Toon posts:

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 4 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.078 views sinds 30-01-2008

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 17:50
Anoniem: 187267 schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:33:
Actieman. Ik ga vrijdag op voor de 70-291. Ben met name benieuwd naar de simulatievragen. Welke kreeg je? Tevens heb ik de pass4sure vragen gebruikt om me voor te bereiden. Kreeg je daar ook een aantal van terug in je examen?
weet niet alle simulaties meer maar deze zaten er zeker in:

RRAS configureren (packet filter, domain admins allowen)
MX records toevoegen in DNS met priority
Paar groepen delegate in maken voor het beheer van accounts in een OU

Over het algemeen waren de vragen bij mij redelijk goed verdeeld over de onderwerpen (dns, dhcp, rras, sus), gelukkig vrijwel geen vragen over vlsm.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 25735 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 11:53:
[...]

Dat vind ik dan persoonlijk wel een groot nadeel, betekent dat ik thuis alleen boek kan lezen en WebTV kan kijken, maar geen oefeningen |:(
Dat lijkt me wat kort door de bocht ;) Je kan zelf toch wel aan de hand van de vragen/opdrachten van je boeken een opzetje bedenken?
Meestal heb je aan 1 DC , 1 fileserver en 1 client wel genoeg. Trial 2003 zit bij de MSPress boeken, en XP heb je ook wel ergens liggen (hoef je niet te activeren, na 30 dagen weer installeren).

Zo deed ik het in ieder geval :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Anoniem: 25735

alt-92 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:01:
[...]

Dat lijkt me wat kort door de bocht ;) Je kan zelf toch wel aan de hand van de vragen/opdrachten van je boeken een opzetje bedenken?
Meestal heb je aan 1 DC , 1 fileserver en 1 client wel genoeg. Trial 2003 zit bij de MSPress boeken, en XP heb je ook wel ergens liggen (hoef je niet te activeren, na 30 dagen weer installeren).

Zo deed ik het in ieder geval :)
Ik bedoel dan in de context met de opleiding van New Horizon. Natuurlijk kun je een soort gelijke situatie wel creeëren. Maar wat in mijn inzien de student nog meer helpt is dat onafhankelijk alles zowel thuis kan doen als bij een opleidings instituut.

Stel ik heb nu vakantie en zit heerlijk buiten met mijn flaptop. Ik kan dan WebTV kijken, ik kan het boek gaan lezen, maar op een gegeven moment wil ik toch echt die opdrachten maken om te kijken of ik het allemaal wel snap etc. Naar mijn mening zou het makkerlijker zijn dat je via citrix de juiste oefeningen er bij kan pakken en gaat uitvoeren. (Dit was ook mijn volste veronderstelling dat ik dit kon, vandaar die "zware" tegenvaller)

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Zo gister even 70-227 gedaan, ms isa server 2000 enterprise.

Heb een score gehaald van ... (tromgeroffel) ... 1000 :P :D

eindelijk eens een tien gehaald hehehehe.

was tevens mijn elective dus ben nu MCSA, we gaan uiteraard gewoon vrolijk door voor MSCE+security.

You can't free a fish from water.

• clemens_1965
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-11-2021
Hallo mede studenten!

Ik ben begonnen met 70-620. Over enkele weken wil ik examen doen. Zijn er al mensen die ervaring hebben met deze examens?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37

TheVMaster

Moderator WOS
digit7722 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:48:

was tevens mijn elective dus ben nu MCSA, we gaan uiteraard gewoon vrolijk door voor MSCE+security.
Eh...waarom niet ISA 2004 gedan (70-350)...?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

digit7722 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:48:

Nu nog voor MCSE 2000 bezig? Is het niet handiger de MCSA te upgraden en verder te gaan voor MCSE 2003?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• paella
  • Laatst online: 15:53
isa2000 is gewoon elective voor MCSE/A 2003. Dus geen paniek mensen :) Ik heb dat zelf ook gedaan, met name omdat we 2000 in het bedrijf nog steeds hebben (isa).

No production networks were harmed during this posting

• died_laughing
  • Laatst online: 09-06 18:41
Ik ga van het weekend maar weer eens beginnen met 70-291

• digit7722
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

paella schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:33:
isa2000 is gewoon elective voor MCSE/A 2003. Dus geen paniek mensen :) Ik heb dat zelf ook gedaan, met name omdat we 2000 in het bedrijf nog steeds hebben (isa).
Precies, Ik ben gewoon bezig voor MCSE +security 2003, en aangezien we hier isa 2000 op de zaak gebruiken heb ik die gedaan.

Hij telt gewoon mee.

You can't free a fish from water.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 17:50
paella schreef op donderdag 26 april 2007 @ 12:33:
het is irritant dat ze 2000 nog steeds als elective hebben staan en niet 2006, laat ik die nou net onder mn beheer hebben...
nou ja 2004 scheelt gelukkig niet zo heel veel.

btw goede muzieksmaak digit

[Voor 4% gewijzigd door actieman op 26-04-2007 14:02]

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 11:53
Enige grote verschil tussen 2004 en 2006 zijn the authenticatie gedeelde/mogelijkheden..... :)

[Voor 5% gewijzigd door Pedr0 op 26-04-2007 14:08]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Eindelijk toch maar besloten om de cursus te gaan volgen bij New Horizon. Helaas moet ik het wel zelf betalen, maarja investering in jezelf en toekomst. Hopelijk ga ik dit toch wel weer terug verdienen :P

Ben benieuwd.....

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 25735 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:41:
Eindelijk toch maar besloten om de cursus te gaan volgen bij New Horizon. Helaas moet ik het wel zelf betalen, maarja investering in jezelf en toekomst. Hopelijk ga ik dit toch wel weer terug verdienen :P

Ben benieuwd.....
Wrom moest je dit ook alweer zelf betalen?

TheVMaster schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:46:
[...]

