[Interessepeiling] GoT VV/HK Autobahn Meeting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 512 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afgelopen zomer hebben een aantal GoT'ers, waaronder ik, deelgenomen aan een meeting van een ander (autogerelateerd) forum. We verzamelden langs de A31, op een krap uurtje van de Nederlands-Duitse grens, en hadden de hele dag de tijd om gezellig bij te kletsen en - het belangrijkste - onze auto's even lekker uit te laten zonder last te hebben van de struikrovers die uit naam van meneer Spee kiekjes proberen te maken ;)

Aangezien automeetings hier best geslaagd zijn (bijv. Antwerpen 2 weken geleden 8)) en er best een aantal autofiele idioten aanwezig zijn, incl. vlotte bolides leek het J0YR1D3R en mij een leuk idee een soortgelijke Autobahn meeting te organiseren. Ideaal voor de mensen die eens de top van hun auto willen proberen, of hem gewoon even lekker uit willen laten. Uiteraard zijn de minder vermogende auto's + hun bestuurders ook welkom, al is het maar voor een babbeltje :)

Nu de hamvraag: is hier animo voor? Zo ja, dan gaan we dit eens verder uitwerken :)

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Ligt aan de datum he, maar heb zeker interesse ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Count me in! hopelijk komen er ook weer veel fotograven want de kiekjes worden per meeting mooier en mooier :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:14

Wok

Dakloos...

Nice! :9 Hopelijk is tegen die tijd de CTI weer rijklaar, want daar wil ik nog wel een paar mooie foto's van :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Mogen motoren ook ? :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Tuurlijk ;)

Note
Het is in eerste instantie echt een autobahn-meeting, dus geen fotomeet. Natuurlijk zullen er wel dikke cam's aanwezig zijn, maar de nadruk ligt even op het autobahn gedeelte. Er zal los van deze meeting nog een 'losse' auto/fotomeet georganiseerd worden.

denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Leuk! Maar om hem uit te laten hoef ik echt niet naar D'land hoor :P

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Nee, dat snap ik ook. Maar daar mág het en dat voelt stiekem toch wel fijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Jammer dat ik de Turbo niet meer heb ;( :( Want dat had het toch een leuke verrassing op kunnen leveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Schroef er 1 op je CTI, kan je lachen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wok schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:17:
Jammer dat ik de Turbo niet meer heb ;( :( Want dat had het toch een leuke verrassing op kunnen leveren >:)
Denk ook niet dat je daar km's lang 200 mee wil gaan rijden ofzo :X Ik vind het prima om erbij te zijn, maar dan denk ik niet dat ik er met mijn eigen auto heenga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

* D2k houdt dit topic ook in de gaten

Heb 2 auto's met turbo om uit te kiezen :P

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Timmert schreef op zondag 08 april 2007 @ 20:19:
Schroef er 1 op je CTI, kan je lachen :Y)
offtopic:
hehe >:) Gaat hem alleen niet worden. Als de nieuwe motor erin hangt, is het geld weer even 'op' ;) Dan ga ik trouwens eerst sparen voor een respray :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55

Twhomp

Stayin' Alive

Ik weet de top van mijn wagen al (gewoon in Nederland gedaan, dat kan best op sommige plekken, zeker als je eerst even verkend), dus dat is voor mij geen reden om te gaan.

Blijft over dat het dan wel erg ver is (ik woon bijna aan de westkust).

Ik ga toch liever voor een mooie lokatie met veel fotografen. Is me uitstekend bevallen.

/animocheck

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Mijn bimmer wil wel uitgelaten worden op die Autobahn. Nu hij injectorreiniger heeft gedronken gaat hij steeds lekkerder rijden.

So, count me in!

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Twhomp schreef op zondag 08 april 2007 @ 21:54:
Ik weet de top van mijn wagen al (gewoon in Nederland gedaan, dat kan best op sommige plekken, zeker als je eerst even verkend), dus dat is voor mij geen reden om te gaan.

Blijft over dat het dan wel erg ver is (ik woon bijna aan de westkust).

Ik ga toch liever voor een mooie lokatie met veel fotografen. Is me uitstekend bevallen.
Zo'n meeting is leuk om acceleratie te vergelijken met andere auto's. De Nederlandse snelwegen zijn daar minder geschikt voor omdat hard rijden in Nederland een hoogst criminele daad is.

Een Autobahn Meeting kan ook mooie actiefoto's opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Ik kan weer eens niet slapen :/

Ik heb er nog eens over na zitten denken:

Voor topsnelheid kan je inderdaad naar Duitsland gaan, maar je kan daar moeilijk gaan draggen, want op de snelweg kan je toch echt niet stilstaan. Misschien bij een dubbelbaans invoegstrook, maar dat is wel een tikje aso (potentieel verkeer ophouden).

Is er in Nederland (of dichtbij) een dragstrip?

Anders lekker "illegaal" een weg gebruiken op zondag in een haven? Amsterdamse haven bij Ruigoord heb je mooie wegen ervoor of anders in de Rotterdamse haven de Europaweg of Antarticaweg. Zal eens bij onze regionale en interregionale vrienden vragen hoe het zit met de controle erop. Maar ja, ik denk niet echt dat onze blauwe broeders het verschil gaan zien tussen sjonnie-met-pet-straatracen en fotoshoot-racen.

Weer een andere optie zou kunnen zijn een eigen terrein. Dat moet dan wel geasfalteerd zijn en een lengte hebben, bijvoorbeeld een laad/los-plaats van een bedrijf (bijvoorbeeld die plak teer van Nissan :p ). Of een oud vliegveld: was er niet een tweaker die een mooie foto had gemaakt op een toegankelijke landingsbaan?

Ik weet dat vliegveld Drachten er wel eens voor gebruikt is. Maar ja, dat zal wel wat kosten.

Eventueel lijkt het me wel een leuke uitdaging om een mooie plek te scoren ;)
Ik zie het al voor me: vergunning scoren (dream on, maar goed), pilonnetje hier en daar, auto dwars op de weg, vestje aan, gaan. Zo groot is de groep ook weer niet en het is overdag/zondag.

/brainstorm-modus

[ Voor 10% gewijzigd door Twhomp op 09-04-2007 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 22:33
AUTOBAHN meeting 8) })
Whaha zeeeer interessant :D }>

Weet alleen nog niet of ik mee ga doen :) maar hou dit topic zeker in de gaten!
Twhomp schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:35:
Weer een andere optie zou kunnen zijn een eigen terrein. Dat moet dan wel geasfalteerd zijn en een lengte hebben, bijvoorbeeld een laad/los-plaats van een bedrijf (bijvoorbeeld die plak teer van Nissan :p ). Of een oud vliegveld: was er niet een tweaker die een mooie foto had gemaakt op een toegankelijke landingsbaan?
Tozzke, @ vliegveld Weelde in België :)
Ben er zelf ook een kijkje gaan nemen, maar ben erg voorzichtig met afgesloten hekjes open maken zeg maar. Verder, mocht je erop gaan, heb je ERG veel de ruimte }>
Overigens is het wegdek daar door de grote beton/asfalt platen niet echt geweldig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Yup, maar helemaal lachen als de pliesie ook de weg afzet en toevallig ook gezien heeft wie er allemaal bezig was. Ik denk dat niemand daar op zit te wachten ;)

Als je zelf daarheen rijd en een paar keer je wagen de sporen geeft, dan zal niemand er wakker van liggen. Een (georganiseerde) groep daarentegen. We moeten natuurlijk de naam van GoT niet bezoedelen ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Twhomp schreef op maandag 09 april 2007 @ 02:03:
[...]

Als je zelf daarheen rijd en een paar keer je wagen de sporen geeft,
Sporen staan er al genoeg van me :P
Maar met een hele groep lijkt me het niet verstandig, ook een vrij saaie omgeving.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Precies, op naar Duitsland dus >:)

Overigens wil ik als blijkt dat er genoeg animo is, wel wat regels opstellen. Ik twijfel niet aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen hier, maar het is beter om zulke dingen even zwart op wit te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:33

Daniel

Kapitein NCC-1701
Twhomp schreef op maandag 09 april 2007 @ 01:35:
Voor topsnelheid kan je inderdaad naar Duitsland gaan, maar je kan daar moeilijk gaan draggen, want op de snelweg kan je toch echt niet stilstaan. Misschien bij een dubbelbaans invoegstrook, maar dat is wel een tikje aso (potentieel verkeer ophouden).
Dat is ook niet de bedoeling, je kunt wel prima de tussenacceleratie meten (dus bijv. sprint van 100 naar top) Daarmee hinder je het overige verkeer niet.
Anders lekker "illegaal" een weg gebruiken op zondag in een haven? Amsterdamse haven bij Ruigoord heb je mooie wegen ervoor of anders in de Rotterdamse haven de Europaweg of Antarticaweg. Zal eens bij onze regionale en interregionale vrienden vragen hoe het zit met de controle erop. Maar ja, ik denk niet echt dat onze blauwe broeders het verschil gaan zien tussen sjonnie-met-pet-straatracen en fotoshoot-racen.
Joh...dergelijke straatraces zijn gewoon illegaal en daar wil ik de naam van GoT niet aan verbonden hebben. Los daarvan ben je niet eens verzekerd als je daaraan meedoet.
Timmert schreef op maandag 09 april 2007 @ 10:00:
Precies, op naar Duitsland dus >:)

Overigens wil ik als blijkt dat er genoeg animo is, wel wat regels opstellen. Ik twijfel niet aan het verantwoordelijkheidsgevoel van de mensen hier, maar het is beter om zulke dingen even zwart op wit te hebben :)
De belangrijkste regel is denk ik dat je de groep klein moet houden en moet voorkomen dat er op een kluitje gereden wordt. Snelheden boven de 200 km/uur zijn niet zonder risico, zeker als je er weinig ervaring mee hebt. Bovendien is het (ook al is de A31 zeker op zondagen bijzonder rustig) nog steeds de openbare weg waar dus ook andere mensen met minder ambitieuze plannen rondrijden. Veiligheid voor de deelnemers en andere weggebruikers moet voorop blijven staan, het moet dus absoluut geen race worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee! d:)b :D

Acceleratie vergelijken kun je natuurlijk ook vanaf 100 of 150km/u of wat dan ook, daar hoef je niet voor stil te gaan staan.
Ik zou uitkijken met allerlei regels en gewenst gedrag op papier gaan zetten, want voordat je het weet ben je de organisator en dat is nergens goed voor. ;)
Gewoon met een groepje afspreken op een parkeerplaats langs de snelweg, elkaars auto's bekijken en als er mensen een stukje willen gaan rijden dan is dat ook goed.

Als het qua datum en zo uitkomt kom ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Leuk plan!
De A31 is voor mij redelijk dichtbij en het is een mooie (nieuwe) rustige snelweg. Als jullie daar een keer op een zondag afspreken ben ik erbij :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

lijkt me wel leuk... Alleen zal mijn Suzuki Swift niet heel veel harder gaan dan 160 km/u (en dat heb ik al wel eens uitgeprobeerd in Nederland).

Overigens is een goede plek op de A31 het knooppunt met de A30 (dus vlakbij Enschede). Is in de noord/zuidlijn van Nederland redelijk centraal en de A31 loopt daar ook dicht langs de grens (i.t.t. tot bij 'Arnhem', waar de A3 kruist met de A31, maar dan wel pas bij Oberhausen...)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 11-09 06:30

FFF

Lijkt me wel leuk als er echt serieuze auto's mee rijden.

Mijn astratje haald denk ik 210 - 220 op de teller, niet echt de moeite dus...

Zag een keer een meeting met dikke BMW´s en een viper enzo volgens mij, dat maakt het wel leuk, maar dan zouden we er eigenlijk ook een meerijd meeting van moeten maken.

Ultime ervaring voor de minder bedeelde (of voor de mensen die auto´s wel mooi vinden maar er niet al te veel geld in willen stoppen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk initiatief :).
Ik raad alleen aan om niet bij Enschede/Oldenzaal/De Lutte over de grens te gaan. De eerste paar kilometers mag je daar maximaal 100 en die weg is werkelijk bagger. Vol gaten, en harder dan 80 wil je daar echt niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:43

Goverman

not loaded

^^ maar kort daarna komt het knooppunt met de A31 en DAN kun je goed blazen... De hele weg ziet er eigenlijk vlekkeloos uit, van Bunde (bij Nieuweschans) tot aan Oberhausen...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:26:
Leuk initiatief :).
Ik raad alleen aan om niet bij Enschede/Oldenzaal/De Lutte over de grens te gaan. De eerste paar kilometers mag je daar maximaal 100 en die weg is werkelijk bagger. Vol gaten, en harder dan 80 wil je daar echt niet op :P
Volgens mij bedoel jij de A30, het gaat hier om de A31, loopt zeg maar parallel, verticaal aan Nederland. Het stuk ter hoogte van Enschede en Groningen is nieuw en rustig.
Tussen Lingen (DE) en Haren (DE) zitten aardig wat op- en afritten waardoor je makkelijk terug kan rijden naar de verzamelplek, zonder eerst 50 km te rijden.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Goverman schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:04:
^^ maar kort daarna komt het knooppunt met de A31 en DAN kun je goed blazen... De hele weg ziet er eigenlijk vlekkeloos uit, van Bunde (bij Nieuweschans) tot aan Oberhausen...
Klopt :)

Van Bunde tot Oberhausen is nogal een aardig stukje hoor, voor zover ik weet geen Veyrons aanwezig. Als je niet verder afzakt dan Enschede blijft het rustig, daaronder wordt het drukker (knooppunt A30 en verkeer richting Oberhausen/Dusseldorf maar ook Osnabruck.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ik had eigenlijk ingedachte om bij Oldenzaal de grens over te gaan, klein stukje over die baggerweg, vervolgens de A31 op in noordelijke richting, en daar bij een tankstation afspreken. Zo hebben we dat afgelopen zomer ook gedaan en dat was super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ter hoogte van Lingen is een grote (vrachtwagen) parkeerplaats, ideetje?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben d'rbij als het een beetje uitkomt.
Altijd leuk om weer es 250 op de teller te zien :)
FFF schreef op maandag 09 april 2007 @ 14:20:

Zag een keer een meeting met dikke BMW´s en een viper enzo volgens mij, dat maakt het wel leuk, maar dan zouden we er eigenlijk ook een meerijd meeting van moeten maken.
Ja dat scheen wel gaaf te zijn. O-) Het vervolg daarop gaat ook wel leuk worden hoorde ik in de wandelgangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:44:
Ter hoogte van Lingen is een grote (vrachtwagen) parkeerplaats, ideetje?
Who knows :) Ik denk aan de reply's te zien dat er zeker wel voldoende animo voor is, dus ik zal binnenkort es een keer de boel gaan bekijken daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook wel eens hard willen gaan, helaas zelf nog iets te jong :P

Ik ga even kijken of ik vriend/familie met een snelle bak enthousiast kan maken mee te scheuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat Dennis de RX-7 daar dan wel even wil testen om te kijken wat nu zijn nieuwe Vmax is :9
En dan neem ik uiteraard wel mijn camera mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Volgende week zondag gaan J0YR1D3R en ik even richting de oosterburen om de route uit te zetten en de locatie te bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:13
Timmert schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:10:
Ik had eigenlijk ingedachte om bij Oldenzaal de grens over te gaan, klein stukje over die baggerweg, vervolgens de A31 op in noordelijke richting, en daar bij een tankstation afspreken. Zo hebben we dat afgelopen zomer ook gedaan en dat was super :)
Lijkt me een goed plan, ligt lekker in de buurt O-)
Maarre ik ben ook zeker van de partij lijkt me wel lachen...kga sowieso binnenkort ff me top snelheid uit testen in die buurt :p , maar eerst ff nieuwe remschijven voor monteren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 11:23:
Leuk idee! d:)b :D

Acceleratie vergelijken kun je natuurlijk ook vanaf 100 of 150km/u of wat dan ook, daar hoef je niet voor stil te gaan staan.
Ik zou uitkijken met allerlei regels en gewenst gedrag op papier gaan zetten, want voordat je het weet ben je de organisator en dat is nergens goed voor. ;)
Gewoon met een groepje afspreken op een parkeerplaats langs de snelweg, elkaars auto's bekijken en als er mensen een stukje willen gaan rijden dan is dat ook goed.

Als het qua datum en zo uitkomt kom ik ook wel.
Ok, vanaf 100 zou voor bepaalde auto's nog wel interessant zijn, maar bij 150+ gaan vrees ik erg veel auto's afvallen wat betreft acceleratie...
Ik weet sinds dit weekend wel dat mijn snelheidsmeter consequent 5 km/u teveel aangeeft (het maakt niet uit of ik 30 of 120 rij), en anders heb ik nog een semi-illegale GPS ontvanger (Leadtek Speedingmaster, schijnt verboden te zijn in Duitsland) liggen om data te loggen op m'n laptop.

Het zou natuurlijk wel wel ultiem :o zijn om met je Vmax op de teller voorbij gereden te worden door een mede tweaker alsof je stilstaat (denk aan een RX7 of licht gekietelde MR2). En ik kan dan eindelijk een discussie beslechten of de 8 jaar oude Ford Escord 1.6 16v sedan van Maarce (was ook aanwezig bij de fotomeet in Antwerpen) nou een hogere top heeft dan mijn 11 jaar oude BMW 316i Compact (volgens de boekjes zou het gelijk moeten zijn, al heeft zijn wagen 10pk minder bij gelijk gewicht).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
deepbass909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 09:27:
een semi-illegale GPS ontvanger (Leadtek Speedingmaster, schijnt verboden te zijn in Duitsland)
Dat mag dan misschien wel zo zijn, maar in tegenstelling tot radardetectors kan de politie niet meten of jij dat ding in je auto hebt gebouwd. :D

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Nee, maar je zal maar aangehouden worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog een 5.9i v8 cherokee en een a8 6li w12 getuned staan :) misschien moeten we maar categorien gaan maken dan. :)

ferarri marenello is trouwens ook te fixxe :)

en het peugeotje 205 1.4tje niet te vergeten hahahaha

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tegen die Jeep Cherokee durf ik nog wel te sprinten... Die V8 is meer op comfort gemaakt dan prestaties. Een A8 met w12 blok...jaiks... (als in, dat zelfde blok is als basis gebruikt voor de Veyron...) En Ferarri's zijn altijd leuk.

@MeMoRy
Heb ding kan inderdaad niet gedetecteerd worden, maar om een beetje GPS signaal te krijgen moet hij eigenlijk direct onder de voorruit liggen... dus vol in het zicht...
Ik denk dat als de Autobahn meet doorgaat, ik maar eens ga kijken hoe ik alle coördinaten kan wissen, zodat het niets meer dan een GPS ontvanger wordt vanaf dat moment, ik wil hem dan toch alleen maar gebruiken als datalog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
deepbass909 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:46:
@MeMoRy
Heb ding kan inderdaad niet gedetecteerd worden, maar om een beetje GPS signaal te krijgen moet hij eigenlijk direct onder de voorruit liggen... dus vol in het zicht...
Ik denk dat als de Autobahn meet doorgaat, ik maar eens ga kijken hoe ik alle coördinaten kan wissen, zodat het niets meer dan een GPS ontvanger wordt vanaf dat moment, ik wil hem dan toch alleen maar gebruiken als datalog.
Waarom is zo'n GPS ontvanger eigenlijk illegaal :) ?

En precies diezelfde GPS ontvanger zag ik laatst nog in het foldertje van Kruidvat o.i.d staan.

Ik kom trouwens niet op de meet hoor, heb alleen maar een fiets en woon in het hoge noorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19

Entity

9000rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:53:
[...]

[...]
:X

Ferrari Maranello heet zo'n ding... Officieel zelfs Ferrari 550 Maranello of Ferrari 575 Maranello ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Entity op 10-04-2007 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Is de A31 een 4-baans of een 6-baans snelweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:22:
[...]

:X

Ferrari Maranello heet zo'n ding... Officieel zelfs Ferrari 550 Maranello of Ferrari 575 Maranello ;)
Ja die hebben we zelf niet maar een vriend van me pa. Het is een zwarte 550 dat weet ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

biobak schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:15:
Is de A31 een 4-baans of een 6-baans snelweg?
2x2, zo druk is het er niet.

[ Voor 73% gewijzigd door MadMarky op 10-04-2007 18:17 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 13:53:
Ik heb hier nog een 5.9i v8 cherokee en een a8 6li w12 getuned staan :) misschien moeten we maar categorien gaan maken dan. :)

en het peugeotje 205 1.4tje niet te vergeten hahahaha
Nou Jimmy Boy, als jij die ferrari marenello eens gaat fixxe, kom ik met de Bentley Continental GT die ik volgens mij nog wel ergens onder een baal hooi in de schuur heb staan.
Deal?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spiller schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:25:
[...]

Nou Jimmy Boy, als jij die ferrari marenello eens gaat fixxe, kom ik met de Bentley Continental GT die ik volgens mij nog wel ergens onder een baal hooi in de schuur heb staan.
Deal?
offtopic:
Is goed man! Ik durf te wedden dat ik die ferarri kan regelen en jij onder die baal hooi geen Bentley Continental GT vind ;) of wel natuurlijk.. ik kan niet onder jouw hooibaal kijken. Maar je moet niet net gaan doen alsof het allemaal bullshit is wat ik ronbazuin! Dank u!

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/14819/2003670603116673974_th.jpg
Ferarri (klik thumb)

Afbeeldingslocatie: http://wemove.nl/images/news_img/Segwaydrager_schuin_rechts_achter.JPG
Cherokee (met de xt achterop)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:17:
[...]

2x2, zo druk is het er niet.
Gelukkig 2x2 ja, ik vind dat zo veel overzichtelijker dan 2x3. Ik rij liever 220 op 2x2 dan 180 op 2x3.

Is dat gek?

en heren, zullen we gezeik over al dan niet te regelen dikke auto's even via DM doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ThinkPad schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 16:51:
[...]

Waarom is zo'n GPS ontvanger eigenlijk illegaal :) ?

En precies diezelfde GPS ontvanger zag ik laatst nog in het foldertje van Kruidvat o.i.d staan.

Ik kom trouwens niet op de meet hoor, heb alleen maar een fiets en woon in het hoge noorden :P
De reden die op de doos staat is de volgende:
Het gebruik of aanwezig zijn van dit product in een auto in Duitsland is niet toegestaan omdat dit apparaat waarschuwt voor een groot aantal flitspalen in Duitsland
Feitelijk komt het op het hetzelfde neer waarom je tegenwoordig ook op je TomTom geen flitspalen meer mag hebben in Zwitserland.

En hij komt bij de Blokker vandaan, dus waarschijnlijk heb je hem inderdaad in een folder zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:26
Timmert schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:33:
[...]

Gelukkig 2x2 ja, ik vind dat zo veel overzichtelijker dan 2x3. Ik rij liever 220 op 2x2 dan 180 op 2x3.

Is dat gek?
Vind ik wel ja. Hard rijden op 2x2 vind ik niet prettig vanwege de vrachtwagen-"treintjes" waarbij er nog wel eens eentje opeens van baan wisselt (heb je op zondag overigens geen last van vanwege zeer beperkt vrachtverkeer). Je hebt dan totaal geen overzicht. Bij 3x3 hoef je tenminste geen vrachtwagens te verwachten op de meest linker rijstrook. Mijn favoriete route is de A3 Bonn-Frankfurt: 6 baans en de nodige heuveltjes met lekkere bochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hoe makkelijk zijn die GPS muis + laptop evt mee te nemen in een andere auto?
Je kunt deze natuurlijk gebruiken om de topsnelheid van je eigen auto te bepalen, maar het zou denk ik leuk zijn als deze combo in meerdere auto's gebruikt kan worden :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
biobak schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:49:
[...]

Vind ik wel ja. Hard rijden op 2x2 vind ik niet prettig vanwege de vrachtwagen-"treintjes" waarbij er nog wel eens eentje opeens van baan wisselt (heb je op zondag overigens geen last van vanwege zeer beperkt vrachtverkeer). Je hebt dan totaal geen overzicht. Bij 3x3 hoef je tenminste geen vrachtwagens te verwachten op de meest linker rijstrook. Mijn favoriete route is de A3 Bonn-Frankfurt: 6 baans en de nodige heuveltjes met lekkere bochten ;)
Da's waar, maar op een 2x2 baans weg kun je best inschatten wat de auto's op de rechterbaan gaan doen. Bij een 2x3 baans weg moet je dan 2 banen in de gaten houden, maakt t lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Mag ik komen met mijn 6 klepper swift? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Tuurlijk, als jij dat leuk vind en de snellere gasten niet in de weg rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Timmert schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:56:
Tuurlijk, als jij dat leuk vind en de snellere gasten niet in de weg rijdt :)
Ja, ehm laat maar dus :P
Veel plezier. :>
Ik kom wel weer langs als ik mijn RS4 heb. >:)

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 10-04-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Lijkt me dat iedereen welkom is, ik verwacht geen al te grote extremiteiten (zoals op 'dat andere forum' waar ik nog tot de langzameren behoor 8)7)
Zolang je met de langzamere auto's maar goed oplet, als je top 180 is zijn de snelheidsverschillen toch wel aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

MadMarky schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:50:
Hoe makkelijk zijn die GPS muis + laptop evt mee te nemen in een andere auto?
Je kunt deze natuurlijk gebruiken om de topsnelheid van je eigen auto te bepalen, maar het zou denk ik leuk zijn als deze combo in meerdere auto's gebruikt kan worden :)
Net zo makkelijk als een laptop los in een andere auto is te leggen. Het enige dat ik voor de tijd nog wel moet regelen is een auto-lader die op de sigarettenplug gaat. Maar ik vrees alleen dat het niet echt heel practisch is... Voordat een auto echt op top is, met wisselen van laptop op een daarvoor geschikte parkeerplaats, denk ik dat je per auto al snel minimaal een half uur kwijt bent. Daarnaast heb je bij een meting ook nog last van onvoorziene zaken als wind en verkeer, die een korte meeting behoorlijk in de war kunnen schoppen. Ik neem het dan ook alleen mee als gadget voor in m'n eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Daniel schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 20:14:
Lijkt me dat iedereen welkom is, ik verwacht geen al te grote extremiteiten (zoals op 'dat andere forum' waar ik nog tot de langzameren behoor 8)7)
Zolang je met de langzamere auto's maar goed oplet, als je top 180 is zijn de snelheidsverschillen toch wel aanzienlijk.
Ik ga toch niet in dat koekblik aankomen man, het was maar een geintje. ;)
Ik bedoel, 3 cilinders....... |:(

Lijkt me trouwens een keer tof om een dikke v8 in een swift of polotje o.i.d te lepelen, en dan zo maken dat je er niks van ziet. Een wolf in schaapskleren. En dan op de snelweg met 150 nog ff terugschakelen en een dikke A8 inhalen o.i.d. >:) Praktisch gezien onzin, maar wel leuk. :P

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 10-04-2007 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Mja, een gekietelde charade GTti loopt met z'n 3 pitter turbo (op 1.3 bar druk, 160 pk ongeveer) toch ook over de 230 per uur heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sick Nick schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:16:
Mja, een gekietelde charade GTti loopt met z'n 3 pitter turbo (op 1.3 bar druk, 160 pk ongeveer) toch ook over de 230 per uur heen ;)
Leuke bakkies! De auto voor de huidige swift was een charade 1.3i 16v Beetje op de staart trappen en het ging wel :). Persoonlijk gezien vind ik acceleratievermogen veel belangrijker dan topsnelheid.

Mijn Pa denkt nog in kilometertellers. "Kijk eens, deze auto gaat wel tot 250 op de teller!!!!111oneone" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

offtopic:
Mijn 205 Turbo had een snelheidsmeter tot 220... Daar liep de wijzer dus vrolijk uit 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Maar jij hebt dan ook een deathwish :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ach, m'n charade loopt ook de teller uit (tot 180 en dan streepjes die tot 190 aangeven zonder tekst erbij. Hij ging tot 210 op de teller ongeveer, 195 echte kilometers op de gps). De alfa zal dat wel niet redden, die gaat tot 260 op de teller maar zo hard gaat ie nooit lopen zonder een sleepkabel en een snellere auto :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sick Nick op 10-04-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

216 Officieel, teller gaat tot 220. Lekker praktisch ;)
ik heb een keer zo half geprobeerd wat de topsnelheid was, maar toen stond de naald net op 220 toen er een bordje voorbij kwam met Nederland - 1km 8)7

dit trouwens met een kofferbak vol bagage en 2 passagiers

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Gewicht boeit niet voor je topsnelheid, duurt alleen iets langer voor je er bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
MaCe1337 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:14:
Lijkt me trouwens een keer tof om een dikke v8 in een swift of polotje o.i.d te lepelen, en dan zo maken dat je er niks van ziet. Een wolf in schaapskleren. En dan op de snelweg met 150 nog ff terugschakelen en een dikke A8 inhalen o.i.d. >:) Praktisch gezien onzin, maar wel leuk. :P
Sowieso is terugschakelen bij een V8 niet nodig... koppel genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:58

Dentheman

Zie signature

Als ik tegen die tijd m'n rijbewijs heb en over voldoende inzicht/ervaring beschik dat ik ook kom, het liefst in de V70 van m'n vader als dat mag, de twingo houdt op bij 190 (171 @ gps :+)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

BrZ

MaCe1337 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:14:
Als het al past mag je de auto ook nog ombouwen naar rwd, anders krijg je dat koppel echt niet op de weg :P

Maar over de meeting: klinkt goed, denk dat ik er ook wel zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

BrZ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:21:
[...]

Als het al past mag je de auto ook nog ombouwen naar rwd, anders krijg je dat koppel echt niet op de weg :P
Daarom zeg ik, praktisch gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wimpie schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:06:
[...]

Volgens mij bedoel jij de A30, het gaat hier om de A31, loopt zeg maar parallel, verticaal aan Nederland. Het stuk ter hoogte van Enschede en Groningen is nieuw en rustig.
Tussen Lingen (DE) en Haren (DE) zitten aardig wat op- en afritten waardoor je makkelijk terug kan rijden naar de verzamelplek, zonder eerst 50 km te rijden.
Ik ken de weg niet daar, maar veel op/afritten lijkt me dat je die juist NIET wil hebben, ivm met traag invoegend verkeer en veiligheid...
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:17:
[...]

Ja die hebben we zelf niet maar een vriend van me pa. Het is een zwarte 550 dat weet ik wel.
Godver, dat zou echt geil zijn :~ ik vind de 550 Maranello nog altijd een van Ferrari's mooiste bolides... naast de Testarossa en de F40 :9
Timmert schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:33:
[...]

Is dat gek?
WTF, ja da's gek :o 8)7 Ik rij liever op een 3 of liever 4-baans weg dan 2 (per kant). Dat vind ik juist veel overzichtelijker. 2x2-baans vind ik zowiezo te allen tijde (ook middernacht als het stil is) te smal!!
Zowiezo moet van mij elke snelweg minimaal 3-baans zijn om het een snelweg te mogen noemen... maargoed, da's een andere discussie :P
Timmert schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:51:
[...]

