[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.683 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Gelukkig! :)
Stuk beter te behapstukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132677

Sa1 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 12:40:
Zo, 70-293 ook in de pocket, waar ik echter 70-290 en 291 behaalde met 825+ punten heb ik hier slechts 775 voor.. maar gehaald is gehaald.... :)
Hi SA1..

ik wil deze ook gaan doen over 2 weken. Het boek heb ik uit, vind deze alleen heel veel lijken op 291. Kan jij aangeven welke onderwerpen er veel terug kwamen op jouw examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
paella schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:43:
Let op: Microsoft stopt met 1 van de 2 bedrijven die examens afnemen. Zo uit mijn hoofd weet ik niet welke van de twee. Het zal dus nog maar kort zo zjin dat het bij beide kan.
Ze stoppen met Pearson en gaan verder met Prometric.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 17:34

_Arthur

blub

_Arthur schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:
Vrijdag mn 70-236 behaald met 904 punten. Volgende week vrijdag op naar 70-237. En daarna tzt op naar 70-238 voor MCITP Enterprise Messaging Administrator.
En vandaag 70-237 binnen gehaald met 889 punten. Vond deze makkelijker dan de 236. Veel vragen waren met beredeneer werk goed te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hyp Hyper schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:38:
[...]

Ze stoppen met Pearson en gaan verder met Prometric.
Bron?
Wel balen, want onder Pearson viel ook Global Knowledge (bij Sloterdijk), deed ik altijd mijn examens. Lekker dichtbij.
Wanneer eindigd de overeenkomst tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 12:52
Bron? Tweakers heeft het zelfs gestaan volgens mij. Maar welke exam provider is Computrain? Die zitten ook in Sloterdijk namelijk...

[ Voor 45% gewijzigd door paella op 03-09-2007 22:32 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48
Anoniem: 111246 schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:18:
Bron?
Wel balen, want onder Pearson viel ook Global Knowledge (bij Sloterdijk), deed ik altijd mijn examens. Lekker dichtbij. Wanneer eindigd de overeenkomst tussen die twee?
Pearson VUE will cease selling Microsoft Dynamics vouchers with a one-year expiration date after August 31, 2007. Pearson VUE will sell Microsoft Dynamics vouchers with a December 31, 2007 expiration date starting September 1, 2007. Candidates may register and take a Microsoft Dynamics exam with Pearson VUE anytime between now and December 31, 2007.
(bron: Microsoft Nieuwsbrief Aug. 2007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-07-2024
In mijn geval stapt m'n examencentrum over naar Prometric, dus misschien doen die andere dat ook wel. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Over of beide? Want Cisco is juist weer gestop met Vue, dus zit je daar met de gebakken peren als je beide wilt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Laatst online: 17:48
LeGato23 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:56:
Voor alle bestaande MCSA en MCSE 2003 mensen is er de mogelijkheid om 40% korting te krijgen op een voucher voor een toekomstig (upgrade) Windows Server 2008 examen.
Zie: http://www.microsoft.com/...fer/default.mspx#LONGHORN
Let op; deze aanbieding is geldig tot 30 juni 2007.
In juni heb ik me ook hiervoor aangemeld en kreeg ook een bevestiging, verder niets meer vernomen tot nu toe. Toevallig zag ik die bevestiging vandaag weer eens toen ik m'n mail opschoonde. Daarin stond dat rond 15 juli een mailtje verstuurd zou worden met daarin het vouchernummer.

Dat mailtje heb ik nooit gezien. Moet dat nog komen of is het in mijn spamfilter verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Ik zou zeggen: check bij microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 12:42
Er is weer een seconde shot actie:
Get Ready: Second Shot is Back (Worldwide)
Effective on September 15, all MCP candidates can get a free second chance to pass a Microsoft IT Professional, Developer, or Microsoft Dynamics certification exam. This offer is open to worldwide MCP candidates who failed their first attempt at one of these exams. This will be a limited time offer, so start planning now!
Meer info, klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
even een vraagje,

ik heb eerder al 70-271 gehaald,
en vorige week 70-272 gehaald.

nu heb ik voor de 271 een welkomstkit aangevraagd.
is het nu ook de bedoeling dat ik dit doe voor de 272 of is dat eenmalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
patrieckske schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:12:
even een vraagje,

ik heb eerder al 70-271 gehaald,
en vorige week 70-272 gehaald.

nu heb ik voor de 271 een welkomstkit aangevraagd.
is het nu ook de bedoeling dat ik dit doe voor de 272 of is dat eenmalig?
Als je je 272 haalt, ben je MCDST, en je moet voor elk zo'n ding (MSCA, MCITP, MCTS, MSDST) de pakketten opnieuw aanvragen.
Je krijgt dus eerst je MCP welcome kit binnen, en dan kun je je MCDST kit ook weer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:25
denivan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:46:
Hoi, ik ga binnenkort aan het MCSA verhaal beginnen door te starten met 70-270.

Nu mag ik van m'n baas kiezen waar ik het examen ga afliggen (liefst dus wat dichts bij huis ligt). De testcentra zijn thomson prometrics of vue. Nu lees ik het volgende in de TS hierover :

[...]

Het is me echter niet duidelijk wat het verschil is tussen de twee. Hebben ze andere soort vragen, andere moeilijkheidsgraad of zijn ze op andere zaken gefocused ? Waarmee hebben jullie het aangenaamste ervaring ?
Aangenaamst: VUE (snel, kleurtjes!)
Moeten het ermee doen: Prometric... (vaak enkele seconden wachttijd tussen de vragen to enkele minuten terwijl je tijd gewoon doorloopt...)