Wrom moest je dit ook alweer zelf betalen?
Omdat dit een investering in mij is, de kennis heb ik mijn leven lang wat aan en mijn werkgever niet. Zijn mening is dat hij dat moet laten zien d.m.v. het loon. 8)7

Uiteindelijk om bij andere bedrijven in aanmerking te komen en hopelijk qua loon wat verbetering.

• paella
Die kennis heb je niet je hele leven wat aan. Daar heb je alleen wat aan in de life-cycle van windows 2003. :)

Okee, kort door de bocht. Maar dan op z'n minst dat je er geld bij krijgt als je de examens gehaald heb? Anders is het toch wel een beetje gierig daar. Meteen naar monsterboard gaan! Ik deed het vorige week voor de gein en er komen bijna aan de lopende band van die bureaus mailen. Nou heb ik daar niet echt interesse in, maar als je wel echt wil...

paella schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:05:
Die kennis heb je niet je hele leven wat aan. Daar heb je alleen wat aan in de life-cycle van windows 2003. :)

Okee, kort door de bocht. Maar dan op z'n minst dat je er geld bij krijgt als je de examens gehaald heb? Anders is het toch wel een beetje gierig daar. Meteen naar monsterboard gaan! Ik deed het vorige week voor de gein en er komen bijna aan de lopende band van die bureaus mailen. Nou heb ik daar niet echt interesse in, maar als je wel echt wil...
Ik heb tijdje terug, niet zo heel lang geleden though, wel een loonsverhoging gehad en er is mij verteld dat ik hetzelfde bedrag ook krijg als ik mijn cursus klaar heb. Nu vind ik dat alsnog te weinig voorhet werk wat ik doe en qua andere lonen die ik overal zie.

Nu zijn er mensen die zeggen je moet blij zijn met wat je hebt, maarja dit is wel extreem de onderste uit de kan halen.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 25735 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 16:09:
[...]

Ik heb tijdje terug, niet zo heel lang geleden though, wel een loonsverhoging gehad en er is mij verteld dat ik hetzelfde bedrag ook krijg als ik mijn cursus klaar heb. Nu vind ik dat alsnog te weinig voorhet werk wat ik doe en qua andere lonen die ik overal zie.

Nu zijn er mensen die zeggen je moet blij zijn met wat je hebt, maarja dit is wel extreem de onderste uit de kan halen.
Niet tevreden?? Dan gewoon ff naar Monsterboard gaan, heb ik iets meer dan een jaar geleden ook gedaan en idd als je wat papiertjes hebt stromen de mailtjes binnen :+

Maar om nu zelf te investeren in een cursus van eh...10.000 euri (of wat kost een beetje mcse achtige cursus tegenwoordig?) pfff..no way....'k zou hem dan in zelfstudie gaan doen...boeken zijn rond de 50 euri per stuk en examen 140 euri per keer...dussuh..da's vele malen goedkoper ;)

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 19:44

BFS

Rude awakening

Zo, de 70-294 is ook binnen, ik mag mezelf nu dus MCSE 2003 noemen :) Nu inderdaad maar eens in het studiemateriaal voor mijn CCA duiken :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-02 08:21

xylonite

Certified Prutser

BFS schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:50:
Zo, de 70-294 is ook binnen, ik mag mezelf nu dus MCSE 2003 noemen :) Nu inderdaad maar eens in het studiemateriaal voor mijn CCA duiken :)
Gefeliciteerd.

Wat mag je nou ook alweer doen toch iets van MCSE achter je naam schijven ofzo?

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• paella
Op je CV zetten is een stuk effectiever :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zet het echt niet op m'n kaartjes ofzo hoor :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BFS

BFS

Rude awakening

alt-92 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 22:52:
Ik zet het echt niet op m'n kaartjes ofzo hoor :P
Ik zie het soms wel in de sign/handtekening van tech personen staan...beetje zinloos imho?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Staat er dan waarvoor ik gecertificeerd ben? :P

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik ga volgende maand 70-290 examen doen bij New Level. Dit wordt mijn eerste MCSE 2003 examen. Hebben jullie nog tips hoe je jezelf het beste kan voorbereiden?
Ik gebruik nu dit al:
TestOUT
CBT-Nuggets
Ms PRESS Readness Review Suite
Testking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik zal het ook nooit ergens vermelden behalve op mjin CV, maar had ooit zoiets gehoord dus dacht vraag het even

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
BFS schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:46:
[...]

Ik zie het soms wel in de sign/handtekening van tech personen staan...beetje zinloos imho?
Dat snap ik idd ook niet echt :) sommige mensen hebben ook de logo's op hun visitekaartjes 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 08:39

DeMoN

Pastafari

TheVMaster schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Dat snap ik idd ook niet echt :) sommige mensen hebben ook de logo's op hun visitekaartjes 8)7
Het gaat ook ver, je kunt je eigen logo's met een speciale logo-maker van de MCP-member site downloaden en zo 8)7
Microsoft Certification Member Site
Updated: March 16, 2007

The Microsoft Certification member site is open only to skilled technology professionals who hold a Microsoft Certification.

On the site, you will find:

• A tool to create and download custom credential logos
edit:

http://xs315.xs.to/xs315/07182/mcplogobuilder.JPG :P

[Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 01-05-2007 12:40]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
DeMoN schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:15:
[...]

Het gaat ook ver, je kunt je eigen logo's met een speciale logo-maker van de MCP-member site downloaden en zo 8)7

[...]

edit:

[afbeelding] :P
I know :+ Wel handig hoor die logo maker ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vanochtend 70-291 gehaald met 880 punten bij New Horizons in Rotterdam. Ben er erg blij mee, want heb vrij lang gedaan over het leren van deze module. D'r zat veel in wat ik nog niet wist, zeg maar... Nu ga ik 70-284 doen om mijn MCSA te hebben. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Turdie
Helsie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:12:
Vanochtend 70-291 gehaald met 880 punten bij New Horizons in Rotterdam. Ben er erg blij mee, want heb vrij lang gedaan over het leren van deze module. D'r zat veel in wat ik nog niet wist, zeg maar... Nu ga ik 70-284 doen om mijn MCSA te hebben. :)
Netjes,want ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het een best wel lastig examen is. Welke onderwerpen werden allemaal gevraagd, ook VLSM?
Welke leermidellen heb je o.a gebruikt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik heb eerst de self paced trainingskit van MS gebruikt, daarna gestart met New Horizons WalkIn traject en daarvan de ICTWebTV gebruikt (video instructie ala Learnkey). Tot slot met wat Testking vragen de laatste toetsing gedaan.

