Toon posts:

Vraag XFX 6800 XT 256 MB DDR3 AGP8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb een P4 MSI 645e Max moederbord met een 1.8GHz CPU in, 3x 512MB ram en een nVIDIA GeForce4 MX 440 64MB videokaart erin. Ik heb een Samsung Syncmaster 226BW 22" die dus op analoog signaal werkt met die videokaart op maximale resolutie (1680x1050). Als ik nu GTR2 ga spelen (alles op laagste kwaliteit) dan hapert het beeld toch nog bij sommige bochten.. Ik heb de resolutie ook al op 1024x768 gezet maar dan heeft hij dat probleem nog altijd.

De Minimum Specifications voor GTR2
----------------------
Operating Systems Microsoft Windows XP Home/Pro
Processor 1.8 GHz Intel Pentium IV or 100% compatible
Memory 512 MB RAM
Hard Drive 400 MB free hard disk space
3D Accelerator DirectX 8.1 compatible graphics card with 64 MB memory
Sound Card DirectX 8.1 compatible
Input Keyboard and Mouse
DirectX Version 9.0c

Omdat het zo hapert denk ik dat het aan mijn video kaart ligt, klopt dit ?
Dus had ik gedacht om een XFX 6800 XT 256 MB DDR3 AGP8x videokaart te kopen.
Is mijn probleem dan opgelost ? Gaat deze videokaart op mijn moederbord ?
Moederbord ondersteund maar 4x en deze kaart is 8x, dus gaat dat een probleem zijn ?
Haalt het dan wel iets uit ?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg Vincent

Verwijderd

Je viedokaart is inderdaad behoorlijk traag, een upgrade zou een hoop verbeteren.
Behalve dat is je processor ook behoorlijk verouderd.
Voor het kiezen van een videokaart kun je het best reviews lezen en dit afwegen tegen de prijs van verschillende kaarten. Lees ook vooral **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
En zoals in de PMG FAQ #apg staat, is een agp 8x kaart gewoon backwards compatible met een 4x slot.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt cpec, maar ik wil gewoon GTR2 fatsoenlijk kunnen spelen.
Mijn vraag was eigelijk, als ik een XFX 6800 XT 256 MB DDR3 AGP8x in mijn computer zou steken of ik GTR2 dan fatsoenlijk kan spelen ?
Omdat ik zo eentje voor een mooi prijsje (denk ik toch) op de kop kan tikken.
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven ?

Greetz

Verwijderd

Als je simpelweg wat benchmark scores (3dmark bijvoorbeeld) op zou zoeken, zou je vinden dat een 6800XT zo'n 3 maal zo snel is als een MX 440. Daarbij heeft de 6800XT nieuwere features, zodat het behalve sneller ook mooier wordt.
Of het 'fatsoenlijk speelbaar' is ligt aan je instellingen en je eisen ;) het zal allicht veel beter zijn dan die 440.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:44

KneoK

Not in a million lightyears

Simpelweg wat benchmarks opzoeken gaat in dit geval niet helemaal op ben ik bang. Je hebt al terecht opgemerkt cpec, dat zijn processor inderdaad wel behoorlijk outdated is vergeleken met de standaard tegenwoordig. En een benchmark uit de tijd dat de 6800 serie helemaal hot was zul je over het algemeen niet met een processor zien onder 2,6GHz.

Je conclusie dat er zeker verbetering optreed kan ik steunen. Je zult er een heel stuk op vooruit gaan, maar je ziet in de minimum specs van het spel al dat je de allerlaagst ondersteunde processor hebt en bij spellen heb ik geleerd dat als er ergens iets precies overeenkomt met de minimum eisen dat het ook maar net aan draait.

Als je de 6800 voor een leuk prijsje kan kopen dan is het sowieso geen miskoop want inderdaad, die zal opzich vele malen sneller zijn dan je huidige kaart. Misschien dat je nog kunt overwegen om je processor door een iets sneller model te vervangen, een 2,6GHz of misschien 3Ghz modelletje en je kunt er in ieder geval weer een tijdje tegenaan en die processoren kun je volgens mij voor een prikkie wel ergens op de kop tikken.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

mmm je hebt twee problemen zoals de anderen al zeggen, de processor en de videokaart!

Je hebt een Pentium 4 met maar 256kb cache en die zijn nogal traag. Als je er een P4 van 2Ghz or meer erop zet ga je al sneller. Let wel op dat je waarschijnlijk op Vraag en Aanbod van tweakers moet kijken of je wel nog aan een pentium 4 van zulk kaliber kan komen.

De videokaart is langzaam and mist vele dingen die tegenwoordig standaard in een spel gevraagt worden. ELKE upgrade is goed daar maar sommige zijn beter ;). Zolang je er geen FX serie van nvidia erin zet zit je kwa onderstuening goed.

Als dit alles je te duur is dan..heb je gewoon een oude pc. Gelukkig zijn upgrades behoorlijk betaalbaar vandaag de dag en voor ongeveer 300 euro heb je een moederbord, geheugen en processor waarmee je al veel meer vooruit kan. Voeg ook nog iets van 100-150 euro toe om een semi-budget videokaart te kopen en je bent klaar.

Een mogelijkheid is alleen je videokaart te upgraden maar doordat je processor nogal een bottleneck is zal je altijd tegen die muur blijven aanhikken!

[Edit]
Wow jij bent gelukkig, iemand wil blijkbaar zijn P4 @ghz doen, de eerste met 512kb cache en daardoor een stuk sneller. Let op dat er misschien op vraag en aanbod wel betere deals te maken zijn. Je kan het altijd proberenV&A aangeboden: Intel Pentium 4 2.0GHz (S478, 2.0GHz, 512KB, 400MHz FSB, 54W)

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 10-04-2007 23:54 . Reden: added link ]

There is no place like ::1

Pagina: 1