ik dan een aparte kabel kopen en welke?
Creative heeft het over een optionele upgrade van een digital i/o kastje, maar ik vraag me af of je niet gewoon een jack naar toslink converter kan kopen en dan een toslink kabel naar je Z-5500.
De Audigy ZS notebook bijv. kan dat wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/278.jpg
1 euro

Toslink kabel kost iets van 10-15 euro voor 10 meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Xof schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:15:
[...]

Creative heeft het over een optionele upgrade van een digital i/o kastje, maar ik vraag me af of je niet gewoon een jack naar toslink converter kan kopen en dan een toslink kabel naar je Z-5500.
De Audigy ZS notebook bijv. kan dat wel.

[afbeelding]
1 euro

Toslink kabel kost iets van 10-15 euro voor 10 meter :)
Maar is het signaal dan wel digitaal?
Want via de jack aansluitingen is het toch analoog of niet?

Ik ga binnenkort ook een nieuwe pc halen met een geluidskaart. Welke kan ik dan het beste pakken om te gebruiken in combinatie met de z-5500?

Ik zat te denken aan de X-fi Xtreme gamer fatal1ty pro of is dat een beetje overkill? Dit is wel ongeveer de prijs die ik ervoor wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Het is dan wel een jackplug maar tegenwoordig zit daar ook een mooi rood lichtje achter waardoor je ook een spdif (via toslink) signaal kan krijgen. Dus je hebt een converter nodig van jack naar toslink, dit doen ze zo om aansluitingen te besparen. Je kunt er dus zowel een analoog als een digitaal signaal uitkrijgen.

Maar ik heb even snel zitten googlen en via de Audigy 4 kan dat blijkbaar dus niet (http://bc.whirlpool.net.a...s-archive.cfm/737631.html), dan heb je blijkbaar die I/O box nodig.
Kunnen ze bij Creative tenminste extra geld verdienen :P

Coax zou dan wel weer moeten lukken, Jack -> RCA, maar dat schijnt ook niet alles te zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 13-06-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Xof schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:54:
Het is dan wel een jackplug maar tegenwoordig zit daar ook een mooi rood lichtje achter waardoor je ook een spdif (via toslink) signaal kan krijgen. Dus je hebt een converter nodig van jack naar toslink, dit doen ze zo om aansluitingen te besparen. Je kunt er dus zowel een analoog als een digitaal signaal uitkrijgen.

Maar ik heb even snel zitten googlen en via de Audigy 4 kan dat blijkbaar dus niet (http://bc.whirlpool.net.a...s-archive.cfm/737631.html), dan heb je blijkbaar die I/O box nodig.
Kunnen ze bij Creative tenminste extra geld verdienen :P

Coax zou dan wel weer moeten lukken, Jack -> RCA, maar dat schijnt ook niet alles te zijn.
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb thuis wel zo'n Jack --> RCA converter liggen. Hij gaat dan van 1 jack stekkertje naar 2 tulp stekkertjes. Maar dit is toch ook analoog lijkt me.

Ik kan dus alleen digitaal krijgen door zo'n I/O box aan te schaffen? Wel gek dat je via een jack naar de I/O box gaat (wat me een analoog signaal lijkt) en dat uit die box dan een digitaal signaal komt. De geluidskaart zet dan dus het digitale signaal om naar een analoog signaal en daarna zet de I/O box het weer om naar digitaal. Krijg je hierdoor dan beter gelui, of begrijp ik het niet helemaal?

[ Voor 17% gewijzigd door Jesp_J op 13-06-2007 13:16 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik heb dus de Z5500 maar gehaald en heb daar nu een iPod (via AV dock > kabeltjes in zo'n blokje van logitech waar 2 x tulp in gaat en 3 x jack er weer uit) en een laptop (optisch, via de audigy 2 notebook) aangesloten.

Binnenkort komt er echter een LCD TV en wellicht een standalone DVD speler bij. Hoe ga ik deze 2 er ook op aansluiten? Of kan ik die DVD speler beter skippen, en de laptop gebruiken (met een VGA kabel naar de TV)?

