Direct...Outlandos schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:59:
Misschien een beetje off-topic, maar als de verwachte leveringsdatum 4-6 weeks is, en stel ik bestel hem nu met mijn creditcard, wordt het bedrag er dan direct vanaf gehaald of pas net voordat de MBP verzonden wordt?
We gaan 3x MPB's kopen en 3x 30inch ACD's.
Zit er een soort 'free' upgrade voor Leopard bij de nieuwe laptops?
Of moeten we full upgrade betalen 3 maand na aankoop?
Zit er een soort 'free' upgrade voor Leopard bij de nieuwe laptops?
[ Voor 4% gewijzigd door multipasser op 07-06-2007 00:48 ]
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Leopard bedoel je neem ik aan? Die zul je ws. gewoon moeten kopen. Als je minder dan een maand voor levering je aankoop doet krijg je 'm voor een verlaagd prijsje (tussen de 15 en 20 euro voor media/verzenden/administratie).multipasser schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 00:20:
We gaan 3x MPB's kopen en 3x 30inch ACD's.
Zit er een soort 'free' upgrade bij de nieuwe laptops?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Enerzijds heel leuk maar anderzijds heb je aan die rollback helemaal niets als je disk sterft, dus backuppen naar een aparte disk is sowieso veiliger voor je data, en waarschijnlijk performance-wise ook beter (hogere throughput)FL!PNEUS schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:40:
[...]
Solaris 10u4 (die volgende maand of augustus uitkomt) kan ook ZFS als bootdisk gebruiken.
Overigens, dit zou ook betekenen dat we voor Time Machine geen aparte partitie cq. harde schijf nodig gaan hebben (wat volgens mij oorspronkelijk wel één van de requirements was). ZFS kan namelijk zélf omgaan met die rollbacks.
Damn, wat vet eigenlijk.
Launching containers into space
Performance-wise is 't slechter juist. Een snapshot werkt met copy-on-write: data ongemodificeerd en leesbaar laten, maar writes ergens anders heencopieren. Naar een andere disk moet je alles gaan lezen en terugschrijven.Whieee schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:44:
[...]
Enerzijds heel leuk maar anderzijds heb je aan die rollback helemaal niets als je disk sterft, dus backuppen naar een aparte disk is sowieso veiliger voor je data, en waarschijnlijk performance-wise ook beter (hogere throughput)
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2007 01:47 ]
Inmiddels lijkt het er ook sterk op dat volgende week bekend wordt gemaakt dat ZFS het primaire filesystem wordt in Leopard. Bij Sun hebben ze dat ten minste al verkondigd: http://www.tuaw.com/2007/...t-file-system-in-leopard/
Goed nieuws denk ik. Het lijkt me een mooi FS.
Goed nieuws denk ik. Het lijkt me een mooi FS.
edit:
spuit 11
spuit 11

[ Voor 4% gewijzigd door Chris_eBK op 07-06-2007 10:50 ]
Dat valt denk ik wel mee, de eerste keer gaat dat natuurlijk wel op, daarna zouden ze het zo kunnen implementeren dat alleen de wijzigingen bijgehouden hoeven te worden en is het niet wezenlijk anders dan werken op dezelfde schijf, toch?CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:47:
[...]
Performance-wise is 't slechter juist. Een snapshot werkt met copy-on-write: data ongemodificeerd en leesbaar laten, maar writes ergens anders heencopieren. Naar een andere disk moet je alles gaan lezen en terugschrijven.
Het blijft slechter qua performanceHectorMalot schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:25:
[...]
Dat valt denk ik wel mee, de eerste keer gaat dat natuurlijk wel op, daarna zouden ze het zo kunnen implementeren dat alleen de wijzigingen bijgehouden hoeven te worden en is het niet wezenlijk anders dan werken op dezelfde schijf, toch?
Ik gok op een 3D-interface voor Leopard! Ik denk dat die interface van timemachine slechts een voorproefje is voor de hele nieuwe interface van OSX.
Ik denk 't niet. De algemene stijl ervan komt idd wel aardig terug in de banners enzo, maar time machine is verder geen rocket science. Dat soort dingen zijn makkelijk te implementeren op elke unix doos, alleen apple a) is iets verder gegaan in de integratie ervan en b) heeft er een makkelijk bruikbare UI op geplakt. 't is geen killer feature op zich. (Hoewel ik wel /zo/ veel mensen ken die er baat bij zouden hebben trouwens. Mezelf included.)weeraanmelden schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:01:
Ik gok dat het veel over TimeMachine gaat...
Verwijderd
Ja zo speciaal zou het niet zijn, het bestaat immers al.Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:02:
[...]
haha... Dat begrijp ik, maar ik kan ook begrijpen dat Apple een aantal maanden (2-3) wacht tot LED wel tot de mogelijkheden behoord. Als het echt langer gaat duren dan komen ze misschien toch eerst met een nieuw uiterlijk.
Maar het kan ook zijn dat ik het mis heb natuurlijk en het zel wel lukt met LED.
Wel redelijk geprijsd...
Bovendien is de interface van Time Machine al helemaal bekend, en het meest 'grafische' element van de tot nu toe bekende Leopard functies. Apple weet ook wel dat foto's van die banners uitlekken, dus gaan ze er alleen bekende plaatjes op zetten.CyBeR schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 01:08:
[...]
