[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 8]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:55:
[...]

In 't weekend worden er geen transacties verwerkt bij de banken. Denk dat het er dinsdag wel moet zijn (rekening houdende met maandag koninginnedag).
ja je hebt gelijk wel een beetje minder ik had gehoopt dat ik het zaterdag ofzo al kon hebben maar goed

nu krijgen ze het dus waarschijnlijk dinsdag en dan moeten ze het dan nog eens opsturen dus woensdag op z'n vroegst denk ik

ik ga vanmiddag eerst werken en dan zie ik wel hoe het staat morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:49:
[...]

ja je hebt gelijk wel een beetje minder ik had gehoopt dat ik het zaterdag ofzo al kon hebben maar goed

nu krijgen ze het dus waarschijnlijk dinsdag en dan moeten ze het dan nog eens opsturen dus woensdag op z'n vroegst denk ik

ik ga vanmiddag eerst werken en dan zie ik wel hoe het staat morgen
offtopic:
Op m'n werk hing een briefje dat we door koninginnedag (maandag) en dag van de arbeid (dinsdag) ons loon pas woensdag krijgen. ABN AMRO heeft ze gemeld dat er dinsdag ook geen transacties mogelijk zijn.

Ik bestel dan ook dindsag (dan kunnen ze het klaar gaan leggen) en betaal woensdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 30 april 2007 @ 10:26:
[...]

offtopic:
Op m'n werk hing een briefje dat we door koninginnedag (maandag) en dag van de arbeid (dinsdag) ons loon pas woensdag krijgen. ABN AMRO heeft ze gemeld dat er dinsdag ook geen transacties mogelijk zijn.

Ik bestel dan ook dindsag (dan kunnen ze het klaar gaan leggen) en betaal woensdag...
offtopic

kansloos dus

verdomme word nog langer wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MercedesCLS
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 29 april 2007 @ 20:48:
In de supportlist voor geheugen van de GA-965P-DS3 staat enorm weinig geheugen. Zijn hier mensen die ervaring hiermee hebben? Overclockers.net zegt dat hij erg kieskeurig is, maar dat kan ook aan de hand van die PDF zijn. Is het bord echt zo kieskeurig, of maakt het geen fluit uit?

Verder staat de E6320 ook nog niet op de supportlist, komt dit snel, of werkt het gewoon? Niet echt veel over te vinden helaasch :(

Ik wil namelijk dit bord nogal graag, ziet er enorm goed uit (reviews), schijnt wel goed te klokken (zeker voor de 'rustige klokker' :P ), en is lekker goedkoop :)

Trouwens, zie ook TheZeroorez in "PMG + HDD onder €400 (voor kapot systeem..."

@onder: betekend het zeker niet, maar aangezien er 'picky with ram' stond ben ik bang dat de GB dus wél kieskeurig is. Een supportlist is vaak klein omdat ze weinig kans hebben gehad om te testen...
Ik heb net de DS3 (rev 2.0) gehaald en een E6420 erin zitten. Voor zover ik het weet werkt hij gewoon. Dus het lijkt mij dat de E6320 ook wel herkend wordt. Verder heb ik Kingston Low latency geheugen (KHX6400D2LLK2/2G) erin zitten. Heb alleen nog niets geOCed, alleen de geheugen modules op 4-4-4-12 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Mooi om te horen, die E6320 gaat dus wel lukken, net als het geheugen gok ik.
Ik wil er KVR667D2N5K2/2G in zetten, dat zal ook wel lukken (ook Kingston 2*1024, alleen wat trager en wat hogere latenties)...

[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 30-04-2007 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
EleanorNL schreef op zondag 29 april 2007 @ 21:04:
Hetzelfde heb ik met de P5B Deluxe van Asus. Staan erg weinig geheugenmodules bij die werken... maar betekent dat dan dat andere modules niet werken (of iig niet met alle 4 banken bezet)? Ik ben van plan er Kingston PC6400CL4 in te doen (HyperX dacht ik), maar werkt dit? En wat als ik er 4x 1GB in doe?
Ik stelde een paar dagen geleden precies dezelfde vraag, maar dan voor mijn Commando. :) Nog geen antwoord op gehad, maar ik heb het HyperX toch maar gekocht, Op die silly QVL van ASUS stonden alleen maar twee reepjes Kingston van 512MB. Maar Kingston wordt over het algemeen wel goed ondersteund door ASUS.

Het probleem is ook, dat die online Kingston memory configurator alleen maar ValueRAM aangeeft.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ah, die configurator had ik nog niet gezien, mooi dan :) (het werkt dus).

Aangezien mijn topic wat minder storm loopt dan deze, zal ik m'n vragen nog maar even kopiëren, voor de zekerheid:
Goed, nog even wat vraagjes over het GA-965P-DS3 bord van Gigabyte.

Allereerst zie ik op het plaatje in de TS, en bij Azerty, geen koeling op de southbridge. In [url=http://www.pcstats.com/artvnl.cfm?articleID=2007[deze[/url] review weer wel. Heeft dit met de revisie te maken? Zo ja, zit dit er bij de eerdere of de latere juist op? En als het er niet op zit, hoe zit het dan met de temperaturen? Zijn deze niet snel te hoog, zeker bij het overklokken?

Verder lees ik op overclockers.net dat de northbridge nogal heet wordt. Nu heb ik geen flauw idee of het kan/nodig is dat je bij een 775 overklok het voltage op de northbridge verhoogt, maar leveren deze temperaturen al snel problemen op als je toch wel een behoorlijke airflow in je kast hebt? Ik heb namelijk weinig zin om bij een nieuw bord meteen de koeler te vervangen, of om tegen een blok aan te lopen door die hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
albatross schreef op maandag 30 april 2007 @ 11:33:
[...]

Ik stelde een paar dagen geleden precies dezelfde vraag, maar dan voor mijn Commando. :) Nog geen antwoord op gehad, maar ik heb het HyperX toch maar gekocht, Op die silly QVL van ASUS stonden alleen maar twee reepjes Kingston van 512MB. Maar Kingston wordt over het algemeen wel goed ondersteund door ASUS.

Het probleem is ook, dat die online Kingston memory configurator alleen maar ValueRAM aangeeft.
Ja, ik heb ook wel goede ervaringen met Asus, het moet vast wel werken, en anders kom ik wel weer bij de leverancier ;). Bij de P5B Deluxe staan in de QVL sowieso maar 10 reepjes geheugen, waarvan 4 al van Team ofzo, oftewel je hebt er niet veel aan, die QVL.

Maar misschien dat ik ook de Commando ga nemen... Dat ding is toch ook SLI ready? Dus, ik zou er later een 2e kaart bij kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:16:
[...]

Maar misschien dat ik ook de Commando ga nemen... Dat ding is toch ook SLI ready? Dus, ik zou er later een 2e kaart bij kunnen zetten?
Ja, de Commando heeft 2 x16 PCI Express sloten; maar de tweede is 'electrically', zoals dat dan heet, enkel x4.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
albatross schreef op maandag 30 april 2007 @ 13:18:
[...]

Ja, de Commando heeft 2 x16 PCI Express sloten; maar de tweede is 'electrically', zoals dat dan heet, enkel x4.
Dus... geen mogelijkheid tot SLI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Laatst online: 12-06 11:37
EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:54:
[...]

Dus... geen mogelijkheid tot SLI?
Nee, alleen crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 13:41
JohnnyV76 schreef op zondag 29 april 2007 @ 01:00:
dat is de code die op de processor staat gedrukt. Deze code bevat iig het jaar en weeknummer.
Mijn code is L632B173 (dus uit week 32 van 2006)

Het is bekend dat de codes met 26B t/m 32B goed klokken...
Zie ik nu juist dat ik hier een een e6600 met L626A900 liggen heb. Week 26 maar een A.
Die zullen dus niet goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
crazyheinz schreef op maandag 30 april 2007 @ 18:51:
[...]

Zie ik nu juist dat ik hier een een e6600 met L626A900 liggen heb. Week 26 maar een A.
Die zullen dus niet goed zijn?
Testen is de enige manier om daar achter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-09 13:41
Hehe, het lastige is dat het niet mijn cpu is maar van een kammeraad wiens pc hier is voor herstelling.
Die zou daar niets tegen hebben dat ik zijn cpu verwissel, maar als die dan minder klokt dan de mijne... :p
Mijne is van enkele maanden geleden.
Voor het batchnummer zou ik de koeler er eens moeten afhalen.

[ Voor 19% gewijzigd door crazyheinz op 30-04-2007 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 10:33
Ok deze vraag zal wel een beetje vaak gesteld zijn, maar goed, toch nog een keer :P

Word mijn processor te warm?

Omdat deze vraag een beetje loos is zonder meer info, dan komt hier de info:

E6600 (op stock speed en stock koeler)
MSI P6N platinum
OCZ SOE 2GB 800mhz geheugen.
Antect Nine Hunder kast met alle fans aangesloten.

Had de orginele koelpasta vervangen door artic silver, dat doe ik altijd.
Heb de airflow bekeken, die leek me ook voldoende.
De koelpast heb ik een klein beetje (een rijstkorrel) gebruikt en uitgesmeert.
De laatste bios er op gezet. (hielp niets)
Ik heb ook aan de koelribben gevoeld, maar daar komt het apparte, die voelen nog gewoon koel tot lauw aan. Ook als mijn coretemp aangeeft dat mijn beide core's stressed op 67graden !! zitten.

Vandaar mijn vraag wat doe ik fout?

Edit: Hoe ik hierzo kwam:
Was eigenlijk begonnen met overclocken, liep wel lekker 3ghz zonder problemen, totdat ik de coretemp ging bekijken, die schommelde heel erg tussen 66 en 79 graden. Toen maar dus alles naar stock gezet. Maar nog steeds, 45 idle en 65 stressed :S

[ Voor 14% gewijzigd door cossy nl op 30-04-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:16

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Leuke cpu, heb er een 4ghz suicide screen van kunnen maken, vrij simpel booten vanuit bios, 3,7Ghz kan ik 3dmark draaien, verwacht 3,6Ghz eventueel ook nog stabiel te krijgen maar dan word t vrij warm, denk dat de 3,2Ghz me 24/7h setup word, verwacht dat de vcore zelfs nog wat lager kan, zeker leuk op C3 dat ram...

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/4962/247setupjp5.th.jpg

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:36
cossy nl schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:45:
Ik heb ook aan de koelribben gevoeld, maar daar komt het apparte, die voelen nog gewoon koel tot lauw aan. Ook als mijn coretemp aangeeft dat mijn beide core's stressed op 67graden !! zitten.
Als je koelribben koel tot lauw aanvoelen maar je cores 67 graden zijn dan denk ik haast dat of: 1.) je koeler niet goed contact maakt met je processor door verkeerde montage of: 2.) de IHS (integrated heat spreader) niet 100% vlak is. In het laatste geval zou je hem moeten gaan lappen.

koele ribben + hoge core temp = geen goede warmte overdracht.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
nja, ik had al een post hier aan gemaakt: [Geheugen] Timings in bios ... maar sinds niemand er op reageerde vraag ik het hier maar even.

Ik heb nu dus dit:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=192548

Maar die timings van me geheugen staan me niet echt aan... sinds het CL4 geheugen is. Kan iemand me vertellen waarop ik alle timings moet zetten? (dit staat nu op auto)

dit is dus het lijstje waarvan ik wil weten waar het op moet staan zoals voor normaal CL4 geheugen wat dus ook echt op CL4 draait:
DRAM Cas latency:
DRAM RAS to CAS:
DRAM RAS Precharge:
DRAM RAS activate to precharge:
DRAM Write recovery time:

DRAM TRFC:
DRAM TRRD:
Rank write to read delay:
Read to precharge delay:
Write to precharge delay:

Op 400 MHz FSB draait het geheugen nog steeds op de foute timings:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=192556

[ Voor 7% gewijzigd door Montaner op 30-04-2007 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

sain onez schreef op maandag 30 april 2007 @ 19:48:
Leuke cpu, heb er een 4ghz suicide screen van kunnen maken, vrij simpel booten vanuit bios, 3,7Ghz kan ik 3dmark draaien, verwacht 3,6Ghz eventueel ook nog stabiel te krijgen maar dan word t vrij warm, denk dat de 3,2Ghz me 24/7h setup word, verwacht dat de vcore zelfs nog wat lager kan, zeker leuk op C3 dat ram...

[afbeelding]
Die Vcore is zeker laag voor die snelheid... hoe heb je dat in hemelsnaam 8 uur Orthos stabiel gekregen? Een of ander supermodel? :)

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
JohnnyV76 schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:00:
[...]

Als je koelribben koel tot lauw aanvoelen maar je cores 67 graden zijn dan denk ik haast dat of: 1.) je koeler niet goed contact maakt met je processor door verkeerde montage of: 2.) de IHS (integrated heat spreader) niet 100% vlak is. In het laatste geval zou je hem moeten gaan lappen.

koele ribben + hoge core temp = geen goede warmte overdracht.
Ik ga het nu even checken. Hoe is het makkelijkst te zien of de IHS niet vlak is? of is dat niet met het blote oog te zien? (heb er nog wel opgelet met de koelpasta aanbrengen of hij vlak was, maar ik ga nu even checken) :)

Edit: processor er af, en wat denk je bijna geen koelpasta er meer onder, vaag :S zomaar weg

Edit 2: Wat ben ik een }:O had de intel koeler niet meer op "slot" gezet, dus de koeler, was dus iets los gaan zitten bij 1 pootje :S daarom ook geen koelpasta meer en te hoge temps :S
morge maar even nieuwe tussen stoppen, draai nu met een klein betje koelpasta en word stressed niet meer hoger dan 54 graden

[ Voor 22% gewijzigd door cossy nl op 30-04-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Is het raadzaam om aparte koelpasta te kopen? Of kan het spul dat standaard met de processor (of koeler) geleverd wordt er ook mee door (Core2Duo met Scythe Infinity koeler)?

