Ja ik heb hem gedaan, maar ben helaas niet geslaagd (was overigens in de BETA tijd)....BFS schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:04:
Ik ga nu om de tijd naar het CCA/CCEA traject te overbruggen beginnen met Vista en als ik een beetje op tijd ben en de boeken voor Exchange 2007 zijn er al wil ik die er achteraan gaan doen. Is er uberhaupt al iemand die het examen voor Exchange 2007 gedaan heeft?
Vanmorgen 70-291 gehaald. Geen monsterscore (720), maar dat boeit me voor geen meter.
Magic words: Testking vragen maken en maken en maken en maken.
Kwam er zo wel een stuk of 25 tegen die ik zonder te lezen aan kon vinken
(Vandaar ook de score denk ik) Stond binnen 3 kwartier ook alweer buiten 
Nu verder met 70-270 en dan nog kijken welke elective.
Kwam er zo wel een stuk of 25 tegen die ik zonder te lezen aan kon vinken

[Voor 6% gewijzigd door pjlgt op 25-05-2007 10:12]
Als je zelfs MET testking zo'n lage score haalt... zou ik je nooit aannemen bij een sollicitatie...
No production networks were harmed during this posting
Het boeit niet dat je zo'n score haalt.. Het is alleen vrij triest (mijn mening) dat je door alleen testkings te leren nog met de hakken over de sloot het examen haalt...
Zegt voor mij genoeg over je kennis... En het is denk ik niet erg dat je de kennis blijkbaar niet hebt, alleen vraag ik me af voor wie je die examens doet.. Om zelf meer kennis op te doen of om je papiertje waarje zonder kennis straks niks mee kunt in de praktijk
Zegt voor mij genoeg over je kennis... En het is denk ik niet erg dat je de kennis blijkbaar niet hebt, alleen vraag ik me af voor wie je die examens doet.. Om zelf meer kennis op te doen of om je papiertje waarje zonder kennis straks niks mee kunt in de praktijk

[Voor 33% gewijzigd door Wilde op 25-05-2007 10:53]
paella schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:35:
Als je zelfs MET testking zo'n lage score haalt... zou ik je nooit aannemen bij een sollicitatie...

Ik bewaar die dingen niet eens

Ik leg gewoon bij een sollicitatie een aantal technische vragen voor. Zo haal je de paper-MCSEs er zo uit.
Da's idd vaka wel de manier. En men hoeft natuurlijk ook niet alles te weten, als je maar waar je het moet opzoeken (of wie in je netwerk je moet hebbenpaella schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:09:
Ik leg gewoon bij een sollicitatie een aantal technische vragen voor. Zo haal je de paper-MCSEs er zo uit.

Je hoeft niet per se een goed antwoord te geven, als het in ieder geval maar ergens op slaat.
Je moet dus waarschijnlijk niet vragen in welke versie van Testking het antwoord staat of gaan vragen naar de multiple choice antwoorden waaruit je kan kiezen.paella schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:08:
Je hoeft niet per se een goed antwoord te geven, als het in ieder geval maar ergens op slaat.

heeft iemand een telefoon nummer zodat ik me acces code kan aanvragen voor dat mcp gebeuren te koppelen aan me live id
btw me 70-271 gehaald met 900 punten dinsdag me 70-272 doen.
[Voor 21% gewijzigd door jorisw86 op 25-05-2007 17:36]
Ehh...gewoon naar http://www.microsoft.com/learning/mcp/mcpmembersite.mspx en dan goed lezenjorisw86 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:32:
heeft iemand een telefoon nummer zodat ik me acces code kan aanvragen voor dat mcp gebeuren te koppelen aan me live id

En dan krijg je deze pagina, als je op het linkje klikt : http://www.microsoft.com/learning/support/europe.mspxTemporary access code troubleshooting
If you have misplaced your temporary access code or it has expired, you may request a new code online from the first-time logon page, which you will reach after trying to sign in to the member site. This service is only for first-time visitors to the Microsoft Certification member site.
If you requested a new code and did not receive it within 48 hours, we may not have your correct e-mail address on file. If you have difficulty accessing the site with your Windows Live ID, or if you need to update your e-mail address, please contact your Regional Service Center.
Als je geen zin hebt om te bellen kan je ook mailen(mail adres staat daar ook ergens). Ik had in een paar dagen een access code terug 

Anoniem: 128270
Ik moet in augustus 70-290 en 70-291 maken, welke versie van TK heb je juist gebruikt om te oefenen?pjlgt schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:11:
Vanmorgen 70-291 gehaald. Geen monsterscore (720), maar dat boeit me voor geen meter.
Kwam er zo wel een stuk of 25 tegen die ik zonder te lezen aan kon vinken(Vandaar ook de score denk ik) Stond binnen 3 kwartier ook alweer buiten
Gebruik visual certexam manager en heb daar de examens die op www.certfiles.com staan in geladen.
Heb voor beide modules eerst het boek gelezen alle vragen en opdrachten gedaan. Daarna examens geoefend en examen gedaan.
Heb voor beide modules eerst het boek gelezen alle vragen en opdrachten gedaan. Daarna examens geoefend en examen gedaan.
Het volgende examen is mij voorgeschoteld om voor mijn werkgever te behalen.
Het valt onder een van de competenties van microsoft om als bedrijf zijnde de status "OEM Partner" te behalen
Iemand van jullie ervaring met dit examen?
Ik heb al even gecontroleerd wat voor materie ik moet leren voor het examen
http://www.microsoft.com/learning/exams/74-134.mspx
Dit alleen de materie voor Installatie en deployen van XP en SBS2003
maar dit lijkt me een beetje weinig, volgens mij is er iets wat vergeet
Het valt onder een van de competenties van microsoft om als bedrijf zijnde de status "OEM Partner" te behalen
Iemand van jullie ervaring met dit examen?
Ik heb al even gecontroleerd wat voor materie ik moet leren voor het examen
http://www.microsoft.com/learning/exams/74-134.mspx
Dit alleen de materie voor Installatie en deployen van XP en SBS2003
maar dit lijkt me een beetje weinig, volgens mij is er iets wat vergeet
(--=) Peace For Everybody (=--)
Nee, ik denk dat dat alles is. het is ook echt voor het pre-installeren van PCs, en dus handig om te weten voor "OEM Partners". Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik concludeer ook alleen maar uit wat ik lees.
Moeilijk he? Gewoon echt studeren. Ik kots op testkinggepeupel.pjlgt schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 10:11:
Kwam er zo wel een stuk of 25 tegen die ik zonder te lezen aan kon vinken(Vandaar ook de score denk ik) Stond binnen 3 kwartier ook alweer buiten
Moet je minder bier zuipen 
Cursus gedaan, boek volledig doorgenomen en alle opdrachten eruit gemaakt. Daarna testking oefenvragen tig keer gedaan. Werkt voor mij, dat een ander het niets vind moet ie zelf weten.

Cursus gedaan, boek volledig doorgenomen en alle opdrachten eruit gemaakt. Daarna testking oefenvragen tig keer gedaan. Werkt voor mij, dat een ander het niets vind moet ie zelf weten.
Waarom dan trots op het resultaat? 720 punten met 25 vragen die je zo aan kunt vinken???pjlgt schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:22:
Moet je minder bier zuipen
Betekent volgens mij dat je van de stof geen zak begrepen hebt.
Maar snap het wel hoor. Als de competenties niet aanwezig zijn moet je natuurlijk wel frauderen.
Want dat is het wel he? FRAUDE!
Je vooropleiding?? Ook op die manier voor elkaar gekregen??
Maarja, met de nieuwste Rayban op je snufferd de ICT'er uithangen heeft natuurlijk ook waarde.
Heb je al stoere zonnebril uitgezocht voor 2007?
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 31-05-2007 09:01]
Heeft iemand toevallig een idee of er uberhaupt documentatie is voor 70-621?
Ik kan geen boek vinden voor deze upgrade ...
Volgens mij kan ik net zo goed 70-620/622 gaan lezen en dan upgraden.
Hoewel ik de laatste tijd merk dat ik wel heel veel wil.
Nu nog tijd vinden om alles af te ronden, maar ik ga voor minimaal nog 2 examens (70-290 & 291) voor Oktober, en 70-431 voor December. Maargoed zal wel veel meer worden, Vista kan wel tussendoor.

