Heeft iemand van jullie examen 70-238 (laatste Exchange 2007 examen voor MCITP) al gedaan?
237 was echt gemakkelijk; is 238 van hetzelfde niveau?
237 was echt gemakkelijk; is 238 van hetzelfde niveau?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Wilde altijd al iets over computers weten
Ja. Maar ingebouwd in de examen-software.SirDarkAngel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:56:
Welke calculator kan er tijdens het examen worden gebruikt, is dit de standaard Windows Calculator?
Nee.Incl scientific view?
[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 06-08-2007 09:37 ]
[ Voor 11% gewijzigd door xylonite op 06-08-2007 12:31 ]
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Pff ik ben nu met 291 begonnen maar kan me er moeilijk toe zetten met dit weer.... iemand ideen om het te overlevenxienator schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:23:
70-290 gisteren behaald (net met 712 punten maar goed voor iemand met weinig Windows Server 2003 ervaring vond ik het wel oké)
Nu begonnen met 70-291 te leren. Lijkt me wel een stuk lastiger maar goed leren en vragen oefenen moet het vast wel lukken
Hoeveel vragen krijg je bij dit examen ? En voor de rest gewoon de LearnKey's en TestKing vragen oefenen ? Mijn doestelling is om einde van deze maand examen te doen.
En daarna Vista of XP (ik twijfel eigenlijk nog, iemand advies) en dan Exchange 2007 zodat ik mijn MCSA alvast heb
Dat lekkere weer is nu al over dus je kan weer beginnenPallas schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:05:
congratz xylonite !
[...]
Pff ik ben nu met 291 begonnen maar kan me er moeilijk toe zetten met dit weer.... iemand ideen om het te overleven![]()
Learnkey's dat zijn toch die dingen die ze bij de boeken doen? of kan je die ergens online vinden?xienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:17:
[...]
Dat lekkere weer is nu al over dus je kan weer beginnenIk was al begonnen met de Learnkey's tot nu toe veel zooi wat ik ooits weleens gehad heb maar ik al aardig kwijt was
No production networks were harmed during this posting
ben niet gek, ik ben een koekie!
Wat vond je er precies klote aan ??xylonite schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:31:
Ik heb vanaochtend de 70-290 verslagen met 828 punten.
Wat een K$%^&#@!t examen zeg, kreeg 45 vragen waarvan 6 simulaties.
Op naar de 70-291
Ik vondt het een moeilijk examen, veel van die vage vragen enz (geen voorbeeld paraat) en dan die 6 simulaties er nog bij terwijl je er naar horen zeggen normaal maar een 2 of 3 krijgt.
Verwijderd
Ik deel mijn examens gewoon zelf in. Me werk plant ze in als ik daarom vroeg. Denk eind van de maand dat ik zo beetje ga.lentheman1 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:22:
Hey xienator,
Ben zelf ook bezig met 70-291? hoever ben je? Ik volg de CBTnuggets video's. Gelukkig mag ik ook gewoon op m'n werk een videootje kijken. Maar probeer zoveel mogelijk te noteren dus ben lang bezig met die filmpjes. Het is moeilijk om te filteren voor je examen. Je weet natuurlijk wel een beetje wat ze kunnen vragen maar niet helemaal precies. Daarnaast gebruik ik ook af en toe het MS press boek. Ik heb 2 servers tot m'n beschikking en 1 werkstation. Helaas alleen geen internetverbinding voor die servers. Mijn tip is overigens ook gewoon lekker naar de bibliotheek te gaan met een laptop en daar leren. Ik heb zelf gemerkt dat ik daar niet afgeleid wordt. Thuis staat er toch een TV en sinds vorige week een Wii naar me te lonken. Hoop dat je er iets aan hebt. Wanneer moet je examen doen? Ga zelf 17 september.
[ Voor 0% gewijzigd door elevator op 06-08-2007 19:33 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
VMware werkt prima hier lekker makkelijk als je dan een flink scherm hebt kun je meerdere dingen naast elkaar openen.Hyp Hyper schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:47:
Ik ga langzaamaan ook eens beginnen aan de 70-291 na de 70-290...
Een oude(re) PC heb ik al ingericht met W2k3 server om te kunnen testen.
ik betrap mezelf er op dat ik zelfs op mijn 20" hier alles nog maximaliseer helaasxienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:01:
[...]
VMware werkt prima hier lekker makkelijk als je dan een flink scherm hebt kun je meerdere dingen naast elkaar openen.
Echt ideaal
*burp*
Bron: http://tweakers.net/nieuws/44772/Grote-monitor-verhoogt-arbeidsproductiviteit.htmlproductiviteitsexpert Peggy Duncan van PSC Press: 'De tijdwinst die je met twee kleine monitoren boekt is veel groter dan wanneer je een enkele grote monitor tot je beschikking krijgt.'
Eerlijk gezegd geen last van ik gebruik veel kleinere schermpjes naast elkaar. Heb trouwens een 21". Werkt echt ideaal zorimpeldinky schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:18:
[...]
ik betrap mezelf er op dat ik zelfs op mijn 20" hier alles nog maximaliseer helaas
Ik weet het.. heb alleen niets thuis met voldoende resources.xienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:01:
[...]
VMware werkt prima hier lekker makkelijk als je dan een flink scherm hebt kun je meerdere dingen naast elkaar openen.
Echt ideaal
Da's precies de reden (veel spelen met VM's met nieuwe Microsoft stuff etc.) dat ik in mei een Core2Duo e6600 met 4 Gb intern heb aangeschaftHyp Hyper schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:08:
[...]
Ik weet het.. heb alleen niets thuis met voldoende resources.
(beste wat ik heb is een 1800 Mhz laptopje met 512MB geheugen en mijn 'server' draait nu op een amd 1500+ met maar liefst 256MB)
Bij mijn volgende workstation wil ik daar inderdaad ook rekening mee houden. Wil zelfs de mogelijkheid open houden om 8 GBytes te plaatsen. Alleen zijn 2 GBytes reepjes nogal prijzig en desktop moederborden met 8 geheugen bankjes zijn er niet.Da's precies de reden (veel spelen met VM's met nieuwe Microsoft stuff etc.) dat ik in mei een Core2Duo e6600 met 4 Gb intern heb aangeschaft
cyspoz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:55:
[...]
Bij mijn volgende workstation wil ik daar inderdaad ook rekening mee houden. Wil zelfs de mogelijkheid open houden om 8 GBytes te plaatsen. Alleen zijn 2 GBytes reepjes nogal prijzig en desktop moederborden met 8 geheugen bankjes zijn er niet.
Zodra het geldschip binnen is ga ik ook aan ziets denken.TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:49:
[...]
Da's precies de reden (veel spelen met VM's met nieuwe Microsoft stuff etc.) dat ik in mei een Core2Duo e6600 met 4 Gb intern heb aangeschaft
Ik heb dus 4 x 1GB aangeschaft omdat probleem te voorkomen. Die 4 x 1 GB schuif ik dan later naar m'n server door (die ook nog vervangen moet worden) en dan koop ik 4 x 2GB voor m'n pccyspoz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:31:
[..]
Wat je natuurlijk wel kan doen VMaster is in eerste instantie 4 GBytes geheugen nemen met 2 GBytes reepjes en later nog een keer 2 GBytes reepjes bij kopen. Maar dat geeft meestal weer problemen dat die niet lekker in combinatie willen draaien omdat je al niet meer het type kan kopen wat je in eerste instantie hebt gekocht.
De Transcender is al enige tijd uit en hiermee is het examen te halen.xienator schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:04:
Klopt het dat er voor 70-620 (vista) nog niet zo veel materiaal beschikbaar is ?
Zijn toch oefen examens van Transcender ?Yanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:34:
[...]
De Transcender is al enige tijd uit en hiermee is het examen te halen.
Ja zijn wel goed maar dat doe ik meestal pas nadat ik de stof goed kenYanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:37:
Ja, maar oefenexamens zijn toch goed studiemateriaal? Of zoek je boeken?
hoe dat met w2k8 zit durf ik niet te zeggen maar 10 VM's van server 2k3 met verschillende rollen + 2 clients werken goed op een Q6600 met 8GB geheugenYanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:23:
Ik zit ook een beetje met zo'n situatie:
Als WSv (Windows Server virtualization) live is (half 2008 i guess) dan wil ik een machine samenstellen met:
- Windows Server 2008 Core om de boel te managen
- Ongeveer 10 virtuele machines om een leuke testomgeving te bouwen.
Als VM's wil ik gaan draaien:
- DC op W3K8
- SQL 2008 op W2K8
- SCCM 2007 op W2K8
- SCOM 2007 op W2K8
- SCDPM 2007 op W2K8
- SCVMM 2007 op W2K8
- Exchange 2007 op W2K8
- Vista Client om (bv) deployment te testen
- Ben ik iets vergeten?
VM's zullen allemaal wel 1GB memory nodig hebben, dus het liefst wil ik een machine bouwen met veel harde schijven en liefst 16GB memory. Zijn er speciale moederborden die zoiets ondersteunen? Machine mag best 2000-3000 eurie kosten, maar da's dan ook echt wel de limit
*burp*
Hihi, ik snap precies waar je het over hebt.xienator schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:04:
Dat gehele DNS verhaal is wel kut zeg. TCP/IP en DHCP zijn wel te doen maar DNS is toch verdomd vervelende materie bij 291
http://www.cbtnuggets.com/webapp/product?id=208lentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:52:
[...]
Hihi, ik snap precies waar je het over hebt.
Volg de CBT nuggets video's en heb net 4 video's van DNS gehad. Het begint nu wel redelijk te dagen maar ik moet zeggen dat het niet heel gemakkelijk is.
Ik zag dat er ook 4 video's waren van RRAS, ben benieuwd hoe dat is.
koop een stapeltje 2ehands routertjes en switches om mee te spelen thuis, dan is cisco ineens ook een stuk leukerlentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:37:
Wow! hij maakt Cisco leuk? da's ook best knap.
*burp*
Hmm...70-299 en 70-350?!lentheman1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:37:
zit nu weer bij het security gedeelte en dat wordt weer erg interessant!
Moet me nu weer voor m'n werk gaan storten op Wise Package Studio
Zit vandaag weer stukje te kijken, en hij gebruikt pinky & the brain als voorbeeld voor iets...lentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:37:
Wow! hij maakt Cisco leuk? da's ook best knap.
[ Voor 16% gewijzigd door paella op 12-08-2007 21:44 ]
Jups..vorig jaar zomer ergensblablable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:09:
Zo.. na 70-293 ben ik nu aan het leren voor 70-294... heb er zin an :-)
Interessante stof, leuk om mee bezig te zijn... Anderen die het al gehaald hebben?
Da's er een die ook nog op mijn lijstje staatlentheman1 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:24:
Goed gedaan beiden, ik ben nog niet zover. eerst nog 70-291 en dan 70-350. Ben ik iig MCSA.
Wil liefst daarna Certified Ethical Hacker gaan doen, lijkt me heel interessant.
Heb net examen voor 70-293 aangevraagd en zojuist de laatste bladzijde van m'n mspress boek uitgelezen. Nu nog wat test dingen doen en misschien nog een testkings doornemen en dan moet ik echt wel slagen dacht ik zo. Daarna aan de 70-294 en daarna 70-270 .. dan nog 2 en MCSEblablable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:09:
Zo.. na 70-293 ben ik nu aan het leren voor 70-294... heb er zin an :-)
Interessante stof, leuk om mee bezig te zijn... Anderen die het al gehaald hebben?
70-270? ben ik nou zo raar dat ik daarmee begon?
Verwijderd
nee je bent niet raarlentheman1 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:35:
[...]
70-270? ben ik nou zo raar dat ik daarmee begon?
Ik ben gewoon braaf de volgorde aan het volgen.
CCNA? daar toch maar es naar kijken dan.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Yanze op 18-08-2007 14:34 ]
Hoe heb jij je voor deze examens voorbereid? Demo omgeving? Cursus? Want volgens mij zijn er nog geen MSPress boeken beschikbaar?_Arthur schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:
Vrijdag mn 70-236 behaald met 904 punten. Volgende week vrijdag op naar 70-237. En daarna tzt op naar 70-238 voor MCITP Enterprise Messaging Administrator.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Ben je al beheerder nu? Oftewel: werk je er al mee? Dat maakt het wel een stuk makkelijker vond ik destijds.My-life schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:38:
Begint toch wel wat lastiger te worden vind ik.
*burp*
Verwijderd
Test omgeving lokaal in elkaar gedraait. Voor 70-236 werd 50% naar Powershell commands gevraagd, 10-20% naar recovery en verder algemenere zaken kwa configuratie zoals bv Edge <-> Hub subscriptions.BFS schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:
Hoe heb jij je voor deze examens voorbereid? Demo omgeving? Cursus? Want volgens mij zijn er nog geen MSPress boeken beschikbaar?
[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 22-08-2007 18:55 ]
Ach..'k heb een paar keer gehad dat het examen ff vastliep, maar na een minuut of 5 gaat het vaak vanzelf weer verderYanze schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:23:
Wat is dat toch met die crashende W2K3 examens? Je hoort het zoveel ...
Het is mij ook diverse malen overkomen, maar ik heb er nooit echt 'last' van gehad. Ik liet de test-engine gewoon 'uitcrashen' en startte daarna mijn examen opnieuw op (ik ken mijn Prometric nummer inmiddels uit mijn hoofd). De engine ging dan verder vanaf het moment dat het gecrashed was. Het is maar één keer voorgekomen dat opnieuw inloggen niet lukte en ik achter een ander systeem moest gaan zitten en daar lukte het vervolgens weer wel.
Met NT, 2000, Vista, W2K8 nooit problemen gehad, maar met W2K3 denk ik wel 5 keer.
*burp*
in princiepe wel, maar dat is niet mijn bedoelling eigenlijk, binnenkort een gesprek met een leverancier van het bedrijf die samen met mij (en het hoofd-ICT hier) een traject uitstippelenlentheman1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:01:
gelukkig heb ik dat nog niet gehad. Maar ja, heb ook nog maar 4x examen gedaan.
Heel goed Rimpeldinky (whatever dat mag zijn) dat je dat hebt kunnen regelen. Gelukkig is mijn werkgever ook zo coulant geweest om toestemming te geven. Nou, ja, toestemming? ze betalen alleen m'n examens+ leerboeken en ik krijg voor elk examen 1 studiedag. Nu heb ik al standaar 34 dagen maar 1 dagje extra is altijd leuk. Bedoel je met jouw MCSE-traject dat je ook klassikaal mag lessen?
[ Voor 9% gewijzigd door rimpeldinky op 23-08-2007 13:05 ]
*burp*
Dat is bij ons ook de constructie geweest, nu zijn we aan het overstappen op studiebudgetten waardoor je meer ruimte krijgt om ook eens een cursus cq training te volgen.lentheman1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:01:
gelukkig heb ik dat nog niet gehad. Maar ja, heb ook nog maar 4x examen gedaan.
Heel goed Rimpeldinky (whatever dat mag zijn) dat je dat hebt kunnen regelen. Gelukkig is mijn werkgever ook zo coulant geweest om toestemming te geven. Nou, ja, toestemming? ze betalen alleen m'n examens+ leerboeken en ik krijg voor elk examen 1 studiedag. Nu heb ik al standaar 34 dagen maar 1 dagje extra is altijd leuk. Bedoel je met jouw MCSE-traject dat je ook klassikaal mag lessen?
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspxMy-life schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:18:
Wat moet je minimaal en perse hebben voor MCSA? Er zijn er een paar verplicht plus een of twee naar keuze toch? Kan er niet helemaal uitkomen.
Ja dat weet ik dus ook niet, heb 70-290 en 70-291 beide gehaald met meer dan 820 punten (weet niet precies meer hoeveel), vond ze beide achteraf kennelijk redelijk makkelijk. Ga nu a.s. woensdag 70-293 maar ben nu aan het leren en vind het toch weer vrij lastig. Veel certificaten / ipsec vragen. Hoe het tegen elkaar op weegt, geen idee, 70-270 heb ik het boek van binnen maar dat is een ontzettend dik boek (ongeveer net zo dik als 293 en 290 bij elkaar).harlekein schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:42:
Afgelopen vrijdag de 70-290 behaald met een redelijke score. (814) Nu nog de 70-291 en ik heb de MCSA binnen. Ik ben benieuwd, ik moet het boek nog ontvangen.
CBT nuggets kunnen zeker handig zijn, maar je moet wel selectief zijn. Zo stond er bijvoorbeeld een uur materiaal over IIS tegenover 20 pagina's in het MSpress boek. Tja, toen heb ik dat toch maar overgeslagen en ben bij het boek gelezen. Maar goed ook, want veel kwam het niet terug in de 70-290 en mocht ik er meer informatie over willen/nodig hebben dan weet ik het wel te vinden.
Iemand in dit topic noemde 70-291 "The Beast", maar ik hoor anderen weer zeggen dat 270 en 290 ook lastig waren. Ik vond ze beiden best te doen. Hoe weegt het tegen elkaar op?
Ja daar heb ik zitten lezen, maar vond het niet helemaal duidelijk.
MCSE kan je op twee manieren worden met dit examen:My-life schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:00:
[...]
Het valt me op dat 70-620 zowel een core als een elextive exam is.
Ga ik mee nemen tijdens de studie, net even met mijn werkgever besproken dat het toch de 70-236 gaat worden (Mijn training voor CCA PS4 begint pas in oktober wegens te weinig aanmeldingen)_Arthur schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:55:
[...]
Test omgeving lokaal in elkaar gedraait. Voor 70-236 werd 50% naar Powershell commands gevraagd, 10-20% naar recovery en verder algemenere zaken kwa configuratie zoals bv Edge <-> Hub subscriptions.
En natuurlijk een boel whitepapers lezen.
Klopt niet, had hetzelfde. Je kunt ook gewoon contant afrekenen bij de balie voor 1 examen. Later declareren bij je werkgever. Werkgevers kunnen een strippenkaart aanschaffen en daar de examens van meerdere mensen mee betalen. Zou belachelijk zijn al je een strippenkaart moet kopen voor 2 examens!lentheman1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Sorry, even offtopic maar moet even m'n frustratie wegschrijven hoor. heb ik gister m'n aanmelding voor 70-291 doorgegeven aan Global Knowledge. Bellen ze me op met de mededeling dat ze sinds 1 aug. alleen nog maar werken met strippenkaarten. Nu moet ik voor m'n 2 examens die ik nog wil doen een strippenkaart kopen van 1000 euro! Baal d'r echt van want dit testcentrum zat vlakbij m'n huis.
Via welke site boek je je examens? Prometric of VUE?lentheman1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Sorry, even offtopic maar moet even m'n frustratie wegschrijven hoor. heb ik gister m'n aanmelding voor 70-291 doorgegeven aan Global Knowledge. Bellen ze me op met de mededeling dat ze sinds 1 aug. alleen nog maar werken met strippenkaarten. Nu moet ik voor m'n 2 examens die ik nog wil doen een strippenkaart kopen van 1000 euro! Baal d'r echt van want dit testcentrum zat vlakbij m'n huis.
Het is me echter niet duidelijk wat het verschil is tussen de twee. Hebben ze andere soort vragen, andere moeilijkheidsgraad of zijn ze op andere zaken gefocused ? Waarmee hebben jullie het aangenaamste ervaring ?Inschrijven voor een examen
Inschrijven voor het examen gaat via één van deze twee bedrijven:
• Thomson Prometric
• Pearson VUE
De prijs voor het examen is hetzelfde. Je bent echter afhankelijk van het testcenter, waar je het examen wilt afleggen. Sommige testcenters werken met Prometric, sommige met VUE.
Via de sites van zowel Prometric als VUE kun je je inschrijven voor een examen
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:57 ]
Bij de meeste examens moet je minimaal 700 punten halen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:56:
Het examen 70-290 waar vragen ze nou echt veel over?
Aangezien in het boek TAL van stukken worden aangesneden.
Hoeveel punten kan je maximaal behalen? 1000 toch?
En hoeveel moet je minimaal behalen?
AULXJMHR
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq