Z-5500/Opvolger/Gigaworks/Iets heel anders

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.489 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb nu een Z-5300 echter wil ik graag meerdere dingen tegelijk op me Audio set aansluiten zoals mijn Xbox.

Alleen de Z-5500 is al heel wat jaartjes oud en ik vroeg me af of er niet binnenkort een opvolger gaat komen.

Creative heeft BV al een hele tijd die Gigaworks 7.1 set met 2 Way satalietjes.

Dus nu is mijn vraag moet ik nu voor een 5500 gaan ? of voor de Gigaworks ? Of iets heel anders.

Ik had deze vraag in het logitech X/Z serie topic willen posten maar dat bestaat jammer genoeg niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb zelf een Z5500 set, en ben er uitermate tevreden over. Ook handig als je consoles enzo wilt aansluiten (Coax,Optical (2x) en aansluitingen voor je koptelefoon en mp3 speler), en die bass die erbij zit :o Die gaat _hard_, sowieso gaan die boxen knoeperd hard, maar blijft het geluid kraak helder (ism een X-Fi Xtreme music)

Creative heb ik geen ervaring mee, maar beide zijn top merken :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb ook een X-Fi. Maar hoe heb jij die 5500 aangesloten ? Ik neem aan Digitaal ?

Mijn 5300 die ik nu hebt gaat soms een beetje kraken bij films die kleine boxjes halen het dan niet. Die hebben ook maar de helft van het vermogen wat de 5500 heeft.

Maar het gaat mij vooral om de hoge tonen. Die zouden bij de Gigaworks van Creative toch iets beter zijn omdat hun die two way speakers hebben. Een Tweater en een mid tone speaker. En de Logitech heeft een Multirange speaker.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:30:
Ik heb ook een X-Fi. Maar hoe heb jij die 5500 aangesloten ? Ik neem aan Digitaal ?

Mijn 5300 die ik nu hebt gaat soms een beetje kraken bij films die kleine boxjes halen het dan niet. Die hebben ook maar de helft van het vermogen wat de 5500 heeft.

Maar het gaat mij vooral om de hoge tonen. Die zouden bij de Gigaworks van Creative toch iets beter zijn omdat hun die two way speakers hebben. Een Tweater en een mid tone speaker. En de Logitech heeft een Multirange speaker.
Gewoon digitaal DTS aangesloten. Ik heb die boxen nu 4 a 5 maanden, en ik heb nog nergens gemerkt dat hij een toon niet haalt of goed weergeeft. Maar misschien is het verstandig bij een zaak als mediamarkt even te vragen of je kan luisteren er naar. Vaak hebben ze wel demo set-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die z-5500 is ook 2 weg, de conus is voor het hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Notna schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:33:
[...]

Gewoon digitaal DTS aangesloten. Ik heb die boxen nu 4 a 5 maanden, en ik heb nog nergens gemerkt dat hij een toon niet haalt of goed weergeeft. Maar misschien is het verstandig bij een zaak als mediamarkt even te vragen of je kan luisteren er naar. Vaak hebben ze wel demo set-ups
Ik heb de X-Fi extreme music. Ik heb dus alleen maar van die analoge jackets. Maar ik had begrepen dat een daar van digitaal was.

Heb je toevallig een foto van hoe je em aagesloten hebt ?

Ik vind het geluid van mijn Z-5300 nu al goed. Zou het alleen wat meer willen fine tunnen. Alleen zou het zonde vinden als ik nu een 5500 koop en er over een half jaar een nieuwe is.

Misschien kon ik er ook een van iemand over nemen die net nieuw zou zijn van Logitech omdat hij plopjes had. Een nieuwe in de winkel is 280 ik neem aan dat die ook geen plopjes meer hebben. Maar wat zou je dan voor een niet helemaal nieuwe moeten geven ? Volgens mij had hij em nog niet gebruikt.
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:42:
Die z-5500 is ook 2 weg, de conus is voor het hoog ;)
Is dat even effectief als twee losse speakertjes ?

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 19-04-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ik heb gewoon die jackets op de achterkant van de X-Fi gebruikt (Zwart/Oranje/Groen voor resp. Bass, achter, Voor. Volgens de outbox van de Z-5500 is dat Digital DTS geluid (hij geeft zelf aan welke versie het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Teufel schijnt ook hele goede setjes te maken. In combinatie met een decoderstation 3 heb je er ook veel aansluitingen bij.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Notna schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:35:
Ik heb gewoon die jackets op de achterkant van de X-Fi gebruikt (Zwart/Oranje/Groen voor resp. Bass, achter, Voor. Volgens de outbox van de Z-5500 is dat Digital DTS geluid (hij geeft zelf aan welke versie het is)
Dus jij gebruikt gewoon die 3 jack stekkers ( groen,geel en zwart ? )

Ik zal eens naar die links van die andere speakers kijken :)

Edit:

Die zien er wel weg goedkoop uit. Dan ga ik liever voor de Z-5500. Ik wil zeker geen lichtere set qua RMS output. De Gigaworks van creative kan zelfs nog iets meer power leveren maar is ook duurder.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 19-04-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 22:43
Ik heb aardig wat speakersetjes gehad van zowel Logitech als Creative, ik kan je dus wel wat ervaringen delen.

Lijst met speakers:
- Creative P5800 (Redelijk goed geluid, matige bass)
- Jazz Gamebeast (Was prijzig voor zijn kwaliteit, geluid klinkt redelijk, minder als de X230)
- Logitech S200 (Goedkope shit, zeeer matige geluidskwaliteit, wel lekker compact)
- Logitech X230 (Goedkoop, en redelijk goede geluidskwaliteit)
- Logitech Z-5400 (Goed geprijst, best mooi geluid voor zijn geld, erg mooie bass voor muziek)
- Logitech Z-5500 (Topper! Super mooi helder geluid, zware bass, alhoewel ik de sub van de 5400 beter voor muziek vind)
- Philips Acoustic Fusion (Mooie platte speakers met redelijk goed geluid. Subwoofer is redelijk)

Van de hierboven genoemde setjes heb ik nu nog alleen de S200, Z-5400, Z-5500 en die GameBeast staan. De GameBeast gebruikt me moeder ik de rest. Momenteel heb ik voor de grap de Z-5400 en de Z-5500 samen digitaal aangesloten voor 5.1 x2 te hebben zeg maar. Dit klinkt wel erg leuk met films en games, voor muziek klinkt het opzich ook niet verkeerd. Het is alleen wel zo dat de geluidskwaliteit van de Z-5500 speakers veeeel hoger is als die van de Z-5400 dus als je deze gaat mixen klinkt dat vaag. Hiervoor heb ik dan besloten om alle Z-5500 speakers als front speakers te gebruiken en die van de Z-5400 voor de rears. Aangezien je de echte kwaliteit vooral van voren hoord en achter meer een soort bijkomend effect is klinkt dit nu gewoon erg goed. Ik weet niet hoelang ik dit zo laat staan want ik wilde het alleen maar tijdelijk doen maar opzich is het wel cool :9

Alhoewel ik nu toch nog graag een stap hoger wil gaan, want voor entertainment zijn de Z-5400 en de Z-5500 erg goed maar ik zou toch nog wel een paar echte audio creation speakers willen hebben dus die zullen waarschijnelijk ook nog komen.

