Geniale inrichting gamecenter

Pagina: 1
Acties:
  • 847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 23:41
Wat is in jouw ogen de meest geniale gamessetting? Lekkere onderuit liggen of aan een bureau zitten? Flinke schermen dat iedereen mee kan kijken of juist een klein privéschermpje? Heb jij ergens iets vets gezien?

Om zelf de kickoff te doen: ik was vorig jaar op Kreta waar ik een gamehall in liep. Gewoon een betonnen gebouw met wacht-kamer stoeltjes achter een bureau. Op de bureaus stonden tft-schermen waar je niets op zag door het felle invallende licht 8)7 Daar waren we dus snel weer weg.

Een paar straten verderop vonden we een luxere hal met zachte stoelen die licht achterover hellen, in de zijkant ervan USB-poortjes verwerkt. Enkele mensen hadden hun eigen tb en muis mee _/-\o_ (locals lijkt me, ik heb vrijwel nooit een toetsenbord mee op vakantie ;)

Who's next? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 08:37

Zyppora

155/50 Warlock

Groter scherm is niet altijd beter, maar kleiner zeker ook niet (juiste afstand en hoogte lijken me keywords). 17" is toch wel het minimum. Glasbak of glasplaat doet er m.i. niet toe, maar de voorkeuren zullen daarover verdeeld zijn. Verder maakt het me niet zoveel uit wie er allemaal meekijkt, zolang speler A niet bij speler B op het scherm kan kijken is het wel goed. Stoelen moeten comfortabel zijn (dus niet van die houten krengen), en een ruime tafel met veel vrije ruimte is ook belangrijk (denk aan met je pols of arm tegen de rand van de tafel drukken bij het muizen bijv.). Lichtinval kan hinderlijk zijn, maar het moet niet te duister zijn (ben eens in Tilburg in een lancafe geweest, vanuit de kraakheldere zon in een donkere ruimte komen kost je de eerste 10 minuten om te wennen aan de duisternis). Verder natuurlijk genoeg been/loopruimte onder/tussen de speelplaatsen, en toeschouwers mogen niet hinderlijk zijn.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe mij maar een warme kelder of garage met een man of 10. Dat is het leukste imo ;)
Kan ik tenminste mijn eigen pc en spullen meenemen :P

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17" is idd het minimum. Naast dat gamen in een gamehall een andere dimensie aan het geheel geeft, vind ik dat een gamehall een toegevoegde waarde moet hebben ten opzichte van mijn PC thuis (Sneller PC, betere graphics, of de beschikking over grote collectie games (een game die ik toch maar een paar keer zou spelen kan ik dan ‘goedkoop’ in de gamehall doen). Alleen zou wel eens wat innovatie willen op dit gebied, Gamen met 3d scherm lijkt me heel gaaf, geloof dat dit tegenwoordig goed moet kunnen. (NVIDIA 3D Stereo) iemand dit wel eens gedaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 kamers en heb de Pc op de eettafel staan met daarachter nog steeds een goedkope bureau stoel , zit al eigenlijk een tijd na te denken wat nu een beter stoel is , helaas hebben bureau stoelen altijd (volgens mij) wieltjes en kan je rond draaien en dat vind ik niet prettig . Zit dus aan een ruime tafel en dat is wel zo prettig lijkt mij , zoek alleen nog een stoel die erg goed zit , te stellen e.d. maar niet rondraaiend en zonder wieltjes . Ben 1,96 kort en zit altijd liefts recht maar dan wel gesteund gaarne in rug en lukt niet met deze stoel .

en 17 inch scherm hier maar mijmer toch naar een grotere , breedbeeld of niet daar benne we nog niet uit .

Kortom mijn meest ideale settings heb ik nog niet .

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 11:35
ik weet niet of het nu nog zo is, maar bij TGS in Rotterdam ( http://leth.sohosted.com/jw/lan/SPC/images/IM003981_JPG.jpg) heb je gewoon echt te weinig ruimte om fatsoenlijk te muizen en je keyboard neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-10 18:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
17" minimum? alles kleiner dan 20" doet pijn aan de ogen..

Verder is een lekkere stoel een vereiste, evenals een goed toetsenbord & muis

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
ravenger schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:19:
ik weet niet of het nu nog zo is, maar bij TGS in Rotterdam ( http://leth.sohosted.com/jw/lan/SPC/images/IM003981_JPG.jpg) heb je gewoon echt te weinig ruimte om fatsoenlijk te muizen en je keyboard neer te leggen.
Die foto _/-\o_

Op die manier kun je natuurlijk wel het maximaal aantal plaatsen creeeren :*)

@Roodje: 3D schermen klinkt vet, heb je dit ergens gezien of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch duidelijk voor onderuitgezakt op de bank. Heb 'n prima pc-setup (dual-screen 19" TFT op een lekker ruimtelijk bureau). Maar gamen (Xbox 360) terwijl ik op m'n lounge-bank hang voor m'n 82cm tv really beats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 09-10 13:44
Ik heb toch liever die donkere plekken zoals kelders etc. Heb je tenminste al zeker geen last van zonlicht die op uw scherm valt of in uw ogen schijnt. Goede stoel, genoeg plek rond u, voor een tas of zo te zetten.

Specs maken me niet zoveel uit, zolang er maar de spellen op kunnen draaien die ik wil op een redelijke kwaliteit.
In Hong Kong heb ik een paar echt goede gamecenters tegengekomen, zo heb ik ze hier nog niet gezien. (maar ben de laatste 2 jaar ook nergens meer binnengeweest :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 11:40
Wow je krijgt al problemen als je toevallig een linkshandige ertussen hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:46
Ik zou het zo willen:

Widescreen scherm op m'n bureau om op te gamen, met daarnaast nog een gewoon 17" TFT scherm voor msn en internet. Om me heen een goed 7.1 setje waarvan je het geluid lekker hard kunt zetten (dus een geïsoleerde ruimte zodat de buren er geen last van hebben). Een lekker keyboard met soepele toetsen (iets van ene laptop toetsenbord ofzo) en een draadloze muis die lekker in de hand ligt (G7 special edition ofzo).

Dan een dikke pc met de snelste videokaarten erin en een quadcore CPU, met een raid0 setting en 2GB RAM zodat je alle games op de max instellingen kunt zetten met supersampling AA en alle andere grapjes aan.

Dan een lekkere bureaustoel met een kussentje, en wel een bureaustoel waarmee je goed achterover kunt leunen. Dan nog een grote bak met chips en een paar flessen eristoff/smirnoff erbij.

Oh, en de gordijnen dicht natuurlijk, want zon op het scherm is echt vreselijk irritant.

Dat is denk ik wel het ideale (voor mij althans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
leonpwner1 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:08:
Ik zou het zo willen:

Widescreen scherm op m'n bureau om op te gamen, met daarnaast nog een gewoon 17" TFT scherm voor msn en internet. Om me heen een goed 7.1 setje waarvan je het geluid lekker hard kunt zetten (dus een geïsoleerde ruimte zodat de buren er geen last van hebben). Een lekker keyboard met soepele toetsen (iets van ene laptop toetsenbord ofzo) en een draadloze muis die lekker in de hand ligt (G7 special edition ofzo).

Dan een dikke pc met de snelste videokaarten erin en een quadcore CPU, met een raid0 setting en 2GB RAM zodat je alle games op de max instellingen kunt zetten met supersampling AA en alle andere grapjes aan.

Dan een lekkere bureaustoel met een kussentje, en wel een bureaustoel waarmee je goed achterover kunt leunen. Dan nog een grote bak met chips en een paar flessen eristoff/smirnoff erbij.

Oh, en de gordijnen dicht natuurlijk, want zon op het scherm is echt vreselijk irritant.

Dat is denk ik wel het ideale (voor mij althans).
Nice :9 Vooral dat kussentje >:)

Toch vraag ik me nog steeds af of dat je niet beter een CRT kunt nemen (nog steeds). Betere kleurechtheid enzo. En liever neem ik mijn eigen TB en muis mee..

Basbox in de stoel? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 13:54

PromWarMachine

Forsaken Archer

Idealiter zouden veel meer games support moeten leveren voor dual monitor. Het enige spel waarvan ik nu weet dat ze dual monitor actief supporten en waar je er ook echt iets aan hebt is Supreme Commander.

Wat dat betreft ben ik vrij snel tevreden en zou ik het prettig vinden om op m'n huidige 2x 19" TFT te gamen. Verder absoluut geen draadloze muis, hoe modern en lekker hij ook in de hand ligt. Er komt een moment dat de accu of batterijen leeg zijn. Als dat op het verkeerde moment is, dan wil je even niet bij mij in de buurt zijn :P Voorkomen is beter dan genezen, daarom een G5 of een MX518.

Toetsenbord boeit me niet echt. Heb op 't moment een ergonomisch MS toetsenbord, maar ik ben ook tevreden met een cheap ass basic Logitech ding van < €15.

Een goede stoel is wel van levensbelang. De armleuningen moeten op gelijke hoogte staan ten op zichte van het bureau. Anders heb ik binnen een paar dagen last van m'n polsen / armen. Heb op 't moment een instapmodel van Ahrend (type 230 dacht ik) van rond de 250 euro en heb er geen seconde spijt van.
Vroeger had ik zo'n leren directeursstoel die je bij iedere Kwantum, Leen Bakker of Ikea om de hoek scoort. Zit heerlijk, maar is dodelijk als je lang gamed.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 19FT is idd wel een minimum een goed te kunnen gamen. CRT kan echt niet meer. En een goede stoel waarin je een beetje onderuit kan zitten is ook handig.

Maar het meest belangrijke is dat je vlak bij elkaar zit in 1 ruimte. Tussen de computers mag best een halve meter of een afscheidingswand zitten . Dit geeft ook een beetje privacy dat gamed veel beter. Dat is in ieder geval wat ik belangrijk vindt aan een goede gameinrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
PromWarMachine schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:17:

Een goede stoel is wel van levensbelang. De armleuningen moeten op gelijke hoogte staan ten op zichte van het bureau. Anders heb ik binnen een paar dagen last van m'n polsen / armen. Heb op 't moment een instapmodel van Ahrend (type 230 dacht ik) van rond de 250 euro en heb er geen seconde spijt van.
Vroeger had ik zo'n leren directeursstoel die je bij iedere Kwantum, Leen Bakker of Ikea om de hoek scoort. Zit heerlijk, maar is dodelijk als je lang gamed.
Zeker waar, hoewel ik praktisch op een krukje werk ;) (wel met rechte rug)

nieuws: Kamergrote 3d-displays voor next-gen gamen
Dit wil ik ook wel eens in een gamehal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is heel verschillend, met een console lig het liefst LANGUIT gestrekt op de bank :D
maar met een pc, zit ik liefst in een goede houding in mijn goddelijke grote stoel met misschien nog wel een bak voor chips in de rechter arm leuning en een fles cola in de linker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PromWarMachine schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 12:17:
...knip...

Toetsenbord boeit me niet echt. Heb op 't moment een ergonomisch MS toetsenbord, maar ik ben ook tevreden met een cheap ass basic Logitech ding van < €15.

...knip...
Als je mijn cheap-ass Trust ( :$ ) tobo hebt geprobeerd praat je denk ik wel anders ;)

Helaas een fout cadeau van mijn broer, ik vond het alleen een beetje lullig om dan meteen een andere te halen... (kon toch niet meer geruild worden aangezien hij hem uit het buitenland had meegenomen |:( )

Dus: toetsenbord hoeft echt niet per sé een G15 o.i.d. te zijn, maar een beetje kwaliteit is wel gewenst! Daarnaast de standaard dingen: goede gaming muis (G5/G7 o.i.d.), stoel, scherm etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:18:
Een 19FT is idd wel een minimum een goed te kunnen gamen. CRT kan echt niet meer.
:/ Wat is er mis met een CRT ??

Bij de TGS in Rotterdam die hierboven al werd genoemd hadden ze de paar keer dat ik er ben geweest in het verleden gewoon overal 19 inch CRT's staan en wel de Samsung 959NF. Neem maar gerust van mij aan dat dit een monitor is waar elke monitor heel wat van kan leren wat betreft beeldkwaliteit !!

Daarnaast is er een heel topic hier op GoT over TFT's en CRT's en gelukkig zijn er nog aardig wat mensen die voor een CRT kiezen ook al wordt dit helaas steeds meer een minderheid net als de mensen die liever 15,4 inch laptops kiezen met 1280x800 dan 15 inch laptops met 1400x1050 :'(

Om nog maar iets ontopic bij te dragen :

Ik denk dat de Simulatie Racers onder ons het wel fijn zouden vinden als er een G25 stuurtje inclusief een flinke monitor zou zijn of eventueel super grote doek met een beamer van een beetje fatsoenlijke kwaliteit => Redelijk realistisch gevoel krijg je dan :*) Track-Ir erbij zou ook nog kunnen !!

/EDIT :
Datafeest schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:33:Eeeh, het is lelijk? :o Daarbij is het gedoe met refreshrates ook vrij irritant ;p
Aah OK een discussie die geen nut heeft dus ik ga er ook niet op in verder ...

[ Voor 11% gewijzigd door nero355 op 20-04-2007 13:06 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:13:
[...]

:/ Wat is er mis met een CRT ??
Eeeh, het is lelijk? :o Daarbij is het gedoe met refreshrates ook vrij irritant ;p

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
is dat skuN? die met z'n armpjes in de lucht? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik heb een 19" widescreen tft, die zou ik echt niet meer willen ruilen tegen een crt, lompe dingen, en ze nemen teveel ruimte in :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 12-10 11:35
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:16:
[...]

offtopic:
is dat skuN? die met z'n armpjes in de lucht? :D
geen flauw idee, ik heb die pic ff gegoogled ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is de mogelijkheid om je eigen tobo+muis te kunnen gebruiken voor mij een pré, als ik bij vrienden speel speel ik 'slechter' omdat het anders aanvoelt. Het hangt van de afstand af hoe groot een scherm moet zijn maar 17" is nog maar net groot genoeg imho. Liever richting de 20" werken.

(ik heb nog wel meer punten maar [PC] Mount&Blade] is net binnen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:36:
Sowieso is de mogelijkheid om je eigen tobo+muis te kunnen gebruiken voor mij een pré, als ik bij vrienden speel speel ik 'slechter' omdat het anders aanvoelt. Het hangt van de afstand af hoe groot een scherm moet zijn maar 17" is nog maar net groot genoeg imho. Liever richting de 20" werken.

(ik heb nog wel meer punten maar [PC] Mount&Blade] is net binnen ;))
:)

Hoe kijken jullie naar lichtval? Ik vind het verschrikkelijk als het helemaal donker is (heb altijd een lampje aan achter het scherm), maar teveel licht schiet ook niet op.

En meekijkers op je scherm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog eens even zitten kijken wat voor stoel nu interessant zou kunnen zijn, misschien is dit: http://uk.gizmodo.com/200...hair_reduces_fatigue.html een beetje to much, maar vind het erg gaaf. In jullie ideale setting, hou zouden jullie dan zitten, wat voor stoel?

weet iemand ook of deze al te koop is qua prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Je hebt met die ''stoel/desk''-combo helemaal geen ruimte om te ''muizen'' zo te zien? :?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God of War op ps2 vanuit me nest op mn 107cm plasma.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MelvinB schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 22:01:
Je hebt met die ''stoel/desk''-combo helemaal geen ruimte om te ''muizen'' zo te zien? :?
Volgens mij zit er nog een dingetje van glas naast om te muizen, want nu moet ie toch ook ergens op liggen hea

/Edit Afbeeldingslocatie: http://www.techtickerblog.com/wp-content/uploads/2007/04/neber.jpg
Niet echt veel ruimte, maarja, als je je muis wat gevoeliger maakt moet het te doen zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfelde ook al of je in deze setup geen problemen met het muizen zou gaan krijgen, ik zie ook niet echt een armsteun. Ben benieuwd of iemand anders nog voorbeelden heeft zoals degene hierboven getoond? ik kan me namelijk herinneren zoiets eerder te hebben gezien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
Het mooie van zo'n stoel is dat je er helemaal in hangt, dat lijkt me erg relaxed. Wel een erg klein scherm en muispadje :>
Pagina: 1