[ Voor 3% gewijzigd door Googolplex op 30-04-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 21:37:
Is het raadzaam om aparte koelpasta te kopen? Of kan het spul dat standaard met de processor (of koeler) geleverd wordt er ook mee door (Core2Duo met Scythe Infinity koeler)?
artic silver 5 is wel aan te bevelen, scheelt indien je het goed aanbrangt (ik gebruik mn pinpas ervoor) scheelt dat zo 2 a 3 graden en zòn tube kost je € 3,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:14:
[...]

artic silver 5 is wel aan te bevelen, scheelt indien je het goed aanbrangt (ik gebruik mn pinpas ervoor) scheelt dat zo 2 a 3 graden en zòn tube kost je € 3,5
Kan het nu ook aanraden, (zie mijn post een paar plekken terug.) Heb nu ook even opnieuw goed artic silver onder gedaan (had niet echt veel koelpasta er meer opzitten) maar scheelt bij mij nu 15 graden als hij stressed is.
Dus een echte aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
"Arctic MX-1 High Performace Thermal Compound", 5 euro tube. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:00
Dat werkt nog beter dan AS, volgens mensen op XS ;). En het geleid geen elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dan moet dat het ook maar worden. 5 euro op een heel systeem is ook te verwaarlozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cossy nl schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:48:
[...]

Kan het nu ook aanraden, (zie mijn post een paar plekken terug.) Heb nu ook even opnieuw goed artic silver onder gedaan (had niet echt veel koelpasta er meer opzitten) maar scheelt bij mij nu 15 graden als hij stressed is.
Dus een echte aanrader.
dat is wel heeeeel veel dan zat je vorige koelpasta vast niet goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 26-09 12:13
ik heb net mijn nieuwe c2d en heb ff een vraagje over speedfan en de temps van mijn systeem..

alles ziet er netjes uit, behalve mijn AUX, die 125C aangeeft...

dit lijkt me erg hoog, maar ik heb geen idee wat AUX is en op het forum zie ik het in screenshots nergens staan dus weet neit wat normaal is (hij geeft wel een vlammetje)..
wou hier geen extra topic voor openen dus hoop dat iemand mij snel even kan helpen dan kunnen jullie verder ontopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Heb hier wat coollaboratory liquid pro. Erg cool spul... letterlijk en figuurlijk.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:54:
"Arctic MX-1 High Performace Thermal Compound", 5 euro tube. Zoiets?
ik heb persoonlijk goede ervaringen met artic silver en geen ervaring met de door jouw genoemde. ik heb destijds (jaar of 5 geleden) arctic silver 3 gekocht omdat iedereen dat aanprees op OC topics. nu ga ik voor artic silver 5 omdat ik er gewoon goede ervaringen mee had.

wil niet zeggen dat jouw keus slecht is, misschien zelfs beter who knows :+

edit:
check deze zoek opdracht

zitten wat leuke reviews tussen wel oude maar geeft al wel een idee dat er verschillen zijn. noteer wel even dat dat allemaal merken zijn en die zijn aanzienelijk beter dan die goedkope pasta die je er vaak gratis bij krijgt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
De winkel waar ik mijn systeem ga bestellen, heeft wel die MX-1, maar niet de Silver 5, vandaar. Lijkt mij allemaal wel goed spul, en ik denk dat ik het er maar bij ga doen, ipv dat standaard spul. Het zal altijd beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:14:
De winkel waar ik mijn systeem ga bestellen, heeft wel die MX-1, maar niet de Silver 5, vandaar. Lijkt mij allemaal wel goed spul, en ik denk dat ik het er maar bij ga doen, ipv dat standaard spul. Het zal altijd beter zijn :)
dat zal ongetwijfeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Laatst online: 26-09 12:13
kheb net gevonden dat de aux de temp is van je voeding..

die staat bij mij bij speedfan op 125, neem aan dat dat niet kan kloppen, want de kast voelt verder ijskoud bij de voeding..

denk dat mijn voeding niet op mijn modo zit aangesloten waardoor je afleesfouten krijgt, of dat die sensor gewoon niet klopt..

wat is een normale temp voor je aux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
darkpluisje schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:17:
kheb net gevonden dat de aux de temp is van je voeding..

die staat bij mij bij speedfan op 125, neem aan dat dat niet kan kloppen, want de kast voelt verder ijskoud bij de voeding..

denk dat mijn voeding niet op mijn modo zit aangesloten waardoor je afleesfouten krijgt, of dat die sensor gewoon niet klopt..

wat is een normale temp voor je aux ?
Als het niet warm aanvoelt, zou ik me ook niet druk maken, dan zal het wel aan de sensor of wat er dan ook zit liggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cossy nl
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:02:
[...]
dat is wel heeeeel veel dan zat je vorige koelpasta vast niet goed :o
Had het er wel goed tussen gedaan, alleen mijn koeler zat niet meer goed na het vervoer, dus en bang dat ik op een of andere manier een beetje koelpasta ben kwijt geworden :s, kan dat spul verdampen ofzo :S (dacht het niet :P) maar ja, mijn c2d loopt nu op stockkoeler op 3,150GHZ met 700mhz geheugen dus 1:1. zit nu orthos te draaien, stressed:60 === idle: 27
Voldoende op dit moment, morge of overmorge even een andere koeler halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
barzi schreef op maandag 30 april 2007 @ 22:57:
Dat werkt nog beter dan AS, volgens mensen op XS ;). En het geleid geen elektriciteit.
En heb je toevallig ook al ervaring met "Arctic Alumina XL Thermal Compound"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:37
EleanorNL schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:31:
[...]

Als het niet warm aanvoelt, zou ik me ook niet druk maken, dan zal het wel aan de sensor of wat er dan ook zit liggen lijkt mij.
Denk ik niet; Bij mij en nog een paar vrienden staat precies hetzelfde met allemaal verschillende voedingen. :/

[ Voor 18% gewijzigd door SoulShot op 01-05-2007 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
SoulShot schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 09:57:
[...]

Denk ik niet; Bij mij en nog een paar vrienden staat precies hetzelfde met allemaal verschillende voedingen. :/
Ben het wel met EleanorNL eens: als het niet warm aanvoelt, zou ik me ook niet druk maken, dan zal het wel aan de sensor of wat er dan ook zit liggen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Misschien dat die 125 helemaal niet voor Graden Celcius staat?

Zoek maar eens op hoe warm 125 Graden Fahrenheid is. Denk dat je dan aardig op normale temperaturen komt :). Dan zit je namelijk rond de 52 Graden Celcius.

[ Voor 59% gewijzigd door Googolplex op 01-05-2007 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:28

Pinobigbird

doesn't share food!

De AUX waarden zijn bij meerdere mensen extreem hoog. Lijkt me dus een foutje en iets om te negeren.
AUX too hot? Is it normal or?
How Hot?! What is Aux?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

TGEN schreef op maandag 30 april 2007 @ 20:34:
[...]