Nu nog tijd vinden om alles af te ronden, maar ik ga voor minimaal nog 2 examens (70-290 & 291) voor Oktober, en 70-431 voor December. Maargoed zal wel veel meer worden, Vista kan wel tussendoor.
My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)
Vreemde is wel, dat er een aantal Practice tests te downloaden zijn.paella schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 17:00:
Nee, ik denk dat dat alles is. het is ook echt voor het pre-installeren van PCs, en dus handig om te weten voor "OEM Partners". Maar ik heb er geen ervaring mee, dus ik concludeer ook alleen maar uit wat ik lees.
Maar die wijken helemaal af van de materie die ik geleerd hebt.
Daar gaan ze dieper in op de Windows PE kant ipv OPK.
(--=) Peace For Everybody (=--)
Man man maak je niet zo druk zeg. Wat een overdreven reactie. Ben je zelf gezakt ofzo?Anoniem: 209028 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:39:
[...]
Waarom dan trots op het resultaat? 720 punten met 25 vragen die je zo aan kunt vinken???
Betekent volgens mij dat je van de stof geen zak begrepen hebt.
Maar snap het wel hoor. Als de competenties niet aanwezig zijn moet je natuurlijk wel frauderen.
Want dat is het wel he? FRAUDE!
Je vooropleiding?? Ook op die manier voor elkaar gekregen??
Maarja, met de nieuwste Rayban op je snufferd de ICT'er uithangen heeft natuurlijk ook waarde.
Heb je al stoere zonnebril uitgezocht voor 2007?
Hij is gewoon erg blij met het halen van het examen. Klaar!
[Voor 4% gewijzigd door DeeJee op 31-05-2007 09:48]
Money for nothin' and your chicks for free
Zullen we wel gewoon netjes met elkaar blijven omgaan aub? 

Wat lees jij dan voor 70-622 ???Thiaz schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 08:40:
Heeft iemand toevallig een idee of er uberhaupt documentatie is voor 70-621?
Anoniem: 136027
Even een kort vraagje over de vragen bij 70-297. Ik ben wat vragen tegengekomen waarbij men aangaf hoeveel % bandwidth utilization er was over de verschillende lijnen. Vervolgens was er dan ergens een opmerking dat er bv. geen replication traffic mocht zijn over lijnen met minder dan 128Kbps.
Als je dan een vraag krijgt, waarbij je gevraagd wordt aan te geven waar je wel en niet bep. servers neer moet zetten, moet je dan uitgaan van de volledige bandbreedte óf van de bandbreedte - % utilization.
Ik heb daar vorige keer zoooo over lopen twijfelen. En ik weet het eigenlijk nog steeds dus niet
Als je dan een vraag krijgt, waarbij je gevraagd wordt aan te geven waar je wel en niet bep. servers neer moet zetten, moet je dan uitgaan van de volledige bandbreedte óf van de bandbreedte - % utilization.
Ik heb daar vorige keer zoooo over lopen twijfelen. En ik weet het eigenlijk nog steeds dus niet

Wat heb je aan een 2MB lijn als ie voor 90% altijd vol zit en je wilt extra dingen erover doen? Kortom, m.i. -%util dus.
Dat heb ik dus uiteindelijk ook gedaan (mij leek die util. vermelding anders ook nogal nutteloos), maar ik ben er al die tijd over blijven twijfelenpaella schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:11:
Wat heb je aan een 2MB lijn als ie voor 90% altijd vol zit en je wilt extra dingen erover doen? Kortom, m.i. -%util dus.

Nee hoor, hoef alleen de 70-297 nog maar heb daar wat moeite mee.DeeJee schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 09:47:
[...]
Man man maak je niet zo druk zeg. Wat een overdreven reactie. Ben je zelf gezakt ofzo?
Hij is gewoon erg blij met het halen van het examen. Klaar!
Zou een Testking erbij kunnen pakken natuurlijk maar ik vindt dat niet kies.
Maar je hebt gelijk hoor, niemand zal je ooit kritisch ondervragen en de betalende klant al helemaal niet. Feitelijk betaald de klant wel voor een niet capabele kracht en heeft zelf niet de kennis in huis om dat vast te stellen.
Het is dus examenfraude en oplichting van de klant.
Ik weet ook dat het gebruik van fraude bekent is bij de meeste ICT-bedrijven en dat ze niet doen aan een soort van zelfreiniging. door dergelijke praktijken uit de bannen en bv zelf toetsen te maken of op een andere manier de kwaliteit van hun professionals te waarborgen.
Microsoft zelf vindt ik overigens ook veel te laks in deze.
Dat ze dat niet doen vindt ik rieken naar oplichting en dat is strafbaar.
Van Yaught weet ik dat ze in hun sollicitatieprocedure wel aandacht besteden aan het vaststellen van je kennis. Maarja, dat zijn dan ook stuk voor stuk echte ICT'ers die hun geld waard zijn.
[Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 31-05-2007 15:33]
En dit is wat Microsoft dan aan je vraagt als je misstanden meldt de je bij je werkgever aantreft:
Good afternoon Beerlover,
Thank you for your e-mail.
We are really interested to investigate this issue. Can you please
provide us some exams, promotion material or screenshots?
We are looking forward to hear from you.
Kind Regards
Nicole
Microsoft Regional Service Center
E-Mail: emeamcp@msdirectservices.com
Tel.: 0800 114926
Tel.: 0800 95139
Fax: +49 5241 1796077
Ik vond dat destijds een beetje te ver gaan en heb dat dus niet gedaan omdat ze feitelijk vroegen om informatie te verstrekken waarvan ik niet met zekerheid wist of het voldoende zou zijn om het bewuste bedrijf een flinke tik op de vingers te laten krijgen door Microsoft.
Mijn klacht bestond uit het feit dat in het studiecentrum Testkingmateriaal beschikbaar werd gesteld en dat dat heel normaal werd gevonden.
Mijn probleem met dit alles is dat ik de cultuur niet begrijp die achter dat schaamteloze frauderen zit.
En dat de betalende klant hier direkt schade aan ondervind staat voor mij buiten kijf.
Had de info overigens wel verzameld en het zag er leuk uit.
**edit** ziet er nog steeds leuk uit. Moest ff zoeken.
Kind Regards
Nicole
Ik vond dat destijds een beetje te ver gaan en heb dat dus niet gedaan omdat ze feitelijk vroegen om informatie te verstrekken waarvan ik niet met zekerheid wist of het voldoende zou zijn om het bewuste bedrijf een flinke tik op de vingers te laten krijgen door Microsoft.
Mijn klacht bestond uit het feit dat in het studiecentrum Testkingmateriaal beschikbaar werd gesteld en dat dat heel normaal werd gevonden.
Mijn probleem met dit alles is dat ik de cultuur niet begrijp die achter dat schaamteloze frauderen zit.
En dat de betalende klant hier direkt schade aan ondervind staat voor mij buiten kijf.
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 31-05-2007 15:56]
Om eerlijk te zijn vind ik het best wel erg dat je je werkgever ergens bij probeert te lappen.Anoniem: 209028 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:51:
En dit is wat Microsoft dan aan je vraagt als je misstanden meldt de je bij je werkgever aantreft:
Kind Regards
Nicole
Overigens is het veroordelen van mensen omdat ze toevallig een Testking examen uit hun hoofd leren ook een beetje te sneu voor woorden, die mensen komen zichzelf vanzelf wel tegen....
Waar maak jij je druk over, heb je soms een keer een intake/sollicitatie verloren omdat die persoon meer certificaten had (bv. dmv testkings?)..???
Kom toevallig weer eens op dit draadje terecht en stoor me er gewoon aan.TheVMaster schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:06:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik het best wel erg dat je je werkgever ergens bij probeert te lappen.
Overigens is het veroordelen van mensen omdat ze toevallig een Testking examen uit hun hoofd leren ook een beetje te sneu voor woorden, die mensen komen zichzelf vanzelf wel tegen....
Waar maak jij je druk over, heb je soms een keer een intake/sollicitatie verloren omdat die persoon meer certificaten had (bv. dmv testkings?)..???
En wat je zegt over dat ze zichzelf wel een keer tegenkomen, de klant heeft het gewoonweg niet in de gaten want die is niet op de hoogte en denkt wel het beste in huis te halen door gecertificeerde mensen aan te nemen. Het geknutsel van dergelijke individuen kan later met veel moeite weer opgelapt worden door mensen die wel weten wat ze doen en het is nog maar de vraag of je kunt achterhalen wie er heeft zitten knutselen. Meerwerk dus waarvoor betaald wordt.
Ik heb het over Non-Ict-klanten he? Die worden op deze manier indirekt besodemieterd en dat zit mij dwars. Zou je op dit aspekt eens willen ingaan???
Ik heb overigens een goede baan.
Of mag ik een bepaalde ethiek niet aan de orde stellen hier? Of bestaat die niet in de ICT?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ethiek
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 31-05-2007 18:32]
Dat mag, alleen de manier waarop je het doet is ook niet echt netjes (als we het dan toch zo moeten noemen).
Bij deze nogmaals het advies aan iedereen die zich in die specifieke discussie wil mengen:
Niet op de man spelen, laatste waarschuwing bij deze.
ps: het is Yacht, geen Yaught.
Bij deze nogmaals het advies aan iedereen die zich in die specifieke discussie wil mengen:
Niet op de man spelen, laatste waarschuwing bij deze.
ps: het is Yacht, geen Yaught.
offtopic:
Ben het overigens niet eens met je opmerking daarover, maar dat is een ander onderwerp
Ben het overigens niet eens met je opmerking daarover, maar dat is een ander onderwerp
[Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 31-05-2007 19:49]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Geslaagd!!!!
Nederland is weer een MCSE rijker
Precies 700 punten (sue me!), maar ik ben blij! DNS ligt me gewoon niet en dan ook nog eens die lappen info bij elke case, ben dolgelukkig dat ik er vanaf ben! Hoera! Nu even "zomerstop" en dan eens bedenken wat ik dan ga doen