Da's waar, maar op een 2x2 baans weg kun je best inschatten wat de auto's op de rechterbaan gaan doen. Bij een 2x3 baans weg moet je dan 2 banen in de gaten houden, maakt t lastiger :P
Tss dat meen je niet, omg... als je dat al te moeilijk vindt :X

[ Voor 57% gewijzigd door Knightwolf op 11-04-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het lijkt me sowieso verstandig om noordwaarts te gaan omdat het daar rustiger is dan richting Oberhausen. De snelheidsverschillen tussen de deelnemers zullen in deze groep erg groot zijn (sommige halen hun top waar anderen net de vierde versnelling hebben ingelegd), maar die snelheidsverschillen zijn er toch al omdat de meeste lokale Duitsers niet harder dan 170 zullen rijden. De snellere deelnemers zullen zich vanzelf wel een weg banen naar de kop van de groep.

Ik hoop wel dat iedereen die hier aan mee wil doen enige Autobahnervaring heeft. De remafstand neemt op hoge snelheden rap toe. Om af te remmen van 250 naar 140km/h moet je serieus in de ankers gaan. Verder moeten men gewoon consequent voorrang verlenen aan weggebruikers op de rechterbaan, dus geen geintjes met nog snel even optrekken om voor de ander te komen als er een tragere weggebruiker gepasseerd moet worden.

Er kan ook nog gekozen worden om in kleine groepjes tussen opritten op en neer te rijden of met een grotere groep een langere afstand af te leggen. Voor beide is wat te zeggen. Op een grote afstand heb je wat meer gelegenheid om de auto's in actie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Timmert schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:52:
Volgende week zondag gaan J0YR1D3R en ik even richting de oosterburen om de route uit te zetten en de locatie te bepalen :)
Nu al? Binnen welk tijdsbestek gaat de meeting dan gehouden worden? In de komende tijd zal ik zeker niet mee gaan kunnen iig... Nog allerlei projectjes aan de auto die belangrijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:51:
[...]

Nu al? Binnen welk tijdsbestek gaat de meeting dan gehouden worden? In de komende tijd zal ik zeker niet mee gaan kunnen iig... Nog allerlei projectjes aan de auto die belangrijk zijn :)
Ergens in mei ofzo? Poll kan binnenkort wel even gefixt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:28:
Het lijkt me sowieso verstandig om noordwaarts te gaan omdat het daar rustiger is dan richting Oberhausen. De snelheidsverschillen tussen de deelnemers zullen in deze groep erg groot zijn (sommige halen hun top waar anderen net de vierde versnelling hebben ingelegd), maar die snelheidsverschillen zijn er toch al omdat de meeste lokale Duitsers niet harder dan 170 zullen rijden. De snellere deelnemers zullen zich vanzelf wel een weg banen naar de kop van de groep.

Ik hoop wel dat iedereen die hier aan mee wil doen enige Autobahnervaring heeft. De remafstand neemt op hoge snelheden rap toe. Om af te remmen van 250 naar 140km/h moet je serieus in de ankers gaan. Verder moeten men gewoon consequent voorrang verlenen aan weggebruikers op de rechterbaan, dus geen geintjes met nog snel even optrekken om voor de ander te komen als er een tragere weggebruiker gepasseerd moet worden.

Er kan ook nog gekozen worden om in kleine groepjes tussen opritten op en neer te rijden of met een grotere groep een langere afstand af te leggen. Voor beide is wat te zeggen. Op een grote afstand heb je wat meer gelegenheid om de auto's in actie te zien.
audi 0-330 +/- 7km nodig. neem aan dat de snelwegen wel wat langer zijn daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Welke Audi haalt 330 km/uur? (behalve dan een getunede RS6 zonder begrenzer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:43:
Welke Audi haalt 330 km/uur? (behalve dan een getunede RS6 zonder begrenzer)
audi a8 6li w12 getuned dat zei de tuner toen iig. Teller gaat maar tot 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:58:
[...]

audi a8 6li w12 getuned dat zei de tuner toen iig. Teller gaat maar tot 290.
Enne die krijg je gewoon mee van je pappa? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ach, mijn teller loopt tot 250, maar ik ben allang blij als ik de 190 weet te passeren (met de tellerafwijking erbij zal dat wel lukken, en tik ik misschien zelfs 200 nog wel aan, maar dat zullen niet meer dan 190 echte km's zijn). Maar het is natuurlijk altijd leuk om je auto eens lekker uit te laten (en lekker schoon te branden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01
Ben je met een 206 die op de teller net 206 haalt (vast geen toeval) ook welkom of kan ik dan beter eerst even een andere auto kopen :P (alternatief is een S80 D5, maar die heeft de laatste 3 maanden misschien 500 km gelopen)

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dutchman! schreef op woensdag 11 april 2007 @ 10:58:
Ben je met een 206 die op de teller net 206 haalt (vast geen toeval) ook welkom of kan ik dan beter eerst even een andere auto kopen :P (alternatief is een S80 D5, maar die heeft de laatste 3 maanden misschien 500 km gelopen)
Mooi schoonblazen die diesel!
Mooie motoren trouwens, die D5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
haha, zodadelijk krijg je een groep >200pk die er al zijn en de 1.4 liter autootjes die pas halverwege zijn...

[ Voor 86% gewijzigd door MeMoRy op 11-04-2007 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:09:
WTF, ja da's gek :o 8)7 Ik rij liever op een 3 of liever 4-baans weg dan 2 (per kant). Dat vind ik juist veel overzichtelijker. 2x2-baans vind ik zowiezo te allen tijde (ook middernacht als het stil is) te smal!!
Zowiezo moet van mij elke snelweg minimaal 3-baans zijn om het een snelweg te mogen noemen... maargoed, da's een andere discussie :P
Ligt er maar net aan wat voor verkeer er rijdt. Vergeet niet dat de gemiddelde autobahnbestuurder er toch wel redelijk rekening mee houdt dat er mensen wat harder doorrijden. Toen wij er vorig jaar waren en 160 reden kwam er ook een vol bepakte C-klasse Combi voorbij, ze rijden echt wel door hoor. Wanneer jij dan 120 gaat rijden ben je juist gevaarlijk..

Overigens lijkt het mij inderdaad zoals Femme ook al aangeeft handig om in groepjes te gaan, in ieder geval lijkt het mij niet slim om met 25man in een treintje 180 te gaan rijden. Heb wel wat ideetjes en Tim denk ik ook wel, dus dat komt wel goed. Een paar km afstand tussen de afslagen zou het mooiste zijn, de plek waarwe vorig jaar geweest zijn was daarvoor ook prima. Daarnaast was daar ook een grote parkeerplaats voor bijvoorbeeld het maken van foto's waarbij zelfs ook vorobij rijdende auto's op de foto gezet konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
J0YR1D3R schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:41:
ze rijden echt wel door hoor. Wanneer jij dan 120 gaat rijden ben je juist gevaarlijk..
idd je hebt daar ook wel eens VW busjes (van die oude) die op hun Vmax (90 ofzo) auto's die 80 rijden gaan inhalen... zorg ervoor dat je remmen goed zijn... voor 180->90 heeft bijv een corsa B 1.4 toch nog best wel een afstandje nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 11 april 2007 @ 00:09:
[...]
Ik ken de weg niet daar, maar veel op/afritten lijkt me dat je die juist NIET wil hebben, ivm met traag invoegend verkeer en veiligheid...
Mee eens. Het gaat erom dat er een stuk tussen twee afritten gekozen wordt wat lang genoeg is voor een run. Iets van 5-10kilometer lijkt me? Als het veel langer gaat worden wordt het meer een marathon dan een sprintwedstrijd. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd leuk plan (doe zelf niet mee, zit genoeg op de autobahn),
maar zoals eerder gezegd, kijk aub allemaal beetje uit.

Mijn ervaring met NL en BE rijders op de autobahn, komt over het algemeen uit dat deze niet precies
weten hoe zich te gedragen op die autobahn, het is geen NL of BE. Dus uitkijken, altijd links achter/binnenspiegel kijken als je naar linkerbaan gaat. Op sommige stukken stelt 200niks voor en heb je zo iemand op je achterbank zitten om een bakje koffie te drinken.

(dit vooral voor de mensen die nog nooit op de autobahn hebben gezeten en wel ff mee willen doen met de "snelle" jongens).

Hou er ook rekening mee dat ze in duitsland ook flitsen op de stukken waar je maar 100/120 mag, en
ongelimiteerde snelheid betekend niet automatisch "niet verantwoordelijk bij ongelukken" als je boven de 120 rijdt.

Verder wens ik ieder veel plezier, en ff goed in de toeren is altijd goed voor een motorblok :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Wat ook wel leuk zou zijn is dat iedereen PMR radiootjes meeneemt, kan je gratis lullen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
wimpie schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:34:
Mee eens. Het gaat erom dat er een stuk tussen twee afritten gekozen wordt wat lang genoeg is voor een run. Iets van 5-10kilometer lijkt me? Als het veel langer gaat worden wordt het meer een marathon dan een sprintwedstrijd. :)
Klopt helemaal, dat is ook een beetje het idee. Snelweg op, paar km weg, afslag, viaduct, snelweg en weer terug :) Dat werkt het beste, zorgt ervoor dat je nog gezellig kunt praten op de verzamelplaats etc :)
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 12:43:
Mijn ervaring met NL en BE rijders op de autobahn, komt over het algemeen uit dat deze niet precies
weten hoe zich te gedragen op die autobahn, het is geen NL of BE. Dus uitkijken, altijd links achter/binnenspiegel kijken als je naar linkerbaan gaat. Op sommige stukken stelt 200niks voor en heb je zo iemand op je achterbank zitten om een bakje koffie te drinken.

(dit vooral voor de mensen die nog nooit op de autobahn hebben gezeten en wel ff mee willen doen met de "snelle" jongens).
Lijkt mij ook een van de belangrijkste dingen ja, als je er nog geen ervaring mee hebt. Afhankelijk van de drukte kun je harder gaan rijden, wanneer het drukker is moet je daar gewoon dondersgoed op letten. Een BMW M3 met een goed setje remmen gaat ook weer ietsje sneller 120 ipv 200 dan bijv. mijn eigen auto. 1 of 2x gaat goed, maar na een paar keer heb je toch wel wat fading hoor. Wat jij aangeeft lijkt mij inderdaad dus geen overbodige luxe :)
Hou er ook rekening mee dat ze in duitsland ook flitsen op de stukken waar je maar 100/120 mag, en
ongelimiteerde snelheid betekend niet automatisch "niet verantwoordelijk bij ongelukken" als je boven de 120 rijdt.
Het is handig om een stuk uit te kiezen waar er geen limiet is, daarvoor ga je tenslotte naar duitsland :) Maar wat je zegt, het is natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid als de naald van de meter naar de rechterhelft gaat :)
Verder wens ik ieder veel plezier, en ff goed in de toeren is altijd goed voor een motorblok :)
Met een beetje fatsoenlijk weer gaat dat prima lukken. Voor je motor is het trouwens echt een aanrader, zo'n stuk rijden. Hij wordt echt een keer door en door warm, wanneer je langere stukken max snelheid rijdt of iig goed in de toeren loopt hij op de terugweg een stuk fijner. Uit ervaring met verschillende auto's is dat in ieder geval gebleken. Mijn voorloopauto reed na een retour Parijs fijner qua schakelen maar was ook stiller geworden. De Thesis die mee was naar de Antwerpen meet was ook beduidend stiller geworden en vlotter :) Voor je auto is het echt niet slecht in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
MeMoRy schreef op woensdag 11 april 2007 @ 11:56:
[...]

idd je hebt daar ook wel eens VW busjes (van die oude) die op hun Vmax (90 ofzo) auto's die 80 rijden gaan inhalen... zorg ervoor dat je remmen goed zijn... voor 180->90 heeft bijv een corsa B 1.4 toch nog best wel een afstandje nodig. :P
Dit is een goed voorbeeld waarom het overal minimaal 3 baans zou moeten zijn. 4 of 5 baans zou nog beter en prettiger zijn (Timmert niet zeuren :P), maar dat heb je helaas vrijwel nergens. Vrachtwagens gaan elkaar ook nog wel es inhalen, of je zit met auto's met aan hanger of caravan, of gewoon doorrijders die gewoon 150 rijden terwijl jij 220 op de klok hebt...

De 5 a 10 km die hier genoemd worden vind ik overigens best wel kort. Vergis je niet hoe snel je die afstand afgelegt hebt met snelheden van 180+, dat zijn echt maar een paar mins. Zowiezo moet je dan maar net het geluk hebben dat je niet opgehouden wordt, anders kun je op zo'n kort flutstukje je top niet eens halen. Ik zou zeggen, pak een stuk van 25 tot 35 km. Vergis je eveneens niet in de afstand die veel auto's nodig hebben om hun top te kunnen halen, met name als dat boven de 200 ligt. Zowiezo heel de tijd heen en weer sjezen tussen 2 punten is ook niet alles.

Bv m'n Vectra zit zo op de 220, maar daarboven gaat het ineens een heel stuk langzamer vooruit. 230 is dan nog wel redelijkerwijs te halen, maar voor er 235 of iets meer op staat ben je echt gauw 5 km verder (als het niet meer is) voor alleen die laatste paar km harder.

[ Voor 18% gewijzigd door Knightwolf op 15-04-2007 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Ik kan helaas nog niet mee (deze zomer rijbewijs halen :) ) maar het zou me wel vet lijken als er wat mensen filmpjes schieten voor de thuisblijvers.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Knightwolf schreef op zondag 15 april 2007 @ 06:18:Vrachtwagens gaan elkaar ook nog wel es inhalen, of je zit met auto's met aan hanger of caravan, of gewoon doorrijders die gewoon 150 rijden terwijl jij 220 op de klok hebt...
Vrachtwagens zul je op zondag niet erg veel tegenkomen daar, aanhangers en sleurhutten valt ook wel mee, vooral als je een beetje vroeg gaat.
Die 'doorrijders' zijn de gevaarlijkste...mensen die tot de maximumsnelheid rijden zijn gewend om ingehaald te worden en die kijken (op een enkele uitzondering na) wel redelijk in hun spiegels. Figuren die 150-160 rijden denken behoorlijk door te knallen en die letten daar dus een stuk minder op. Kom jij aanrossen met je 240+ 8)7

Je moet je gewoon realiseren dat het voor een andere weggebruiker bijna niet in te schatten is hoe hard jij rijdt Zie je dus rechts twee auto's redelijk dicht bij elkaar rijden dan kun je beter het gas lossen, omdat de kans aanzienlijk is dat de achterste een inhaalmanoeuvre gaat uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Daniel schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:30:
Vrachtwagens zul je op zondag niet erg veel tegenkomen daar, aanhangers en sleurhutten valt ook wel mee, vooral als je een beetje vroeg gaat.
Normale vrachtwagens zul je in Duitsland op de zondag sowieso niet tegenkomen omdat die een rijverbod hebben. Alleen koeltransporten mogen op de zondag rijden, en die zul je normaal gepsproken redelijk minimaal tegenkomen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Er zijn de laatste tijd nogal wat problemen hier geweest met straatraces en bumperkleven op de autobahn en daar ook enige doden bijgevallen. De (autobahn) polizei treed nu behoorlijk op tegen "racen" op de autobahn. Ook controleren ze erg op afstand houden en daar maken ze geen grappen mee, dat kan je zo een maand rijverbod opleveren. Hoe hoger de snelheid, hoe kleiner de afstand, hoe meer je dan ongelooflijk de pineut bent.

Hou er ook rekening mee dat er nog wel eens wat files net achter een bocht kunnen staan - hou zowiezo TMC of een duits radiostation in de gaten. Voor mij hoeft een dergelijke meeting ook niet, ik rij dagelijks op de autobahn :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Je kan hard rijden op de Autobahn waar dat kan. Het moment en het verkeer laten zich helaas niet plannen rond een GoT Autobahn Meeting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nog een tipje van mijn zijde. Mensen die mee willen doen, zorg ervoor dat in iedergeval banden, schokdempers en remmen in orde zijn! Twijfel je erover of het allemaal nog wel helemaal jovel is, dan kan je maar beter niet de vmax van je auto op proberen te zoeken... Er is niks gevaarlijker dan een klapband bij 180+ op de teller, je bent dan de auto echt kwijt!
Wat betreft dempers, een goede vriend van mij wist dat hij versleten achterdempers had (zouden binnenkort bij een grote beurt vervangen worden), maar afgelopen paasweekend merkt hij dat boven de 120/130 km/u z'n achterwielen toch echt problemen begonnen te krijgen om contact te houden met de weg. Zijn auto staat dus vandaag bij de garage voor nieuwe dempers.
Tja, en remmen hoef ik neem ik aan niet toe te lichten...

Het zou toch eeuwig jammer zijn als iemand z'n auto in de prak rijdt om 1 van de bovengenoemde punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Laatst online: 14-10-2020
Niet alleen waar dat kan, ook waar dat mag. Zorg er in ieder geval voor dat je alleen op stukken op het gas gaat waar 130 de adviessnelheid is. Doe je dat niet dan is het snel genoeg over met het rijden in Duitsland aangezien je vanaf >26 Km/u buiten de bebouwde kom minimaal 3 puntjes krijgt, en bij >41 Km/u gewoon een rijverbod krijgt in Duitsland met de bijbehorende financiele boetes. En dat gaat niet om de punten die je in Nederland zou krijgen, maar dat is een centraal Duits puntenregister (bron). :)

En dat je het verkeer niet kan plannen is waar, aan de andere kant kun je wel goed plannen en ervoor proberen te zorgen dat mensen geen domme dingen gaan doen. Veel Nederlanders kennen zulke snelheden simpelweg niet (goed genoeg) en aangezien ook bij deze meeting waarschijnlijk >80% denkt dat hij/zij een betere bestuurder is dan gemiddeld is het mijn inziens niet onverstandig om van te voren gewoon dingen goed te plannen en te informeren wat kan/mag en wat gebruikelijk is. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ondanks het feit dat ik natuurlijk de beste bestuurder van Nederland en omstreken ben 8) O-) :p
Weet ik natuurlijk nog niet hoe mijn auto rijdt bij een snelheid boven de 120, aangezien ik nog niet buiten Nederland ermee ben geweest O-)

Ik heb in het verleden weleens in een Polo 180 gereden, en die werd toch wel eng licht in het stuur... Dat neigde dus heel erg naar onderstuur, puur door de aerodynamische eigenschappen van de auto. Nu zal mijn bimmer, met z'n aerodynamisch beter ontworpen voorbumper (ik neem aan dat een originele m-technik voorbumper bepaalde aerodynamische voordelen zal bieden boven de standaard neus), maar het zal toch ook wel interessant zijn hoe het één en ander zal reageren. Voordeel van het lichtste blok uit de modelserie hebben is wel, dat ik weet dat de auto ontworpen is om veel harder te kunnen rijden dan mijn auto ooit in z'n leven gaat halen.

Pagina: 1 2 Laatste