Apple WWDC keynote 11 juni 2007: Wat te verwachten?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.442 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 14:31
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2940d6cc0515edf7cbe4c2ee56a64dce/full.png

Vandaag (17 apr) heeft Apple aangegeven dat de keynote speech bij de opening van de WWDC op maandag 11 juni drie uur lang zal duren.

Wat te verwachten ?

Alhoewel de keynote is gericht op developers, verwacht ik waarschijnlijk wel een 'mac' upgrade (hardware van 1 van de apple computers), ook hoop ik op iLife, maar die zal waarschijnlijk tegelijkertijd met Leopard komen..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f90c40dbebe4739783ee6e7edf77bfc8/full.jpg

Live coverage

Macrumors gaat zoals altijd weer live verslag geven van de keynote. Dit is te bekijken vanaf 10am PDT, oftewel 19 uur NL tijd op deze pagina. Als je geen zin hebt om te CMD+R'en kun je ook de macrumors irc channel bekijken, #macrumors op server irc.macrumorslive.com.

Live stream

Helaas zendt Apple geen live stream meer uit. Een aantal uren na de keynote zal er door apple een quicktime video stream online worden gezet. Om een reminder te ontvangen wanneer deze stream beschikbaar is, kun je hier terecht.

Verwachtingen

Het is altijd afwachten wat Apple laat zien tijdens zijn keynotes, maar deze keer zijn we zeker van een preview van Leopard, feature complete :)

Afbeeldingslocatie: http://developer.apple.com/wwdc/images/index_leopardpromo.gif

Voor de rest: afwachten :).

Vergeet trouwens niet de WWDC Keynote Policy door te lezen :).

[ Voor 74% gewijzigd door Kaspers op 10-06-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk nieuwe modellen & wat meer info over Leopard

Waarschijnlijk is een van die "Top Secret" functies, een volledig nieuwe interface, en zal de finder, die we nu kennen, totaal anders zijn.

Want zoals het er op de laatste build uitziet, wel, dat is verdomme lelijk

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/13608/finder.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Smaken verschillen.. ik vind de Unified toolbar wel netjes staan eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die unified theme, kan je gewoon toepassen in Tiger, met ShapeShifter, dusja... het zal heus niet de definitieve theme worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:51:
Die unified theme, kan je gewoon toepassen in Tiger, met ShapeShifter, dusja... het zal heus niet de definitieve theme worden
Die logica kan ik even niet volgen. Ik zou erg blij zijn als 10.5 qua interface consistent zou zijn zonder het gebruik van 3rd party apps. En te zien aan de screens van de laatste build wordt bijna alles donkergrijs. Metal en pinstripes mogen van mij naar de volgende versie van Windows. :p

Verder hoop ik ook op een finder waar je wat meer mee kan dan nu het geval is. Een path display zou zeer wenselijk zijn, heeft windows al jaren en geeft een betere indicatie van waar je bent met de finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Cubix schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:59: Een path display zou zeer wenselijk zijn, heeft windows al jaren en geeft een betere indicatie van waar je bent met de finder.
Vind ik niet eens zo noodzakelijk.. en anders gewoon ff cmd+klik op de titlebar.. ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aqua zou btw vervangen worden door iets totaal nieuws, genaamd "illuminous"

Dit moeten jullie eens lezen, is wel intressant, maar tijdje oud, maar het lijkt me geloofwaardig:
http://www.appleology.com...ser-interface-illuminous/

Ooh, man, wat ben ik benieuwd wat ze zullen tonen @ WWDC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-08 02:54
Ik gok dat er en nieuwe cinema display lijn komt.
Daarnaast komt er denk ik een grote update voor de iMac lijn.
En heel misschien spoken ze nog wat uit met de MacBook (Pro) 's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Even voor de goede orde: vermeld bij je eventuele verwachting graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over en verzand het niet in oeverloos gespeculeer en het posten van wishlists. :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:00:
Even voor de goede orde: vermeld bij je eventuele verwachting graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over en verzand het niet in oeverloos gespeculeer en het posten van wishlists. :)
Dan kun je dit topic net zo goed op slot gooien, want voorlopig weet niemand wat er gaat komen. Misschien dat er tegen die tijd (1 / 2 weken ervoor) wat meer info is, maar zijn het niet _altijd_ speculaties en mensen die elkaar napraten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:57:
maar zijn het niet _altijd_ speculaties en mensen die elkaar napraten?
Natuurlijk, maar er zijn genoeg mensen die al jaren alles wat Apple doet goed in de gaten houden, en daar komen best zinnige dingen uit. Zinniger dan $tweaker in Munsteradeel die hier even z'n wensenlijstje indient waarvan dan 0% uit gaat komen. Daarvoor kun je dan beter een wensenlijstjestopic openen, zeg maar.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

[...]
Dan kun je dit topic net zo goed op slot gooien, want voorlopig weet niemand wat er gaat komen. Misschien dat er tegen die tijd (1 / 2 weken ervoor) wat meer info is, maar zijn het niet _altijd_ speculaties en mensen die elkaar napraten?
Niemand weet inderdaad wat er gaat komen, daarom gaat dit topic ook over de verwachtingen :) Het punt is alleen dat het posten van een wensenlijstje zoals "ik verwacht een 20" MacBook Pro en een MacPro met 24 cores" weinig zin heeft. Als je je verwachtingen onderbouwt, bijvoorbeeld met een bron, kan er een goede discussie ontstaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-08 12:06

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Tja... ik zou toch wel e.e.a. groots verwachten. Maar is het bijv. voor de iMac en/of Mac Mini niet extreem "laat" voor een update dan?

Misschien ook iets m.b.t. de iPhone... Deze wordt toch rond die tijd verwacht?

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:48:
Aqua zou btw vervangen worden door iets totaal nieuws, genaamd "illuminous"

Dit moeten jullie eens lezen, is wel intressant, maar tijdje oud, maar het lijkt me geloofwaardig:
http://www.appleology.com...ser-interface-illuminous/

Ooh, man, wat ben ik benieuwd wat ze zullen tonen @ WWDC
Ik moet bekennen dat ik dit toch wel een mooi interface vind. Alhoewel de kleuren (donkergrijs/antraciet) toch wel erg op vista lijkt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:44:
[...]

Ik moet bekennen dat ik dit toch wel een mooi interface vind. Alhoewel de kleuren (donkergrijs/antraciet) toch wel erg op vista lijkt
awel, dat wilde ik ook net zeggen... Maar die indruk had ik al voor deze "illumination-speculatie" want op de iphone en zo, dat ziet er echt wel héél vista-achtg uit..

ben benieuwd of ze erin slagen iets mooier te maken dan de ui van vista, want die vind ik echt wel geslaagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Xilantof schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:43:
Tja... ik zou toch wel e.e.a. groots verwachten. Maar is het bijv. voor de iMac en/of Mac Mini niet extreem "laat" voor een update dan?

Misschien ook iets m.b.t. de iPhone... Deze wordt toch rond die tijd verwacht?
Dikke kans dat ze voor de Mac Mini C2D overslaan. Alhoewel er pasgeleden een spec pagina was uitgelekt met de C2D config ervan. Toch is Santa Rosa wel erg dicht in de buurt.

11 Juni is in ieder geval de lancering van de iPhone,
het seeden van de feature-complete Leopard Build,
en (mag ik toch wel hopen) de aankondiging van iLife/iWork 07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:44:
[...]
Alleen als je Glass uit hebt staan.
[...]
Dat is onzin. Je kunt nieuwtjes van de verschillende rumorsites overnemen of zelf onderbouwde meningen geven:

Ik verwacht toch nog heel veel aandacht voor Leopard, waarbij alle of iig de meeste " top secret" features onthult gaan worden. Dat heeft twee redenen. Allereerst kunnen ze dan nog getest gaan worden voor de release in oktober. Daarnaast schijnt Leopard vooral onderhuids veel vernieuwingen te hebben, veel aandacht daarvoor op een developer conferentie lijkt me handig. Dan kunnen ze ook hun applicaties aanpassen om daar optimaal gebruik van te maken. Als iLife en iWorks inderdaad gebruik maken van features in Leopard, dan zullen we die ook waarschijnlijk pas in oktober zien.