De Z-5500 is iig een extreme geluidsset met zeer helder geluid en een krachtige subwoofer. Voor games en films is hij perfect. Voor muziek vind ik de subwoofer van de Z-5400 er beter bij passen omdat deze andere bass produceerd.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar kun je uitleggen wat er anders is aan de bass ? Want ik heb zelf de Z-5300 en die sub van de 5400 lijkt daar op.

Ik kon de bass van me 5300 juist niet zacht genoeg krijgen. Die kwam er te veel bovenuit. Ik kan het ook nog wel een deel op de geluids kaart regelen. Maar krijg het idee dat de bass wat te krachtig is van de 5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:45:
Maar kun je uitleggen wat er anders is aan de bass ? Want ik heb zelf de Z-5300 en die sub van de 5400 lijkt daar op.

Ik kon de bass van me 5300 juist niet zacht genoeg krijgen. Die kwam er te veel bovenuit. Ik kan het ook nog wel een deel op de geluids kaart regelen. Maar krijg het idee dat de bass wat te krachtig is van de 5300.
Tja ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar de bass van de Z-5400 subwoofer en die van de Z-5500 klinken erg verschillend. Die van de 5400 is een gesloten 2 kamer systeem en die van de 5500 is een normale sub met dus een open subwoofer aan een zijde.

De bass van de 5400 dreund minder door ofzo, het is wat softer en minder dark. De Z-5500 Sub gaat een dieper en is gewoon darker. Ik kan het niet echt goed uitleggen. Je zou het maar is moeten horen. Jammer genoeg zitten de versterkers in de Subs verwerkt want anders had ik maar al te graag alles aan de Z-5400 Sub gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sir_Hendro schreef op donderdag 19 april 2007 @ 22:57:
[...]

Tja ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar de bass van de Z-5400 subwoofer en die van de Z-5500 klinken erg verschillend. Die van de 5400 is een gesloten 2 kamer systeem en die van de 5500 is een normale sub met dus een open subwoofer aan een zijde.

De bass van de 5400 dreund minder door ofzo, het is wat softer en minder dark. De Z-5500 Sub gaat een dieper en is gewoon darker. Ik kan het niet echt goed uitleggen. Je zou het maar is moeten horen. Jammer genoeg zitten de versterkers in de Subs verwerkt want anders had ik maar al te graag alles aan de Z-5400 Sub gehangen.
En je kunt het niet veranderen door instellingen te tweaken op je Control pod of x-fi kaartje ? Wel jammer want ik heb nu ook zo'n sub op mijn 5300 zitten. Ziet er hetzelfde uit igg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op donderdag 19 april 2007 @ 23:03:
[...]

En je kunt het niet veranderen door instellingen te tweaken op je Control pod of x-fi kaartje ? Wel jammer want ik heb nu ook zo'n sub op mijn 5300 zitten. Ziet er hetzelfde uit igg.
Nee dat valt niet te tweaken. Het zijn gewoon verschillende type subs dus het verschil zal je blijven houden. Ik zeg niet dat de Z-5500 sub slecht is, in tegen deel zelfs, alleen gaat mijn voorkeur voor bij muziek uit naar de sub van de Z-5400.Qua speakers zou ik wel voor de Z-5500 gaan want die leveren veel maar dan ook echt veel mooier geluid als die van de Z-5400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de Gigaworks s750 gaan... in verschillende reviews is gebleken dat deze set krachtiger is en een lagere bass produceert dan de Z-5500.. en dat is precies wat je moet hebben, laage bass met voelbaar gedreun ipv boomy bass waar je koppijn van krijgt.. tevens zouden die sattelieten van de s750 ook betere hooge en midden tonen moeten produceren ivm t 2 weg systeem.... gewoon voor kwaliteit gaan dus en niet voor die *boom boom* van logitech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ik heb zelf de Logitech Z-680 (schijnt niet al te veel te verschillen met de Z-5500).
En ik begin me mateloos te irriteren aan de bass, in het begin was het wel leuk dat die zoveel bass heeft.. maar heb er nu wel genoeg van :P
Je hebt bij die speakers de keuze uit:

Geen bass
Superveel bass
Ultraveel bass

En nee er is geen middenweg, ik ben zelf op zoek naar een nieuwe goede speakerset.. ga dan niet meer voor de Logitech. Het zijn wel leuke setjes voor dat geld, maar dan moet je wel van veel bass houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:05

GaMeOvEr

Is een hork.

Ook een Z-680 hier. Geluid is prima, als je maar die sub fors terugdraait. In mijn geval betekend het dat het het eerste stapje na "uit" is. :P Standaard staat dat ding op de helft ofzo en OMG, wat een stampherrie krijg je dan, alleen maar *boink* *boink* *boink*, de rest van het geluid valt er volkomen door weg.

Tevens heb ik de basreflex poort dichtgestopt, scheelt wat gedreun en maakt hem wat strakker. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Uhmm als ik dit zo hoor moet ik of voor de super dure G750 gaan met een Decoder kast die ook nog eens duur is. Of gewoon mijn Z-5300 houden want die bass is prima. Alleen soms nog wat te hard. Dus ik heb de bass level op de SUB op de laagste stand staan.

Creative GigaWorks S750 (7.1, 7x 70W, 210W, Zilver, THX) € 352,12

En daar komt dan nog een Decoder kastje bij voor die Dolby digital die bij de Z-5500 in de Pod zit. En die kost ook nog 100-150 euro als ik me niet vergis :'( dus dan houd ik me oude setje denk ik maar....

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 20-04-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Volgens mij doen jullie iets niet goed, want je kan de bass gewoon goed afstellen hoor. Het heeft denk ik ook een beetje te maken met de plaatsing van de sub. Ik zelf heb namelijk geen last van te veel bass hierzo. Alles staat hier netjes gelijk af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Je hebt ook een verschil in smaak in hoeveel Bass gewenst is. ;) Ik heb met meerdere opstellingen zitten spelen, maar het stond overal veel te hard. Ik denk dat al die meuk standaard veel te hard ingesteld staat, om vooral indruk te maken in de categorie "HARD KAN IK HE?!!11" Misschien ook een beetje doelgroep gericht qua "spektakel" effect. Iig, al die setjes die ik gehoord heb die x.1 zijn (dus met een losse sub) staan die dingen gewoon echt veel te hard voor een gebalanceerd geluid.

Beetje uit de categorie van de sjonnie in zijn gare auto, die hebben ook de sub altijd zo hard dat er alleen maar gedreun uitkomt, schijnbaar om indruk te maken ofzo, maar met een evenwichtig geluidsbeeld heeft het geen kont te maken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
GaMeOvEr schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:01:
Je hebt ook een verschil in smaak in hoeveel Bass gewenst is. ;) Ik heb met meerdere opstellingen zitten spelen, maar het stond overal veel te hard. Ik denk dat al die meuk standaard veel te hard ingesteld staat, om vooral indruk te maken in de categorie "HARD KAN IK HE?!!11" Misschien ook een beetje doelgroep gericht qua "spektakel" effect. Iig, al die setjes die ik gehoord heb die x.1 zijn (dus met een losse sub) staan die dingen gewoon echt veel te hard voor een gebalanceerd geluid.

Beetje uit de categorie van de sjonnie in zijn gare auto, die hebben ook de sub altijd zo hard dat er alleen maar gedreun uitkomt, schijnbaar om indruk te maken ofzo, maar met een evenwichtig geluidsbeeld heeft het geen kont te maken. :)
Tja daar zit wel wat in ja. Maar het licht ook een beetje aan de ruimte waar de sub staat. Met vloerbedekking kun je wel wat extra power gebruiken maar met zijl of hout juist niet. Ik snap ook niet waarom je de sub niet uit zou kunnen zetten. Vroeger kon je los op je sub instellen hoe hard hij moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:45:
[...]

Ik snap ook niet waarom je de sub niet uit zou kunnen zetten. Vroeger kon je los op je sub instellen hoe hard hij moest.
Ehm... dat kan nu ook gewoon nog hoor :/

Mogelijkheden:
- Totale volume
- Bass volume
- Center Volume
- Rear volume

[ Voor 12% gewijzigd door Sir_Hendro op 20-04-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sir_Hendro schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:50:
[...]

Ehm... dat kan nu ook gewoon nog hoor :/

Mogelijkheden:
- Totale volume
- Bass volume
- Center Volume
- Rear volume
Maar kun je daarmee die bass ook na genoeg uit zetten ? Op mijn Z-5300 klinkt hij dan nog steeds best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Zoals ik inderdaad al eerder zei.. heb je de optie om de bass uit te zetten.. dan heb je dus helemaal geen bass en gelijk het eerste streepje daarna is superveel bass. Dus je kunt niet kiezen voor een lichte bass.

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 20-04-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
vleesjus schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:49:
Teufel schijnt ook hele goede setjes te maken. In combinatie met een decoderstation 3 heb je er ook veel aansluitingen bij.
_/-\o_

Na het plopjesprobleem met mijn Z5500 overgeschakeld naar Teufel, nog geen seconde spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Xof schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:22:
Zoals ik inderdaad al eerder zei.. heb je de optie om de bass uit te zetten.. dan heb je dus helemaal geen bass en gelijk het eerste streepje daarna is superveel bass. Dus je kunt niet kiezen voor een lichte bass.
Tja vaag. Hoe moeilijk is het om dat te maken. Volgens mij helemaal niet moeilijk :( Ik zal eens kijken of ze em ergens hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik vind de Z-5500 echt erg goed klinken. Heb hem niet zo lang geleden gekocht en heb zodoende geen last van het plopjesprobleem (PID 705 in bezit). De sub moet je even behoorlijk zachter zetten zodat hij niet gaan overstemmen. Ik hou hem meestal op 2 of 3 streepjes. Maar dan heb je echt prima geluid hoor :) Ik hoor passages, instumenten en achtergrondstemmen die eerder niet opvielen (via 3-weg speakers over de versterker). Het hoog is ook in orde. Het enige wat ik kan opmerken is dat het wat 'lagere midden' iets kan wegvallen, maar dat kan ook gewoon mijn gevoel zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door matel op 20-04-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik heb nu zo'n anderhalf jaar de Z-5500 en eerst lachte ik me vader uit met z'n B&W speakertjes. Naarmate je die bass gewend bent, klinken die B&W speakers toch een stuk mooier en vooral voor muziek. Daarom zit ik er nu over te twijfelen om een goede stereo set te kopen met aparte versterker.

Leuk geluid komt er uit die logitech Z-5500 hoor, maar echt mooi uitgebalanceerd geluid krijg je er echt niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Nee, je kunt het inderdaad niet vergelijken met goede zuilluidsprekers icm. een goede versterker, maar dan zit je ook meteen in een hele andere prijsklasse waar de versterker alleen al meer heeft gekost dan de Z-5500 ;) Maar het detail in het geluid vind ik opvallend goed aanwezig in de Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
UHmm het lijkt er op dat 80% de Z-5500 slecht geluid vind geven ( niet echt in balans ) en maar 20% het echt goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Het is ook wat je ervan verwacht natuurlijk. De speakers zijn beter dan menig 5.1 setje in vergelijkbare prijsklasse. Sterker nog, je moet nog aardig goed je best doen er één te vinden die beter is. Teufel misschien, maar er zijn ook genoeg mensen die dat niet mooi vinden klinken... Zo blijf je bezig :) Het algehele geluidsbeeld bij muziek is inderdaad niet perfect in balans, maar dat moet je ook niet verwachten als je zulke speaker(tjes) koopt. Het stereobeeld en weergave van detail in de muziek vind ik wel echt goed. Dit alles is ook weer afhankelijk van de opstelling van de speakers natuurlijk..

[ Voor 14% gewijzigd door matel op 20-04-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar die bass is ook niet met je geluids kaart af te stellen ? Ik heb in me X-Fi heel wat opties om dingen in te stellen.

Hebben de mensen die die bass te hard vonden dat ook allemaal geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hoho, geluid is best OK, je moet alleen de Bass bijna uitdraaien, dan is het goed. Maar zoals ik al eerder zei, daar hebben zo goed als alle x.1 setjes last van. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 22:34:
Maar die bass is ook niet met je geluids kaart af te stellen ? Ik heb in me X-Fi heel wat opties om dingen in te stellen.

Hebben de mensen die die bass te hard vonden dat ook allemaal geprobeerd ?
Je kan de bass prima regelen met de controlpod van de set zelf. Je kunt de bass van 0 tot 100% in volume instellen. Als je wil kun je zelfs nog over de 100% heen gaan met de verborgen bass-boost functie :P Maar ja dat klinkt echt niet.

Ik zelf gebruik de Z-5500 incombenatie met een XFi Elite Pro en alles valt prima af te stellen. Ik wil nog zuilen hebben voor het betere werk. Zo had ik laatst mooie KEF Q series zuilen gezien :9 die waren erg duur maar ik wil ze wel erg graag hebben :D Gelukkig vermaak ik me voorlopig prima met mijn Z-5500 en m'n Z-5400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bass probleem kan je ook wel oplossen.
Door een weerstandje tussen de woofer (cones) en de versterker.
Helaas verlies je hier door wel je garantie .
Je kan ook een passiefe filter kopen (car-audio) en die tussen de versterker en woofer plaatsen.
Deze modificatie werkt ook als je digitaal aanstuurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sir_Hendro schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:31:
[...]

Je kan de bass prima regelen met de controlpod van de set zelf. Je kunt de bass van 0 tot 100% in volume instellen. Als je wil kun je zelfs nog over de 100% heen gaan met de verborgen bass-boost functie :P Maar ja dat klinkt echt niet.

Ik zelf gebruik de Z-5500 incombenatie met een XFi Elite Pro en alles valt prima af te stellen. Ik wil nog zuilen hebben voor het betere werk. Zo had ik laatst mooie KEF Q series zuilen gezien :9 die waren erg duur maar ik wil ze wel erg graag hebben :D Gelukkig vermaak ik me voorlopig prima met mijn Z-5500 en m'n Z-5400
Maar hoe klinkt de bass van die 5500 als je em op 10% zet vergeleken met de bass van de 5400 op zijn laagst ? bij mijn 5300 heb je dan nog aardig wat bass. Maar dan heb ik de EQ van me X-Fi ook op Rock staan. Dat boost de bass ook iets wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 23:57:
[...]

Maar hoe klinkt de bass van die 5500 als je em op 10% zet vergeleken met de bass van de 5400 op zijn laagst ? bij mijn 5300 heb je dan nog aardig wat bass. Maar dan heb ik de EQ van me X-Fi ook op Rock staan. Dat boost de bass ook iets wat.
Hmmm beide klinken qua volume het zelfde. Op 10% is er amper iets van bass te horen maar mijn volume staat nu ook erg zacht want iedereen slaapt hierzo :P Pas bij 20% vond ik dat er wat bass aanwezig was. Mijn voorkeur blijft 50% bass en ik gebruik hier dan verder geen equalizers of bass boosters bij. Mijn XFi Elite Pro levert zeer mooi en zuiver geluid aan m'n Z-5500. Misschien dat de crystalizer wat bass weg haald? Ik kan me wel herinneren dat de bass wat harder klonk wanneer het aan mijn xbox 360 werd aangesloten. Daar was 35 a 40% altijd wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sir_Hendro schreef op zondag 22 april 2007 @ 00:23:
[...]

Hmmm beide klinken qua volume het zelfde. Op 10% is er amper iets van bass te horen maar mijn volume staat nu ook erg zacht want iedereen slaapt hierzo :P Pas bij 20% vond ik dat er wat bass aanwezig was. Mijn voorkeur blijft 50% bass en ik gebruik hier dan verder geen equalizers of bass boosters bij. Mijn XFi Elite Pro levert zeer mooi en zuiver geluid aan m'n Z-5500. Misschien dat de crystalizer wat bass weg haald? Ik kan me wel herinneren dat de bass wat harder klonk wanneer het aan mijn xbox 360 werd aangesloten. Daar was 35 a 40% altijd wel voldoende.
Crystalizer maakt de hoge tonen wat scherper. Maar vind je de bass van de 5400 dan nog steeds wat mooier als in minder overheersend dan de 5500 ? of is die wel ongeveer hetzelfde als je ze beide op de X-Fi hebt hangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toch even reageren. Heb de Z-5500, helemaal vanaf het begin dat hij er was. Alle plopjes problemen mee gemaakt en flink zitten posten hier toen der tijd. Uiteindelijk 2x een nieuwe gekregen en mijn derde z-5500 was prima. Dat is nu iets van een jaar geleden ofzo?, weet het niet precies.
De z-5500 vind ik nog steeds top, daarom ook gewoon moeite gedaan om toen der tijd een goede te krijgen, ipv een teufel of creative te nemen.
Wat ik juist zo ontzettend goed vind aan de boxen is dat ze zoveel dingen goed doen. Ben best een muziek liefhebber en was bang dat vooral films goed zouden klinken. Films klinken trouwens ook _geweldig_ goed (en niet door de bass, maar door de heldere tonen en lekker in balans). Muziek daarentegen klinkt heel wisselend, slechte mp3 klinkt ook niet lekker, dat ga je merken nu. Heb je gewoon goed opgenomen mp3/cd achtige dingen, dan klinkt het ook errug goed.

Echt wel een aanrader, zeker ook voor muziek. Uiteraard is een 5.1 een kleine compromis voor muziek en klinken mijn boxen beneden mooier (B&W 500 euro stuk, onkyo versterker), maar voor een alles samen pakket doet hij het echt goed.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
nomad85 schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:31:
Toch even reageren. Heb de Z-5500, helemaal vanaf het begin dat hij er was. Alle plopjes problemen mee gemaakt en flink zitten posten hier toen der tijd. Uiteindelijk 2x een nieuwe gekregen en mijn derde z-5500 was prima. Dat is nu iets van een jaar geleden ofzo?, weet het niet precies.
De z-5500 vind ik nog steeds top, daarom ook gewoon moeite gedaan om toen der tijd een goede te krijgen, ipv een teufel of creative te nemen.
Wat ik juist zo ontzettend goed vind aan de boxen is dat ze zoveel dingen goed doen. Ben best een muziek liefhebber en was bang dat vooral films goed zouden klinken. Films klinken trouwens ook _geweldig_ goed (en niet door de bass, maar door de heldere tonen en lekker in balans). Muziek daarentegen klinkt heel wisselend, slechte mp3 klinkt ook niet lekker, dat ga je merken nu. Heb je gewoon goed opgenomen mp3/cd achtige dingen, dan klinkt het ook errug goed.

Echt wel een aanrader, zeker ook voor muziek. Uiteraard is een 5.1 een kleine compromis voor muziek en klinken mijn boxen beneden mooier (B&W 500 euro stuk, onkyo versterker), maar voor een alles samen pakket doet hij het echt goed.
No offense, maar heb je ooit al een teufel-setje beluisterd?
Ik vind het nogal cru om te zeggen: "de z-5500 is top" als je nog geen alternatieven beluisterd hebt... Ik vond de z-5500 destijds ook heel goed klinken, op die plopjes na dan. Ik heb echter voor de terugname gekozen en een Teufel Concept E Magnum besteld en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ok, de teufel heeft minder ingangen, maar die heb ik toch niet nodig. Verder klinkt hij gewoon net dat ietsje beter dan de z-5500, vooral in het midden. En hij is goedkoper dan de z-5500 (tenzij je al die ingangen nodig hebt, dan koop je er een decoder station bij en ben je even duur uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:11:
[...]

Crystalizer maakt de hoge tonen wat scherper. Maar vind je de bass van de 5400 dan nog steeds wat mooier als in minder overheersend dan de 5500 ? of is die wel ongeveer hetzelfde als je ze beide op de X-Fi hebt hangen ?
Hij maakt niet alleen de hoge tonen scherper maar levert ook minder bass kwam ik net achter. Als ik van entertainment mode naar audio creation mode switch dan hoor je ineens veel meer bass uit de subs komen. (alle filters worden dan namelijk uitgezet)

Het verschil tussen de Z-5400 en de Z-5500 sub is zeg maar dat de bass van de 5400 wat meer in de kast blijft, een mooie bass toon levert met een redelijk bijbehorende dreun. De 5500 sub maakt een lagere bass toon, dreunt harder en de bass wordt uit zijn kast geknalt zeg maar. Ik vind het er lastig om het te omschrijven en daarom heb ik een soort voorbeeld filmpje gemaakt:

Logitech Subwoofers - Z-5400 vs Z-5500
1.32MB WMV bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sir_Hendro schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:45:
[...]

Hij maakt niet alleen de hoge tonen scherper maar levert ook minder bass kwam ik net achter. Als ik van entertainment mode naar audio creation mode switch dan hoor je ineens veel meer bass uit de subs komen. (alle filters worden dan namelijk uitgezet)

Het verschil tussen de Z-5400 en de Z-5500 sub is zeg maar dat de bass van de 5400 wat meer in de kast blijft, een mooie bass toon levert met een redelijk bijbehorende dreun. De 5500 sub maakt een lagere bass toon, dreunt harder en de bass wordt uit zijn kast geknalt zeg maar. Ik vind het er lastig om het te omschrijven en daarom heb ik een soort voorbeeld filmpje gemaakt:

Logitech Subwoofers - Z-5400 vs Z-5500
1.32MB WMV bestand.
Ah ha nu snap ik het. Ik hoor het verschil. Eigenlijk zou je er iets tussenin moeten hebben. Op welke settings was dit dan ? Laagste bass ? of de standaard 50% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het was niet een setting ofzo. Dit was gewoon een simulatie over de verschillende bass die ze produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar de eigenlijke vraag van de TS was "Komt er niet binnekort een nieuwere versie van de Z5500?" hier heb ik nog niks over gehoord? weet iemand hier misschien meer van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De teufel concept magnum E is op ongeveer alle vlakken beter/voordeliger dan de z5500. En voor alle kindjes die gaan huilen dat de bass van z5500 zo heel hard gaat: magnum-E woofer test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:28:
maar de eigenlijke vraag van de TS was "Komt er niet binnekort een nieuwere versie van de Z5500?" hier heb ik nog niks over gehoord? weet iemand hier misschien meer van ?
Volgens mij zit het er voorlopig nog niet in aangezien ze nu een plopvrije versie van de Z-5500 hebben uitgebracht wat veel extra tijd en geld heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het was inderdaad mijn vraag of en niet een nieuwere/betere kwam en of het dan de moeite waard is om daar op te wachten. Of zijn er andere speakersetjes die ook heel goed zijn. Maar ik moet eigenlijk wel meerdere ingangen hebben want dat is de rede dat ik mijn Z-5300 ga vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Met behulp van de THX Setup Console (X-Fi) is de crossover-frequentie van de subwoofer te regelen. Zelf vind ik dat het laag na configuratie gecontroleerder overkomt. (Z-5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ga is anders gewoon bij iemand langs die zo een setje waar jij naar zoekt heeft om hem zelf te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ComBax schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:35:
[...]

No offense, maar heb je ooit al een teufel-setje beluisterd?
Ik vind het nogal cru om te zeggen: "de z-5500 is top" als je nog geen alternatieven beluisterd hebt... Ik vond de z-5500 destijds ook heel goed klinken, op die plopjes na dan. Ik heb echter voor de terugname gekozen en een Teufel Concept E Magnum besteld en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ok, de teufel heeft minder ingangen, maar die heb ik toch niet nodig. Verder klinkt hij gewoon net dat ietsje beter dan de z-5500, vooral in het midden. En hij is goedkoper dan de z-5500 (tenzij je al die ingangen nodig hebt, dan koop je er een decoder station bij en ben je even duur uit).
Van de teufel heb ik idd slechts review gelezen, maar de creative megaworks heb ik gehad en vond ik niet mooier, niet qua uiterlijk en niet qua muziek. Heb al eerder boxen van creative gehad (t6600 ofzo heette die, voorganger van degene in de link) en blijf creative minder mooi vinden klinken dan logitech.
Het blijft erg persoonlijk though en de ts moet zeker zelf goed gaan luisteren.

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 22-04-2007 15:53 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb een bod op die Z-5500 gedaan. We gaan het gewoon proberen. 200 euro vond ik nog wel gaan voor een Z-5500 zonder plopjes. Ben benieuwd of hij daar mee akkoord gaat.

Edit:

Mag em komen halen. Ga even kijken hoe het geluid is en hoe de staat is. Iemand nog tips waar ik op moet letten ? Zoals die nummer op de POD die aangeven of het de nieuwe versie is ?

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 22-04-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Het nummer staat bij mij niet op de POD, maar op de speakers zelf (aan de onderkant). Alles vanaf 638 is goed. Verder erop letten dat hij compleet is, maar dat zal wel als ze hem werkend demonstreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:34:
De teufel concept magnum E is op ongeveer alle vlakken beter/voordeliger dan de z5500. En voor alle kindjes die gaan huilen dat de bass van z5500 zo heel hard gaat: magnum-E woofer test
Als de bass mooi is heb ik daar geen problemen mee. Nadeel van een Logitech is dat de bass bijv. een film gewoon verpest, omdat deze de boventoon heeft.
Of pak bijv. Prison Break, die stemmen zitten echt vol bass, dat is geen genot om dan naar te luisteren.

Ik ga denk ik eens wat meer over de teufel lezen, hoor er zoveel goede reacties over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Dan moet je de bas niet zo hard zetten. Ik heb nog nooit last gehad dat ik stemmen niet goed kon verstaan of dat er irritant veel bas in een film zat. Gewoon een max van 3 streepjes aanhouden, is meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Heb de bass altijd al op 1 streepje staan, voor veel films is hier niks mis mee. Maar soms heb je dus een film of een serie (zoals dus PB) die er zelf al meer bass in propt.
Software matig zal dit misschien ook wel op te lossen zijn, maar vind dat niet de goede manier. :)

Voor gamen is het trouwens wel een geweldige set, daar is natuurlijk ook meer voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Xof schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:05:
Heb de bass altijd al op 1 streepje staan, voor veel films is hier niks mis mee. Maar soms heb je dus een film of een serie (zoals dus PB) die er zelf al meer bass in propt.
Software matig zal dit misschien ook wel op te lossen zijn, maar vind dat niet de goede manier. :)

Voor gamen is het trouwens wel een geweldige set, daar is natuurlijk ook meer voor gemaakt.
Wat voor geluidskaart gebruik jij dan en luister je dan analoog of digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Heb meerdere geluidskaarten getest en overal hetzelfde, het ligt dus echt niet aan de geluidskaart (gaat via spdif, optical).
Maarja ik vind het ook geen probleem meer, want ik ga toch een nieuwe set halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Nu jullie het toch over geluidskaarten hebben. Ik heb de audigy SE (heel goedkoop ;) maar was ook gewoon omdat ik iets bestelde bij azerty, en zocht nog een klein extraatje :P ) en elke keer als ik de balk van 31hz omhoog of omlaag doe, krijg ik bij elke bass een soort ruis zolang als de bass duurt. Dit ligt niet aan de speakers, want heb al meerdere geprobeerd. Misschien komt het gewoon omdat het een goedkoop aftreksel is van de normale audigy kaarten, maar als iemand weet hoe je dit oplost, hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Analoog of digitaal aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:56
Xof schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:56:
Analoog of digitaal aangesloten?
Analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Dan zou je het een keer digitaal moeten proberen, want dan zul je er denk ik geen last van hebben. Of heeft de SE versie geen digitale aansluiting? :)
Eventueel zou je nog kunnen proberen andere drivers te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Z-5500 ik heb hem aangesloten gehad op me onboard.. klonk al goed.. nu een audigy 4 gevonden, en aangesloten.. en het klinkt nice... een ding wat hier ook meerdere heben denk ik?

bass is te hoog.. nu dacht ik ik zet de bass uit (softwarematisch) de bas bleef maar door gaan.. er zat geen verschil in bass als ie op 100% klinkt ie net zo veel als dat ie uit staat softwarematisch... gaa je dan kloten met de sub/center kabeltje bass blijft doorgaan, gebruik ie nu dus gewoon de bass van de front en rear kanaal:S

vandaatr dat de meeste het dus zegen dat ie teveel bass heeft.. gewoon puur doordat ie niet zignal krijgt van zijn center cable... altans ik denk niet dat ik de enige ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
UHmm dat is wel een mooie ontdekking. Ik kan via mijn X-Fi wel wat aan de bass regelen. Ook kun je met de EQ het een en ander regelen.