[ Voor 5% gewijzigd door _Brake_ op 13-06-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:26:
[...]

Een jack kabeltje ertussen en de Z-5500 op stereo x2 zetten. En daarnaast een diigtale kabel naar je decoder doen als je deze teminste hebt.
ik heb zelf geen decorder, maar wat voor een decorder bedoel je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Jesp_J schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:09:
[...]

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb thuis wel zo'n Jack --> RCA converter liggen. Hij gaat dan van 1 jack stekkertje naar 2 tulp stekkertjes. Maar dit is toch ook analoog lijkt me.

Ik kan dus alleen digitaal krijgen door zo'n I/O box aan te schaffen? Wel gek dat je via een jack naar de I/O box gaat (wat me een analoog signaal lijkt) en dat uit die box dan een digitaal signaal komt. De geluidskaart zet dan dus het digitale signaal om naar een analoog signaal en daarna zet de I/O box het weer om naar digitaal. Krijg je hierdoor dan beter gelui, of begrijp ik het niet helemaal?
Nee het is wel gewoon digitaal, Creative stuurt bij die aansluiting ook een electronisch signaal mee, dus coax. Dus hij gaat van coax naar een I/O box om zo meer aansluitingen te krijgen. Een jack aansluiting wil tegenwoordig niet gelijk zeggen dat het analoog is, ze hebben die aansluiting gewoon een beetje getweaked ;)

De kabel waar jij het over hebt is idd een analoge kabel, geen coax.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/190.jpg
Dat is bijv. een jack naar coax converter, vanaf daar moet je dan weer een coax kabel aan je Z-5500 sluiten.
Of het werkt weet ik niet, maar zoals ik rond gegoogled heb over de specs ed. zou het volgens mij wel moeten werken.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:54:
[...]

De Z-5500 heeft toch een eigen decoder? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Xof op 14-06-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:54:
[...]

DTV decoder. Ik zelf heb de Samsung H360R en die heeft optical out voor digitaal geluid. En zoals hierboven genoemd stop je deze in de controlpod van je Z-5500.

[ Voor 11% gewijzigd door Sir_Hendro op 14-06-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
Ik heb de z-5500 een paar weken geleden gekocht bij gistron voor 300 euro na lezen van vele reviews.

Ik heb er mijn HD-DVD speler op aangesloten en later mijn XBox (aangezien ik nog een av scart zoek). Het geluid in films is in één woord subliem. Ik heb nog nooit in mijn leven een 5.1 setje gezien dat geluiden zo helder weergeeft. Ik was verbijsterd. Het geluid vervormd niet. Ik heb hem ook nog nooit op max gehad omdat 1/3 al goed hard is. En de special effects komen zo goed uit de subwoofer. Echte kwaliteitsset.

Muziek vond ik echter iets minder. Ik luister nooit muziek overigens alleen films.

Muziek geef ik een 3.5/5 en films toch echt een 5/5 dus echt een aanrader. Denk ook wel uniek kwa prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb het ook hoor. :) Bevalt idd erg goed.

Voorheen stond bij mij de geluidsfrequentie altijd op 44KHz maar deze had ik laatst verhoofd naar 96KHz want ik wist niet dat die optie aanwezig was op me XFi. Nu klinkt het geluid veel gedetaileerder bij films. Bij een hogere reoslutie zie je meer op je beeld en met geluid is het alsof je met een hogere frequentie meer detail hoort. Zoals iets wat inelkaar stort klinkt nu nog echter enzo. Wel grappig :) Je ziet nu ook het 96/24 logo branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

vanWalsum schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:14:
Heb gisteren de volgende combinatie besteld.

Teufel Concept R ( http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_894.cfm?lcom=32 )
Pioneer VSX-516-S ( http://www.kieskeurig.nl/...11FB5C125715A00321DB9.htm )

Nu wordt het dus een week of 3 wachten. De receiver komt als het goed is woensdag al, dus kunnen we daar al wat mee gaan spelen.

