[PC] Mount&Blade

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 78.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit speelt verdient gewoon even de aandacht! Beter goed gejat dan slecht verzonnen steel ik maar even wat er op the-underdogs.org over te vinden is.
Mount&Blade
Avg. Rating: ( 9.28/10) [821 votes]

Part of: Indie Underdogs Collection Reviewed by: Underdogs | Gamehost: Apply!

One of the most innovative RPGs I have seen in some time, Mount&Blade is a superb "medieval life simulation" being developed by Tale Worlds. Bill Harris wrote a thorough review of this underdog that is already addictive in its beta status, and well worth financial support from every RPG and action fan:

"I've wanted to write about Mount&Blade for several days now, but it’s a difficult game to write about. For one, it’s not finished, so the main story arc isn’t even in the game yet. Then there some cities in the game that are on the map but the associated buildings aren’t there—again, because the game isn’t finished.

So why am I playing a shareware game that isn’t even finished? Because it is unbelievably fun. I’ve spent over twenty hours playing and it's an absolute blast.

As far as I can determine, Mount&Blade is being created by two Turkish developers (husband and wife, I believe). I think calling it “low budget” would be a misnomer, because I’m not sure it has any budget at all. In spite of this, however, they have created a deeply immersive, interesting world.

Here are the basics. At its core, Mount & Blade is a medieval RPG, and it’s old-school all the way. There are no cut scenes, no spoken dialogue, and no high-budget gloss. The core mechanics are relatively simple: your character rides across a world map, visiting towns and facing random encounters with other groups—friendly or hostile, depending on your alliances.

Here's an example of one of the many elegant design touches: while you’re on the world map, if you’d like to zoom in, just move your mouse to the top border of the screen. To zoom out, move it to the bottom. Moving the mouse to the left/right borders rotates the view. It’s a simple thing, but it feels so intuitively correct that it’s very satisfying. And that’s a good description of the entire game—it feels intuitively correct.

Mount&Blade offers a few fundamental departures from traditional role-playing games. For one, there’s no magic. No magic missiles, no healing potions. There’s no way to miraculously heal your wounds in combat, and that alone is a terrific design feature. Two, the skill tree is unusual. Skills like surgery, scouting, and tracking are available. It’s a multi-tiered skill tree, with three different categories of skills, and some of the higher-level skills “feed” the lower ones; i.e., some lower-tier skills can’t be increased beyond a certain percentage of a related skill’s level. It’s thoughtful and well-laid out.

What is it specifically, though, that has kept me playing for such a long time? In a word: combat. Regular readers of this column know that I’m not a combat guy. In Mount&Blade, though, combat is so brilliantly handled that I can’t call it anything else but sensational. To begin with, the geography of the combat regions is so well-designed that it is both visually and tactically beautiful. Mountain passes, deep streams, and generally hilly terrain provide a wealth of tactical opportunities, and they’re beautiful graphically as well.

Second, and I can’t stress this enough: horses. Horses have never been as thoughtfully and beautifully represented as in this game. Combat on horseback is absolutely unforgettable, and since the primary camera is slightly behind and above your character, you get to see it all. The animations for the horses are stellar and entirely convincing, and in rare moments you will see some spectacular things—a fallen enemy being dragged by his horse looks amazing, and a horse collapsing and throwing its rider is one of the best animations I’ve ever seen in a game, period.

I’ve focused on archery as my combat skill, because it’s tremendously interesting in this game, and when I shoot an enemy, the arrow remains. Passing a fallen enemy on the battleground and seeing several arrows sticking out of his chest is a remarkable moment.

The combination of horses and archery make for thrilling combat, particularly when the enemy has horses as well. And there are frequently 25+ units on a battlefield, so it provides a tense, gripping illustration of the chaos of combat. It’s so immersive that it’s almost impossible to stop playing.

I’ve been playing mostly as a solo character, which is possible for a skilled archer on horseback, but it’s possible to build your own army, both through acquiring prisoners from defeated groups and recruiting in the local taverns. There are groups traveling on the map with over 45 armed members, so the scale of battle can be very, very large.

So all I’ve done is wander around the map, engaging in random encounters, gathering loot, and building up my character. Even though the game is not finished, it’s entirely playable, which is an interesting development approach similar to what Sid Meier does, I believe. In the case of Mount&Blade, it absolutely works.

Incredibly, this is a shareware game. If you buy it now, it costs eleven freaking dollars. If I order something from EBGames, overnight shipping and tax alone cost more than that. Plus you’ll get all future updates, and it sounds like there will be plenty of them. Oh, and even though “shareware” sometimes implies mediocre graphics, that is not the case with Mount&Blade. It’s a very striking game, visually, and the combat animations are tremendous, far better than many high-budget titles I’ve played. This game is full of independence, for lack of a better word. There are unique touches all over the place, and the world is dynamic and interesting."

Designer: Unknown
Developer: Tale Worlds
Publisher: Tale Worlds
Year: 2005
Software Copyright: Tale Worlds
Theme: Historical
Multiplayer Mode: None that we know of
Documentation / Extras (PLEASE NOTE: Docs/extras are counted in our one download at a time rule): None Available
Related Links:
More Info: MobyGames | The Web
System Requirements: Windows XP
Where to get it: Official site

bron: http://www.the-underdogs.info/game.php?id=5178
Een paar screenshots van het spel zelf natuurlijk!

Afbeeldingslocatie: http://www.taleworlds.com/mb_ss/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.taleworlds.com/mb_ss/13.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.taleworlds.com/mb_ss/23.jpg

Het spel zelf is gewoon nog in de beta fase en te spelen en te downloaden vanaf de officiele site. De enige beperking is dat als je geen serial key hebt dat je dan niet verder kan stijgen dan level 6 maar het spel zelf kent behalve die verder dan geen beperkingen. Voor $22,- kan je de volledige versie aanschaffen!

Waarom is het spel het downloaden en spellen waard?

Puur vanwege de combat! Het vechten zowel te voet als te paard is echt uniek en heb ik op die manier (helaas) nog nergens anders gezien. Maar dat komt al uitvoerig aan bod in de recentie van the-underdogs hierboven!

Hier is de officiele site van het spel, waar het tevens te van te downloaden is.

http://www.taleworlds.com

Geef het eens een gratis testritje (te paard met lans en boog :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

Infinchible

Woef!

Ik ga hem even proberen, zoals het er staat schijnt het heel gaaf te zijn! En dat door een echtpaartje gemaakt :D

Hmm, dat viel erg tegen. Is die review van 10 jaar geleden?
Oblivion is 10 keer fijner en werkt ook intuitiever. Alleen hier kan je nog op je paard vechten maar dat werkt niet fijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Infinchible op 13-04-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
mja.. beetje brakke TS als ik het eerlijk mag zeggen.

Spel lijkt me wel interessant zal het eens gaan testen :p

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 23:39
M1lamb3r schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:23:

Spel lijkt me wel interessant zal het eens gaan testen :p
Ach ik denk dat LeHeraut er niks tegen heeft als jij even een mooiere maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus een MMORPG :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen multi-player gewoon single player dus a la Oblivion/Morrowind/Darklands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
M1lamb3r schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:23:
Op de één of andere manier is het een trend geworden om topicstarts zo lang en flashy mogelijk te maken, zelfs met kopjes als 'regeltjes voor in dit topic'?!
Ben allang blij dat iemand die trend eens doorbreekt. Waarom zou je uren Photoshoppen voor een topicstart terwijl je in diezelfde tijd ook kan gamen. Of bier drinken. Of de wereld redden.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal dagen geleden de 'trial' versie gedownload, en gespeeld tot lvl6. Daarna gelijk maar een serial aangeschaft.

M&B is eigenlijk best een leuk spel. (en bovendien een behoorlijk goed spel voor een indie project)
Wellicht niet zo mooi/flashy als oblivion etc. maar de gameplay is wel erg leuk. Het is namelijk gewoon tof om die battles in het spelletje te doen.

Na een tijdje als solo gespeeld te hebben, heb ik nu een aantal army poppetjes bevrijd (8 stuks), en deze zitten nu bij mij in de party.

T enige vervelende is, dat als je een battle verliest, je gecaptured wordt (terwijl je net een goed paard ergens gevonden hebt), en dat je uiteindelijk met een half lam/dood paard ontsnapt.... kun je weer helemaal opnieuw een paard gaan opscharrelen (of kopen natuurlijk, maar das te duur voor deze nAab)

Een ander punt is dat het grafish nog soms een beetje houterig is (animatie voor lopen, of voor zwaaien met je zwaard bijvoorbeeld) maar wellicht wordt dit in de volgende versies nog opgepoetst.

Voor de rest ben ik gewoon een beetje aan het ronddwalen over de map, en probeer ik te ontdekken hoe alles werkt (hiervoor gebruik ik natuurlijk ook een manual)

Ben benieuwd hoe die 'castle sieges' zullen zijn, want die schijnen er ook in te zitten geloof ik. :*)

(mooie aan de serial/licentie, is dat deze gewoon geldig blijft na updates, dus je kunt het spel mooi blijven volgen tot het eindresultaat :) )/me enthousiast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33

hayate666

zwaardfetisjist

Het spel is geweldig, maar de levendige mod community eromheen is zelfs nog beter!

Via de officiele forums (voor de grootste mods kijken bij MBXforum) kun je allerlei mods vinden die op deze engine gemaakt zijn. Er is er zelfs eentje waar je Lord of the Rings volgens de boeken nog eens dunnetjes over mag doen. Deze is overigens nog niet up to date met de laatste versie!

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is alleen jammer dat de meeste mods nog niet zijn aangepast aan de laatste versie die ook al weer een tijdje uit is.

Ja de serial/licentie wordt steeds duurder naarmate men tot de definitieve versie komt. Volgens mij is het spel nu $22,- en gezien de hoge euro is dat niet eens echt duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er importbelasting bijkomt als je het met een creditcard betaalt. Het is dus een paar euro meer dan de gegeven prijs. In ieder geval niet genoeg om dit spel voor te laten liggen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
heb het gisteren zitten spelen.. erg verslavend.. was leuk geweest als ik dit 4 jaar geleden had ontdekt (was het er toen uberhaupt wel?)

...lekker old-school in ieder geval .. huidige game designers zouden er wat betreft gameplay nog wat van kunnen leren als je het mij vraagt :)

/edit
die mods zien er wel heel erg gaaf uit trouwens.. net ff zitten kijken en die pirate mod ga ik (als die compatible is met mijn versie) gelijk ff proberen.. geheel andere game heb je er dan bij lijkt het wel :)

[ Voor 27% gewijzigd door Loona35 op 17-04-2007 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Dat heb je ook. Alle mods die je geinstalleerd hebt zijn overigens zeer eenvoudig te wisselen via het menu in het begin van het spel. Als je een interessante mod zoekt die up to date is met de laatste versie zou ik Onin No Ran eens proberen of Mesoamerican Mod. De eerste bouwt het middeleeuwse Japan na, terwijl de laatste de verovering van Midden Amerika nog eens overdoet.

Beiden hebben overigens ook een geheel custom schademodel gekregen waardoor het vechten erg intens en spannend is. Denk aan 1 of 2 goede slagen met een zwaard om iets neer te krijgen en armor die echt je leven redt. Bij Onin No Ran is het erg leuk om met een katana een stel boeren te lijf te gaan op deze manier, maar pas op de scherpe hooivorken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

eergister deze game ook even geprobeerd.

ok de graphics zijn erg matig, maar dat valt te verwachten van een game van nog geen 80mb :P bewegingen van het lopen/springen komen ook nogal houterig over.

toen het spel gestart, uiteraard begonnen met de training waar je 10 dummies om moet meppen... interactie tussen dummie en zwaard is nogal matig, schade wat is dat?

vervolgens ben ik via de map naar de stad links gegaan, daar heb ik alle zwaardvecht trainingen gedaan en zo geleveld naar lvl2. vervolgens heb ik mijzelf in de arena begeven die gevechten zijn ook erg simpel... maar redelijk vermakelijk.... vooral te paard is erg grapsig... op de vijand afstormen en dan lekker met je zwaard uithalen.

dus eerste indruk was ok, gameplay voelt goed aan. maar grafisch is het erg matig, ook kwa aankleding en sfeer... alles, zelfs de stad, ziet er zo "doods" en te leeg uit.

spel draait wel erg licht want ik kon het op mijn laptop prima draaien :)

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Als je het niet erg vind blijf ik bij World of Warcraft. Het spel ziet er zeker niet mooi uit, ook zijn er weinig details. Ga nou niet zeggen dat WoW mooi is want in WoW drukken ze thema's goed uit.

Maar het spel is er al een poosje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
^^^beetje appels met peren vergelijken denk ik...

...gameplay van dit spel is geweldig .. de rest is eigenlijk waardeloos :P .. heb gisteren een key aangeschaft want het vraagt weinig van je pc en lekker rond bashen op een paard is gewoon heerlijk om te doen :D .. ik blijf van mening dat zeer veel moderne spellen veel kunnen leren van deze eenvoudige maar doeltreffende gameplay :)

..en transport tycoon word ook nog steeds volop gespeeld.. er is nu eenmaal niets beters. ..klein beetje van hetzelfde met deze game.

[ Voor 15% gewijzigd door Loona35 op 18-04-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

idd je kan geen appels met peren vergelijken, niet dat WoW nou een grafisch hoogstnadje is, dat draaid overigens ook prima op mijn laptop. maar alle locaties van WoW hebben wel ontzettend veel sfeer en uitstraling! en dat miste ik wel in deze game. een goeie game kan ook met beperkte grafische kwaliteiten wel sfeer en uitstraling hebben.

kga vanavond nog eens spelen ff verder bashen in die arena en wat geld verdienen.... maar om nou direct 25 euro voor dit spel te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mis ik iets of is dit gewoon Dungeon Siege 1 met wat aanpassingen? (zoals paardjes)
de omgeving ziet er echt exact hetzelfde uit..

en als het dan ook nog eens niet werkt zoals je graag zou willen, kan misschien dungeon siege hier nog een uitkomst bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
true.. veel sfeer heeft de game niet.. ik heb nog geen mods geprobeert maar ik kan me voorstellen dat deze wel sfeefverhogend zijn. het doet me beetje denken aan Halflife en al zijn mods.

^^^ @ chaoss
..vergeet de arena en ga lekker piraten bashen en zo snel mogelijk mountain bandits.. dat levert goed geld op en goede items :)
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:20:
mis ik iets of is dit gewoon Dungeon Siege 1 met wat aanpassingen? (zoals paardjes)
de omgeving ziet er echt exact hetzelfde uit..

en als het dan ook nog eens niet werkt zoals je graag zou willen, kan misschien dungeon siege hier nog een uitkomst bieden.
nooit gespeeld.. maar het is in ieder geval niet een klik-systeem zoals bij Diablo. Je moet zelf richten en slaan, zoals een shoot 'em up.

het lijkt nog het meeste op Rune vind ik

[ Voor 45% gewijzigd door Loona35 op 18-04-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Loona35 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:21:
^^^ @ chaoss
..vergeet de arena en ga lekker piraten bashen en zo snel mogelijk mountain bandits.. dat levert goed geld op en goede items :)
jah die arena gaat oook niet zo hard, kan iets van 30 geld/goud/roepies/whatever per duel verdienen. als ik dan zie wat de gear bij de merchants kost :P

waar zijn die piraten en bandits te vinden :P wil eigenlijk wel snel een paard hebben want dat is toch meer fun om mee te vechten :+

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 18-04-2007 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Chaoss schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:30:
[...]

jah die arena gaat oook niet zo hard, kan iets van 30 geld/goud/roepies/whatever per duel verdienen. als ik dan zie wat de gear bij de merchants kost :P

waar zijn die piraten en bandits te vinden :P wil eigenlijk wel snel een paard hebben want dat is toch meer fun om mee te vechten :+
je krijgt standaard een paard als je start.. die zit gewoon in je inventory :P
..moet je riding 1 voor hebben (skill)...

piraten hunten is een missie in Zendar (dat begin dorpje) .. die lopen in de directe omgeving van het water bij dat dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

lol paard in mn inventory is me niet eens opgevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Een paard in je rugzak is makkelijk te missen inderdaad :P

Vergeet ook niet dat het spel nog volop in ontwikkeling is. Veel functies die er uiteindelijk in komen werken nog niet. Als je een sfeervoller geheel wilt kan ik je de mods aanraden die ervoor zijn uitgebracht, met name Onin No Ran heeft zijn omgeving al erg ver uitgewerkt.

Het is overigens ook wel belangrijk dat je de opties goed bekijkt en de AI zo goed mogelijk instelt en de damage reduction voor de speler uitschakelt. Dat maakt het een stuk uitdagender. Grafisch zijn er ook een aantal dingen in te stellen, maar over het algemeen is het geen spel wat het van zijn graphics moet hebben.

De graphics veranderen echter niks aan het feit dat het heerlijk is om al chargend met je paard een bijl in het hoofd van een opstandige boer te planten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chaoss schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:30:
[...]

Dan moet je niet in Zendar in de Arena vechten, maar in een andere plaats. In sommige plaatsen doen namelijk 4 partijen mee op het slachtveld en dan krijg je als je 30 inzet, 108 terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik een party van 21 man bij elkaar gesprokkeld, welke volledig bestaat uit Vaegir Knights en Vaegir Horsemen. Daarnaast hebbik ook "Borcha" in mn party.

Het battlen met zo'n grote party is erg leuk. Bovendien verdien je op zo'n manier veel makkelijker geld, omdat je veel meer battles doet, en dus veel meer slaven en loot krijgt.

Een keer in de week moet je dan wel een paar honderd denar aan je manschappen betalen, maar dat kan makkelijk uit.

Wellicht dat ik binnenkort eens probeer een kasteel over te nemen. Volgens de manual kun je daar dan je manschappen in kwijt, zonder dat je dan 'loon' betaald. Handig om ze ff te dumpen, zodat je zelf wat kan solo-en etc...

Kortom, t blijft een leuk spel; Tijdens een battle in je 1tje chargen, en je party ff op zn plek laten staan. Vervolgens een stuk of 3 á 4 vijanden 'drive-by' stuk slaan, en dan je party laten chargen... Is gewoon gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
2 vragen :D

1) waar haal je Borcha of andere heroes?

2) waar in andere dorpen dan Zendar kun je slaven verkopen? ik krijg maar nergens een slavetrader gevonden :S

@ Hioxz ^^^
dat is zeker gaaf :D .. heb je ook een bruut paard ofzo? want ik heb vaak dat bij solo charges me paard mank word geslagen :S :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de heroes borcha en madrid, zie: http://forums.taleworlds.net/index.php/topic,12387.0.html
Je kunt slaven alleen verkopen in Zendar, of bij de Salt mines.

Over het paard,
Ik heb nog niet een héél bruut paard, maar ik heb er in ieder geval wel altijd een paar reserve. Inmiddels wel een spirited-en een paar warhorses gevonden :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Als je paard steeds mank wordt geslagen doe je toch echt iets verkeerd. Probeer niet dwars door de ventjes heen te rijden als je ride skill erg laag is en je geen paard met een hoge charge en speed rating hebt. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan speed boven charge, maar dat kun je zelf uitproberen. Armor maakt niet zoveel uit vind ik, omdat je als je het goed doet je paard bijna niet laat raken.

Verder is het handig om te paard een lans (Polearm) te gebruiken om couched lance damage te doen. Je doet dit door hard te lopen met een paard totdat jouw character zijn lans laat zakken. Raak vervolgens op volle snelheid zonder te klikken iemand met de omlaag gehouden lans om megaschade te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ik heb die mod geprobeert die je noemde.. Oni nog wat.. met dat japan.

maar waar haal je quests? en waar zijn de enemies? want ik zie niet zo heel veel .. alleen maar lege dorpen waar je niets kunt doen en heel af en toe een tegenstander.. ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuj \o/

Zojuist Radoghir castle bezet :D Op zich is de stijd niet zo heel mooi, aangezien je enkel vecht tegen een aantal figuren met pijl en bogen achter de kasteelmuren, maargoed. Ik heb nu wel een plek waar ik dus een shitload aan reservesoldaten kan neerzetten, zonder dat ik ervoor hoef te betalen. En je kan er voor niks overnachten (maar das normaal ook nietzo duur natuurlijk)

(Btw, voor wie hoopt dat er verder nog dingen in het kasteel zitten.. Tis alleen een ronde muur met een gebouw waar je niet in kan :)

zie hier voor een filmpje van een siege attempt van iemand anders: http://youtube.com/watch?v=fM4zmyJql-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Geweldige spel! heb hem direct gekocht! eerste aankoop waar ik zeer tevreden mee ben sinds weet ik veel hoelang :P ik ben echt zeer benieuwd wat ze in de volgende versie gaan toevoegen want ik vind het vechten alleen al mooi uitgewerkt.

Iemand die nog mods aan te bevelen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

kheb gister alleen maar tijd gehad om een kwartiertje te spelen... ff de quest gepakt dat ik pirates kan gaan killen:P dus ik buiten de stad pirates zoeken... groepje gevonden... en aanvallen... eigenlijk si het na een tijdje best wel frustrerend dat mij paard zo'n grote "draaicircel" heeft... het kost gewoon teveel tijd om steeds goed te chargen.... op een gegeven moment werdt zelfs mijn paard dood geslagen :X

maar toen de battle over was had ik op de map wel weer een paard.

om wendbaarder te zijn te paard moet ik dan een beter paard hebben of mijn riding skills verhogen... heb ook maar 2 riding skill O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
@ ^^^^

beide zijn belangrijk... je kunt trouwens ook je paard een eind weg laten lopen, volledig stoppen en dan kun je wel om je as draaien.. en dan chargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Loona35 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 08:27:
@ ^^^^

beide zijn belangrijk... je kunt trouwens ook je paard een eind weg laten lopen, volledig stoppen en dan kun je wel om je as draaien.. en dan chargen.
jah goed maar dan duurt het wel ff voordat je kalar bent, dat probeerde ikd us gister ook. op een gegeven moment is mijn paard onderuit gehaald en meost ik te voet verder toen had ik alle vijandjes binnen 1 minuut dood gemept. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ja het duurt te paard vaak wel wat langer dan te voet.. maar als je powerstrike straks hoog is kun je de meeste in 1 klap dood slaan.. en dan is het langs rennen met een paard wel relaxed want te voet tegen een groep van 20 begin je niet veel.

ik ben ook neit zo'n fan van een lance.. leuk voor de eerste aanval maar daarna pak ik liever zwaard. vaak stop ik kort nadat ik een groep gepasseerd ben om vervolgens te stoppen om mijn as hun richting in te draaien.. dan lopen ze vrijwel recht op je slaggebied af.. daarna weer stukje doorlopen en hetzelfde doen.. dan hoef je neit echt grote slagen te maken.. (kortom: kleine cirkeltjes draaien om een groepje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:27:
ik heb die mod geprobeert die je noemde.. Oni nog wat.. met dat japan.

maar waar haal je quests? en waar zijn de enemies? want ik zie niet zo heel veel .. alleen maar lege dorpen waar je niets kunt doen en heel af en toe een tegenstander.. ? :S
Quests kun je krijgen door een faction te joinen. Ik heb net weer even in mijn game gekeken en op lage levels en de eerste dagen zie je inderdaad nog niet erg veel rondlopen. Je kan het makkelijkst levelen door de missies bij de dojo's te doen in verschillende steden. Als je een bepaalde groep joint dan heb je in ieder geval de helft van de parties die je tegen komt tegen je.

Als het reizen te lang duurt en je wil snel zoeken waar de actie is op dat moment, zet de cheats aan en gebruik CTRL + klik om meteen naar de plek toe te teleporteren. Zeker bij mods met irritant grote kaarten waar nog weinig gebeurt is dat handig.

edit: Ik heb het net even nagekeken en je kan de Yamana joinen in Kyoto. Je moet dan naar de manor toe en praten met die man in de paarse kimono en vervolgens met eentje in de witte kimono. Zodra je erbij zit spawnen er veel river pirates.

[ Voor 9% gewijzigd door hayate666 op 19-04-2007 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:12:
kga vanavond nog eens spelen ff verder bashen in die arena en wat geld verdienen.... maar om nou direct 25 euro voor dit spel te betalen?
De 16 euro (!) die je kwijt bent voor een game met oldschool vette gameplay is het wel waard imho, your choice, hier kun je niet zomaar een full version van leechen ergens als je niet helemaal zeker bent of je er voor wilt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Bovendien speel je gewoon de volledige versie als je hem download inclusief eventuele mods die je wilt proberen. Het enige probleem is dat je niet voorbij level 6 komt zonder serial. Om nou te zeggen dat je hem volledig ongeinformeerd moet aanschaffen lijkt me dus niet waar.

Er is trouwens niet veel meer wat je tegenwoordig voor 16 euro kan kopen en wat zoveel herspeelbaarheid heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door hayate666 op 20-04-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
pfff.. die ene mod waarbij je steden en dorpen kunt veroveren is wel pittig zeg.. sommige steden hebben wel meer dan 140 manschappen terwijl ik er zelf pas 20 kan controllen.

tot hoever kan dit eigeniljk zonder battlechanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 19:25
heeft iemand ook tips om lekker snel geld te verdienen?? ik zit nu op level 10, maar al het geld wat ik verdien met prisoners en items, weegt niet op tegen bijvoorbeeld de kosten van een black armor.. Of heeft het toch echt met het feit te maken dat ik echt niet met geld om kan gaan en niet in staat ben om het geduld op te brengen om te sparen?

Mijn geld gaat altijd te snel op aan leuke wapens, maar armor en paarden dat gaat niet echt. en zit nu ook met een quest waar ik 6 great axes moet kopen.. die dingen kosten zo rond de 900-1500 denar.. dat duurt bij mij een eeuwigheid voordat ik alle 6 gekocht heb..

dus kortom, hoe verdien je het snelste geld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 12:55:
pfff.. die ene mod waarbij je steden en dorpen kunt veroveren is wel pittig zeg.. sommige steden hebben wel meer dan 140 manschappen terwijl ik er zelf pas 20 kan controllen.

tot hoever kan dit eigeniljk zonder battlechanger?
Zonder battlechanger kan je tot battlesize 40 maximaal gaan. Battlesize changer vind ik echter wel een aanrader, omdat je anders met gevechten van 20 tegen 140 dan bijvoorbeeld met 5 tegen 35 op het veld uitkomt. Dan speel ik het liever wat massiever. Mocht de troepenverhouding vaak in je nadeel uitpakken, dan moet je de skill Tactics verbeteren.
Rexcore schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 13:43:
heeft iemand ook tips om lekker snel geld te verdienen?? ik zit nu op level 10, maar al het geld wat ik verdien met prisoners en items, weegt niet op tegen bijvoorbeeld de kosten van een black armor.. Of heeft het toch echt met het feit te maken dat ik echt niet met geld om kan gaan en niet in staat ben om het geduld op te brengen om te sparen?

Mijn geld gaat altijd te snel op aan leuke wapens, maar armor en paarden dat gaat niet echt. en zit nu ook met een quest waar ik 6 great axes moet kopen.. die dingen kosten zo rond de 900-1500 denar.. dat duurt bij mij een eeuwigheid voordat ik alle 6 gekocht heb..

dus kortom, hoe verdien je het snelste geld! :)
Je verdient volgens mij het meest door een faction te joinen en missies te doen. Sommige zijn eenvoudig, voor andere is meer nodig. Je kan meerdere missies krijgen bij verschillende lords, dus er zit er altijd wel eentje tussen die goed te doen is.

Een andere goede manier is het (eventueel) verhogen van je tradeskill en dan tegenstanders met goede wapens gaan slopen. Swadians hebben over het algemeen duurdere wapens en armor dan de Vaegir. Sea Raiders hebben ook een goede buit. Als je het aankan zijn Dark Hunters en Black Knights goede geldbronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 21:25
Ik heb het spel even geprobeerd maar ik kom steeds niet echt uit de startblokken. Ik heb de tutorial en de training gedaan(in zarachnogwat). Nu ben ik level 2. Wat kan ik nu het beste gaan doen? De river pirates maken me meestal af.
Ben ik dan beter af om een tijdje arena fights te doen en zo te levelen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
pingkiller schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:18:
Ik heb het spel even geprobeerd maar ik kom steeds niet echt uit de startblokken. Ik heb de tutorial en de training gedaan(in zarachnogwat). Nu ben ik level 2. Wat kan ik nu het beste gaan doen? De river pirates maken me meestal af.
Ben ik dan beter af om een tijdje arena fights te doen en zo te levelen?
Gewoon ff goed oefenen nog dan! Pirates maak ik vanaf lvl 1 met gemak af. Misschien kun je ook wat support huren bij de tavern in Zendar. Het wil altijd wel helpen om stuk of 5 andere krijgers bij je te hebben. Dat trekt de aandacht van jou weg zodat je je meer kunt concentreren op het oefenen van vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Pik ook zo snel mogelijk de 2 helden op. Borcha kun je krijgen als je 100 gp hebt, maar voor Marnid moet je een padded armor zien te krijgen. De beschikbaarheid ervan is vooral luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
padded leather mag ook :)
Dus dat scheelt alweer zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
zelf padded coth mag (volgens mij heb ik dat gegeven) kostte 800g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loona35 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 09:23:
zelf padded coth mag (volgens mij heb ik dat gegeven) kostte 800g
Je hebt naar mijn weten alleen maar padded leather/cloth dus het is gewoon een kwestie van geluk hebben dat je het vindt en dan nog genoeg geld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 02:41:
padded leather mag ook :)
Dus dat scheelt alweer zoeken!
Weet je trouwens zeker dat het ook padded leather mag zijn? In eerdere versies was het namelijk alleen padded cloth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
..eindelijk 751. kunnen downloaden.. nu kan ik hopelijk ook die pirates mod proberen ..

.. ik vind de Caladria mod ook wel relaxed trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Pirates is erg hard aan een nieuwe versie bezig. Ik wacht zelf liever af tot de versie voor 0.808 uitkomt, omdat er veel extra dingen in verwerkt zitten. Hetzelfde trouwens met de Holy War mod, die een compleet werkend belegeringssysteem erin verwerkt heeft zitten.

Nu je toch 0.751 geinstalleerd hebt, kan ik je de Last Days mod ook aanraden. Erg mooi en sfeervol uitgewerkt, maar ook hierbij wacht ik op de 0.808 versie. De 0.751 versie heb ik al kapotgespeeld namelijk :P

Caladria mod ken ik overigens niet. Waar gaat die over?

[ Voor 16% gewijzigd door hayate666 op 23-04-2007 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Caladria mod is bijna hetzelfde als Native.. alleen enkele aanpassingen zodat het wat aantrekkelijker wordt. maar bijna geen verschil gemerkt tot nu toe, dus als je de standaard (native) al gespeeld hebt dan zou ik hem niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
dit dus

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
Calradia at War v0.3.7            View Full Details
Download Now
    Submitted by: Grigor Keoghl     
Updated On:   Sun, Apr-22-2007
Calrdia at War v0.3.7
for Mount&Blade v0.8xx
=======================================================

About Calradia at War
----------------------------------

Calradia at War is my attempt at 'the completion' of Mount & Blade Native. It will add a lot of functionality and allow for the completion of the main Swadia vs. Vaegir quests. My main goal is to add variety and make the game not as static and 'boring' (as much as we love it.)

I am also designing a massive mod called 'Dogs of War' that will use a lot of the concepts I develop for Calradia at War. I will start coding that once I release this mod.

Design Plan
---------------------------------

The mod will be developed in three stages:
1. Initial stage. (Current)

The first stage of the release will focus on building the core I need to do the mod. I will
completely redo the structure of the main armies and add lots of supplementary troops. I will
also tweak some things like the beginning trainer and the first arena area.

The goals of this release are:

A. Revamping army / encounter system.
i) pirate / brigand / slaver troops for less savoury players.
ii) mercenary troops
iii) female sword/amazonian troops
iv) recruitable manhunter and gladiator troops
v) Ymira (trapped in Swadian territory)
vi) 3 gladiator NPCs are joinable once you reach a certain level
vii) Swadian army revamped, 22 troop types now (calvary, skill/equipment based)
viii) Vaegir army revamped, 22 troop types now (foot, power based)
ix) More Swadian / Vaegir encounter types: Foragers, Civilians, Scouts, Riders, Maurauders, Patrols, War

Parties, Foot Armies, and Armies.
x) Fully fleshed out Dark Cultist line.
xi) can recruit from / attack commoners
xii) recruit from prisoners

B. Add lots of troop types and items to fit most players needs.

c. Special new horse 'system' involving many new types of horses:

i) Base class: cheap horses ( mare, gelding, stallion)
ii) Work horse class: for carrying extra items (sumpter, draft, saddle)
iii) Racer class: lightly armoured, ultra fast horses (palfrey - average, steppe - rugged manueverable,

andalusian - fastest horse in game)
iv) Warhorse class: heavily armoured charging horses (hunter - light, warhorse - medium, charger - heavy)
v) Elite class: expensive top of the line warhorses (rouncey - light, courser - medium, destrier - heavy)

(I am looking for new models for the new horses. Thanks!!!!)

D. Tweak / fix items abundance to do a more balanced selection of items on average.

E. Changed troop equipment to be more uniform.

2. Quest stage. (not done)

- Will flesh out the story more, and add new NPC Heros.

3. Special effects / final stage. (not done)

- Will add final game quests and castle / town sieges.

I am also open to suggestions.

Credits
-------------

Main development:

1. sirgrigor - Design and scripting

Others:

Thanks to the entire M&B community for being so open and friendly!!!

1. Leprechaun - Recruiting prisoners scripting
itm_shiny_mail_breaker - Attack farmers and other commoners scripting
2. Winter - Quest scripts and misc help
3. Fisheye - dark cultist and sword sister progression ideas (Band of Warriors)
4. Talak - horses and weapon (halberd/warhammer) models, map icons
5. Chel - horses (not in yet)

Leaving Feedback
-----------------------------------

Since this is a work in progress I value your feedback, especially about : bugs, balance issues, requests and
suggestions.

Currently the mod has no new models. If you have models for scenes, weapons or horses you would like me to
use, please contact me. I will give credit for anything used.

To leave feedback please send me a private message on the main Mount and Blade forums, my user name there
is sirgrigor.

Thanks! I hope you enjoy this mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Het ziet er toch wel interessant uit en anders dan de gewone mod. Ik vind het alleen wel jammer dat ze het realistic combat model niet gebruiken. Dat maakt het geheel toch beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 21:20:
[...]

De 16 euro (!) die je kwijt bent voor een game met oldschool vette gameplay is het wel waard imho, your choice, hier kun je niet zomaar een full version van leechen ergens als je niet helemaal zeker bent of je er voor wilt betalen.
nahja ik probeer eerst ook nog wel ff, :P

vriend van mij heeft overigens een crack gevondenw aarmee hij de "volledige" versie unlocked heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Dat is knap dan, want het is nog in ontwikkeling :+

Maar even serieus, zou het misschien iets zijn om verschillende grote en goede mods aan de startpost toe te voegen? Nu heb je er zoveel dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

hayate666 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:50:
Dat is knap dan, want het is nog in ontwikkeling :+
nahja je snapt wat ik bedoel, dattie verder dan lvl 6 kan komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
ja misschien ff startpost aanpassen.. maar van mij hoeft het niet echt hoor.. we zijn geen marketeers voor het spel en heel veen animo is er niet. dus veel moeite er insteken lijkt me zinloos.

maar een lijst van leuke mods en goede websites is makkelijk te halen van de andere forums, dus dat zou een goede oplossing zijn inderdaad .. die weinig tijd kost :)

..over dat crack gebeuren enzo.. dat is kantje boord met de policy volgens mij :P .. en offtopic bovendien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

ik zeg alleen maar dat iemand die crack heeft :? maargoed genoeg daar over.

ietwat uitgebreide / boeiendere startpost kan geen kwaad, hoeft geen super grafisch iets te worden, maar een lijstje van de echt goeie mods met een korte omschrijving zou geen kwaad kunnen.

die lap tekst die er nu staat is wat overbodig, doe een korte omschrijving end an een link naar de volledige beschrijving.

en eventueel wat nuttige links oid.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 25-04-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
true maar wie is er naast het groepje van 4-5 personen nog actief in dit topic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loona35 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:58:
true maar wie is er naast het groepje van 4-5 personen nog actief in dit topic? :P
Tja, over die startpost. Ik ben maar een prutser hè! Ik heb geen flauw idee hoe je een wervelende openingspost moet maken en dan daarbij ik ga liever een potje mount&bladen in mijn schaarse tijd :)

Het gebruiken van een crack heb ik doorgaans niet zo heel veel op tegen, maar ik weet dat Mount&Blade gewoon ergens in Turkije door ik meen een echtpaar in elkaar wordt gezet. Het enige budget dat ze hebben komt dus uit de betaling van de beta's die mensen kan bestellen. Heel wat anders dan een groot bedrijf die woekerprijzen hanteert en een monopoliepositie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:36
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 15:53:
[...]
Het gebruiken van een crack heb ik doorgaans niet zo heel veel op tegen, maar ik weet dat Mount&Blade gewoon ergens in Turkije door ik meen een echtpaar in elkaar wordt gezet. Het enige budget dat ze hebben komt dus uit de betaling van de beta's die mensen kan bestellen. Heel wat anders dan een groot bedrijf die woekerprijzen hanteert en een monopoliepositie heeft.
[gladijs]
Dus ik mag van jou wel een auto uit de fabriek van ford jatten maar niet uit die van spyker? ;)
[/gladijs]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
..spijkers zijn toch helemaal niet zo duur? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 25-04-2007 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 14:58:
Ik denk dat het gewoon nog even moet aanslaan ofzo. Wat dat betreft ben ik waarschijnlijk te optimistisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
is er eigenlijk iets bekend over de datum dat de nieuwe versie uitkomt van Pirates?

ik zit hem op 751. te spelen maar hij is nog behoorlijk bugged.. wel een erg leuke variant :) .. maar dan kun je ook Sid Meiers Pirates spelen :D (daar zijn sea battles leuker, maar de land/op het schip gevechten zeker niet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58
Ik ben in ieder geval al helemaal verslaafd :)

Rij nu rond met 21 Vaegirs Knights, waarvan het merendeel met een lans rondrijdt. Met één charge van mijn cavalarie is het voetvolk meestal wel uitgeschakeld :) Couched lance damage _/-\o_

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:41:
is er eigenlijk iets bekend over de datum dat de nieuwe versie uitkomt van Pirates?

ik zit hem op 751. te spelen maar hij is nog behoorlijk bugged.. wel een erg leuke variant :) .. maar dan kun je ook Sid Meiers Pirates spelen :D (daar zijn sea battles leuker, maar de land/op het schip gevechten zeker niet..)
Daar geven ze nooit antwoord op. De modders daar worden aardig agressief als je ze vraagt om een releasedate :P Je hoort in ieder geval meestal pas 1 of 2 dagen van tevoren of hij af is of niet. Die mod lijkt me inderdaad ook erg vet, maar ik wacht wel voor de 0.808 versie. Scheelt weer een hoop bugs.
-Klimaks- schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:52:

Rij nu rond met 21 Vaegirs Knights, waarvan het merendeel met een lans rondrijdt. Met één charge van mijn cavalarie is het voetvolk meestal wel uitgeschakeld :) Couched lance damage _/-\o_
Ik vind de Vaegirs wel de leukere side om te joinen. Swadians hebben beter gepantserde soldaten, zodat je buit meer waard is en de gevechten net iets spannender. Ik speel zelf altijd graag met een heavy fighting axe met een Norse schild en Norse helm. Geeft me altijd het idee van een viking te paard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
-Klimaks- schreef op donderdag 26 april 2007 @ 08:52:

netjes hoor :D
.. ook al kasteeltje overgenomen?

.. wat gebeurt er eigenlijk met lance mannetjes als ze unmounten? krijgen ze dan een zwaard? in de training krijg je zelf geen zwaard als je unmount :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
Loona35 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:40:
[...]

netjes hoor :D
.. ook al kasteeltje overgenomen?

.. wat gebeurt er eigenlijk met lance mannetjes als ze unmounten? krijgen ze dan een zwaard? in de training krijg je zelf geen zwaard als je unmount :S
Unmounten eigenlijk nog nooit gedaan, tegenstanders al wel te voet met een lans zien rondlopen... Vogel voor de kat >:) Kasteeltje nog niet naar gekeken, eens kijken waar ik die vind.

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MAar euhm, wat doe je nu eigelijk in het spel? Is het alleen ahck&slash? Als je nou een potje opstart en speelt wat doe je dan zoal in een uur of 2?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op donderdag 26 april 2007 @ 23:42:
MAar euhm, wat doe je nu eigelijk in het spel? Is het alleen ahck&slash? Als je nou een potje opstart en speelt wat doe je dan zoal in een uur of 2?
Tja, het is inderdaad voornamelijk rondrijden/lopen en vijanden neer slaan alleen de wijze waarop dat is nou net hetgeen het spel zo boeiend maakt. Download het eens en speel een potje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:40:
Die blijven als een of andere middeleeuwse slagveld noob met een lans rondlopen en proberen je daarmee te prikken. Helaas voor hun heeft dat net zoveel effect als iemand prikken met een bezemsteel.
Van een reservewapen hebben die ridders nog nooit gehoord :P Nog een reden waarom ik liever de Vaegirs heb. Hun ridders vechten met gigantische bijlen waardoor ze zonder paard hun dikke salaris nog waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
hayate666 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:45:
[...]

Die blijven als een of andere middeleeuwse slagveld noob met een lans rondlopen en proberen je daarmee te prikken. Helaas voor hun heeft dat net zoveel effect als iemand prikken met een bezemsteel.
Van een reservewapen hebben die ridders nog nooit gehoord :P Nog een reden waarom ik liever de Vaegirs heb. Hun ridders vechten met gigantische bijlen waardoor ze zonder paard hun dikke salaris nog waard zijn.
Mmmm, heb wel degelijk wat Veagirs rondrijden met een lans. Nog niet opgelet of ze een ander wapen pakken als ze unmounten, dat overkomt ze niet >:)
Gisteren een groepje Swadian Crossbowmen bevrijdt van een combo van Dark Hunters en die Steppe dingensen. Met een goede lans zijn die Dark Hunters eigenlijk een eitje :P Mijn party bestaat nu dus uit Vaegirs en Swadians. Gaat goed moet ik zeggen.

Is er eigenlijk een mogenlijkheid om een pakpaard mee te nemen ofzo. Moet altijd de helft van mijn buit laten liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Wat is een pakpaard en hoe kom ik er aan?
Wat kan je trouwens doen met vrouwen en refugees? Ik had op het gegeven moment vrouwen op het veld staan. Ik kon ze zelfs upgraden??

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

-Klimaks- schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:17:
Is er eigenlijk een mogenlijkheid om een pakpaard mee te nemen ofzo. Moet altijd de helft van mijn buit laten liggen :(
Verbeter de skill inventory management als je te weinig ruimte hebt. Iedere keer krijg je veel meer ruimte. Gebruik ook gewoon je helden om spullen bij op te slaan. Iets selectiever zijn in wat je allemaal meeneemt helpt ook ;)
pingkiller schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 11:21:
Wat is een pakpaard en hoe kom ik er aan?
Wat kan je trouwens doen met vrouwen en refugees? Ik had op het gegeven moment vrouwen op het veld staan. Ik kon ze zelfs upgraden??
Vrouwen en refugees zijn gewoon soldaten die je niet in een tavern kan rekruteren. Ze zwerven over de map rond en worden regelmatig gevangen genomen door grotere legers waardoor jij ze kan "bevrijden" en als eigen slaafjes inzetten. Je kan ze uiteindelijk opbouwen tot Sword Sisters, wat eigenlijk gewoon heel goede soldaten zijn.

Pakpaarden bestaan niet. Je kan overigens wel om de speed van je leger te vergroten als je veel voetsoldaten hebt een aantal paarden in je inventory houden. Dit hoeven geen dure paarden te zijn, goedkoop en duur heeft hetzelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Klimaks- schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:17:
[...]
Meer meenemen is een skil: inventory mangement ofzoiets. De buit die je meeneemt geldt namelijk alleen voor jezelf en dus niet voor de hele groep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
aha,thanks.
Wat is trouwens de beste manier om een sterk leger te krijgen? Ik ben nu level 7 en mijn leger word vaak afgeslacht, wat dus betekend dat ik steeds ergens moet resten om iedereen weer op full-health te krijgen en weer nieuwe mannetjes te recruiten. Ik weet dat je ze soms kan upgraden,maar dat schiet niet heel erg hard op helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pingkiller schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:59:
[...]

aha,thanks.
Wat is trouwens de beste manier om een sterk leger te krijgen? Ik ben nu level 7 en mijn leger word vaak afgeslacht, wat dus betekend dat ik steeds ergens moet resten om iedereen weer op full-health te krijgen en weer nieuwe mannetjes te recruiten. Ik weet dat je ze soms kan upgraden,maar dat schiet niet heel erg hard op helaas.
zorgen dat je skills hebt zoals die troepen oplap skills hoog zijn, wounds treatment en surgery, etc. en natuurlijk leadership en trainer, dan blijven je troepen 'gezonder', hebben ze minder kans om dood te gaan en krijgen ze meer experience en kan je een groter leger rondslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Ook troepenorders gebruiken tijdens het gevecht scheelt veel. Gebruik hiervoor de knoppen 1 t/m 5 en F1 t/m F5. Zo kun je bijvoorbeeld de boogschutters en voetsoldaten op een heuvel halt laten houden terwijl je zelf alleen met de cavalerie gaat.

Het kan ook helpen door legers aan te vallen die wat gevangenen hebben. Vaak zijn die al erg verzwakt door het eerdere gevecht waar ze de gevangenen genomen hebben en als je wint kun je gratis nieuwe soldaten uit hun gevangenenlijst halen.

[ Voor 33% gewijzigd door hayate666 op 27-04-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
.. training skill (als ie hoog is) werkt iig erg goed. Daarmee krijg je je leger in 2 weken enorm sterk. Maar eigenlijk kun je al veel doen als je zelf +/- lvl 10 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Trainingskill is iets wat ik nog niet echt serieus geprobeerd heb. Misschien iets het iets om aan mijn helden te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hayate666 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:04:
Trainingskill is iets wat ik nog niet echt serieus geprobeerd heb. Misschien iets het iets om aan mijn helden te geven.
Ach, ik doe het meeste toch zelf. Ik heb liever weinig troepen die wat voorstellen dan zo'n kudde van die slome peasants etc. te moeten meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Wat ik zelf meestal doe is dat ik de 2 helden train in hetzelfde wapen wat ik gebruik en dezelfde pantsers en schilden geef. Deze zien er vaak iets anders uit dan waar de rest van mijn leger in rondloopt. Zo krijg ik een beetje het idee van een groepje leiders.

Verder investeer ik zelden meer dan 3 punten in leadership, omdat ik het leuker vind om met een klein legertje een aantal grotere te lijf te gaan. Het brengt je alleen wel in de problemen tegen dark hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
hayate666 schreef op maandag 30 april 2007 @ 15:04:
het heeft ook pas nut als je lvl 4 of hoger hebt in trainingskill.. anders krijg je te weinig XP per dag erbij. Vanaf levl 4 is het 30 XP per dag per manschap ofzo.

..gisteren de Gladiator Mod geprobeert maar die is haast onmoeglijk (of ik ben gewoon heel slecht in vechten, maar dat is toch ook niet zo dacht ik zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Als je een mod met wat actie wilt kan ik je de Mesoamerican Mod erg aanraden. Veel steden die dicht op elkaar liggen met veel vijandige legers en willekeurige bandieten plus een leuk schademodel erin verwerkt. De sfeer is er ook erg leuk in. Er is pas een versie uitgekomen met veel bugfixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Heb ik al eens geprobeert.. die Mesoamerican mod.

Maar ik vind hem al snel redelijk doelloos worden. Als je spanjaard word own je iedereen. Geweer in de handen, te paard en na een eerste schot de rest neer sabellen. Er is niets te doen naast het neerslaan van indianen. Ik heb nog geen elite indianen of grote legers kunnen vinden tenminste. Alleen maar steeds wat kleine eenvoudige legertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Het scheelt wel als je de snelheid van de mod goed zet aan het begin. Gemiddeld of sneller. Het grootste gevecht wat ik daarbij heb gehad was met 45 man tegen 180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
met battlesizechanger dan ofzo? (heb ik nog niet geprobeert...)

maaruh kun je dat dus in de opties veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Je krijgt een snelkoppeling na het installeren waar je het kan instellen. Het is erg simpel en wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
k ga het vanavond ff proberen..

heb wel paar vette units in me groepje nu.. veagir chiefs en veagirs knights... kosten 39g per week, maar dan wel level 25+ kerels :D die meppen wel lekker hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigris
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-07 21:29
Ik heb het gisteren gedownload en gespeeld. Echt een leuk spel om te spelen. Ik heb
het meteen gekocht, dan wordt ik in ieder geval niet gelimiteerd op level 5 (ben nu level 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Het leek me wel wat om er eens wat pics bij de verhalen te posten. De eerste is een willekeurige screenshot van mijn character en zijn helden, maar de laatste vier zijn van een gevecht met 12 manhunters tegen 84 sea raiders en river pirates.

Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2007/05/03-0119224313T.jpg
Even showen!
Afbeeldingslocatie: http://img3.glowfoto.com/images/2007/05/03-0057397907T.jpg
Het prutslegertje wat het gaat opnemen tegen...
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2007/05/03-0120489730T.jpg
...de horde kwaadaardige piraten.
Afbeeldingslocatie: http://img4.glowfoto.com/images/2007/05/03-0122056831T.jpg
Nog maar een good guy over!
Afbeeldingslocatie: http://img5.glowfoto.com/images/2007/05/03-0108073292T.jpg
Zouden die vlekken er ooit nog uitgaan?

De massieve schaal van de gevechten komt pas echt tot zijn recht met de battlesize changer. Ik heb hem zelf tot 200 staan, omdat dat meer dan genoeg is om alle soldaten tegelijk in beeld te brengen die je bij een gevecht kan tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
hoe maak je die screens zo ver van jezelf af? en hoe maak je ze uberhaupt? toch niet met print screen? want dan weet ik niet waar ie de screens laat (kreeg ze niet terug gevonde)

kheb nu aardig leger trouwens, allemaal black knights enzo erin :D

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

Loona35 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:17:
hoe maak je die screens zo ver van jezelf af? en hoe maak je ze uberhaupt? toch niet met print screen? want dan weet ik niet waar ie de screens laat (kreeg ze niet terug gevonde)

kheb nu aardig leger trouwens, allemaal black knights enzo erin :D

..
Met de knop die links van de "1" zit (~) kun je de camera van je af verplaatsen. Vervolgens maak ik een screen met print screen en plak het in paint. Dan hoef je het alleen nog maar te veranderen in een jpeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
^^ ah ok :) dan maak ik er vanavond een paar..

kheb best leuke outfit nu.. ben nu aan het sparen voor een dark knight pakkie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ok, hoe vet is dit :D

Zo gaaf dat er eindelijk een spel is waarin je kan vechten vanaf een mount.

Lekker mannetjes aan je lans rijgen, rondjes om een groepje draaien en er lekker op in hakken, of lekker achterstevoren vanaf je paard schieten op iemand anders te paard. En als je viervoeter dan eenmaal dood is kan je nog lekker tussen een paar rotsen in gaan staan en proberen lui van hun paard te meppen :D

Tis iig de 20 euro nu al waard, en ben nog eens aan de mods begonnen (Pirates lijkt me wel heel vet, vond die in Gothic 2 ook vrij vet)

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666

hayate666

zwaardfetisjist

De ontwikkeling van Pirates is alleen gestopt heb ik gehoord. De modder die eraan bezig was heeft de source online gezet en gezegd dat diegene die het wil het project over mag nemen. Ik vermoed dus niet dat er ooit een complete versie van komt.

Qua mods vermaak ik me momenteel erg goed met Onin No Ran. Er is een faq van online gezet die je uitstekend op weg helpt in de mod. Wat ik nu doe is dat ik met alle helden die je kan rekruteren grote bandietenlegers te lijf ga. Dat zijn dan gevechten van 6 tegen 30 tot 50. Erg leuk om te doen!

[ Voor 42% gewijzigd door hayate666 op 11-05-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een nieuwe update beschikbaar!

Verbeterde graphics,
Siege warfare,
ragdolls

en de mogelijkheid om kastelen en dorpen te veroveren en te plunderen!

Voor de mensen die het spel hebben die kunnen de updates downloaden via het forum van taleworlds. http://forums.taleworlds.net/index.php

De nieuwe update zorgt voor een veel completer en beter spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Gisteren ook maar een serial key aangeschaft.

Ik heb tot nu toe al vrij veel plezier beleefd aan dit spel. Vooral de intense gevechten op paard heb ik nog niet bij een ander spel meegemaakt. En ik heb nu 3 heroes in mijn party van 30

Weet iemand wat de level cap eigenlijk is van vanilla mount&blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Bump.

Versie 0.953 is nu uit en de release date blijft voorlopig staan op september 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Het spel is inmiddels officieel gereleased (hoewel dit nog niet te zien is op de homepage).

Download link:

http://forums.taleworlds....019c7&/topic,45208.0.html
Pagina: 1 2 Laatste