Theatron DD icm Z-5500 geen digitaal geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 15:15
Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Heb FAQ doorgenomen, zoekfunctie gebruikt, het lukt me maar niet digitaal geluid uit de boxen te krijgen.

Gisteren heb ik een club3d theatron dd 7.1 pci geluidskaart gekocht voor mijn pc. Ik heb zoals in de handleiding staat aangegeven de drivers geinstalleerd en de kaart via een optische kabel aangesloten op mijn logitech z-5500. Nadat ik de pc opnieuw heb opgestart, heb ik c-media (de software die op de cd staat) ingesteld op s/pdif 5.1 surround en de z-5500 pod geeft dan ook aan dat er digitaal signaal wordt ontvangen. Ik heb de instellingen van geluiden en audioapparaten in het configuratiescherm ook op 5.1 surroundspeakers gezet. Het grote probleem dat ik heb is dat er geen geluid uit de boxen komt. De boxen zijn wel goed aangesloten op de subwoofer, want als ik een test doe met pink noise, komt er uit alle boxen geluid en als ik hem aansluit op de onboard geluidskaart dan krijg ik ook geluid uit alle boxen, maar dat is niet digitaal. Ik heb het onboard geluid in de bios uitgeschakeld voordat ik de kaart installeerde en heb ook al de nieuwste drivers gedownload van de club3d website, maar daarmee was het ook niet opgelost. Kan iemand mij helpen? Moet ik er nog meer informatie bij zetten? Wil dat het werkt, wordt er gek van! |:(

Overige gegevens pc:
ecs K7S5A socket A
AMD 2100+
1 GB geheugen
80 GB hardeschijf
128 MB videokaart (Radeon 9200; agp)
Overige pci sloten vrij
Windows XP SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-02-2024
Klinkt opzich wel redelijk vergelijkbaar met wat ik bij een kameraad heb, had toen er ook al wat over gevraagd maar geen reactie toen. Dit was ook met een Club3d kaart maar dan de Agrippa, het probleem is nog steeds niet opgelost. Had op een gegeven moment wel ongeveer geluid maar toen kreeg ik steeds maar vastlopers/stotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
MoRz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:54:
Klinkt opzich wel redelijk vergelijkbaar met wat ik bij een kameraad heb, had toen er ook al wat over gevraagd maar geen reactie toen. Dit was ook met een Club3d kaart maar dan de Agrippa, het probleem is nog steeds niet opgelost. Had op een gegeven moment wel ongeveer geluid maar toen kreeg ik steeds maar vastlopers/stotters.
Het vage is dat ik met de analoge kabels gewoon geluid krijg, maar wanneer ik de optical erin doe, geeft de Pod wel aan dat ik digitaal ontvang alleen krijg geen geluid. Ik las wel iets met decoding en encoding, maar weet niet of dat hiermee te maken heeft. Een Z-5500 fungeert toch als receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
Wanneer je hem digitaal hebt aangesloten kan je dat met dat programma'tje wel geluid voortbrengen?
Probeer anders eens bij Windows Media Player bij opties en dan onder Apperaten > Luidsprekers en selecteer daar dan je geluidskaart dan zou je als het goed is ook geluid moeten hebben met windows mediaplayer of igg dat was zo toen bij hem. Hij heeft ook z-5500 en die werkt als een receiver ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
MoRz schreef op donderdag 01 november 2007 @ 13:09:
Wanneer je hem digitaal hebt aangesloten kan je dat met dat programma'tje wel geluid voortbrengen?
Probeer anders eens bij Windows Media Player bij opties en dan onder Apperaten > Luidsprekers en selecteer daar dan je geluidskaart dan zou je als het goed is ook geluid moeten hebben met windows mediaplayer of igg dat was zo toen bij hem. Hij heeft ook z-5500 en die werkt als een receiver ja.
Bedankt, zal er vanmiddag naar kijken. Zit nu op de universiteit. Hij had dus ook geen geluid bij Winamp oid? Misschien iemand anders nog suggesties? Kan het aan de geluidskaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
Nee bij andere programma's deed ie niks eerst kon ik alleen met de software van de geluidskaart wat geluid voortbrengen via digitaal. Toen ik even heb rond zitten kijken kon ik ook geluid hebben op windows media player maar niet dat het ideaal was. Ligt geloof ik aan de software/driver heb ze nu ook maar even een mailtje gestuurd erover hopelijk krijg ik daar een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoRz
Heb je het probleem al inmiddels gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
ik heb 't opgelost door compleet nieuw moederbord erin te zetten.

het was een conflict met zijn Nforce 2 moederbord..
tsja, zo kan je 't ook oplossen.... :)
Pagina: 1