Na anderhalf seizoen bij Almeira, ben ik ingegaan op een bod van Napoli, op het moment dat ik bij Almeira wegging stonden we op een 6e plaats in de Primera Division, de financiën waren op dat moment goed, athans voor een clubje als Almeira, ruim over op de wages, en ruim € 8,000,000 op de bank.
Goed Napoli, de club van de witte neuzen en de maffia, tevens een club die bijna failliet was, maar desondanks wel in de Serie A speelde, nou speelde, ze stonden stijf onderaan, met 4 punten uit 14 wedstrijden, niet verwonderlijk trouwens, wat een enorme slechte selectie, spelers die gemiddeld ruim 31 zijn, geen conditie hebben, veel te veel verdienen, niet kunnen voetballen, en niet willen voetballen, kortom enorme rotzooi.
In de wedstrijden die ik voor de winterstop aan de slag was, wonnen we wonderwel een 3 tal wedstrijden, de weg naar boven was dus weer ingezet.
Aangezien ik opnieuw wou beginnen met een jonge getalenteerde selectie, heb ik tijdens de winterstop ongeveer 20 spelers verkocht, welke me ruim € 18,000,000 opbrachten, niet slecht voor die middelmatige spelers.
In de winterstop moest ik me dus ook versterken, wat er kwam, zijn voornamelijk spelers die ik al eerder gescout had bij Willem II en Almeira, dus kwamen Iago, Gabri van Almeira, Vecchio kwam van Milan, ook heb heb ik uit de jeugd gehaald, wat spelers terug gehaald, die waren uitgeleend.
Met deze selectie werden we toch nog knap 13e in de competitie, terwijl de media dacht dat wij 20e werden.
Het hierop volgende seizoen, moest ik me drastisch versterken, en kwamen meerdere spelers, zoals Elviro, een jonge GK van Atletico, Saycouk een jonge rechtsback van Feyenoord, Motta idd van Barcelona, en Santos de belofte van Flamengo die voor € 1,100,000 overkwam. Deze spelers moesten het team gaan dragen, en dat lukte aardig, ook al waren er wel wat versterkingen nodig in de winterstop, tijdens de winterstop stonden we namelijk maar 17e, terwijl ik toch ging voor een plek in de middenmoot,
van Willem II kwam Inbregtson, van Feyenoord kwam Vlaar, Esposito kwam van Messina, Accardi kwam van Spezia, Foggia kwam van Sevilla, met deze versterkingen moest ik me toch veilig kunnen stellen, dat werd moeilijker dan verwacht, tot 9 wedstrijden voor het einde, schommelden we tussen de 14e en de 18e plaats, op de 1 of andere manier, en met dank aan Santos ( 18 gespeeld, 20 gescoord ) eindigden we op slechts 1 punt, van de nummer 9, jammer anders hadden we Intertoto gespeeld.
Dit seizoen heb ik het team weer op alle punten versterkt, vooral defensief was het een drama, enorm veel tegendoelpunten, de jonge Elviro stond bijna elke wedstrijd 2 a 3 keer te vissen, slecht voor zijn zelfvertrouwen, slecht voor het team.
De grootste domper van het vertrek van de jonge Santos, Milan deed een bod van € 28,000,000, mijn bestuur vond dit te goed om te accepteren, heel jammer, maar dat geld konden we goed gebruiken om de rest van het team te versterken, er kwamen 7 spelers, waarvan de meeste meteen in de basis staan, waaronder Millan ( € 5,000,000), Zonneveld ( €10,250,000 ), Davids, Drost ( laatste 2 transfervrij ), Ismael ( gk ) ( transfervrij )en Lysonek (st )( ook transfervrij.
Nu zitten we in de winterstop, Lysonek kon niet aarden is is voor € 11,000,000 vertrokken naar Lille, Accardi voor € 5,000,000 naar Torino, en Cleassens voor € 3,500,000. Op dit moment staan we 4e in de Serie A. Hieronder de selectie met enige uitleg.
Ismael GK
Van Atletico gehaald, kostte niks, net 25 houdt Elviro uit de basis, helaas kan ook hij niet aarden.
Davids DL
Kende hem van Willem II, moest een stabiele back hebben, doet het tot nu heel behoorlijk
Tamas DC
Zat al bij Napoli, onomstreden basisspeler, speelt constant, helaas al 31.
Vlaar DC
Gehaald van Feyenoord, koste € 3,500,000, samen met Tamas het hart van de defensie, constant, goed aan de bal, en een aardig schot.
Saycouk DR
Jonge back, gehaald van Feyenoord voor € 20k, inmiddels € 4,700,000 waard, geweldige vrije trappen en corner nemer, hij is pas 21, en de grote clubs jagen op hem
Motta DMC
Voor niks gehaald van Barcelona, heeft meerdere spelers uit de basis gespeeld, moest in het begin even wennen, maar speelt nu de sterren van de hemel.
Zhirkov ML
Speelde al bij Napoli, een oudere linksbuiten, goede stats, heeft een aardige voorzet in huis.
Baretto MR
Kwam transfervrij over van NEC, kan op meerdere posities spelen, speelt op de flanken, goede stats, tevens aanvoerder.
Vecchio AMC
Zoals al eerder gezegd, de nieuwe Diego Maradonna, bij Milan op een zijspoor, maar bij mij weer als vanouds, veel assists, paar doelpunten, kostte € 6,000,000 nu alweer het dubbele waard.
Millan AC
Na het vertrek van Santos, moest ik een goaltjes dief hebben, ik kende Millan nog uit mijn tijd bij Willem II
Op dit moment topscorer, koning der assists en regelmatig Mom.
Lindado AC
Ook van Willem II, was daar een koningsduo kostte 5,500,000, is net nieuw nog geen competitie wedstrijd gespeeld, maar ik verwacht veel van hem.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.