[PC] Mount&Blade

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 78.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:05
Erg leuk spel! Net de trial gespeeld en ik vind hem erg origineel. Wel jammer dat er geen multiplay versie is.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houdt ook de graphical enhancement mod in de gaten. Screenshots zien er goed uit!
(Geen idee hoe goed het werkt en of het goed werkt (of in het geval van GE3, hoe het gaat werken)

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:33

hayate666

zwaardfetisjist

Eindelijk zeg! Ik heb het al een tijdje niet meer gedaan ondertussen omdat er steeds geen nieuwe versie kwam die veel interessants toevoegde. De actieve mod community vind ik nog het beste deel van het spel. Ik kan bijvoorbeeld niet wachten tot de Lord of the Rings mod naar 1.0 verbouwd is.

[ Voor 32% gewijzigd door hayate666 op 23-09-2008 00:03 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ik heb al haast evenveel tijd in dit spel gestoken als in mijn andere all time favorites: Baldur's Gate 2, Deus Ex en Thief 1/2... Het sandbox gevoel stoort me niet, ik vind het fantastisch om galloperend (of nog beter, te voet, omgeven door een bende grimmige Huscarls) de vijand tegemoet te gaan.

Er mag dan voorlopig helemaal geen verhaallijn zijn, de mod community zal daar wel iets aan doen (ik kan niet wachten op een 1.0 versie van de Storymod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik heb gelezen dat je je slaven kunt verkopen in Zendar, maar is dat een plaats want die heb ik niet op mijn world map staan :?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Zendar was de plek waar je vroeger (in eerdere versies) startte, en daar kon je inderdaad slaven verkopen. Maar die stad bestaat niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 19:25
en waar kan je dat nu wel doen? want zit nu de hele tijd met die gevangenen rond te rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Rexcore schreef op maandag 29 september 2008 @ 08:45:
en waar kan je dat nu wel doen? want zit nu de hele tijd met die gevangenen rond te rennen
Dat kan in Tihr ben ik vandaag achter gekomen, dit ligt in het gebied van de Nords normaal gesproken.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Voor wie geinteresseerd is in dit spel:
http://www.direct2drive.c...-Mount-and-Blade-Download
Het is tot 11 Mei 75% goedkoper, 7 euro 50 dus. (Kwam nog 1 euro nog-een-beetje belasting bij op trouwens, toen ik betaalde via Paypal.)

[ Voor 6% gewijzigd door jjwa op 09-05-2009 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel dit spel al sinds 2006, en heb dit topic nog nooit gezien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit spel een tijd terug gedownload en ben er bijna dagelijks mee bezig in de afgelopen week, vind het een zeer vet spel. Het enige waar ik nu tegen aan loop is dat ik persoonlijk al 3 rijken vernietigd heb (mijn bondgenoten hangen een beetje rond in hun kasteel ondanks dat ik al 3x marshall gekozen ben) en er nu nog maar 1 over is die ik zonder veel problemen onder de voet ga lopen. Ik vraag me dus af, whats next? Iemand al zover gekomen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:18

odan

The dark side is within all!

basis spel is leuk. maar wat deze game geweldig maakt zijn de mods. ga daar eens tussen kijken of er wat voor je te vinden is. dat maakt de game vele malen interesanter.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mods als in skin's of als in quests etc?

Skins doen me niets, betere quests zou leuk zijn...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

complete verhaallijnen etc.

volgens mij ook wel eens wat van langs gekomen in dit topic. en anders gewoon ff op het forum van het spel kijken, of ff langs google.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:34:
Heb dit spel een tijd terug gedownload en ben er bijna dagelijks mee bezig in de afgelopen week, vind het een zeer vet spel. Het enige waar ik nu tegen aan loop is dat ik persoonlijk al 3 rijken vernietigd heb (mijn bondgenoten hangen een beetje rond in hun kasteel ondanks dat ik al 3x marshall gekozen ben) en er nu nog maar 1 over is die ik zonder veel problemen onder de voet ga lopen. Ik vraag me dus af, whats next? Iemand al zover gekomen?
Met de standaardmoeilijkheidsgraad is het na een tijdje inderdaad te makkelijk, heb vaak genoeg met 20 man van 400 gewonnen.
Ik speel nu expanded gameplay III met damage to player op normal ipv 1/4 en damage to friend ook op normal.
Dit maakt het een stuk interessanter plus je moet nu dus echt taktieken gaan ontwikkelen en beter gebruik maken van het terrein en orders naar je troepen