Nederland is weer een MCSE rijker

Precies 700 punten (sue me!), maar ik ben blij! DNS ligt me gewoon niet en dan ook nog eens die lappen info bij elke case, ben dolgelukkig dat ik er vanaf ben! Hoera! Nu even "zomerstop" en dan eens bedenken wat ik dan ga doen

Ik wil evt als extra module Biztalk 2006 doen (Exam 70-235 TS: Developing Business Process and Integration Solutions Using Microsoft BizTalk Server).
Hier zijn via Microsoft geen/weinig leermiddelen voor beschikbaar. Iemand ervaring met deze module? Heb het nl nodig voor m'n werk... De stof leren is in dit geval dus duidelijk belangrijker dan het examen halen.
Hier zijn via Microsoft geen/weinig leermiddelen voor beschikbaar. Iemand ervaring met deze module? Heb het nl nodig voor m'n werk... De stof leren is in dit geval dus duidelijk belangrijker dan het examen halen.
Aan de reactie van Skoezie te zien heeft hij dus wel goed geleerd maar meer moeite met de examens.Anoniem: 209028 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 15:16:
[...]
Nee hoor, hoef alleen de 70-297 nog maar heb daar wat moeite mee.
Zou een Testking erbij kunnen pakken natuurlijk maar ik vindt dat niet kies.
Maar je hebt gelijk hoor, niemand zal je ooit kritisch ondervragen en de betalende klant al helemaal niet. Feitelijk betaald de klant wel voor een niet capabele kracht en heeft zelf niet de kennis in huis om dat vast te stellen.
Het is dus examenfraude en oplichting van de klant.
Ik weet ook dat het gebruik van fraude bekent is bij de meeste ICT-bedrijven en dat ze niet doen aan een soort van zelfreiniging. door dergelijke praktijken uit de bannen en bv zelf toetsen te maken of op een andere manier de kwaliteit van hun professionals te waarborgen.
Microsoft zelf vindt ik overigens ook veel te laks in deze.
Dat ze dat niet doen vindt ik rieken naar oplichting en dat is strafbaar.
Van Yaught weet ik dat ze in hun sollicitatieprocedure wel aandacht besteden aan het vaststellen van je kennis. Maarja, dat zijn dan ook stuk voor stuk echte ICT'ers die hun geld waard zijn.
Ik krijg toch regelmatig technische vragen bij mij intake. Dus de klant bekijkt weldegelijk wat de kennis is.
Helaas moet ik je teleurstellen: Ik ken best wat mensen bij Yacht die de examens ook met testkings hebben gehaald.
Dus probeer niet je eigen bedrijf zo op te hemelen

Money for nothin' and your chicks for free
Ok dan.DeeJee schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 07:57:
[...]
Aan de reactie van Skoezie te zien heeft hij dus wel goed geleerd maar meer moeite met de examens.
Ik krijg toch regelmatig technische vragen bij mij intake. Dus de klant bekijkt weldegelijk wat de kennis is.
Helaas moet ik je teleurstellen: Ik ken best wat mensen bij Yacht die de examens ook met testkings hebben gehaald.
Dus probeer niet je eigen bedrijf zo op te hemelenDat gaat namelijk niet op!
Moeite met de examens zeg je, zijn de examens dan te moeilijk? Zijn de vraagstellingen niet redelijk? Zijn de vragen niet relevant aan de bestudeerde stof? Is het teveel gevraagd om je 240 minuten te concentreren?
Ik denk van niet nl. En als je niet door die examens heenkomt moet je gewoon niet weglopen voor je NIVO dat je dan vaststelt.
Ik heb bv vreselijk veel moeite met de 70-297 en denk dat dat hem vooral zit in de tijdsdruk bij het examen. Ik stel echter wel dat als ik daar daarlijk voor de 3e keer niet doorheen kom dat ik aan het dak van mijn vermogens aanbeland ben. Dan ben je toch realistisch bezig of niet???
648 punten had ik de laatste keer. Om ziek van te worden!

Ik werk overigens niet bij Yaucht. Ben er daar niet doorheen gekomen ivm gebrek aan vooropleiding.
Maar had daar wel de indruk dat ze wat serieuzer waren. Misschien vergist dan.
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 08:55]
Heb een probleempje wat betrefd me certificering, hopelijk heeft iemand hier nog tips wat te doen.
Mijn werkgever is geswitched van Pearson VUE naar Thompson Prometric voor examen boekingen. Sindsdien wordt mijn MCP ID bij Microsoft niet meer bijgewerkt. Das bijzonder verveldend aangezien ik MCSA ben maar dus geen Kit kan aanvragen omdat het daar niet staat.
Bij Pearson stond altijd netjes me MCP ID op dat papiertje dat je meekrijgt met je score maar bij Thompson staat er nu een ander nr.
Volgens Microsoft ligt het aan Thompson, ze kunnen geen record vinden. Volgens Thompson ligt het bij Microsoft, ze hebben hun nr gekoppeld aan me MCP ID dus het moet goed gaan. Ook hebben ze al een keer handmatig "iets" doorgegeven aan Microsoft maar het verschijnt nog steeds niet op me transcript.
Bij Microsoft hebben ze ook al geprobeerd om die account te mergen maar ook dan geven ze aan dat ze geen records kunnen vinden.
Mensen bij het Testcenter geven ook al aan dat dit gewoon shit geregeld is. Iemand nog tips hoe en wat? Of iemand die ook deze situatie heeft gehad in het verleden? En nog beter wat is er toen aan gedaan?
Mijn werkgever is geswitched van Pearson VUE naar Thompson Prometric voor examen boekingen. Sindsdien wordt mijn MCP ID bij Microsoft niet meer bijgewerkt. Das bijzonder verveldend aangezien ik MCSA ben maar dus geen Kit kan aanvragen omdat het daar niet staat.
Bij Pearson stond altijd netjes me MCP ID op dat papiertje dat je meekrijgt met je score maar bij Thompson staat er nu een ander nr.
Volgens Microsoft ligt het aan Thompson, ze kunnen geen record vinden. Volgens Thompson ligt het bij Microsoft, ze hebben hun nr gekoppeld aan me MCP ID dus het moet goed gaan. Ook hebben ze al een keer handmatig "iets" doorgegeven aan Microsoft maar het verschijnt nog steeds niet op me transcript.
Bij Microsoft hebben ze ook al geprobeerd om die account te mergen maar ook dan geven ze aan dat ze geen records kunnen vinden.
Mensen bij het Testcenter geven ook al aan dat dit gewoon shit geregeld is. Iemand nog tips hoe en wat? Of iemand die ook deze situatie heeft gehad in het verleden? En nog beter wat is er toen aan gedaan?
Ik heb dat ook gehad. Kreeg toen ineens een nieuw MCP-ID.ljt schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:06:
Heb een probleempje wat betrefd me certificering, hopelijk heeft iemand hier nog tips wat te doen.
Volgens mij had het toen te maken met je Candidate ID die verschilt tussen de twee examenleveranciers.
Telefoontje met Microsoft heeft het toen toch wel opgelost.
Could you please provide a registration number of one of the missing
exams so we can request a merge for you and consolidate your records.
[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 09:14]
Dat heb ik jaren geleden ook eens gehad. Uiteindelijk is het wel opgelost, na vele mailtjes en telefoontjes naar zowel Microsoft als Prometric. Gewoon volhouden, dan lukt het wel.ljt schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:06:
Of iemand die ook deze situatie heeft gehad in het verleden? En nog beter wat is er toen aan gedaan?
Gefeliciteerd !!Anoniem: 136027 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 20:14:
Geslaagd!!!!![]()
Nederland is weer een MCSE rijker![]()

Enne, in de praktijk dan beetje voorzichtig zijn met de DNS, ok? 