Dit dan als vervanging van een z-5400. Hoop dat ik de goeie keuze maak om geen z-5500 te kopen, waar ik wel vanuit ga.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ben ook op zoek naar leuke speakers.
Had eerst de 5440 voor ogen, kwam toen na wat topics zoeken op de Z-5500 uit, maar loop nu heel erg aan teufel te denken.

Het wordt denk ik ook wel teufel, maar ben gewoon benieuwd naar jou ervaringen met jouw setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
XthinkZ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:59:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Ben ook op zoek naar leuke speakers.
Had eerst de 5440 voor ogen, kwam toen na wat topics zoeken op de Z-5500 uit, maar loop nu heel erg aan teufel te denken.

Het wordt denk ik ook wel teufel, maar ben gewoon benieuwd naar jou ervaringen met jouw setje.
Het ziet er echt verdomd mooi uit! En dit setje zou de Z-5500 eruit blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Maar bedenk dan wel dat het geen computerspeakers zijn. Je moet er maar net de ruimte voor hebben rond je bureau. Een paar pc speakertjes zijn zo geplaatst. En ja, ik denk dat hij vast beter/meer geluid geeft dan een Z-5500.

[ Voor 17% gewijzigd door matel op 22-08-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
matel schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:38:
Maar bedenk dan wel dat het geen computerspeakers zijn. Je moet er maar net de ruimte voor hebben rond je bureau. Een paar pc speakertjes zijn zo geplaatst. En ja, ik denk dat hij vast beter/meer geluid geeft dan een Z-5500.
M'n Z-5500 zit door m'n hele slaapkamer heen aan de muur naast / onder m'n TV en naast m'n bed op Vogel's standaarden. :)

Maar voor in de woonkamer is dit prima met een goedkope 32" LCD en HTPC oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
_Brake_ schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:58:
[...]

M'n Z-5500 zit door m'n hele slaapkamer heen aan de muur naast / onder m'n TV en naast m'n bed op Vogel's standaarden. :)

Maar voor in de woonkamer is dit prima met een goedkope 32" LCD en HTPC oid :)
oeeeh heb je daar foto's van??? zit er ook over na te denken om ze op standaarden te zetten :)

Heeft iemand een idee waarom ik geen digitaal geluid krijg met een Club3d Theatron DD, maar wel gewoon analoog geluid?? Gaat via de optische kabel. Had al topic gestart, maar misschien weten jullie hier ook wel het antwoord. Zie thread: Theatron DD icm Z-5500 geen digitaal geluid

oeps, is kickje. nou ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
TimmieVelthuis schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:04:
[...]

oeeeh heb je daar foto's van??? zit er ook over na te denken om ze op standaarden te zetten :)

Heeft iemand een idee waarom ik geen digitaal geluid krijg met een Club3d Theatron DD, maar wel gewoon analoog geluid?? Gaat via de optische kabel. Had al topic gestart, maar misschien weten jullie hier ook wel het antwoord. Zie thread: Theatron DD icm Z-5500 geen digitaal geluid

oeps, is kickje. nou ja :P
Tuurlijk, vanavond ben je de eerste! :)

Heb wel aparte kabels ervoor gekocht ook. Alles is netjes weggewerkt, moet alleen op school nog even mooie beugels maken met een CNC machine waarmee de rear speakers aan de Vogels standaarden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al iets bekend is over een opvolger van de Logitech Z5500?