Die Vcore is zeker laag voor die snelheid... hoe heb je dat in hemelsnaam 8 uur Orthos stabiel gekregen? Een of ander supermodel? :)
Wel rechts kijken bij de pcprobe II uitlezing he, deze leest 1,27v uit, terwijl idle hij 1,29v uitleest.
In het bios heb ik 1,3250v vcore ingegeven hiervoor. Dit alles met een vrij hoge kamertemp van 24-25gr. Vanmorgen ipv cpu and ram stressed alleen de cpu laten stressen, deze liep na 30min maar op tot 44-45gr, dit omdat de kamertemp maar 21gr was..

ps: Ben me nog aan t verdiepen in die 'straps' en wat deze doen, of gelden deze enkel als je via SPD werkt, en niet als je zelf alles , FSB en timings, van je ram hard instelt?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
sain onez schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:34:
[...]
ps: Ben me nog aan t verdiepen in die 'straps' en wat deze doen, of gelden deze enkel als je via SPD werkt, en niet als je zelf alles , FSB en timings, van je ram hard instelt?!
Straps zijn niet de timings van je ram, maar van je chipset ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx bassie 4 the quick reply, heb je misschien een link met leesvoer hierover, zit nu op 400x8 en c3 voor ddr2, kan wel gaan kijken of de 425x8 én c3 stabiel is, maar dan zou ik binnen die strap zitten, en vervolgens minder perf krijgen dan de 400x8 setting ( tenminste als ik t goed begrijp...) en het dus maar beter op me bovenstaande settings te laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Maar je kan ook booten met 399x8 en dan in windows naar 425x8 gaan, dat is wel sneller. Dan blijft de chipset op te timings van de strap voor 401>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Alleen de vraag is of je dat gaat redden met cas 3. NB voltage omhoog helpt. Probeer gewoon eens te booten op 8x400 bijvoorbeeld, doe wat testjes, boot op 8x401 en bekijk hoe ver je omhoog moet om in de buurt te komen van je scores met 8x400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx, das een goed idee, is er ook voor c2d iets dergelijks als a64 tweaker, waarmee je ook nog eens je ram tweaken kunt, nu heb ik daar wel genoeg settings voor in t bios, maar mis de Command Rate (Command per clock) T1/T2 nu meen ik dat dat een beperking is op t Commando bios, maar is dit netzo als die setfsb vanuit windows, te forceren!? ( wil een vriend ook ff stressen met een pifast score, en dat lukt niet omdat hij een n680i chipset heeft ( Striker Extreme), en dit wel inschakelen kan ... :P

draait zelfde 400x8 ( e6600) maar op c4 4 4 12 maar dan op t1 en haalt net iets sneller dan ik op c3 maar dus T2... |:(
Viss schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:26:
Alleen de vraag is of je dat gaat redden met cas 3. NB voltage omhoog helpt. Probeer gewoon eens te booten op 8x400 bijvoorbeeld, doe wat testjes, boot op 8x401 en bekijk hoe ver je omhoog moet om in de buurt te komen van je scores met 8x400.
das een idee, die 8x400 is retestabiel, bijna 9 uur cpu en ram gestressed, maar heb nog niet hoger getest, omdat ik al las van die straps...

Nu heb ik de aangerade vdimm van 2,2v erop staan volgens crucial en doet dus zonder problemen 3-3-3-9 (t2) zal nog eens verder gaan kijken, keb ook netjes aan de TTBT een 80mm casefan vastgezet zodat deze netjes de ramsticks actief koelt, verwacht dat dit op 2,2v vdimm nog niet eens nodig is, maar eerst de NB vcore omhoog voordat ik de ram modules meer prik geef!?

[ Voor 38% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-05-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Nogmaals nee, 1T gaat niet. Met memset kun je diverse (sub)timings aanpassen vanuit windows. Let op CAS aanpassen werkt niet....

Save en exit beter niet gebruiken. Alleen apply nadat je timing(s) hebt veranderd en prog sluiten d.m.v. X

[ Voor 21% gewijzigd door Viss op 01-05-2007 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
sain onez schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:02:
thnx bassie 4 the quick reply, heb je misschien een link met leesvoer hierover,
Klik stukje over NBCC klopt volgens mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Viss schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:34:
Nogmaals nee, 1T gaat niet. Met memset kun je diverse (sub)timings aanpassen vanuit windows. Let op CAS aanpassen werkt niet....

Save en exit beter niet gebruiken. Alleen apply nadat je timing(s) hebt veranderd en prog sluiten d.m.v. X
oke duidelijk hoef ik daar niet meer naar te zoeken, zal strax eens met schrijf en lees tests vanuit sisoft gaan kijken of er nog meer uit valt te halen.... (aha, je had ook in t Commando topic hierover al geantwoord..)

Die ddr2 termination voltage hoe is die te manipuleren?! en dit is altijd de helft van de ingestelde vdimm, en daardoor niet interresant of valt hiermee wat te verbeteren!?
bassie_ schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 12:47:
[...]

Klik stukje over NBCC klopt volgens mij niet?
Thnx, zal dit eens gaan lezen ipv jullie lastigvallen met standaard dingen... :X

[ Voor 54% gewijzigd door SAiN ONeZ op 01-05-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Geen idee hoe dat termination volts gebeuren zit. Staat hier altijd op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
dat is de code die op de processor staat gedrukt. Deze code bevat iig het jaar en weeknummer.

Het is bekend dat de codes met 26B t/m 32B goed klokken... dan daarna wat minder maar toch (om even te reageren op hierboven) de hele nieuwe wel weer goed. L705 is ook al gespot en die gaan ook weer lekker. Maar gewoon een heleboel shops mailen (ik maak altijd een standaard mail en stuur die naar iedereen) en kijken wat ze in huis hebben en dan de code opzoeken en kijken of anderen er al mee geklokt hebben. Het is nooit een garantie maar je weet wel wat voor vlees je ongeveer in de kuip hebt.
Dis nou mooie informatie. :) Bedankt. Heb al een paar bedrijven aangeschreven; maar iedere keer krijg ik weer een bericht terug met meldingen als: "Helaas kunnen nooit een bepaalde batch garanderen aangezien we uit gemengde voorraad verkopen." Ben toch benieuwd bij wie je dat dat wel gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht

Het is bekend dat de codes met 26B t/m 32B goed klokken... dan daarna wat minder maar toch (om even te reageren op hierboven) de hele nieuwe wel weer goed. L705 is ook al gespot en die gaan ook weer lekker. Maar gewoon een heleboel shops mailen (ik maak altijd een standaard mail en stuur die naar iedereen) en kijken wat ze in huis hebben en dan de code opzoeken en kijken of anderen er al mee geklokt hebben. Het is nooit een garantie maar je weet wel wat voor vlees je ongeveer in de kuip hebt.
Volgens mij is het ook zo dat des te kleiner de gemarkeerde getallen zijn, des te beter de chip kan overklokken(natuurlijk weer zonder garantie, maar lagere getallen gaan volgens mij wel wat harder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
@ albatross

Ik weet niet hoe je het precies gevraagd heb maar vragen naar een specifieke code is erg lastig... beter werkt het om te vragen of ze wat codes door willen mailen. Er zullen er zat zijn die dat niet kunnen of willen doen. Azerty vertelde me dat ze dat niet konden doen omdat ze dan de verpakking open moesten maken en de processor niet meer konden verkopen. Iedereen weet toch dat de proc achter een plastic doorzichtig raampje zit.

Shops waarvan ik weet dat ze het doen:
1.) PC Megastore (sowieso erg goede ervaringen met deze winkel)
2.) Cool Prices (ook goede ervaring mee)
3.) SWW Computers (erg vriendelijk en behulpzaam)
4.) Batum (geen ervaring mee maar weet dat ze het wel doen / gedaan hebben

Misschien niet met alles de goedkoopste winkel maar ik heb er wel wat extra geld voor over om een goede proc te kunnen bemachtigen.

@ Barzi

De hoogte van die code uit het batchnummer maakt niet meer uit. Voorheen was het verhaal (bij de AMD 64 procs) dat hoe lager de code hoe beter de kwaliteit van de core omdat ie meer uit het midden van de silicium schijf gemaakt zou zijn en dus van hogere kwaliteit.
Bij de C2D's maakt het volgens mij niets uit. Op XS forums zijn erg hoge kloks gehaald met codes in de 800 en 900 range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
JohnnyV76 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 19:35:
@ albatross

Ik weet niet hoe je het precies gevraagd heb maar vragen naar een specifieke code is erg lastig... beter werkt het om te vragen of ze wat codes door willen mailen. Er zullen er zat zijn die dat niet kunnen of willen doen. Azerty vertelde me dat ze dat niet konden doen omdat ze dan de verpakking open moesten maken en de processor niet meer konden verkopen. Iedereen weet toch dat de proc achter een plastic doorzichtig raampje zit.

Shops waarvan ik weet dat ze het doen:
1.) PC Megastore (sowieso erg goede ervaringen met deze winkel)
2.) Cool Prices (ook goede ervaring mee)
3.) SWW Computers (erg vriendelijk en behulpzaam)
4.) Batum (geen ervaring mee maar weet dat ze het wel doen / gedaan hebben
He, reuze bedankt voor de info! :)

Ik had Cool Prices al gemaild. Daar hoor ik morgen van terug, want dan kregen ze weer een nieuwe serie binnen. De man van de assemblage afdeling die me vandaag terugmailde zei dat ze geen voorraad meer hadden (wat klopt), en dat ie dus zodoende niet kon kijken. Hij zei inderdaad niet dat ie niet bereid was om te willen kijken: ze waren er gewoon even niet.

LOL @ Azerty. Merkwaarding genoeg kreeg ik van Informatique vandaag ook te horen: "Helaas kunnen wij niet achterhalen welke batches wij in het magazijn hebben liggen, gezien de dozen niet onherstelbaar open gemaakt kunnen worden."

Cool Prices zal het dus wel worden denk ik; komt ook verdraaid goed uit de tweakers shop survey.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 17:18
Ik heb vandaag een setje 800MHZ geheugen gekocht van Corsair type CM2X1024-6400.

Nadat ik deze in mijn Asus P5B moederbord stop met een Intel C2D 6600 er op crashed hij.

Nadat mijn oude 667MHZ geheugen weer terug plaats werkt het weer als vanouds.

Wat zou dit kunnen zijn, slecht geheugen (de geheugen modules zijn net nieuw) of moet ik ergens anders gaan zoeken?

Bios heb ik ook al standaard ingesteld, dus dit mag geen problemen opleveren mijn inziens.

[ Voor 11% gewijzigd door Imtek op 02-05-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
vaag probleem :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Misschien handmatig instellingen van je oude geheugen gemaakt, en dat die nu een of ander conflict geven met je nieuwe modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
EleanorNL schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 00:01:
Misschien handmatig instellingen van je oude geheugen gemaakt, en dat die nu een of ander conflict geven met je nieuwe modules?
Nee, dacht ik dus ook al maar ik heb de bios ook naar zijn default waarden gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 12:46
Dan zijn er nog twee mogelijkheden lijkt me: incompatibiliteit of een te laag voltage. Ga eens na wat ze nodig hebben en doe eerst je oude modules erin, stel de waarde in, haal ze eruit en doe de nieuwe erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
The__Virus schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 10:39:
Dan zijn er nog twee mogelijkheden lijkt me: incompatibiliteit of een te laag voltage. Ga eens na wat ze nodig hebben en doe eerst je oude modules erin, stel de waarde in, haal ze eruit en doe de nieuwe erin.
Moederbord geeft aan geen problemen te hebben met dit type geheugen, en wordt ook good gedetect, maar als alles standaard staat neem ik niet aan dat je alles custom moet gaan instellen om het geheugen goed werkend te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door Imtek op 02-05-2007 10:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is het ook zo dat des te kleiner de gemarkeerde getallen zijn, des te beter de chip kan overklokken(natuurlijk weer zonder garantie, maar lagere getallen gaan volgens mij wel wat harder)
Is daar dan geen lijstje van of een overzicht van alle nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ str1ker:

Misschien dat hier iets interessants tussen zit. 3.5G op 1.3V op AnandTech is ni slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-09 18:58
laat maar
@ hieronder volgens mij is week 28 beter weet ik overigens niet zeker

[ Voor 174% gewijzigd door the squaler1 op 02-05-2007 18:00 ]

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Heb vandaag een zaak kunnen vinden die me een E6700 kon verkopen die begint met L715; week 15 van 2007 dus, als ik het goed begrepen heb. Zijn die ook goed overklokbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
zojuist een succesvolle BIOS update gedaan via Asus Update...(in Windows dus)
van BIOS 0509 naar 1102 gegaan
nu kan ik in het BIOS alleen nog maar CPU voltage vanaf 1.4 ofzo instellen, terwijl dat bij het oude BIOS vanaf 1.2 kon :S wat is daar de gedachte achter?
ben benieuwd of mijn E6400 nu wel een stuk verder clockt, je weet het nooit...zo eens testen...
kom nog altijd niet verder dan 2400 Mhz tot nu toe, de PC wil anders niet doorstarten :(
met deze BIOS update kan ik er waarschijnlijk ook Quadcores in gaan proppen, wel zo handig

Edit: ik kan nu opeens weer wel vanaf 1.2 volt beginnen maargoed... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door SuX DeLuXe op 02-05-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder mijn specs en instellingen. Ik heb een probleem met stabiliteit van ram (volgens orthos)
Iemand suggesties?

Asus P5B-E
Conroe E6600
Scythe infinity
DDR2 HyperX Kingston PC6000
7950GT
Maxtor 300 gb SataII

Voltage op 1.3250 vastgezet
Voltage ram op automatisch
PCI en PCI-E vastgezet op 33.33 en 100
Ram in bios op 666
Timings handmatig op 5-5-5-15
FSB langzaam opgevoerd tot 333
((t/m een een FSB van 325 gaf dit geen problemen met ram en spd automatisch.))

Hiermee krijg ik het volgende plaatje:
[img=http://img57.imageshack.us/img57/8850/statsat3ghzty0.th.jpg]

Ram in bios op automatisch gezet: zelfde probleem
spd op automatisch gezet: zelfde probleem

Zoals je ziet herkent mijn pc het geheugen niet goed, is dat het probleem?

Update, dit zijn de specificaties van het geheugen: KHX6000D2K2/2G | 2GB DDR2 750MHz | Non-ECC CL4 | 4-4-4-12 | 1.9V

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
albatross schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 15:46:
[...]
Heb vandaag een zaak kunnen vinden die me een E6700 kon verkopen die begint met L715; week 15 van 2007 dus, als ik het goed begrepen heb. Zijn die ook goed overklokbaar?
Dat zijn echt hele nieuwe zeg!
Denk niet dat er al veel mensen ermee gespeeld hebben dus je zult nog geen of weinig resultaten vinden. Het zou best eens een goede kunnen zijn maar het blijft een gok. Je kunt het wagen of zoeken naar een code waar al iets over bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:30

Snippertje

Light up your life

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/193461.png

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=193461

Meer dan 100% OC :)

@hieronder:
Asus P5B Deluxe
2x1024MB GEIL ram 4-4-4-12
Asus X1950 Pro
E4300

Vcore: 1.55

Ah koeling vergeten :P Het is boxed koeling en suicide shot ja. Temps weet ik niet, maar denk wel hoog :P Daarbij is 3609Mhz wel stabiel genoeg voor superpi, word dan ongeveer 75 graden in TAT kan dus makkelijk aangezien het echt de core is dan. Heb ik nog super pi screen van:

Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/superpiE4300-1.jpg?t=1178190529

Klik op plaatje voor grote versie

Vcore is hier ook 1.55 overigens, dunno waarom CPU-Z verkeerd uitleest.

[ Voor 94% gewijzigd door Snippertje op 03-05-2007 14:47 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 12:46
Zeer netjes :D. Maareh gebruikte koeling en onderdelen en settings erbij vermelden zou wel top zijn :).

Bedankt voor de info, alleen nog wat voor koeling? :P En het is suicide neem ik aan? Ook stabiel? Welke temps?

[ Voor 35% gewijzigd door The__Virus op 03-05-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 01:23

Crusader

Arc Nature

Tjonge, dat krijg ik met m'n E6600 nog niet eens voor elkaar op m'n P5B Deluxe :|

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb me E6420 nu een half uurtje ongeveer

hij doet orthos stable @ 3.2 Ghz 1.43 volt
@ stock koeler
icm DS3 en G skill mem 2 x 512 mb

is niet hoog maar omdat ie net nieuw is dacht ik laat ik het hier maar effe neerzetten

ik post strax nog wel effe wat pics van cpu-z ed

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 09:30

Snippertje

Light up your life

Ik heb de 3800mhz gehaald :) Kostte wat moeite maar het is gelukt. Uiteindelijk 1.65vcore moeten gebruiken.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=193946
Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/ccpuz.php?id=193946

Boxed cooling
Vcore 1.65
Asus P5B Deluxe
X1950Pro
2x 1024Mb G.E.I.L. DDR2 ram
E4300

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razor.Timo schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 10:12:
Ik heb de 3800mhz gehaald :) Kostte wat moeite maar het is gelukt. Uiteindelijk 1.65vcore moeten gebruiken.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=193946
[afbeelding]

Boxed cooling
Vcore 1.65
Asus P5B Deluxe
X1950Pro
2x 1024Mb G.E.I.L. DDR2 ram
E4300
Met de boxed koeler? Nice! :)
Alhoewel ik altijd nogal laatdunkend dacht over de boxed koelertjes.. Totdat ik het monster zag dat bij m'n procje zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Welk progje kan ik eigelijk gebruiken voor CPU en memmory checks enz. in Win Vista x64?
heb Coretemp en CPU-Z al geprobeerd, die lezen 3/4 niet uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat is eigenlijk de safe maximale waarde voor Vcore?
Intel zegt maximaal 1.3x maar daar schiet je niet veel mee op...
Ik zie hier 1.50 voorbij komen en de 1.65 voor de E4300, maar ik krijg het op m'n E6600 nog niet eens voor elkaar om de 312 FSB stabiel te passeren met Vcore op 1.48.
Heb ook een P5B Deluxe met Scythe Infinity koeler en Kingston HyperX 4-4-4-18 800 MHz 2x 1 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 15:09:
ik heb me E6420 nu een half uurtje ongeveer

hij doet orthos stable @ 3.2 Ghz 1.43 volt
@ stock koeler
icm DS3 en G skill mem 2 x 512 mb

is niet hoog maar omdat ie net nieuw is dacht ik laat ik het hier maar effe neerzetten

ik post strax nog wel effe wat pics van cpu-z ed
LOL, na een half uur al een processor Orthos stable verklaren? :X

Dan zou je toch echt een uurtje of 12 moeten stressen...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een E6420 geïnstalleerd in combinatie met de originele Intel koeler. Dit alles draait op een Asus P5B-E moederbord. Met overklokken ben ik vrij nieuw, heb wel de nodige programmatuur geïnstalleerd (Orthos, Intel Thermal Analysis Tool). Ik weet dat de Core 2 Duo bekend staat om de goede overklokmogelijkheden.

Nu blijkt dat als ik de kloksnelheid verhoog van 2133 naar 2400 MHz, de temperatuur met 6°C stijgt (van 47 naar 53°C stressed). Deze temperatuur wordt zowel door TAT als door Core Temp (Bèta 0.9.0.92) gerapporteerd. Dit alles lijkt mij erg veel voor een 12,5 procent overclock. Is dit normaal, of is er meer aan de hand? Ik heb zelf ook al even nagedacht en misschien moet ik toch de chassis fan monteren (en het extra geluid op de koop toe nemen). Maar daardoor zal de delta-T waarschijnlijk niet veranderen.

Het door CPU-Z gerapporteerde voltage is 1,304 V met uitschieters naar 1,312 V. De instelling van het voltage in het BIOS staat op automatisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Je voltage in je bios moet je met overclocken niet op auto laten staan, op deze manier stelt het bios het voltage te hoog in. Bij overclocken moet je je voltages dus handmatig instellen. CPU-Z geeft het verkeerde voltage aan, dit is bij alle C2D-cpu's.

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha, bedankt! Ik heb het nog eens nagecontroleerd en het BIOS geeft met de desbetreffende overclock meteen 0,04 V cadeau (volgens CPU-Z). Ik heb het voltage nu ingesteld op de laagst mogelijke waarde (1,25 V) en dan geeft CPU-Z een waarde van 1,168-1,176 V (die blijkbaar incorrect is). Wel daalt de temperatuur navenant, naar 44 °C. Nader onderzoek moet uitwijzen of deze situatie al dan niet stabiel is; dat ben ik nu dus aan het testen :)

Al met al blijft het met name voor wat betreft de voltages een flinke slag om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 uur Orthos blijkt het systeem te herstarten. De temperatuur van de processor is verre van hoog: 44°C - lijkt me dus geen warmteprobleem. Kan dit duiden op een te laag ingesteld voltage? Nu 1,25 V in de BIOS, terwijl de Default van de processor 1,325 V is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:38:
Na 2 uur Orthos blijkt het systeem te herstarten. De temperatuur van de processor is verre van hoog: 44°C - lijkt me dus geen warmteprobleem. Kan dit duiden op een te laag ingesteld voltage? Nu 1,25 V in de BIOS, terwijl de Default van de processor 1,325 V is.
Dat is inderdaad niet handig. Men 'undervolt' in het algemeen om stroomverbruik te verlagen, maar niet om te overclocken :o. Een paar posts boven je heeft iemand een E6420 @ 3,2GHz @ 1.43 volt, probeer eens 1,4 - ruim voldoende voor 2,4GHz.

[ Voor 4% gewijzigd door Jedi_Pimp op 05-05-2007 01:30 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 00:38:
Ja, ietsje meer Vcore.
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 01:29:
[...]

Dat is inderdaad niet handig. Men 'undervolt' in het algemeen om stroomverbruik te verlagen, maar niet om te overclocken :o. Een paar posts boven je heeft iemand een E6420 @ 3,2GHz @ 1.43 volt, probeer eens 1,4 - ruim voldoende voor 2,4GHz.
1.4V :? Het is niet zo dat zijn systeem niet opstart, zijn systeem is alleen niet helemaal stabiel. Dus waarom zou je er dan in een keer 0.15V bij doen? Dat zorgt alleen maar voor extra warmte, gewoon een of 2 stapjes erbij doen.

Trouwens, ik kan ook gewoon 2.4GHz @1.25V doen met mijn e6400.

[ Voor 3% gewijzigd door bassie op 05-05-2007 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Laatst online: 04-10-2024
Crusader schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 19:45:
Wat is eigenlijk de safe maximale waarde voor Vcore?
volgens de datasheet (te vinden ergens op intels site) is de maximale vcore waarde 1.55v. je zult echter waarschijnlijk wel hoger kunnen instellen als je dat wilt.

de standaard vcore waardes (vcore op auto, fsb op 266) voor de e6600 zijn 1.2v met een multiplier van 6 (idle mode) en 1.325 met een multiplier van 9.

mijn e6600 doet op dit moment gewoon 266x9 op 1.1 volt (behoorlijke stroombesparing dus, temperatuur scheelt bijna niet, volgens mij is de temperatuur veel meer afhankelijk van de mhz, ipv de voltage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Door de processor op 1.1V te laten draaien, is dat nou echt zo'n behoorlijke besparing?
Kan me niet voorstellen dat je daarmee 20+ Watt minder uit het stopcontact trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik ben sinds een week een beetje aan het overclocken geslagen.
Veel gelezen en uiteindelijk de stap aangedurfd.
Mijn systeem :
Conroe E6700 ( ik weet het, te duur maar kunnen kopen zonder btw en met bedrijfskorting :) )
Coolermaster Hyper TX Intel
P5B-Deluxe
Patriot Extreme performance 2 x 1 Gig, PC6400 - 4-4-4-12

Ik draai nu stabiel 3,2 GHz ( 12 uur Orthos ) met de V-core op " Auto "
Hoger heb ik nog niet geprobeerd maar ben nu zo ver dat ik de V-core op Manual wil gaan zetten.

Wat is nu mijn probleem, ik kan nergens vinden wat het standaard voltage is van de E6700.
Dat van de 6600 is 1.3, is dit hetzelfde als voor de 6700?
Op de intel site geven ze 0.850V-1.3525V aan, maar hier heb ik niet zoveel aan.

Een heel verhaal voor een heel simpele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menllyos
  • Laatst online: 04-10-2024
Crusader schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:16:
Door de processor op 1.1V te laten draaien, is dat nou echt zo'n behoorlijke besparing?
Kan me niet voorstellen dat je daarmee 20+ Watt minder uit het stopcontact trekt...
20 watt ongeveer wel ja, als ik me goed herinner.

OC watt = stock watt * (OC mhz/stock mhz) * ( OC volt/stock volt)^2

als je dit invult en dan stock watt = 65W, mhz blijven gelijk, en stock volt heb ik 1.3 genomen. dan zak je van 65W naar 46W. toch 19 watt verschil. dit is dan uiteraard onder load (multiplier x9). onder idle is het verschil kleiner. maargoed, wat houd je tegen? voor de cpu en je computer maakt het niks uit, dus iedere besparing is toch meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind dat een hele goede tip voor m'n HTPC die ik nog ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt de indruk dat het overclocken gemakkelijk gaat. Met een E6420 en multiplier 8:

321 MHz FSB en 1,2750 V in de BIOS liep na 4 uur Prime vast toen ik een tekstdocument in OpenOffice probeerde te openen. Het systeem herstartte spontaan. De temperatuur van de CPU was 37 °C, die van beide kernen 47 °C.

Toen maar eens 333 MHz FSB op Stock geprobeerd (1,3250 V). Daarop startte het systeem helemaal niet (even los van de idee dat ik eerst misschien beter 321 MHz FSB stabiel kunnen krijgen). De PCI en PCI-e bussen staan op 33 en 100 MHz. Bij de volgende herstart verscheen de melding "Overclocking failure!".

- Wat is eigenlijk de betekenis van een spontane herstart? Er zijn namelijk ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld vastlopers en verkeerd berekende getallen in Prime.
- Kan het zijn dat bij een hogere FSB het voltage van de FSB sowieso verhoogd moet worden?

Tenslotte, de mijne is een L651B403.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
@ bassie_

1,4 volt is inderdaad een beetje veel voor 2,5GHz, hoewel het gezien zijn temps geen kwaad kan.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:29:
Ik heb niet echt de indruk dat het overclocken gemakkelijk gaat. Met een E6420 en multiplier 8:

321 MHz FSB en 1,2750 V in de BIOS liep na 4 uur Prime vast toen ik een tekstdocument in OpenOffice probeerde te openen. Het systeem herstartte spontaan. De temperatuur van de CPU was 37 °C, die van beide kernen 47 °C.

Toen maar eens 333 MHz FSB op Stock geprobeerd (1,3250 V). Daarop startte het systeem helemaal niet (even los van de idee dat ik eerst misschien beter 321 MHz FSB stabiel kunnen krijgen). De PCI en PCI-e bussen staan op 33 en 100 MHz. Bij de volgende herstart verscheen de melding "Overclocking failure!".

- Wat is eigenlijk de betekenis van een spontane herstart? Er zijn namelijk ook andere mogelijkheden, bijvoorbeeld vastlopers en verkeerd berekende getallen in Prime.
- Kan het zijn dat bij een hogere FSB het voltage van de FSB sowieso verhoogd moet worden?

Tenslotte, de mijne is een L651B403.
Reboots duiden meestal op een te warme cpu, iets wat jij meteen kan uitsluiten. Hoewel, waar lees je je temperaturen eigenlijk af?

Verder is het zo dat CPU's onderling enorm verschillen, de ene kan 3,6GHz @ een laag voltage en bij de andere moet je het voltage toch echt flink verhogen (wat resulteert in hogere temps). Het kan zijn dat je simpelweg pech hebt een een 'hardnekkig' exemplaar hebt. Je hoeft je nog helemaal geen zorgen te maken over je temps, mijn advies is dus je vCore gewoon lekker verhogen, je kan je cpu niet beschadigen mits je niet over de 1,55-60 volt gaat. Probeer dus eens 1,3750 en/of 1,4 volt, zolang je temperaturen het toestaan hoef je je geen zorgen te maken. Als het hierna nog steeds moeilijk gaat, kan je proberen de PCI-e bus te locken op 101 en 105 MHz ipv 100, bij sommigen maakt die extra MHz een wereld van verschil uit...

For the record, heb je eigenlijk wel geschikt geheugen? Wat voor geheugen heb je (hoeveel, welk merk) en wat is de snelheid hiervan (PC4200, PC5300 etc.)?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
MaxBlast_NL schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 13:54:
Ik ben sinds een week een beetje aan het overclocken geslagen.
Veel gelezen en uiteindelijk de stap aangedurfd.
Mijn systeem :
Conroe E6700 ( ik weet het, te duur maar kunnen kopen zonder btw en met bedrijfskorting :) )
Coolermaster Hyper TX Intel
P5B-Deluxe
Patriot Extreme performance 2 x 1 Gig, PC6400 - 4-4-4-12

Ik draai nu stabiel 3,2 GHz ( 12 uur Orthos ) met de V-core op " Auto "
Hoger heb ik nog niet geprobeerd maar ben nu zo ver dat ik de V-core op Manual wil gaan zetten.

Wat is nu mijn probleem, ik kan nergens vinden wat het standaard voltage is van de E6700.
Dat van de 6600 is 1.3, is dit hetzelfde als voor de 6700?
Op de intel site geven ze 0.850V-1.3525V aan, maar hier heb ik niet zoveel aan.

Een heel verhaal voor een heel simpele vraag.
Je moet even met het programma coretemp kijken wat er bij VID staat. Dat is het standaard voltage voor jouw specifieke processor :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:49:
@ bassie_

1,4 volt is inderdaad een beetje veel voor 2,5GHz, hoewel het gezien zijn temps geen kwaad kan.

[...]

Reboots duiden meestal op een te warme cpu, iets wat jij meteen kan uitsluiten. Hoewel, waar lees je je temperaturen eigenlijk af?

Verder is het zo dat CPU's onderling enorm verschillen, de ene kan 3,6GHz @ een laag voltage en bij de andere moet je het voltage toch echt flink verhogen (wat resulteert in hogere temps). Het kan zijn dat je simpelweg pech hebt een een 'hardnekkig' exemplaar hebt.
...

For the record, heb je eigenlijk wel geschikt geheugen? Wat voor geheugen heb je (hoeveel, welk merk) en wat is de snelheid hiervan (PC4200, PC5300 etc.)?
Bedankt voot de tips! Het voltage verhogen heb ik nog niet geprobeerd.

Haha, ik heb el cheapo PC5300 CAS5 geheugen. Bewust heb ik geen snel geheugen gekocht, om de lat niet te hoog te leggen (lees: tot een 25 procent overclock). Ik heb niet zo goede ervaringen met overclocken. Mijn vorige CPU (een ‘unlocked’ Athlon XP 1700+ T-Bred B) bleek eveneens een matige overclocker te zijn.

Maar mijn huidige E6420 heb ik niet gekocht met als doel een hoge overclock; mijn systeem is een echte Office- en internetbak (de XP 1700+ heeft het begeven). De PCI-e bus op 101 MHz zetten heeft niet geholpen. Het systeem geeft geen piep na het opstarten en blijft vervolgens gewoon hangen (bussnelheid 334 MHz). Het lampje van de harde schijf brandt (PCI-bus staat op 33,33 MHz).

Ik had me voorgenomen om een Intel moederbord te kopen om van het gedonder af te zijn, maar wilde toch de uitdaging aan gaan. Ik zou nog 7 x 333 MHz kunnen proberen om te kijken of het aan de bussnelheid ligt, maar heb er eerlijk gezegd nu even geen zin meer in.

/me geniet weer van de eenvoud van ‘stock speed’

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik heb het idee dat als de pc herstart tijdens stressen (orthos of prime) dan ligt het aan het geheugen. Bij te weinig voltage op de proc krijg je een fout in de berekening. Dit is absoluut geen 100% waarheid maar probeer eerst eens iets met je geheugen te doen om de boel stabiel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 14:36:
Tjonge, dat krijg ik met m'n E6600 nog niet eens voor elkaar op m'n P5B Deluxe :|
Join the club! Ik weet was het is en hoe het voelt. Ik heb de serie niet gelezen, maar vraag me zo af of je de groep mensen die pech hebben net zo vaak schrijven over hun o/c resultaten als mensen die een normaal klokkende processor hebben.

Er blijken dus best veel E4300 processoren te zijn die zeg maar gerust veel hoger klokken dan een E6420 of zelfs een E6600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 08:57:
[...]
Er blijken dus best veel E4300 processoren te zijn die zeg maar gerust veel hoger klokken dan een E6420 of zelfs een E6600.
Het is natuurlijk wel vaak zo dat met minder cache geheugen het makkelijker overklokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxBlast_NL
  • Laatst online: 07-06-2021
BvK P4 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 00:05:
[...]

Je moet even met het programma coretemp kijken wat er bij VID staat. Dat is het standaard voltage voor jouw specifieke processor :)
Bedankt voor de reply, ik had dit wel gezien maar ik dacht dat 1,2250V wat aan de lage kant was.
Zet ik hem hier op "vast".

Voor de geinteresseerden, op annandtech staat een review over de Thermalright Ultra-120 extreme, wat volgens hun de beste luchtkoeler op dit moment is.

http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
En ook de duurste O-) , 57 euro voor een luchtkoeler vind ik niet echt normaal meer.
Ik zelf zit wel te twijfeln tussen 3 top luchtkoelers, de tuniq tower, de infinity of de geminii. Ik kan geen review vinden waarin de tuniq tower en de infinity worden vergeleken. Alleen die van Anandtech(van hierboven) alleen dan komt de tuniq tower beter uit dan een infinity met 2 fans, klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8 x 321 = 2568 MHz werkt
8 x 333 boot niet
7 x 333 boot niet

Geheugen is OK.

Is het uitzetten van de computer met behulp van de aan/uit schakelaar aan de achterkant van de systeemkast (naast de voedingskabel) trouwens slecht voor het systeem? In dit geval is er weinig activiteit en wordt de BIOS gereset.

Maar ik heb het ook enkele keren gedaan tijdens het afsluiten van Windows (duurde gewoon te lang) en dat betekende uiteindelijk dat mijn oude moederbord (en de voeding) stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter
Heb je de nieuwste BIOS voor je mobo?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.