Ik denk 't niet. De algemene stijl ervan komt idd wel aardig terug in de banners enzo, maar time machine is verder geen rocket science. Dat soort dingen zijn makkelijk te implementeren op elke unix doos, alleen apple a) is iets verder gegaan in de integratie ervan en b) heeft er een makkelijk bruikbare UI op geplakt. 't is geen killer feature op zich. (Hoewel ik wel /zo/ veel mensen ken die er baat bij zouden hebben trouwens. Mezelf included.)
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik heb een tijdje terug (volgens mij van Apple) iets gezien, waarbij vensters omgedraaid konden worden en er dan aan de achterkant iets mee gedaan kon worden. Eerlijk gezegd dacht ik dat dat Timemachine was. Maar na het zien van de filmpjes is dat het zeker niet
. Iemand enig idee wat het wel was? Of ben ik gewoon helemaal in de war en is het helemaal wat anders?
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

.Mac overhauled - The .Mac service is presented as significantly improved. Whether or not it's actually improved doesn't matter; it's just the presentation that counts. You can also mark this box is .Mac is retired, renamed, or otherwise nuked.
Bertrand, baby - Bertrand Serlet is either the first non-Steve, non-iPhone-related presenter, or he has the most time on stage of any Apple employee other than Jobs.
Leopard secrets revealed - As far as we can tell, all of Leopard's "top secret" features are revealed.
iLife - A new version of iLife is announced.
Leopard is the star - Though many other things are discussed, the majority of the time in the keynote is spent on Leopard. I know this square seems like a gimmie, but remember how much Jobs likes to talk about the iPhone... (and see later squares about iPhone development).
VoIP or iChat on iPhone - VoIP, iChat, or any other form of voice or text-based communication that uses the iPhone's WiFi connection.
Virtualization in Leopard - Any virtualization features built into Leopard. This includes the ability to run any other foreign OS within Leopard, including other versions of Mac OS or Mac OS X.
"New" Finder in Leopard - A substantially altered Finder appears in Leopard. As always, the quotes around "new" are there to indicate my pessimism that it'll actually be all that new. But if it is called "new" or presented it as a big change, you can mark this square.
iPhone Widgets - The announcement of any WebKit-based iPhone development environment open to third-party developers (even if the resulting applications are not called "widgets").
Illuminous - The word "illuminous" is spoken or appears on any slide.
iPhone Leopard demo - The integration of the iPhone with Leopard is demonstrated.
New look in Leopard - Mac OS X Leopard includes significant changes to the look of the standards elements of the UI (windows, buttons, scroll-bars, etc.)
MacBook Thin - A new laptop Mac that's smaller than any existing MacBook or MacBook Pro.
iPhone SDK - The announcement of a full-fledged iPhone SDK. As with the iPhone Widgets square, it's only the announcement that matters, not the date that it will actually be available.
New desktop Mac (not Mac Pro) - A new desktop Mac product that is not a Mac Pro. (New iMacs count.)
Vista ridiculed - Windows Vista is ridiculed (though it need not be mentioned directly by name).
ZFS mentioned - ZFS is mentioned by a presenter. Text on a slide does not count. The presenter must say it.
Universal MS Office demo - Any demonstration of a Universal binary build of any part of Microsoft Office. I'll accept something less than a full-blown demo (e.g., just some screenshots or a marketing spiel) if you need this square to win, but it has to be delivered by a Microsoft representative.
"One more thing..." - When Steve Jobs says there's "one more thing." A slide containing the phrase is also acceptable, even if Jobs does not actually say it.
"Boom" - Steve Jobs says the word "boom" while demonstrating something.
Leopard release date - The exact day that Mac OS X Leopard will be released.
Leopard != $129 - Mac OS X Leopard single-user price is not $129. (Note: "client" Mac OS X, not Mac OS X Server.)
Leopard secrets remain - Jobs announces that one or more of Leopard's "top secret" features will remain secret a while longer.
New displays with cameras - New Apple displays with built-in or otherwise attached cameras.
http://www.xbmcfreak.nl/
kijk het filmpjeCyBeR schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:10:
Huh? Dat lijkt me sterk. Solaris (het 'thuis' van ZFS) kan zelf niet eens (zonder beta software) booten van ZFS. Omdat 't puur als extra storage bedoeld is.
(Niet dat ik er tegen zou zijn trouwens-- ZFS is in een woord awesome.)
Launching containers into space
Dashboard?Hoedje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:47:
Ik heb een tijdje terug (volgens mij van Apple) iets gezien, waarbij vensters omgedraaid konden worden en er dan aan de achterkant iets mee gedaan kon worden. Eerlijk gezegd dacht ik dat dat Timemachine was. Maar na het zien van de filmpjes is dat het zeker niet. Iemand enig idee wat het wel was? Of ben ik gewoon helemaal in de war en is het helemaal wat anders?
Nee
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Waar haal je dat vandaan?Erhnam schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 11:56:
[afbeelding]
.Mac overhauled - The .Mac service is presented as significantly improved. Whether or not it's actually improved doesn't matter; it's just the presentation that counts. You can also mark this box is .Mac is retired, renamed, or otherwise nuked.
