[Interessepeiling] GoT VV/HK Autobahn Meeting

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-09 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sowieso zit dit soort meetings op het randje van een straatrace op het moment dat je het gaat organiseren en is daarmee dus zo illegaal als wat. Het is niet verboden om op bepaalde stukken autobahn het gaspedaal te vloeren maar als je dat georganiseerd gaat doen kom je in grijs gebied terecht. Mocht er iets fout gaan dan loop je als 'organisatie' een gerede kans aansprakelijk gesteld te worden.

Het is natuurlijk niet verboden om elkaar toevallig op deze of gene parkeerplaats te treffen om elkaars voertuigen te bewonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Later we het er dus officiëel op houden dat het een "ad-hoc meeting" is en geen "georganiseerde meeting" ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik een weekend naar NL tuf zit ik het laatste eindje A61 weer m'n geduld te oefenen (zodat ik nóg geduldiger worden kan...) omdat je allerlij "ik mag mijn auto uitlaten op de Autobahn woehoe" dweilen tegenkomt die denken dat "Autobahn = scheurcircuit" en die dus zonder te kijken lekker baantjes wisselen, mensen klem zetten achter vrachtauto's, met 200 kph iemand inhalen die 199 rijdt, en meer van die gevaarlijke flauwekul. Ik hoef niet elke week serieus te remmen maar hang wel echt veel te vaak in de gordels omdat zo'n struifkuiken meent dat 120 min of meer even snel is als de 210 die ik in m'n begrenzer gezet heb. En dat zijn telkens weer gele kentekenplaatjes.

Weet je daarom zeker dat het, gezien een aantal reacties in dit thread, die van Jimmy Boy negerend omdat áls hij al zo'n auto mee krijgt hij er toch niet levend mee aankomt, verstandig is dit te gaan organiseren? Ik vermoed namelijk dat als je dit tien keer doet één van de minder ervaren en met minder auto bedeelde medeGoTers de krant haalt. Maar niet de finish.
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dan net zo lief niet zien dat je dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat betreft het soort meeting, er is niks mis met een meeting om lekker te toeren, en dan maakt het niet uit of dat met 50-70 over bochtige dijkjes is, of richting de vmax op de autobahn. Zolang mensen geen wedstrijdjes gaan houden (elkaar achtervolgen/bij proberen te houden, ok, maar niet continu elkaar inhalen, naast elkaar blijven rijden, etc).
Ik zie iets als dit echt als ieder rijdt voor zich en we zien elkaar op een vooraf afgesproken plek, waar we pas weggaan als de laatste is aangekomen (en niet met een deadline, want dan moeten de mindere goden misschien harder rijden dan goed voor ze is). En wees vooral sportief, voor mij zal 190 al erg hard gaan (waarschijnlijk rij ik dan harder dan ik ook in m'n leven heb gedaan en zit ik echt aan de limiet van m'n auto), terwijl iemand anders op z'n sloffen 220 kan rijden. Als het iemand puur gaat om andere mensen af te troeven, dan mag je wat mij betreft direct doorrijden naar Nurnberg, maar hoor je niet bij deze meeting.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 13:43:
Elke keer als ik een weekend naar NL tuf zit ik het laatste eindje A61 weer m'n geduld te oefenen (zodat ik nóg geduldiger worden kan...) omdat je allerlij "ik mag mijn auto uitlaten op de Autobahn woehoe" dweilen tegenkomt die denken dat "Autobahn = scheurcircuit" en die dus zonder te kijken lekker baantjes wisselen, mensen klem zetten achter vrachtauto's, met 200 kph iemand inhalen die 199 rijdt, en meer van die gevaarlijke flauwekul. Ik hoef niet elke week serieus te remmen maar hang wel echt veel te vaak in de gordels omdat zo'n struifkuiken meent dat 120 min of meer even snel is als de 210 die ik in m'n begrenzer gezet heb. En dat zijn telkens weer gele kentekenplaatjes.

Weet je daarom zeker dat het, gezien een aantal reacties in dit thread, die van Jimmy Boy negerend omdat áls hij al zo'n auto mee krijgt hij er toch niet levend mee aankomt, verstandig is dit te gaan organiseren? Ik vermoed namelijk dat als je dit tien keer doet één van de minder ervaren en met minder auto bedeelde medeGoTers de krant haalt. Maar niet de finish.
Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dan net zo lief niet zien dat je dit doet.
Nergeer mijn reacties maar ;) dat is toch hetgeen jij zon hekel aan hebt zeg je net? Mensen die je negeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:43

Goverman

not loaded

^^ kijk Jimmy Boy, jij leest de reactie van KnetterGek heel goed. Wat KnetterGek daarmee wil zeggen is dat het nog beter zou zijn als je er ook naar zou gaan handelen.

(just my two pennies...)

[ Voor 7% gewijzigd door Goverman op 16-04-2007 18:33 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:25:
^^ kijk Jimmy Boy, jij leest de reactie van KnetterGek heel goed. Wat KnetterGek daarmee wil zeggen is dat het nog beter zou zijn als je er ook naar zou gaan handelen.

(just my two pennies...)
Waarom? Ik vind het grappig dat mensen altijd een situatie kunnen schetsen en er totaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

^^ Waarom het verstandig is om te handelen naar datgene wat KnetterGek zegt? Omdat je je dan een stuk socialer gedraagt op de Duitse snelwegen, waardoor e.e.a. veiliger en leuker is (ook voor degene die gewoon van A naar B willen die middag...). Ongeacht of je nu een dikke Audi A6 onder je kont hebt (of die nu van jezelf is of niet) of een Suzuki Alto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goverman schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:57:
^^ Waarom het verstandig is om te handelen naar datgene wat KnetterGek zegt? Omdat je je dan een stuk socialer gedraagt op de Duitse snelwegen, waardoor e.e.a. veiliger en leuker is (ook voor degene die gewoon van A naar B willen die middag...). Ongeacht of je nu een dikke Audi A6 onder je kont hebt (of die nu van jezelf is of niet) of een Suzuki Alto.
Prima daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben het ook zeerzeker met KnetterGek eens dat het rijgedrag van sommige mensen niet door de beugel kan. Maar daarom heeft hij nog niet de privileges net te doen alsof ik die auto's
a. niet mee krijg
b. niet hard mee mag rijden
c. dat ik niet overweg kan met snelle auto's.

Verder ga ik helemaal mee in zijn verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Renegade schreef op maandag 16 april 2007 @ 10:24:
Niet alleen waar dat kan, ook waar dat mag. Zorg er in ieder geval voor dat je alleen op stukken op het gas gaat waar 130 de adviessnelheid is. Doe je dat niet dan is het snel genoeg over met het rijden in Duitsland aangezien je vanaf >26 Km/u buiten de bebouwde kom minimaal 3 puntjes krijgt, en bij >41 Km/u gewoon een rijverbod krijgt in Duitsland met de bijbehorende financiele boetes.
En dat maand-lang rijverbod geldt niet alleen in Duitsland maar OOK in Nederland Overigens bij 30+ heb je (nog) geen rijverbod maar wordt je binnen 1 jaar gepakt met 25+ dan heb je alsnog een rijverbod aan je broek hangen. Veel te weinig afstandhouden op snelheid kan je zo een rijverbod opleveren.Wanneer je harder dan 130 rijdt ben je ALTIJD medeschuldig aan een ongeval overigens, ook al keek iemand niet uit bij het invoegen.

Overigens een leuk tochtje .. bij Arhem de grensover, A3 volgen tot Oberhausen, dan de A2 pakken van Essen naar Dortmund daar dan de A45 door het Sauerland nemen tot aan Hanau, daar via de B43/B45 dan weer de A3 op richting Frankfurt. Dan via de A3 weer richting Wiesbaden, omhoog naar Keulen en uiteindelijk kom je weer in Arnhem uit.

Frankfurt is leuk om wel even een grote pauze in te lassen, beetje rond kijken .. ook Wiesbaden en Keulen zijn zeker de moeite waard om te stoppen.

Wil je echt een leuk toertochtje (en dus niet scheurtochtje) houden.. dan kan ik zeker aanraden om samen te komen in Wiesbaden, dan via de rijkswegen de Rheingau te verkennen ... en langs de Rijn op naar Koblenz rijden via de Lorelei...met tal van leuke stops om wat te drinken etc.

[ Voor 29% gewijzigd door tazzman op 16-04-2007 19:25 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:15:
[...]

Prima daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben het ook zeerzeker met KnetterGek eens dat het rijgedrag van sommige mensen niet door de beugel kan. Maar daarom heeft hij nog niet de privileges net te doen alsof ik die auto's
a. niet mee krijg
b. niet hard mee mag rijden
c. dat ik niet overweg kan met snelle auto's.

Verder ga ik helemaal mee in zijn verhaal!
NOFI maar zoals jij het brengt met die auto's klinkt het allemaal heel patserig en mag jij raden hoe er wordt gedacht over het rijgedrag van patsers :P (ik zeg niet dat je er een bent maar hoe je alles brengt kom wel zo over).

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:25:
[...]

NOFI maar zoals jij het brengt met die auto's klinkt het allemaal heel patserig en mag jij raden hoe er wordt gedacht over het rijgedrag van patsers :P (ik zeg niet dat je er een bent maar hoe je alles brengt kom wel zo over).
Ik vind auto's gewoon tof. En ik heb ook gezegd dat ik zelf een peugeotje 205 1.4 heb. Dus zo patserig vind ik het allemaal niet! Ontopic maar weer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

Wanneer je harder dan 130 rijdt ben je ALTIJD medeschuldig aan een ongeval overigens, ook al keek iemand niet uit bij het invoegen.
Dat valt allemaal wel een beetje mee.

Het zit zo: schade die JIJ aanricht aan een ANDERE AUTO (of wegmeubilair) wordt ALTIJD vergoed. ALLEEN schade aan jouw EIGEN voertuig kan wat lastiger worden. De schuldvraag van het ongeval wordt dan nog weldegelijk onderzocht. Rijd jij met 200 km/u op een auto die 140 rijdt (en je komt er levend uit etc.) en het is niet jouw schuld (de langzamere keek niet uit bij het naar links gaan), dan hoef je in het allerslechtste geval de helft van de schade aan jouw eigen auto te lappen. E.e.a. is gebaseerd op Duitse jurisprudentie. Hetzelfde geldt overigens voor de all risk verzekering, al begreep ik dat die iets strenger zijn (maar aanvechten loont nog steeds).

Ofwel:
- WA dekking blijft onverminderd
- schade aangericht door de (voorrangs)fout van een ander wordt in het slechtste geval voor de helft vergoed.
- eigen schuld schade wordt wat lastiger (maar gaat vaak wel goed).

Dus: WA- en WA+-gasten hebben niets te vrezen. Hun verzekering gaat niet lopen piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vind dat een hoop mensen een beetje te ver gaan in hun 'goede' advies. Natuurlijk zijn er verkeersregels waar je je aan moet houden, normaal moet gedragen en wordt het geen scheurfestijn.

Echter is er niets mis als een aantal personen de intentie hebben om op een parkeerplaats naast de autobahn te meeten en daarna wat acceleratie en topsnelheid testjes houden.
Het is toch leuk om naast elkaar te kijken wie er het snelst vanaf 100 km/h optrekt? De mate waarin dit gaat gebeuren wordt al erg bepaald door hoe je het van te voren brengt.

Mijns inziens is dit geen meeting voor mensen met een Alto of personen die niet harder dan 130 willen gaan. No offence, maar ga dan gewoon lekker een meeting of puzzelrit in Nederland houden. Door naar Duitsland uit te wijken, op een stuk waar een adviessnelheid geldt van 130, op een zondagmorgen, zijn alle variabelen aanwezig om het zo veilig en leuk mogelijk te maken om eens wat harder te rijden dan normaal.

Zie je hier de lol niet van in, of ben je het er niet mee eens, dan hoort jouw post ook niet in een interessepeiling topic. :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wimpie begrijpt het. Tuurlijk is het niet helemaal zonder risico, maar we zijn hier verstandig genoeg. Niet te zwaar aan tillen mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

gewoon lekker karren met die bakken :p
(ik loop zelf al een tijdje met dit plan om sowieso te doen, aangezien ik mijn auto een keer wil uitlaten)

Zoals ik al aangaf, zorg dat je auto technisch in orde is en rij bedachtzaam, dan komt het allemaal wel goed (en wees ook zo dapper om bij enig wantrouwen in je auto gewoon je snelheid eruit te laten zakken...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmert schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:40:
Wimpie begrijpt het. Tuurlijk is het niet helemaal zonder risico, maar we zijn hier verstandig genoeg. Niet te zwaar aan tillen mensen :)
Ik denk dat ie het juist niet begrijpt... ik zie best de lol in van hard rijden (héél hard zelfs, op snelheden waarbij ik Jimmy Boy zelf nog een heel eind bij houden kan als ik de Vette mee krijg) maar ik zie in zijn antwoord ook dat hij dus precies die dingen denkt te gaan doen die je op een circuit hoort te doen en niet op de openbare weg. Zo verstandig vind ik hem dus juist niet. En eigenlijk bedoel ik dat wat sterker... onervaren Autobahn tourisme is een prima manier om jezelf in een kistje naar huis te laten sturen met DHL, zeker als je lekker denkt te gaan draggen op de openbare weg, naast elkaar rijdend etc. Lekker verstandig.

Juist om dat soort posts vraag ik (en ik adviseer niets, ik vraag het alleen) of je dit wel moet willen met sommige mensen. Als je denkt "pwoah, wij zijn zulke goeie autorijers, wij trekken dat piece of cake" tja, lekker doen. Als ik de indruk had gehad dat er lekker gereden ging worden dan was ik best een paar cilindertjes uit komen laten, maar als ik zo zie dat organisator en Wimpie op één lijn zitten, dan geloof ik dat ik dit als spectator sport leuker ga vinden. Best jammer, anders had ik best graag een stukje mee gereden en dat leek me wel gezellig. Maar ik heb niet het vertrouwen erin dat dit met het nodige beleid en voorzichtigheid gedaan gaat worden door een ieder, dus ik heb eigenlijk geen interresse meer.

Viel spaβ, ik zie de fotos wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 11:31 . Reden: hij, niet jij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

wimpie schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:23:
Vind dat een hoop mensen een beetje te ver gaan in hun 'goede' advies. Natuurlijk zijn er verkeersregels waar je je aan moet houden, normaal moet gedragen en wordt het geen scheurfestijn.
Die laatste toon wordt anders wel gezet. En ik kan heel goed begrijpen dat bepaalde mensen, die voorbeeld net als ik dagelijks op de autobahn naar hun werk rijden, zich toch wel enige zorgen maken.

Als je dan toch van plan bent langere stukken 250 te rijden, dan zal ik je toch aanraden dit s'nachts te doen. Overdag is b.v. de A3 of de A2 veel te druk voor het echt snelle werk. En bepaal van te voren de route en bekijk deze even op de kaart of bespreek dit met mensen die daar wel vaker rijden. Zo zitten er op de A3 maar ook op de A45, A5 en A7 bepaalde bochten die je behoorlijk fataal kunnen worden wanneer je daar met 250 in duikt en je weet niet helemaal wat je moet verwachten.

Maar goed, ik zal mij wel weer te veel zorgen maken.... :>

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Zeker niet tazzman, dit is nuttige informatie met daadwerkelijke know-how. Daarom is/wordt er ook gekeken naar een stuk op de A31 boven Lingen, daar is het erg rustig en het gaat om een recht stuk van een aantal kilometer.

Misschien had ik het eerder niet duidelijk gezegd, maar ik bedoel inderdaad dat het een serieuze aangelegenheid is waar mensen van te voren weten wat de risico's zijn en hoe ze zich moeten gedragen.
Dat bedoelde ik met puzzelrit figuren, dat is natuurlijk ook leuk, maar daar ga je bijvoorbeeld van de omgeving genieten, dit is serieus bezig zijn ivm de omstandigheden.

Eerder was Femme met een aantal andere BMW rijders op een dergelijke meeting geweest. Zag er erg leuk uit en volgens mij ging het daar ook allemaal erg beheerst. Er waren toen weinig negatieve geluiden en volgens mij moet dit eigenlijk een beetje hetzelfde worden.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
wimpie schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:01:
Eerder was Femme met een aantal andere BMW rijders op een dergelijke meeting geweest. Zag er erg leuk uit en volgens mij ging het daar ook allemaal erg beheerst. Er waren toen weinig negatieve geluiden en volgens mij moet dit eigenlijk een beetje hetzelfde worden.
Precies. Ik was daar toen ook bij met een wat minder snelle auto (307 2.0 16v), maar dat ging prima. Nu waren dat wel mensen die vaker erg hard rijden, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Daniel schreef op maandag 16 april 2007 @ 11:40:
Sowieso zit dit soort meetings op het randje van een straatrace op het moment dat je het gaat organiseren en is daarmee dus zo illegaal als wat. Het is niet verboden om op bepaalde stukken autobahn het gaspedaal te vloeren maar als je dat georganiseerd gaat doen kom je in grijs gebied terecht. Mocht er iets fout gaan dan loop je als 'organisatie' een gerede kans aansprakelijk gesteld te worden.

Het is natuurlijk niet verboden om elkaar toevallig op deze of gene parkeerplaats te treffen om elkaars voertuigen te bewonderen :P
Niet algeheel waar, maar ook zeker niet onwaar.

De veroorzaker bij ongevallen op zo'n gelijkende weg valt nog steeds bij degene die harder reedt dan de ander... Dus als de 1 met 160 langs kachelt en een ander deze berijder schoffelt tegen 200km/h dan is de laatste dus ten alle tijde schuldig. Ook bij georganiseerde "meetings".
Waar ik het wel volledig mee eens ben is dat dit gedeelte onder straatracen valt en niet onder meetings.

Voor degene die het verschil niet kunnen zien :

Straatracen
  • Een grote meeting houden tussen allerlij (snelle, middenmoot) auto's
  • Met deze auto's een weg op zoeken om het gaspedaal eens flink in te trappen
  • Hierna elkaars auto bewonderen over hoe snel deze wel niet is
  • Vervolgens nog wat kiekjes schieten en filmen onder het scheuren.
Auto-meeting
  • Een grote meeting houden tussen allerlij (snelle, langzame, middenmoot) auto's
  • Deze meeting op een redelijk groot terrein houden
  • Gezellig onder het nuttigen van een drankje/eten/iets anders, lullen over je auto, of die van andere
  • Daarna even een loopje over het terrein nemen om te kijken naar de auto's
  • Foto's maken en filpmjes schieten van alle auto's
  • Gezellig onder een rustig gangetje weer naar huis kachelen
Heb zelf ervaring met beide.... vroeger nogal vaak bij SRH aanwezig geweest, hier gaan we ook niet verder op in.
De 2e is wel logisch, wij organiseren de grootste Volkswagen meetings van nederland via VWForum.nl (met afgelopen keer een recordtal van ~1000 volkswagens). Verwachting voor dit jaar staat tussen de 1100 en 1500 auto's. Met een ledental van 14.000+ leden komen we daar niet zo algeheel moeilijk aan.

Maarja, om een lang verhaal kort te maken :

Straatracen blijft een NOT-done iets, ookal is dit "gecontroleerd" rijgedrag op de duitse autobahn

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

KatirZan schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 13:42:
[...]

Straatracen blijft een NOT-done iets, ookal is dit "gecontroleerd" rijgedrag op de duitse autobahn
Vergeet ook de rechtzaak niet tegen de test-rijder van Mercedes welke met zeer grote snelheid een vrouwelijke bestuurder zo dicht naderde, dat deze in paniek raakte met fatale gevolgen. De Mercedes heeft nooit de auto van de vrouw geraakt en haar paniek was de directe oorzaak van het dodelijke ongeval. Toch is de man veroordeeld wegens doodslag. Duitse Justitie kent sindsdien een absoluut zero tolerance beleid.

Het lijkt mij een verstandiger plan om, als het dan echt om snelheid moet gaan, de meeting op de Ring te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Nee, de ring is lekker veilig voor beginners wou je zeggen?

* Timmert mompelt iets over een Vectra met een 'gerestyled' achterscherm

Geloof niet dat je doorhebt wat de intentie van de meeting is. Dat is juist niet draggen en lomp gedrag tentoonspreiden, maar gewoon even je auto uitlaten. Toevallig is dat in teamverband, maar het is niet de bedoeling dat er wedstrijdjes gehouden gaan worden, zeker niet 'naast elkaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het hele idee van deze meet is (voor zover ik Timmert ook al op msn heb begrepen) om gewoon af te spreken op een startpunt, daar vervolgens afspreken waar we weer verzamelen, en daar op je EIGEN tempo heen te rijden en absoluut niet om tegen elkaar te gaan racen. Ik weet dat ik dat in ieder geval niet ga doen. Ik ga op de autobahn lekker door rijden en voor mij zelf eens kijken hoever ik de naald kan duwen. Als iemand denkt dat hij tegen mij kan racen, dan is dat zijn pech, want zodra ik dat merk gaat bij mij het gas eraf. Ik ga mij daar niet toe laten verleiden. Als ik de limiet van mijn wagen op wil zoeken, wil ik daar ruimte voor hebben.

Het is naïef om te denken dat niemand zich zal laten verleiden daartoe (ik wil om eerlijk te zijn ook wel heel graag weten hoe mijn auto zich bijvoorbeeld ten opzichte van die van een goede vriend van mij), maar iedereen die mee gaat mag auto rijden en wordt dus geacht daar ook volwassen genoeg voor te zijn. Denk je die verleiding niet te kunnen weerstaan, blijf dan aub thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Vandaag was er weer zo'n soort meeting langs de A31, maar de Autobahnpolizei stond al te wachten, incl. heli!

http://nwm-tv.de/index.php?id=1334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 23:06

DDX

maar was wel een gezellig meet :)

ze zullen vast ook al een linkje naar dit topic gehad hebben gok ik...

[ Voor 55% gewijzigd door DDX op 22-04-2007 18:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Staat er inmiddels al een datum?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Klopt, Polizei was van alles op de hoogte. De plannen, de route, ze wisten alles. Ze zorgden er bij de oprit voor dat er niet meerdere snelle auto's achter elkaar de autobahn op konden. Racen tegen elkaar zou onheroepelijk leiden tot in beslagname van je voertuig.
Het weer was echter super, en de sfeer ook. Veel aardige mensen, en heeel veel leuk blik.

Wat dat betreft is het misschien verstandiger om in NL af te spreken, en dan met een groepje richting Duitsland te rijden. Veiligheid is en blijft natuurlijk altijd je eigen verantwoordelijkheid. Heb het hele topic niet doorgebladerd, dus kan zijn dat ik nu dingen voorde zoveelste keer herhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Net alsof wij met een groep van 80-100 exotische auto's aan komen zetten :D

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

tis maar net wat je onder exoten verstaat natuurlijk

heb vandaag geen ferrari, zonda, bugatti en mclaren zien staan ;)

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 22-04-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:15:
Vandaag was er weer zo'n soort meeting langs de A31, maar de Autobahnpolizei stond al te wachten, incl. heli!

http://nwm-tv.de/index.php?id=1334
Am Sonntagmittag wurde die Polizei im Emsland darauf aufmerksam, dass sich auf einem Rastplatz an der BAB 31 bei Lohne auffällig viele Menschen mit ihren Luxus-Rennwagen der Marken Lamborghini, Porsche, BMW oder Viper trafen. Die Polizei vermutete, dass sich die Autofreaks auf der BAB 31 illegale Rennen liefern wollten.
Ik ga die tekst uitprinten en boven mijn bed hangen. :D

Was ondanks de politie toch een erg geslaagde dag.
Ik zou alleen uitkijken hoe jullie het aan willen pakken; de gemiddelde leeftijd op deze meeting was denk ik toch wel een behoorlijk eindje boven de 30.
Denk dat de Duitse politie op een groepje tieners en twintigers toch wel eens anders zou kunnen reageren en dan bedoel ik niet positiever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
True. Maar wij komen in veel minder grote getalen, minder snelle auto's en hebben absoluut niet de intentie om te gaan sprinten tegen elkaar.

Wel jammer dat ik er vandaag niet bij was hoor, was leuk geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

DDX schreef op zondag 22 april 2007 @ 18:40:
maar was wel een gezellig meet :)

ze zullen vast ook al een linkje naar dit topic gehad hebben gok ik...
Dan hebben de sensatiezoekers van NWM-TV net enkel de aanwezige snelle auto's op de plaat gezet (Countach, Viper, Corvette). Zijn ze jou zomaar vergeten DDX ;)

Wat moesten jullie daar btw? De Clubspecials @ Zandvoort waren vandaag ook, hoef je ook geen "illegale straatrace" bij te wonen om eens voluit te rijden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:55:Wat moesten jullie daar btw? De Clubspecials @ Zandvoort waren vandaag ook, hoef je ook geen "illegale straatrace" bij te wonen om eens voluit te rijden.
Voluit rijden bij de clubspecials?
In welke eeuw was dat? ;)

Minder opvallende auto's zal zeker een pré zijn, ja.
Maar als iemand je complete route, beginpunt en tijdstip doorfaxt naar de Duitse politie heb je daar ook weinig aan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
tazzman schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:36:
Het lijkt mij een verstandiger plan om, als het dan echt om snelheid moet gaan, de meeting op de Ring te houden.
Snelheid? Op de Ring? :?
Bwhaha _O-
Zelf wel eens op de Ring gereden? :+ Daar kun je dus vrijwel nergens snelheid maken he, weinig anders dan je op de openbare weg zou doen. Niks dan bochten.

Zelfs met m'n Vectra V6 haal ik op het 'vals plat' amper de 160, bij Fuchsröhre tegen de 190 (zeer leip daar, stijl omlaag) en op het lange rechte stuk amper 180 voor ik weer moet ankeren. Dus nee op de Ring kun je NIET hard.

Wat is hard? 220+ , wat alleen mogelijk is op een rustig stuk snelweg, verder nergens. 160 rij ik dagelijks naar m'n werk :z
Timmert schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:47:
Nee, de ring is lekker veilig voor beginners wou je zeggen?

* Timmert mompelt iets over een Vectra met een 'gerestyled' achterscherm
Precies... ik bedoel maar. En beginner of niet, het zal nooit de veiligheid van de snelweg/Autobahn evenaren.
MadMarky schreef op zondag 22 april 2007 @ 21:55:
Wat moesten jullie daar btw? De Clubspecials @ Zandvoort waren vandaag ook, hoef je ook geen "illegale straatrace" bij te wonen om eens voluit te rijden.
Voluit rijden? op Zandvoort :D LOL
Zandvoort is een woon-erf vergeleken de Autobahn _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33
Daniel schreef op zondag 15 april 2007 @ 09:30:
[...]

Vrachtwagens zul je op zondag niet erg veel tegenkomen daar, aanhangers en sleurhutten valt ook wel mee, vooral als je een beetje vroeg gaat.
Die 'doorrijders' zijn de gevaarlijkste...mensen die tot de maximumsnelheid rijden zijn gewend om ingehaald te worden en die kijken (op een enkele uitzondering na) wel redelijk in hun spiegels. Figuren die 150-160 rijden denken behoorlijk door te knallen en die letten daar dus een stuk minder op. Kom jij aanrossen met je 240+ 8)7

Je moet je gewoon realiseren dat het voor een andere weggebruiker bijna niet in te schatten is hoe hard jij rijdt Zie je dus rechts twee auto's redelijk dicht bij elkaar rijden dan kun je beter het gas lossen, omdat de kans aanzienlijk is dat de achterste een inhaalmanoeuvre gaat uithalen.
Idd, precies wat ik bedoelde, en wederom minimaal 3+ baans prefereer :)

Edit:

Ow trouwens, ik zelf ga niet meedoen. Voornamelijk financiële redenen die met het opknappen van m'n TransAm te maken hebben :)

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 24-04-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knightwolf schreef op maandag 23 april 2007 @ 23:57:
[...]

Snelheid? Op de Ring? :?
Bwhaha _O-
Zelf wel eens op de Ring gereden? :+ Daar kun je dus vrijwel nergens snelheid maken he, weinig anders dan je op de openbare weg zou doen. Niks dan bochten.

Zelfs met m'n Vectra V6 haal ik op het 'vals plat' amper de 160, bij Fuchsröhre tegen de 190 (zeer leip daar, stijl omlaag) en op het lange rechte stuk amper 180 voor ik weer moet ankeren. Dus nee op de Ring kun je NIET hard.

Wat is hard? 220+ , wat alleen mogelijk is op een rustig stuk snelweg, verder nergens. 160 rij ik dagelijks naar m'n werk :z

[...]

Precies... ik bedoel maar. En beginner of niet, het zal nooit de veiligheid van de snelweg/Autobahn evenaren.

[...]

Voluit rijden? op Zandvoort :D LOL
Zandvoort is een woon-erf vergeleken de Autobahn _O-
Idd, rechte stuk haal ik met mijn gechipte e30 325i amper 180. Ligt ook aan het onderstel, de laatste bocht voor het rechte eind kan ik niet zo snel nemen :P.
Plus de remmen zijn nou niet zo dat ik op het laatste moment kan ankeren (standaard schijven/blokken).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2007 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Vandaag even met J0YR1D3R Duitsland onveilig gemaakt om even de locatie en die route erheen te checken :) Vandaag bleek maar weer dat je totaal veilig 200+ kunt rijden daar, Johan heeft wat overzichtsfoto's gemaakt die ie vanavond even zal posten.

Poll: Wanneer gaan we naar Duitsland?
13 mei
20 mei
27 mei
3 juni
10 juni
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=191341&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07170/DSC_6974.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07170/DSC_6976.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07170/DSC_6977.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs114.xs.to/xs114/07170/DSC_6980.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

20 mei!
13 komt me niet goed uit (moet dan vertrekken vanaf Wormerveer :X) en 3 juni heb ik een feestje. Hoe laat zal de meeting trouwens ongeveer zijn? Begin van de middag oid?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ja, zoiets. Rond een uur of 1 daar verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FYI het weekend van 27 mei is pinksteren, dan stikt het van de dagjes mensen... Misschien is dat wel een beetje een slechte datum gezien de potentiële drukte.
17 mei is ook een rooie dag op de kalender, dus vrij, en normaal gezien nemen ze dan vrijdag de 18e er bij om een 4-daags weekend te nemen. Dat kon dus wel eens een druk weekendje worden op de 20e, met al die Duitsers die terug naar huis rijden van hun weekendje kuilgraven. Voor 10 juni geldt dezelfde constructie.

Hou je als dagen waar de kans minimaal is dat het stikt van de Duitsers 13 mei en 3 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online
Ah, thanks! Ik ben zelf ook voorstander van 13 mei, komt me verreweg het beste uit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Los van het feit dat ik sowieso niet kan de 13e hoef je niet op mij te rekenen. Mijn naam, adres en kenteken en auto zijn bij de Duitse politie bekend na de al eerder genoemde meeting en hoewel we ons keurig aan de regels hebben gehouden heb ik geen zin om risico te lopen,
Timmert schreef op maandag 30 april 2007 @ 09:05:
Ja, zoiets. Rond een uur of 1 daar verzamelen :)
Dat is te laat. Hoewel de A31 een vrij rustige weg is, zeker in noordelijke richting, wordt het in de middag vaak aanzienlijk drukker met dagjesmensen. De politie heeft dat ook aangegeven, als we hoge snelheden wilden rijden konden we dat beter zo vroeg mogelijk doen.
Hoe verder noordelijk je komt, hoe rustiger het overigens wordt.

Ik zou echt serieus gaan nadenken over hoe je dit wilt 'organiseren'. De Duitse politie controleert tegenwoordig zeer streng en met veel machtsvertoon op mensen die het ontbreken van snelheidslimieten aan willen grijpen om tegen elkaar te sporten. Zij weten ook dat de A31 vanwege de voor Nederlanders gunstige ligging, de goede staat van het wegdek en de aanwezigheid van lange rechte stukken erg populair is. Heb niet de illusie dat je het geheim houdt want de medewerkers van het pompstation Ems-Vechte trommelen gewoon de politie op als er een paar snelle auto's bij elkaar staan.

