HTC P3600 deel 3 (Trinity, Orange SPV M700)

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 21.491 views sinds 30-01-2008

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
NoFearWizz schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:39:
Vraagje kan ik op mijn Orange m700 de originele WM6 rom voor de HTC 3600 zetten?

of krijg ik dan compabiliteits problemen?
Kan gewoon. :)

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 16:18
heb wss alleen ff een soft cid proggie nodig? of doet ie het altijd?

• DaannO
Idd, die kan je op xda vinden of op de site die ik in mn sig heb staan. Eventuele problemen kunnen we ook daar oplossen omdat veel mensen bij ons een P3600 hebben. :)

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 16:18
DaannO schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:17:
Idd, die kan je op xda vinden of op de site die ik in mn sig heb staan. Eventuele problemen kunnen we ook daar oplossen omdat veel mensen bij ons een P3600 hebben. :)
Het proggie had ik al uit de TS. na me vakantie maar is ff kijken (eerst ff 2 weekies lanzarote) heb hem daar nog nodig mocht het fout gaan.

Bedankt voor snelle hulp :P

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
heb deze net besteld via de gsmweb.nl site, 90 euro, 30 euro p/m incl ongelimiteerd inet.

zit alleen te kijken daar die headset, dat is een usb plug... is het makkelijk om er gewone oordopjes op aan te sluiten? eventueel dmv een converter?

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Frunnik
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-04 11:20
Ja ik heb destijds (5mnd terug) een usb jack overlaten komen uit china (2weken gewacht) en dit werkt perfect!!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Frunnik schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:47:
Ja ik heb destijds (5mnd terug) een usb jack overlaten komen uit china (2weken gewacht) en dit werkt perfect!!
heb deze na een tijdje zoeken op google gevonden:
http://www.expansys.nl/p.aspx?i=147565

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• Frunnik
Deze heb ik http://www.expansys.nl/p....3&asource=HTC%20_P3600_EU

Overzicht heb je hier : http://www.expansys.nl/a.aspx?i=140824&atype=Cables

[ Voor 34% gewijzigd door Frunnik op 16-08-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 23:25

verbraakje

🚦

bah bah op ebay heb je em voor 3 euro moet je misschien iets langer wachten maar toch!

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230104

Ik heb de W100 Wired Remote Control net binnen, en deze is gelukkig wat degelijker dan de standaard headset die bij de P3600 zit. Verder is het gebruik met mijn eigen koptelefoon een verademing.
Wel lastig is dat de knoppen alleen de WM-Player oproepen en niet reageren bij bv. de GSPlayer. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Anoniem: 230104 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:26:
Ik heb de W100 Wired Remote Control net binnen, en deze is gelukkig wat degelijker dan de standaard headset die bij de P3600 zit. Verder is het gebruik met mijn eigen koptelefoon een verademing.
Wel lastig is dat de knoppen alleen de WM-Player oproepen en niet reageren bij bv. de GSPlayer. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
het doorlezen waard: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=303177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip.
Maar ook daar lopen ze tegen hetzelfde probleem aan, en is er nog geen oplossing beschreven om de remote control een andere applicatie aan te laten sturen dan de WM Player(die het wel goed doet), helaas.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Anoniem: 230104 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:26:
Wat voor koptelefoon gebruik je met dat ding? Ik heb em ook en je blijft wel met heel wat meters draad zitten als je een koptelefoon met normale lengte draad gebruikt.

Ik heb wel gezocht naar koptelefoons met extreem korte draad maar die heb ik niet gevonden. Ook heb ik met een goedkope koptelefoon geprobeerd of ik het zelf wat korter kon maken, maar dat ligt blijkbaar niet binnen mijn mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Anoniem: 230104 schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:37:
[...]

Bedankt voor de tip.
Maar ook daar lopen ze tegen hetzelfde probleem aan, en is er nog geen oplossing beschreven om de remote control een andere applicatie aan te laten sturen dan de WM Player(die het wel goed doet), helaas.... ;(
Misschien werkt AudioManager ook?
Mijn headset werkt namelijk enkel met WM en AM samen. AM is een prima player verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-03-2023
sh*t mijn 2e stylus is nu ook gebroken , wilde hem eruit halen en ik had alleen het zwarte achterkantje in mijn handen en de rest zat er nog in. (kreeg het er gelukkig nog uit)
Heb net een mailtje gestuurd naar pdashop om te zien hoe hun er mee omgaan.
Ik neem aan dat hun ze ook kostenloos vervangen , zodra ik meer weet post ik hier een reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggar schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

Misschien werkt AudioManager ook?
Mijn headset werkt namelijk enkel met WM en AM samen. AM is een prima player verder.
ik krijg Audiomanager helaas niet aan de praat, heb de zipfile in de windows dir gezet, registry aangepast, maar wil niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sunra schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:42:
[...]

Wat voor koptelefoon gebruik je met dat ding? Ik heb em ook en je blijft wel met heel wat meters draad zitten als je een koptelefoon met normale lengte draad gebruikt.

Ik heb wel gezocht naar koptelefoons met extreem korte draad maar die heb ik niet gevonden. Ook heb ik met een goedkope koptelefoon geprobeerd of ik het zelf wat korter kon maken, maar dat ligt blijkbaar niet binnen mijn mogelijkheden...
ik gebruik een sennheiser, met inderdaad behoorlijk lange draad. Ik verstop hem in mijn jas, bij het inchecken haal ik hem er wel uit, maar gelukkig vlieg ik niet zo vaak :+
Wat je zou kunnen doen is de draad afknippen en een nieuwe 3,5mm jack-connector aan solderen, werkt wel, maar is niet mooi, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
RacerII schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:18:
sh*t mijn 2e stylus is nu ook gebroken , wilde hem eruit halen en ik had alleen het zwarte achterkantje in mijn handen en de rest zat er nog in. (kreeg het er gelukkig nog uit)
Heb net een mailtje gestuurd naar pdashop om te zien hoe hun er mee omgaan.
Ik neem aan dat hun ze ook kostenloos vervangen , zodra ik meer weet post ik hier een reply.
Ok heb een mailtje terug gehad , probleem is bij hun niet bekend.
Maar je kan ze bij hun wel nieuw kopen .... duh :+
Maar wel het telefoonnummer van htc erbij dat ik zelf evt contact op kan nemen.

Volgens mij moet ik voor garantie gevallen toch echt bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant?

Iemand goede ervaring met "imitatie" stylussen die ook goed op de orginele plek in de p3600 passen?

Aangezien die van htc zelf toch breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De afgelopen 2 weken sinds de aanschaf van een HTC P3600, ben ik op zoek naar een duim toetsenbordje, of een opvouwbaar toetsenbordje ter grootte van ongeveer een creditcard.

Nergens te vinden, PDA Shop gebeld, diverse site's bekeken, freedominput.com levert de desbetreffende toetsenbordje alleen aan OEM fabrikanten.

Heeft iemand nog idee?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
RacerII schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:42:
Waarschijnlijk is het een bepaalde slechte batch die grotendeels bij Orange, maar ook bij HTC zelf is beland.