Bertrand, baby - Bertrand Serlet is either the first non-Steve, non-iPhone-related presenter, or he has the most time on stage of any Apple employee other than Jobs.
Leopard secrets revealed - As far as we can tell, all of Leopard's "top secret" features are revealed.
iLife - A new version of iLife is announced.
Leopard is the star - Though many other things are discussed, the majority of the time in the keynote is spent on Leopard. I know this square seems like a gimmie, but remember how much Jobs likes to talk about the iPhone... (and see later squares about iPhone development).
VoIP or iChat on iPhone - VoIP, iChat, or any other form of voice or text-based communication that uses the iPhone's WiFi connection.
Virtualization in Leopard - Any virtualization features built into Leopard. This includes the ability to run any other foreign OS within Leopard, including other versions of Mac OS or Mac OS X.
"New" Finder in Leopard - A substantially altered Finder appears in Leopard. As always, the quotes around "new" are there to indicate my pessimism that it'll actually be all that new. But if it is called "new" or presented it as a big change, you can mark this square.
iPhone Widgets - The announcement of any WebKit-based iPhone development environment open to third-party developers (even if the resulting applications are not called "widgets").
Illuminous - The word "illuminous" is spoken or appears on any slide.
iPhone Leopard demo - The integration of the iPhone with Leopard is demonstrated.
New look in Leopard - Mac OS X Leopard includes significant changes to the look of the standards elements of the UI (windows, buttons, scroll-bars, etc.)
MacBook Thin - A new laptop Mac that's smaller than any existing MacBook or MacBook Pro.
iPhone SDK - The announcement of a full-fledged iPhone SDK. As with the iPhone Widgets square, it's only the announcement that matters, not the date that it will actually be available.
New desktop Mac (not Mac Pro) - A new desktop Mac product that is not a Mac Pro. (New iMacs count.)
Vista ridiculed - Windows Vista is ridiculed (though it need not be mentioned directly by name).
ZFS mentioned - ZFS is mentioned by a presenter. Text on a slide does not count. The presenter must say it.
Universal MS Office demo - Any demonstration of a Universal binary build of any part of Microsoft Office. I'll accept something less than a full-blown demo (e.g., just some screenshots or a marketing spiel) if you need this square to win, but it has to be delivered by a Microsoft representative.
"One more thing..." - When Steve Jobs says there's "one more thing." A slide containing the phrase is also acceptable, even if Jobs does not actually say it.
"Boom" - Steve Jobs says the word "boom" while demonstrating something.
Leopard release date - The exact day that Mac OS X Leopard will be released.
Leopard != $129 - Mac OS X Leopard single-user price is not $129. (Note: "client" Mac OS X, not Mac OS X Server.)
Leopard secrets remain - Jobs announces that one or more of Leopard's "top secret" features will remain secret a while longer.
New displays with cameras - New Apple displays with built-in or otherwise attached cameras.
Verwijderd
het enige wat ik ooit zo heb zien werken is de nieuwe coverflow op de iphone, de albums kan je doorbladeren, tap je erop draait het album om en kan je een track aantikken.Hoedje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:32:
[...]
Nee. Ik bedoel echter een venster. Dus bijv. Safari omdraaien en dat je dan aan de achterkant dingen kunt doen, maar ik had in m'n hoofd zitten dat dat Timemachine was. Dus bijv. Keynote omdraaien om oude versies van je bestand te kunnen zien. Maar dat is niet zo, maar hoe het nu wel zit
Voor de duidelijkheid: dat is dus geen uitgelekte transcript of verwachting van iemand of wat dan ook. Dat is een verzameling van allerlei geruchten, speculaties en andere zaken waarmee je 'keynote bingo' kunt spelen maandag
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Een 12" bookje zou toch wel meer dan welkom zijn, ik vond dit altijd een mooi formaat. Dan maar niet widescreen. Ik hoop geen camera's in de pro-schermen. Ik vind het niet mooi en ik vind het niet horen bij een pro-scherm. Het schijnt tevens niet zo gewenst te zijn in veel bedrijfsomgevingen, logisch.
[ Voor 45% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-06-2007 13:46 ]
Ik denk dat wide-screen de toekomst wordt. Media en Programma's worden hierop aangepast.
Foto's van een digitale camera hebben inderdaad 4:3 verhouden, waar de print foto altijd 3:2 was. Ik denk dat ook de foto richting het breedbeeld formaat gaat. Zodoende kan je mooie beeldvullende foto's / films / programma's gebruiken.
Zelf moest ik ook even wennen aan breedbeeld, maar tegenwoordig is alles breedbeeld (ACD, MacBook, iMac, etc.) dus verwacht ik dat ze daar dan ook echt gebruik van gaan maken.
Foto's van een digitale camera hebben inderdaad 4:3 verhouden, waar de print foto altijd 3:2 was. Ik denk dat ook de foto richting het breedbeeld formaat gaat. Zodoende kan je mooie beeldvullende foto's / films / programma's gebruiken.
Zelf moest ik ook even wennen aan breedbeeld, maar tegenwoordig is alles breedbeeld (ACD, MacBook, iMac, etc.) dus verwacht ik dat ze daar dan ook echt gebruik van gaan maken.