Zou er graag een willen zien met ondersteuning met Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
Welke Teufel is dan de concurent of beter dan de z-5500 kwa prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Ik heb eigenlijk nog ook een vraagje over de z-5500, heb de geld bij elkaar maar de probleem is de 60cm? magnetisch veld. Is het echt zo erg? Want zit namelijk krapjes in mijn kamer ( 2 bij 3 -.- ) qua elektronisch apparaten. ( 2 computers, + ps3 + tv , printers ). Ik zou max. 40cm ruimte kunnen vrij maken. }:| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Is geen enkel probleem die 40 cm. Ik heb mijn pc scherm (lcd) ook redelijk dichtbij staan en nog nooit wat van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:13
Hmm oke bedankt! Ik probeer wel 40cm, en als ik merk dat er rare dingen gebeuren met me lcd scherm dan heb ik geen keus en moet ik wel me kamer drastisch veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ten eerste: LCD's hebben geen last van zo'n magnetisch veld.
Ten tweede: Ik heb 2 z-5500 speakers op 30cm afstand van mijn CRT en de center er vast tegenaan staan zonder problemen. Dus dat gaat zeker wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Sorry voor het "heropenen" van dit topic, maar ik heb een vraagje en vind het niet zozeer nodig om een nieuw topic te openen.

Ik heb op dit moment een Logitech X-530 en mijn woonsituatie is woonachtig zijn in een flat :P.
Nu is mijn vraag dus ook, heeft het eigenlijk wel enig nut om de Z-5500 te kopen?
De X-530 laat het huis op 100% bas al aardig trillen met 30~40% volume en knopje bas op 0% (nog steeds bass helaas) en volume op 50~60% laat ie dat ook al doen.
Mijn voornaamste reden om voor een Z-5500 te kiezen is vanwege de digitale aansluiting. Aangezien ik graag op mijn Xbox 360 speel, en nu genoodzaakt ben om dat Logitech-blokje waar de 3 aansluitingen ingaan alleen voor Stereo geluid zorgen.
Maar wat vinden jullie? Ik kan zelf niet afwegen of ik nu maar Stereo met de X-530 voor lief moet nemen of waarschijnlijk de (zware) overkill van een Z-5500 die op digitaal surround kan doorgeven.
Geld is eigenlijk geen bezwaar, dus dat is het probleem niet.
Ander probleem is natuurlijk ook weer ouders, die al zeuren met de X-530 al staat ie op vol. Ik heb trouwens nog niemand aan de deur gehad terwijl ik de X-530 vol had staan (100% bas en 100% volume :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De X-530 laat het huis op 100% bas al aardig trillen met 30~40% volume en knopje bas op 0% (nog steeds bass helaas) en volume op 50~60% laat ie dat ook al doen.
Ik kan je vertellen dat als je met de Z-5500 de sub op 0 zet, hij ook echt compleet uit is. Net even getest en de sub doet helemaal niets als je hem om stand 0 zet. Je kan het volume met de Z-5500 dus wel erg hoog zetten zonder dat de sub een probleem word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:56

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso zou ik niet weten waarom volume een belemmering voor een aankoop zou moeten zijn. Als je graag surround geluid bij je games hebt, dan koop je toch een Z5500 voor digitale aansluiting? :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon ook in een flat, en gebruik de Z5500 in mn woonkamer. De sub op 100% heb ik nog nooit geprobeerd, en zolang ik niet in een boerderij oid woon ga ik dat ook niet doen ;)

Voor muziek heb heb ik de sub op 1 a 2 streepjes na dicht staan, bij films gaat hij wat verder open. Want daar issie goed in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Als je zelf al aangeeft dat geld geen probleem is zou ik lekker de Z-5500 halen. Dan heb je tenminste 'echt' surround sound met Dolby digital en DTS. Zoals al eerder gezegd als je de sub op 0 zet doet hij idd helemaal niks, heb het net ook even geprobeerd ;) Let wel dat je kamer groot genoeg moet zijn is mijn ervaring. Ik had hem eerst op een 10 m2 slaapkamer met laminaat en verder niks aan de muren en dit klonk bijna altijd erg hard en fel/schel. Heb hem nu op een 20 m2 zolderkamer met vloerbedekking en nu klinkt hij echt geweldig, vooral met games en films.

