Toon posts:

Hoe verlaag ik energieverbruik??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Asus K8N moederbord socket 754. Ik heb een nieuwe processor gekocht AMD Athlon 3700+ en goed gemonteerd etc. Maar als ik op mijn computer naar start -> deze computer -> eigenschappen ga dan zie ik kloksnelheid 803 mhz, en dat klopt helemaal niet in vergelijking met de 2,4 ghz die hij zou moeten leveren. Nu heb ik gehoord dat ik iets met de energie moet verlagen. AMD Cool and quiet heb ik inmiddels al uitgezet, maar nog geen verschil. Maar hoe kan ik nou het energieverbruik verminderen?

Scorpi0

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Jij wilt het energieverbruik verlagen door je cpu rapper te doen werken ...
Er is niks mis met je pc. Ja AMD processor zal als het nodig is vanzelf rapper gaan werken hoor.
Er is echt geen enkele reden waarom je hem constant op 2.4 ghz zou moeten laten draaien.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je Cool 'n' quiet uitzet in de bios en de cpu daar goed instelt (dus op de 2.4GHz) dan zou het gewoon moeten werken. Zorg dan ook dat je geen dingen meer draaiend hebt in windows zelf die de cpu kunnen terugclocken.
Verder is het zo dat Cool 'n' Quiet het energie verbruik verlaagt, dus als je dat wilt moet je het juist aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Terw_Dan

@Tyf: Ik heb wel geprobeerd om een game te spelen : Counter Strike Source, maar dan hapert hij nog aardig terwijl ik ook nog een goede videokaart heb: Ati X1600Pro 256mb ,dus ik denk dat ik inderdaad met de bios aan de slag moet gaan

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 10:18 ]

Verwijderd

[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 19
download bv prime 95, draai deze en dan zie je dat je mhz'jes omhoog gaan, als ze dan nog niet naar maximum gaan is er iets mis.

als ouw pc de mhz'jes niet nodig is gaat de proccesor rustig aan doen, bespaart jouw energie en de proccessor leeft iets langer, alleen maar goed voor jouw.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm link van prime95.exe doet het niet?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik heb al een andere site gevonden waar ik prime 95 kan downloaden.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoe heb je de Jumper staan van de FSB?

Hoi!

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

Als je games traag gaan ligt dit niet aan de cpu of hij moet defect zijn hoor. Testen door te kijken of hij zijn snelheid verhoogt en alles in bios juist staat.
Zeker dat je alle nieuwste drivers voor je pc geïnstalleerd hebt? Beeldkaart, chipset, ...?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het kan ook niet aan mijn RAM geheugen liggen ( 1GB ) en videokaart ( Ati X1600 Pro 265 ). Maar ik ga nu even alles updaten en dan horen jullie later van mij!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:14:
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 19
download bv prime 95, draai deze en dan zie je dat je mhz'jes omhoog gaan, als ze dan nog niet naar maximum gaan is er iets mis.

als ouw pc de mhz'jes niet nodig is gaat de proccesor rustig aan doen, bespaart jouw energie en de proccessor leeft iets langer, alleen maar goed voor jouw.
Doe maar deeltje 32 ;)
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 32

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even everest gedownload en gekeken of mijn moederbord de cpu wel herkend maar dat doet hij helemaal niet :-S ( zie afbeelding 1 ) : Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/8209/screen1ou9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img215.imageshack.us/img215/774/screen2ik9.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:50:
Ik heb even everest gedownload en gekeken of mijn moederbord de cpu wel herkend maar dat doet hij helemaal niet :-S ( zie afbeelding 1 ) : [afbeelding]

[afbeelding]
BIOS updateje?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar zat ik ook al aan te denken :( maar dat lijkt me een lastig werkje. En waar haal ik een bios update vandaan? ( Asus K8N )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 10:56 ]

• Caracca
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06-2024
valt mee hoor scorpio tegenwoordig hebben de wat nieuwere moederborden van asus een tool om via windows je bios te updaten (ik heb zelf een a8n-sli deluxe, kan gewoon dmv die tool in windows bios update enzo )

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik die bios-update in windows vinden?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05 17:06
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:59:
Neem a.u.b. even initiatief en zoek eens.

Kijk op de site van Asus, naar het support gedeelte van je mobo.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:08

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kom op, het is heus niet zo eng als het lijkt een beetje eigen inzet!
Begin bij de website van ASUS en het wijst zich allemaal vanzelf.

Rail Away!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 17:39
Op de site van Asus? :P

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:59:
asus heeft ook een website waar je die zooi kan downloaden. je mag best zelf wat uitzoeken hoor.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry daarvoor , maar ik wil gewoon zeker weten dat ik het allemaal goed doe,want ik wil niet me bios vern**ken

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-05 07:57

chaser

Ga naar http://nl.asus.com/
klik op support
Klik daarna op download (rechts-midden in het beeld)
select product (motherboard)
select series (socket 754)
select produckt (k8n)
klik op search

En nu kies je bios utilities en download je het bios update programma
hierna ga je terug en download je bij bios de laatste bios
goed de aanwijzingen opvolgen die bij het bios update programma horen dan komt het allemaal goed

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

Verwijderd

Topicstarter
Ok chaser bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
euhm dat is wat minder:P .. de site deed ook al aardig raar.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoe verlagen? Eerst een kWh-meter kopen zodat je kan meten wat je nu verbruikt, daarna kan je aanpassingen doorvoeren en meten wat je dan verbruikt. Zonder te meten (en berekenen hoeveel het kost) kan je moeilijk een besparing doorvoeren. En je kan ineens de grootverbruikers/verspillers opsporen.

Verwijderd

Topicstarter
Draadje mag dicht. PC loopt als een tiet :) Ik moest gewoon FSB-multiplier op 12x zetten en nu is hij goed geclocked
Pagina: 1