Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
tevens blokeerd IE7 een pop-up met de melding. "This website wants to run the following add-on: Remote data serives control from Microsoft Corporation...."
[ Voor 55% gewijzigd door DarkSide op 06-04-2007 10:04 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
abuse@asus.com ?
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Geen idee. maar als ik naar asus nederland toe wil, lukt me dat ook niet. WWW server niet bereikbaar krijg ik dan.....theezeefje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:06:
is dit ergens aan te melden ofzo ?
abuse@asus.com ?
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
http://www.viruslist.com/en/weblog
Nog een mooi plaatje van ESS:
[ Voor 48% gewijzigd door Bart1983 op 06-04-2007 11:49 ]
Verwijderd
zie ook:
http://www.security.nl/ar...kers_via_ANI_exploit.html
Verwijderd
Nouja, hopen dat de links naar de EXEs down blijven en dat ASUS het spoedig fixt.
Een ding begrijp ik niet ik heb die windows ani patch van MS geinstalleerd en toch krijg ik van de virusscanner een melding als ik asus.com betreed. Zorgt die MS patch er alleen voor dat de schadelijke exe niet automatisch kunnen worden gedownload/activeerdVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:44:
Het ergste aan het hele gebeuren is nog wel dat de site sinds (minstens) 3 april compromised is..
Nouja, hopen dat de links naar de EXEs down blijven en dat ASUS het spoedig fixt.
[ Voor 8% gewijzigd door Bart1983 op 06-04-2007 17:18 ]
Het was al redelijk hopeloos gesteld met die site, veel downtime, traag en inconsistenties tussen de diverse nationale sites.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:44:
Het ergste aan het hele gebeuren is nog wel dat de site sinds (minstens) 3 april compromised is..
Tja, als virusscanners ook nog rekening moeten houden met elke patch.... Bovendien is het ook met patch nog steeds de verantwoordelijkheid van de virusscanner om je op foute bestanden te wijzen.Bart1983 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:16:
[...]
Een ding begrijp ik niet ik heb die windows ani patch van MS geinstalleerd en toch krijg ik van de virusscanner een melding als ik asus.com betreed. Zorgt die MS patch er alleen voor dat de schadelijke exe niet automatisch kunnen worden gedownload/activeerd
{signature}
Verwijderd
Yup.Bart1983 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 17:16:
[...]
Een ding begrijp ik niet ik heb die windows ani patch van MS geinstalleerd en toch krijg ik van de virusscanner een melding als ik asus.com betreed. Zorgt die MS patch er alleen voor dat de schadelijke exe niet automatisch kunnen worden gedownload/activeerdM.a.w. als ik de virusscanner uitzet zou er eigenlijk nog niets hoeven te gebeuren
Ze hebben de URLs trouwens veranderd.
Er worden nu Lineage(MMORPG) password stealers gedownload.
Bart1983 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:41:
Is GEEN false positive!
http://www.viruslist.com/en/weblog
Nog een mooi plaatje van ESS:
[afbeelding]
Thnx voor de melding van ESS, wist niet dat de beta er van uit was
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Verwijderd
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2007 14:24 ]
nieuws: Asus-website geïnfecteerd met exploitcode voor .ani-lek
com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd
Het zou al weggehaald kunnen zijn. Op een andere site las ik ook dat asus aan DNS loadbalancing deed en schijnbaar zijn niet alle servers geinfecteerd.Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:19:
Ben er net op geweest, maar heb geen melding gekregen van kaspersky of andere beveiliging, is het al weggehaald?
Ja de beta draait hier echt lekker! Maar goed mijn favoriet is en blijft KISFnF schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:13:
[...]
offtopic:
Thnx voor de melding van ESS, wist niet dat de beta er van uit was
Verwijderd
Klopt.Bart1983 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:28:
[...]
Op een andere site las ik ook dat asus aan DNS loadbalancing deed en schijnbaar zijn niet alle servers geinfecteerd.
De server met de exploit verandert de pagina dynamisch - hele reeks obfuscated javascripts.
Er lijken (grofweg) twee versies te zijn:
JS laadt ANI exploit --> URL in ANI is down.
JS laadt andere exploit --> URL is up --> Trojan-PSW.Win32.OnLineGames.kw.
De 2e exploit wordt een stuk slechter gedetecteerd. Hoewel het een oudere is.
Dit laat maar weer eens zien dat een HTTP scanner geen luxe is.
Wel meerdereVerwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:46:
[...]
Er lijken (grofweg) twee versies te zijn:
Wat ik ondekt heb is, dat een stuk javascript laat een base64 sting decoderen. Daarin zit vbscript die weer een frame inlaad. In dat frame zit weer javascript en die laad met css cursor style een .pig bestand in.
Best wel grappig gedaan vind ik

Opera schrijnt overigs de javascript niet te lusten, Opera blijft op het decoderen hangen, hij gaat niet verder...
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.
http://www.symantec.com/s...docid=2005-021610-3724-99
Beetje jammer imho, meestal installeer ik ook mijn drivers etc voordat ik met programmas aan de gang ga, ik vraag me af hoelang de trojan al aanwezig is.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Die site stond origineel op:
http://www.asus.com/entry.htm
Die pagina lijkt inmiddels offline te zijn. asus.com referreert momenteel gewoon naar een global asus site.
re-te traag
[ Voor 2% gewijzigd door Steef op 09-04-2007 12:22 . Reden: zomg slow ]
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
(als ze nou een net zo goeie spamfilter gingen maken...
BTW:
ESET Launches Beta Program for Integrated Smart Security Solution)