Hier is een overzicht van mods
http://forums.taleworlds.net/index.php/board,63.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
oeh dit is een geweldig spel, ik heb het een poosje gespeeld, maar mijn broertjes spelen het gewoon heel de dag als ze kunnen, ik heb een hele poos een crack gebruikt, en daarna de key aangeschaft, vooral de mods maken het echt interessant, de graphics exhangement mods zorgt ervoor dat de meeste crappy textures vervangen worden door aardig betere, net zoals de rest, de meeste buildings zijn er enorm door opgeknapt.
had je ook niet zo'n mod voor meer bewegingen? die was ook geweldig.

een aanrader voor iedereen, het spel is enorm verslavend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Demo gedaan. Ziet er leuk uit en inderdaad verslavend...vooral als je eenmaal over die drempel bent dat je die rondtrekkende bendes allemaal in elkaar kan beuken. :P
Kost helaas 30 euro op Steam dus is blijkbaar gewoon gestegen in 2 jaar tijd? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 00:52:
[...]

Nee geen multi-player gewoon single player dus a la Oblivion/Morrowind/Darklands
Mount&Blade is veel overzichtelijker dan bijv. Morrowind, als ze in M&B zeggen ga naar bijv Curaw, kun je Curaw makkelijk vinden op de kaart, als ze in Morrowind een plaats aanwijzen is het: ga naar het zuiden en daarna het westen, dan weet je niet waar je heen moet omdat er ten eerste niet aangegeven word welke kant het zuiden is, en ten tweede kan je geen kaart van het landschap bekijken om te zien waar je dan precies heen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk voor leuke mods anders eens op www.mountfanblade.com is een leuke site met veel mods en nieuws over de mods. Ben daar forum admin atm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 19:25
De "nieuwe" mount & blade is uit!

Mount & Blade: Warband

Het zou een expansion worden, maar het is een stand-alone geworden MET multiplayer!! :9
Voor €30 staat hij op steam, maar dat zal vast wel goedkoper te krijgen zijn.
Zal hem zelf vanavond aanschaffen, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het topic een tikje gegeven naar Role-Playing Games.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Rexcore schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:51:
De "nieuwe" mount & blade is uit!

Mount & Blade: Warband

Het zou een expansion worden, maar het is een stand-alone geworden MET multiplayer!! :9
Voor €30 staat hij op steam, maar dat zal vast wel goedkoper te krijgen zijn.
Zal hem zelf vanavond aanschaffen, ben benieuwd!
Het viel mij trouwens op dat Warband heel erg lijkt op Age of Chivalry (mod op Half Life 2 dacht ik). Iemand anders dit opgevallen of is dit een complete andere game? Age of Chivalry is trouwens gratis als je Half Life 2 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip, hij is 26 euro via de originele site: Taleworlds.com
+ dan is hij makkelijker te modden ipv. steam versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Speelt iemand dit nog :) ? Zoja, hoe bevalt dit online :9 ?

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderwolf1989
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 00:16
Zeker speelt iemand dit nog (ik)..

Online zijn der maar een paar servers actief meestal. Ligt echter zeer veel aan de modus of het leuk is of niet.. de complete full-out deathmatch is een complete chaos, ben je vaak al dood voor je hebt kunnen aanvallen..

Battle is in principe leuker, maar daar respawn je niet, dus als je dood bent (headshot/'unbalanced' wapens = 1hit kill) kan je de rest van de 5 minuten gaan wachten op de volgende ronde (of wachten tot iedereen van een partij dood is).

Team Deathmatch is hetgeen wat het meeste te zien is, dat is ook wel logisch. Je start ergens op een relatief veilige plaats (elke map heeft verschillende punten waar je team gespawnd kan worden, de veiligste wordt je bij gespawnd), en als je dood gaat ben je in 5/10 seconden terug..

backup pc: http://specs.tweak.to/18016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het online gedeelte moet je apart kopen toch?
Ik heb het al een tijd niet meer gespeeld, offline zit qua storyline te weinig mogelijkheden in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderwolf1989
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 00:16
Je moet er het spel Mount & Blade Warband voor hebben.. Die is standalone, heeft o.a. multiplayer, een nieuwe worldmap, ietsje meer verhaal in de single player e.d. Nadeel is dat de syntax veranderd is waardoor oude mods eerst aangepast moeten worden..

backup pc: http://specs.tweak.to/18016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Mja ik voel er niks voor om dubbel te betalen voor eigenijk alleen maar MP erbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Dat valt dan weer een beetje tegen... had gehoopt op leuke online multiplayer. Kasteel veroveren enzo :P maar dat is toch nog niet zo interessant als ik het zo lees. Singleplayer zou ik het eigenlijk niet gaan spelen.

Even kijken of ik wat leuks kan vinden als alternatief. Heb al een mod gevonden voor HL-2 maar er moet vast nog wel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
ik heb sinds 2 dagen Warband gekocht op steam (geen problemen met mods zelfde loader etc) en bevalt me echt. Is gewoon leuk oorlogje voeren, alleen is het wel pittig met 2 handed te blocken zeg! Ik hoop dat ik het snel onder de knie krijg want dit is echt super gaaf, vooral de duels. In Team deathmatch ben je snel ingelsoten door meerdere tegenstanders waardoor je geen kans maakt hoe goed je ook blocked.

Aanrader! net stronghold maar dan individueel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan

odan

heb de originele al wel, maar ik denk er toch aan om warband ook te halen. ook voor de mods want dat is waar het spel toch op draait offline. maar online lijkt me ook wel erg leuk.

al een tijdje niet meer op het forum geweest maar ik neem aan dat de meeste nieuwe mods voor warbands gemaakt gaan worden en niet compatibel zullen zijn met de oude versie?

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Warband nu 50% goedkoper op steam, 15 euro

[ Voor 153% gewijzigd door Bulls op 26-06-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:18
Sja maar even gekocht voor die 15 Euro vermakelijk spel. Weet iemand nog leuke mods voor Warband ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Ook een tijdje geleden gekocht. Wat kan dit spel verslavend werken zeg. Nog even een siege doen. Nog even achter die lord aangaan om zijn leger in de pan te hakken.

Het is mooi om te zien hoe een koninkrijk groeit mede door jouw acties. Het koninkrijk waar ik in zit heeft oorlog met 3 andere rijken en nog weten we ons hoofd boven water te houden, al is het soms best lastig.

Je merkt ook duidelijk dat je in dit spel verschillende fases hebt. Toen ik begon had ik moeite om bandieten te verslaan met mijn groepje rekruten. Na een tijdje worden je troepen beter en krijg je betere uitrusting. Daarmee weet je weer betere tegenstanders te verslaan. Mijn grootste omslagpunt was toen ik mezelf verbond aan een rijk. Sindsdien doe ik mee aan oorlogen en komen sieges en grote veldslagen regelmatig voor.

Ik heb het online gedeelte een aantal keren gespeeld. Wel leuk maar de balans in wapens en uitrustingen is nog even lastig te vinden. Vooral in het begin wordt je vrij snel neergeschoten door (kruis)bogen. Misschien voel je daarom wel wat meer trots als je uiteindelijk wat langer weet te blijven leven en kills te scoren.

Er zijn nog veel dingen die beter kunnen in het spel (zoals pre-battle instructies aan je troepen, legers splitsen, meer rpg opties) maar dit is eindelijk weer een spel dat inhoud boven uiterlijk zet. Dit is een probleem van de afgelopen jaren waarbij veel focus op graphics ligt terwijl de gameplay secundair is.

Indien hij weer op steam is voor 15 is het een aanrader!

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

• Bulls
Ik speel het alleen maar MP, ff leuk aankloten in DM of Battle doen voor een beetje meer realistische oorlog.

Het is gewoon LARP online :z

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik speel Warband Online met de cRPG Mod.
Je begint als Peasant die niets kan. Dan moet je maar een beetje achter de meute aanlopen om zo XP en gold te krijgen. Nadermate word je steeds sterker en kan je kleding kopen .ect.
En dan speel je veldslagen/siege .ect met zo'n 120 man. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Bulls schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 16:57:
Warband nu 50% goedkoper op steam, 15 euro
Vind dit wel een bump waard:

Mount and Blade; Warband is nu € 5,- op Steam.

http://store.steampowered.com/app/48700/

Voor € 7,50 kan je Mount and Blade én Warband aanschaffen.
Tevens is er een soort sixpack van Warband voor € 29,99. :D

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Hier een trailer van de cRPG mod: YouTube: Mount & Blade Warband - cRPG Mod - Fan Trailer

en nog een mooie video over warband/crpg/strategus. YouTube: Mount and blades warband: Druzhina Faction Intro.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Niet verkeerd. Regular heb ik al. Is multi/Warband de moeite waard?

Single vind ik toch wat karig. Ben lord onder een king en heb een eigen stad en kasteel. Verder zie ik geen mogelijkheden meer dan wat rond cruisen?? (Er zijn nog genoeg volken over maar de enige waarmee we oorlog hebben is al zo goed als veroverd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Ja multiplayer is zeker wel de moeite waard!!
de mods crpg en Mount and Musket: Battalion zijn ook erg goed.

Mount and Musket: Battalion
YouTube: Mount and Musket Waterloo

cRPG: http://forums.taleworlds.com/index.php/board,178.0.html
M&M:B: http://forums.taleworlds.com/index.php/board,179.0.html

hmm western: YouTube: Mount&Blade Warband Western 1866 Mod Gameplay

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Op die avond twijfelde ik nog, volgende dag vergeten. Jammer opzich wel want de Regular vind ik achteraf geen 30 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Is er ook een mod in de Romeinse/Griekse tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het er niet is. Ook heb ik wel verschillende romeinse gear gezien hier en daar op het forum. Kan alleen geen mod noemen welke zich in de griekse/romeinse tijd afspeelt.

http://forums.taleworlds.com/index.php/board,165.0.html

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Speel nu tijdje dit spel maar ik word echt steeds in de pan gehakt! Enigste wat wel redelijk gaat is Archer spelen in de multiplayer. Maar zodra het aankomt op zwaard vechten, 9/10 keer wint de tegenstander.

Nog tips die ik kan gebruiken? Ik gebruik vaak mijn schild als dekking en probeer op het juiste moment te slaan maar dat werkt vaak niet goed :P

Overgens vind ik dit spel super vet! Echt mijn ding :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
ik ga hier eens een klein kickje geven, 3 mei komt er een nieuw deel uit:

Mount and Blade With Fire and Sword

tevens houdt steam op dit moment een aanbieding:

Mount and Blade With Fire and Sword - 13,49 euro
Mount and Blade Complete Pack ( Mount and Blade, Mount and Blade Warband en Mount en Blade With Fire and Sword ) - 15,99 euro

http://store.steampowered.com/app/48720/

op zich een aantrekkelijke prijs voor de mensen die het zouden willen kopen maar altijd te duur vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met nieuw deel bedoel je een expansion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Laatst dit spel ontdekt. Gezien bij een vriend van me.
Wat enorm gaaf zeg! Heb gelijk de complete pack gekocht :P

Ben nu bezig in Fire & Sword, great fun. Ben nog niet ver (legertje van 70 ventjes, beetje caravans sturen, missietjes doen, etc.), ook de main quest ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen.
Maar ik vermaak me enorm, een mooi voorbeeld hoe goede gameplay het wint van slechte graphics :)

Overigens jammer dat de 'Hegemony 268BC'-mod (nog) niet af is. Zou dit spel graag in een mediterrane Romeinse tijd-setting willen spelen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb Fire & Sword aardig ver gespeeld maar ik ben er niet heel erg van overtuigd, vuurwapens zijn opzich leuk maar ik vind Warband toch een stuk leuker, lekker met honderd Swadian Knights op een veel te groot leger afstormen om dan alsnog te zegevieren!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:36:
Ik heb Fire & Sword aardig ver gespeeld maar ik ben er niet heel erg van overtuigd, vuurwapens zijn opzich leuk maar ik vind Warband toch een stuk leuker, lekker met honderd Swadian Knights op een veel te groot leger afstormen om dan alsnog te zegevieren!
Oh, ik ken het nog niet zo goed, wat dat betreft, maar komt vanzelf wel. Al was het alleen maar vanwege de grote hoeveelheid (Warband) mods die ik moet uitproberen :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik vind het t leukst als je ook voor personal glory kan gaan, in je eentje enorm veel kills maken. Met musketten waarbij je zelfs met black armor in twee schoten dood bent is het toch wat minder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Warband gekocht in de steam sale. Geweldig spel, in het begin wel lastig. Ik speel nu native maar iemand die ervaring heeft met mods? Ik zoek voor nu gewoon een mod die veel wapens toevoegt en items, ik hoef nog geen total conversion(dat komt wel). Voor de Floris compilatie mod zag er wel goed uit. Iemand ervaringen ermee? En toevallig nog wat tips voor het begin?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik speel het spel meestal met de Diplomacy mod
http://forums.taleworlds.com/index.php/board,176.0.html

Het is geen total conversion, maar meer een uitbreiding op het orgineel (native)
zoals extra wapen en armor, maar ook meer gesprek opties en dergelijk

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:07
Heb Mount & Blade collectie in de summer sale gekocht. Want het leek wel me geinig:)

Zit nu ondertussen 500 dagen in met Swadia volkomen uitgeroeid, snap eigenlijk alleen niet waarom.

Bij het begin ben ik gelijk het leger van Harlaus gejoined. Terwijl wij (harlaus & ik) zo onze momenten hadden, werden we best de pan in gehakt door Rhodoks en Nords. Binnen 40 dagen Dherim kwijt. Daarna nog voor een dag of wat in ons bezit geweest maar sindsdien is Dherim altijd van de andere facties geweest.

Niet veel later werd zowel Praven als Suno gecapped door Rhodok :-( Binnen 300 dagen hadden we alleen nog maar Tevarin Castle. Onder een andere badass marshal hebben we Praven, Uxkhal en wat andere kleinere kasteeltjes weten terug te veroveren.

Kregen we WEER een andere marshal (Harlaus schijnt elke 3 á 4 dagen een nieuwe marshall te willen :? )
Hadden we ineens klein kasteelje in sarranid gebied.. en Curaw. Meende dat het eindelijk de goede kant op ging.

Maar nee, Rhodkos kondigde de oorlog aan. Binnen 20 dagen hadden we niks meer :D

Nog een paar dagen Tevarin Castle weten te behouden. Mocht niet baten paar dagen later was dat ook groen :P Heb toen mijn vassalage ook maar ingetrokken.

Snap er eigenlijk vrij weinig van. Ben beste buddies met harlaus/Swadia (+100 relatie, mijn persuasion is +5) maar advies aannemen wou die niet. Hij had wel betere dingen te doen.. Had hij ook.. elke week een Feast geven. Ook al werd hij gesieged :F

Vraagje, nu swadia weg is, is Harlaus dan nog wel in de game?

Verder heb ik nu in elke stad een enterprise (behalve veluca) met een gemiddeld totaal inkomen van 6k. Leger van ongeveer 50 Heavy Cavalry, geen fief. Ben Neutraal. Zit te kijken wat ik nu kan doen. Rhodoks joinen als vazal? Of misschien toch maar eigen factie op zetten.

Vind best leuk spelleke al snap ik er qua politiek de ballen niet van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb het eerste spel gratis gekregen via gog paar maanden geleden, super deal.

leuk spel. vrij wereld. beetje domme AI ook op hoogste setting. als je als marshal oproept om de troepen te verzamelen, komt er niemand. als je met 1000 troepen een stad gaat bestormen. dan rennen de lords achter alle caravanen en lords aan die eraan komen waardoor je opeens alleen je 3 dagn durende sieg wapen aan het bouwen bent. en bestormd kunt worden door grote groepen sea raiders bv. ik heb het ingesteld dat alle dieven troepen tot 200 groot zijn en dat ze samenwerken als ze dicht bijelkaar staan.
dan heb je kans dat je besprongen wordt door 600 sea raiders haha oei. je kunt leuke tweaks vinden voor het spel op het forum van talewords. oa permanente bonus voor molen in een dorp. stads oudste en guild master in het menu scherm. slechte party moraal door je companoins uitzetten

ook al heb je een leger van 140 man, je wordt altijd alleen besprongen door dieven in een nachtelijk dorp of stad. en als je meer een leiders setting hebt voor je hoofdpersoon en niet zo goed kunt vechten dan ben je de sjaak.

tja moraal is ook lastig. ook al speel je tactisch zo dat je zo min mogelijk verliezen lijdt en bv bij een sieg je even terug trekt voor een regroep dan keldert je moraal.

ik zoek nog wel leuke mods voor het spel. bijna alles is voor warband, wat ik nog niet heb. dus als er ngo iemand goede mods weet voor het eerste spel, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het beste is om Warband te kopen en dan bijvoorbeeld PoP of Floris mod te spelen. Dat is gewoon een stuk actueler en wordt ook nog up to date gehouden.

Pagina: 1 2 Laatste