Qua hardware is het gewoon moeilijk te zeggen. Het nieuwe notebookseizoen is weer begonnen. Intel komt begin mei met Santa Rosa en de mobiele GPU's zullen in het kielzog daarvan uitkomen. Daarnaast zullen in mei ook eindelijk eens de DX10 GPU's van Ati komen. Kortom er is genoeg nieuwe hardware. Op zich komt verder alle computerhardware wel in aanmerking voor een update.

Ik verwacht echter nieuwe Macbook Pro's (met ook enigsinds gewijzigd design, dat is immers al erg oud) met led backlights, waardoor ze nog dunner kunnen worden. Ook de iMac zal qua design binnenkort wel vernieuwd worden, maar ik vraag me af of dat nu al gaat gebeuren.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Ik hoop op een update van de iMac line.
Ik ben in de markt voor een mooie mac desktop maar zit dankzij macrumors eventjes op mijn centen.

zodra er een nieuwe iMac komt (hetzij specs, hetzij looks) dan staat die bij mij op mijn buro. :P

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:07

Hertog

Aut bibat, aut abeat

digit7722 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:41:
Ik hoop op een update van de iMac line.
Ik ben in de markt voor een mooie mac desktop maar zit dankzij macrumors eventjes op mijn centen.

zodra er een nieuwe iMac komt (hetzij specs, hetzij looks) dan staat die bij mij op mijn buro. :P
Idem hier, maar ik verwacht deze toch eerder dan WWDC. De iMac is al aan een upgrade toe, de iMac is niet echt een 'developer' machine, en hardware updates komen lang niet altijd meer op keynotes langs. Ik verwacht een nieuwe iMac eerder half mei, met Santa Rosa aan boord. Vergeet ook niet dat Apple nog altijd een special event kan houden voor WWDC, meestal komt die aankondiging een ruime week van te voren.

Op de keynote verwacht ik veel aandacht voor de iPhone en Leopard. De iPhone omdat die in die maand uit zou moeten komen, Leopard omdat dat bij de aankondiging over de vertraging werd gezegd :)

Tot slot nog een interessant foutje; bij de aankondiging van de Keynote werd eerst gezegd dat ie drie uur zou duren, maar dat is inmiddels teruggezet naar de 'normale' 1,5 uur. Zie http://www.macrumors.com/...heduled-monday-june-11th/. Doe hiermee wat je wilt :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

hmm ik denk dat zoiezo de nieuwe intell penryn chip in onze nieuwe iMacjes komt.

lijkt me een fijn vooruitzicht.
als ik even schaamteloos van macrumors mag copy/pasten:

Penryn intell chip performance increase:

- 15% for imaging-related
- 25% for 3-D rendering
- 40% for gaming
- 40% for video encoding (SSE4 optimized)

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 22:32

vooghel

Cunning linguist

Kaspers schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:37:
Vandaag heeft Apple aangegeven dat de keynote speech bij de opening van de WWDC op maandag 11 juni drie uur lang zal duren.
Dat van die drie uur was een foutje, het is verbeterd naar anderhalf uur (10-11.30u plaatselijke tijd)

edit:
Wat Hertog dus ook al zegt :$

[ Voor 14% gewijzigd door vooghel op 18-04-2007 13:28 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

digit7722 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:44:
hmm ik denk dat zoiezo de nieuwe intell penryn chip in onze nieuwe iMacjes komt.

- 25% for 3-D rendering
- 40% for gaming
Moet ik weer een nieuwe kopen.... M'n vorige iMac heeft het ook niet langer dan 9 mnd uit gehouden!

Wat ik eigenlijk hoop is dat er nou ook een nieuw design komt. Ik zou niet weten wat er beter zou kunnen aan het huidige model, maar gewoon weer eens wat anders zou natuurlijk wel leuk zijn.
Daarnaast _moet_ er eigenlijk eens Blu-Ray in de Macs komen. Apple loopt hierop wel een beetje achter. Waren ze in het verleden zo snel met de cd-rom en usb, laten ze het nu een beetje links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

digit7722 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:44:

- 25% for 3-D rendering
- 40% for gaming
Hangt er van af wanneer die Penryn uitkomt, als dat pas eind dit jaar is zal er nog wel een eerder model komen denk ik zo.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daedalus schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:00:
Dat is natuurlijk onzin. "Ik verwacht zus-en-zo want bla zegt dat". Zo werkt dat niet. Bovendien is praten over verwachtingen van een dergelijke event per definitie speculatie. Dus waar wil je precies heen want een mededeling als deze is gewoon hetzelfde als alle topics over verwachtte aankondigingen alvast preventief sluiten. Verwachtingen onderbouwen, prima - "Het is zo-en-zo lang geleden en dat valt in een lijn met de industrie", maar bronnen - "dat zegt thinksecret" zijn natuurlijk kansloos.

Anyway.

The usual suspects natuurlijk: Leopard (details over de final + shipment datum in Oktober), iPhone (final + leverbaar naar alle waarschijnlijkheid, wellicht info over europese versie.. wanneer is parijs ook weer?).

Daarnaast verwacht ik eigenlijk niet zo veel. D'r wordt wat gespeculeerd over een iPod met wifi. Dat kan op zich nog wel. Eventuele dergelijke functionaliteit zal dan ws. ook in de iPhone gepropt zijn. Mischien wat speedbumps voor andere macs. Nieuwe displays zie ik niet echt aankomen eigenlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 19-04-2007 00:16 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-08 23:05

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een WWDC Studenten pas kan er gratis naar toe. Maar helaas kan ik niet de kosten van het ticket ophoesten (toch 1200euro) :(

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 19-04-2007 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
En meer nieuws van appleinsider.com:
Apple confirmed Tuesday that chief executive Steve Jobs will kick off the company's annual Worldwide Developers Conference (WWDC) with a keynote address beginning at 10:00 a.m. on Monday, June 11, 2007 at San Francisco’s Moscone West conference center.

Apple said it plans to use the event to show developers a feature complete version of Mac OS X Leopard and give them a beta copy to take home for final testing ahead of its October release.

The five-day WWDC event, scheduled to run from June 11 to June 15, will deliver more than 150 sessions and labs aimed at getting the most out of Leopard.

The conference will also include new content to serve a wide range of developers, including Mac OS X Immersion Monday, designed to quickly get developers who are new to the Mac up to speed; a content and media track that shows developers the best ways to integrate animation, motion graphics, video, rich-media and web-based content into their applications; and dozens of hands-on labs that offer a unique opportunity to work directly with Apple engineers.

Other activities at Apple’s WWDC 2007 include:
presentations from Apple engineers who will provide an in-depth look at Leopard, from its open source foundation to new technologies and innovations like Xcode 3.0, Dashcode, Core Animation, Time Machine, iChat Theater and more;
practical hands-on sessions where attendees can learn Apple’s own coding strategies and techniques for creating Cocoa bindings, building Automator actions and integrating iCal events into an application;
technology labs where attendees can work one-on-one with Apple engineers on topics such as Cocoa, Open GL and AJAX; and?
special events, including the Apple Design Awards and Stump the Experts.

Cost & Registration

The five-day conference costs $1,595 (US) per attendee, with a $300 (US) Early Registration Discount that has been extended through May 11. Visit Apple’s WWDC website for registration and complete session details at the company's website.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 17:20
alienfruit schreef op donderdag 19 april 2007 @ 02:12:
Ik heb een WWDC Studenten pas kan er gratis naar toe. Maar helaas kan ik niet de kosten van het ticket ophoesten (toch 1200euro) :(
Het is wel gaaf, maar als je het echt goed wilt zien moet je niet in de zaal gaan zitten maar thuis de Quicktime stream kijken ;) Die zaal is echt wel een paar gymzalen bij elkaar, en Steve is ook maar 1m80 ofzo, dus het is een beetje als een popconcert ;)

Alleen als je een programmeur bent die wat aan die sessies heeft zou ik naar het WWDC gaan.

* MahRain was er vorig jaar bij, maar ik was daar toen toch toevallig in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 10:24
Om alvast een beetje in de sfeer te komen: Looking for my leopard (Rathergood.com).

Elke keer dat ik iemand over Leopard hoor praten moet ik weer aan dat liedje denken :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 10:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mijn verwachtingen voor WWDC:

1) Leopard preview. Leopard zou onderhand feature-complete moeten zijn, dus wellicht dat men een tipje van de sluier gaat oplichten mbt de echt leuke nieuwigheden.

2) een preview van MS Office 2008. Microsoft heeft tot nu toe vrijwel altijd wat podiumtijd van Steve gehad, en met Office 2008 in de pipeline lijkt het me een goed moment om eens wat te laten zien.

3) iLife/iWork 07. Op zich geen usual suspect voor een WWDC, maar we wachten er al een tijdje op, en ik hoop dat Steve wat meer duidelijkheid gaat scheppen over het uitblijven van iWork/iLife so far.

4) MacBook Pro. Ik verwacht eigenlijk dat deze al voor de WWDC een update krijgt. Intel staat op het punt om Santa Rosa vrij te geven en tot dusverre heeft Apple aardig vooraan gelopen als het gaat om nieuwe Intel technologie. Wellicht verrast Apple ons nog met de 13" MBP waar veel mensen nog altijd op hopen ;)

5) iPhone en AppleTV SDK's om 3rd parties de gelegenheid te geven apps te ontwikkelen voor deze producten. Dit is een totale gok, maar het blijft een conference voor ontwikkelaars, en de functiebeperkingen van beide producten hebben toch wel wat onder vuur gelegen in de pers.

6) Collaboration services voor XCode. Apple heeft met de vernieuwde Final Cut Studio en Final Cut Server laten zien zich nog meer te richten op het verbeteren van samenwerkingsmogelijkheden en stroomlijnen van productieprocessen. Waarom zouden ze dit aan de SD kant niet doen. Dus wellicht mogelijkheid om (a la SubEthaEdit) splitscreen te coden met collega's. Wellicht een goede implementatie van SVN.

Een aantal van de bovenstaande punten zijn totale gokjes. Ik lees geen rumorsites over het algemeen, dus ik heb ook geen idee of ik een rumorsite napraat. :P

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Whieee schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:31:
Mijn verwachtingen voor WWDC:

1) Leopard preview. Leopard zou onderhand feature-complete moeten zijn, dus wellicht dat men een tipje van de sluier gaat oplichten mbt de echt leuke nieuwigheden.
Het lijk me dat dat sowieso gaat gebeurenm, als ik even quote van hierboven:
Apple said it plans to use the event to show developers a feature complete version of Mac OS X Leopard and give them a beta copy to take home for final testing ahead of its October release.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hoedje schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 11:35:
[...]

Het lijk me dat dat sowieso gaat gebeurenm, als ik even quote van hierboven:

[...]
Goed... dat is wel een gevalletje van 'captain obvious' dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de normale release-cycles ziet van Apple, zitten nu zowat alle producten in het rood. Mss een gans nieuwe productlijn? Hoop op een tablet-achtig iets oftewel een 12" MBP (aangezien daar toch wel vraag achter is) zodat ik 's avonds nog enkele uren wireless kan werken/nalezen/...

Oh ja nog iets anders: Het verhaaltje van de 40 developers die normaal gingen meewerken aan de iPhone, maar uiteindelijk blijkbaar iets anders waren gaan doen... Daar nog nieuws van?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 14:40 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 14:39:
Als je de normale release-cycles ziet van Apple, zitten nu zowat alle producten in het rood. Mss een gans nieuwe productlijn? Hoop op een tablet-achtig iets oftewel een 12" MBP (aangezien daar toch wel vraag achter is) zodat ik 's avonds nog enkele uren wireless kan werken/nalezen/...
Dat is inderdaad erg opmerkelijk. Vooral omdat Jobs juist zei dat ze door de transitie naar Intel juist meer en vaker updates zouden zien. Daar is nu weinig van te merken, vrijwel alle computerproducten van beeldschermen en de iMac tot verschillende Macbooks zijn veel duurder dan welke concurrentie ook.

Aan de andere kant, wat kunnen ze updaten? Alle producten behalve de Mac Pro zijn afhankelijk van de notebookplatformen van Intel. Het is wachten op een nieuwe: Santa Rosa/Centrino Pro. Dit zou een mooie mogelijkheid zijn om de computeractiviteiten juist weer een beetje in 't zonnetje te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik kreeg zonet een email van Apple Developer Connection waarin wordt bevestigd dat deelnemers een Beta van Mac OS X 10.5 Leopard mee zullen krijgen.
The Leopard beta. Available first at WWDC.
At the Apple Worldwide Developers Conference, we're planning to show you a feature-complete version of Mac OS X Leopard, and you can take home a beta copy. Be the first to get your hands on the Leopard beta and get a huge head start on development. Register now for WWDC 2007—it's your ticket to the future of Mac OS X.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Er waren al heel lang geruchten over het gebruik van led schermen in Apple's. AppleInsider wees de 15,4 inch Macbooks aan in februari met Q2 releasedate. Vorige week heeft ook Steve gezegd dat ze volledig willen gaan overstappen op led's voor alle schermen.

Thinksecret gelooft ook dat de 15,4 inch Macbook als eerste aan de beurt is, met een introductie op of rond de WWDC:
MacBook Pro update planned for June with new display
Apple placed an initial order for 15.4-inch LED backlight displays with Asian manufacturers last month, targeting a June announcement that would make availability of a new laptop on or within days of Apple CEO Steve Jobs' Worldwide Developers Conference keynote on June 11, sources tell Think Secret.
En verder is zoals verwacht Santa Rosa officieel geintroduceerd door Intel. De meeste fabrikanten verwachten per half tot eind mei de klanten volop te kunnen bedienen. Als het aan Intel ligt gaat het razendsnel met de adaptatie:
Als het aan Intel ligt zal Santa Rosa in rap tempo de huidige Centrino-generatie vervangen. Er zijn meer dan tweehonderd ontwerpen onderweg en dit kwartaal zou ongeveer één op de vijf Intel-notebooks in het 'performance'-segment de nieuwe techniek aan boord hebben. In het derde kwartaal loopt dat op tot twee van de drie, om aan het einde van het jaar op negen van de tien te belanden.
Aangezien, het kwartaal nog maar anderhalve maand duurt op het moment dat de meeste laptops te koop zijn (half mei), zal dit percentage in praktijk dus minstens twee keer zo hoog uit moeten pakken (na half mei zal dan in praktijk minstens twee op de vijf "performance" notebooks met Santa Rosa zijn uitgerust), dan zal Apple daar toch ook wel bijzitten O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Hoedje op 09-05-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple doet alleen ook niks met centrino (ze gebruiken alleen core [2] duo's, meer niet), dus ik snap niet helemaal waar dat Santa Rosa gebeuren opeens vandaan komt?