Hoe laat is de keynote eigenlijk (nl tijd) en word ie live gestreamd?
inno
Om 10am Pacific Daytime, dus als ik me niet vergis rond 18u Nederlandse tijd?mr.inno schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 14:12:
Hoe laat is de keynote eigenlijk (nl tijd) en word ie live gestreamd?
Verwijderd
19u is het, San Francisco is gmt -8
Het wordt niet live gestreamd al kan je wel op macrumors ofzo een live feedback lezen met foto's, meestal wordt de keynote 3 a 4 uur na afloop in stream formaat online gezet en is de volgende dag in hogere resolutie van iTunes te downloaden(zo was het in ieder geval dit jaar met de Mac World keynote)
Het wordt niet live gestreamd al kan je wel op macrumors ofzo een live feedback lezen met foto's, meestal wordt de keynote 3 a 4 uur na afloop in stream formaat online gezet en is de volgende dag in hogere resolutie van iTunes te downloaden(zo was het in ieder geval dit jaar met de Mac World keynote)
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2007 15:17 ]
Als je niet alle nieuwtjes al wil lezen, maar ongestoord de keynote wilt bekijken, heeft Mac Rumors een "spoiler free keynote stream"-pagina, waar ze een link naar de keynote op zetten zodra die online is.

10" LED laptop met core 2 duo, 120GB flash HD, programmable LCD keyboard, 3G/HSDPA 802.11n
wtf
ze zeggen echter wel dat het een fake kan zijn, om mensen om de tuin te leiden..
[ Voor 14% gewijzigd door FlorisB op 09-06-2007 19:00 ]
Programmable LCD keyboard? Lijkt me vrij duidelijk fake?FlorisB schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:59:
[afbeelding]
10" LED laptop met core 2 duo, 120GB flash HD, programmable LCD keyboard, 3G/HSDPA 802.11n
wtfDit is in de WWDC Main event hall genomen tijdens een test..
ze zeggen echter wel dat het een fake kan zijn, om mensen om de tuin te leiden..
Inderdaad grapje.. LCD keyboard
.
[ Voor 0% gewijzigd door Kaspers op 09-06-2007 19:27 . Reden: ow ik had binnen die 7 minuten ff moeten refreshen :x ]
Wat dacht je van een touchscreen? Dus een LED-lcd-touchscreen, een tablet pc dus. De andere onderdelen die er staan zijn niet zo bijzonder, dus het kan best waar zijn.
In die laptop ? No way..
Ja trouwens, wie zegt dat het een laptop is.. owja 10 inch..
en trouwens.. ze laten echt niet dit diagram zien, teh uber lelijk
waarschijnlijk een test ding o.i.d. en om mensen te faken ja
[ Voor 103% gewijzigd door Kaspers op 09-06-2007 19:48 ]
No way vind ik te vergaan.
Ik las net een artikel over de nieuw palm, een soort mini laptop. Deze werd afgekraakt omdat de markt er te klein voor was. Maar was dat ook niet in het begin bij de laptop. Deze is nu zo ingeburgerd (er worden immers meer laptops dan desktops verkocht, ondanks de prijs) en soms denk ik nog wel dat hij te zwaar en te groot is.
Neem nou het voorbeeld dat je in de trein wil werken, dan is een MacBook eigenlijk nog te groot, te zwaar en vooral veel te snel. Om iets te tikken hoef je geen super snel apparaat hebben. Wel iets wat niet erg warm wordt en minimaal 4 uur meegaat.
Het enige waarom ik heel erg twijfel is omdat er 3G inzit. Apple is daar volgens mij nog niet aan begonnen. De iPhone heeft het niet aan boord en ik denk niet dat ze zomaar even een nieuw product erbij op de markt zetten.
Ik las net een artikel over de nieuw palm, een soort mini laptop. Deze werd afgekraakt omdat de markt er te klein voor was. Maar was dat ook niet in het begin bij de laptop. Deze is nu zo ingeburgerd (er worden immers meer laptops dan desktops verkocht, ondanks de prijs) en soms denk ik nog wel dat hij te zwaar en te groot is.
Neem nou het voorbeeld dat je in de trein wil werken, dan is een MacBook eigenlijk nog te groot, te zwaar en vooral veel te snel. Om iets te tikken hoef je geen super snel apparaat hebben. Wel iets wat niet erg warm wordt en minimaal 4 uur meegaat.
Het enige waarom ik heel erg twijfel is omdat er 3G inzit. Apple is daar volgens mij nog niet aan begonnen. De iPhone heeft het niet aan boord en ik denk niet dat ze zomaar even een nieuw product erbij op de markt zetten.
Een tijd geleden heb ik wel een filmpje van een 3d omgeving voor Windows gezien die deed wat jij beschrijft. Volgens mij zijn er geen filmpjes waarin dit in OSX gebeurd.Hoedje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:32:
[...]
Nee. Ik bedoel echter een venster. Dus bijv. Safari omdraaien en dat je dan aan de achterkant dingen kunt doen, maar ik had in m'n hoofd zitten dat dat Timemachine was. Dus bijv. Keynote omdraaien om oude versies van je bestand te kunnen zien. Maar dat is niet zo, maar hoe het nu wel zit
Het zou natuurlijk wel een eerste "tablet" kunnen zijn. 10" LCD met touchscreen dat gebruikt maakt van multi-touch features van Leopard. Slechts speculatie natuurlijk. Ik denk eigenlijk dat het een fake-test slide was.FlorisB schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 18:59:
[afbeelding]
wtfDit is in de WWDC Main event hall genomen tijdens een test..
[ Voor 36% gewijzigd door Hercul3s op 09-06-2007 19:54 ]
[2 posts achter elkaar ..]
[ Voor 93% gewijzigd door Hercul3s op 09-06-2007 19:53 ]
Verwijderd
120GB Flash harddisk, wat lijkt me wel erg veel (en dus duur).
Maar wel gaaf als het klopt
Maar wel gaaf als het klopt
Verwijderd
fake of niet (waarschijnlijk wel dus): als er ooit een dunnere kleinere macbook komt (of touch screen tablet) dan begin ik te sparen
Ik blijf erbij dat laptops nog steeds niet uitontwikkeld zijn. Gettin' close, but not just yet. Te dik, te zwaar (hoe mooi de macbook ook is, 2 kg is overdreven).
Idealiter: gewoon single core (zuinig, snel zat, celeron achtig iets), veel ram, geen optische drive, solid state geheugen (moet niet veel zijn)... enz, je ziet wel waar ik heen wil
Er is namelijk ook een doelgroep voor wie een laptop geen primaire pc zou zijn (desktop vervanger) maar gewoon een uitbreiding op een pc waar al een optisch station inzit, met alle compromiloze power. Maar dus gewoon een laptop voor 'on the go' productief werk (office) media (muziek, filmpje).
Ik blijf erbij dat laptops nog steeds niet uitontwikkeld zijn. Gettin' close, but not just yet. Te dik, te zwaar (hoe mooi de macbook ook is, 2 kg is overdreven).
Idealiter: gewoon single core (zuinig, snel zat, celeron achtig iets), veel ram, geen optische drive, solid state geheugen (moet niet veel zijn)... enz, je ziet wel waar ik heen wil
Er is namelijk ook een doelgroep voor wie een laptop geen primaire pc zou zijn (desktop vervanger) maar gewoon een uitbreiding op een pc waar al een optisch station inzit, met alle compromiloze power. Maar dus gewoon een laptop voor 'on the go' productief werk (office) media (muziek, filmpje).
't lijkt me persoonlijk heel duidelijk een grapje van iemand die de setup alvast aan 't testen was.
Dit misschien?Hoedje schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:32:
[...]

lijkt me wel handig iig
Nee dat zijn wat mockups enzo, heeft niks met timemachine te maken afaik.
Eehm..Kaspers schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 19:37:
In die laptop ? No way..
Dit diagram is de apple stijl hoor.
alleen zwarte achtergrond en witte randen, maar omdat dit een megabrakke pix is, ziet het er niet uit.
Of heb je de laatste 10 keynote's nooit gezien
HPSDA is echt iets waar apple wel mee moet komen, want een HP,IBM/Lenevo/Dell laptop is al leverbaar met HSDPA.
En tablet lijkt me niet zo gekke keuze, gezien de iPhone touch opties.
Mja, een 10" tablet is natuurlijk op zich wel mogelijk (zij het zeer onwaarschijnlijk gezien het standpunt van apple tot zover op tablets), maar '120GB flash drive' en 'programmable LCD keyboard' gaat toch wat ver
Programmable LCD keyboard zou een virtueel toetsenbord op het scherm kunnen zijn dat je naar eigen wensen kan aanpassen. Apple kan het dan fancy benoemen om aandacht te trekken.CyBeR schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:07:
Mja, een 10" tablet is natuurlijk op zich wel mogelijk (zij het zeer onwaarschijnlijk gezien het standpunt van apple tot zover op tablets), maar '120GB flash drive' en 'programmable LCD keyboard' gaat toch wat ver
Hier heb je helemaal gelijk. Een simpele goedkope, kleine book, net als Asus nu maakt. Ok, hij kan dan geen 12 dingen tegelijk, who cares. Dat hoeft dan niet eens een concurrent voor de andere books te zijn, want die kunnen toch veel meer en sneller. Laten we het ding de iLite noemen.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:06:
fake of niet (waarschijnlijk wel dus): als er ooit een dunnere kleinere macbook komt (of touch screen tablet) dan begin ik te sparen
Je hebt strict gezien wel gelijk, maar ik betwijfel het ten zeerste. Een on-screen keyboard zou Apple ofwel een naam geven ofwel gewoon noemen naar wat 't is: "On-screen keyboard".Mei schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:16:
[...]
Programmable LCD keyboard zou een virtueel toetsenbord op het scherm kunnen zijn dat je naar eigen wensen kan aanpassen. Apple kan het dan fancy benoemen om aandacht te trekken.
Dank U. dan wacht ik daar opVerwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 15:12:
19u is het, San Francisco is gmt -8
inno
Alle iMacs hebben dit weekend een kleine upgrade gehad. Snelle processoren enz. De kans is dus erg klein dat er een vervanging voor de iMacs komt. Wellicht nieuwe (widescreen) ipods of een vervanging voor de Mac Mini. Ik zat verder te denken aan toughscreen monitoren in combinatie met de nieuwe features van 10.5?
Verwijderd
Weet je dat heel zeker? Want in zowel de USA als de NL store staan nog steeds dezelfde snelheiden als vorige week volgens mij.