Ik ga als het goed is vandaag naar die Z-5500 luisteren. Die gast waar ik em van koop heeft ook nog hele dure andere speakers staan. ( niet voor de PC ). En dan kan ik het vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Astennu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 08:49:
Ik ga als het goed is vandaag naar die Z-5500 luisteren. Die gast waar ik em van koop heeft ook nog hele dure andere speakers staan. ( niet voor de PC ). En dan kan ik het vergelijken.
Mja, de z5500 vergelijken met hele dure andere speakers is wel heel krom, dat doe ik zelfs mijn teufel niet aan. Prijs/kwaliteit zijn het goede sets (persoonlijk vind ik de teufels nog iets beter, maar da's eigen smaak), maar als je gaat vergelijken met hele dure speakers, tjah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ComBax schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:03:
[...]

Mja, de z5500 vergelijken met hele dure andere speakers is wel heel krom, dat doe ik zelfs mijn teufel niet aan. Prijs/kwaliteit zijn het goede sets (persoonlijk vind ik de teufels nog iets beter, maar da's eigen smaak), maar als je gaat vergelijken met hele dure speakers, tjah...
Hij zij dat je dan juist zou merken hoeveel waar je voor je geld krijgt met die Z-5500. Misschien heeft hij em wel zo kunnen instellen dat die bass er niet overheen knalt. Ik zal het wel horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Astennu schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 11:42:
[...]

Hij zij dat je dan juist zou merken hoeveel waar je voor je geld krijgt met die Z-5500. Misschien heeft hij em wel zo kunnen instellen dat die bass er niet overheen knalt. Ik zal het wel horen :)
De z5500 biedt veel waar voor zijn geld, maar ik betwijfel of hij maar in de buurt komt van echt dure speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:20:
Ik heb ook de Z-5500 ik heb hem aangesloten gehad op me onboard.. klonk al goed.. nu een audigy 4 gevonden, en aangesloten.. en het klinkt nice... een ding wat hier ook meerdere heben denk ik?

bass is te hoog.. nu dacht ik ik zet de bass uit (softwarematisch) de bas bleef maar door gaan.. er zat geen verschil in bass als ie op 100% klinkt ie net zo veel als dat ie uit staat softwarematisch... gaa je dan kloten met de sub/center kabeltje bass blijft doorgaan, gebruik ie nu dus gewoon de bass van de front en rear kanaal:S

vandaatr dat de meeste het dus zegen dat ie teveel bass heeft.. gewoon puur doordat ie niet zignal krijgt van zijn center cable... altans ik denk niet dat ik de enige ben
Nou en, er zit een bass volume op de POD. Gewoon daar weg draaien.

Tevens beluister ik mijn Z-5500 niet eens meer analoog. Digital all the way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flipjack schreef op zondag 22 april 2007 @ 14:48:
Met behulp van de THX Setup Console (X-Fi) is de crossover-frequentie van de subwoofer te regelen. Zelf vind ik dat het laag na configuratie gecontroleerder overkomt. (Z-5500)
hoe heb jij je crossover ingesteld voor je sub?

Ik heb iig een EM en Z5500 en ben er best tevreden mee. Als ik het geld had voor een setje echte speakers en versterker deed ik dat, maargoed.... Prioriteiten!! ;)

Overall heb ik dit setje nu een dik jaar, en ben er zéér tevreden mee. Echt een aanrader, klinkt lekker zuiver, mooi laag maar zeker geen overheersende bassen!!!!!!!

Heb wel een laagje foam in de doosjes gedaan, hierdoor filter ik de hele schelle geluiden er ene beetje uit, en komen de middentonen iets naar boven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik weet niet of de TS al een besluit heeft genomen, en of nog meer mensen in soortgelijke situaties dit volgen maar als je gewoon meer aansluitmogelijkheden wil hebben zou je ook een budget A/V receiver kunnen kopen en daar dan je (logitech) speakers op aansluiten op de 5 kanalen en je sub bij de sub out kwakken... dan zou ik denken aan een JVC(budget) http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EADJ10

als je dit dan alles digitaal aansluit kan je en profiteren van een (naar alle waarschijnlijkheid) betere Digital to analog converter en je hebt spul waar je in de toekomst ook nog iets meer mee kan als je wilt. bijvoorbeeld een echte home cinema hoek te maken

Ik bedoel als je dan toch graag bijna 300 euro wil uitgeven kan je net zo goed een budget A/V receiver kopen ipv een soortgelijk setje met wat kleine technische aanpassingen..(genoeg verschillende receivers te vinden onder 300 euro ik heb zelf een yamaha rx-v459 voor 270 inclusief verzendkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LlamaWereldOver schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:02:
Ik weet niet of de TS al een besluit heeft genomen, en of nog meer mensen in soortgelijke situaties dit volgen maar als je gewoon meer aansluitmogelijkheden wil hebben zou je ook een budget A/V receiver kunnen kopen en daar dan je (logitech) speakers op aansluiten op de 5 kanalen en je sub bij de sub out kwakken... dan zou ik denken aan een JVC(budget) http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=EADJ10

als je dit dan alles digitaal aansluit kan je en profiteren van een (naar alle waarschijnlijkheid) betere Digital to analog converter en je hebt spul waar je in de toekomst ook nog iets meer mee kan als je wilt. bijvoorbeeld een echte home cinema hoek te maken

Ik bedoel als je dan toch graag bijna 300 euro wil uitgeven kan je net zo goed een budget A/V receiver kopen ipv een soortgelijk setje met wat kleine technische aanpassingen..(genoeg verschillende receivers te vinden onder 300 euro ik heb zelf een yamaha rx-v459 voor 270 inclusief verzendkosten)
Er staat in de specs 10% thd, hoort dit niet ergens bij de 0.05% te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
denk ook dat 10% een beetje bizar is en al zou dat zo zijn dat ze dan een andere meetstaaf hadden gebruikt zodat ze alsnog 0.5% konden neerzetten :P maargoed het gaat om het idee niet om de receiver zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
LlamaWereldOver schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:02:

Bedankt voor de Tip. Maar ik vandaag dus even kijken. En als het me bevalt neem ik em natuurlijk mee. Meteen ook even vergelijken met wat dure jongens. En die gozer zij zelf dat hij de bass niet te hard vond maar dat het inderdaad een kwestie van smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 08:33

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik kom me even mengen in de discussie.