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 09-05-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:49:
Apple doet alleen ook niks met centrino (ze gebruiken alleen core [2] duo's, meer niet), dus ik snap niet helemaal waar dat Santa Rosa gebeuren opeens vandaan komt?
Ze gebruiken vrijwel alle componenten, alleen niet het labeltje. Ze gebruiken de chipset, de ingebouwde graka's, de processors en dus is Santa Rosa wel degelijk heel interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:51:
[...]

Ze gebruiken vrijwel alle componenten, alleen niet het labeltje. Ze gebruiken de chipset, de ingebouwde graka's, de processors en dus is Santa Rosa wel degelijk heel interessant...
Mja, als je een intel-based laptop gaat maken ligt het gebruik van die chipsets nogal voor de hand. Maar ik denk niet dat je een zelfde ontwikkeling ziet als bij pc laptops dat onmiddelijk nieuwe platforms gebruikt moeten worden. Als er geupgrade wordt zullen er gegarandeerd onderdelen van meegepikt worden, maar nogmaals ik zie dat niet op dezelfde manier gebeuren als bijvoorbeeld Dell en HP die al 'Santa Rosa' laptops aangekondigd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:56:
[...]

Mja, als je een intel-based laptop gaat maken ligt het gebruik van die chipsets nogal voor de hand. Maar ik denk niet dat je een zelfde ontwikkeling ziet als bij pc laptops dat onmiddelijk nieuwe platforms gebruikt moeten worden. Als er geupgrade wordt zullen er gegarandeerd onderdelen van meegepikt worden, maar nogmaals ik zie dat niet op dezelfde manier gebeuren als bijvoorbeeld Dell en HP die al 'Santa Rosa' laptops aangekondigd hebben.
Leuk, maar jij zegt dat ze niets doen met Centrino, nee niet met het labeltje wel de componenten :P. Anyway, het gaat ook niet specifiek om Santa Rosa, maar om de nieuwe componenten. Om het overzichtelijk te houden, hebben we het steeds over het platform. Er zijn nieuwe procs, nieuwe chipset, nieuwe graka en flash geheugen als cache. Het ligt voor de hand dat Apple dat zeer binnenkort ook gaat toepassen in hun notebooks. Vooral omdat ze dat tot nu toe ook hebben gedaan met de Core Duo en de Core 2 Duo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

CyBeR schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:56:
[...]

Dat neemt niet weg dat voor veel Mac producten Santa Rosa de eerste 'logische' upgrade is. Vrijwel alle Macs gebruiken 'Centrino' componenten, en het grootste deel van die componenten kon gewoonweg lange tijd niet sneller. Nu kan de processor worden aangepast, niet zo zeer naar een snellere maar wel naar een die de Core-snelheid kan variëren en een hogere bus heeft, de chipset kan een upgrade krijgen, 'Robson' zou potentieel bij de MacBooks en misschien zelfs bij de iMac kunnen worden gebruikt, en de Macs met een geïntegreerde grafische kaart kunnen ook daar een update krijgen. Tot slot zijn de 'T' C2D's (die zelfs in de iMac zitten) in prijs verlaagd, dus ook een prijsverlaging is een optie.

Veel Macs zijn aan het eind van hun upgrade-traject, maar een update was zoals ik hierboven aangaf lastig, op triviale dingen als meer geheugen of een grotere harde schijf na. Ik verwacht dus wel degelijk dat Apple Santa Rosa aangrijpt voor wijzigingen, en dat nog vóór WWDC. En, eerlijk is eerlijk, ik hoop er ook een beetje op. Ik wil een nieuwe iMac, maar vind het nu geen goede prijs. Vergeet niet dat de iMac nog steeds dezelfde specs en prijs heeft als in september vorig jaar, en dat is zelfs naar Apple maatstaven lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mja, de iMac is op zich zeker aan vernieuwing toe inmiddels (not to mention de Mac mini), maar met iPhone en Leopard weet ik niet of je dat nu met WWDC moet verwachten. Ik denk zelf iets later namelijk. Al die nieuwe dingen passen met geen mogelijkheid in één keynote namelijk ;)
Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:03:
[...]

Leuk, maar jij zegt dat ze niets doen met Centrino, nee niet met het labeltje wel de componenten :P. Anyway, het gaat ook niet specifiek om Santa Rosa, maar om de nieuwe componenten. Om het overzichtelijk te houden, hebben we het steeds over het platform. Er zijn nieuwe procs, nieuwe chipset, nieuwe graka en flash geheugen als cache. Het ligt voor de hand dat Apple dat zeer binnenkort ook gaat toepassen in hun notebooks. Vooral omdat ze dat tot nu toe ook hebben gedaan met de Core Duo en de Core 2 Duo :)
Wat ik bedoel is: Apple market niet met 'Centrino'. Dus hebben ze ook geen reden om dat soort dingen tegelijk met (of eerder dan) andere vendors te introduceren. Die spullen zullen op een gegeven moment zich ook wel in macs werken idd, daar bestaat weinig twijfel over. Dwz, ik zie op dit moment geen reden voor apple om opeens over te gaan op een andere fabrikant van chipsets e.d.

Ik stel alleen dat 't mischien niet direct nu gaat gebeuren dat intel het geheel geintroduceerd heeft, maar dat 't waarschijnlijk wat langer duurt omdat ze op een heel andere manier concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
CyBeR schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:12:
Mja, de iMac is op zich zeker aan vernieuwing toe inmiddels (not to mention de Mac mini), maar met iPhone en Leopard weet ik niet of je dat nu met WWDC moet verwachten. Ik denk zelf iets later namelijk. Al die nieuwe dingen passen met geen mogelijkheid in één keynote namelijk ;)
Het is wel opmerkelijk dat vrijwel alle Mac producten aan 't einde van hun lifecycle zijn. Misschien dat ze iets gaan doen met "Computer" is wel uit onze naam, maar we zijn ze niet vergeten... of misschien alle producten geleidelijk updaten over de komende maanden en alleen de Macbook Pro introduceren. Op zich is de iPhone namelijk al vrijwel geheel geintroduceerd, dus ik heel veel is daar ook niet meer over te vertellen. Leopard wel natuurlijk, maar een hele keynote lijkt me weer sterk, immers de hele WWDC is bedoeld om Leopard "uit te leggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 23:17:
[...]
Het is wel opmerkelijk dat vrijwel alle Mac producten aan 't einde van hun lifecycle zijn. Misschien dat ze iets gaan doen met "Computer" is wel uit onze naam, maar we zijn ze niet vergeten... of misschien alle producten geleidelijk updaten over de komende maanden en alleen de Macbook Pro introduceren. Op zich is de iPhone namelijk al vrijwel geheel geintroduceerd, dus ik heel veel is daar ook niet meer over te vertellen. Leopard wel natuurlijk, maar een hele keynote lijkt me weer sterk, immers de hele WWDC is bedoeld om Leopard "uit te leggen".
Kweenie. D'r gaat sowieso een stuk van de tijd af voor de 'intro' van het geheel: aantal retail stores, mac sales, iPod sales, mischien een nieuwe advertentie voor 't een of 't ander, etc. Zo ben je weer een half uur verder. Demo's van nieuwe features in leopard die nog niet getoond waren komen enigszins gegarandeerd aan bod, dat duurt ook even hoewel de precieze tijd natuurlijk niet in te schatten is. En uit m'n hoofd heeft de introductie van de iPhone inclusief demo's en na de heel snelle intro over de appletv ook een kleine anderhalf uur geduurd. De tijd vliegt bij dit soort dingen he.

Qua andere hardware verwacht ik iig niets spannends. Dat kan wachten tot de gewone MacWorld. Met uitzondering van de MacBook Pro zijn alle producten waar een update voor verwacht wordt namelijk consumentenproducten.

Mischien heb ik 't helemaal mis hoor, dan word ik blij verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 10:01

Wietse

¯¯¯¯¯

Mijn visie op wat er te verwachten is:

1. Apple gaat in plaats van CCFL's achter de TFT schermen, LED's gebruiken. Sony, Toshiba en HP doen het al, Apple kan niet achterblijven.
http://www.macrumors.com/...ed-and-santa-rosa-rumors/

2. Jeff Hann, de ontwikkelaar van de (door Apple gepatenteerde) multi-touch interface gebruikt op de iPhone, heeft deze video op zijn website geplaatst waarin een touch interface puur en alleen op basis van LED's te zien is:
http://cs.nyu.edu/~jhan/ledtouch/index.html

3. Deze zelfde Jeff Hann heeft in 2006(!) deze presentatie gegeven:
http://www.youtube.com/watch?v=QKh1Rv0PlOQ

4. Deze techniek combineren we met bureaublad 2.0 zoals te zien in deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=M0ODskdEPnQ

En voila, OSX 10.5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht inderdaad ook héél veel van de nieuwe kat! Anders zouden ze er niet zoveel tamtam rond hebben gemaakt denk ik....

Denk maar eens na hoe makkelijk het is om een touchscreen-based os te maken dat je ook met muis en toetsenbord kan gebruiken. Vergeet niet dat Apple ervaring heeft met Multi-Touch en dat Resolution-independance kan zorgen voor mooie grote knoppen, zelfs voor mensen met dikke vingers handig in gebruik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de nieuwe MacBooks? Store is offline :)

Zie ook:
http://www.macrumors.com/...ations-for-tues-may-15th/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jup, meer spierballen gegeven aan de MacBooks. Persoonlijk vindt ik dit niet zo'n opwindend nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
  • Laatst online: 18-01 11:40
Nu de MacBooks zijn geupdate, kunnen we dan een update van de MBP's verwachten op de WWDC ??

http://www.last.fm/user/ceynox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Die kans is er ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
Maar hoe groot, zijn er al eens eerder nieuwe productlijnen gereleased op de WWDC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

CeYNoX schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:44:
[...]

Maar hoe groot, zijn er al eens eerder nieuwe productlijnen gereleased op de WWDC ??
De Mac Pro is vorig jaar tijdens de WWDC geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoop dat de macbook pro echt word upgedate want ik hou al me geld al 2 maanden vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:28:
ik hoop dat de macbook pro echt word upgedate want ik hou al me geld al 2 maanden vast :D
Dat vind ik knap... Dat kan ik zekersteweten niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha tja ik zit nu dus ook 2 maanden zonder pc :( het moet opschieten !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeYNoX
Ik hoop het... het enige wat me op dit moment tegenhoudt om een MBP te kopen is de X1600 (met in mijn geval slechts 128mb) Ik hoop dat de videokaart wordt geupgrade, de rest is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Apple seen unloading new MacBook Pros and (possibly) iMacs at WWDC
With new product expectations weighing in its favor, Apple Inc. at its upcoming Worldwide Developers Conference will compliment a showing of Mac OS X 10.5 Leopard with new MacBook Pros and quite possibly new iMacs, according to one Wall Street analyst.a

Related AppleInsider articles:
Slight changes in Mac share to deliver big impact...
Apple seen beating estimates across the board
Apple's number of 'new-to-Mac' buyers growing
Adobe's CS3 seen driving new Mac sales in 2007
Current quarter iPod sales tracking below plan -...
Previewing the annual developers conference for investors, PiperJaffray analyst Gene Munster on Wednesday dismissed rumors of an iPhone launch at the traditionally Mac-focused event but said new versions of the company's professional MacBook Pro notebooks are a near certainty.

MacBook Pros and iMacs

"While there may be rumors of an iPhone launch at WWDC, we expect Apple will host a separate event in late June to launch the device. But Apple will not fail to deliver new products at WWDC," he wrote. "Apple has announced that a full-featured version of OSX 10.5 Leopard will be demonstrated and handed out at the event. This means that we will finally see how Apple will integrate Windows operability into Leopard."

Munster added that he "expects" new MacBook Pros (1, 2) to make a showing at the developer conference and that it's "also possible" that Apple will introduce a redesigned iMac. He notes that on average, the Cupertino-based company has updated its professional notebooks every 182 days, with the most recent generation having launched 209 days ago. Similarly, he said, iMacs have traditionally seen updates every 168 days but the current generation is now a whopping 257 days old.

No iPhone delay

Within weeks of WWDC, Apple will also launch iPhone. Due to the hype surrounding the device, the analyst acknowledged that there have been rumors of delays. However, he says he has confirmed with Apple that the launch will indeed take place in late June, and sees no reason why the company would fail to deliver.

"The iPhone launch is set to be one of the largest product launches in company history," wrote Munster. "Both Apple and AT&T stores will sell the device (nearly 2,000 combined storefronts) and both companies will sell iPhone on their websites."

He added that, initially, he expects lead times (estimated wait for delivery) for the iPhone through Apple's online store to be about 2-4 weeks.

How will investors react?

In his report to investors on Wednesday, the PiperJaffray analyst also took a detailed look at the closing price of Apple shares before and after launch events such as Macworld and WWDC. He was expecting the maxim "buy on rumors, sell on news" to hold up alongside a pattern where Apple shares were sold-off after the much-hyped events.

"But instead, we found that historically it has been beneficial to own shares of Apple heading into and out of launch events," the analyst explained. "Apple consistently delivers, and investors respond positively."

Specifically, by using the closing price the day before events as a base, Munster found that shares of Apple have risen an average of 1 percent the day of an event, and rise 3 percent in the week after the event. Using the closing price the week before events as a base, shares of Apple have risen 6 percent on average between the week before and the week after an event, he said.

Munster maintains an Outperform rating on shares of Apple with a price target of $140 per share.
toon volledige bericht
Ik weet niet wat ze precies bedoelen met 'unloading', als het betekend dat men apple de producten heeft zien ontladen in dozen dan zijn ze er vroeg bij @ WWDC.. zal dus waarschijnlijk spreekwoordelijk bedoeld zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag het hopen dat het spreekwoordelijk ofzo is, anders vraag je er gewoon om dat iemand ziet wat je gaat onthullen, twee weken van tevoren alles al neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat ik hoop dat ze komen met een goedkopere Mac Pro (PowerMac). Ik denk dat ze een (zeer) grote doelgroep kunnen bereiken. Niet iedereen zit te springen om 2500 euro uit te geven voor alleen een dure kast. Een mac mini is te traag (hardisk, video) en met een iMac zit je weer gebonden aan het geintegreerde scherm. Waarom niet een mid-range mac voor rond de 9000~1200 euro? :)

Verder verwacht ik van de show natuurlijk een preview van 10.5. Wellicht nog wat extra info over de iPhone en wie weet nieuwe wide screen iPods?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Dat is gewoon Apple eigen. Ze hebben ook nog steeds geen iBook/Macbook met een 15" scherm, ondanks alle geruchten. Terwijl veruit de meeste laptops die verkocht worden een 15" scherm hebben en niet in de prijsklasse van de Macbook Pro zitten.

De widescreen iPod zou wel een grote concurrent van de iPhone zijn, die komt denk ik pas over een paar maanden. Ik gok september of oktober. Immers als ze die nu introduceren dan is de iPhone niet meer zo bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hoedje schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:15:
Dat is gewoon Apple eigen. Ze hebben ook nog steeds geen iBook/Macbook met een 15" scherm, ondanks alle geruchten. Terwijl veruit de meeste laptops die verkocht worden een 15" scherm hebben en niet in de prijsklasse van de Macbook Pro zitten.
Dat is prijsgerelateerd. Bij apple is 't namelijk zo dat een kleinere laptop een kleinere prijs betekent. Bij de andere fabrikanten is de prijs omgekeerd evenredig met de grootte: grotere laptop, lagere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Cure
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-08 22:21
Zomaar een hersenspinsel:

De Mac Pro is vorig jaar geïntroduceerd. Jobs heeft gezegd; eind 2008 alles LED.

Het lijkt mij het meest logisch dat dus op WWDC 2008 we een complete redesign van de Mac Pro gaan zien inclusief nieuwe ACD's (LED). Aangezien WWDC 2007 daar nog te vroeg voor komt (Mac Pro pas jaar uit, geen groot formaat LED's betaalbaar voorradig).

It makes sense, toch? :)

Mijn voorspelling:
  • Leopard: geheim1: nieuw UI , geheim2: iLife (en misschien iWork) geïntergreerd
  • Iphone gebrabbel
  • Macbook Pro SantaRosa + licht redesign(magneet sluiting e.d.)/of/compleet redesign(meer de look van de iPhone, dus zwart-achtig :) )
  • One More Thing: daar doet Steve niet meer aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
The_Cure schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:13:
Zomaar een hersenspinsel:

De Mac Pro is vorig jaar geïntroduceerd. Jobs heeft gezegd; eind 2008 alles LED.

Het lijkt mij het meest logisch dat dus op WWDC 2008 we een complete redesign van de Mac Pro gaan zien inclusief nieuwe ACD's (LED). Aangezien WWDC 2007 daar nog te vroeg voor komt (Mac Pro pas jaar uit, geen groot formaat LED's betaalbaar voorradig).

It makes sense, toch? :)

Mijn voorspelling:
  • Leopard: geheim1: nieuw UI , geheim2: iLife (en misschien iWork) geïntergreerd
  • Iphone gebrabbel
  • Macbook Pro SantaRosa + licht redesign(magneet sluiting e.d.)/of/compleet redesign(meer de look van de iPhone, dus zwart-achtig :) )
  • One More Thing: daar doet Steve niet meer aan :P
toon volledige bericht
Er is nooit een one more thing bij een WWDC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het is zeer onwaarschijnlijk maar ik hoop dat de Macbook Pro een dock achtige connector krijgt. Ik bedoel dat je een kabel in je Macbook Pro prikt en dat deze dan naar een kastje gaat en dat je daaraan je power, speakers, ethernet en extern scherm aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Die hoop is vrij kansloos. De laatste keer dat dat bestond in een mac was ergens begin 90'er jaren.

Van mij hoef 't ook niet trouwens. 't is een laptop, voor permanente schermen enzo heb je desktops.

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeR op 25-05-2007 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 01:15:
Die hoop is vrij kansloos. De laatste keer dat dat bestond in een mac was ergens begin 90'er jaren.

Van mij hoef 't ook niet trouwens. 't is een laptop, voor permanente schermen enzo heb je desktops.
Enige reden dat ik kan bedenken dat ze het weg laten is kosten besparing. Maar goed laten we niet verder offtopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

En omdat dat soort poorten altijd groot zijn, door bijna niemand gebruikt worden en om de maat een beetje in de hand te houden voorzien zijn van hele kleine pinnetjes en dus makkelijk kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 06-08 22:32

vooghel

Cunning linguist

AppleInsider verwacht geen aankondiging maar een afscheid:
Closing the book on Apple's Mac mini
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/bye-bye-mac-mini-070524-1.gif
Volgens AI wijzen de extreem lange update-cycle van de laatste tijd, de introductie van de AppleTV en de krimp van het marktsegment voor dit soort budgetmodellen erop dat het doek valt voor de mini.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knipje vanuit AppleGazette:
1 - Multi-Touch in Leopard - Leopard is going to be the main focus of WWDC this year,and I think one of the big surprises left in Leopard is the inclusion of the iPhone?s Multi-touch navigation. Now, I?m not saying that Apple is going to abandon the mouse at WWDC. Far from it, but I think Multi-touch will be included in the OS, and there will be some products there that support it.

2 - New GUI for OS X - We all know that the Aqua interface, while still quite nice, is getting a little long in the tooth. At WWDC expect the next generation GUI to be another secret of Leopard.

3 - New iLife w/iTunes HD - The new versions of iLife will be revealed with Leopard - possibly even as a part of Leopard itself, and will all feature HD support?including HD downloads from iTunes.

4 - Blu-Ray Support - Blu-Ray support and playback in Leopard, and Blu-Ray drive options on all higher end Macs.

5 - Leopard/iPhone integration - I don?t think we?ll be seeing too much about the iPhone at WWDC this year, but we will see how extensive the integration with Leopard is?and I expect it will be very much a part of Leopard. I don?t think it?s a co-incidence that WWDC is happening before the iPhone even comes out.

6 - New Mac Minis and Macbook Pros - With the recent update of the Macbooks, the Macbook Pros are in desperate need of CPU upgrade, and the Mac Minis are due as well. I expect to see new version of both products at WWDC if not before?

One More Thing?

7 - Ultra Portable iMac w/Multi touch screen - I don?t believe we?ll ever see an Apple tablet (made by Apple at least) but I think the time is right for a device like that to premiere. The UPiMac wouldn?t be much different than the current iMac?just thinner, lighter, and attached to a removable dock when on the desktop?but it would be portable for taking around the house to use where ever you wanted - freeing you from the confines of the desk, and giving you the freedom to use Multi-touch for a completely new UMPC experience.
toon volledige bericht
Ik deel in alles (buiten punt #7) zowat dezelfde mening.
Punt #7 is iets te ver gezocht/hoopt, hoewel ik dat ook wel graag zou zien verschijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 15:14
Ik hoop in ieder geval op een dikke update van de iMac, wil er graag een kopen binnen enkele maanden :D

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik zie, buiten wishful thinking van gebruikers, niet helemaal waarom Apple iLife zou gaan integreren in Leopard. Het nu is een enorme moneymaker voor ze, waarom zouden ze dat ineens gratis gaan weggeven? Als tijdelijke actie tijdens de introductie kan ik me wel voorstellen, overigens.

Ik weet er nog wel eentje: fullscreen video in Quicktime!

Heeft Apple eigenlijk al een standpunt ingenomen in de HD-DVD versus Blu-Ray strijd?

[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 25-05-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Dreamvoid schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:55:
Ik zie, buiten wishful thinking van gebruikers, niet helemaal waarom Apple iLife zou gaan integreren in Leopard. Het nu is een enorme moneymaker voor ze, waarom zouden ze dat ineens gratis gaan weggeven? Als tijdelijke actie tijdens de introductie kan ik me wel voorstellen, overigens.
Helemaal mee eens.
Daarvoor heb je toch frontrow min of meer?
Heeft Apple eigenlijk al een standpunt ingenomen in de HD-DVD versus Blu-Ray strijd?
Yup, zij staan achter Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Was 't niet zo dat apple niet ging kiezen en dat de Mac Pro daarom plaats heeft voor 2 optical drives?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoedje schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:26:
[...]
Daarvoor heb je toch frontrow min of meer?
Met Frontrow kan ik niet even snel een bestand aanklikken en moet ik door een aantal menu keuzes heen. Daarbij, een fullscreen optie is zo basic.. dat kan als je het mij vraagt makkelijk in de Basic versie van QT ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:17
Hoop op de nieuwe Macbook Pro's :9 en ACD's . Als vervanging voor mijn iMac.

[ Voor 37% gewijzigd door carfreak02 op 25-05-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
CyBeR schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:57:
Was 't niet zo dat apple niet ging kiezen en dat de Mac Pro daarom plaats heeft voor 2 optical drives?
Ze zitten iig bij het Blu-ray consortium: http://www.apple.com/pr/library/2005/mar/10blu-ray.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 11:58

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Het is maar een kleine wens, maar: het lijkt me super als ze in Frontrow de mogelijkheid geven om net als in iTunes "3D" door je muziekcollectie te bladeren (Coverflow?). Frontrow is de ideale tool daarvoor! Lekker gaaf fullscreen met je remote... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat er aan te denken mischien een macbook pro met santa rosa platform, en dan ook gelijk een LCD met OLED techniek. dat zou wel heel erg vet zijn :D

als dat zo is gaat deze man een macbook pro halen ! :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 11:55

Pat-Juh

Patrick

iig dat de notebooks een LED back-light krijgen... scheelt een hoop vergeleken met die CFFL buizen... (of was het nou CCFL?)... En natuurlijk upgrade naar Santa-Rosa en 256Mb vidram op de 15.4" instap MBP... 512MB op de top-of-the-line MBPs.

zoiets hoop/verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dreamvoid schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:55:
offtopic:
Je kent dit trucje?

code:
1
2
3
tell application “QuickTime Player”
present front movie scale screen
end tell

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:53:
ik zat er aan te denken mischien een macbook pro met santa rosa platform, en dan ook gelijk een LCD met OLED techniek. dat zou wel heel erg vet zijn :D
Duurt nog wel even hoor, ze zitten nu nog op experimentele 11 inch beeldschermpjes die duizenden euro's kosten. Het komende jaar zal je zoiets nog niet hoeven verwachten in een mainstream produkt.

Bovendien, Sony is op het moment de grote voortrekker in OLED technologie en ik denk dat er weinig kans op is dat ze zoiets als eerste aan hun grootste concurrent gaan verkopen, dat gaat gewoon eerst in de VAIO's.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 26-05-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-08 19:54
Dreamvoid schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:45:
[...]
Duurt nog wel even hoor, ze zitten nu nog op experimentele 11 inch beeldschermpjes die duizenden euro's kosten. Het komende jaar zal je zoiets nog niet hoeven verwachten in een mainstream produkt.

Bovendien, Sony is op het moment de grote voortrekker in OLED technologie en ik denk dat er weinig kans op is dat ze zoiets als eerste aan hun grootste concurrent gaan verkopen, dat gaat gewoon eerst in de VAIO's.
Je hebt gelijk over de 11 inch schermpjes, maar of ze nog duizend euro kosten? En het "experimentele" valkt ook wel mee, want sony heeft een 11" laptop met een LED scherm. Zag em in de MediaMarkt staan, en het zag er heel mooi uit, en idd enorm dun. Maar je hebt gelijk, ik heb nog niets van LED schermen die richtng de 15 inch gaan gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

MickyHendrix schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:16:
[...]

Je hebt gelijk over de 11 inch schermpjes, maar of ze nog duizend euro kosten? En het "experimentele" valkt ook wel mee, want sony heeft een 11" laptop met een LED scherm. Zag em in de MediaMarkt staan, en het zag er heel mooi uit, en idd enorm dun. Maar je hebt gelijk, ik heb nog niets van LED schermen die richtng de 15 inch gaan gezien.
Jullie verwarren hier LED-backlit displays met OLED displays :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Er is nu een soort interview aan de gang met Steve Jobs. De transcript is te volgen/lezen op Engadget: http://www.engadget.com/2...ve-jobs-live-from-d-2007/.

Er zitten veel intressante dingen tussen. Natuurlijk zegt hij dat ze aan de beste iPods ooit werken en wat de iPhone allemaal kan. Maar daarnaast is hij 3G netwerken aan 't aanprijzen (maar dat kan de iPhone helemaal niet). Hij bevestigt dat de iPhone eind juni in de winkel zal liggen.

Verder is dit wel een interessant stukje, over nieuwe iMacs (?):
Funny question: this is your gradual exit out of the computer business with the name change?

No. If you come to WWDC we're rolling out our new version of OSX -- massive investments in desktops. You'll love it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoedje schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 21:57:
Er is nu een soort interview aan de gang met Steve Jobs. De transcript is te volgen/lezen op Engadget: http://www.engadget.com/2...ve-jobs-live-from-d-2007/.

Er zitten veel intressante dingen tussen. Natuurlijk zegt hij dat ze aan de beste iPods ooit werken en wat de iPhone allemaal kan. Maar daarnaast is hij 3G netwerken aan 't aanprijzen (maar dat kan de iPhone helemaal niet). Hij bevestigt dat de iPhone eind juni in de winkel zal liggen.

[...]
Hij prijst 3G netwerken helemaal niet aan, hij vergelijkt WiFi met 3G, en concludeert dat WiFi sneller is dan alle 3G, en dat EDGE ook erg snel is. Ik denk dat hij daarmee impliceert dat WiFi ontzettend snel is, omdat EDGE ook al snel is. Maar verder beantwoordt hij de vraag eigenlijk niet goed, zoals in de rest van het interview wel vaker voorkomt. Het interview heeft de strekking dat Jobs graag wil duidelijk maken dat alles wat ze maken het eerste en het beste is/was, en verder ontwijkt hij de vragen die ie niet wil beantwoorden. Logisch, maar dat maakt het interview er qua nieuwtjes niet beter op. Ik denk dat je beter gewoon de WWDC kan afwachten voor échte informatie. Overigens vind ik het verder wel een ok interview, als je kijkt naar de vragen die gaan over het beleid en de beweegredenen bij Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ehm, volgens mij prijst hij 3G toch echt wel aan :? :
Why do you think they did it?

[...]The second reason is more profound: they have spent and are spending a fortune to build these 3G networks, and so far there ain't a lot to do with them. People haven't voted with their pocketbooks to sign up for video on their phones. These phones aren't capable of taking advantage of it. Youv'e used the internet on your phone, it's terrible! You get the baby internet, or the mobile internet -- people want the REAL internet on their phone. We are going to deliver that. We're going to take advantage of some of these investments in bandwidth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het interview gezien en het maakt mij iig erg nieuwsgierig naar de toekomst van Apple. Jobs zit vaak na te denken over zijn antwoorden om volgens mij te voorkomen dat ie zijn mond voorbij praat over waar ze allemaal mee bezig zijn :)

Vergeleken met 'pc-guy' valt dat op maar die heeft minder radicale innovatief in het vooruitschiet staan denk ik zo. Bovendien kun je goed merken dat het een pure techneut is. Verschillen in bedrijven zie je duidelijk terug in de karakters. Grappig interview!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Interessant idd. Ik hoop in ieder geval dat ze, als ze de Mac Mini er uit gooien, met een desktop Mac komen die wel van een normaal formaat is (en dus normale proc's, harddisks, etc. ondersteund) maar waarbij je niet meteen voor twee processors hoeft te kiezen. Net iets meer dan een Mini, maar bepaald geen Mac Pro. Hoef ik niet elke keer dat ik een nieuwe PC wil m'n scherm ook te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 12-08 00:46

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kaspers schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 16:45:
[...]

Vind ik niet eens zo noodzakelijk.. en anders gewoon ff cmd+klik op de titlebar.. ideaal.
Ik vind osx een mooie os. Op veel punten beter dan windows. Maar de finder is zwaar k§t.
De manier waarop je je files/dirs kan bekijken/moven/copieren enzo zijn te gelimiteerd of soms onhandig. Ik zou graag een windows commander like Finder functie willen zien. Dat zou de os afmaken.

Ooh ja en wat betere en snellere graka's. Spijtig dat je nog steeds niet gewoon een graka uit de pc winkel kan pleuren en insteken. Of vergis ik me? Want apple's prijzen zijn kwazy.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Dat je niet zomaar een graka erin kan gooien (wat hardwarematig dan volgens mij alleen nog bij de Mac Pro zou kunnen) is een driver issue. Er hadden van mij iig wel wat meer grakamogelijkheden (met normale prijzen...) mogen zijn. Komt fatsoenlijk gamen toch een stapje dichterbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
Ik hoop nog dat iWork'07 wordt uitgerust met een spreadsheet programma. Dat zou wel heerlijk zijn. Pages werkt eigenlijk wel prettig en kan met word documenten omgaan. Het enige wat nog echt mist is een spreadsheet.

Verder verwacht ik niet dat de iMac 17" geschrapt wordt en het instapmodel een groter scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Mei schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 08:12:
Dat je niet zomaar een graka erin kan gooien (wat hardwarematig dan volgens mij alleen nog bij de Mac Pro zou kunnen) is een driver issue. Er hadden van mij iig wel wat meer grakamogelijkheden (met normale prijzen...) mogen zijn. Komt fatsoenlijk gamen toch een stapje dichterbij :)
Het was/is een Firmware kwestie dacht ik... Mac Pro gebruikt ook PCI-Expres 16x poorten dacht ik voor de vidkaart... het is fysiek mogelijk om een andere kaart erin te doen... echter de Firmware van deze kaart werkt niet met de rest v/h systeem.. Ik had een hele tijd terug (jaar ofzo) vernomen dat er enkele kaarten zijn welke geflashed kunnen worden zodat zij wel in een Mac Pro werken... O-)

Weet dit echter niet zeker. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 21:51
Pat-Skim schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:52:
[...]

Het was/is een Firmware kwestie dacht ik... Mac Pro gebruikt ook PCI-Expres 16x poorten dacht ik voor de vidkaart... het is fysiek mogelijk om een andere kaart erin te doen... echter de Firmware van deze kaart werkt niet met de rest v/h systeem.. Ik had een hele tijd terug (jaar ofzo) vernomen dat er enkele kaarten zijn welke geflashed kunnen worden zodat zij wel in een Mac Pro werken... O-)

Weet dit echter niet zeker. |:(
Je kunt elke videokaart erin gooien die je wilt, onder windows boot hij dan gewoon. Alleen bij het booten van OS X gaat ie hoogstwaarschijnlijk op zn snuffert. Er zijn genoeg mensen die dit al geprobeerd hebben, zoek maar even op google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Lees het Mac Pro topic eens door, daar heb ik het 1 en ander uitgelegd over custom GFX cards onder Mac OS, wat wel degelijk mogelijk is!

FlorisB heeft blijkbaar niet op de juiste plekken gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

FlorisB schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:16:
[...]

Je kunt elke videokaart erin gooien die je wilt, onder windows boot hij dan gewoon. Alleen bij het booten van OS X gaat ie hoogstwaarschijnlijk op zn snuffert. Er zijn genoeg mensen die dit al geprobeerd hebben, zoek maar even op google :)
had het over een jaar geleden (minimaal) toen was er nog geen Bootcamp (volgens mij :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08 21:51
Kaspers schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:21:
Lees het Mac Pro topic eens door, daar heb ik het 1 en ander uitgelegd over custom GFX cards onder Mac OS, wat wel degelijk mogelijk is!

FlorisB heeft blijkbaar niet op de juiste plekken gezocht.
Ik weet dat het mogelijk is, o.a. met gepatchte firmware. :) Maar out of the box draaien de meeste alleen op windows via boot camp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten veel intressante dingen tussen. Natuurlijk zegt hij dat ze aan de beste iPods ooit werken en wat de iPhone allemaal kan.

[...]
huh? ten eerste, ik heb net een iPod nano gekocht, en dat ding is geweldig. Qua ontwerp, opbouw, bediening, eenvoud, software, functionaliteit en de beheerbaarheid via iTunes (qua firmware updaten, music, enz...) Coverart op de iPod. Helemaal geweldig. Dus wat kan hier in hemelsnaam beter aan

Ten tweede, ik heb net een iPod nano gekocht :p Op zich misschien een beetje jammer als er dan in de volgende 10 dagen een volledig nieuwe lijn zou komen.

Ik gok op prijsverlagingen en meer geheugen. (dat kan je ook omschrijven als 'de beste iPods ooit') Wel spijtig dan, want 159 is best veel geld voor een 2 Gb speler. Als blijkt dat je na 11 juni voor hetzelfde geld een 4 Gb koopt ga ik toch redelijk 'pissed' zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
FlorisB schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:41:
Ik weet dat het mogelijk is, o.a. met gepatchte firmware. :) Maar out of the box draaien de meeste alleen op windows via boot camp. ;)
Dan weet je nog niet genoeg, aangezien een alternatieve kernel extensions vaak ook genoeg is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 17:54:
[...]

huh? ten eerste, ik heb net een iPod nano gekocht, en dat ding is geweldig. Qua ontwerp, opbouw, bediening, eenvoud, software, functionaliteit en de beheerbaarheid via iTunes (qua firmware updaten, music, enz...) Coverart op de iPod. Helemaal geweldig. Dus wat kan hier in hemelsnaam beter aan

Ten tweede, ik heb net een iPod nano gekocht :p Op zich misschien een beetje jammer als er dan in de volgende 10 dagen een volledig nieuwe lijn zou komen.

Ik gok op prijsverlagingen en meer geheugen. (dat kan je ook omschrijven als 'de beste iPods ooit') Wel spijtig dan, want 159 is best veel geld voor een 2 Gb speler. Als blijkt dat je na 11 juni voor hetzelfde geld een 4 Gb koopt ga ik toch redelijk 'pissed' zijn :/
Ik heb ook een Nano 2G en ik ben er ook heel tevreden mee. Maar Apple zal toch altijd weer bezig zijn met een nieuw product. Als we kijken naar de afgelopen jaren, dan valt het op dat de nieuwe iPods (niet Shuffle) meestal in september/oktober worden voorgesteld. Dat zal nu ook wel weer 't geval zijn.

Ik verwacht zeker bij de gewone iPod veel invloeden van de interface van de iPhone en eigenlijk verwacht ik dat ook bij de Nano. Je moet niet vergeten dat de Nano en fullsize iPod in het najaar alweer bijna 2 jaar op de markt zijn met alleen maar marginale veranderingen, dus wordt 't zeker tijd voor een grote update, de concurrentie zit ook niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:08:
[...]

Je moet niet vergeten dat de Nano en fullsize iPod in het najaar alweer bijna 2 jaar op de markt zijn met alleen maar marginale veranderingen, dus wordt 't zeker tijd voor een grote update, de concurrentie zit ook niet stil.
Zelfs nu staat de iPod zoals de nu is imo mijlenver boven de concurrentie uit. (op de hierboven aangehaalde punten: iTunes-iPod combo, software, bediening enz). Dus veel haast is er niet.

Dit is echt de mp3 speler 'to rule them all'. En dan te bedenken dat ik nog zat te twijfelen met een creative Zen (omwille van prijs) want duur zijn ze wel. Maar als ik bedenk wat je ervoor terug krijgt dat ben je die meerprijs bijna al terug vergeten.

Maar ze zouden wel iets goedkoper mogen worden, meer marktconform richting andere (degelijke) merken met gelijkaardige specs. En eventueel radio FM inbouwen, want dat mis ik wel een beetje.

(als blijkt dat de nieuwe radio ingebouwd krijgen... grrr :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Kaspers schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 18:01:
[...]

Dan weet je nog niet genoeg, aangezien een alternatieve kernel extensions vaak ook genoeg is ;).
Wat dan weer geen supported oplossing is, dus gebruik is volledig op eigen risico ;) Wel even handig om erbij te vermelden voor de mensen die niet graag met 'hacks' aan de gang gaan (zelfs als de hack in kwestie prima werkt)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vermeld bij je eventuele verwachting graag je bron. Dan gaat de discussie nog ergens over en verzand het niet in oeverloos gespeculeer en het posten van wishlists. :)

Slow chat? Niet hier! Ga naar #apple op irc.tweakers.net