Ik weet niet of hier eerder al een topic over is geweest, dus maak ik maar even een nieuwe aan. Mijn vraag is..kunnen jullie de bestandgrootte en de afmetingen van de avatars niet wat vergroten? 10kb, 60x60pixels is wel heel erg weinig, waarom deze waardes?
Als je een pagina in moet laden met 25> avatars van een MB groot schiet het inladen niet op. 10kb is prima voor een statisch plaatje, sommige users krijgen zelfs lange animaties in 10kb te proppen
[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 14-04-2007 00:20 ]
39
Dude... zoekfunctie

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Moet de TS alleen wel het goede forum kiezen
Verder is geloof ik altijd nog de conclusie geweest dat 60x60px méér dan genoeg is voor een leuk icon om jezelf mee te identificeren, 't moet geen bonte verzameling worden met overal pics en meuQ zoals grafische sigs en shit (leesbaarheid en overzicht anyone?) en als je voor een webicon gaat is de limiet niet-statisch op 100 kB 'ingesteld', that is, als je gesnapt wordt met meer, dan kunnen ze je daar op aanspreken et cetera.
Gelukkig kan je die uitzetten!MadMarky schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:21:
Zoek webspace, met een uploaded icon kun je je uitleven tot 100kb
Waarom trouwens groter dan 60x60. Is toch prima zo?
De 60x60 pixels zijn groot genoeg om iemand te kunnen onderscheiden van andere users, waarmee de bedoeling van de avatar is bereikt. Dat er in de signature geen plaatjes kunnen is om te voorkomen dat het forum te rommeling/schreeuwerig wordt, dat kun je ook betrekken op de grootte van usericons. Waarom er destijds voor juist die afmeting is gekozen, geen flauw idee.Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:18:
10kb, 60x60pixels is wel heel erg weinig, waarom deze waardes?
De maximale bestandsgrootte is gekozen om te voorkomen dat een topic traag laad omwille van enkel die herkenbaarheid. Het is immers geen content die er toe doet binnen een discussie, de naam van een gebruiker is voldoende om mensen te kunnen onderscheiden. De usericon is een extra hulpmiddel en het ziet er natuurlijk wel veel persoonlijker uit
De 10Kb is nog van de tijd van vele modemgebrukers die inmiddels bijna uitgestorven zijn gok ik zo. Het is wel mogelijk die grens omhoog te zetten, daarentegen kun je ook webbased icons gebruiken die tot 100Kb gaan. Bedenk je wel dat hoe groter de icons en andere zaken die je wilt weergeven, hoe trager het geheel laad. Ook al heeft het gros van de mensen een breedbandverbinding, dan nog zorgt 25 users x 100Kb voor een trager geladen forum dan 25 users x 10Kb
Of dit (ooit) aangepast wordt? Dat is aan de groene mensen om te bepalen.
Een Mb hoeft ook niet, maar zoiets alle afbeelding die ik verklein naar 60x60 pixels zijn nóg altijd 15kb ofzo. Als ik al onder de 10kb kom dan is de kwaliteit zeer slecht. Een avatar van 20/25kb zou een stuk handiger zijn.Fietsbel schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:20:
Als je een pagina in moet laden met 25> avatars van een MB groot schiet het inladen niet op. 10kb is prima voor een statisch plaatje, sommige users krijgen zelfs lange animaties in 10kb te proppen
Je kan op GoT twee soorten iconen instellen - webiconen (max. 100kb) en 'uploaded' iconen van max. 10kb - als je dus echt een groter icoon wil maken dan moet je gewoon een webicoon instellen lijkt me?
Laat eens zien dan? Want volgens mij moet het echt wel mogelijk zijn om iedere foto te verkleinen naar 60*60 pixels @ 10kb, zonder merkbaar kwaliteitsverlies.
[ Voor 3% gewijzigd door Zoefff op 14-04-2007 10:19 ]
Of je optimaliseert je bestandje gewoon. Animated icons van onder de 300Bytes zijn heel goed mogeljik hoor 
En alles wat static is kun je echt wel in 10kB vrotten (wanneer leren mensen nou eens dat een b 8x zo klein is als een B??).
En ga je webicons gebruiken, dan is het verstandig om ook een uploadicon te pakken, want anders zien mensen die webicons uit hebben staan geen enkel icon
En alles wat static is kun je echt wel in 10kB vrotten (wanneer leren mensen nou eens dat een b 8x zo klein is als een B??).
En ga je webicons gebruiken, dan is het verstandig om ook een uploadicon te pakken, want anders zien mensen die webicons uit hebben staan geen enkel icon
offtopic:
Deze disscussie de afgelopen maanden:
Te grote usericons
Mag ik een kleine afbeelding in mijn sig hebben?
En mijn eerder kenbaar gemaakte mening heb ik nog steeds.
Deze disscussie de afgelopen maanden:
Te grote usericons
Mag ik een kleine afbeelding in mijn sig hebben?
En mijn eerder kenbaar gemaakte mening heb ik nog steeds.
[ Voor 28% gewijzigd door AtleX op 15-04-2007 11:16 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
60x60 = 3600 pixelsVerwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:16:
[...]
Een Mb hoeft ook niet, maar zoiets alle afbeelding die ik verklein naar 60x60 pixels zijn nóg altijd 15kb ofzo. Als ik al onder de 10kb kom dan is de kwaliteit zeer slecht. Een avatar van 20/25kb zou een stuk handiger zijn.
24 bits kleuren = 3 byte per pixel
Totale grootte = 10800 bytes = 10.5 KByte
Als je nu eens geen .bmp of .tiff gebruikt, dan komt vrijwel _elke_ avatar onder de 10KB
En animated icons met ~25 frames zijn ook nog prima onder de 10KB te krijgen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Als je statische plaatjes niet kleiner krijgt wil ik die plaatjes wel een keer zienVerwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:16:
[...]
Een Mb hoeft ook niet, maar zoiets alle afbeelding die ik verklein naar 60x60 pixels zijn nóg altijd 15kb ofzo. Als ik al onder de 10kb kom dan is de kwaliteit zeer slecht. Een avatar van 20/25kb zou een stuk handiger zijn.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Als je toch aan het mierenneuken bent: 10 KiB (wanneer leren mensen nou eens dat k staat voor 1000 en Ki voor 1024)Terw_Dan schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 10:22:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Pagina: 1