wimpie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:34:
Mee eens. Het gaat erom dat er een stuk tussen twee afritten gekozen wordt wat lang genoeg is voor een run. Iets van 5-10kilometer lijkt me? Als het veel langer gaat worden wordt het meer een marathon dan een sprintwedstrijd.

Klopt helemaal, dat is ook een beetje het idee. Snelweg op, paar km weg, afslag, viaduct, snelweg en weer terug

Dat werkt het beste, zorgt ervoor dat je nog gezellig kunt praten op de verzamelplaats etc

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:43:
Mijn ervaring met NL en BE rijders op de autobahn, komt over het algemeen uit dat deze niet precies
weten hoe zich te gedragen op die autobahn, het is geen NL of BE. Dus uitkijken, altijd links achter/binnenspiegel kijken als je naar linkerbaan gaat. Op sommige stukken stelt 200niks voor en heb je zo iemand op je achterbank zitten om een bakje koffie te drinken.
(dit vooral voor de mensen die nog nooit op de autobahn hebben gezeten en wel ff mee willen doen met de "snelle" jongens).
Lijkt mij ook een van de belangrijkste dingen ja, als je er nog geen ervaring mee hebt. Afhankelijk van de drukte kun je harder gaan rijden, wanneer het drukker is moet je daar gewoon dondersgoed op letten. Een BMW M3 met een goed setje remmen gaat ook weer ietsje sneller 120 ipv 200 dan bijv. mijn eigen auto. 1 of 2x gaat goed, maar na een paar keer heb je toch wel wat fading hoor. Wat jij aangeeft lijkt mij inderdaad dus geen overbodige luxe

Hou er ook rekening mee dat ze in duitsland ook flitsen op de stukken waar je maar 100/120 mag, en
ongelimiteerde snelheid betekend niet automatisch "niet verantwoordelijk bij ongelukken" als je boven de 120 rijdt.
Het is handig om een stuk uit te kiezen waar er geen limiet is, daarvoor ga je tenslotte naar duitsland

Maar wat je zegt, het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid als de naald van de meter naar de rechterhelft gaat

Verder wens ik ieder veel plezier, en ff goed in de toeren is altijd goed voor een motorblok

Met een beetje fatsoenlijk weer gaat dat prima lukken. Voor je motor is het trouwens echt een aanrader, zo'n stuk rijden. Hij wordt echt een keer door en door warm, wanneer je langere stukken max snelheid rijdt of iig goed in de toeren loopt hij op de terugweg een stuk fijner. Uit ervaring met verschillende auto's is dat in ieder geval gebleken. Mijn voorloopauto reed na een retour Parijs fijner qua schakelen maar was ook stiller geworden. De Thesis die mee was naar de Antwerpen meet was ook beduidend stiller geworden en vlotter

Voor je auto is het echt niet slecht in ieder geval..