Vooral WSUS sprong er uit met heel veel vragen daarover. Verder was het aardig gevarieerd (DNS, IPsec, GPO, RRAS, DHCP, alles kwam er wel in voor). WSUS was in elk geval stukken minder prominent in mijn oefenseries en -materiaal dan het in het examen naar voren kwam....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paella
WSUS 3.0 is uit, zal vast nog wel even duren voordat ie in de examens voorkomt :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 08:39

DeMoN

Pastafari

paella schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:26:
WSUS 3.0 is uit, zal vast nog wel even duren voordat ie in de examens voorkomt :D
idd... SUS is net uit de examens...

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Joepie, vanochtend 70-293 gehaald met 910 punten. Examen viel reuze mee, vond hem makkelijker dan 70-291 (the Beast), en zelfs makkelijker dan 70-290, en had zelfs meer punten dan ik had bij 70-284 (Exchange), wat eigenlijk ook een makkie was.

Op naar 70-294 dan maar! Zit tot nu toe nog steeds op koers voor MCSE met het gouden randje (alles boven de 800) ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-05-2022

DeeJee

Dus...

Heeft iemand ervaring met de SMS cursus/examen?
Ik wil deze er extra bij gaan halen ivm de vele vraag ernaar.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 09:40
DeeJee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 08:09:
Heeft iemand ervaring met de SMS cursus/examen?
Ik wil deze er extra bij gaan halen ivm de vele vraag ernaar.
Yup, heb de cursus én het examen gedaan (en gehaald natuurlijk ;) )
Ik had al heel veel SMS ervaring, dus de eerste cursus heb ik overgeslagen.
De tweede cursus bood mij ook niet echt veel, wederom omdat ik al veel (bijna alles) wist.
Examen was heel goed te doen, 940 puntjes geloof ik :)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Helsie schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 14:09:
Ik heb eerst de self paced trainingskit van MS gebruikt, daarna gestart met New Horizons WalkIn traject en daarvan de ICTWebTV gebruikt (video instructie ala Learnkey). Tot slot met wat Testking vragen de laatste toetsing gedaan.

Vooral WSUS sprong er uit met heel veel vragen daarover. Verder was het aardig gevarieerd (DNS, IPsec, GPO, RRAS, DHCP, alles kwam er wel in voor). WSUS was in elk geval stukken minder prominent in mijn oefenseries en -materiaal dan het in het examen naar voren kwam....
Op welke dagen/dagdelen zit je in Rotterdam ik zit er op dinsdag en donderdag avond

Anoniem: 187267

Afgelopen vrijdag de 70-291 gehaald met 780 punten! The Beast is dus binnen. Nu voor de zomer nog even de 70-350 doen en dan heb ik mijn MCSA. Na de zomer verder met mijn MCSE! Mensen ervaring met de 70-350?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 217992

DeMoN schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 15:08:
[...]

idd... SUS is net uit de examens...
Na lange tijd lezen hier op tweakers... Toch maar eens een account aangemakt..
Zojuist 70-291 gedaan en geslaagd...

en wat betreft SUS zit er gewoon nog in hoor, of ik heb zitten dagdromen :*)

Score: 960 (dit was toch 'the beast'?)

Hoe heb ik het voor mekaar gekregen?
Boek gelezen.. Vragen uit boek gemaakt, fout vragen opgezocht en bestudeerd.
elearning gedaan van microsoft, met de onderdelen die ik niet helemaal 'vertrouwde'.
Daarna een proefexamen gedaan, microsoft actualtests, de foute vragen wederom opgezocht en deze opnieuw proberen in mijn kop te prenten.

Vanochtend examen gedaan en ik dacht dat ik een vraag of 8/9 fout zou hebben het waren er minder!

edit: ohja 70-290 heb ik 2 maanden geleden behaald met 849 punten.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 217992 op 04-05-2007 13:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• de_hardste
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-04 16:24
Anoniem: 217992 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:34:
[...]

Hoe heb ik het voor mekaar gekregen?
Boek gelezen.. Vragen uit boek gemaakt, fout vragen opgezocht en bestudeerd.
elearning gedaan van microsoft, met de onderdelen die ik niet helemaal 'vertrouwde'.
Daarna een proefexamen gedaan, microsoft actualtests, de foute vragen wederom opgezocht en deze opnieuw proberen in mijn kop te prenten.

Vanochtend examen gedaan en ik dacht dat ik een vraag of 8/9 fout zou hebben het waren er minder!

edit: ohja 70-290 heb ik 2 maanden geleden behaald met 849 punten.
Netjes gedaan!
Wat voor real life ervaring heb je als ik vragen mag? Ben je veelvuldig werkzaam met de software ?

19"computer, 3200mhz beeldscherm, 1GB harddisk en 160 GB intern geheugen, 20Mbit up / 1Mbit down, Toetsenbord met 2 draden, optische trackball

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
xylonite schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:18:
[...]

Op welke dagen/dagdelen zit je in Rotterdam ik zit er op dinsdag en donderdag avond
Ik doe de walkin in Breda, maar daar hebben ze nog geen examen mogelijkheid. Dus dan doe ik het in Rotterdam (doe liever Eindhoven, maar goed). Ik doe ook niet het Walk In gebeuren met elke week binnenlopen, maar met vooral zelfstudie en dan alleen op momenten dat ik het nodig vind de WalkIn sessies. Momenteel ben ik daar nog niet echt tevreden over: Kost teveel tijd voor je terecht kunt en het is bedoeld als flexibele leermethode.. Dus als ik op donderdag erachterkom dat ik een onderwerp moeilijk vind, wil ik daar op maandag voor binnen kunnen lopen.... Maar goed, er is ook nog de online ondersteuning. :)
Anoniem: 217992 schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 13:34:
[...]