Orange ontkende ook dat het een bekend probleem is, dus ik heb zelf maar een pakketje stylusjes gekocht. Voor mij was het niet de moeite waard er een zaak van te maken. Daarvan is de eerste nog altijd niet gebroken, trouwens.

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 22-08-2007 16:03 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Niet online
Anoniem: 230104 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:25:
[...]

ik krijg Audiomanager helaas niet aan de praat, heb de zipfile in de windows dir gezet, registry aangepast, maar wil niet :(
Wat je precies bedoelt met een zip file in de windows dir weet ik niet. Ook het register aanpassen lijkt me niet nodig voor deze applicatie.

Het is een kwestie van het cab installatie bestand uitvoeren vanaf je telefoon. Daarna even kijken of hij start. Start hij niet dan in de windows dir het nummertje van de taal aanpassen. Er staat iets van Audiomanager.0413. Daar moet je dan .0409 van maken, of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fraggar schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:28:
[...]

Wat je precies bedoelt met een zip file in de windows dir weet ik niet. Ook het register aanpassen lijkt me niet nodig voor deze applicatie.

Het is een kwestie van het cab installatie bestand uitvoeren vanaf je telefoon. Daarna even kijken of hij start. Start hij niet dan in de windows dir het nummertje van de taal aanpassen. Er staat iets van Audiomanager.0413. Daar moet je dan .0409 van maken, of omgekeerd.
sjeessus, dat was het inderdaad. Bedankt! _/-\o_

Maar de W100 afstandbediening doet het helaas niet met AM, blijf dus toch maar bij WM Player, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
Hyp Hyper schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 16:02:
[...]

Waarschijnlijk is het een bepaalde slechte batch die grotendeels bij Orange, maar ook bij HTC zelf is beland.

Orange ontkende ook dat het een bekend probleem is, dus ik heb zelf maar een pakketje stylusjes gekocht. Voor mij was het niet de moeite waard er een zaak van te maken. Daarvan is de eerste nog altijd niet gebroken, trouwens.
Het schiet inderdaad niet echt op , ondertussen is er nog een aantal keer heen en weer gemaild.

Uiteindelijk een mail gehad (van smartphoneshop) dat ik me kan aanmelden bij Smart Mobility voor pickup and return service zodat het toestel kostenloos wordt gehaald en terug gebracht.. ???? }:O
Weer mailtje teruggestuurd dat het om de stylus gaat, maar geen reactie meer gehad vandaag.

Wel jammer deze afhandeling van de pda shop.
Ik had goede ervaringen bij ze , maar dit schiet niet echt op.

Mocht het toch nog anders aflopen , dan laat ik dat hier weten.
:)

Anoniem: 198994

JvdW schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:43:
[...]

Kom tie, vanuit het Qtek S200 topic:

[...]

:>
Ik draai de Engelse WM6 op mijn telefoon, werkt prima, maar ik zou het handig vinden om 'Word Completion' in het Nederlands te krijgen, dat smst een stuk sneller.

Met de instructie uit de quote hierboven is de spellingscontrole al naar Nederlands gegaan, maar is er een manier (bijv een omzetting in het register) om ook het afmaken van woorden om te zetten naar het Nederlands?

• DaannO
Misschien een handige link voor mensen die niet durfen te flashen oid met hun P3600. We hebben even een walktrough gemaakt zodat alles stap voor stap in het NL uitgelegd wordt. :)

Klik! Misschien iets voor de nieuwe ts.

• adewidt
  • Laatst online: 24-05 12:15
DaannO schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:49:
Misschien een handige link voor mensen die niet durfen te flashen oid met hun P3600. We hebben even een walktrough gemaakt zodat alles stap voor stap in het NL uitgelegd wordt. :)

Klik! Misschien iets voor de nieuwe ts.
Ziet er goed uit ;)

Paar puntjes:
1.
De CID (Afkorting vooralsnog onbekend) is de software lock die providers op een PDA gooien om ervoor te zorgen dat je geen andere software op de pda kunt gooien dan die van het bedrijf.
Zover ik weet staat CID voor Country I.D. oftewel Country IDentification.

2.
Het is niet noodzakelijk het toestel CID-lock vrij te maken. Aan het begin waren er problemen met HardSPL's. Dit kwam doordat deze HardSPL's zo waren gemaakt dat de SPL niet overschreven kon worden bij een ROM-upgrade. De door HTC uitgebrachte WM6 versies vereiste alleen een nieuwe SPL. Bij mensen met een HardSPL leverde dit problemen op, omdat de WM6-upgrade niet de SPL kon vervangen.
De meeste zelfgemaakte ROMS (volgens mij ook die van AX3L), bevatten geen SPL flash gedeelte. Voor deze ROMS zijn dus SSPL of een HardSPL voldoende. Met de nieuwste HardSPL mogen er geen problemen optreden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299659.
Voor zelfgemaakte ROMS is geloof ik altijd SSPL of HardSPL nodig. De reden hiervoor is dat zelfgemaakte ROMS niet gesigneerd zijn. Een HardSPL of SSPL laat het toe om niet gesigneerde ROMS te flashen.

3.
Als eerst natuurlijk een PC, je kunt het ook via een memory kaart doen maar dat raden wij af omdat het minder betrouwbaar is en om die reden zullen we die optie niet bespreken hier.
Via een geheugenkaart is een van de meest betrouwbare methodes. Het is wel de meest lastige. Het voordeel van een geheugenkaart update is dat je het aantal mogelijk probleemfactoren beperkt PC (die plots uitvalt), USB-kabel (die je er per ongeluk uitloopt bijvoorbeeld). Het is een handige laatste reddingsmiddel :) .

Verder mooie complete tutorial.

• DaannO
Via een geheugenkaart is een van de meest betrouwbare methodes. Het is wel de meest lastige. Het voordeel van een geheugenkaart update is dat je het aantal mogelijk probleemfactoren beperkt PC (die plots uitvalt), USB-kabel (die je er per ongeluk uitloopt bijvoorbeeld). Het is een handige laatste reddingsmiddel :) .
Het nadeel van de SD kaart flash is de memkaarten. Als deze curropt is dan kan tijdens het proces naar boven komen en is het gedaan met de zaak.

En verder bedankt voor de andere punten, ik ga het morgen aanpassen en invoegen. :)

• adewidt
DaannO schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:47:
[...]

Het nadeel van de SD kaart flash is de memkaarten. Als deze curropt is dan kan tijdens het proces naar boven komen en is het gedaan met de zaak.

En verder bedankt voor de andere punten, ik ga het morgen aanpassen en invoegen. :)
Geen probleem ;) .

Heb je trouwens nog wat nieuws over de HTC Polaris?
Ben vooral benieuwd naar release datum en QVGA of VGA scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
adewidt schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:57:
[...]
Geen probleem ;) .

Heb je trouwens nog wat nieuws over de HTC Polaris?
Ben vooral benieuwd naar release datum en QVGA of VGA scherm.
Over 2 a 3 weken pas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 21:05
adewidt schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:44:
[...]

Ziet er goed uit ;)

Paar puntjes:
1.

[...]
Zover ik weet staat CID voor Country I.D. oftewel Country IDentification.

2.
Het is niet noodzakelijk het toestel CID-lock vrij te maken. Aan het begin waren er problemen met HardSPL's. Dit kwam doordat deze HardSPL's zo waren gemaakt dat de SPL niet overschreven kon worden bij een ROM-upgrade. De door HTC uitgebrachte WM6 versies vereiste alleen een nieuwe SPL. Bij mensen met een HardSPL leverde dit problemen op, omdat de WM6-upgrade niet de SPL kon vervangen.
De meeste zelfgemaakte ROMS (volgens mij ook die van AX3L), bevatten geen SPL flash gedeelte. Voor deze ROMS zijn dus SSPL of een HardSPL voldoende. Met de nieuwste HardSPL mogen er geen problemen optreden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299659.
Voor zelfgemaakte ROMS is geloof ik altijd SSPL of HardSPL nodig. De reden hiervoor is dat zelfgemaakte ROMS niet gesigneerd zijn. Een HardSPL of SSPL laat het toe om niet gesigneerde ROMS te flashen.

3.

[...]

Verder mooie complete tutorial.
Raar dan, mijn p3600 draait zonder die nieuwe SPL. Ik heb alleen de radio en OS geinstalleerd met een oude SPL. ;)

Ik heb op dit moment geen tijd meer om het topic te onderhouden, zijn er mensen die het willen overnemen?
Neem even contact met mij op (ikben [at] florisbeerens [punt] nl) dan zal ik je de PSD van de openingspost geven, bovendien krijg je dan 'toestemming' om deeltje 4 te starten. De images kunnen eventueel bij mij gehost blijven, heb toch onbeperkt traffic en ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
FlorisB schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:39:
[...]

Raar dan, mijn p3600 draait zonder die nieuwe SPL. Ik heb alleen de radio en OS geinstalleerd met een oude SPL. ;)

Ik heb op dit moment geen tijd meer om het topic te onderhouden, zijn er mensen die het willen overnemen?
Neem even contact met mij op (ikben [at] florisbeerens [punt] nl) dan zal ik je de PSD van de openingspost geven, bovendien krijg je dan 'toestemming' om deeltje 4 te starten. De images kunnen eventueel bij mij gehost blijven, heb toch onbeperkt traffic en ruimte.
Dat zei ik ook, de meeste zelfgemaakte ROMS bevatten geen SPL gedeelte. Deze zijn dus eenvoudig via SSPL of HardSPL te flashen. Daarnaast hebben sommige de officiele WM6 ROM ook aangepast dat hierin de SPL ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingens
  • Laatst online: 01-12-2022
Hoe kan ik mijn contact list backuppen en na het flashen van een nieuwe rom het herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
dingens schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:26:
Hoe kan ik mijn contact list backuppen en na het flashen van een nieuwe rom het herstellen?
Eh..Active Sync :) en dan naar Outlook of rechtstreeks naar een ExchangeServer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:49

TheVMaster

Moderator WOS
RacerII schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:42:
[...]

Ok heb een mailtje terug gehad , probleem is bij hun niet bekend.
Maar je kan ze bij hun wel nieuw kopen .... duh :+
Maar wel het telefoonnummer van htc erbij dat ik zelf evt contact op kan nemen.

Volgens mij moet ik voor garantie gevallen toch echt bij de leverancier zijn en niet bij de fabrikant?

Iemand goede ervaring met "imitatie" stylussen die ook goed op de orginele plek in de p3600 passen?

Ze moeten de stylus gewoon vergoeden :)
Zelf heb ik bij Orange lopen klagen, ze wilden er niet aan...maar na een 'dreig'-brief van mijn kant (juridisch geneuzel) gingen ze overstag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
Een week of 2 terug heb ik al geschreven over mijn probleem om GPRS werkend te krijgen op mijn HTC P3600. Het werkt nog steeds niet. Ik heb van HTC Europe instellingen gedownload en iemand linkte in een reply naar instellingen op zijn eigen server. Ook die werkte niet.

Ik heb zojuist met 1200 (KPN Hi) gebeld en kreeg een of andere muts een medewerkster aan de telefoon die zei (na overleg met een collega) dat GPRS op mijn HTC P3600 niet kan werken met HI prepaid. Internet zou dus helemaal niet mogelijk zijn via GPRS. Ze kende ook de teloon niet...

Het lijkt mij dat dit helemaal niet klopt... is er iemand die met prepaid van KPN (Hi) die het wel werkend heeft?

Het probleem dat ik ervaar is dat als er een verbinding gemaakt is, deze binnen enkele momenten weer verbroken wordt.

JD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
jandirks schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:24:
Een week of 2 terug heb ik al geschreven over mijn probleem om GPRS werkend te krijgen op mijn HTC P3600. Het werkt nog steeds niet. Ik heb van HTC Europe instellingen gedownload en iemand linkte in een reply naar instellingen op zijn eigen server. Ook die werkte niet.

Ik heb zojuist met 1200 (KPN Hi) gebeld en kreeg een of andere muts een medewerkster aan de telefoon die zei (na overleg met een collega) dat GPRS op mijn HTC P3600 niet kan werken met HI prepaid. Internet zou dus helemaal niet mogelijk zijn via GPRS. Ze kende ook de teloon niet...

Het lijkt mij dat dit helemaal niet klopt... is er iemand die met prepaid van KPN (Hi) die het wel werkend heeft?

Het probleem dat ik ervaar is dat als er een verbinding gemaakt is, deze binnen enkele momenten weer verbroken wordt.

JD
Heb het ooit gewoon werkend gehad. Portal was 'internet' of 'portalmmm.nl' toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
De nieuwe ROM-update die op de site van HTC support staat is dat WM6 of is het een verbeterde WM5?
Ik ben nu op het werk dus vandaar dat ik het zelf even niet kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
FlorisB schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:11:
[...]

Heb het ooit gewoon werkend gehad. Portal was 'internet' of 'portalmmm.nl' toch? ;)
Met portalmmm.nl wordt er een goede verbinding gemaak die ook open blijft staan, maar ik kan er niet mee browsen.

[ Voor 0% gewijzigd door jandirks op 27-08-2007 14:45 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
Ik probeer om met een 3600 en mijn normale computer te skypen. Skype gedownload (de 3300 versie, is dit goed???) en geinstalleerd op de telefoon. Als ik nu echter probeer te bellen, dan kan ik niet opnemen. Skype op de telefoon gaat wel over, maar als ik op 'opnemen' klik, dan gaat het niet goed. Ook sluit skype zichelf op op telefoon wel eens af. Tekst berichten sturen gaat echter wel. Al met al vind ik het een beetje buggy. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
jandirks schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:14:
[...]

Met portalmmm.nl wordt er een goede verbinding gemaak die ook open blijft staan, maar ik kan er niet mee browsen.
Wat voor wachtwoord/gebruikersnaam gebruik je (moeten leeg zijn)? Staat je 'programs that automatically connect to the internet should connect using:' op de goede verbinding ?
Staat 'This network connects to the internet' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-06 10:15

Neus

www.zenaconsult.com

dingens schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 09:26:
Zoek ff op PIM Backup 2.5, een erg goed gratis progje die dat voor je doet.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 08:34
Heb mijn SPV M700 nu een weekje in gebruik en wat een fijn apparaat :)

Eén ding waar ik hier niet veel over lees is de geluidskwaliteit. Persoonlijk wil ik die kwalificeren als belabberd. Het geluid wat uit het speakertje komt klinkt is bij een telefoongesprek erg krasserig en muziek uit de speaker is erg mager. Dat heb ik bij andere toestellen wel (veel) beter gehoord.

Moet er wel bij zeggen dat ik het ding al op dag één uit mijn handen heb laten vallen :( dus is nu de vraag of meer mensen dit zo ervaren of dat er wat kapot is gegaan bij de val.

Overigens is muziek over de standaard meegeleverde koptelefoon ook niet best maar dat hoeft niet aan het toestel zelf te liggen, hoop ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Ik heb zelf 2 telefoons (duo-sim) en ervaar ook klote geluid als ik weer overschakel naar mijn PDA. Niets vergeleken met een Nokia of een Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Frunnik schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:11:
Ik heb zelf 2 telefoons (duo-sim) en ervaar ook klote geluid als ik weer overschakel naar mijn PDA. Niets vergeleken met een Nokia of een Sony!
Misschien helpt een verse simkaart, hier kan namelijk ook nog verschil inzitten! Zeker als je bijvoorbeeld nog steeds met BEN kaartje op het netwerk van T-Mobile belt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 08:47
smeerbartje schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:06:
Ik probeer om met een 3600 en mijn normale computer te skypen. Skype gedownload (de 3300 versie, is dit goed???) en geinstalleerd op de telefoon. Als ik nu echter probeer te bellen, dan kan ik niet opnemen. Skype op de telefoon gaat wel over, maar als ik op 'opnemen' klik, dan gaat het niet goed. Ook sluit skype zichelf op op telefoon wel eens af. Tekst berichten sturen gaat echter wel. Al met al vind ik het een beetje buggy. Wat doe ik verkeerd?
De nieuwste werkt idd buggy lees deze topic maar ff en gebruik de aangegeven versie van skype, deze werkt nl. zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RacerII
TheVMaster schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

Ze moeten de stylus gewoon vergoeden :)
Zelf heb ik bij Orange lopen klagen, ze wilden er niet aan...maar na een 'dreig'-brief van mijn kant (juridisch geneuzel) gingen ze overstag :)
Tja, ze reageren niet meer op mijn email.
Beetje jammer pdashop.
Ik ga nog 1x een mailtje sturen, reageren ze weer niet is het voor mij echt de laatste keer geweest dat ik daar wat koop.

Ik zat er aan te denken om de tytn2 daar te bestellen, maar nu dus (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
freak1982 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Misschien helpt een verse simkaart, hier kan namelijk ook nog verschil inzitten! Zeker als je bijvoorbeeld nog steeds met BEN kaartje op het netwerk van T-Mobile belt.
Nee nieuwste usim (dual) van Vodafone. Een pda-tje heeft altijd wat holler geluid? Geloof me, vroeger was het nog veel erger!

[ Voor 5% gewijzigd door Frunnik op 28-08-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke, ik wil de P3600i hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Helaas nog steeds de Samsung processor. Het grootste nadeel hiervan vind ik dat de touchscreen enorm veel CPU kracht vraagt. TouchFLO, maar ook spellen als K-Rally en Rayman Ultimate werken hierdoor niet lekker.

Wat ik wel zie staan is dat het extern geheugen tot 4GB ondersteund. Zou dit HCSD betekenen? Ik hoop het, want dan moet het mogelijk zijn de SDHC ondersteuning in de P3600 in te bouwen.

Ergens had ik al een P3600 met meer geheugen verwacht. Op foto's van het moederbord die ik net na het uitkomen had bestudeerd was al ruimte voor een extra geheugen chip. De processor is verder gelijk aan die van de P3600 alleen 100Mhz hoger geklokt. De Aziatische WM6 die uitgekomen is voor de P3600 is oorspronkelijk voor de P3600i ontwikkeld. Echter heeft HTC Azie besloten deze ook voor de P3600 gebruikers openbaar te stellen.

Op dit moment ben ik druk bezig met mijn eigen WM6 ROM te maken. Met een beetje geluk is morgen de eerste release klaar. Moet vooral nog een grondige reiniging op "zinlose" bestanden uitvoeren. Overigens is het mogelijk een Nederlandse WM6 versie te maken. Hiervoor moet dan wel genoeg interesse zijn, anders begin ik er niet aan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231375

goede avond
wie kan mij helpen ik heb een orange spv m700
nou is mijn touch screen kapot en zie alleen nog maar zwart en een mooi kosmos effect
ben opzoek geweest naar nieuw scherm en iemand die hem er in kan zetten ik hoop dat iemand een addresje weet want ik kwam alleen 1 scherm tegen van 199 euro dat vond ik wat duur
alvast bedankt ik woon in omgeving harderwijk maar heb ook een auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Anoniem: 231375 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:59:
goede avond
wie kan mij helpen ik heb een orange spv m700
nou is mijn touch screen kapot en zie alleen nog maar zwart en een mooi kosmos effect
ben opzoek geweest naar nieuw scherm en iemand die hem er in kan zetten ik hoop dat iemand een addresje weet want ik kwam alleen 1 scherm tegen van 199 euro dat vond ik wat duur
alvast bedankt ik woon in omgeving harderwijk maar heb ook een auto
Altijd vervelend als je touchscreen kapot is.

199 euro is vrij prijzig, echter zijn er maar zeer weinig bedrijven/particulieren in Nederland die deze toestellen reparen. Het toestel afgeven bij EuroTwice (officiële reperatie centrum) kost waarschijnlijk evenveel. Hiervoor zou je bij HTC naar de prijs moeten vragen. Het grote verschil is echter als HTC (EuroTwice) het toestel repareerd is het met behoud van garantie. Doe je het zelf, een particulier of een niet door HTC erkend bedrijf ben je de garantie kwijt. Het scherm is niet te vervangen zonder een garantiezegel te doorbreken.

Je kunt eventueel ook zelf het scherm vervangen. Op de volgende website zijn de betreffende onderdelen te bestellen: http://cnn.cn/shop/htc-p3600-c-277_278.html (ik heb hier geen ervaringen mee). De prijzen vallen erg mee. Het touchscreen bestaat uit twee onderdelen. Een LCD-scherm en een drukgevoelige laag. Indien alleen één van de twee onderdelen kapot is, kan je het specifieke onderdeel vervangen. Ben je niet zeker welk onderdeel kapot is, neem dan zowel de LCD-scherm als drukgevoelige laag.

Voor het openen van de HTC P3600 heb je een Torx 5 (TX5) schroevendraaier nodig. Deze zijn gewoon bij de gamma te halen (circa 12 euro voor een setje met meerdere maten).

Een handleiding hoe je de P3600 uit elkaar haalt is hier te vinden: http://forum.xda-develope...php?p=1306775&postcount=1.

Ik weet niet wat er met je telefoon is gebeurd dat het scherm niet werkt. Alleen indien je telefoon is gevallen of bekneld heeft gezeten is het te hopen dat het moederbord niet is beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee ik denk niet dat het moederbord kapot is
hij heeft bekneld gezeten en het begon met een klijne zwarte scheur er in zodat ik nog 50% kon zien toen deed alles wat ik indrukte het nog gewoon zoals tomtom dat was nog geluk want het onderste gedeelte van me scherm doet het nog wel en kan ik gewoon nog op drukken en hij start tom tom nog steeds op dus denk dat het alleen het scherm is heb nu ook een metal case besteld

maar iedergeval bedankt voor de links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Werkt NoData ook met UMTS?
Zo ja, schakelt 't deze alleen aan/uit of heeft het ook een monitor functie?

Ik heb namelijk nog GPRS Monitor hier op mijn pc staan (legaal!) en wilde vragen of een van jullie het wilde proberen i.c.m. UMTS.
Wil binnenkort een device aanschaffen die UMTS compatible is.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kut das ook weer site dat je alleen met visa kan betalen of credit card word er beetje moe van is er niet iets gewoon binnen europa waar je een lcd kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144053

adewidt schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:13:
[...]

199 euro is vrij prijzig, echter zijn er maar zeer weinig bedrijven/particulieren in Nederland die deze toestellen reparen. Het toestel afgeven bij EuroTwice (officiële reperatie centrum) kost waarschijnlijk evenveel. Hiervoor zou je bij HTC naar de prijs moeten vragen. Het grote verschil is echter als HTC (EuroTwice) het toestel repareerd is het met behoud van garantie. Doe je het zelf, een particulier of een niet door HTC erkend bedrijf ben je de garantie kwijt. Het scherm is niet te vervangen zonder een garantiezegel te doorbreken.

Je kunt eventueel ook zelf het scherm vervangen. Op de volgende website zijn de betreffende onderdelen te bestellen: http://cnn.cn/shop/htc-p3600-c-277_278.html (ik heb hier geen ervaringen mee). De prijzen vallen erg mee. Het touchscreen bestaat uit twee onderdelen. Een LCD-scherm en een drukgevoelige laag. Indien alleen één van de twee onderdelen kapot is, kan je het specifieke onderdeel vervangen. Ben je niet zeker welk onderdeel kapot is, neem dan zowel de LCD-scherm als drukgevoelige laag.

Voor het openen van de HTC P3600 heb je een Torx 5 (TX5) schroevendraaier nodig. Deze zijn gewoon bij de gamma te halen (circa 12 euro voor een setje met meerdere maten).

Een handleiding hoe je de P3600 uit elkaar haalt is hier te vinden: http://forum.xda-develope...php?p=1306775&postcount=1.

Ik weet niet wat er met je telefoon is gebeurd dat het scherm niet werkt. Alleen indien je telefoon is gevallen of bekneld heeft gezeten is het te hopen dat het moederbord niet is beschadigd.
Mijn touchscreen was ook kapot, dus ik had alleen een touchscreen besteld van cnn.cn, maar het touchscreen zit vastgelijmd aan het lcd-scherm. Ik heb dus ook nog een lcd-scherm moeten kopen, maar nu doet ie het weer perfect! Let erop dat als je hem uit elkaar haalt, dat je de kleine zwarte dingetjes die de connector op het moederboard klemt niet breekt..dit gaat redelijk snel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Anoniem: 231375 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 13:17:
kut das ook weer site dat je alleen met visa kan betalen of credit card word er beetje moe van is er niet iets gewoon binnen europa waar je een lcd kan bestellen?
Kan je niet van iemand een creditcard lenen en terug betalen.
Of doet de site geen PayPal? PayPal kan tegenwoordig via Nederlandse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:15
adewidt schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 08:13:
[...]

eurotwice repareert geen spv toestellen...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
donald_dick schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:30:
[...]

eurotwice repareert geen spv toestellen...
Als Orange het toestel opstuurt gaat het toestel waarschijnlijk ook naar EuroTwice.
Alleen via een omweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
WM6 ADW-edition
Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest me eigen WM6 ROM te maken.

Vandaag heb ik een eerste versie gepubliceerd.

Meer informatie hierover is hier te vinden:
http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=491

Grootste aanpassingen:
- Geheel zwart thema (dialer, commManager, today
- HTC Home met mogelijkheid bij contacten een voorkeursnummer te kiezen
- Live Messenger zonder contact synchronisatie :)
- Veel nutteloze bestanden verwijderd

Indien er veel interesse is kan ik ook een Nederlandse P3600 WM6 versie maken (verwacht ik).
Hier zal ik later nog wat meer informatie over posten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219004

adewidt schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:35
Indien er veel interesse is kan ik ook een Nederlandse P3600 WM6 versie maken (verwacht ik).

Ha Ad,

Ik ben zéér geïnteresseerd in een Nederlandse WM6 versie voor mijn SPV-M700. Dus het zou mooi zijn als je een versie kunt maken. Ik geloof namelijk niet meer in een officiële versie voor dit toestel.

Groeten,
John

Anoniem: 231498

Hoi allen,
Ik heb mijn P3600 opgehaald. Gelijk, heb ik natuurlijk ROM Update gedaan om GPS te activeren, en nu heb ik ROM versie 1.23.404.2 ExtROM vr. 1.23.404.103. Maar ik zie verder geen GPS ding in Instellingen menu of ergens anders. Hoe merk je dat je GPS is getactiveerd? want ik zie het nergens staan... Graag hoor ik van jullie... |:(

• adewidt
Anoniem: 231498 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:22:
Hoi allen,
Ik heb mijn P3600 opgehaald. Gelijk, heb ik natuurlijk ROM Update gedaan om GPS te activeren, en nu heb ik ROM versie 1.23.404.2 ExtROM vr. 1.23.404.103. Maar ik zie verder geen GPS ding in Instellingen menu of ergens anders. Hoe merk je dat je GPS is getactiveerd? want ik zie het nergens staan... Graag hoor ik van jullie... |:(
GPS gaat pas werken op het moment dat een navigatie programma verbinding legt met com-port 9. Installeer een navigatie programma of gpsinfo en stel het programma in op com-port 9. Dan zou GPS vanzelf moeten werken.

Anoniem: 231498

adewidt schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 09:50:
[...]
GPS gaat pas werken op het moment dat een navigatie programma verbinding legt met com-port 9. Installeer een navigatie programma of gpsinfo en stel het programma in op com-port 9. Dan zou GPS vanzelf moeten werken.
Bedankt, Ik heb ervoor Mio A701 gehad en daar had je een extra programmatje voor GPS instellingen... Ok, het is ingesteld op com-port 9. bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139108

adewidt schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:05:
[...]
Overigens is het mogelijk een Nederlandse WM6 versie te maken. Hiervoor moet dan wel genoeg interesse zijn, anders begin ik er niet aan :) .
Ik ben wel erg geinteresseerd in een nederlandse WM6 ROM! Hoop dat er meer liefhebbers zijn.....?

Trouwens wel een beetje flauw van die P3600i dat de specs niet revolutionair anders zijn... Ik bedoel geheugen en processor is leuk, maar nog steed een 2MP camera??? klinkt mij alles bij elkaar toch een beetje als een reissue van het zelfde apparaat (en die officieële WM6 Rom-update voor de P3600 kunnen we nu helemaal wel vergeten denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
-

[ Voor 100% gewijzigd door YoshiBignose op 31-08-2007 16:28 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een programmaatje o.i.d. waarmee je via mobiel internet gratis sms kan versturen? dat zou wel schelen in mijn telefoonkosten, aangezien alleen bellen en internetten in mijn bundel zitten...

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231938

Ben sinds een paar dagen troste bezitter van de p3600. Heb inmiddels al een rom-update uitgevoerd en draai tomtom....nu was ik aan het rond kijken op de HTC site en zag dat er een rom-update uit was van de datum 30-07-07...met een screenshotje om te vergelijken wat de rom versie zou moeten zijn...Ik was in de veronderstelling dat ik de laatste had..maar ben er nu niet meer zeker van...
Kan iemand die helemaal up to date is de versie nummers posten?dan kan ik controleren of ik alsnog moet updaten?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58143

Op de website van HTC staat idd die van 30-07-07, echter bleek mijn toestel bij levering al up-to-date te zijn, heb hem voor de goede orde toch geflashed. Dit staat er nu bij Apparaat informatie:

ROM versie: 1.23.404.2
ROM Datum: 03/13/07
Radioversie: 1.38.00.11
Protocolversie: 32.71.7020.12H
ExtROM versie: 1.23.404.103

Ook GPS werkt gewoon. Ik hoop wel echt dat ze WM6 gaan uitbrengen binnenkort voor de P3600, want de P3600i heeft dat ook en die is nagenoeg hetzelfde qua hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar o waar blijft WM6 voor de P3600... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 58143 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:44:
Waar o waar blijft WM6 voor de P3600... :(
De rom van adewid is erg in trek en iedereen is er ook erg tevreden over. Misschien is dat een optie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:44
Mn vader is op zoek naar een nieuwe telefoon. Nu vroeg ik me af of ik de engelse of nederlandse versie moet nemen en of je daaruit eigenlijk wel kan kiezen als je het doet in combi met een abbo. Overigens wil ik wel graag een wm6 rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Het scherm is bij mij ingescheurd.
Aan die kant werkt de touchpad dus niet meer. Voor de rest werkt hij nog prima maar ik kan dus niks meer aantikken aan de rechterkant van het scherm.
Is dit alleen een toplaag of ben ik goed de zak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Artz schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:28:
Het scherm is bij mij ingescheurd.
Aan die kant werkt de touchpad dus niet meer. Voor de rest werkt hij nog prima maar ik kan dus niks meer aantikken aan de rechterkant van het scherm.
Is dit alleen een toplaag of ben ik goed de zak?
Het is waarschijnlijk alleen het touch-schermpje. die kost op internet zo'n $8, maar het probleem is dat het schermpje op het lcd-scherm zit vastgeplakt. Ik had ook een barst in mijn touch-scherm, en had een nieuwe besteld, maar dat werkte dus niet. Ik heb geprobeerd om hem eraf te krijgen, maar dat werkte niet helemaal goed. Het aluminium frame boog helemaal mee, en het paste allemaal niet echt.

Ik heb uiteindelijk dus een nieuw lcd-schermpje gekocht, waar het touch-scherm al op vastgeplakt zit. Dat kostte me (incl. verzendkosten) $53 geloof ik... Te bestellen op www.cnn.cn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 22:19
Dat valt nog mee gelukkig. Ik stuur hem wel op voor reparatie.
Ik heb zelf een Qtek S200 en heb niet zo zin om zelf dat ding open te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Heb dit toestel een paar dagen mogen ervaren, een kennis had dit toestel gekocht. Had nog een S200 maar wou graag met de techniek mee, mijn eerste indruk is echt geweldig.

Alleen nou kreeg ik vandaag te horen dat er toch een paar minpunten zijn. 1tje is dat tomtom 6.03 blijft hangen, waardoor hij een afrit heeft gemist :P.

Nu heb ik net eerst ff de tijd genomen om het topic door te lezen. Wat ik heb gevonden is dat die atifix misschien kan helpen. En wat ik ook niet heb gedaan is, de minisd op het begin geformatteerd. Heb hem meteen beschreven.

Verder zit er nog gewoon standaard wm 5.0 op. Misschien dat tegen de tijd dan wm 6.0 Nederlands komt dat ik die er wel op zet.

Wat ik wel mooi vond is dat tomtom zo snel satellieten heeft gevonden echt top !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaannO schreef op woensdag 05 september 2007 @ 00:49:
[...]

De rom van adewid is erg in trek en iedereen is er ook erg tevreden over. Misschien is dat een optie?!
Thanks, daar was ik van op de hoogte. Ik doelde eigenlijk op de officiële WM6 ROM van HTC. Die ouwe TyTN heeft zelfs een officiële ROM voor WM6... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 58143 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:29:
[...]

Thanks, daar was ik van op de hoogte. Ik doelde eigenlijk op de officiële WM6 ROM van HTC. Die ouwe TyTN heeft zelfs een officiële ROM voor WM6... :/
Die komt er niet. Er is wel een WM 6 rom voor de P3600i en misschien dat die gepoort kan worden naar de P3600 maar officieel komt er niks.

• adewidt
DaannO schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:53:
[...]

Die komt er niet. Er is wel een WM 6 rom voor de P3600i en misschien dat die gepoort kan worden naar de P3600 maar officieel komt er niks.
De P3600i komt alleen op de Aziatische markt toch?

Daarnaast is de huidige officiele WM6 voor Aziatische landen eigenlijk een P3600i ROM.

DaannO schreef op woensdag 05 september 2007 @ 23:53:
[...]

Waar baseer jij je op? Voor die oude HTC TyTN is een tijd geleden ook nog een WM6 uitgebracht, als je het ergens niet van had verwacht was het daarvoor. Plus het feit dat de P3600i standaard geleverd wordt met WM6, lijkt het me op zich aannemelijk dat HTC ook een officiële WM6 ROM zal uitbrengen voor de P3600.

Verder: http://wiki.xda-developer...pagename=Trinity_Upgrades laat zien dat HTC Australia al een officiële WM6 ROM heeft voor de P3600, dus heel graag een verduidelijking van je bewering DaannO...

• DaannO
Anoniem: 58143 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:28:
Verder: http://wiki.xda-developer...pagename=Trinity_Upgrades laat zien dat HTC Australia al een officiële WM6 ROM heeft voor de P3600, dus heel graag een verduidelijking van je bewering DaannO...
Dit is al sinds maart bekend. Google even op windows mobile 6 rollout htc en dan zul je het wel vinden. :)

• adewidt
Anoniem: 58143 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:28:
DaannO heeft gelijk.

Er komt voor Europa en VS geen officiële P3600 WM6 update. Dit heeft HTC zelf bevestigd.

Voor de Aziatische markt is er wel een WM6 versie uitgekomen. Eigenlijk is dit de WM6 versie voor de P3600i. Aangezien de P3600i en P3600 minimaal verschillen was het relatief eenvoudig de Aziatisch P3600 gebruikers ook te voorzien van WM6. In de beschikbaar gestelde Aziatische/Australische P3600 WM6 ROM zijn allemaal sporen terug te vinden van de P3600i.

Bij mijn weten komt de P3600i niet naar Europa. Hierdoor is het voor HTC Europa niet economisch een WM6 versie te maken. Voor de HTC Hermes ligt dit iets anders aangezien ook Operators HTC aangezet hebben tot het maken van een WM6 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Even een vraagjke voor Adewidt... Ik zie dat je in je WM6 rom het programma GPSinfo hebt toegevoegd. Nu heb ik op mijn WM5 p3600 ook dit programma geinstalleerd, maar heb het probleem dat na een aantal keer opstarten van het progje, GPSinfo gewoon niet meer opstart (ik kan het bijvoorbeeld probleemloos 5 keer opstarten achter eklaar, maar bij de 6de keer vertikt hij het. Geen foutmelding, gewoon niet opstarten.) Een softreset is dan de enige oplossing, waarna het weer prima werkt (voor een gelimiteerd aantal keer).

Aangezien jij al lang dit progje gebruikt, de vraag of je dit bekend voorkomt. En zo nee, waar heb jij GPSinfo vandaan, misschien ligt het aan mijn versie :?

Als ik tijd heb zal ik je WM6 rom eens proberen, nu ff geen tijd om alles te backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 15:56
ik heb een bluetooth headset gekocht voor de p3600, maar als ik bij bluetooth apparten zoek dan vindt hij niks. moet ik iets instellen met die COM porten ofzo?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217755

adewidt schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:35:
WM6 ADW-edition
Ik ben de afgelopen dagen druk bezig geweest me eigen WM6 ROM te maken.

Vandaag heb ik een eerste versie gepubliceerd.

Meer informatie hierover is hier te vinden:
http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=491

Grootste aanpassingen:
- Geheel zwart thema (dialer, commManager, today
- HTC Home met mogelijkheid bij contacten een voorkeursnummer te kiezen
- Live Messenger zonder contact synchronisatie :)
- Veel nutteloze bestanden verwijderd

Vraagje,

Gewoon deze Rom-file WM6 dowloaden en opstarten om WM6 te hebben ?
Zit TomTom 6.03 met ingebouwde GPS in deze rom ?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 217755 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:25:
[...]

Vraagje,

Bedankt
Even deze stappen doornemen als je die rom erop wilt zetten: http://www.allaboutphones.../viewtopic.php?f=10&t=398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217755 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:25:
[...]

Vraagje,

Bedankt
de GPS is wel geactiveerd, maar je moet zelf aan Tomtom 6.03 zien te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunnik
Anoniem: 144053 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 02:11:
[...]

de GPS is wel geactiveerd, maar je moet zelf aan Tomtom 6.03 zien te komen ;)
Op htc.com even aanmelden met je imei en je kan een cabje downloaden met tomtom 6.03 (kaarten moet je wel zelf kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
Fly-guy schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 16:35:
Even een vraagjke voor Adewidt... Ik zie dat je in je WM6 rom het programma GPSinfo hebt toegevoegd. Nu heb ik op mijn WM5 p3600 ook dit programma geinstalleerd, maar heb het probleem dat na een aantal keer opstarten van het progje, GPSinfo gewoon niet meer opstart (ik kan het bijvoorbeeld probleemloos 5 keer opstarten achter eklaar, maar bij de 6de keer vertikt hij het. Geen foutmelding, gewoon niet opstarten.) Een softreset is dan de enige oplossing, waarna het weer prima werkt (voor een gelimiteerd aantal keer).

Aangezien jij al lang dit progje gebruikt, de vraag of je dit bekend voorkomt. En zo nee, waar heb jij GPSinfo vandaan, misschien ligt het aan mijn versie :?

Als ik tijd heb zal ik je WM6 rom eens proberen, nu ff geen tijd om alles te backuppen :)
Probleem komt mij niet bekend voor, maar ik start het programma ook niet vaak. De versie die ik gebruik is S-PPC-07-0511291, maar ik zit te twijfelen om naar een andere versie over te stappen, alleen moet ik deze vanuit het italiaans vertalen. Niet echt mijn sterkste taal :p .

Voor iedereen:
Ik heb gister de eerste Nederlandse P3600 WM6 bèta versie vrijgegeven.
http://www.allaboutphones...pic.php?f=10&t=542&hilit=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71478

Hallo,

onlangs heb ik een SPV m700 smartphone aageschaft. hier zit een los geheugenkaartje in waar ik al mijn muziek altijd opzet. Het echte telefoongeheugen laat ik verder gewoon leeg. Nu kun je dus in mediaplayer de telefoon scannen op bestanden zodat hij deze automatisch in de bibliotheek, en dus in de playlist toevoegd.

Echter na 2 dagen kon hij in de bibliotheek van windows media speler het geheugenkaartje niet meer vinden. En hier staat al mij muziek op. Als ik via verkenner zoek vind hij hem wel en kan ik gewoon een nummer afspelen. Lastig is dus wel dat ik elke keer een nummer moet aanklikken.

als ik de telefoon de opdracht geef alle bestanden ( muziekbestanden ) in de bibliotheek te importeren zegt ie wel dat hij 43 bestanden gevonden heeft. Maar als hij daarna gaat toevoegen blijft hij eerst een lange tijd hangen. Daarna geeft hij de melding dat er slechts 1 bestand is toegevoegd, dit is een TomTom kaartbestand ( van eindhoven ) wat uiteraard niet eens af te spelen is. Er staat dus feitelijk ook totaal niets van de geheugenkaart in de bibliotheek. Ook kan ik bij het 'vergrootglasje' in WMP zelf alleen 'Mijn apparaat' kiezen ( oftwel het intern geheugen ) en niet meer het geheugenkaartje.

Hoe kan dit? ( de eerste paar dagen werkte het wel ). daarna ineens niet meer..

gefixed d.m.v ....
Verwijder eens de map MSMETADATA op de geheugenkaart.
Dit kan een verborgen map zijn.
bedankt ... :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 71478 op 10-09-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Verwijder eens de map MSMETADATA op de geheugenkaart.
Dit kan een verborgen map zijn.
Pfff, wat heb ik hier lang mee zitten klooien dat mediaplayer geen Mp3's meer afspeelde van de opslagkaart, en nu dus zomaar opgelost _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Een probleem met mijn SPV 700 waar Jazzroute het in dit topic al eerder over heeft gehad; het energieverbruik bij UMTS connectie. Hij heeft het niet kunnen oplossen, denk ik.

De eerste twee weken hield de accu het probleemloos een dag of drie, vier uit bij matig gebruik. Totdat ik synchronisatie met een exchange server instelde. Nu is de accu na hoogop een dag leeg. Dat lijkt me toch aan de UMTS verbinding te liggen, wat anders?

Rom is (nog) standaard Orange. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
4tune schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:03:
Een probleem met mijn SPV 700 waar Jazzroute het in dit topic al eerder over heeft gehad; het energieverbruik bij UMTS connectie. Hij heeft het niet kunnen oplossen, denk ik.

De eerste twee weken hield de accu het probleemloos een dag of drie, vier uit bij matig gebruik. Totdat ik synchronisatie met een exchange server instelde. Nu is de accu na hoogop een dag leeg. Dat lijkt me toch aan de UMTS verbinding te liggen, wat anders?

Rom is (nog) standaard Orange. Is dit een bekend probleem?
Heb het zelf ook heel erg, de mijne gaat met een UMTS/HSDPA verbinding niet langer dan een dag mee. Probeer de rom is anders van adewidt, die gaat wat langer mee als het goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
DaannO schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:11:
[...]

Heb het zelf ook heel erg, de mijne gaat met een UMTS/HSDPA verbinding niet langer dan een dag mee. Probeer de rom is anders van adewidt, die gaat wat langer mee als het goed is. :)
Tja, ik ga natuurlijk wel het één en ander proberen maar lang niet iedereen lijkt hier last van te hebben. Lijkt het je geen reden voor een garantie claim?

• adewidt
4tune schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:21:
[...]

Tja, ik ga natuurlijk wel het één en ander proberen maar lang niet iedereen lijkt hier last van te hebben. Lijkt het je geen reden voor een garantie claim?
Nee, hspda/umts dataverkeer vraagt meer van de accu. Dit is geen reden voor garantie.

In jouw geval gebruik je ook activesync. ActiveSync houdt de hele dag de dataverbinding open en kijkt zeer regelmatig of er iets is gewijzigd. Dit proces zelf vraagt niet heel veel van je telefoon, maar de grote regelmaat waarin het gebeurd wel.

Je zou kunnen kijken of je batterij verbruik beter wordt indien je de synchronisatie van activesync niet op "Bij binnenkomt van items" zet maar op "Elke 30 minuten".

• 4tune
adewidt schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:45:
[...]
Nee, hspda/umts dataverkeer vraagt meer van de accu. Dit is geen reden voor garantie.

In jouw geval gebruik je ook activesync. ActiveSync houdt de hele dag de dataverbinding open en kijkt zeer regelmatig of er iets is gewijzigd. Dit proces zelf vraagt niet heel veel van je telefoon, maar de grote regelmaat waarin het gebeurd wel.

Je zou kunnen kijken of je batterij verbruik beter wordt indien je de synchronisatie van activesync niet op "Bij binnenkomt van items" zet maar op "Elke 30 minuten".
Weg voordeel van pushmail :P . Ik ga eerst eens testen hoe lang de accu het houdt bij synchronisatie over gprs in plaats van 3G.

Nou aangezien HTC dus niet van plan is om WM6 uit te brengen voor P3600 heb ik de Australische ROM van WM6 voor de P3600i erop gezet, omdat ik liever met officiële ROM's werk en die zelf customize als met zgn. cooked versies. Werkt super! Voor de geïnteresseerden: http://wiki.xda-developer...pagename=Trinity_Upgrades en dan omlaag scrollen naar AUS Versions - WM6 --> HTC. Deze is in WorldWideEnglish.

Ik had vandaag wel een probleempje met mijn wachtwoord, ik weet niet of dat iets met deze ROM te maken heeft, lijkt me van niet. Wat ik ook probeerde, hij accepteerde mijn wachtwoord niet meer!! Ik heb het toestel verschillende keren aan en uit gezet, batterij eruit en erin, maar wachtwoord bleek veranderd en/of totaal geblokkeerd. Uiteindelijk een harde reset heeft mij hiervan gered, maar alles is dan dus gereset en je kunt opnieuw beginnen. Ik durf nu geen wachtwoord meer erop te zetten... :/

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:25
Ik heb een probleem met mijn P3600, echter denk ik dat het meer een probleem met WM5 is. Telkens als ik namelijk mijn agenda wil openen krijg je dat laadicoontje dat hij bezig is voor 2 sec ofzo, en vervolgens gaat dat weg en gebeurt er niks. Vervolgens moet ik het apparaat resetten door de accu eruit te halen en dan doet hij het weer even. Het probleem treedt dan echter weer op na een tijdje. Heeft/kent iemand het probleem en is er een oplossing voor?

Anoniem: 217755

Anoniem: 58143 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 19:35:
Nou aangezien HTC dus niet van plan is om WM6 uit te brengen voor P3600 heb ik de Australische ROM van WM6 voor de P3600i erop gezet, omdat ik liever met officiële ROM's werk en die zelf customize als met zgn. cooked versies. Werkt super! Voor de geïnteresseerden: http://wiki.xda-developer...pagename=Trinity_Upgrades en dan omlaag scrollen naar AUS Versions - WM6 --> HTC. Deze is in WorldWideEnglish.

Ik had vandaag wel een probleempje met mijn wachtwoord, ik weet niet of dat iets met deze ROM te maken heeft, lijkt me van niet. Wat ik ook probeerde, hij accepteerde mijn wachtwoord niet meer!! Ik heb het toestel verschillende keren aan en uit gezet, batterij eruit en erin, maar wachtwoord bleek veranderd en/of totaal geblokkeerd. Uiteindelijk een harde reset heeft mij hiervan gered, maar alles is dan dus gereset en je kunt opnieuw beginnen. Ik durf nu geen wachtwoord meer erop te zetten... :/
Momenteel heb ik de WM5 Engels van HTC ( originele) op mijn P3600 staan.

Moet ik eerst, alvorens deze WM6 aus-version rom erop te zetten, mijn p3600, CID vrij maken ?

Als ik het goed begrijp hebt u deze AUS-version rom op uw P3600 gezet, zonder iets aan te passen ? Rom downloaden en starten ?

Wat bedoel je met " zelf customize als zgn cooked versies" ?

Sorry voor deze vragen maar ik wil vermijden dat mijn P3600 om zeep is.

Bedankt voor de info

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 217755 op 13-09-2007 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:32
Heb het volgende proleem :

zowel op de carkit als gewoon los tegen 't oor verbreekt de P3600 na een willekeurig aantal minuten de verbinding. Opnieuw bellen wil dan vaak ook nog es 3-4 keer fout gaan en dat is dan niet elke keer, maar zo nu en dan. In ieder geval te vaak om het nu nog "leuk" te vinden :(

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Ik heb op dit moment WM6 (Dopod) erin zitten mocht dit handig zijn om te weten..........

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.