De iMacs hebben helemaal geen kleine upgrade gehad dit weekend. In tegenstelling tot de MacBook en MacBook Pro (grote uprade)..Erhnam schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:47:
Alle iMacs hebben dit weekend een kleine upgrade gehad. Snelle processoren enz. De kans is dus erg klein dat er een vervanging voor de iMacs komt. Wellicht nieuwe (widescreen) ipods of een vervanging voor de Mac Mini. Ik zat verder te denken aan toughscreen monitoren in combinatie met de nieuwe features van 10.5?
De kans is dus WEL erg groot dat de iMacs een upgrade krijgen tijdens of net na de WWDC...
Het is een developers conference.. dus GEEN iPod of Mac Mini... En ik snap nog steeds niet wat al die mensen willen met touchscreen monitoren. Ten eerste denk ik dat dit nog te duur is om in een consumenten product te zetten, plus dat het ontzettend onhandig en ergonomisch onaanvaardbaar is..Erhnam schreef op maandag 11 juni 2007 @ 10:47:
En bovendien ZO SNEL vies. Je gebruikt je computer over 't algemeen een stuk meer dan je telefoon, en bovendien heeft 90% van de mensheid er totaal geen probleem mee om dat te doen met eten en/of drinken erbij. Touch is leuk voor mobile devices, maar voor een computer is 't niet je-van-het.Eswip schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:35:
[...]
Het is een developers conference.. dus GEEN iPod of Mac Mini... En ik snap nog steeds niet wat al die mensen willen met touchscreen monitoren. Ten eerste denk ik dat dit nog te duur is om in een consumenten product te zetten, plus dat het ontzettend onhandig en ergonomisch onaanvaardbaar is..
Hmmmmzz.... en dan te bedenken dat Microsoft een tijdje terug Surface heeft aangekondigd en dan (voorlopig eerst) voor commercieële toepassingen. Denk aan restaurant, bar etc...CyBeR schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]
En bovendien ZO SNEL vies. Je gebruikt je computer over 't algemeen een stuk meer dan je telefoon, en bovendien heeft 90% van de mensheid er totaal geen probleem mee om dat te doen met eten en/of drinken erbij. Touch is leuk voor mobile devices, maar voor een computer is 't niet je-van-het.
Ik denk persoonlijk dat de volgende "revolutie" voor de computer wereld... (goede)spraak-ondersteuning zal zijn. Alles daar tussen is is "slechts" evolutie...
Dat zie ik voorlopig niet heel groot worden. Ten eerste is 't veel te duur. Ten tweede te groot. Ten derde zit je dus met die vlekken, dus dat moet eerst opgelost wordenFlatwhite schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:49:
[...]
Hmmmmzz.... en dan te bedenken dat Microsoft een tijdje terug Surface heeft aangekondigd en dan (voorlopig eerst) voor commercieële toepassingen. Denk aan restaurant, bar etc...
Ik zou 't wel graag populair zien worden trouwens hoor. Vind dat soort dingen wel interessant
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 11-06-2007 11:52 ]
Tuurlijk, het is gaaf.. maar niet voor een computer. Ga jij eens even al die tijd die je nu achter je pc zit naar beneden kijken.. dan kan je over een paar maanden naar de fysio omdat je nek klachten hebt.Flatwhite schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:49:
[...]
Hmmmmzz.... en dan te bedenken dat Microsoft een tijdje terug Surface heeft aangekondigd en dan (voorlopig eerst) voor commercieële toepassingen. Denk aan restaurant, bar etc...
Ik denk persoonlijk dat de volgende "revolutie" voor de computer wereld... (goede)spraak-ondersteuning zal zijn. Alles daar tussen is is "slechts" evolutie...
Voor commercieel gebruik zou het eventueel interessant zijn, maar niet voor een werkplek die elke consument heeft. Daarvoor is het te onnodig, en (nog) veel te duur.. en dus ergonomisch niet handig.
Ik denk dan ook dat dat sruface ding van microsoft (nog) niet zal aanslaan. Het is daarvoor te vroeg en te duur..
Met zo'n "surface" interface verandert natuurlijk ook de vorm van de "computer"... Tuurlijk ga je niet naar je salontafel zitten staren tijdens het typen ofzo. "Surface" interface kan ook in andere vorm natuurlijk waarbij je wel goed kan werken. Vind ik wel iets voor Apple om daar goed over na te denken.. Maar denk niet dat nu al iets van naar buiten komt...
lowfi schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 20:17:
[...]
Dit misschien?
[afbeelding]
[afbeelding]
lijkt me wel handig iig
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Ik verwacht geen schokkende hardware updates vanavond. Maar ik ben wel zeer benieuwd naar de secret features van Leopard
Verwijderd
Glimmende buttons mogen ze vanmij achterwege laten... Beetje Vista look en dat bevalt me weinig. Knopjes zijn nu al mooi zat
Dit zag ik staan op macosx.nl
Het kan natuurlijk allemaal onzin zijn. Maar ik wilde het toch even met jullie delen.WWDC Keynote Program
• Greetings
• Sales figures and market share of the Macs
• Apple net curtain:
• new Retail store in Italy,
• first store on European mainland,
• new stores will open shortly, among other things Munich, Barcelona, Paris
• iMac:
• Core2Duo selling great!,
• New Generation,
• new Design, which follows itself to iPhone, partly brushed metal
• even thinner,
• Santa rosa chip set,
• LED back light,
• Sizes: 20 ? and 24 ?
• Demo new iMacs
• Mac OS X:
• History, versions
• short outline of the tiger features: Dashboard, Spotlight, etc.
• new features in leopard:
• new Mail (with collecting mains, ToDos, Notes),
• new Spotlight (network scan, performance improved, etc.),
• new standard file system ZFS,
• new front Row (2.0),
• new iCal (with CalDAV, ToDos, etc.),
• Parental control,
• New Photobooth (2.0),
• Resolution Independence,
• new standardized Look of all Mac OS X applications
• been based on resolution Independence
• core contains animation (Icons, animations in Time Machine, Dashboard, spaces, etc. animated)
• none brushed metal more
• many black shining Elemen (Illumonous)
• Time Machine,
• Quicklook, (unknown application)
• new safari feature (new search, Dashboard integration, etc.),
• Multiple Dashboards (Dashboard for user specify, Dashboards administer, etc.),
• Spaces,
• iChat theatre (integration in applications, drop of baking, etc.)
• Finder reloaded (easily changed, improves performance, new Buttons),
• new ToDo application (and administers all ToDos from all applications collects)
• Demo new leopard feature
• .mac, iLife 07, iWork 07:
• new.mac release with smooth Google integration, but in the Apple Look,
• .mac services all on Google basis,
• .mac free of charge with each bought Mac,
• new handling on-line documents,
• iDisk integration in Finder,
• all documents can be worked on and administered also on-line with Google applications,
• new Spreadsheet software in iWork “Charts”
• Demo new packages and .mac
• Guest appearance Eric Schmidt (Google CEO)
• iPhone:
• new secret features:
• iWork and iLife integration,
• .mac integration (iDisk access, Mail, documents on-line, etc. work on)
• Demo new features
• iPhone accessories, prices
• Demo accessories
• available in US Apple (without contract) and (with contract) net curtain, prices at&t
• Europe as promised in the autumn
• “That' s it, but there' s one more thing”, new product “iphone@home”:
• 10 ? multitouch screen,
• 30 GB Flash memory,
• iPhone user surface,
• 8 hours of battery,
• no connections except dock Connector,
• resemble functions as iPhone, except mobile phone, but iChat
• integrated iSight
• Demo iphone@home
• The End
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Om het nog maar niet over RSI te hebbenCyBeR schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
[...]
En bovendien ZO SNEL vies. Je gebruikt je computer over 't algemeen een stuk meer dan je telefoon, en bovendien heeft 90% van de mensheid er totaal geen probleem mee om dat te doen met eten en/of drinken erbij. Touch is leuk voor mobile devices, maar voor een computer is 't niet je-van-het.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Wat is het verhaal bij deze lijst? uitgelekt? verzonnen?
Het verhaal is dat het is uitgelekt. De orginele bron is een duitse site (lijst is dus vertaald).kaassouffle schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:37:
Wat is het verhaal bij deze lijst? uitgelekt? verzonnen?
Verder weet ik ook niet of je dit moet geloven ja of niet. Maar we zullen het vanavond zien. M
Misschien is de lijst wel weer een manier om eventuele verwachtingen te geloven of niet te geloven.
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Het ziet er leuk uit. Maar het is wel een beetje veel voor 1,5 uur, nietwaarSephone schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:35:
Dit zag ik staan op macosx.nl
[...]
Het kan natuurlijk allemaal onzin zijn. Maar ik wilde het toch even met jullie delen.
De geruchten over .mac, iLife en iWork integratie met Google Apps en andere Google diensten is wel interessant en geloofwaardig. Hier staat daar naar mijn mening het beste artikel over: http://www.computerworld....leId=9024099&pageNumber=1.
Daarom duurt hij waarschijnlijk ook 3 uurHoedje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 13:47:
[...]
Het ziet er leuk uit. Maar het is wel een beetje veel voor 1,5 uur, nietwaar
Volgens Apple duurt het toch echt maar 90 min
: http://developer.apple.com/wwdc/schedules/monday_am.html.
Verwijderd
Apple zal heus niet info bewust laten lekker, en dan nog wel op een Duitse website??!!
Iedereen kan een tekst maken, het zodanig aanpassen dat het geloofwaardig is...
Waarom zijn er altijd zo zielige mensen die voor events van Apple, altijd fake news moeten maken.... lol
Iedereen kan een tekst maken, het zodanig aanpassen dat het geloofwaardig is...
Waarom zijn er altijd zo zielige mensen die voor events van Apple, altijd fake news moeten maken.... lol
ehh hoe laat begint het eigenluk of is het al begongen
(was toch vandaag)
http://www.macrumorslive.com/ zo dra het begint daar kijken
(was toch vandaag)
[ Voor 29% gewijzigd door djneo-nl op 11-06-2007 15:53 . Reden: dankje ]
edit: sorry, overbodige info.