- je opent alleen account om je hoge score te posten?
- je scoort hoog en het is je niet eens opgevallen dat alles over WSUS gaat en niet over SUS in het examen?

[Voor 24% gewijzigd door Helsie op 04-05-2007 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Helsie schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 15:56:
[...]

Ik doe de walkin in Breda, maar daar hebben ze nog geen examen mogelijkheid. Dus dan doe ik het in Rotterdam (doe liever Eindhoven, maar goed). Ik doe ook niet het Walk In gebeuren met elke week binnenlopen, maar met vooral zelfstudie en dan alleen op momenten dat ik het nodig vind de WalkIn sessies. Momenteel ben ik daar nog niet echt tevreden over: Kost teveel tijd voor je terecht kunt en het is bedoeld als flexibele leermethode.. Dus als ik op donderdag erachterkom dat ik een onderwerp moeilijk vind, wil ik daar op maandag voor binnen kunnen lopen.... Maar goed, er is ook nog de online ondersteuning. :)

[...]
- je opent alleen account om je hoge score te posten?
- je scoort hoog en het is je niet eens opgevallen dat alles over WSUS gaat en niet over SUS in het examen?
Nee ik post niet om met scores te pronken maar alleen om aan te geven dat er nog (W)SUS vragen in zaten... En de vraagstelling was zoiets als: You need to implement a software update structure... etc etc... vrij algemeen dus of dit WSUS of SUS is doet er niet toe is op beiden van toepassing!

edit: Daarbij zijn er vaak vragen hoe je het een en ander hebt geleerd/voorbereid. Ook dat heb ik hierboven aangegeven ter informatie.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 217992 op 04-05-2007 18:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

de_hardste schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 14:35:
[...]

Netjes gedaan!
Wat voor real life ervaring heb je als ik vragen mag? Ben je veelvuldig werkzaam met de software ?
Heb inmiddels wel enkele jaren werkervaring, snel uit mijn hoofd zo'n jaar of 7-8. Kom nog uit het NT3.51 tijdperk alleen tijd geen cursussen/examens gedaan. Echter door veranderingen in de organisatie wil ik me even updaten voor het geval dat.
Werk op dit moment met windows 2003 R2 / Citrix omgeving...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Zit er trouwens enig verschil tussen het MCSA / MCSE 2000 en het MCSA / MCSE 2003 logo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:57:
Zit er trouwens enig verschil tussen het MCSA / MCSE 2003 en het MCSA / MCSE 2003 logo?
nee

omdat dit hetzelfde is :+

ja tis laat

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Stomme vraag, maar hebben alle examens dezelfde "minimale" score (70%)?

En heeft iemand misschien een overzicht met welke examens er nou wel en niet simulaties bevatten? Ik doe nog wel eens dingen buiten het "boekje" om, het resultaat is hetzelfde, maar bij een simulatie examen lijkt me dat niet echt prettig ...

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ook op simulaties kun je je prima voorbereiden hoor. Moet je alleen meer onthouden (en dat is totaal niet erg, want je hoeft op simulaties nooit dingen te doen die compleet vreemd zijn voor het onderwerp waar je examen in doet, dus als het goed is kun je dat gewoon). ;)
Ik heb bij 70-270, 70-290 en 70-291 allemaal simulaties gehad (tussen de 2 en 4 per examen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10-2020
Ik kan me vergissen, maar ik heb 70-270 in juli 2006 gedaan, en volgens mij zaten daar GEEN simulaties bij. Die andere 2 hadden wel simulaties. En deze simulaties krijg je niet aan het einde van je examen, zoals ik in eerste instantie verwachte, maar gedurende de 40 of 50 vragen die je krijgt, komt daar plotseling een simulaties tussendoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Powershell schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 22:46:
[...]

nee

omdat dit hetzelfde is :+

ja tis laat
Ik ga er vanuit dat ze dus hetzelfde zijn :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
TF schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:57:
Goed ik heb zojuist de 70-298 gedaan en hem gehaald.

Ik kreeg 5 case-study;s met resp. 4,4,5,9 en 11 vragen. In totaal dus maar 33 vragen. Ik was in een uur klaar.

Sommige antwoorden kon ik geven zonder het verhaal te lezen (herhaling van het eerder geleerde). Ik heb de vragen eerst gelezen en toen gaan zoeken in het verhaal naar het juiste antwoord. Je kunt dan al snel een aantal onzin antwoorden outrulen.

Ik ben nu voorlopig eventjes klaar. Want dit was mijn elective. Ik ben nu MCSA en MCSE 2003 ole ole
Ik ga hem volgende week Woensdag proberen :) Je weet zeker niet meer welke cases je kreeg ? Ik heb namelijk een oefencase Alpine skiiing of iets dergelijks ;)

Er werd hier gevraagd of er al iemand is met 70-620 ervaring. Die heb ik 2 weken geleden gehaald :) Was een leuk examen

[Voor 7% gewijzigd door Wilde op 08-05-2007 10:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:29
Net 70-292 gehaald met 925 punten :*)
Vond hem makkelijker dan gedacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Gefeliciteerd, ik ga proberen mijn eerste examen (70-270) te doen volgende week hopelijk red ik dat.

[Voor 76% gewijzigd door xylonite op 08-05-2007 14:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blablable
xylonite schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:53:
Gefeliciteerd, ik ga proberen mijn eerste examen (70-270) te doen volgende week hopelijk red ik dat.
Suc 6 ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Thx

Gisteren avond m'n examen garantie gehaald bij New Horizons :), heb vanochtend meteen het examen inschrijfformulier gemaild.
Ik hoop volgende week examen te kunnen doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 136027

Ik vind de examens met simulaties is echt zo veel leuker en makkelijker. Zeker omdat een heel groot deel van het antwoord vaak al prijsgegeven wordt, omdat je gewoon heel veel dingen niet aan kunt klikken :D

Ik heb alleen wel één keer gehad dat ik een bepaalde actie tijdens de simulatie niet kon uitvoeren via de weg die ik altijd bewandelde (mmc openen en snap-in toevoegen) en dat ik echt NIET meer wist hoe ik op een andere manier erbij moest komen. Dat was wel echt k*t 8)7

Mijn uur der waarheid is inmiddels ook bijna aangebroken. Woensdag 16 mei a.s., 12.00PM mag ik mij gaan storten op 70-297. Ik hoop zoooo dat ik 'm gewoon in één keer haal. Dan is het klaar, af, over, op!! Voorlopig dan ;)

Zijn er trouwens ergens statistieken over hoeveel mensen MCSE zijn en welk percentage daarvan man en hoeveel vrouw? Ben wel nieuwsgierig naar de verhoudingen :) (ik ben dus een vrouwtje, voor de duidelijkheid :))

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 136027 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:31:
Ik vind de examens met simulaties is echt zo veel leuker en makkelijker. Zeker omdat een heel groot deel van het antwoord vaak al prijsgegeven wordt, omdat je gewoon heel veel dingen niet aan kunt klikken :D

Ik heb alleen wel één keer gehad dat ik een bepaalde actie tijdens de simulatie niet kon uitvoeren via de weg die ik altijd bewandelde (mmc openen en snap-in toevoegen) en dat ik echt NIET meer wist hoe ik op een andere manier erbij moest komen. Dat was wel echt k*t 8)7

Mijn uur der waarheid is inmiddels ook bijna aangebroken. Woensdag 16 mei a.s., 12.00PM mag ik mij gaan storten op 70-297. Ik hoop zoooo dat ik 'm gewoon in één keer haal. Dan is het klaar, af, over, op!! Voorlopig dan ;)

Zijn er trouwens ergens statistieken over hoeveel mensen MCSE zijn en welk percentage daarvan man en hoeveel vrouw? Ben wel nieuwsgierig naar de verhoudingen :) (ik ben dus een vrouwtje, voor de duidelijkheid :))
Waar doe je het examen ? Ik ga Woensdag 16 Mei om 12:00 in zwolle 70-298 doen ;)

En vwb de percentages: ik denk dat 90% man is eerlijk gezegd O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Wilde schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:48:
[...]

Waar doe je het examen ? Ik ga Woensdag 16 Mei om 12:00 in zwolle 70-298 doen ;)

En vwb de percentages: ik denk dat 90% man is eerlijk gezegd O-)
Ik doe examen in Zoetermeer :) Niet in de buurt dus ;)

Ik denk ook dat 90% man is, in ieder geval een ruime meerderheid, maar ik ben gewoon wel nieuwsgierig naar het exacte percentage :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Valt me op dat wanneer je de examens thuis (of op het werk O-)) oefent je toch een stuk minder goed leest, dan wanneer het voor het echie is.

De 25e 70-291 ingepland, ben benieuwd wat ik er van ga bakken. Haal met de testexamens iedere keer ruim boven de 700, maar dat zegt natuurlijk geen donder.

[Voor 3% gewijzigd door pjlgt op 09-05-2007 13:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paella
Ja, op examen ben ik echt TOP geconcentreerd. Thuis lukt dat niet.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wat ik mij nu afvraag he...wie is er MCTS gecertificeerd en wat voor kleur heeft jullie pasje.
Die van mij is namelijk niet (zoals gebruikelijk volgens mij) blauw/groen/wit, maar goudkleurig/groen/wit.... Nu hoorde ik van een collega dat de eerste 'x' honderd een goudkleurig pasje zouden krijgen (per certificering).

• blablable
Zo nu ik mijn MCSA 2003 binnen heb met 70-292 is mijn volgende examen de 70-293.. Iemand die weet of die in vergelijking met 70-292 moelijker/makkelijker is? Heb voor 70-292 2 maanden + geleerd... wil deze eigenlijk iets sneller gaan doen :P

• Yanze
TheVMaster schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 02:09:
Wat ik mij nu afvraag he...wie is er MCTS gecertificeerd en wat voor kleur heeft jullie pasje.
Die van mij is namelijk niet (zoals gebruikelijk volgens mij) blauw/groen/wit, maar goudkleurig/groen/wit.... Nu hoorde ik van een collega dat de eerste 'x' honderd een goudkleurig pasje zouden krijgen (per certificering).
Ik ben sinds enkele maanden MCTS:Vista en heb zojuist even mijn pasje bekeken:
Van boven naar beneden is het wit/groen/mosterd (of goud, wat jij wilt ;) )

• paella
Microsoft Learning will retire 22 exam titles on March 31, 2008. These titles are focused on technologies no longer supported by Microsoft mainstream support and include part of the MCSA and MCSE tracks for Windows Server 2000 and the MCSA and MCSE upgrade paths from Windows Server 2000 to Windows Server 2003.

http://www.microsoft.com/...status/examstoretire.mspx

[Voor 10% gewijzigd door paella op 10-05-2007 10:40]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:14:
[...]
Ik ben sinds enkele maanden MCTS:Vista en heb zojuist even mijn pasje bekeken:
Van boven naar beneden is het wit/groen/mosterd (of goud, wat jij wilt ;) )
Ik ben dus ook sinds begin november gecertificeerd dus ik denk dat wij hetzelfde pasje hebben :p
Gisteren kwam ik ergens een afbeelding van een MCTS pasje tegen en die was dus blauw ;) vandaar dat ik me dus afvroeg of wij dan een 'je zit bij de eerste 100 wereldwijd'-pasje hebben...

