Money for nothin' and your chicks for free
ben niet gek, ik ben een koekie!
Ik ga eind van de maand de 291 doen in RotterdamPallas schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:52:
Hoeveel mensen gaan nu de 291 doen? Wonen die ook in de omgeving eindhoven?
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Anoniem: 229671
26e in UtrechtPallas schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:52:
Hoeveel mensen gaan nu de 291 doen? Wonen die ook in de omgeving eindhoven?
Als ik het goed begrepen heb ligt hier vooral de nadruk op dns en rras ? Hier heb ik ook de nadruk opgelegd m.b.t. leren in ieder geval
Kerberos en ipsec weet ik het minste van. Dit is ook zo ontiegelijk saaie meuk zeg
Iemand die hem pas gemaakt heeft nog adviezen ?
heb upgrade 70-292 gedaan (70-290 en 70-291 in een examen) en vond hem vrij makkelijk...xienator schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:51:
Ik heb vrijdag 291, wat zover ik weet de lastigste van allemaal is.
Als ik het goed begrepen heb ligt hier vooral de nadruk op dns en rras ? Hier heb ik ook de nadruk opgelegd m.b.t. leren in ieder geval
Kerberos en ipsec weet ik het minste van. Dit is ook zo ontiegelijk saaie meuk zeg
Dacht echt dat ik em flink verneukt had, heel veel simulatie vragen en minder dan de helf van de antwoorden wist ik zeker
nahjah, als ik een beetje de vaart er in houd kan ik volgende week voor de 70-291 :x
Mooie scoreMADG0BLIN schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:05:
En 70-290 is ook binnen. Net gehaald met 899 punten. Moet zeggen dat het me erg meeviel.
Veel vragen over backup en 5 simulaties.
Op naar 291!
[ Voor 29% gewijzigd door Fuzzems op 10-10-2007 19:42 ]
Als je een upgrade doet heb je er vast al genoeg mee gewerkt. Ik heb echt minimale ervaring er meeblablable schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:54:
[...]
heb upgrade 70-292 gedaan (70-290 en 70-291 in een examen) en vond hem vrij makkelijk...
Niet pas geleden gedaan, maar voor wat betreft de opzet van het examen verandert er natuurlijk weinig. Veel DNS, RRAS / IPSec, subnetting, routing en WSUS. Weinig tot geen Kerberos.xienator schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:51:
Ik heb vrijdag 291, wat zover ik weet de lastigste van allemaal is.
ben niet gek, ik ben een koekie!
ff gecheckt en ik hoop dat ik veel dns krijg dat beheers ik het bestelentheman1 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:19:
Ik ook vorige week gedaan. Kijk ff terug naar post van mij van vorige week. Heb toen uitgebreid geschreven wat ik tegenkwam. suc6 in iig.
dat wsus ken ik wel redelijk
ipsec ben ik wel vrij drama in en kerberos
Ach 700 punten is genoeg toch
Morgen post ik me resultaat wel ff. Ben het leren spuug zat momenteel
Wordt mn eerste Design examen dus ik ben benieuwd!
Ik heb net overigens een paar proef examens gedaan maar daar kan je eigenlijk al antwoord geven zonder uberhaupt de hele case gelezen te hebben
Ik hoop dat het in het echte examen net zo makkelijk gaat

Ik ben net begonnen aan het boek (Microsoft Self Paced Training Kit) van 70-298 en ik kan nu al zeggen, wat een k?t onderwerpD3NN1S schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:03:
Ik ga morgen voor mn 70-298
Ik heb net overigens een paar proef examens gedaan maar daar kan je eigenlijk al antwoord geven zonder uberhaupt de hele case gelezen te hebben

Laat even weten hoe het ging (tijd, vragen etc.) ben wel benieuwd.
Anoniem: 111246
Er zitten per case altijd een paar vragen tussen die zo voor de hand liggen dat je ze zonder verhaal te lezen kunt beantwoorden.
Althans, zo was het bij mijn 70-297 het geval.
Ik ga morgen 70-284 proberen (laatste in m'n MCSE 2003).
Mwjaah ik werk zelf bij een network security company dus voor mij is dat eigenlijk dagelijkse kosttazman67 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:41:
[...]
Ik ben net begonnen aan het boek (Microsoft Self Paced Training Kit) van 70-298 en ik kan nu al zeggen, wat een k?t onderwerp. Droge stof, puur theoretisch gel?l
. Ik hoop dat de volgende hoofdstukken interessanter worden, anders houd ik dit heel moeilijk vol.
![]()
Laat even weten hoe het ging (tijd, vragen etc.) ben wel benieuwd.
Maar je hebt gelijk het is erg droog maar wel bijster interessant imho!
70-284 wil ik ook nog doen maar volgens mij is die bizar moeilijkAnoniem: 111246 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:58:
Wat betreft die opmerking over vragen beantwoorden zonder de text gelezen te hebben, dat klopt.
Er zitten per case altijd een paar vragen tussen die zo voor de hand liggen dat je ze zonder verhaal te lezen kunt beantwoorden.
Althans, zo was het bij mijn 70-297 het geval.
Ik ga morgen 70-284 proberen (laatste in m'n MCSE 2003).

Na: 70-290, 70-291, 70-293, 70-294, 70-270, 70-297 & 70-284
Ben ik nu dus MCSE 2003.
Vond 70-284 vrij pittig. M'n laagste score tot nu toe van een MS examen 760 punten.
Had enkel en alleen maar vragen, geen interactieve dingen of simulaties.
Bij veel vragen wist ik 't antwoord niet 100% zeker, veel twijfel achtige dingen.
Eigenlijk van elk onderwerp wel wat, nadruk op de routing groups en connectors.
Blij dat ik al wat ervaring met exchange had anders is het moeilijk om je bepaalde dingen in te beelden denk ik. zo'n 2 uur de tijd voor het examen, 30 vragen. Om half 9 begonnen en om 10.15u stond ik buiten.
Wel had ik zo'n irritant prometric examen, bleef tot 3x toe 1½ minuut hangen.
Scheen normaal te zijn. En ik em maar knijpen of dat ding niet was vastgelopen.
Vond de examens van die andere waar MS de overeenkomst mee heeft opgeheven toch lekkerder voor 't gevoel.
gefeli....Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:07:
En gehaald!
Ben ik nu dus MCSE 2003.
Vond 70-284 vrij pittig. M'n laagste score tot nu toe van een MS examen 760 punten.
Bij veel vragen wist ik 't antwoord niet 100% zeker, veel twijfel achtige dingen.
Blij dat ik al wat ervaring met exchange had anders is het moeilijk om je bepaalde dingen in te beelden denk ik. zo'n 2 uur de tijd voor het examen, 30 vragen. Om half 9 begonnen en om 10.15u stond ik buiten.
Vond de examens van die andere waar MS de overeenkomst mee heeft opgeheven toch lekkerder voor 't gevoel.
Dat blijven "hangen" is normaal. Ik heb het wel eens besproken met een leraar.
Ook zij weten niet precies wat het is. Misschien wordt na het maken van een aantal vragen "bekeken" hoe het examen verder gaat.
Dus wanneer je op een bapaald onderdeel goed scoort gaat wordt het examen aangepast.
Maar dat is niet zeker. Zou wel een verklaring kunnen zijn.
Als je binnenkort 70-294 ga doen hamer dan op je policies! denk dat ik er minstens 20 vragen over gehad heb.
Het laden tussen bijvoorbeeld het multiple choice deel en de simulaties is puur gewoon voor het verwerken van de antwoorden en het laden van de simulaties (ook al had ik dit nooit bij Pearson VUE).
Ik heb afgelopen maandag voor de 70-294 examen gehad (Pearson VUE) en de enige momenten dat de PC iets trager was, was op het moment dat er een simulatie geladen werd. Maar dan praat ik over 5 seconden, meer niet. Verder was alles lekker snel, zoals ik gewend ben.MaZo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:52:
indien het laden tussen twee vragen lang duurt, je de vraag foutief beantwoord hebt.
Ik heb het ook over Prometric en niet Pearson VUE (waarvan ik weet dat dat altijd top was).tazman67 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:00:
[...]
Ik heb afgelopen maandag voor de 70-294 examen gehad (Pearson VUE) en de enige momenten dat de PC iets trager was, was op het moment dat er een simulatie geladen werd. Maar dan praat ik over 5 seconden, meer niet. Verder was alles lekker snel, zoals ik gewend ben.
Anoniem: 23171
Mijn voorkeur gaat ook meer uit naar VUE dan Prometric.Anoniem: 111246 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:07:
En gehaald!
Ben ik nu dus MCSE 2003.
2 weken geleden met een VUE voucher nog een Microsoft examen bij VUE gedaan en dat ging zonder problemen. 70-298 trouwens en geslaagd
Ook alle andere behaalde Microsoft examens via VUE hebben nooit problemen opgeleverd, af en toe wilde hij wat langer doorratelen dan 2 seconden, maar het ging gewoon verder.
Dit in tegenstelling tot Prometric heb ik het gevoel.
Op hetzelfde moment dat ik het 70-298 examen aan het doen was, deed iemand anders een Microsoft examen via Prometric op een gelijkwaardige PC....en die was in minder dan een uur tijd 4x vastgelopen.
Misschien nog wel meer in totaal, maar ik was klaar met mijn examen.
I rest my case.

Wie doet dit ook? En werkt het?
Bij mij werkt deze methode wel. Ik gebruik de Self Paced Training Kit boeken van MS en de CBT Nuggets video's. Aan het einde kijk ik dan met Testking wat ik wel en niet goed doe. Zo heb ik al 5 modules gedaan met een laagste score van 889 (70-270) en een hoogste van 968 (70-294).Caboman schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:37:
Hoe gaan jullie te werk bij zelfstudie? Ikzelf heb mspress en nuggets video's. En wil het misschien op deze manier doen, filmpjes kijken en uit het boek leren.
Wie doet dit ook? En werkt het?
Iemand ervaring met CCA? (Citrix Presentation Server 4.0: Administration? Of beter 4.5, maar die lijkt me nog te nieuw.)
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Ik doe min of meer het zelfde, ben nu ook MCSE + MCTS en ik ga morgen bij Twice 4 dagen training volgen voor Citrix PS 4.0.Charlie932 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:53:
Ik heb inmiddels mijn MCSE 2003 + Security en + Messaging binnenen wil nu voor Citrix gaan. Ik weet dat dit een MCSE topic is, maar zijn er misschien anderen die al ervaring hebben met CCA (misschien voor MCSE gedaan?)
Iemand ervaring met CCA? (Citrix Presentation Server 4.0: Administration? Of beter 4.5, maar die lijkt me nog te nieuw.)
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
doe dan direct 4.5BFS schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:
[...]
Ik doe min of meer het zelfde, ben nu ook MCSE + MCTS en ik ga morgen bij Twice 4 dagen training volgen voor Citrix PS 4.0.
(collega's van me hebben dat ook gedaan)
* Zwelgje moet binnenkort zijn CCA 4.0 nog upgraden naar 4.5
[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 14-10-2007 13:58 ]
A wise man's life is based around fuck you
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
A wise man's life is based around fuck you
No production networks were harmed during this posting
Zo onder het motto beter laat dan nooit.....D3NN1S schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:03:
Ik ga morgen voor mn 70-298
Ik heb hem gehaald!! 954 punten!
Hij was echt een stuk makkelijker dan verwacht. 9 van de 10 vragen kon je direct het antwoord op terugvinden door de buisiness case goed door te lezen.
Volgende week vrijdag 70-299 en dan ben ik MCSE 2003

@Derice gefeliciteerd man!!
580 punten
Veel DNS vragen 14 stuks
7 over wsus server en dat was me probleem vooral. Ik wist er echt helemaal niks van.
Ook te veel vragen waar ik te veel bij twijfelde tussen twee antwoorden.
Ach ja over paar weekjes weer en dan maar halen he
Toch is WSUS niet zo heel erg moeilijk hoor. Dus dat moet best te doen zijn. Sterkte!
hehe ja best wel
Als je niet wilt, wil ik ook wel een nieuwe topicstart maken
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 15-10-2007 11:20 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dit topic is gesloten.