Mijn topic over het uitzoeken van een surround set kan je hier vinden:

PC aansluiten op Thuisbioscoop?

Vorige week was het dan zo ver en ik heb toch de Z-5500 gekocht. Ik ben er verschikkelijk blij mee. De boxen geven echt een heerlijk geluid en voor dat geld heb je echt een top product. Je kan veel reviews vinden over de Z-5500 en ook daar kan je lezen dat het een goed product is.

De set doet alles wat ik wil. Ik heb hem digitaal op mijn mediacenter draaien en alles werkt als een trein. Ook staat mijn TV erop aangesloten en de WII / Xbox. Super simpel en super makkelijk.

Gewoon een top product!

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DukeN schreef op woensdag 25 april 2007 @ 09:01:
Ik kom me even mengen in de discussie.

Mijn topic over het uitzoeken van een surround set kan je hier vinden:

PC aansluiten op Thuisbioscoop?

Vorige week was het dan zo ver en ik heb toch de Z-5500 gekocht. Ik ben er verschikkelijk blij mee. De boxen geven echt een heerlijk geluid en voor dat geld heb je echt een top product. Je kan veel reviews vinden over de Z-5500 en ook daar kan je lezen dat het een goed product is.

De set doet alles wat ik wil. Ik heb hem digitaal op mijn mediacenter draaien en alles werkt als een trein. Ook staat mijn TV erop aangesloten en de WII / Xbox. Super simpel en super makkelijk.

Gewoon een top product!
Heb je em aan een Xbox 1 hangen of aan een Xbox 360 ? en heb je dan de Optical audio gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Astennu schreef op woensdag 25 april 2007 @ 10:27:
[...]

Heb je em aan een Xbox 1 hangen of aan een Xbox 360 ? en heb je dan de Optical audio gebruikt ?
Aan mijn Xbox 1. Maar je 360 kan er ook aan via Optical. :)

edit:

Wat ik ook erg prettig aan de Z5500 vind is de gebruiks vriendelijkheid. Je hebt niet die 78696 instellingen en opties. Alles spreekt voor zich en zelfs mijn vriendin kan er prima mee overweg. Op het schermpje van de Z-5500 geeft hij netjes aan waarvan het geluid vandaan komt (bv optical ) en wat voor tye. ( bv DTS )

Heel simpel dus :)

[ Voor 38% gewijzigd door DukeN op 25-04-2007 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ah okeey :) ik ben benieuwd wat ik vanavond te horen krijg. Ik neem me Favo film The Island mee. Daar zit mooie muziek in met ook mooie geluids effecten. Ik ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ben gister gaan luisteren en heb de Z-5500 nu dus thuis staan. En ik vind die bass totaal niet overstemmen.

Hij had dus ook nog voor 3000 euro aan KEF boxen staan en die had hij ook even aangesloten maar dat is een wereld van verschil. Je kunt het alleen maar begrijpen als je het hoort. Dan zou je dat geld er ook voor over hebben. ( stukje van The House Of Flying Daggers gekeken, In het begin met de steentjes tegen de trommels. Dat was echt indrukwekkend op die KEF's ook al op de Z-5500. Maar die KEF's waren echt fantastisch ).

Dan merk je wat de Z-5500 mist. En dat is een hoge tonen tweeter en een mid Bass die je vroeger voor dat je echt subwoovers had in je 3 weg speakers had zitten. In die twee stukken mis je bij de Z-5500 gewoon wat. Maar als je het vergelijkt is de Z-5500 wel erg goed voor zijn geld. Kost namelijk maar 1/10e.

Maar ik ben heel erg tevreden. Ik heb ze nu naast mijn Z-5300 staan. Maar de Bass van de Z-5300 is veel harder op zijn laagste setting dan die van de Z-5500. Ik ga deze week nog het een en ander fine tunnen en em ook digitaal aansluiten via COAX. Heb nu alleen een Optical en analooge kabel.

Heb em ook even beneden in de huiskamer op de DVD recorder aangesloten via Digitaal maar super geluid hoor en helemaal niet te veel bass. Hoe hij nu staat eerder iets te weinig. Volgens mij staat hij op 3. Maar ik heb de afstand bediening nog niet. En op de Pod kan ik geen bass instellen. ( had em per ongeluk vergeten dus die wordt nu opgestuurd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Astennu schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:57:
En op de Pod kan ik geen bass instellen.
Alles wat met de remote kan, kan toch ook rechtstreeks op de pod? Als ik het mij goed herinner, mijn z5500 is al een tijdje weg ondertussen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Mooi om te horen! Ik ben er dagelijks nog erg blij mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
ComBax schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:02:
[...]

Alles wat met de remote kan, kan toch ook rechtstreeks op de pod? Als ik het mij goed herinner, mijn z5500 is al een tijdje weg ondertussen :p
Owh ik heb van alles geprobeerd maar die settings kan ik niet vinden.

Weet iemand ook waar je een Jacket > Coax convertor kan kopen >? ik moet er een hebben voor me X-Fi.

Edit: Stom het zat onder dat level knopje. Maar moest 2x drukken voor hij iets deed. Sub staat op 2,5.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 26-04-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Astennu schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:25:
[...]

Owh ik heb van alles geprobeerd maar die settings kan ik niet vinden.
Er zit een knopje 'level'op de pod. Door hier op te drukken kan je de volumes aanpassen. Volgorde uit me hoofd was geloof ik: Volume, Bass, Center, Surround. Dus door nogmaals op level te drukken ga je naar de volgende.

/edit
Je hebt t al gevonden :P
Astennu schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:25:
[...]
Weet iemand ook waar je een Jacket > Coax convertor kan kopen >? ik moet er een hebben voor me X-Fi.
Je moet gewoon ee tulp kabel hebben. Hiervoor kun je dus tulp -> mini jack 3,5 nemen. Verkrijgbaar bij iedere audio zaak lijkt mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Je hebt zeker een goede keus gemaakt door voor de Z-5500 te gaan :Y Vind het ook een bijzonder goed setje voor de prijs.

Ik moest wel kiezen voor een PC-speakerset ipv losse speakers en versterker aangezien ik wel graag EAX effecten wil hebben tijdens het gamen. Dat gaat alleen via analoog. Bovendien heb ik liever kleine speakertje op m'n bureau staan dan grote speakers om mij heen... Mijn kamer is zo al klein genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
matel schreef op donderdag 26 april 2007 @ 20:22:
Ik moest wel kiezen voor een PC-speakerset ipv losse speakers en versterker aangezien ik wel graag EAX effecten wil hebben tijdens het gamen. Dat gaat alleen via analoog. Bovendien heb ik liever kleine speakertje op m'n bureau staan dan grote speakers om mij heen... Mijn kamer is zo al klein genoeg :P
als je dts en dd heb op je geluidskaart gaat alles via een digitale uitgang naar buiten als ik me niet vergis :P dus 'echte' speakers kunnen ook samen met EAX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
LlamaWereldOver schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:15:
[...]

als je dts en dd heb op je geluidskaart gaat alles via een digitale uitgang naar buiten als ik me niet vergis :P dus 'echte' speakers kunnen ook samen met EAX ;)
Ik neem aan dat een X-Fi toch gewoon EAX over de digitale uitgang moet kunnen. Anders is dat wel heel slecht..... Ik zal het wel eens gaan testen.

Ik vind het geluid in vergelijking met mij Z-5300 een stuk beter. Het kan harder zonder kraken en betere hoge en midden tonen en minder bass. En dan ben ik nog niet aan het tweaken geweest met de EQ van mijn geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik heb het ergens gelezen, zal eens kijken of ik dat zo terug kan vinden. Mijn Audigy 4 heeft (volgens mij) geen digitale uitgang op de kaart zelf. Dus dat feest gaat ook niet door dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
matel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:48:
Ik heb het ergens gelezen, zal eens kijken of ik dat zo terug kan vinden. Mijn Audigy 4 heeft (volgens mij) geen digitale uitgang op de kaart zelf. Dus dat feest gaat ook niet door dan :)
Mijn X-Fi heeft er een las Mini jack. Maar die kan ook line in worden als het nodig is. Dus misschien heb jij hetzelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Ik heb het inmiddels gevonden: http://forums.creative.co...dblaster&message.id=12170

Lees dat maar eens en dan met name:
PC Games
PC games usually use technologies like as EAX to create surround sound, not Dolby Digital. So even if your speaker system has a Dolby Digital decoder, it will be of no use when playing games. The EAX processing is done on the soundcard, and the 6-channel sound is output via the analogue (or digital DIN if available). So you still need analogue connections to your digital speakers for games, if you just use an optical/coax cable you will only get the front left/right sound.
Tis wel een post uit 2005, dus wellicht dat het in de tussentijd anders is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik krijg een refund op me creative gigaworks s750.

wat een klote kwaliteit woofer.

heb 6 woofers gehad.

en elke keer ging de side ingangen stuk zomaar.

dus niet van te harde muziek.

neem beter een z5500 100x betere kwaliteit heb er zelf ook een gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vraagje voor de 5500 bezitters: is die bas erg hoorbaar met houten vloeren?

Niet dat ik het niet leuk vind mams te pesten >:) maar toch...
(De buren hebben overigens nog niet geklaagt :*) )

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 27-04-2007 21:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Je kunt de bas helemaal uitzetten als je wil. De subwoofer is redelijk solide en geeft zijn trillingen niet echt door aan de vloer (tenzij je het volume hoog zet, maar dan klagen de buren ook wel zonder een houten vloer :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

matel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:42:
Je kunt de bas helemaal uitzetten als je wil. De subwoofer is redelijk solide en geeft zijn trillingen niet echt door aan de vloer (tenzij je het volume hoog zet, maar dan klagen de buren ook wel zonder een houten vloer :P).
'kee :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
matel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:42:
Ik heb al een paar keer die begin scene uit 'Saving Private Ryan' waar ze op het strand aankomen en meteen in een dikke battle belanden, afgespeeld op insane volume. En dat is zooooooo gruwlijk.

Eerst rustig muziekje... dan ineens Whoooooesssjjj golven slaan neer op het strand. RrrrrrrRrrrrrRRRrrrrrr... bootjes varen door het water, iedereen bedankt god voor hun leven, fluitje gaat en... TRRRRRRRRRRRRR TRRRRRRRRRRR RRRRRRRRRRRRTRRRRRRRRRR !!! BANG !! TRRRRRRRRRRRR BANG BANG TRRRRRRRRRRRR !!! LOL !! :9~

Het geluid op DTS van Saving Private Ryan is zo gruwlijk. Me huisgenoten stonden er ook van te kwijlen en van de buren heb ik niks gehoord tot nu toe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mooiste subwoofer moment van 'Saving Private Ryan' is m.i. het moment dat de tank het dorpje binnenrijdt. Je ziet 'm nog niet, je hoort 'm ook nog niet echt, maar je VOELT 'm naderbij komen. Indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
matel schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:07:
Ik heb het inmiddels gevonden: http://forums.creative.co...dblaster&message.id=12170

Lees dat maar eens en dan met name:

[...]

Tis wel een post uit 2005, dus wellicht dat het in de tussentijd anders is?
Tja ik kan op dit moment me muziek gewoon over 5.1 afspelen dat was eerst ook niet mogelijk als je COAX gebruikte ik zal EAX wel eens gaan testen.
bartgrefte schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:19:
vraagje voor de 5500 bezitters: is die bas erg hoorbaar met houten vloeren?

Niet dat ik het niet leuk vind mams te pesten >:) maar toch...
(De buren hebben overigens nog niet geklaagt :*) )
Je kunt heb inderdaad uit zetten of op bv 5% dan staat hij heel zacht. Maar je kunt hem heel goed afstellen veel stapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:26

WR.

Volgens mij zit er een nieuwe opvolger van de z5500 aan te komen, de prijzen zijn hard aan het kelderen in de pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1, 4x 62W + 69W, 188W, Zwart/Zilver, THX)

[ Voor 3% gewijzigd door WR. op 05-05-2007 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
WR. schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:58:
Volgens mij zit er een nieuwe opvolger van de z5500 aan te komen, de prijzen zijn hard aan het kelderen in de pricewatch: Logitech Z-5500 Digital (5.1, 4x 62W + 69W, 188W, Zwart/Zilver, THX)
Okeey dan :| heb die van mij voor 210 euro 2e hands maar inmiddels had ik em voor die prijs bijna nieuw kunnen hebben :D owh well. En we zullen wel zien of er een opvolger komt en of dat die beter is. Misschien verkoop ik deze dan wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
Ben aan het twijfelen. luister op het moment met véél plezier naar een Z-5400. Nou leek een andere set met wel eens luek. Dan kom je dus al snel terecht bij de Z-5500. Maar zijn er nou nóg betere sets te koop voor cirva 280 euro? Want wil graag het allerbeste voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
Volgens mij kun je beter nog even bij de Z-5400 blijven en overstappen op moment dat Logitech komt met de nieuwe serie speakers. Overstappen naar een Z-5500 zal niet veel voordeel opleveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
budget surround receiver en koop oude B&W boxen op marktplaats als je er ruimte voor heb, dan kan je makkelijk uitbreiden en heb je een kwaliteitsverschil als tussen plastic en roestvrijstaal voor niet veel meer dan een Z-5500(ligt eraan hoeveel speakers je meteen wilt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
Heb je een voorbeeldje, van een goeie set. Want het meeste luister ik muziek. Wil ook eigenlijk maximaal 300 - 350 uitgeven aan speakers inclusief reciever. Ben noob op dat gebied. Dus zou niet weten waar ik naar moet kijken. In ieder geval is het verschil in geluidskwaliteit en dan vooral muziek tussen de z-5400 en de z-5500 te verwaarlozen?
Pagina: 1 2 Laatste