Tip: Mocht je toevallig Battlefield: Bad Company hebben voor de xbox, moet je die sowieso even spelen, je zult versteld staan ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn1990 op 02-05-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 19:27

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik heb de Z-5500 vorige week vrijdag besteld en deze week maandag binnen gekregen.
Wat een geweldig geluid. Echt een hele grote verbetering met de X-530.
PilatuS schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Ik kan je vertellen dat als je met de Z-5500 de sub op 0 zet, hij ook echt compleet uit is. Net even getest en de sub doet helemaal niets als je hem om stand 0 zet. Je kan het volume met de Z-5500 dus wel erg hoog zetten zonder dat de sub een probleem word.
Hier ben ik ook erg blij mee. Hij kan inderdaad errûg hard zonder dat de subwoofer ook maar een rol kan innemen.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:57:
Ik woon ook in een flat, en gebruik de Z5500 in mn woonkamer. De sub op 100% heb ik nog nooit geprobeerd, en zolang ik niet in een boerderij oid woon ga ik dat ook niet doen ;)

Voor muziek heb heb ik de sub op 1 a 2 streepjes na dicht staan, bij films gaat hij wat verder open. Want daar issie goed in!
De sbuwoofer op 100% heb ik al wel geprobeerd en geeft een aardige stevige bass. Toen ik de doos opende en die subwoofer zag dacht ik echt van, nee he, is dat ding ZO groot?! Uiteindelijk toch een geschikt plekje gevonden. :9~

Bij sommige liedjes is die ProLogic II Music echt een uitkomst. Ik zit te hele dag te rotzooien wat voor instellingen dat ding allemaal wel niet heeft. En bij Forza Motorsport 2 ook geluiden ( :o :P :Y) ) gehoord die ik nog niet eerder gehoord had.
Alles klinkt een stuk zuiverder en beter. Ben heel erg blij met de uiteindelijke aankoop. :+
Bedankt voor alle feedback i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blondie14
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 16:25
Hey ik ben van plan de Z 5500 te kopen, maar ik heb nog wat te vragen.

De kabels van de subwoofer naar de speakers zijn 3x 4,6 m 2x 7,6 m als ik het goed heb begrepen. Met welk draad zijn deze kabels te verlengen en hoe gaat dit in z'n werk? Is dit te doen voor een leek?

Het apparaat zelf is gewoon aan te sluiten met coax of optical toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Blondie14 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:33:
Hey ik ben van plan de Z 5500 te kopen, maar ik heb nog wat te vragen.

De kabels van de subwoofer naar de speakers zijn 3x 4,6 m 2x 7,6 m als ik het goed heb begrepen. Met welk draad zijn deze kabels te verlengen en hoe gaat dit in z'n werk? Is dit te doen voor een leek?

Het apparaat zelf is gewoon aan te sluiten met coax of optical toch?
Hey, ik heb sinds vrijdag mijn z-5500.

Dat klopt, het zijn erg lange kabels. Mochten ze niet lang genoeg zijn, de kabels die meegeleverd worden zijn gewoon standaard luidspreker kabels; deze dus: Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/G/01/ciu/fd/2e/0151224128a08492a2007010.L.jpg

Apparaat is aan te sluiten met digitaal coax, optisch, en analoog met 3x 3,5mm jacks. Analoog op 2 manieren, 6channel surround, of 3 verschillende stereobronnen waar je tussen kan switchen.

Edit: De kabels zitten trouwens aan beide kanten NIET vast, je kan dus gewoon langere kabels kopen, en strippen en dan zouden die het moeten doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Luqq op 23-06-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blondie14
Ok, bedankt. Maar wat voor kabels heb je dan nodig om te verlengen? Want dat kon ik niet vinden. Heb je dan ook nog bepaalde aansluitingen of dingetjes nodig?
En is dat niet een ingewikkeld prutswerk wat je gemakkelijk verpest of is het wel te doen? Heb je daar nog bijzonder gereedschap voor nodig?

Excuses voor de mogelijk domme vragen, maar ik heb hiervan gewoon weinig verstand ook al heb ik me geprobeerd in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blondie14 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:55:
Ok, bedankt. Maar wat voor kabels heb je dan nodig om te verlengen? Want dat kon ik niet vinden. Heb je dan ook nog bepaalde aansluitingen of dingetjes nodig?
En is dat niet een ingewikkeld prutswerk wat je gemakkelijk verpest of is het wel te doen? Heb je daar nog bijzonder gereedschap voor nodig?

Excuses voor de mogelijk domme vragen, maar ik heb hiervan gewoon weinig verstand ook al heb ik me geprobeerd in te lezen.
Je koopt gewoon nieuwe luidspreker kabel (wat ook gewoon terug te lezen valt hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blondie14
Ok, dus gewoon deze en verder niks nodig zoals verbindingsmechanismen? http://www.allekabels.nl/...rkabel-Professioneel.html
Ik wil het graag zeker weten voor ik iets koop, anders zit ik er zometeen mee en dat zou zonde zijn ;)
Nog bedankt voor de hulp, dit is denk ik de laatste vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Logitech een nieuw topmodel introduceert. Er zijn al zo veel producten vervangen / nieuw op de markt gezet door Logitech, dat de speakers niet meer achter kunnen blijven. Llet maar op m'n woorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 20:06
_Brake_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:14:
Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat Logitech een nieuw topmodel introduceert. Er zijn al zo veel producten vervangen / nieuw op de markt gezet door Logitech, dat de speakers niet meer achter kunnen blijven. Llet maar op m'n woorden ;)
Interessant. als het echt zo is wil ik wel effe wachten met de 5500 te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Brake_ schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:14:
Ze zouden wel gek zijn. De Z-5500 verkoopt nog perfect! :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:28:
[...]

Ze zouden wel gek zijn. De Z-5500 verkoopt nog perfect! :)
Zou mooi zijn als de opvolger DTS-MA/Dolby True HD en FLAC zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 02:29:
[...]

Zou mooi zijn als de opvolger DTS-MA/Dolby True HD en FLAC zou ondersteunen.
alleen jammer dat je never nooit op een setje (waarde onderdelen 100euro ofzo) verkoop waarde 285 euro het verschil horen op DTS naar de nog hogere codecs. Om nog maar niet te spreken over de HDMI passtrough die dan nodig is omdat er anders geen ondersteuning is voor de Blue Ray audio formaten. En dan nog 7.1 welke een totale flop blijkt te zijn tot nu toe nagenoeg geen film heeft een 7.1 track of als ze het hebben is het geen native 7.1 maar een in de studio bij gemixte kannaaltjes. (en de gemiddelde consument heeft helemaal geen trek in nog eens 2 kabels en 2 speakers bij een groot deel van de mensen staan de rears zelfs niet eens goed of uberhoubt op gesteld omdat het zo'n kabel wirwar is)

ik vermoed zelf als er een nieuwe versie komt kan dat nog wel even op zich laten wachten en ik zou er niet veel meer van verwachten dan de huidige Z-5500 wat ik wel graag zou zien is grotere sats zodat daar ook eens wat fatsoenlijk geluid uit kan komen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• eXisTa
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp dan is de Z-5500 nog steeds de leider op zijn gebied?
Is de Z-5500 ook voldoende voor in een woonkamer met Mediacenter?

• _Brake_
Zou kunnen, maar kijk ook eens op www.teufel.de!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Weet iemand al iets over een mogelijke opvolger van de Z-5500/Gigaworks?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

• eXisTa
  • Niet online
Mogelijke opvolger? Zegt me niet, wel een vergelijkbaar iets zoals Inlustris al zei.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Chrono Trigger schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:10:
Weet iemand al iets over een mogelijke opvolger van de Z-5500/Gigaworks?
zoals je in dit topic las zijn ze in 2007 al met die gedachten begonnen... het klopt 2 jaar later nogsteeds niet, dus zou er verder niet op hopen..

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik zit ook te twijfelen of ik deze set ga kopen. Mijn huidige set is kapot (cambridge 2500 DTS) opvolger lijkt me interessant, maar hier heb ik aardig goede recensies over gelezen
Pagina: 1 2 Laatste