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197148

Binnen 12 minuten buiten kan alleen als je de vragen niet gelezen hebt.
Je kan trots zijn , maar het is de volgende keer niet raadzaam om braindumps of id uit je hoofd te leren.
Naar de organisatie is het leuk zo'n papiertje te hebben , maar als je op een opdracht komt , val je gruwelijk door de mand, of wil je me vertellen dat je wel weet wat je beantwoord hebt.??
Ook dat OLC waar je blij mee bent , bewijst dat er streuctureel iets mis mee is , anders laten ze deze manier van "studeren"nooit toe.
Ik heb 620 zelf ook gedaan en je hebt gelijk , het was simpel, maar had toch 40 minuten nodig om de antwoorden , maar ook de vragen te lezen.
Ik wens je veel sterkte bij de toekomstige klanten , maar ik zou je niet willen hebben.
endless schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:39:
Gisterenmiddag 70-620 (Windows Vista, Configuration) gehaald..
Was binnen 12 minuten het examenlokaal weer uit, man, wat is dat examen simpel.
De vraagstelling is imo een stuk beter dan die van 270 of 290.

Van de week ga ik ook meteen 70-624 (Deploying and Maintaining Windows Vista Client and 2007 Microsoft Office System Desktops) halen. Die schijnt ook zo makkelijk te zijn.

En als het goed is van de week ook meteen 70-291 halen, want die heb ik nu wel genoeg voorbereid..

Het is toch fijn, om af en toe in het OLC van je werkgever te mogen zitten.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Ik heb nu MCSE 2003 +security en zit er aan te denken om ook de +messaging te halen aangezien dat nog maar 1 examen (70-285) is.

Heeft iemand ervaring met 70-285 - Designing a Microsoft Exchange Server 2003 Organization?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Is al langs gekomen in het topic.

[ Voor 3% gewijzigd door paella op 11-09-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Waar vraag je zo welkoms kit aan ?

Ik kan het zo snel niet vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Anoniem: 197148 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:12:
Binnen 12 minuten buiten kan alleen als je de vragen niet gelezen hebt.
Je kan trots zijn , maar het is de volgende keer niet raadzaam om braindumps of id uit je hoofd te leren.
Naar de organisatie is het leuk zo'n papiertje te hebben , maar als je op een opdracht komt , val je gruwelijk door de mand, of wil je me vertellen dat je wel weet wat je beantwoord hebt.??
Ook dat OLC waar je blij mee bent , bewijst dat er streuctureel iets mis mee is , anders laten ze deze manier van "studeren"nooit toe.
Ik heb 620 zelf ook gedaan en je hebt gelijk , het was simpel, maar had toch 40 minuten nodig om de antwoorden , maar ook de vragen te lezen.
Ik wens je veel sterkte bij de toekomstige klanten , maar ik zou je niet willen hebben.

[...]
Ik weet of je opgelet hebt bij 620, maar de vraag bestond uit twee zinnen ofzo..
Ik leer sowieso geen braindumps uit mijn hoofd, want ik weet zelf ook wel dat ik daar niets aan heb.
Echter was het wel zo dat 620 zó makkelijk was dat ik puur op kennis er ook binnen 20 minuten met een 900+ score buiten had gestaan. Ik lees sowieso redelijk snel.
Ja, tuurlijk geef ik toe dat ik enkele vragen nog wel herkende van de P4S, maar als ik die uit mijn kop had geleerd, had ik echt wel 1000 punten gehaald. En ja, ik vind het fijn om een oefenexamen te maken, wie niet?

Daarbij gebruikte ik ook al langere tijd Vista op mijn desktop, en op het werk in een testomgeving. Daar heb ik mijn kennis van Vista ook allang kunnen bewijzen.

Maargoed, zulke discussies kunnen we blijven houden natuurlijk.

Enne, over dat OLC, collega Als je nog werkt waar ik denk dat je werkt., daar kun je best goed leren hoor..
Kom je ook op de kwartaalpresentatie in Oktober?

Donderdag op voor 70-291, ik ben benieuwd! Proefexamens gaan redelijk, nog niet gezakt in ieder geval..

xienator schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:28:
Waar vraag je zo welkoms kit aan ?

Ik kan het zo snel niet vinden namelijk
https://mcp.microsoft.com/mcp > Program Benefits > Welcome Kits and Certificates

[ Voor 12% gewijzigd door endless op 11-09-2007 19:20 ]

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
endless, wat heb je gedaan qua voorbereiding voor 70-291? ik moet volgende week maandag maar het valt me nog vies tegen. Ik vind die oefenexamens zo verschrikkelijk lang. Probeer zo goed mogelijk de verhalen te lezen die erbij staan maar toch. Heb jij mensen in je directe omgeving die recentelijk dit examen hebben gehaald? Ik hoorde namelijk dat je veel RRAS vragen kreeg maar wat nog meer?

ben niet gek, ik ben een koekie!

• endless
  • Niet online
lentheman1 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:31:
endless, wat heb je gedaan qua voorbereiding voor 70-291? ik moet volgende week maandag maar het valt me nog vies tegen. Ik vind die oefenexamens zo verschrikkelijk lang. Probeer zo goed mogelijk de verhalen te lezen die erbij staan maar toch. Heb jij mensen in je directe omgeving die recentelijk dit examen hebben gehaald? Ik hoorde namelijk dat je veel RRAS vragen kreeg maar wat nog meer?
Op dit moment heb ik geen collega's van wie ik recente ervaringen heb gehoord over 291, ben ook de eerste van het clubje waar ik nu mee werk.
Wat voor stof je krijgt kun je toch duidelijk terugzien in je proefexamens?

Hetgene wat ik gehoord heb van collega's is dat je (meestal) minimaal 3 simulaties krijgt.
- VPN vragen
- DNS vragen
- DHCP vragen (redelijk veel schijnbaar?)

Voor de rest schijnen er ook zelfs vragen uit 290 in 291 voor te komen. De overlapping is er ook redelijk veel, dus het zou niet raar zijn.

Maarja, dat is ook alweer een tijdje geleden dat dat me verteld wordt, het kan dus altijd anders zijn..

Op http://www.measureup.com/ kun je ook nog even 5 gratis testvragen doen..

• lentheman1
hmmm. ben nu weer ff cbtnuggets vids aan het kijken en krijg er wel een redelijk goed gevoel over. Gaat bij mij een beetje op en neer. Ene testexamen gaat weer goed, andere dan weer ineens een stuk minder. Ja, ik ben helaas ook de enige in het clubje. Maar goed, we hebben dit forum ook.

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Volgens mijn leraar bij new Horizons moet je goed zorgen dat je de volgende dingen kent.

-WSUS (wordt idd niet besproken in 291 maar je krijgt het wel)
-Subnetten
-DHCP alle ins en outs b.v alle scope options etc. moet je weten
-DNS ook alle ins en outs

Voor de laatste 2 optie is het dus makkelijk als je een server hebt waarin dit geïnstalleerd is zodat je alle opties enz kunt nakijken.

Ik ga hem over een maandje doen dus graag hoor ik over het examen.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• endless
  • Niet online
xylonite schreef op woensdag 12 september 2007 @ 16:10:
Volgens mijn leraar bij new Horizons moet je goed zorgen dat je de volgende dingen kent.

-WSUS (wordt idd niet besproken in 291 maar je krijgt het wel)
-Subnetten
-DHCP alle ins en outs b.v alle scope options etc. moet je weten
-DNS ook alle ins en outs

Voor de laatste 2 optie is het dus makkelijk als je een server hebt waarin dit geïnstalleerd is zodat je alle opties enz kunt nakijken.

Ik ga hem over een maandje doen dus graag hoor ik over het examen.
WSUS kwam ik idd ook tegen in de proefexamens..
Maar dat gedeelte moet wel meevallen denk ik.

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:53

fatshark

fat to da bone

Ik ga volden week vrijdag 291 doen.
Heb alle nuggets bekeken waarvan DNS en RRAS 2x (hehe)
Lekker met DNS lopen spelen in een VPC omgeving.
Proefexamens lopen goed en lekker (wel lange lappen tekst sommige vragen)
Op examen krijg je shitload aan DNS vragen, DHCP iets minder maar ook genoeg, verder wat WSUS, VPN en IPSEC vraagjes en enkele subnet vragen.
Succes iedereen die ook voor de beast gaat.

fat to da bone

Anoniem: 231128

vraagje: ben MCSE 2003 en wil graag security gaan doen.
Nu kom ik 3 examens tegen nl de 70-227, 70-350 en de 70-298
227 is installing,configuring and administering a ISA 2000 server
350 is implementing aISA 2004 server
de 298 is designing security for a 2003 network
Moet ik ze alle 3 doen?

heb dus al de 270,290,291,293,294,297 en 299 gehaald

• endless
  • Niet online
Helaas.. Met 572 dik gezakt voor 291..
Hij was echt pittig!

code:
1
2
3
4
5
Implement, Manage, and maintain IP Addressing:                65%
Implement, Manage, and Maintain Name Resolution:              85%
Implement, manage and Maintain Network Security:              35%
Implement, Manage, and Maintain Routing and Remote Acces:     20%
Maintain a Network Infrastrcuture:                            75%

Ongeveer, ik weet dus in ieder geval wel wat ik nodig moet doorkijken.. :X
Naja, over een weekje of twee nog een keer proberen!

Anoniem: 114719

waar kan een beginner het beste beginnen? het liefst doe ik het klassikaal en wil ik beginnen met 70-270 in de omgeving gelderland (nijmegen).

Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam op cco uit, daar krijg je er ook nog een laptop bij :) maar is de prijs ook erg hoog.

Met welke boeken zal ik beginnen als ik het uit de boeken wil leren?

Mensen sorry voor deze misschien simpele vragen maar ik zit echt vast en wil zo snel mogelijk mcp behalen, daarna mcsa.

Anoniem: 231128

Anoniem: 114719 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:03:
waar kan een beginner het beste beginnen? het liefst doe ik het klassikaal en wil ik beginnen met 70-270 in de omgeving gelderland (nijmegen).

Ik heb al een beetje rondgekeken en kwam op cco uit, daar krijg je er ook nog een laptop bij :) maar is de prijs ook erg hoog.

Mensen sorry voor deze misschien simpele vragen maar ik zit echt vast en wil zo snel mogelijk mcp behalen, daarna mcsa.
Windows XP is mijn inziens het makkelijkst om mee te beginnen.

Implementing and Supporting Microsoft Windows XP Professional
Course 2272 is het zelfde als M2272 (is dus het boek)

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 18:59
Ik zit met een klein probleem volgens mij.
Ik heb afgelopen jaar in April 70-270 gehaald. Maar ik ben al een tijd bezig met microsoft om mijn MCP id te krijgen, er is iets bij microsoft niet goed gegaan daarmee. Maar nu wil ik of volgende week of de week erna examen doen voor 70-290. Heb ik dan mijn mcp id al nodig, of kan ik dat later ook nog koppelen?

• endless
  • Niet online
Anoniem: 114719 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 12:03:

De boeken kun je gewoon vinden op de Microsoft site, de MSPress boeken zijn aanraders.
Zoek ook eens op google naar MCSA, daar kun je al een heleboel vinden.

Heb je geen werkgever die dit vergoedt, dat zou alles wel een stuk makkelijker maken.. ;)

• lentheman1
endless schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:45:
Helaas.. Met 572 dik gezakt voor 291..
Hij was echt pittig!

code:
1
2
3
4
5
Implement, Manage, and maintain IP Addressing:                65%
Implement, Manage, and Maintain Name Resolution:              85%
Implement, manage and Maintain Network Security:              35%
Implement, Manage, and Maintain Routing and Remote Acces:     20%
Maintain a Network Infrastrcuture:                            75%

Ongeveer, ik weet dus in ieder geval wel wat ik nodig moet doorkijken.. :X
Naja, over een weekje of twee nog een keer proberen!
Zo da's balen zeg. Ik ga nog ff extra goed leren. Ben vandaag druk bezig met examenvragen en die gaan redelijk. Morgen kan ik nog heel de dag zitten en natuurlijk het weekend. Maandagochtend om 10:00 uur ga ik ervoor. Ik zie dat je bij RRAS een beetje de mist in ging? Kreeg je daar veel vragen over? Hoeveel vragen had je in totaal? veel sims, hotspots?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
MADG0BLIN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:33:
Ik heb afgelopen jaar in April 70-270 gehaald. Maar ik ben al een tijd bezig met microsoft om mijn MCP id te krijgen, er is iets bij microsoft niet goed gegaan daarmee. Maar nu wil ik of volgende week of de week erna examen doen voor 70-290. Heb ik dan mijn mcp id al nodig, of kan ik dat later ook nog koppelen?
even bellen naar 080002275844, trek er even een half uurtje voor uit en je hebt je id en het is geactiveerd op je live id :)

[ Voor 1% gewijzigd door IKKE86 op 13-09-2007 14:22 . Reden: typo ]

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

MADG0BLIN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:33:
Je doet examen met je id die je bij Prometric heb gekregen, dit heeft niks te maken met je MCP ID van Microsoft.
De uitslag van je examen geeft Prometric aan Microsoft door.
Omdat je aan de hand van je naam een MCP ID krijgt komt het uiteindelijk wel goed terecht

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 15:08

BFS

Rude awakening

Even een tip die ik kreeg van een MCT: Als je een sim doet en je denkt klaar te zijn. Reset de sim dan even en voer je aanpassing daarna nog een keer door. De sim gaat namelijk ook op tijd en op die manier schijn je dus beter te scoren op de sims.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• MADG0BLIN
IKKE86 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:20:
[...]

even bellen naar 080002275844, trek er even een half uurtje voor uit en je hebt je id en het is geactiveerd op je live id :)
Heb ik inderdaad een tijd mee aan de lijn gehangen. Maar daar kwamen ze er niet uit.
Moest een mail sturen met alle info erin en ze zijn er nu nog mee bezig.
xylonite schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:24:
[...]

Je doet examen met je id die je bij Prometric heb gekregen, dit heeft niks te maken met je MCP ID van Microsoft.
De uitslag van je examen geeft Prometric aan Microsoft door.
Omdat je aan de hand van je naam een MCP ID krijgt komt het uiteindelijk wel goed terecht
Jij bedoelt de Candidate ID?

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 08:54
MADG0BLIN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:55:
[...]

Heb ik inderdaad een tijd mee aan de lijn gehangen. Maar daar kwamen ze er niet uit.
ik werd doorverbonden met dit nummer 08000228091 van microsoft zelf, daar was het zo geregeld bij mij

• endless
  • Niet online
lentheman1 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:13:
[...]

Zo da's balen zeg. Ik ga nog ff extra goed leren. Ben vandaag druk bezig met examenvragen en die gaan redelijk. Morgen kan ik nog heel de dag zitten en natuurlijk het weekend. Maandagochtend om 10:00 uur ga ik ervoor. Ik zie dat je bij RRAS een beetje de mist in ging? Kreeg je daar veel vragen over? Hoeveel vragen had je in totaal? veel sims, hotspots?
Het waren 46 vragen, ik had 4 sims, en rond de 3 hotspots.
RRAS kwam redelijk veel voor inderdaad, ook erg veel WSUS.

Anoniem: 200108

70-294 gehaald met 934 punten. Maar 42 vragen en 3 sims. De sims waren goed te doen. Zaten alleen wel een aantal zeer vervelende (onduidelijk, zelfs onredelijke) vragen bij. Blijkbaar toch de goede keuzes gemaakt, puur op inmiddels ervaring. Wel twee uur over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

MADG0BLIN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:55:
[...]

[...]

Jij bedoelt de Candidate ID?
Bij Prometric gebruik je je Candidate ID inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
Anoniem: 231128 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 11:03:
vraagje: ben MCSE 2003 en wil graag security gaan doen.
Nu kom ik 3 examens tegen nl de 70-227, 70-350 en de 70-298
227 is installing,configuring and administering a ISA 2000 server
350 is implementing aISA 2004 server
de 298 is designing security for a 2003 network
Moet ik ze alle 3 doen?

heb dus al de 270,290,291,293,294,297 en 299 gehaald
jij moet de 70-298! de 299 is al je elective ipv 227 of 350

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Balen, vooralsnog staat Compu'Train Amsterdam Sloterdijk niet bij de aangesloten examencentra van Prometric. Vestiging Utrecht echter wel, dus wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb op vorig maand m'n 70-270 gehaald en vroeg me nu af hoelang het zou duren voordat ik de certificaat opgestuurd krijg. Volgens NewHorizons zou het 3 weken moet zijn maar deze zijn inmiddels verstreken. Had 986/1000 en heb de microsoft boeken gelezen en de testout sim (dit laatste is een echte aanrader).

Een ander vraagje; Wat is ongeveer de gemiddelde tijd voor het MCSE traject? De manier waarop ik nu leer (Testout, vmware met met setups die in boeken terug te vinden zijn, boeken zelf) is het mogelijk om elke 2 weken een examen te doen. Is dit realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Mr.Nash schreef op maandag 17 september 2007 @ 10:13:
Heb op vorig maand m'n 70-270 gehaald en vroeg me nu af hoelang het zou duren voordat ik de certificaat opgestuurd krijg. Volgens NewHorizons zou het 3 weken moet zijn maar deze zijn inmiddels verstreken. Had 986/1000 en heb de microsoft boeken gelezen en de testout sim (dit laatste is een echte aanrader).

Een ander vraagje; Wat is ongeveer de gemiddelde tijd voor het MCSE traject? De manier waarop ik nu leer (Testout, vmware met met setups die in boeken terug te vinden zijn, boeken zelf) is het mogelijk om elke 2 weken een examen te doen. Is dit realistisch?
Het ontvangen van de certificaten scheelt per keer gewoon..
De ene keer duurt het 5 weken, de andere keer heb je hem binnen 3 weken.
Je moet hem echter wel zelf aanvragen via https://mcp.microsoft.com/mcp .
Hierboven ergens staat daar ook al een uitlegje van gepost door mij.

Elke twee weken is erg snel, maar het zou wel kunnen, ik denk dat er weinig mensen zijn die het boek kunnen leren binen twee weken. Maar met testout's kan het opzich misschien wel.
Zo doet de ene een half jaartje over zijn MSCE, en de andere 2 jaar. Het is maar hoeveel tijd je eraan wilt besteden en hoe je de stof wilt opnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
aaaaaaaaaaaaaaaahhhhh, helaas m'n 70-291 niet gehaald. Gezakt met 636 punten.
had bijna alles goed van RRAS, Manage and Maintain IP adressing en zelfs DNS was redelijk maar ik ging de mist in bij Implement, manage and Maintain Network Security en Mantain a Network Infrastructure. Kreeg iets van 6 á 7 vragen over WSUS. daar had ik ff niet op gerekend en veel vragen over performance log, counters instellen etc.

Helaas 'the beast' nog niet kunnen verslaan. Ga het over 2 weekjes nog es proberen. En misschien toch wat meer richten op security en wsus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
lentheman1 schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:17:
aaaaaaaaaaaaaaaahhhhh, helaas m'n 70-291 niet gehaald. Gezakt met 636 punten.
had bijna alles goed van RRAS, Manage and Maintain IP adressing en zelfs DNS was redelijk maar ik ging de mist in bij Implement, manage and Maintain Network Security en Mantain a Network Infrastructure. Kreeg iets van 6 á 7 vragen over WSUS. daar had ik ff niet op gerekend en veel vragen over performance log, counters instellen etc.

Helaas 'the beast' nog niet kunnen verslaan. Ga het over 2 weekjes nog es proberen. En misschien toch wat meer richten op security en wsus.
Jammer man!
Naja, in ieder geval een hogere score dan dat ik had!

Over WSUS:
endless schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:38:
[...]

Het waren 46 vragen, ik had 4 sims, en rond de 3 hotspots.
RRAS kwam redelijk veel voor inderdaad, ook erg veel WSUS.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaZo schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 22:00:
Balen, vooralsnog staat Compu'Train Amsterdam Sloterdijk niet bij de aangesloten examencentra van Prometric. Vestiging Utrecht echter wel, dus wat niet is kan nog komen.
Je kunt wel bij Global Knowledge bij Sloterdijk (Kingsfordweg) gaan. die zijn wel aangesloten bij Prometric. Vanmorgen ook geweest.
70-297 gedaan. Wat een rot examen, 5 cases, per case een x-aantal minuten (max 25). Nadat je een case gehad hebt kun je niks meer aanpassen achteraf. Ook als je een x-aantal minuten over hebt mag je die niet meenemen bij een volgende case.
Toch succesvol afgelegd, 945 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
endless! ik weet het. Had gewoon ff wat meer moeten kijken naar WSUS en security.

Derice, gefeliciteerd. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
by the way....hoeveel punten is een standaard meerkeuze vraag bij 70-291 of welk examen eigenlijk dan ook waard? Heeft iemand een idee van de puntentelling?
Ik had vanochtend namelijk een simulatie bij m'n examen waarvan ik 2 van de 3 dingetjes die ik moest doen zeker goed had en bij die 3e twijfelde ik. Maar worden ook gedeeltes goed gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Is officieel niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Mensen, vergeten jullie de Microsoft 2nd shot actie niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Vóór je examen invullen, als je hem niet haalt, mag je de tweede keer gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Onlangs 70-285 gedaan en geslaagd. :)

Ik ben nu dus MCSE 2003 + Messaging.
En als extra bonus ben ik ook nog MCSE 2000 + Messaging.
Ik had voor mijn MCSE 2000 track toentertijd ook 70-224 (Installing, Configuring, and Administering MS Exchange 2000 Server) gedaan, maar niet het design examen van Exchange 2000.

Met het behalen van 70-285 is dit ook gelijk gedaan. :Y)

Volgende examen is 70-299!
Anoniem: 23171 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:07:
Afgelopen vrijdag 70-284 gedaan en geslaagd met 850 punten!

Ik had verwacht dat ik een nog hogere score had gehaald, aangezien ik alle multiple-gok antwoorden had kunnen weerleggen om de juiste te kiezen.
Blijkbaar toch ergens een paar foutjes gemaakt. :P
Ach ja, ik heb het iig geval gehaald!

Ik ga nu voor de 70-285, deze probeer ik deze maand nog te halen.
Daarna nog 70-298, 70-299, 70-350 en daarna begin ik met Citrix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
Anoniem: 23171 schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:55:
Onlangs 70-285 gedaan en geslaagd. :)

Ik ben nu dus MCSE 2003 + Messaging.
En als extra bonus ben ik ook nog MCSE 2000 + Messaging.
Ik had voor mijn MCSE 2000 track toentertijd ook 70-224 (Installing, Configuring, and Administering MS Exchange 2000 Server) gedaan, maar niet het design examen van Exchange 2000.

Met het behalen van 70-285 is dit ook gelijk gedaan. :Y)

Volgende examen is 70-299!

[...]
Gefeliciteerd! Ik ben sinds afgelopen vrijdag MCSE +messaging +security.
De 70-299 is best pittig, bereid je goed voor!

• yonexfreak
  • Laatst online: 19-05 16:29
vanmorgen bij Computrain Amsterdam 1e examen voor de 70-270 gedaan en deze behaald met 934 punten :)

Voor volgende week wil ik de 70-290 gaan doen.

Heb zelf het MCP trainer traject gevolgd voor 70-270+70-290 wat opzich goed bevalt!

I don't drive fast, I only fly low!

Anoniem: 164237

Ik moet binnenkort examen doen voor 70-290,
hoeveel sims kan ik ongeveer verwachten in zo'n examen?
Gooien ze het hele examen er vol mee? of maar een stuk of 5 ofzo?

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Anoniem: 164237 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:08:
Ik moet binnenkort examen doen voor 70-290,
hoeveel sims kan ik ongeveer verwachten in zo'n examen?
Gooien ze het hele examen er vol mee? of maar een stuk of 5 ofzo?
Je hebt er volgens mij minimaal 3, maar ik had er een maand geleden 10

Hmm dus als je ze alle 10 zou verknallen kan je het theoretisch niet eens meer halen :|

• rimpeldinky
  • Laatst online: 18-05 20:31

rimpeldinky

nani?

klopt, maar verdien je het dan ook nog? als je 10! sims verknalt?

*burp*

Uiteraard niet, ik zeg ook niet dat het gebeurt, maar in theorie zak je dus dan meteen ;)
Ik ben nu ook druk aan het leren maar ik blijf steken op 1 stuk, de verschillen tussen alle soorten groepen binnen de ADS.

Wie kan mij in normaal hollands uitleggen het verschil tussen de groepen:
Global
Universal
Domain Local

Wanneer moet je nou welke gebruiken?
Ik kom er maar niet uit |:(

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Globale Groepen, daar doe je mensen in.
Globale Groepen stop je in Locale Groepen.
Locale Groepen gebruik je om rechten op dingen te geven.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Dat leg je wel heel simpel uit hehe.
Domain local mis ik hierin nog en universal.
Universal is alleen voor forests dacht ik.

• BFS

BFS

Rude awakening

Beetje googlen kan geen kwaad:

All Good Users Do Love Permissions

Accounts are placed in global groups, Global groups are placed in universal groups, Universal groups are placed in domain local groups, and Domain Local groups are assigned Permissions.

Linkje

Edit:

Maar de manier waarop Yatze het verteld is denk ik toch behoorlijk gangbaar voor de meeste bedrijven met een enkel domein.

[ Voor 16% gewijzigd door BFS op 20-09-2007 09:37 ]

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Yanze
Het is ook niet zo moeilijk, misschien heb je hier iets aan?

http://technet2.microsoft...c9f804e1033.mspx?mfr=true

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Ik ga 1 oktober 70-270 doen. Ik heb een Testking versie met 210 vragen. Volgens mijn collega's is dat ook 1 van de meest recente.
Kan iemand mij vertellen of er misschien een nieuwe versie is (nieuwe vragen) of zijn de vragen de afgelopen tijd niet veranderd?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Yanze
Afgelopen september hebben ze alle antwoorden die eerst bij C stonden onder B gezet en andersom, dus let goed op!

• Tweakod3x
Das niet zo'n probleem. Als de antwoorden maar te herkennen zijn ;)

• lentheman1
Uh...is het niet ook de bedoeling dat je ook de antwoorden ech kent i.p.v. herkennen?
Begrijp me goed, testkings zijn superhandig maar het werkt natuurlijk veel beter als je ook echt weet waarom het antwoord is zoals het is.

• rimpeldinky
  • Laatst online: 18-05 20:31

rimpeldinky

nani?

lentheman1 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:51:
Uh...is het niet ook de bedoeling dat je ook de antwoorden ech kent i.p.v. herkennen?
Begrijp me goed, testkings zijn superhandig maar het werkt natuurlijk veel beter als je ook echt weet waarom het antwoord is zoals het is.
jep, ik denk ook dat de mensen die het puur op antwoorden doen vanzelf door de mand vallen als ze echt tegen een probleem oplopen dus ik zou me er niet druk om maken ;)

*burp*

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Klant: "In welke groep moet ik deze gebruiker aanmaken?"
Papieren MCSE-er:"B"

[ Voor 15% gewijzigd door xylonite op 20-09-2007 14:02 ]

• Tweakod3x
Lol ;) Nee natuurlijk heb ik het boek ook gewoon geleerd en de theorie zit er ook best wel goed in. Maar daarom is het nog wel handig welke vragen je kunt verwachten :)

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:01
Dat van die groepen vond ik zelf ook een lastig stukje, voor mijzelf vond ik dit wel een aardige link met vooral het voorbeeld op het eind http://thelazyadmin.com/b...y-Groups-Demystified.aspx

Anoniem: 23171

DaPoztMaster schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:03:
[...]

Gefeliciteerd! Ik ben sinds afgelopen vrijdag MCSE +messaging +security.
De 70-299 is best pittig, bereid je goed voor!
Dank je.
Ik vind 70-299 eigenlijk best wel te doen (op het eerste gezicht). Komt misschien ook wel door het feit dat de stof die ik voor 70-296 te uitgebreid had bestudeerd, zoals IPSec, Certificates, Security templates etc, weer terug komt in dit examen.

Sterker nog, ik heb morgenochtend het 70-299 examen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 23:48
Ik ga binnenkort 70-294 doen. Iemand al ervaring mee? Is ie moeilijk? Volgens mij is ie goed te doen als ik zo mijn studie matriaal door blader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
blablable schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:
Ik ga binnenkort 70-294 doen. Iemand al ervaring mee? Is ie moeilijk? Volgens mij is ie goed te doen als ik zo mijn studie matriaal door blader...
Ik ga op 8 oktober de 70-294 doen. Volgens mij wordt dit de makkelijkste tot nog toe (na 270-290-291 en 293). Alles over AD is volgens mij al in alle voorgaande examens aan bod geweest, alleen gaan ze er nu wat dieper op in. Ik gebruik trouwens de boeken van Microsoft Self-Paced Training Kit, CBT Nuggets en Testking V33.

Ik baal alleen over de plaats van mijn examen. Ik deed het altijd bij Azlan in Zwolle, ging altijd goed, geen problemen, uitstekende lokatie. Dit kan dus nu niet meer. Ik moet naar Enschede. maar afwachten hoe dit is (ik kom uit Deventer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233988

xylonite schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:25:
[...]

Je hebt er volgens mij minimaal 3, maar ik had er een maand geleden 10
Heb vandaag de 70-290 gedaan. 45 vragen, zaten iets van 8 sims in. Geslaagd! 828 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Zo na +/- 3 weken intensief:
- 2x cbt nuggets gekeken (aanrader)
- 2x testout simulaties doorlopen (aanrader)
- 1x grondig Trainsignal DNS gekeken (ook zeer goed aan te raden)
- 1x samenvatting transcender doorgenomen
- lekker rond testen in VPC (gewoon een must!)

Heb ik eindelijk de 70-291 verslagen en hoe, met een geweldige 980 punten.
Examen is echt goed te doen en het beast achtige valt op zich wel mee (misschien omdat ik "teveel" geleerd heb :-)

Mijn ervaring is dat de examen vragen echt uit lappen tekst bestaan laat je hierdoor niet gek maken haal de essentiele punten eruit en let goed op instinkers!
Veel DNS gehad uiteraard en WSUS ook aardig wat, verder 3 simulaties gehad mbt RRAS, DNS MX en Delegation.

Vandaag ook eerst via Prometric geboekt en examen gemaakt.
ik had andere software bij CompuTrain van prometric, voorheen software van VUE/CompuTrain gehad)
Wat een klote software, voorheen had ik andere software waar je makkelijk de exhibits in kon laten mergen met het scherm zeg maar, na x aantal vragen lange laadtijden (waardoor ik dacht dat het examen hing beetje muis bewegen en klikken en hij ging gelukkig weer verder)

Volgende examen is 284 en MCSA titel :-)

I'm gonna miss James Conrad.... _/-\o_

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-04 21:53

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Heb vandaag ook 070-290 gehaald met 942 punten. Heb bijna een maand geoefend (Testout, VPC, diverse boeken) en hem vandaag eindelijk gehaald. Ga hierna m'n CCNA doen waarna ik weer doorga voor MCSA/MCSE met 070-291.

Zelf denk ik dat het veel te lang heefft geduurd en wil in het vervolg proberen iets sneller te zijn met leren (+-3 weken ipv 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Mr.Nash schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:05:
Heb vandaag ook 070-290 gehaald met 942 punten. Heb bijna een maand geoefend (Testout, VPC, diverse boeken) en hem vandaag eindelijk gehaald. Ga hierna m'n CCNA doen waarna ik weer doorga voor MCSA/MCSE met 070-291.

Zelf denk ik dat het veel te lang heefft geduurd en wil in het vervolg proberen iets sneller te zijn met leren (+-3 weken ipv 4)
Ik weet niet hoeveel vrijetijd jij hebt, maar ik met mijn 40 urige werkweek en eigen huis red het echt niet om iedere 4 weken een examen te doen.

Ik vind dus niet dat 4 weken te lang heeft geduurt.

[ Voor 4% gewijzigd door xylonite op 24-09-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Beetje afhankelijk van je parate kennis en de manier waarop je leert. Ik zit dit jaar op 8 examens (ook niet MS) en daar gaan er nog zeker 5 bij komen (Waarvan 3 eLearning gebaseerde examens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Anoniem: 233988 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:25:
[...]

Heb vandaag de 70-290 gedaan. 45 vragen, zaten iets van 8 sims in. Geslaagd! 828 punten.
Wat voor vragen zater er vooral in?
Ik ben van plan om volgende week deze te gaan doen.

Heb eindelijk ook mijn MCP id binnen. Heeft even geduurd, maar ja, hij is er nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 21:36

CasGas

.

Vandaag dan voor de tweede maal 70-291 gedaan, vorige keer gezakt met 615 punten en dan vandaag marginaal over de streep, 720 punten. Maar hebben is hebben, ben er al blij zat mee, nu nog 284 en me MCSA is binnen.

Iemand enig idee hoeveel vragen 284 ongeveer heeft op het examen, ook iets van 45?

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fatshark

fatshark

fat to da bone

Settler schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:43:
Vandaag dan voor de tweede maal 70-291 gedaan, vorige keer gezakt met 615 punten en dan vandaag marginaal over de streep, 720 punten. Maar hebben is hebben, ben er al blij zat mee, nu nog 284 en me MCSA is binnen.

Iemand enig idee hoeveel vragen 284 ongeveer heeft op het examen, ook iets van 45?
Hey Settler jij ook 291 gehaaldd en ook op naar de 284 same as here :-)
Al een idee wanneer jij voor de 284 wilt op gaan?
Ik denk dat de 284 ook ong 45 vragen heeft net zoals de voorgaande die je gehad hebt voor mcsa :-)
Al idee wat jij gaat gebruiken voor leren/trainen etc.?
Feli met je 291 iig

[ Voor 6% gewijzigd door fatshark op 24-09-2007 19:48 ]

fat to da bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Settler, had je een examen wat veel op je vorige leek? Ik heb het vorige week ook net niet gehaald met 636 punten terwijl ik naar mijn inzien toch ook goed had geleerd. Ik ging de mist in bij security templates en stukje wsus.

Fatshark, als ik jouw examen onderwerpen lees heb je volgens mij zo'n beetje dezelfde gehad als ik.
Zeker qua sims.

3 oktober ga ik het nog een keer proberen. Sh*t da's volgende week al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Settler schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:43:

Gefeliciteerd,

Ik heb het aantal vragen in dit topic al eens voorbij zien komen voor de 284, volgens mij waren dat er iets van 30 of 35.
Correct me if i'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 21:36

CasGas

.

Thanx allen! Ben er ook erg blij mee dat die achter de rug is..

Het examen leek (vond ik) wel veel op het vorig examen, veel vragen die weer terug kwamen. Wat betreft 284, die staat gepland voor 29 oktober, maar die zal waarschijnlijk ook makkerlijk (en leuker) zijn dan 291.. :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MADG0BLIN schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:44:
[...]

Wat voor vragen zater er vooral in?
Ik ben van plan om volgende week deze te gaan doen.

Heb eindelijk ook mijn MCP id binnen. Heeft even geduurd, maar ja, hij is er nu.
Dat wil ik eigenlijk ook wel weten..
Iemand?

• technopeuter
Anoniem: 164237 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 08:30:
Uiteraard niet, ik zeg ook niet dat het gebeurt, maar in theorie zak je dus dan meteen ;)
Ik ben nu ook druk aan het leren maar ik blijf steken op 1 stuk, de verschillen tussen alle soorten groepen binnen de ADS.

Wie kan mij in normaal hollands uitleggen het verschil tussen de groepen:
Global
Universal
Domain Local

Wanneer moet je nou welke gebruiken?
Ik kom er maar niet uit |:(
Hier komt mijn uitleg, graag evt aangeven wat niet klopt of beter kan dan kunnen we em evt stationary maken! zeg ook als je het niet snapt en wat je niet begrijpt.

1. groepen hebben veel te maken met je domain functional level (da's een ander verhaal) ik probeer het zo algemeen mogelijk te houden anders zie je door de tree's het forest niet meer!
we gaan uit van Native 2003 functional level.
2.We praten hier over security-groepen> die kun je gebruiken voor security EN distributielijsten(exchange)

Global groeps(Gg):kun je users,computers en groepen(UCG) lid van maken die in je EIGEN domein zitten. Een Gg is zichtbaar in je forest en kun je toevoegen aan groepen in je forest.
G-groups worden vooral gebruikt om users te groeperen op basis van functies of bedrijfsonderdelen. De groepen zijn ook zichtbaar in je GAL(sadreslijst in je outlook) zodat ze makkelijk als distributielijst te gebruiken zijn. de naamgeving voor Gg is dan ook zo makelijk mogelijk.
Bijv: verkoop, directie, secretariaat, receptie etc..

DomainLocal groups(DL) Kan USG bevatten vanuit je hele forest (dus alle verschillende doimeinen waar je een goede trust mee hebt) DL zijn alleen zichtbaar in je EIGEN domein dus als je een groep wilt toevoegen aan een DACL van een printer zie je alleen de DL-groups van je eigen domein.
DL groups worden vooral gebruikt om rechten op recources aan een groep te geven ipv aan individuele gebruikers. dus bijv. een DL-group: DL_PRN003_ZWprinten dat is dus een groep die rechten heeft op de printer 003 om zwart/wit te kunnen printen.

Universal groups(U) Kunnen USG vanuit je hele forest bevatten en kun je ook in je hele forest toepassen. Voordeel:overal zichtbaar en toepasbaar, Nadeel: replicatie. Men adviseerd om dan ook alleen maar GG lid te maken van U-groups (minder wijzigingen dan als je er users in mikt dus minder replicatie)

Waarom adviseer MS om AGDLP toe te passen en ook AGUDLP?
flexibiliteit en overzicht. Doordat je alle recourcetoegangen vertaalt in DL-groups hoef je niet meer te brouwsen naar de fileserver op permissies te zetten. je kun alles managen vanuit AD!
Overzicht:je kun alles managen vanuit AD!(of had ik dat al genoemt ;) ) het is makkelijker om even in een Gg te kijken wie er lid van is en waar hij lid van is. dit geeft overzicht..
AGUDLP: Om vanuit verschillende domeinen rechten te geven op recources in verschillende domeinen.
tot slot: in de ICT is het normaal dat als je een bepaalt probleem hebt je gewoon een laag er tussenvoegd (denk aan virtualisatie/OSI-model/citrix etc) dat doen we dus ook met groepen en het AGDLP-model

diskeltische lurker

• Yanze
technopeuter schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:02:
[...]ik probeer het zo algemeen mogelijk te houden anders zie je door de tree's het forest niet meer!
_O-

Anoniem: 229671

Whoehoeoeoeoeoeooee geslaagd voor me 290 met 845 punten :cheer:
next stop de 70-291 (die is btw best wel pittig moet ik toegeven)

• lentheman1
yep, vond 290 echt meevallen in vergelijking met 291.

Daarbij hele andere uitleg van subnetting als ik op mijn CCNA had :s

iemand de 291 versie van CBT ergens staan, die gast van Learnkeys is echt een saaie dork :yes:
die zou beter grafredes digitaal kunnen gaan produceren........

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Anoniem: 229671 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:05:
Whoehoeoeoeoeoeooee geslaagd voor me 290 met 845 punten :cheer:
next stop de 70-291 (die is btw best wel pittig moet ik toegeven)
Gefeliciteerd, ik ben ook met de 291 bezig daar krijg je best veel informatie voor je kiezen.

xylonite schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:37:
[...]

Gefeliciteerd, ik ben ook met de 291 bezig daar krijg je best veel informatie voor je kiezen.
danku danku......

ben blij dat CCNA al binnen is dus kan subnetting eigenlijk wel overslaan :)

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:00
10 september ben ik op geweest voor 70-296. (upgrade mcse2000 --> mcse2003)

Ik heb hem gelukkig gehaald met 800 punten. Hij was beter te doen dan de 70-292, maar dat komt waarschijnlijk doordat er best veel overlapping in het 296 examen zat tov de 292!

Eindelijk mcse2003! :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Jongens... 1 Testking vraagje uit 70-290 waar ik even niet uitkom..
You work as the network administrator at TestKing.com. The TestKing.com
network consists of a single Active Directory domain named testking.com. All
servers on the TestKing.com network run Windows Server 2003 and all client
computers run Windows XP Professional.

The domain contains a group named SalesAdmin that requires permission to add
Group Policy links and create Group Policy objects (GPOs) exclusively for the Sales
organizational unit (OU).
You have received instruction from the CIO to configure the domain to provide the
SalesAdmin group with the minimum permissions necessary to meet these
requirements.

How will you accomplish the task?

A. Assign the SalesAdmin group the Manage Group Policy links task by running the
Delegation of Control wizard on the domain.
B. Add the SalesAdmin group to the Creator Owners group.
C. Assign the SalesAdmin group the Allow - Apply Group Policy permission by
configuirng the discretionary access control list on all the Group policy links to the Sales
OU.
D. Assign the SalesAdmin group the Manage Group Policy links task by running the
Delegation of Control wizard on the Sales OU.
Wat zouden jullie kiezen?
Volgens TK is het antwoord B.. maar er staat geen uitleg bij. En volgens mij is het ook nog is fout
Volgens mij is het antwoord D namelijk.

Ben het met je eens, ik zou ook voor D gaan.
Overigens zitten er wel vaker fouten in TK's.

Idd.. create owners group is helemaal niet van toepassing hierin
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.