In je eentje mag je planken zoveel je wilt zolang je geen hinderlijk gedrag vertoond (bumperkleven, rechts inhalen, seinen met groot licht etc.) maar ga je over de schreef dan volgt inbeslagname van het voertuig en een aanzienlijke boete. Er wordt veel gecontroleerd met onopvallende voertuigen, met name in het weekend. Zodra men ook maar het idee krijgt dat er geraced wordt ben je keihard de sigaar.
Mocht je toch gaan, zorg dan dat er iemand bij is die vloeiend Duits spreekt om het woord te doen bij de polizei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ I'm with not so stupid.

Op zich kan het allemaal nog wel denk ik, zeker met wat minder opvallende auto's, maar je zult vooraf toch echt wat dingen duidelijk moeten proberen te krijgen, gewoon met 20 auto's afspreken en we zien wel wat er van komt schiet niet echt op.
Wat vooral belangrijk is denk ik:
- overzicht van wie komt, liefst niet te veel mensen via-via, maar een groep mensen die je min of meer persoonlijk kent of van het forum, die je ook op hun gedrag aan kunt spreken, op de dag zelf of later (iemand die via via via komt en er een rotzooi van maakt (burn-outs op de parking, bumperkleven, seinen, weet ik veel wat, heb je totaal geen vat op, maar je wordt er wel als hele groep op aangekeken);
- iemand die goed Duits spreekt en eventueel het woord wil doen tussen de deelnemers van de 'parkeerplaats-meeting' en de Duitse politie;
- afspraken met de mensen die ook nog wat willen gaan rijden over wat absoluut niet kan (zie hierboven voor wat voorbeelden) en afspraken dat er geen enkel blikje, flesje, papiertje etc. op de grond gegooid wordt (heel belangrijk in Duitsland).

Oh ja:

Afbeeldingslocatie: http://i58.photobucket.com/albums/g270/nick328/Afbeelding.jpg

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die Duitsers overdrijven niet bepaald. Een Z06 met 315pk? Maak daar maar 515 van. En een Dodge Viper met meer dan 5 liter motorinhoud? 8 Liter ja :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RE: krantenartikel:
Hoe krijg je een C6 met maar 315 PS te pakken? Moeten dat geen kilowattjes zijn? De C5 heeft er al 350, en ik ben pas noch angstaanjagend hard ingehaald door een Corvette C6 terwijl ik zelf al het niet zo heel binnenkijkspiegelkijken-bevorderende tempootje van 270 op de teller had staan. Dat lukt niet met 315 PK, zo hard rijden ;)

Normaal ben ik alleen op de frontpage Spuit Elf. Thanks Mark :w

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2007 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die gasten hebben sowieso meer gezien dan wij...het wagenpark mocht er zijn maar Aston Martin? Ferrari? Ford GT?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Daniel, die stonden op de parkeerplaats aan de andere kant wist je dat niet ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee joh, die hebben we pas uitgenodigd nadat jullie en de politie naar huis waren. :D 8)7 ;)

Die Corvette was overigens een Z06 met ergens tussen de 550 en 600pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Lijkt me wel leuk om ook een keertje mee te doen, weet alleen niet of ik met me mx5je sommige van jullie kan/wil bijhouden.
Hoeveel mensen komen er nou ong. opdagen voor zo'n 'meet' eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als ik de poll moet geloven een stuk of 6 :+
Het zullen er waarschijnlijk wel meer worden als ik de reacties in dit topic nog eens nakijk. Zelf denk ik dat ik er de 13e niet bij ga zijn, maar ik moet nog even kijken hoe het precies loopt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Wrack schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 11:13:
Lijkt me wel leuk om ook een keertje mee te doen, weet alleen niet of ik met me mx5je sommige van jullie kan/wil bijhouden.
Hoeveel mensen komen er nou ong. opdagen voor zo'n 'meet' eigenlijk?
Ik weet vooraf al dat ik met m'n fiesta ST ook niet iedereen bij zal kunnen houden. Van de andere kant denk ik dat er ook wel mensen zijn die mijn fiesta ST niet bij kunnen houden.

Moet eerst nog eens zien of ik op de uiteindelijke datum tijd heb. Misschien dat ik er dan ook wel bij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

ik denk dat ik het langzaamste ben met een top van rond de 165 km/u.

Maar... misschien wel het zuinigst in de benzine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu 13 mei?
Want dan kan ik niet en staat mijn nieuwe auto ook nog niet op kenteken, dus dat wordt voor mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Inderdaad... is het nu a.s. zondag? Zo ja, wie/ wat/ waar/ hoe en hoelaat? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is er nu uiteindelijk nog iemand geweest?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman

Goverman

not loaded

hehe, ik niet. Ik lag lekker uit te brakken van een verjaardag, dus geen goed moment voor een Autobahnsessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Tim, watskebeurt met de organisatie?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert