Edmin schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:52:
[...]Ik kan je niet helemaal volgen. Ik heb me suf gespeeld op de BG en CGB en de PSP vind ik fantastisch, maar te duur. Dus handhelds en Ed_L bijten elkaar niet. Heb alleen nog wel wat vragen over het aanbod aan games en de houdbaarheid van de handheld.
Misschien moet je eerst nagaan welk soort spellen je leuk vind en daarna kijk je of er genoeg daarvan zijn voor de DS. Heb hetzelfde gehad als jij. Ook bang dat die in de kast zou blijven. Het is niet zo dat ik intensief er mee speel. Maar dat hoeft ook niet. Zelf vind ik puzzelspellen leuk voor een paar minuten. En daarna ga ik weer verder. Het draait om de games die je leuk vind.
Qua prijs vind ik de PSP overigens niet meer zo duur. Als je meer van mooie grafische 3d spellen houdt zou ik voor een PSP gaan. Maar let dan wel op de langere laadtijden van een spel en dat de DS makkelijker in je zak past dan een PSP. Ook dat is belangrijk. Daardoor neem je hem sneller mee en gebruik je hem sneller.
Ik denk dat de DS er voorlopig niet uitgaat. Zo een succes had Nintendo niet verwacht van de DS. En daarom werd er gezegd dat de DS een tussenstap was naar een andere opvolger. Ik denk dat ze dat wel gaan uitstellen. Nintendo is niet het soort bedrijf wat snel met nieuwe opvolgers komt. Hoogstens wat uiterlijke verfraaiing. Het zijn echte uitmelkers bij Nintendo
Wat betreft het aanbod: er komt best wel veel uit. (Overigens ook veel troep. Kijk maar naar gamerankings.com voor beoordelingen.) Belangrijk is of er regelmatig wat uitkomt wat je interessant vind.
Maar goed, als je echt het gevoel hebt dat het niets wordt en/of je kan het geld niet missen dan zou ik het je afraden. Je moet niet in de problemen komen door de aanschaf van een DS en wat spellen. Als je niet strikt op je geld moet letten dan zou je de DS altijd nog kunnen verkopen. En vooral de nieuwste (grafische 3d) spellen zijn best wel prijzig. Dus kijk ook of je het geld wel kan missen. Overigens kan je spellen ook 2e hands kopen.
Ik merk bij jou op dat je toch wel een portable console wilt aanschaffen. Of heb ik dat verkeerd?
Als je het niet weet kun je de aanschaf ook uitstellen. Totdat je in een impulsieve bui alsnog de DS in je handen hebt
Als je krom moet liggen voor de DS zou ik het zeker niet doen.
Kan je het betalen en vind je dat er de voldoende leuke en aansprekende software is dan zou ik het zeker overwegen.