• DPhoenix
  • Laatst online: 09-06 20:39
blablable schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:25:
Zo nu ik mijn MCSA 2003 binnen heb met 70-292 is mijn volgende examen de 70-293.. Iemand die weet of die in vergelijking met 70-292 moelijker/makkelijker is? Heb voor 70-292 2 maanden + geleerd... wil deze eigenlijk iets sneller gaan doen :P
70-292 ga ik binnenkort ook doen. Wat werd er zoal gevraagd?

AULXJMHR

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Microsoft heeft nieuwsgroepen die alleen toegankelijk zijn voor MCP-ers. Handig is je een keer een complex probleem hebt waar je niet gelijk uit kunt komen en waar je dus voor de nieuwsgroepen in kunt duiken. Je moet je wel via de MCP pagina registreren voordat je kunt inloggen :

https://mcp.microsoft.com/mcp/community/mcp_newsgroups.mspx

• blablable
DPhoenix schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 10:45:
[...]

70-292 ga ik binnenkort ook doen. Wat werd er zoal gevraagd?
Van alles wat :P
Wat DNS (stub/conditional forwarding) , paar sus vragen, backup types (normal, incremental ect.), recovery (asr), GPO's..

Was goed te doen, zeker als je p4s voor je examen even doorneem..

TIP: lees http://www.netfresco.com/cert/70-292/ nog ff door...

SUC6

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Bor de Wollef schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:57:
Zit er trouwens enig verschil tussen het MCSA / MCSE 2000 en het MCSA / MCSE 2003 logo?
Zou iemand hier nog een (minder cryptisch) antwoord op kunnen geven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 19:07

TheZoo

Animals Behind Bars

TheZoo schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 14:39:
[...]

Don't worry, ik trek wel aan de bel.
Het laatste wat ze vertelden, is dat voor degene die examen op het einde van januari gedaan hadden, het tot 12 weken kon duren :(

Maarja, wellicht dat ik het niet eens meer nodig heb straks, omdat ik serieus aan het overwegen ben om van baan te veranderen. Heb een aanbod liggen van een MS Gold Partner, dus die hebben zelf alle toegang al.
Zo dan, wat moet dat lang duren daar bij technet. Beloftes om je op de hoogte te houden via mail of telefoon komen ze ook niet echt na. Als het een beetje mee zit kan ik eind van volgende week (als hemelvaart niet te veel roet in het eten gooit) eindelijk gebruik gaan maken van mijn Technet subscription.

Dat aanbod heb ik trouwens aangenomen, daar begin ik per 1 juni.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
TheZoo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:56:
[...]

Zo dan, wat moet dat lang duren daar bij technet. Beloftes om je op de hoogte te houden via mail of telefoon komen ze ook niet echt na. Als het een beetje mee zit kan ik eind van volgende week (als hemelvaart niet te veel roet in het eten gooit) eindelijk gebruik gaan maken van mijn Technet subscription.

Dat aanbod heb ik trouwens aangenomen, daar begin ik per 1 juni.
Hmm...dat wil niet gelijk zeggen dat jij ook individueel toegang hebt. Wij zijn ook Gold Partner en alleen onze contactpersoon heeft de inloggegevens... ;) Individuele medewerkers kunnen niet zonder meer inloggen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

TheVMaster schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Hmm...dat wil niet gelijk zeggen dat jij ook individueel toegang hebt. Wij zijn ook Gold Partner en alleen onze contactpersoon heeft de inloggegevens... ;) Individuele medewerkers kunnen niet zonder meer inloggen...
Maar dat maakt nu dus ook niet meer uit :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paella
TheVMaster schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:42:
[...]

Echt wel. :)
Die aanbieding was gewoon "technet direct" voor jezelf als je insurance nam enzo. Dus technet op JOUW naam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 205620

guidovb999 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:55:
Ik ga volgende maand 70-290 examen doen bij New Level. Dit wordt mijn eerste MCSE 2003 examen. Hebben jullie nog tips hoe je jezelf het beste kan voorbereiden?
Ik gebruik nu dit al:
TestOUT
CBT-Nuggets
Ms PRESS Readness Review Suite
Testking
Verder zou ik de Study Guide van Cramsession even doornemen. Dit is een aardige samenvatting van de stof en dekt naar mijn mening wel de lading (gratis te downloaden en bevat maar 32 pagina's).
Jij gaat ;) examen doen bij NewLevel in Hedel mag ik aannemen? Deze toko valt onder Tulip Edu Centre. Als je slaagt krijg je ook nog een mooie rode Tulp.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 205620 op 13-05-2007 19:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 205620 schreef op zondag 13 mei 2007 @ 19:15:
[...]

Verder zou ik de Study Guide van Cramsession even doornemen. Dit is een aardige samenvatting van de stof en dekt naar mijn mening wel de lading (gratis te downloaden en bevat maar 32 pagina's).
Jij gaat ;) examen doen bij NewLevel in Hedel mag ik aannemen? Deze toko valt onder Tulip Edu Centre. Als je slaagt krijg je ook nog een mooie rode Tulp.
Ja klopt, ben en al bezig met studeren ervoor.
Als ik hiervoor slaag, ga ik denk ik 70-291 doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
paella schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:48:
[...]

Echt wel. :)
Die aanbieding was gewoon "technet direct" voor jezelf als je insurance nam enzo. Dus technet op JOUW naam.
I know..ik doelde ook meer op het Technet-gold-partnership wat z'n nieuwe werkgever heeft :+ Dat Technet plus Direct abo hb ik ook gehad... ;) Da's idd superhandig en individueel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Griffx
  • Laatst online: 09-06 10:49
wat is de ervaring met het 70-284 examen, goed te doen of pittig?

Het boek van Microsoft en de ictwebtv (walkins bij new horizons) ben ik door heen.
Ga nu met de examentrainingen beginnen.

[Voor 16% gewijzigd door Griffx op 14-05-2007 19:04]

PC Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xylonite

xylonite

Certified Prutser

Ik heb vanochtend de 70-270 gehaald met 905 punten dus mn eerste mcp is binnen op naar de 70-290

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik ben gewoon nu al zenuwachtig voor morgen..... heb ik nog nooit gehad! Wil zo graag slagen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Morgen om 11:00 bij Effective Learning Solutions mijn 70-294 examen afleggen...

Nu maar hopen dat de computer niet dezelfde nukken heeft als bij mijn 70-293 examen begin dit jaar. Er was toen een update vanuit VUE geweest, met als gevolg dat het examen niet startte. Oorzaak was uiteindelijk een verkeerde versie van de calculator.exe die bij het pakket zat, gevolg was dat ik pas 3 dagen later het examen kon doen (heeft uiteindelijk volgens de medewerker daar 1,5 dag geduurd voordat het gefixt was

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Goed, ik heb dus begin april 70-270 afgerond, afgelopen week zowel 70-271 en 70-272 (Ik ga mij niet richten op support, maar certificaten laten liggen is ook niets).

Nu bezig met 70-290, en mijn vraag is, hoelang studeren anderen gemiddeld op 290 en 291?
Ik ben nu net een week aan het lezen en ben eigenlijk al in staat om volgende week een examen te gaan maken, de stof is mij grotendeels bekend, op wat details van enkele features na.

Dus, hoe lang? :)

My flight statistics: (423.270km in 114 flights) Next trips: Rio de Janeiro (Brazil)

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Thiaz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:33:
Goed, ik heb dus begin april 70-270 afgerond, afgelopen week zowel 70-271 en 70-272 (Ik ga mij niet richten op support, maar certificaten laten liggen is ook niets).

Nu bezig met 70-290, en mijn vraag is, hoelang studeren anderen gemiddeld op 290 en 291?
Ik ben nu net een week aan het lezen en ben eigenlijk al in staat om volgende week een examen te gaan maken, de stof is mij grotendeels bekend, op wat details van enkele features na.

Hoe heb je het zo snel voor elkaar gekregen om deze certificering binnen te hebben :D
Ik ben nu al een tijd (lees enkele maanden) bezig met 70-290 en krijg er geen vooruitgang in. -O-

2250 WP Zuid PVoutput

• fatshark
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 08:02

fatshark

fat to da bone

Thiaz schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 21:33:

Aangezien je de 270 al hebt en de 290 veelal herhaling is van de 270 (uitgezonderd AD stukje) kan je deze in theorie er al behoorlijk snel achteraan doen. Vergis je niet in de 291 dat is hele andere koek :-)

fat to da bone

• Wilde
  • Niet online
Anoniem: 136027 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:57:
Ik ben gewoon nu al zenuwachtig voor morgen..... heb ik nog nooit gehad! Wil zo graag slagen!
Jij deed 70-298 toch ? Ik heb hem vanmiddag ook gedaan en geslaagd gelukkig :) Vond hem lastig om de concentratie erbij te houden :P

Wilde schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 15:04:
[...]

Jij deed 70-298 toch ? Ik heb hem vanmiddag ook gedaan en geslaagd gelukkig :) Vond hem lastig om de concentratie erbij te houden :P
Ik deed 297 en heb hem helaas niet gehaald. Was er al bang voor, ik vind dit echt heel moeilijk met die lappen info. Ik had 622 punten, dus met nog wat extra werk moet ik 'm volgende keer wel gewoon kunnen halen :Y Als het goed is doe ik volgende week donderdag al m'n herkansing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blablable
Hi nu ik 70-292 (925 p) binnen heb wil ik 70-293 als volgende project gaan doen. Zijn er mensen die 293 al gedaan hebben icm 292? Hoe verhouden die zich tov elkaar? Tips zijn welkom :P

[Voor 1% gewijzigd door blablable op 21-05-2007 13:33. Reden: typo]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tazman67
blablable schreef op maandag 21 mei 2007 @ 13:26:
Hi nu ik 70-292 (925 p) binnen heb wil ik 70-293 als volgende project gaan doen. Zijn er mensen die 293 al gedaan hebben icm 292? Hoe verhouden die zich tov elkaar? Tips zijn welkom :P
Dit snap ik niet.
70-292 is de update van W2K naar W2K3.
70-293 is de normale route naar MCSE W2K3.

Een van de 2 doe je dus voor joker ??? :S :S :S Volgens moet je nu 70-296 gaan doen.

Ps. Ik doe 70-293 op 30 mei a.s. Hij lijkt mij makkelijker dan 70-290 en 70-291. Veel overlap.

[Voor 3% gewijzigd door tazman67 op 21-05-2007 14:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blablable
tazman67 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:09:
[...]

Dit snap ik niet.
70-292 is de update van W2K naar W2K3.
70-293 is de normale route naar MCSE W2K3.

Een van de 2 doe je dus voor joker ??? :S :S :S Volgens moet je nu 70-296 gaan doen.

Ps. Ik doe 70-293 op 30 mei a.s. Hij lijkt mij makkelijker dan 70-290 en 70-291. Veel overlap.
Ik moest 70-292 idd doen om te updaten van mcsa 2000 naar 2003.
Op de site van microsoft kwam ik het volgende tegen:

For the Microsoft Certified Systems Administrator (MCSA) on Windows 2000 credential, the candidate should keep the following in mind:

• Networking: An MCSA on Windows 2000 has the option to take Exam 70-292 instead of Exams 70-290 and 70-291. However, Exams 70-293 and 70-294 are still required.

• Client: An MCSA on Windows 2000 has already passed Exam 70-210 or 70-270, which also satisfies the client requirement for MCSE on Windows Server 2003; therefore, no action is required.

• Design: The MCSA certification does not require candidates to prove design skills. To attain the MCSE on Windows Server 2003 certification, you must pass a design exam listed in the certification requirements that are described earlier.

• Elective: Elective exams are required so that candidates prove technical breadth, interoperability skills, or additional technical depth. For an MCSA on Windows 2000, the MCSA credential itself satisfies the elective requirement for MCSE on Windows Server 2003 because it proves the ability to administer another version of the platform; therefore, no additional action is required.

Volgens: • Networking: An MCSA on Windows 2000 has the option to take Exam 70-292 instead of Exams 70-290 and 70-291. However, Exams 70-293 and 70-294 are still required.

heb ik dus 292 gedaan ipv 290 en 291 en moet ik 293 en 294 + 1 design nog doen. Mis ik hier iets of klopt dit wel?

Snap het denk ik al, jij dacht dat ik mcse 2000 was ipv mcsa...

[Voor 1% gewijzigd door blablable op 22-05-2007 11:11. Reden: Update:]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 14:42
Hoera, ook geslaagd voor 70-270 met 968 punten. :) :)

Nu op naar 70-290. Zo te zien veel gemeenschappelijk met 270 dus ik denk dat dit redelijk snel kan gaan.

Nu nog op zoek naar een stagebedrijf om wat werkervaring op te doen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tazman67
Snap het denk ik al, jij dacht dat ik mcse 2000 was ipv mcsa...
Dat klopt. Ik dacht dat je van mcse 2000 naar mcse 2003 ging. En dat zijn maar 2 examens.
Maar jij gaat dus van mcsa 2000 naar mcse 2003.

• blablable
tazman67 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:50:
[...]

Dat klopt. Ik dacht dat je van mcse 2000 naar mcse 2003 ging. En dat zijn maar 2 examens.
Maar jij gaat dus van mcsa 2000 naar mcse 2003.
Klopt ga van mcsa 2000 naar mcse 2003..

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

TheZoo schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:56:
[...]

Zo dan, bijna 4 maanden na m'n examen, kon ik gisteren eindelijk gebruik maken van mijn Technet subscription. Het duurt ff :( , maar dan heb je wel wat :*)

Anoniem: 205774

Ik ga ook beginnen aan mn MSCA.
Heb op school al een aantal modules MOETEN doen. Hierdoor heb ik dus iig de boeken (soort van) gelezen. en een klassicale uitleg gehad (door leerlingen van een jaar hoger :S) maargoed. ik heb dus iets van kennis ervan.
Ik ga denk ik beginnen met 70-290.
Ik las in deze post dat je ongeveer 60 vragen krijgt en een aantal practises.
Wat voor practise kan ik verwachten dan ?
Windows installeren.. dns server opzetten ? of denk ik te moeilijk/makkelijk :P

• blablable
Anoniem: 205774 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:43:
Ik ga ook beginnen aan mn MSCA.
Heb op school al een aantal modules MOETEN doen. Hierdoor heb ik dus iig de boeken (soort van) gelezen. en een klassicale uitleg gehad (door leerlingen van een jaar hoger :S) maargoed. ik heb dus iets van kennis ervan.
Ik ga denk ik beginnen met 70-290.
Ik las in deze post dat je ongeveer 60 vragen krijgt en een aantal practises.
Wat voor practise kan ik verwachten dan ?
Windows installeren.. dns server opzetten ? of denk ik te moeilijk/makkelijk :P
http://www.microsoft.com/learning/exams/70-290.mspx

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
Ik wil jullie allemaal bedankt voor het posten in dit topic ;) Mijn zelfstudie lag echt compleet stil door diverse privé omstandigheden, maar ik heb na het lezen van dit topic er weer helemaal zin in :D

* EBOOZ doet dit topic bookmarken

Overigens vraag ik me af of examens die van te voren betaald zijn geldig zijn todat je deze ook daadwerkelijk hebt afgelegd. Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
JOepieee...ik lees net dat ik de 71-622 (Ik heb hem als beta examen gedaan, hij heet straks : 70-622) gehaald heb.
Wel flauw dat ik er nu geen nieuwe certificering bij heb. Een van de vereisten is namelijk dat je MCITP: Enterprise Support Technician bent. Helaas heb ik die certificering nooit gehaald.

Ach....dan gaan we de 2 examens die hier voor nodig zijn (70-271 en 70-272) maar even inplannen :+

[Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 23-05-2007 16:54]

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
winwiz schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 12:18:
Hoera, ook geslaagd voor 70-270 met 968 punten. :) :)

Nu op naar 70-290. Zo te zien veel gemeenschappelijk met 270 dus ik denk dat dit redelijk snel kan gaan.

Nu nog op zoek naar een stagebedrijf om wat werkervaring op te doen.
Wat heb je gedaan ter voorbereiding ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Yanze
TheVMaster schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:54:
JOepieee...ik lees net dat ik de 71-622 (Ik heb hem als beta examen gedaan, hij heet straks : 70-622) gehaald heb.
Wel flauw dat ik er nu geen nieuwe certificering bij heb. Een van de vereisten is namelijk dat je MCITP: Enterprise Support Technician bent. Helaas heb ik die certificering nooit gehaald.

Ach....dan gaan we de 2 examens die hier voor nodig zijn (70-271 en 70-272) maar even inplannen :+
Je bedoelt dat je eerst MCDST moet zijn en daarna pas ITP ;)
Voor wat betreft die 271 en 272, daar fiets je zo doorheen!

Wat heb je als oefenmateriaal gebruikt voor 622? Of gewoon handson Vista experience?

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Yanze schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:08:
[...]

Je bedoelt dat je eerst MCDST moet zijn en daarna pas ITP ;)
Voor wat betreft die 271 en 272, daar fiets je zo doorheen!

Wat heb je als oefenmateriaal gebruikt voor 622? Of gewoon handson Vista experience?
hehe handson ervaring :)
Enneh...dat klopt w.b.t. MCDST en die fiets ik er zo ff door idd ;) LOL pfff...dan zit ik eindelijk op de 20 MCP examens :+

• BFS

BFS

Rude awakening

Ik ga nu om de tijd naar het CCA/CCEA traject te overbruggen beginnen met Vista en als ik een beetje op tijd ben en de boeken voor Exchange 2007 zijn er al wil ik die er achteraan gaan doen. Is er uberhaupt al iemand die het examen voor Exchange 2007 gedaan heeft?

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee