[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.868 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:00
Heeft iemand van jullie examen 70-238 (laatste Exchange 2007 examen voor MCITP) al gedaan?

237 was echt gemakkelijk; is 238 van hetzelfde niveau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 10:03
Waarschijnlijk een stomme vraag, maar kan het nergens terug vinden (zal wel verkeerde zoektermen gebruiken)

Welke calculator kan er tijdens het examen worden gebruikt, is dit de standaard Windows Calculator? Incl scientific view?

Heb het altijd met hoofdrekenen afgekund, maar nu het complexer word vraag ik me toch af ik mezelf mag aanleren met deze view 1 en ander te berekenen.

Wilde altijd al iets over computers weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

SirDarkAngel schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 08:56:
Welke calculator kan er tijdens het examen worden gebruikt, is dit de standaard Windows Calculator?
Ja. Maar ingebouwd in de examen-software.
Incl scientific view?
Nee.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door _Arthur op 06-08-2007 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Ik heb vanaochtend de 70-290 verslagen met 828 punten.
Wat een K$%^&#@!t examen zeg, kreeg 45 vragen waarvan 6 simulaties.

Op naar de 70-291

[ Voor 11% gewijzigd door xylonite op 06-08-2007 12:31 ]

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
congratz xylonite !
xienator schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:23:
70-290 gisteren behaald (net met 712 punten maar goed voor iemand met weinig Windows Server 2003 ervaring vond ik het wel oké :))

Nu begonnen met 70-291 te leren. Lijkt me wel een stuk lastiger maar goed leren en vragen oefenen moet het vast wel lukken :)

Hoeveel vragen krijg je bij dit examen ? En voor de rest gewoon de LearnKey's en TestKing vragen oefenen ? Mijn doestelling is om einde van deze maand examen te doen.

En daarna Vista of XP (ik twijfel eigenlijk nog, iemand advies) en dan Exchange 2007 zodat ik mijn MCSA alvast heb :D
Pff ik ben nu met 291 begonnen maar kan me er moeilijk toe zetten met dit weer.... iemand ideen om het te overleven ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Pallas schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:05:
congratz xylonite !

[...]

Pff ik ben nu met 291 begonnen maar kan me er moeilijk toe zetten met dit weer.... iemand ideen om het te overleven ;) :P
Dat lekkere weer is nu al over dus je kan weer beginnen :) Ik was al begonnen met de Learnkey's tot nu toe veel zooi wat ik ooits weleens gehad heb maar ik al aardig kwijt was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
xienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:17:
[...]

Dat lekkere weer is nu al over dus je kan weer beginnen :) Ik was al begonnen met de Learnkey's tot nu toe veel zooi wat ik ooits weleens gehad heb maar ik al aardig kwijt was :D
Learnkey's dat zijn toch die dingen die ze bij de boeken doen? of kan je die ergens online vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45
Hoe bedoel je "bij de boeken doen"? Zie www.learnkey.com

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Hey xienator,

Ben zelf ook bezig met 70-291? hoever ben je? Ik volg de CBTnuggets video's. Gelukkig mag ik ook gewoon op m'n werk een videootje kijken. Maar probeer zoveel mogelijk te noteren dus ben lang bezig met die filmpjes. Het is moeilijk om te filteren voor je examen. Je weet natuurlijk wel een beetje wat ze kunnen vragen maar niet helemaal precies. Daarnaast gebruik ik ook af en toe het MS press boek. Ik heb 2 servers tot m'n beschikking en 1 werkstation. Helaas alleen geen internetverbinding voor die servers. Mijn tip is overigens ook gewoon lekker naar de bibliotheek te gaan met een laptop en daar leren. Ik heb zelf gemerkt dat ik daar niet afgeleid wordt. Thuis staat er toch een TV en sinds vorige week een Wii naar me te lonken. Hoop dat je er iets aan hebt. Wanneer moet je examen doen? Ga zelf 17 september. ;)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 21:03
xylonite schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 12:31:
Ik heb vanaochtend de 70-290 verslagen met 828 punten.
Wat een K$%^&#@!t examen zeg, kreeg 45 vragen waarvan 6 simulaties.

Op naar de 70-291
Wat vond je er precies klote aan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

bunneh schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Wat vond je er precies klote aan ??
Ik vondt het een moeilijk examen, veel van die vage vragen enz (geen voorbeeld paraat) en dan die 6 simulaties er nog bij terwijl je er naar horen zeggen normaal maar een 2 of 3 krijgt.
Ik snapte er tijdens het examen op een gegeven moment niks meer van en dacht dat ik het ook absoluut niet zou halen, gelukkig is het toch goed gekomen.

Misschien was ik gewoon nog niet wakker vanochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Ik vond 70-290 wel meevallen. Zeker in vergelijking met 70-291. Daar gaan ze toch nog dieper in op de stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

De stof had ik ook geen moeite mee, het examen liep alleen niet echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu aan het leren voor 70-270 en die valt me toch wel meer tegen dan ik verwacht had.
Bij een test examen haalde ik net geen 700 punten (Transcender).
Toch nog maar wat serieuzer studeren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
lentheman1 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:22:
Hey xienator,

Ben zelf ook bezig met 70-291? hoever ben je? Ik volg de CBTnuggets video's. Gelukkig mag ik ook gewoon op m'n werk een videootje kijken. Maar probeer zoveel mogelijk te noteren dus ben lang bezig met die filmpjes. Het is moeilijk om te filteren voor je examen. Je weet natuurlijk wel een beetje wat ze kunnen vragen maar niet helemaal precies. Daarnaast gebruik ik ook af en toe het MS press boek. Ik heb 2 servers tot m'n beschikking en 1 werkstation. Helaas alleen geen internetverbinding voor die servers. Mijn tip is overigens ook gewoon lekker naar de bibliotheek te gaan met een laptop en daar leren. Ik heb zelf gemerkt dat ik daar niet afgeleid wordt. Thuis staat er toch een TV en sinds vorige week een Wii naar me te lonken. Hoop dat je er iets aan hebt. Wanneer moet je examen doen? Ga zelf 17 september. ;)
Ik deel mijn examens gewoon zelf in. Me werk plant ze in als ik daarom vroeg. Denk eind van de maand dat ik zo beetje ga.

Ben nu nog vrij in het begin. De M$ MS press kit boeken heb ik ook. Die vind ik eerlijk gezegd zeer nuttig. Ik zal die CBTnugget video's eens kijken.

En ik heb geen laptop en de bibliotheek weet ik hier niet eens meer te vinden :D

[ Voor 0% gewijzigd door elevator op 06-08-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik ga langzaamaan ook eens beginnen aan de 70-291 na de 70-290...
Een oude(re) PC heb ik al ingericht met W2k3 server om te kunnen testen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 21:47:
Ik ga langzaamaan ook eens beginnen aan de 70-291 na de 70-290...
Een oude(re) PC heb ik al ingericht met W2k3 server om te kunnen testen. :)
VMware werkt prima hier lekker makkelijk als je dan een flink scherm hebt kun je meerdere dingen naast elkaar openen.

Echt ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

xienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:01:
[...]

VMware werkt prima hier lekker makkelijk als je dan een flink scherm hebt kun je meerdere dingen naast elkaar openen.

Echt ideaal
ik betrap mezelf er op dat ik zelfs op mijn 20" hier alles nog maximaliseer helaas :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Er is ook een onderzoek geweest waarin duidelijk naarvoren kwam dat grote schermen de efficiëntie van het werken niet echt heftig verhogen. Je kan beter 2 x 17" hebben dan 1 x 30".
productiviteitsexpert Peggy Duncan van PSC Press: 'De tijdwinst die je met twee kleine monitoren boekt is veel groter dan wanneer je een enkele grote monitor tot je beschikking krijgt.'
Bron: http://tweakers.net/nieuws/44772/Grote-monitor-verhoogt-arbeidsproductiviteit.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

ik betrap mezelf er op dat ik zelfs op mijn 20" hier alles nog maximaliseer helaas :p
Eerlijk gezegd geen last van ik gebruik veel kleinere schermpjes naast elkaar. Heb trouwens een 21". Werkt echt ideaal zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
xienator schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:01:
[...]

Echt ideaal
Ik weet het.. heb alleen niets thuis met voldoende resources. :)
(beste wat ik heb is een 1800 Mhz laptopje met 512MB geheugen en mijn 'server' draait nu op een amd 1500+ met maar liefst 256MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Hyp Hyper schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Ik weet het.. heb alleen niets thuis met voldoende resources. :)
(beste wat ik heb is een 1800 Mhz laptopje met 512MB geheugen en mijn 'server' draait nu op een amd 1500+ met maar liefst 256MB)
Da's precies de reden (veel spelen met VM's met nieuwe Microsoft stuff etc.) dat ik in mei een Core2Duo e6600 met 4 Gb intern heb aangeschaft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Da's precies de reden (veel spelen met VM's met nieuwe Microsoft stuff etc.) dat ik in mei een Core2Duo e6600 met 4 Gb intern heb aangeschaft :+
Bij mijn volgende workstation wil ik daar inderdaad ook rekening mee houden. Wil zelfs de mogelijkheid open houden om 8 GBytes te plaatsen. Alleen zijn 2 GBytes reepjes nogal prijzig en desktop moederborden met 8 geheugen bankjes zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
cyspoz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:55:
[...]

Bij mijn volgende workstation wil ik daar inderdaad ook rekening mee houden. Wil zelfs de mogelijkheid open houden om 8 GBytes te plaatsen. Alleen zijn 2 GBytes reepjes nogal prijzig en desktop moederborden met 8 geheugen bankjes zijn er niet.
:+ 'k kan idd ook 8 GB plaatsen, maar idd de prijs van 2GB reepjes...pffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Ik zit ook een beetje met zo'n situatie:

Als WSv (Windows Server virtualization) live is (half 2008 i guess) dan wil ik een machine samenstellen met:

- Windows Server 2008 Core om de boel te managen
- Ongeveer 10 virtuele machines om een leuke testomgeving te bouwen.

Als VM's wil ik gaan draaien:
- DC op W3K8
- SQL 2008 op W2K8
- SCCM 2007 op W2K8
- SCOM 2007 op W2K8
- SCDPM 2007 op W2K8
- SCVMM 2007 op W2K8
- Exchange 2007 op W2K8
- Vista Client om (bv) deployment te testen
- Ben ik iets vergeten?

VM's zullen allemaal wel 1GB memory nodig hebben, dus het liefst wil ik een machine bouwen met veel harde schijven en liefst 16GB memory. Zijn er speciale moederborden die zoiets ondersteunen? Machine mag best 2000-3000 eurie kosten, maar da's dan ook echt wel de limit ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz

cyspoz

Tja Yanze, als je zulke grote plannen hebt kun je wel voor een high end workstation of server moederbord gaan. Die ondersteunen vaakt al snel 8 geheugen banken of meer. Moederbord + Proc + Geheugen moet je voor die prijs wel kunnen krijgen. Maar dan heb je dus ook alleen dat. Let altijd wel op dat je voor een oplossing moet gaan die niet gebruik maakt van duur FB-Dimm geheugen.

Wat je natuurlijk wel kan doen VMaster is in eerste instantie 4 GBytes geheugen nemen met 2 GBytes reepjes en later nog een keer 2 GBytes reepjes bij kopen. Maar dat geeft meestal weer problemen dat die niet lekker in combinatie willen draaien omdat je al niet meer het type kan kopen wat je in eerste instantie hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
TheVMaster schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Zodra het geldschip binnen is ga ik ook aan ziets denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
cyspoz schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:31:
[..]

Wat je natuurlijk wel kan doen VMaster is in eerste instantie 4 GBytes geheugen nemen met 2 GBytes reepjes en later nog een keer 2 GBytes reepjes bij kopen. Maar dat geeft meestal weer problemen dat die niet lekker in combinatie willen draaien omdat je al niet meer het type kan kopen wat je in eerste instantie hebt gekocht.
Ik heb dus 4 x 1GB aangeschaft omdat probleem te voorkomen. Die 4 x 1 GB schuif ik dan later naar m'n server door (die ook nog vervangen moet worden) en dan koop ik 4 x 2GB voor m'n pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Klopt het dat er voor 70-620 (vista) nog niet zo veel materiaal beschikbaar is ?

Ik zie namelijk geen learnkey's er van en op examonline.com ook geen testking's

M$ press kit boeken zijn opzich wel oké maar toch

Dat gehele DNS verhaal is wel kut zeg. TCP/IP en DHCP zijn wel te doen maar DNS is toch verdomd vervelende materie bij 291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
xienator schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:04:
Klopt het dat er voor 70-620 (vista) nog niet zo veel materiaal beschikbaar is ?
De Transcender is al enige tijd uit en hiermee is het examen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Yanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:34:
[...]
De Transcender is al enige tijd uit en hiermee is het examen te halen.
Zijn toch oefen examens van Transcender ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ja, maar oefenexamens zijn toch goed studiemateriaal? Of zoek je boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Yanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:37:
Ja, maar oefenexamens zijn toch goed studiemateriaal? Of zoek je boeken?
Ja zijn wel goed maar dat doe ik meestal pas nadat ik de stof goed ken

Het liefst zoiets als Learnkey lekker op je stoel beetje filmpjes bekijken waar alles uitgelegd wordt bevalt me wel.

Nu ook bezig met die van 291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Yanze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:23:
Ik zit ook een beetje met zo'n situatie:

Als WSv (Windows Server virtualization) live is (half 2008 i guess) dan wil ik een machine samenstellen met:

- Windows Server 2008 Core om de boel te managen
- Ongeveer 10 virtuele machines om een leuke testomgeving te bouwen.

Als VM's wil ik gaan draaien:
- DC op W3K8
- SQL 2008 op W2K8
- SCCM 2007 op W2K8
- SCOM 2007 op W2K8
- SCDPM 2007 op W2K8
- SCVMM 2007 op W2K8
- Exchange 2007 op W2K8
- Vista Client om (bv) deployment te testen
- Ben ik iets vergeten?

VM's zullen allemaal wel 1GB memory nodig hebben, dus het liefst wil ik een machine bouwen met veel harde schijven en liefst 16GB memory. Zijn er speciale moederborden die zoiets ondersteunen? Machine mag best 2000-3000 eurie kosten, maar da's dan ook echt wel de limit ;)
hoe dat met w2k8 zit durf ik niet te zeggen maar 10 VM's van server 2k3 met verschillende rollen + 2 clients werken goed op een Q6600 met 8GB geheugen :) de meeste servers gewoon 512MB geheugen toegewezen en de client 256..

heb een keer een probleem gehad dat was toen ik een foutje maakte bij het instellen van een softwarebackup tooltje >.< alle servers tegelijk backuppen met "strong" compressie... toen kon de quad het niet bijhouden :p

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
xienator schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:04:
Dat gehele DNS verhaal is wel kut zeg. TCP/IP en DHCP zijn wel te doen maar DNS is toch verdomd vervelende materie bij 291
Hihi, ik snap precies waar je het over hebt.
Volg de CBT nuggets video's en heb net 4 video's van DNS gehad. Het begint nu wel redelijk te dagen maar ik moet zeggen dat het niet heel gemakkelijk is.

Ik zag dat er ook 4 video's waren van RRAS, ben benieuwd hoe dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Bij moeilijke dingen moet je echt zelf even de boel installeren en mee spelen. Dat maakt dan een HELE hoop duideljik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
lentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:52:
[...]

Hihi, ik snap precies waar je het over hebt.
Volg de CBT nuggets video's en heb net 4 video's van DNS gehad. Het begint nu wel redelijk te dagen maar ik moet zeggen dat het niet heel gemakkelijk is.

Ik zag dat er ook 4 video's waren van RRAS, ben benieuwd hoe dat is.

http://www.cbtnuggets.com/webapp/product?id=208

Zelfs 5 met ras

Deze ook meer eens regelen. Vind het nog steeds fijner dan in boeken lezen

Zelf doen probeer ik ook altijd te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Ja, absoluut. James Conrad (instructor CBT nuggets video) is mijn held.
Hij kan het goed uitleggen en ook af en toe nog es humoristisch.

Ik heb ook ooit een keer Testout filmpjes gezien maar daar zat net zo'n sfeer als bij een begrafenis op een regenachtige donderdagmiddag. Snap niet dat ze zoiets kunnen maken.

ps. Paella, ik ben het met je eens. Maar je moet er wel de middelen voor hebben.
Ik was braaf de oefeningen aan het doen vanuit het MS press boek maar ook even niet nadenkend het ip adres van 192.168.1.1 overgenomen uit de opdracht. Toen kwam een collega met de melding. "Hey, wat raar! op deze server geeft die de melding dat er een ip-conflict is". Ooops!
Maar goed, je leert het met vallen en opstaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Moet je eens de Cisco videos van Jeremy Ciaro (of zoiets) bij CBT kijken. Ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Wow! hij maakt Cisco leuk? da's ook best knap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

lentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:37:
koop een stapeltje 2ehands routertjes en switches om mee te spelen thuis, dan is cisco ineens ook een stuk leuker :) dat is net met alles: praktijk is interesanter dan de theorie, maar de theorie is wel de basis waar je mee moet beginnen :9 :>

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
zit nu weer bij het security gedeelte en dat wordt weer erg interessant! :)
Moet me nu weer voor m'n werk gaan storten op Wise Package Studio :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
lentheman1 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:37:
zit nu weer bij het security gedeelte en dat wordt weer erg interessant! :)
Moet me nu weer voor m'n werk gaan storten op Wise Package Studio :(
Hmm...70-299 en 70-350?!

Maar eh...wat is er mis met Wise Package Studio? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
lentheman1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:37:
Zit vandaag weer stukje te kijken, en hij gebruikt pinky & the brain als voorbeeld voor iets... :)

En paar videos later zit ie Sound of Silince van Simon & Garfunkel te zingen als voor beeld voor stite...

[ Voor 16% gewijzigd door paella op 12-08-2007 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
hihi Paella, dat is wel grappig idd. Ik loop nu mee aan de hand van James Conrad. Blijft ook grappig.

ps. TheVMaster? ik had het over 70-291, ben nu bij het stukje security. 70-350 wil ik overigens wel gaan doen :)

enne Wise Package Studio is ook wel leuk maar niet als je het allemaal tegelijk moet leren. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
OHwwww...ik dacht dat je het over MCSE-Security stuk had :+ my bad ;)

LOL Je moet het ook niet allemaal tegelijk doen.....een voor een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Zo.. na 70-293 ben ik nu aan het leren voor 70-294... heb er zin an :-)
Interessante stof, leuk om mee bezig te zijn... Anderen die het al gehaald hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
blablable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:09:
Interessante stof, leuk om mee bezig te zijn... Anderen die het al gehaald hebben?
Jups..vorig jaar zomer ergens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Goed gedaan beiden, ik ben nog niet zover. eerst nog 70-291 en dan 70-350. Ben ik iig MCSA.
Wil liefst daarna Certified Ethical Hacker gaan doen, lijkt me heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
lentheman1 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:24:
Goed gedaan beiden, ik ben nog niet zover. eerst nog 70-291 en dan 70-350. Ben ik iig MCSA.
Wil liefst daarna Certified Ethical Hacker gaan doen, lijkt me heel interessant.
Da's er een die ook nog op mijn lijstje staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Dan zou ik ook zeker nog eerst iets van (minstens) CCNA doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

blablable schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 14:09:
Heb net examen voor 70-293 aangevraagd en zojuist de laatste bladzijde van m'n mspress boek uitgelezen. Nu nog wat test dingen doen en misschien nog een testkings doornemen en dan moet ik echt wel slagen dacht ik zo. Daarna aan de 70-294 en daarna 70-270 .. dan nog 2 en MCSE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
Sa1 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 15:48:
[...]
.....en daarna 70-270 .. dan nog 2 en MCSE :)
70-270? ben ik nou zo raar dat ik daarmee begon?
Ik ben gewoon braaf de volgorde aan het volgen.

CCNA? daar toch maar es naar kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met de MCSE alleen kan die verrekte nummers nog niet zo goed uit elkaar houden.
Ik ben in ieder geval begonnen met de Windows Xp. Ik heb de orginele MOC's en ga maar een proefexamen aanvragen kijken hoe dat gaat.

Wat ik wel gek vind is dat ik als kennismaking een "test" examen heb gehad van 25 vragen. Ik kreeg alleen maar vragen over mappen delen icm IIS en nog een aantal dingen.

Maar wat ik nu niet snap is dat alles wat ik in de MOC heb gelezen, niks heb gelezen over delen van mappen via IIS in de zin van hoe en wat etc. En ja ik heb het boek uit gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

lentheman1 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:35:
[...]

70-270? ben ik nou zo raar dat ik daarmee begon?
Ik ben gewoon braaf de volgorde aan het volgen.

CCNA? daar toch maar es naar kijken dan.
nee je bent niet raar :) ik misschien dan wel :), maar k had in 1 x de boeken van xp en de basis examens besteld, die basis boeken kwamen eerst binnen dus ben ik daar mee begonnen. XP heb ik nu maar de 2nd ed besteld (en al binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here hoor, heb ook eerst de 4 cores gedaan en nu bezig met XP.
Dan nog AD Design & Exchange en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Volgens mij is dit in dit topic nog niet voorbij gekomen:

Naast de 3 MCTS certificeringen voor Windows Server 2008 komen er ook nog 2 MCITP certificeringen aan. Hieronder de namen en de examens die behaald moeten worden.

MCITP Windows Server 2008, Server Administrator
70-640 Active Directory
70-642 Network Infrastructure
70-646 Windows Server 2008 Server Administrator

MCITP Windows Server 2008, Enterprise Administrator
70-640 Active Directory
70-642 Network Infrastructure
70-643 Applications Platform
70-620 of 70-624 Windows Vista Client
70-647 Windows Server 2008 Enterprise Administrator

De verwachting is dat 70-646 en 70-647 ongeveer 60 dagen na Windows Server 2008 RTM te schedulen zijn. Maar misschien komt er wel weer zo'n vreselijk interessant beta-aanbod van Microsoft aan? Laten we het hopen! :9

Nog een stukje FAQ vanaf http://blogs.msdn.com/tri...-certification-paths.aspx

Is 70-647 a superset of 70-646? Will taking 70-647 earn Server Administrator automatically?
No. separate tracks.

How are the Server Administrator and Enterprise Administrator different? Is there a reason they don’t overlap?
Server Administrator is operations focused; Enterprise Administrator is design. There is overlap in the technology knowledge and some of the professional level skills – but we recognize these are two very separate roles in organizations and wanted to give you the option to certify on what you do. .the job roles and requirments are different so earning the Enterprise Administrator does not give you the Server Administrator.

[ Voor 30% gewijzigd door Yanze op 18-08-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Vrijdag mn 70-236 behaald met 904 punten. Volgende week vrijdag op naar 70-237. En daarna tzt op naar 70-238 voor MCITP Enterprise Messaging Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:07

BFS

Rude awakening

_Arthur schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:37:
Vrijdag mn 70-236 behaald met 904 punten. Volgende week vrijdag op naar 70-237. En daarna tzt op naar 70-238 voor MCITP Enterprise Messaging Administrator.
Hoe heb jij je voor deze examens voorbereid? Demo omgeving? Cursus? Want volgens mij zijn er nog geen MSPress boeken beschikbaar?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:29
Wat een leuk topic :) , nooit tegen gekomen hier.

Ik ben ook bezig met MCSA. Heb eerst MCDST gedaan (misschien niet erg zinvol, maar het word voor me betaald enz.) Toen 270 en 290. Ben nu bezig met 291.

Begint toch wel wat lastiger te worden vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
My-life schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:38:
Begint toch wel wat lastiger te worden vind ik.
Ben je al beheerder nu? Oftewel: werk je er al mee? Dat maakt het wel een stuk makkelijker vond ik destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Nee helaas nog niet daarom. Heb er wel voor de hobby een beetje mee gespeelt, maar nooit met meerdere DNS servers naast elkaar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
hey My-life,
Ben me aan het voorbereiden voor hetzelfde examen!
Is idd lastiger dan 70-270 en 70-290. hoever ben je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

ik ben zelf ook begonnen aan mcsa toen ik nog geen reguliere baan had (in de ict) gaat prima in vmware hoor, inmiddels ben ik aan het werk en gaat de baas al mijn examens en resterende leermiddelen betalen :)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70-270 is alweer een paar dagen binnen. 921 punten.
in 50 min mee klaar, een veel te makkelijk examen in mijn optiek.
70-297 ben ik nu voor aan het leren en dat is een leuke uitdaging.
Vooral "think the microsoft way" maakt het lastig met al jaren ervaring, het dunne boek (in vergelijking met de rest) geeft ook wel aan dat het veel op inzicht aankomt en ze gaan er ook vanuit dat je de core's eigenlijk al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

BFS schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:56:
Hoe heb jij je voor deze examens voorbereid? Demo omgeving? Cursus? Want volgens mij zijn er nog geen MSPress boeken beschikbaar?
Test omgeving lokaal in elkaar gedraait. Voor 70-236 werd 50% naar Powershell commands gevraagd, 10-20% naar recovery en verder algemenere zaken kwa configuratie zoals bv Edge <-> Hub subscriptions.

En natuurlijk een boel whitepapers lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 22-08-2007 18:55 ]

• MisterH75
  • Laatst online: 16:27
-Ik heb gister examen gedaan in 70-293, maar toen ik klaar was en nog een paar vragen wou bekijken liep de boel vast :( Nu moet ik 5 dagen wachten tot er een uitslag bekend ;( iemand dit vaker meegemaakt? Verder er wel een goed gevoel over denk dat ik wel geslaagd mits mijn antwoorden bewaard zijn gebleven.

• Yanze
Wat is dat toch met die crashende W2K3 examens? Je hoort het zoveel ...

Het is mij ook diverse malen overkomen, maar ik heb er nooit echt 'last' van gehad. Ik liet de test-engine gewoon 'uitcrashen' en startte daarna mijn examen opnieuw op (ik ken mijn Prometric nummer inmiddels uit mijn hoofd). De engine ging dan verder vanaf het moment dat het gecrashed was. Het is maar één keer voorgekomen dat opnieuw inloggen niet lukte en ik achter een ander systeem moest gaan zitten en daar lukte het vervolgens weer wel.

Met NT, 2000, Vista, W2K8 nooit problemen gehad, maar met W2K3 denk ik wel 5 keer.

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:23:
Wat is dat toch met die crashende W2K3 examens? Je hoort het zoveel ...

Het is mij ook diverse malen overkomen, maar ik heb er nooit echt 'last' van gehad. Ik liet de test-engine gewoon 'uitcrashen' en startte daarna mijn examen opnieuw op (ik ken mijn Prometric nummer inmiddels uit mijn hoofd). De engine ging dan verder vanaf het moment dat het gecrashed was. Het is maar één keer voorgekomen dat opnieuw inloggen niet lukte en ik achter een ander systeem moest gaan zitten en daar lukte het vervolgens weer wel.

Met NT, 2000, Vista, W2K8 nooit problemen gehad, maar met W2K3 denk ik wel 5 keer.
Ach..'k heb een paar keer gehad dat het examen ff vastliep, maar na een minuut of 5 gaat het vaak vanzelf weer verder :+

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

@ crashende examens.. het blijft microsoft he? :+
zojuist te horen gekregen dat mijn (sinds 4 dagen) baas mijn complete MCSE traject gaat vergoeden! :D

* rimpeldinky blij is

*burp*

• lentheman1
gelukkig heb ik dat nog niet gehad. Maar ja, heb ook nog maar 4x examen gedaan. :)
Heel goed Rimpeldinky (whatever dat mag zijn) dat je dat hebt kunnen regelen. Gelukkig is mijn werkgever ook zo coulant geweest om toestemming te geven. Nou, ja, toestemming? ze betalen alleen m'n examens+ leerboeken en ik krijg voor elk examen 1 studiedag. Nu heb ik al standaar 34 dagen maar 1 dagje extra is altijd leuk. Bedoel je met jouw MCSE-traject dat je ook klassikaal mag lessen?

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

lentheman1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:01:
gelukkig heb ik dat nog niet gehad. Maar ja, heb ook nog maar 4x examen gedaan. :)
Heel goed Rimpeldinky (whatever dat mag zijn) dat je dat hebt kunnen regelen. Gelukkig is mijn werkgever ook zo coulant geweest om toestemming te geven. Nou, ja, toestemming? ze betalen alleen m'n examens+ leerboeken en ik krijg voor elk examen 1 studiedag. Nu heb ik al standaar 34 dagen maar 1 dagje extra is altijd leuk. Bedoel je met jouw MCSE-traject dat je ook klassikaal mag lessen?
in princiepe wel, maar dat is niet mijn bedoelling eigenlijk, binnenkort een gesprek met een leverancier van het bedrijf die samen met mij (en het hoofd-ICT hier) een traject uitstippelen :)

(@ rimpeldinky, ga eens in een warm zwembad zwemmen en stap dan in de koude buitenlucht, kijk dan in je zwembroek ^^ DAT is een rimpeldinky :+ )

[ Voor 9% gewijzigd door rimpeldinky op 23-08-2007 13:05 ]

*burp*

• BFS

BFS

Rude awakening

lentheman1 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:01:
Dat is bij ons ook de constructie geweest, nu zijn we aan het overstappen op studiebudgetten waardoor je meer ruimte krijgt om ook eens een cursus cq training te volgen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• lentheman1
Kortom Rimpeldinky je bent gewoon een gerimpelde l*l ? hihi. :) lol.
Ik kon het niet laten!
Dank voor de uitleg enne succes met leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Afgelopen vrijdag de 70-290 behaald met een redelijke score. (814) Nu nog de 70-291 en ik heb de MCSA binnen. Ik ben benieuwd, ik moet het boek nog ontvangen.

CBT nuggets kunnen zeker handig zijn, maar je moet wel selectief zijn. Zo stond er bijvoorbeeld een uur materiaal over IIS tegenover 20 pagina's in het MSpress boek. Tja, toen heb ik dat toch maar overgeslagen en ben bij het boek gelezen. Maar goed ook, want veel kwam het niet terug in de 70-290 en mocht ik er meer informatie over willen/nodig hebben dan weet ik het wel te vinden.

Iemand in dit topic noemde 70-291 "The Beast", maar ik hoor anderen weer zeggen dat 270 en 290 ook lastig waren. Ik vond ze beiden best te doen. Hoe weegt het tegen elkaar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Wat moet je minimaal en perse hebben voor MCSA? Er zijn er een paar verplicht plus een of twee naar keuze toch? Kan er niet helemaal uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 13:22
My-life schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:18:
Wat moet je minimaal en perse hebben voor MCSA? Er zijn er een paar verplicht plus een of twee naar keuze toch? Kan er niet helemaal uitkomen.
http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

harlekein schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:42:
Afgelopen vrijdag de 70-290 behaald met een redelijke score. (814) Nu nog de 70-291 en ik heb de MCSA binnen. Ik ben benieuwd, ik moet het boek nog ontvangen.

CBT nuggets kunnen zeker handig zijn, maar je moet wel selectief zijn. Zo stond er bijvoorbeeld een uur materiaal over IIS tegenover 20 pagina's in het MSpress boek. Tja, toen heb ik dat toch maar overgeslagen en ben bij het boek gelezen. Maar goed ook, want veel kwam het niet terug in de 70-290 en mocht ik er meer informatie over willen/nodig hebben dan weet ik het wel te vinden.

Iemand in dit topic noemde 70-291 "The Beast", maar ik hoor anderen weer zeggen dat 270 en 290 ook lastig waren. Ik vond ze beiden best te doen. Hoe weegt het tegen elkaar op?
Ja dat weet ik dus ook niet, heb 70-290 en 70-291 beide gehaald met meer dan 820 punten (weet niet precies meer hoeveel), vond ze beide achteraf kennelijk redelijk makkelijk. Ga nu a.s. woensdag 70-293 maar ben nu aan het leren en vind het toch weer vrij lastig. Veel certificaten / ipsec vragen. Hoe het tegen elkaar op weegt, geen idee, 70-270 heb ik het boek van binnen maar dat is een ontzettend dik boek (ongeveer net zo dik als 293 en 290 bij elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ja daar heb ik zitten lezen, maar vond het niet helemaal duidelijk.

Core exams (three exams required)
  • Two networking system exams
  • Dat zijn denk ik 70-290 en 70-291.
  • One client operating system exam
  • Daar kun je dus kiezen tussen 70-620, 70-270 of 70-210.
Elective exams (one exam required)
  • Kiezen tussen 70-089, 70-227, 20-228, 70-235, 70-236, 70-262, 70-284, 70-299, 70-350, 70-431, 70-445, 70-500, 70-501, 70-620, 70-624, 70-630 of 70-631. Oftewel een hele waslijst.
Het valt me op dat 70-620 zowel een core als een elextive exam is.

70-292 is voor als je al Windows 2000 behaald hebt en dat nu wilt 'upgraden' naar 2003?

Heb ik het zo een beetje op een rijtje?

Welke elective word het meeste gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Zo heb je het inderdaad goed op een rijtje, de meest gedane electives zijn waarschijnlijk Exchange, Isa en SQL (correct me if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
En de meeste mensen kiezen hun elective natuurlijk op basis wat ze het meest (gaan) gebruiken. Ik koos dus voor exchange 2003, want die hadden we draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Waar ik nu zit gebruiken ze Lotus Notes :/ . Dus dat schiet niet echt op. Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor Vista gaan, maar daar heb je wellicht niet het meeste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Bij Exchange zit een stukje migratie vanaf Lotus Notes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Haha, das een goede. Zal het eens voorstellen hier :P . (ze draaien het alleen global dus weet niet zeker of ze zullen overstappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
My-life schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:00:
[...]

Het valt me op dat 70-620 zowel een core als een elextive exam is.
MCSE kan je op twee manieren worden met dit examen:
1) Je hebt al een client (70-270 of 70-210) dan is dit een elective
2) Je hebt nog geen client, dan wordt dit je client (ipv 70-270 of 70-210).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
w8 even, tufkaa, dus als ik het goed lees kan ik als elective 70-620 doen?
Ik heb 70-270, 70-290 en hopelijk bijna 70-291.
Als ik die 70-620 erbij zou doen, zou ik m'n mcsa hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Denk dat die 70-620 geld als vervanger voor 70-210 of 70-270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
nee, volgens mij heeft Tufkaa gelijk. je kan die ook als elective doen. Maar volgens mij is deze niet zo makkelijk als xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

_Arthur schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Test omgeving lokaal in elkaar gedraait. Voor 70-236 werd 50% naar Powershell commands gevraagd, 10-20% naar recovery en verder algemenere zaken kwa configuratie zoals bv Edge <-> Hub subscriptions.

En natuurlijk een boel whitepapers lezen.
Ga ik mee nemen tijdens de studie, net even met mijn werkgever besproken dat het toch de 70-236 gaat worden (Mijn training voor CCA PS4 begint pas in oktober wegens te weinig aanmeldingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Zo, 70-293 ook in de pocket, waar ik echter 70-290 en 291 behaalde met 825+ punten heb ik hier slechts 775 voor.. maar gehaald is gehaald.... :)

• lentheman1
Sorry, even offtopic maar moet even m'n frustratie wegschrijven hoor. heb ik gister m'n aanmelding voor 70-291 doorgegeven aan Global Knowledge. Bellen ze me op met de mededeling dat ze sinds 1 aug. alleen nog maar werken met strippenkaarten. Nu moet ik voor m'n 2 examens die ik nog wil doen een strippenkaart kopen van 1000 euro! Baal d'r echt van want dit testcentrum zat vlakbij m'n huis. :(

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
lentheman1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Sorry, even offtopic maar moet even m'n frustratie wegschrijven hoor. heb ik gister m'n aanmelding voor 70-291 doorgegeven aan Global Knowledge. Bellen ze me op met de mededeling dat ze sinds 1 aug. alleen nog maar werken met strippenkaarten. Nu moet ik voor m'n 2 examens die ik nog wil doen een strippenkaart kopen van 1000 euro! Baal d'r echt van want dit testcentrum zat vlakbij m'n huis. :(
Klopt niet, had hetzelfde. Je kunt ook gewoon contant afrekenen bij de balie voor 1 examen. Later declareren bij je werkgever. Werkgevers kunnen een strippenkaart aanschaffen en daar de examens van meerdere mensen mee betalen. Zou belachelijk zijn al je een strippenkaart moet kopen voor 2 examens!

• _Arthur

_Arthur

blub

lentheman1 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Via welke site boek je je examens? Prometric of VUE?

Indien je dat niet doet, mischien toch eens gewoon via die sites boeken, kan ook als particulier met credit card. Eventueel kan je je werkgever laten boeken voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33

denivan

de enige

Hoi, ik ga binnenkort aan het MCSA verhaal beginnen door te starten met 70-270.

Nu mag ik van m'n baas kiezen waar ik het examen ga afliggen (liefst dus wat dichts bij huis ligt). De testcentra zijn thomson prometrics of vue. Nu lees ik het volgende in de TS hierover :
Inschrijven voor een examen

Inschrijven voor het examen gaat via één van deze twee bedrijven:

• Thomson Prometric
• Pearson VUE

De prijs voor het examen is hetzelfde. Je bent echter afhankelijk van het testcenter, waar je het examen wilt afleggen. Sommige testcenters werken met Prometric, sommige met VUE.
Via de sites van zowel Prometric als VUE kun je je inschrijven voor een examen
Het is me echter niet duidelijk wat het verschil is tussen de twee. Hebben ze andere soort vragen, andere moeilijkheidsgraad of zijn ze op andere zaken gefocused ? Waarmee hebben jullie het aangenaamste ervaring ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het examen 70-290 waar vragen ze nou echt veel over?
Aangezien in het boek TAL van stukken worden aangesneden.

Hoeveel punten kan je maximaal behalen? 1000 toch?
En hoeveel moet je minimaal behalen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Let op: Microsoft stopt met 1 van de 2 bedrijven die examens afnemen. Zo uit mijn hoofd weet ik niet welke van de twee. Het zal dus nog maar kort zo zjin dat het bij beide kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:56:
Het examen 70-290 waar vragen ze nou echt veel over?
Aangezien in het boek TAL van stukken worden aangesneden.

Hoeveel punten kan je maximaal behalen? 1000 toch?
En hoeveel moet je minimaal behalen?
Bij de meeste examens moet je minimaal 700 punten halen.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
heb m'n examen nu uiteindelijk geboekt via bvo. Daar kon het wel makkelijk en zonder strippenkaarten. M'n volgende examen doe ik in een nieuw testcenter hier vlakbij m'n werk. Ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij 70-297 (Design AD), ben nu aan het oefenen met boek/transcender/vce.
Wat me opvalt bij VCE (TK) is dat de vragen erg lastig zijn gerangschikt.
Bijv. Vraag 1 gaat over case A, vraag 2 over case C, 3 gaat over B, etc.
Is dat op het examen ook zo?
Of is daar de volgorde van de vragen logischer?
Eerst alle vragen over case A, dan alle over Case B en tenslotte de vragen over case C?
Want dat door elkaar heen is maar irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
Per case ja.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.