DNS. In eerste instantie lijkt het zoooo simpel. Maar het is af en toe zooooooo moeilijk (zeker in de examenvragen).paella schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:53:
Gefeliciteerd!! En je weet genoeg van DNS anders had je het niet gehaald.
Gloeiende, g*dverdulleme....
Derde poging op 70-292 en weer niet gehaald
538 puntjes maar...
Vooral de onderwerpen "Manage Users, Computers and Groups" en Manage Name Resolution waren slecht
Derde poging op 70-292 en weer niet gehaald

538 puntjes maar...
Vooral de onderwerpen "Manage Users, Computers and Groups" en Manage Name Resolution waren slecht

Relax. nothing is under control.
Het is alweer even geleden , maar da's Design toch?Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 08:29:
Ik heb bv vreselijk veel moeite met de 70-297 en denk dat dat hem vooral zit in de tijdsdruk bij het examen.
[...]
648 punten had ik de laatste keer. Om ziek van te worden!Maar als ik kijk naar de feedback op het scorerapport klopt het wel, als het gaat om wat ik nog niet volledig snap. Het is ook een onderdeel waarvan ik zeg dat je dat wel moet beheersen wil je jezelf MCSE noemen.

Dat vraagt toch een wat andere benadering dan puur technisch kennis, is veel meer een abstractie en het examen met 4 cases is vergelijkbaar met mijn vroegere VWO examens tekstverklaring Nederlands

Je moet er echt uithalen wat essentieel is qua requirements en dáár je design op toepassen met als achtergrond de technische kennis van het produkt als geheel.
Wellicht dat dat je wat verder helpt?
Oh, ze zijn wel wat serieuzer daarin, omdat ze zich meer op HBO en WO richten in hun voorselectie.Ik werk overigens niet bij Yacht. Ben er daar niet doorheen gekomen ivm gebrek aan vooropleiding.
Maar had daar wel de indruk dat ze wat serieuzer waren. Misschien vergist dan.
Dat wil echter niet zeggen dat je zonder HBO vooropleiding geen kans maakt hoor..
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik heb iemand van goede huize meegemaakt en die kwam er zelfs de 4e keer niet doorheen.Deevay schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:10:
Derde poging op 70-292 en weer niet gehaald![]()
![]()
![]()
![]()
538 puntjes maar...
Ik zelf ben daar 2 keer voor gezakt en heb toen gekozen voor de 70-290 en de 70-291.
Dat is dan ook mijn advies.
Jammer voor je.
Wat heb je voor leer matriaal gebruikt? Heb hem zelf 3 weken geleden ongeveer gedaan en vond hem zeer goed te doen. Wellicht dat ik andere vragen gehad heb..Deevay schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:10:
Derde poging op 70-292 en weer niet gehaald![]()
![]()
![]()
![]()
538 puntjes maar...
Bedankt voor je feedback. Ja, is designing ADServices en Network infrastructure.alt-92 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:15:
[...]
Het is alweer even geleden , maar da's Design toch?
Dat vraagt toch een wat andere benadering dan puur technisch kennis, is veel meer een abstractie en het examen met 4 cases is vergelijkbaar met mijn vroegere VWO examens tekstverklaring Nederlands
Je moet er echt uithalen wat essentieel is qua requirements en dáár je design op toepassen met als achtergrond de technische kennis van het produkt als geheel.
Misschien dat daar het gebrek aan vooropleiding duidelijk wordt. Ik heb nl niksnakkesnada aan vooropleiding.

Door de lappen tekst raak ik enigszins geintimideerd kan ik wel zeggen. Maargoed, 648 punten is een bemoedigend resultaat om verder te gaan lijkt me.
[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 10:36]
Ik snap hier werkelijk niets van! Ik ben echt niet super intelligent ofzo maar had wel 925 punten de 1e keer.. Niet om op te scheppen ofzo maar als je in de praktijk al wat ervaring hebt, veel technet leest en gewoon begrijpt waarom iets is zoals het is moet het gewoon lukken! Verder heb ik om mijn kennis te testen testking gebruikt. Puur om mezelf te testen. Als ik een vraag fout had ging ik kijken waarom dat zo was. Snap de vraagstelling en je gekozen antwoord, dan MOET het lukken...Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:21:
[...]
Ik heb iemand van goede huize meegemaakt en die kwam er zelfs de 4e keer niet doorheen.
Ik zelf ben daar 2 keer voor gezakt en heb toen gekozen voor de 70-290 en de 70-291.
Dat is dan ook mijn advies.
Jammer voor je.
Ik heb er gelukkig niks mee te maken bij mijn huidige werkgeverpaella schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:53:

Dat heb ik dus ook. Ik weet best wat alles doet en wat welk soort zone is en waar het voor dient enzo. Maar sommige van die vragen...daarbij ga ik echt op blanco. En zéker dus bij dit examen, want dan moet je ook nog maar eens uit de tekst zien te halen wat ze nou eigenlijk precies wel willen en niet willen en wat er technisch mogelijk is enzovoort.Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 09:56:
[...]
DNS. In eerste instantie lijkt het zoooo simpel. Maar het is af en toe zooooooo moeilijk (zeker in de examenvragen).
Gefeliciteerd!! En je weet genoeg van DNS anders had je het niet gehaald.
Waarom ben zo anti Testking enzo? Ik snap dat niet zo goed. Natuurlijk moet je die Testkings niet letterlijk in je kop gaan stampen, maar ze kunnen wel een énorm goed hulpmiddel zijn, zeker bij dit soort examens waar je vooral op de manier van vragen e.d. dus onderuit gaat.Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:27:
[...]
Bedankt voor je feedback. Ja, is designing ADServices en Network infrastructure.
Misschien dat daar het gebrek aan vooropleiding duidelijk wordt. Ik heb nl niksnakkesnada aan vooropleiding.Ik maak bv ook nooit aantekeningen of schemas (kan ik niet) en moet alles proberen te visualiseren in mijn kopke. Voorheen kwam ik daar wel weg mee maar hier moet je wel erg veel visualiseren en vasthouden.
Door de lappen tekst raak ik enigszins geintimideerd kan ik wel zeggen. Maargoed, 648 punten is een bemoedigend resultaat om verder te gaan lijkt me.
Ik kan bij mijn werkgever ook gewoon Transcender-licenties krijgen, zodat ik kan oefenen met Transcender examens. Voor mijn 70-297 heb ik wel gewoon Testking/Virtual Cert Exam gebruikt. Niet om uit mijn hoofd te leren (hoewel ik niet zal ontkennen dat ik sommige vragen wel nog wist), maar om dingen te gaan begrijpen, vat te krijgen op de vraagstelling etc.
Je kunt het boek wel doornemen, maar dat is alleen maar droge stof. Je moet ook in staat zijn het om te zetten naar de praktijk van het examen en daar vind ik die oefenexamens dus echt ideaal voor. Ik heb echt regelmatig van die "ooooh, zit dat zo!"-momenten gehad. Sommige dingen kom je nou eenmaal in je werk ook gewoon niet tegen (ik heb dus hier niks te maken met de DNS bijvoorbeeld).
Ik had overigens de eerste keer voor 297 een score van 622 en nu, twee weken later, 700. Had nog wel hoger kunnen scoren met iets meer voorbereiding, maar de omstandigheden op persoonlijk vlak waren even wat lastig.
Vanmorgen me eerste examen (70-270) gehaald met niet echt een topscore, 857, maar daar zullen de opstarten problemen wel een handje aan hebben geholpen. Machine starte eerst niet eens fatsoenlijk op, wordt je vervolgens gevraagd ergens anders plaats te nemen, alweer je een kwartier tegen een ghost venstertje zit aan te kijken, want de machine was nog niet klaar. Om vervolgens toen de pc bijna klaar was met ghosten, weer vriendelijk verzocht werd om toch plaats nemen in de eigenlijke examen zaal waar inmiddels al een plaatsje vrij was gekomen.
Nahja, ben blij dat de start er is, op naar 70-290.
tää on taas niin tätä
Gefelicteerd! Prima score toch?Eranum schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 13:40:
Vanmorgen me eerste examen (70-270) gehaald met niet echt een topscore, 857, maar daar zullen de opstarten problemen wel een handje aan hebben geholpen. Machine starte eerst niet eens fatsoenlijk op, wordt je vervolgens gevraagd ergens anders plaats te nemen, alweer je een kwartier tegen een ghost venstertje zit aan te kijken, want de machine was nog niet klaar. Om vervolgens toen de pc bijna klaar was met ghosten, weer vriendelijk verzocht werd om toch plaats nemen in de eigenlijke examen zaal waar inmiddels al een plaatsje vrij was gekomen.
Ik heb (vindt ik zelf) een goed geheugen. Als ik het met een testking (de laatste) zou doen kom ik waarschijnlijk met een owaarschijnlijk hoge score uit het examen.Anoniem: 136027 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:49:
[...]
Waarom ben zo anti Testking enzo? Ik snap dat niet zo goed. Natuurlijk moet je die Testkings niet letterlijk in je kop gaan stampen, maar ze kunnen wel een énorm goed hulpmiddel zijn, zeker bij dit soort examens waar je vooral op de manier van vragen e.d. dus onderuit gaat.
Ik kan bij mijn werkgever ook gewoon Transcender-licenties krijgen, zodat ik kan oefenen met Transcender examens. Voor mijn 70-297 heb ik wel gewoon Testking/Virtual Cert Exam gebruikt. Niet om uit mijn hoofd te leren (hoewel ik niet zal ontkennen dat ik sommige vragen wel nog wist), maar om dingen te gaan begrijpen, vat te krijgen op de vraagstelling etc.
Je kunt het boek wel doornemen, maar dat is alleen maar droge stof. Je moet ook in staat zijn het om te zetten naar de praktijk van het examen en daar vind ik die oefenexamens dus echt ideaal voor. Ik heb echt regelmatig van die "ooooh, zit dat zo!"-momenten gehad. Sommige dingen kom je nou eenmaal in je werk ook gewoon niet tegen (ik heb dus hier niks te maken met de DNS bijvoorbeeld).
Ik had overigens de eerste keer voor 297 een score van 622 en nu, twee weken later, 700. Had nog wel hoger kunnen scoren met iets meer voorbereiding, maar de omstandigheden op persoonlijk vlak waren even wat lastig.
Ik heb die testkings nl wel eens bekeken achteraf om te zien of het echt waar is dat de vragen daar letterlijk in staan. Kon ik me nl niet voorstellen. Ik was met stomheid geslagen. Ben een beetje naief manneke denk ik dan.
Dat het me irriteert zal vast een basis hebben in mijn frustraties maar daar ga ik verder niet op in.
Begrijp ik het overigens goed dat jij Transcenders gelijkstelt aan Testkings?
Het zou zomaar kunnen dat je tot de betere behoort? Kan toch?blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 12:35:
[...]
Ik snap hier werkelijk niets van! Ik ben echt niet super intelligent ofzo maar had wel 925 punten de 1e keer.. Niet om op te scheppen ofzo maar als je in de praktijk al wat ervaring hebt, veel technet leest en gewoon begrijpt waarom iets is zoals het is moet het gewoon lukken! Verder heb ik om mijn kennis te testen testking gebruikt. Puur om mezelf te testen. Als ik een vraag fout had ging ik kijken waarom dat zo was. Snap de vraagstelling en je gekozen antwoord, dan MOET het lukken...
Maar die Testkings?? Dan ben je ook vragen tegengekomen op het examen waarvan je het antwoord al wist.
En juist bij de 70-292 wordt je enorm bestraft als je op ook maar 1 onderdeel minder presteert. Bij mij was dat DNS. De rest was gewoon echt goed te noemen.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 15:13]
Ik ben druk aan het vergelijken tussen de verschillende instituten die deze cursussen geven.
Nu zijn er meer organisaties die een cursus verzorgen terwijl hier er maar 5 in de openingspost worden opgesomt.
Bijvoorbeeld is er CCO maar daar lees ik helemaal niets over op GOT, is dat bewust dat deze (en andere) niet in het openingslijstje voorkomen? Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met andere opleidingscentra, zoja welke?
Nu zijn er meer organisaties die een cursus verzorgen terwijl hier er maar 5 in de openingspost worden opgesomt.
Bijvoorbeeld is er CCO maar daar lees ik helemaal niets over op GOT, is dat bewust dat deze (en andere) niet in het openingslijstje voorkomen? Zijn er mensen hier die goede ervaringen hebben met andere opleidingscentra, zoja welke?
Ik weet niet welk opleidingscentrum nu beter is dan de andere. Wat ik wel weet is dat een cursus valt of staat bij de docent die je hebt.RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:17:
Ik ben druk aan het vergelijken tussen de verschillende instituten die deze cursussen geven.
Ik zou hier bijna een naam willen noemen van een docent maar vindt dat niet kies en je zou dan in EHV moeten gaan cursussen. Maar met de cursus alleen, daar haal je het examen niet mee.
Ik iig niet. Ik ben vooral autodidaktisch bezig geweest.
Dit is inderdaad heel erg waar. Een cursus staat of valt niet zozeer per cursuscenter, maar kwa docent. Ik heb bij eenzelfde cursuscenter twee verschilende docenten gehad, de een nam gewoon praktijk voorbeelden uit de cursus groep en ging daarmee aan de slag dus je was heel praktijk gericht bezich. De ander daar in tegen had het alleen maar over "googlen"Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Ik weet niet welk opleidingscentrum nu beter is dan de andere. Wat ik wel weet is dat een cursus valt of staat bij de docent die je hebt.
Ik zou hier bijna een naam willen noemen van een docent maar vindt dat niet kies en je zou dan in EHV moeten gaan cursussen. Maar met de cursus alleen, daar haal je het examen niet mee.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Zelf leren is niet mijn sterkste kant. Ik leer het beste met een docent of iemand die veel uitlegt en dat kan laten zien en onderbouwen.Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:25:
[...]
Ik weet niet welk opleidingscentrum nu beter is dan de andere. Wat ik wel weet is dat een cursus valt of staat bij de docent die je hebt.
Dat je geen namen noemt is begijpelijk, voor mijn situatie wel jammer omdat ik een goede docent erg belangrijk vind. Mischien een PM? en EHV is dat Eindhoven?
Ja is Eindhoven. Enne, misschien domme vraag, wat is PM?RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Zelf leren is niet mijn sterkste kant. Ik leer het beste met een docent of iemand die veel uitlegt en dat kan laten zien en onderbouwen.
Dat je geen namen noemt is begijpelijk, voor mijn situatie wel jammer omdat ik een goede docent erg belangrijk vind. Mischien een PM? en EHV is dat Eindhoven?

En nog iets. Heb je al certs en ken je het klappen van de zweep een beetje?
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 16:04]
Personal Message (Direct Message / e-mailtje e.d.)Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Ja is Eindhoven. Enne, misschien domme vraag, wat is PM?
Nee helemaal niet eigenlijk en daarom ben ik zo huiverig voor. Ik heb met veel moeite de kans gekregen om MCSA te halen en probeer mij daarom zo goed mogelijk aan het voorbereiden.Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:57:
[...]
En nog iets. Heb je al certs en ken je het klappen van de zweep een beetje?
Ok, heb het vermoeden dat je misschien in een reintegratie-achtig iets zit? Of krijg je de kans om een andere funktie te gaan vervullen in het bedrijf waar je werkt?RdamRobin schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:10:
[...]
Personal Message (Direct Message / e-mailtje e.d.)
[...]
Nee helemaal niet eigenlijk en daarom ben ik zo huiverig voor. Ik heb met veel moeite de kans gekregen om MCSA te halen en probeer mij daarom zo goed mogelijk aan het voorbereiden.
Enne, dat huiverige mag best wel want het is ontzettend veel wat je over je heen krijgt. Maar als je daar juist op reageerd is het wel te doen.
Mailtje naar het Witte huis doe ik maar ff niet!

Heb je net mailtje gestuurd met webadres en naam docent.
En NEE ik ben op geen enkele wijze aan die club verbonden maar je mag hem wel de Groeten doen van......naam staat in email.
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 16:25]
Nope, ik heb mij (klinkt gek) min of meer onmisbaar gemaakt en mag/kan niet makkelijk weg.Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:13:
[...]
Ok, heb het vermoeden dat je misschien in een reintegratie-achtig iets zit? Of krijg je de kans om een andere funktie te gaan vervullen in het bedrijf waar je werkt?
haha :-) Ik zal het eens aanpassen in mijn profiel! ThanksAnoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:13:
[...]
Mailtje naar het Witte huis doe ik maar ff niet!
Ben inderdaad aardig wat vragen tegengekomen uit de testking. Alleen is het wel zo dat ik die vragen en de antwoorden voor de volle 100% begreep. Ik gebruik het dus als hulpmiddel. Er zijn ook mensen die de tesking vragen uit hun hoofd gaan leren en dan ben je verkeerd bezig. gebruik je het om van te leren en om je kennis te testen is er imo niets mis mee..Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 15:09:
[...]
Het zou zomaar kunnen dat je tot de betere behoort? Kan toch?
Maar die Testkings?? Dan ben je ook vragen tegengekomen op het examen waarvan je het antwoord al wist.
En juist bij de 70-292 wordt je enorm bestraft als je op ook maar 1 onderdeel minder presteert. Bij mij was dat DNS. De rest was gewoon echt goed te noemen.
Hier denken we dus verschillend. Maar alsnog gefeliciteerd.blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:35:
[...]
Ben inderdaad aardig wat vragen tegengekomen uit de testking. Alleen is het wel zo dat ik die vragen en de antwoorden voor de volle 100% begreep. Ik gebruik het dus als hulpmiddel. Er zijn ook mensen die de tesking vragen uit hun hoofd gaan leren en dan ben je verkeerd bezig. gebruik je het om van te leren en om je kennis te testen is er imo niets mis mee..
Leg uit. Ik eerstAnoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:38:
[...]
Hier denken we dus verschillend. Maar alsnog gefeliciteerd.

Tijdens het leren voor 70-292 kwam ik een forum tegen waar iemand vroeg of ie na het leren van testking (of een andere testengine) klaar was voor 70-292. Naar mijn idee ben je dan totaal fout bezig. Dat soort gasten heeft dus geen kennis over wat ze gaan examineren. Het gaat ze puur om het papiertje. Persoonlijk wil ik altijd precies weten waarom iets is zoals het is en hoe iets werkt. Als ik voor me zelf het gevoel heb dat ik de kennis op zak heb wil ik dit testen dmv bijv. testking. De fouten die hierin naar voren komen evalueer ik en leer ik dus van. Dat ik enkele vragen op mijn examen tegenkom vind ik alleen maar mooi meegenomen. Ik weet iig dat als ik een examen gehaald heb dat ik de kennis ook daadwerkelijk in huis heb. En dat hebben die gasten zoals net besproken dus niet.
Als ik voor een examen ga leren ga ik als volgt te werk:
Praktijkervaring opdoen (vmware)
Cramsessions doorlezen
Technet gebruiken
Googelen op onderwerpen waar je minder goed in bent
en tenslotte test ik het met een tesengine.
Per examen ben ik zo'n 3 maanden bezig... Na die periode en het slagen kan ik dus oprecht zeggen dat ik de stof beheers.
Ik sluit me dus voor wat betreft het gebruik van Testking dus aan bij blablable. Als je alléén Testkings in je hoofd stampt, ben je verkeerd bezig.
Als ik me voorbereid op een examen lees ik sowieso het hele boek (MS Press) en maak hier een uittreksel van. Verder print ik alle samengevatte info uit TestOut uit (en lees dat door natuurlijk) en bekijk wat filmpjes van TestOut over de onderdelen die ik lastig vind. Verder voer ik sommige dingen uit in een testomgeving (VMware).
Pas daarna ga ik met examenvragen aan de gang. En ik wil de antwoorden dus inderdaad ook begrijpen. En ja, er zijn vragen in het examen geweest gister, waar ik het antwoord nog van wist. Maar ik weet óók waarom het dat antwoord is en begrijp welk antwoord het is. Niks mis met het gebruik van Testking dus op die manier vind ik.
En Transcender vind ik idd één pot nat. Daar zitten net zo goed vragen in die letterlijk in de examens voor komen.
Als ik me voorbereid op een examen lees ik sowieso het hele boek (MS Press) en maak hier een uittreksel van. Verder print ik alle samengevatte info uit TestOut uit (en lees dat door natuurlijk) en bekijk wat filmpjes van TestOut over de onderdelen die ik lastig vind. Verder voer ik sommige dingen uit in een testomgeving (VMware).
Pas daarna ga ik met examenvragen aan de gang. En ik wil de antwoorden dus inderdaad ook begrijpen. En ja, er zijn vragen in het examen geweest gister, waar ik het antwoord nog van wist. Maar ik weet óók waarom het dat antwoord is en begrijp welk antwoord het is. Niks mis met het gebruik van Testking dus op die manier vind ik.
En Transcender vind ik idd één pot nat. Daar zitten net zo goed vragen in die letterlijk in de examens voor komen.
Ik weet het niet, er kleeft dan iets aan zo'n resultaat.blablable schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:47:
[...]
Leg uit. Ik eerst
Tijdens het leren voor 70-292 kwam ik een forum tegen waar iemand vroeg of ie na het leren van testking (of een andere testengine) klaar was voor 70-292. Naar mijn idee ben je dan totaal fout bezig. Dat soort gasten heeft dus geen kennis over wat ze gaan examineren. Het gaat ze puur om het papiertje. Persoonlijk wil ik altijd precies weten waarom iets is zoals het is en hoe iets werkt. Als ik voor me zelf het gevoel heb dat ik de kennis op zak heb wil ik dit testen dmv bijv. testking. De fouten die hierin naar voren komen evalueer ik en leer ik dus van. Dat ik enkele vragen op mijn examen tegenkom vind ik alleen maar mooi meegenomen. Ik weet iig dat als ik een examen gehaald heb dat ik de kennis ook daadwerkelijk in huis heb. En dat hebben die gasten zoals net besproken dus niet.
Als ik voor een examen ga leren ga ik als volgt te werk:
Praktijkervaring opdoen (vmware)
Cramsessions doorlezen
Technet gebruiken
Googelen op onderwerpen waar je minder goed in bent
en tenslotte test ik het met een tesengine.
Per examen ben ik zo'n 3 maanden bezig... Na die periode en het slagen kan ik dus oprecht zeggen dat ik de stof beheers.
Mijn manier:
Boek van MSpress lezen
Onderwijl met VMware een omgeving bouwen die enigszins voldoet om iig de interfaces tot mijn beschikking te hebben.
Transcenders doen en er dan achterkomen dat ik het eigenlijk nog niet begrijp.
Via de verwijzingen in die transcenders naar online resources en heel veel lezen.
Als ik daar helemaal simpel van ben, op examen.
Na de volle tijd benut te hebben met trillende handen mijn scorereport in ontvangst nemen.

Dat heb ik nog niet mee mogen maken. Als ik merk dat transcender ook op die manier gaat werken stop ik met het MS-gebeuren. Ik zal dat dan ook melden aan MS (alsof dat zin heeft).Anoniem: 136027 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:53:
Dan zijn de certs echt alleen nog maar uitgeholde prullen en wordt ik wel tuinman of iets dergelijks.
Wat is dan het verschil nog, en waarom zou er dan nog iets 'kleven' aan het resultaat als je een testking-pdf op de manier zoals blablable aangeeft gebruikt?Anoniem: 209028 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:00:
Ik weet het niet, er kleeft dan iets aan zo'n resultaat.
[...]
Transcenders doen en er dan achterkomen dat ik het eigenlijk nog niet begrijp.
Je houdt jezelf toch alleen maar voor de gek als je de PDF-stamp-uit-hoofd-methode hanteert, want je valt geheid bij de eerste de beste real-life situatie door de mand denk ik dan

Sowieso komt het toch regelmatig voor dat antwoorden óf incorrect óf helemaal niet ingevuld zijn. Heb je er nog niks aan

Persoonlijk denk ik dat je het wat te zwaar opneemt vwb Testkings en dergelijke.
Ok, door bv de react van blablable zou ik wat genuanceerder kunnen gaan denken.alt-92 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:19:
[...]
Wat is dan het verschil nog, en waarom zou er dan nog iets 'kleven' aan het resultaat als je een testking-pdf op de manier zoals blablable aangeeft gebruikt?
Je houdt jezelf toch alleen maar voor de gek als je de PDF-stamp-uit-hoofd-methode hanteert, want je valt geheid bij de eerste de beste real-life situatie door de mand denk ik dan
Sowieso komt het toch regelmatig voor dat antwoorden óf incorrect óf helemaal niet ingevuld zijn. Heb je er nog niks aan
Persoonlijk denk ik dat je het wat te zwaar opneemt vwb Testkings en dergelijke.
Zit iets in.
Ben op het moment ook enorm gefrustreerd omdat mijn gehele Virtuele imperium op een defekte externe HD bij de leverancier ligt.
Heb dus ook de tijd nu om aan dit draadje mee te doen. Misschien iets te enthousiast?

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 01-06-2007 17:34]
Ik gebruik als het even kan ook liever dus een engine met testkingvragen dan een een PDF. Eérst zelf denken, dan pas het antwoord bekijken.
En bierliefhebber, het komt idd niet veel voor dat Transcender examenvragen heeft, maar ik heb het toch wel eens gehad. En weet je, eigenlijk vind ik het dus een nadeel dat de vragen zoveel anders zijn, want ik heb óók wel eens gehad dat ik dus op een examen zat en allemaal vragen kreeg die echt voor geen méter op de Transcender leken.
En dan ga je dus alsnog op je bek omdat je niet bent voorbereid op de manier van vragen/denken.
Overigens, ik vind het best heel knap als iemand een hele Testking in zijn kop kan stampen
. Die van 70-297 was "maar" 169 pagina's PDF, maar ik heb ook wel eens PDF-bestanden van 500 pagina's of meer gehad 
En bierliefhebber, het komt idd niet veel voor dat Transcender examenvragen heeft, maar ik heb het toch wel eens gehad. En weet je, eigenlijk vind ik het dus een nadeel dat de vragen zoveel anders zijn, want ik heb óók wel eens gehad dat ik dus op een examen zat en allemaal vragen kreeg die echt voor geen méter op de Transcender leken.
En dan ga je dus alsnog op je bek omdat je niet bent voorbereid op de manier van vragen/denken.
Overigens, ik vind het best heel knap als iemand een hele Testking in zijn kop kan stampen

De Transcenders zijn juist GOUD waard. De vragen behandelen exact hetzelfde onderwerp als de echte vragen, maar ze vragen dan net wat anders. Het zijn dus geen letterlijke copy/paste zaken.
Als je daarna de uitleg onder het antwoord doorleest en begrijpt maak je de examen vraag waarschijnlijk gewoon goed!
Ik zweer bij Transcenders, als je biji Transcender 70% scoort, scoor je 80% op het echte examen
PS dit geldt dan wel voor de nieuwe generatie Transcenders, ten tijde van de Windows 2000 examens waren ze wel iets anders (moeilijker en verder van de echte vragen af)
Als je daarna de uitleg onder het antwoord doorleest en begrijpt maak je de examen vraag waarschijnlijk gewoon goed!
Ik zweer bij Transcenders, als je biji Transcender 70% scoort, scoor je 80% op het echte examen

PS dit geldt dan wel voor de nieuwe generatie Transcenders, ten tijde van de Windows 2000 examens waren ze wel iets anders (moeilijker en verder van de echte vragen af)
[Voor 17% gewijzigd door Yanze op 01-06-2007 21:26]
Ik ben het helemaal met je eens. Al moet ik zeggen dat ik een transcender nooit gehaald heb. Ik vindt de transcenders doorgaans moeilijker dan de echte examens. Maar het kan ook zijn dat ik thuis niet het level van concentratie kan opbrengen die ik bij het examen heb.Yanze schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:24:
De Transcenders zijn juist GOUD waard. De vragen behandelen exact hetzelfde onderwerp als de echte vragen, maar ze vragen dan net wat anders. Het zijn dus geen letterlijke copy/paste zaken.
Same here.Anoniem: 209028 schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 06:16:
[...]Ik vindt de transcenders doorgaans moeilijker dan de echte examens. Maar het kan ook zijn dat ik thuis niet het level van concentratie kan opbrengen die ik bij het examen heb.
Ik heb wel eens meegemaakt dat ik na het bestuderen van alle boeken en Technet info die ik verzameld heb, denk klaar te zijn voor een examen.... Totdat ik mijn eerste Transcender examen maak.

Het niveau van Transcenders ligt volgens mij echt wel een stuk boven dat van de (MS) examens. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik een Transcender examen de eerste keer haal.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Anoniem: 221670
Na een paar jaar alleen het forum afstruinen zal ik nu ook maar eens een vraag stellen.
De hele testking discussie laat ik even voor wat het is dus alleen de vraag (voor nu dan).
Ik heb volgende week woensdag het examen voor 070-297.
Dit examen is een totaal ander examen dan de vorige en daar zitten een aantal dingen me niet lekker.
Als ik het goed begrepen heb zijn het nog steeds rond de 40 vragen, dus 4 cases (wel lang zeg die cases).
Ik heb een case gemaakt en hier had ik gelijk de eerste vraag fout (dit ging over welke dns namen je zou gebruiken). Doordat deze vraag fout was waren er gelijk 3 vragen in die case fout omdat ik de verkeerde keus had gemaakt (dns verkeerd opgezet).
Zo word het wel een heel lastig examen.
Iemand die me op kan vrolijken met wat goede verhalen over dit examen?
De hele testking discussie laat ik even voor wat het is dus alleen de vraag (voor nu dan).
Dit examen is een totaal ander examen dan de vorige en daar zitten een aantal dingen me niet lekker.
Als ik het goed begrepen heb zijn het nog steeds rond de 40 vragen, dus 4 cases (wel lang zeg die cases).
Ik heb een case gemaakt en hier had ik gelijk de eerste vraag fout (dit ging over welke dns namen je zou gebruiken). Doordat deze vraag fout was waren er gelijk 3 vragen in die case fout omdat ik de verkeerde keus had gemaakt (dns verkeerd opgezet).
Op het examen loopt de klok per casus. Dus, zodra je begint te lezen gaat de klok aftellen van 35/30 minuten naar 0. Als je zeg maar 10 minuten overhoud krijg je die tijd er niet bij bij de volgende casussen.Anoniem: 221670 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:30:
Na een paar jaar alleen het forum afstruinen zal ik nu ook maar eens een vraag stellen.
Ik ben van plan om de volgende keer de tijd die ik over heb te gebruiken om even mijn ogen van het scherm te halen alvorens ik aan de volgende begin.
Ik wist dat niet

Heel veel succes met dat taaie ding!!

Enne, niet dat ik uit ervaring spreek. Maar als je DNS in reallife verkeerd opzet gaat het ook niet goed.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 05-06-2007 07:16]
Goed dat je het zegt, ik had me zeker de tandjes geschrokken!
Ik denk dat het examen niet moeilijker of makkelijker is dan de vorige examens die ik gedaan heb.
Dit is alleen weer een andere opzet en dus weer eng.
Ik denk dat het examen niet moeilijker of makkelijker is dan de vorige examens die ik gedaan heb.
Dit is alleen weer een andere opzet en dus weer eng.
Zo die examens worden echt steeds meer op de "real world" toegespitstAnoniem: 209028 schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 06:19:
[...]
Enne, niet dat ik uit ervaring spreek. Maar als je DNS in reallife verkeerd opzet gaat het ook niet goed.

Vrijdag 70-291 gehaald met 800 punten.
Wat een klote examen, best pittige vragen en veel dingen voor mezelf zitten uittekenen om de vraag te snappen. Had ook 3 simulations erin zitten.
Wel blij dat ik em in 1x had.
Nu op naar 70-293.
Wat een klote examen, best pittige vragen en veel dingen voor mezelf zitten uittekenen om de vraag te snappen. Had ook 3 simulations erin zitten.
Wel blij dat ik em in 1x had.
Nu op naar 70-293.
Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben
Netjes,weer een papiertje in de pocket.Derice schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:53:
Vrijdag 70-291 gehaald met 800 punten.
Nu op naar 70-293.
De 293 vond ikzelf erg veel op 291 lijken maar dan meer.
meer van hetzelfde en wat extra stof.
Dus eigenlijk makkelijker omdat je niet alles weer helemaal hoeft door te spitten.
Succes in ieder geval.
Hallo allemaal,
ik mag eindelijk de eerste stap zetten van de mcsa certificering maar heb geen idee bij welk bedrijf ik de juiste opleiding kan volgen. Ik zit zelf te denken aan centric maar ik kan nergens iets vinden over de kwaliteit van hun blended leren... Ik heb een beperkt budget dus het word wel iets zoals blended leren. de miles methode van @the academy vind mijn baas al te duur, hij heeft voorkeur voor bijv de LOI....
Centric lijkt mij beter maar wie ben ik. Wie kan me helpen om een goed opleidingsinstituut te vinden tegen beperkt budget?
ik mag eindelijk de eerste stap zetten van de mcsa certificering maar heb geen idee bij welk bedrijf ik de juiste opleiding kan volgen. Ik zit zelf te denken aan centric maar ik kan nergens iets vinden over de kwaliteit van hun blended leren... Ik heb een beperkt budget dus het word wel iets zoals blended leren. de miles methode van @the academy vind mijn baas al te duur, hij heeft voorkeur voor bijv de LOI....
Centric lijkt mij beter maar wie ben ik. Wie kan me helpen om een goed opleidingsinstituut te vinden tegen beperkt budget?

Beperkt budget....ehh..is zelfstudie niets voor jou? Eventueel aangevuld met bv. CBT-Nuggets (videocdtjes)...?De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:47:
Hallo allemaal,
Wat weet je al? Heb je al ervaring?De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:47:
Hallo allemaal,
Ik heb al ervaring nl ik deed werk op een printafdeling en een beetje IT erbij on the fly. In de situatie waar het ene bedrijf intern bij een ander bedrijf een reproafdeling runt is een gat in support onstaan. Hier heb ik een rol in vervuld op de reproafdeling. Dit hield in onder andere:
Computers inrichten ( hard/software installeren, configureren).
Patches uitvoeren in de patchkast en werkvloer.
IP-adressen uitgeven en een overzicht bijhouden van computers / IP-adressen / patches.
Een rudimentaire bestandsserver installeren / beheren.
Printerdrivers installeren/configureren.
Verder is zelfstudie niet mijn sterkste kant, ik kan dus wel wat hulp gebruiken...

Persoonlijk zal ik in iedergeval met zelfstudie beginnen. Ook als je beslis om een cursus te gaan doen. Je hebt veel meer aan een cursus als je wat voorwerk gedaan hebt.De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:42:
[...]
Ik heb al ervaring nl ik deed werk op een printafdeling en een beetje IT erbij on the fly. In de situatie waar het ene bedrijf intern bij een ander bedrijf een reproafdeling runt is een gat in support onstaan. Hier heb ik een rol in vervuld op de reproafdeling. Dit hield in onder andere:
IP-adressen uitgeven en een overzicht bijhouden van computers / IP-adressen / patches.
Verder is zelfstudie niet mijn sterkste kant, ik kan dus wel wat hulp gebruiken...
inderdaad zal ik zeker doen maar heb je info over goede opleidingen en slechte? Ik ben heb dus interesse in Centric maar ik heb geen idee of ze gedegen cursusmateriaal hebben, kent iemand goede opleidingen/materiaal van bedrijven in de buurt van amsterdam?blablable schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:57:
[...]
Persoonlijk zal ik in iedergeval met zelfstudie beginnen. Ook als je beslis om een cursus te gaan doen. Je hebt veel meer aan een cursus als je wat voorwerk gedaan hebt.

Anoniem: 205620
Beste allen,
Volgende week ga ik het examen proberen voor AD. Kan iemand mij vertellen of er bij dit examen ook Sims zitten? Heeft iemand recent nog dit examen gedaan?
Groetjes

Was ff vergeten te vermelden welk examen.....bij deze dan....70-294
Volgende week ga ik het examen proberen voor AD. Kan iemand mij vertellen of er bij dit examen ook Sims zitten? Heeft iemand recent nog dit examen gedaan?
Groetjes

Was ff vergeten te vermelden welk examen.....bij deze dan....70-294
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 205620 op 08-06-2007 21:38]
Anoniem: 205620
Zelfstudie is goed te doen. Doe het volgende:De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:42:
[...]
Zorg dat je CBT nuggets in je bezit krijgt van elk moduul welke je wilt gaan doen. Bekijk en beluister deze goed.
Vervolgens lees je de MSPress voor meer diepgang en download je de MOC's om e.e.a uit te testen. Deze MOC's slingeren digitaal op het internet. Als je dit onder de knie hebt download je de Cramsessions study guides. Dit zijn als het ware uittreksels en zijn vrij te donwloaden vanaf de Cramsession site. Bekijk deze nogmaals goed door en check of je alles onder controle hebt.
Als laatste Testkings maken (dus niet in je bolletje stampen). Bij fouten nogmaals je zwakke punten bijspijkeren.
En dan het Examen ..... Join the club..

Nog even dit... altijd onderhandelen als je een training wilt gaan volgen.
Zelf ook een aantal weken terug 70-282 gehaald.
Was redelijk moeilijk, maar na de 2de keer was ik in nog geen 20min al klaar met 800puntjes
Duurt wel retelang voordat MS/Prometric dat examen heeft verwerkt en dan nog eens retelang wachten op een welkomspakket
Was redelijk moeilijk, maar na de 2de keer was ik in nog geen 20min al klaar met 800puntjes

Duurt wel retelang voordat MS/Prometric dat examen heeft verwerkt en dan nog eens retelang wachten op een welkomspakket

In 20 minuten? 800 punten? Dat is een monsterscore man!!Woohooo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:34:

Hoe krijg je het voor elkaar??
Hulde!
geslaagd voor me 70-270 met 850 punten.
nu beginnen emt de 70-290
nu beginnen emt de 70-290
Anoniem: 222450
Hey,
Ik had een vraagje mss een beetje lomp
maar welke examens moet ik juist doen voor een MCSE2003 te behalen?
Ik dacht dus:
70-270, 70-290, 70-291
Ik heb momenteel geen enkel certificaat van MS
1 Van Cisco de CCNA 1
Ik heb de originele boeken van 70-210, 70-215, 70-217 en 70-227 liggen thuis (ooit is gekocht hehe)
Mvg
chris
Ik had een vraagje mss een beetje lomp
maar welke examens moet ik juist doen voor een MCSE2003 te behalen?
Ik dacht dus:
70-270, 70-290, 70-291
Ik heb momenteel geen enkel certificaat van MS
1 Van Cisco de CCNA 1
Ik heb de originele boeken van 70-210, 70-215, 70-217 en 70-227 liggen thuis (ooit is gekocht hehe)
Mvg
chris
Zie de microsoft site. Meer dan alleen die je noemt iig. Er staan notabene in de openingspost een link naar!
[Voor 32% gewijzigd door paella op 09-06-2007 21:40]
Anoniem: 222450
ok bedankt,
denkt dat ik het heb gevonden
70-290, 70-291,70-293, 70-294, 70-270, 70-298(Security)
denkt dat ik het heb gevonden
70-290, 70-291,70-293, 70-294, 70-270, 70-298(Security)
Da's één optie inderdaad 
Electives heten natuurlijk niet voor niks zo.

Ik vraag het maar ff aan jou omdat ik denk dat jij alle certs wel hebt.alt-92 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:07:
Da's één optie inderdaad
Ik ben bezig met de 70-297 wat tevens een core en elective is. Bij MCSE-trajecten zie ik vaak dat er voor de security 70-298 gekozen wordt.
Wat is jouw ervaring, is die makkelijker dan de 70-297?
Ga je voor makkelijker of ga je voor wat je zelf en/of een werkgever belangrijk vindt?
Ik ga voor alle certs die er te halen zijn voor netwerkbeheer/engineering en ga ze ook allemaal halen.paella schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:29:
Ga je voor makkelijker of ga je voor wat je zelf en/of een werkgever belangrijk vindt?
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 209028 op 09-06-2007 22:33]
Anoniem: 190715
In 20 minuten? Heb je buiten het feit dat je de antwoorden moest selecteren de vragen wel gelezen?Woohooo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:34:

Dit topic is gesloten.