[ Voor 177% gewijzigd door ratz op 11-06-2007 16:07 ]
Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Er zijn foto's opgedoken van de presentatie (oefening). Niet duidelijk is te zien:
* 120GB Flash based drive
* Intel Core 2 Duo
* 10″ LED widescreen
* Programmable LCD keyboard
* 3G, HSDPA, 802.11n
Dit lijkt op een soort draagbare mini pc. Misschien is dit wel de vervanging van de mac mini?
Dit wordt overal de iphone@home genoemd in het geruchten circuit.Erhnam schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:50:
[afbeelding]
Er zijn foto's opgedoken van de presentatie (oefening). Niet duidelijk is te zien:
* Intel Core 2 Duo
* 10″ LED widescreen
* 3G, HSDPA, 802.11n
Dit lijkt op een soort draagbare mini pc. Misschien is dit wel de vervanging van de mac mini?
Maar ik had nog geen slide gezien ervan.
* KnoppenSpook = benieuwd
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Check gewoon de TSdjneo-nl schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:40:
ehh hoe laat begint het eigenluk of is het al begongen
(was toch vandaag)
Die foto is al een pagina of twee geleden opgedoken. Mijn conclusie was iig dat 't fake is.Erhnam schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:50:
[afbeelding]
* Intel Core 2 Duo
* 10″ LED widescreen
* 3G, HSDPA, 802.11n
Wat scherper gemaakt:Erhnam schreef op maandag 11 juni 2007 @ 16:50:
[afbeelding]
* Intel Core 2 Duo
* 10″ LED widescreen
* 3G, HSDPA, 802.11n
http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=540605384&size=o
[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 11-06-2007 17:00 ]
Volgens mij is die slide al op verschillende fora ontkracht. Gewoon een fake dus.
Zit ook weer wat in. Naja, we zien het met anderhalf uur welCyBeR schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:49:
[...]
Je hebt strict gezien wel gelijk, maar ik betwijfel het ten zeerste. Een on-screen keyboard zou Apple ofwel een naam geven ofwel gewoon noemen naar wat 't is: "On-screen keyboard".
zijn qua hardware wat kleine updates geweest. Kreeg net ook een mail met nieuwe macbook pro blabla of was dat al langer?
Nouja, we zien het straks wel weer.
Nouja, we zien het straks wel weer.
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output
Verwijderd
Ik heb kaartjes op de eerste rang gekocht.
/me pakt zakje chips en blikje cola.
Nog 25 minuten tot de voorstelling
/me pakt zakje chips en blikje cola.
Nog 25 minuten tot de voorstelling
Verwijderd
Jammer dat er geen live-stream is... Moeten we het maar doen met de foto's en teksten van de verschillende sites.
Op welke site volgen jullie het?
Macrumors, beviel me de vorige keer ook goed!Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 18:42:
Jammer dat er geen live-stream is... Moeten we het maar doen met de foto's en teksten van de verschillende sites.
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben: WWDC Keynote Policy
In dit topic mogen alleen speculaties gepost worden tijdens de WWDC. Voor slow chat ga je naar #apple op irc.tweakers.net.
In dit topic mogen alleen speculaties gepost worden tijdens de WWDC. Voor slow chat ga je naar #apple op irc.tweakers.net.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
unable to connect ic.tweakers.net is dat bij jou ook?
Ik zou het doen!
Engadget heeft volgens mij meestal wel vrij snel foto's.
EA Games terug naar de Mac!
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Je speelt met vuur...Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:09:
de apple store is down iig !
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Nog niet in NLVerwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:09:
de apple store is down iig !
[ Voor 3% gewijzigd door Dancing_Animal op 11-06-2007 19:12 ]
John Carmack on stage!
Tering. Games voor de mac. En niet de minsten. Verrassing!
maar die zullen vast niet draaien op mac book met 64 mb video kaartBlaxje schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:15:
Tering. Games voor de mac. En niet de minsten. Verrassing!
wordt het straks ook nog een mac desktop kopen
Het oneindige X 0
Ik heb ff snel de keynote doorgekeken (slecht geluid en beeld was ook niet je van het, dus heel crap om te kijken), maar ik kwam alleen maar zooi over hun cijfers, Apple TV en de iPhone tegen. Wat zat er allemaal nog meer tussen?
BTW, keynote begon toch om 19:00? Hoe kan de hele keynote van 2 uur dan al online staan?
BTW, keynote begon toch om 19:00? Hoe kan de hele keynote van 2 uur dan al online staan?
nieuwe finder iig
[ Voor 24% gewijzigd door Beta op 11-06-2007 19:29 ]
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Juj, ik heb hier dik ongelijk gekregen dus ^^Bashrat schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:42:
[...]
Veel documenten lijken veel op elkaar als ze een kleine thumbnail hebben. Bijgevolg zijn ze niet herkenbaar. Bijgevolg is CoverFlow eerder irritant dan nuttig. En dat is dan nog maar 1 voorbeeld.
Ik had alles verwacht, behalve dit. Wat een vette dingen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vermeld bij je eventuele verwachting graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over en verzand het niet in oeverloos gespeculeer en het posten van wishlists. :)
Slow chat? Niet hier! Ga naar #apple op irc.tweakers.net
Vermeld bij je eventuele verwachting graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over en verzand het niet in oeverloos gespeculeer en het posten van wishlists. :)
Slow chat? Niet hier! Ga naar #apple op irc.tweakers.net