[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste
Acties:
  • 233.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, maar zijn er niet een aantal practice labs/opdrachten/case studies?

Bijvoorbeeld dat je een netwerk moet subnetten met zoveel hosts per netwerk en dat je die daarna ook moet gaan opzetten en dan bijvoorbeeld ook de switches met port-security moet gaan configureren. of dat je bijvoorbeeld op bepaalde serial links PPP moet gebruiken of iets dergelijks.

Nu kan ik zelf wel wat bedenken maar dat is toch niet zo mooi als echte opdrachten die je niet zelf bedenkt.

Ik kan me herinneren dat ik met de discovery hoofdstukken op school wel zulke opdrachten of case studies had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:56:
Bijvoorbeeld dat je een netwerk moet subnetten met zoveel hosts per netwerk en dat je die daarna ook moet gaan opzetten
Even een quote van mezelf:
Whizzer schreef op zondag 21 juni 2009 @ 09:44:
Zojuist kwam ik een link tegen naar een pagina om goed je subnetting skills te oefenen. Omdat ik hier regelmatig lees dat mensen moeite hebben met subnetting, leek het mij wel handig die link hier ook even neer te plempen:

http://faculty.valleycollege.net/rpowell/jscript/subnet2.htm

Even op de "New Problem" button klikken en je opdracht staat voor je!

Enjoy!
Dus dan kun je dat stuk in ieder geval goed onder de knie krijgen zonder allerlei simulatoren.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CCENT!

Bedankt voor de subnet link! ik heb ze elke dag even gedaan en op een gegeven moment had ik bijna geen pen en papier meer nodig :P

De exam was vrij pittig, zeker moeilijker dan de microsoft examens behalve dat de vragen hier teminste duidelijk zijn (geen lange verhalen zoals bij MS).

Toch gehaald met 986 punten dus ik zal toch iets goed gedaan hebben >:)

Ik kwam een stuk of 3 vragen tegen die niet in het ICND1 boek van Odom (Aanrader!) zaten.

In 1 vraag moest je uitzoeken naar welke DLCI de pakket gestuurd zou worden in een frame relay link. hier moest je SHOW FRAME-RELAY MAP voor gebruikien maar dit is nooit verteld (Ik wist het toevallig omdat ik de 4 CCNA discovery modules een jaar of 2 geleden op school heb gedaan).

bij een andere vraag werd gevraagd welke 'TCP/IP layer' protocollen gebruikt worden voor DNS, (UDP en TCP port 53 natuurlijk) maar ik heb hier een comment op gegeven, zouden ze niet layer 4 of transport layer protocollen moeten zeggen?

1 ander dingetje was dat het examen nog steeds uit gaat van maximaal 5 VTY lijnen in plaats van 16 zoals het boek en packet tracer.

Zo, nu eerst 2 weken naar bulgarije om bij te komen en daarna leren voor ICND2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:55

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hey die frame relay had ik ook, wist ik gelukkig te beantwoorden aangezien ik er al wat mee had gespeeld. Vond het wel vreemd om tegen te komen, had dit in ICND2 verwacht. Daar ben ik nu met de voorbereiding bezig, zitten ook nog wel wat lastige dingen in.

Dat VTY gebeuren loop ik ook wel eens tegen aan, los ik altijd op door dan voor de andere waarde te kiezen :P Als ik tijd genoeg heb hoop ik ICND2 eind aug. te doen, daarna nog Security en dan eerst even wat MS zooi halen. Ik vermaak mij dus nog wel even :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar haalt men zijn/haar Cisco certificaten normaal gesproken? Wordt dat via school geregeld of moet je daar zelf achteraan gaan? En wat zijn de kosten van examinering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35
CCNA wordt veel via scholen gedaan. Alles daarboven vaak in het bedrijfsleven gedaan. Kosten van examen valt wel mee 150 Dollar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 16:41:
Waar haalt men zijn/haar Cisco certificaten normaal gesproken? Wordt dat via school geregeld of moet je daar zelf achteraan gaan? En wat zijn de kosten van examinering?
http://www.vue.com/
hier kun je je inschrijven voor een exam, ik dacht rond de 110 euro.

Sommige scholen doen wat met Cisco en/of Microsoft, ik zat op het Nova College in Beverwijk en daar kon ik voor de Microsoft examens 50% korting krijgen (de 72-* examens). bij het Nova en als het goed is nu ook op de HvA werken ze als het goed met de 4 Cisco discovery modules van NetAcad die je moet halen, als je deze gehaald heb kun je als het goed is ook korting krijgen.

Ik heb hier te lang mee gewacht dus ik heb de baas van mijn bijbaantje zijn creditcard maar laten pakken >:) (IT-bedrijfje).

Ik zou zeker even na vragen bij je op school, maar het zal voor 95% uit jezelf moeten komen om achter de 'echte' certificaten aan te gaan want ze zijn niet voor school nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het CCNA zoals het op scholen wordt gegeven is vaak via het Acedemy Program, deze is er sinds vorig jaar in twee verschillende smaken; discovery en exploration. De exploration variant schijnt iets moeilijker te zijn en dichter bij het echte CCNA examen te zitten.

In het Acedemy Program is de CCNA stof verdeelt in vier modules, wanneer je deze allemaal met een 7 of hoger afgesloten hebt kun je gratis een voucher voor het echte CCNA examen aanvragen. Volgens mij is deze voucher goed voor 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:49:
Het CCNA zoals het op scholen wordt gegeven is vaak via het Acedemy Program, deze is er sinds vorig jaar in twee verschillende smaken; discovery en exploration. De exploration variant schijnt iets moeilijker te zijn en dichter bij het echte CCNA examen te zitten.

In het Acedemy Program is de CCNA stof verdeelt in vier modules, wanneer je deze allemaal met een 7 of hoger afgesloten hebt kun je gratis een voucher voor het echte CCNA examen aanvragen. Volgens mij is deze voucher goed voor 50% korting.
Op mijn school maken we op dit moment ook gebruik van de Cisco networking academy, het is inderdaad in vier modules verdeeld. Cisco heeft dit echt goed geregeld moet ik zeggen, goede leerstof met duidelijke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
wel vreemd dat ze bij icnd1 al configuratie vragen over frame relay stellen. In het boek en ook de diverse icnd1 training video's niets van gezien. Pas bij icnd2 gaan ze daar echt op in.

Die cbt en train signal video's vind ik trouwens echt super goed om de stof te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47

Reley

Zoom Zoom

Sinds afgelopen vrijdag ben ik CCNA.
902 puntjes.
begin dit jaar een bootcamp gedaan. De 2 examens erna gezakt :p
Maar nu toch gehaald :)
Veel gehad aan de CBT video's.

* Reley is blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 13:34
Reley schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:56:
902 puntjes.

* Reley is blij!
Gefeliciteerd, heb je nu meer gehad aan de CBT's dan aan de bootcamp?

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste IT gerelateerde certificaat gehaald, CCENT met 902 punten, nu op richting CCNA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Reley schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:56:
902 puntjes.

* Reley is blij!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 20:12:
Vandaag mijn eerste IT gerelateerde certificaat gehaald, CCENT met 902 punten, nu op richting CCNA :)
Van harte! En allebei ook 902 punten, wat een toeval!

Ik heb het CISSP boek inmiddels opengeslagen. Heel voorzichtig maar, geen haast! Wel even een tandje anders moet ik zeggen.

Begin september moet ik trouwens een presentatie over mijzelf gaan geven aan alle eerstejaars op mijn oude MBO opleiding. Zij geven ook de Cisco trainingen, dus volgens mij kan ik me daar aardig uitleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Whizzer, begin aankomend schooljaar heb ik een soortgelijke opdracht, namelijk een week de nieuwe eerste klassers begeleiden. Aangezien Cisco ook in hun vakkenpakket zal zitten, zal ik dat één dagdeel aan ze gaan geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
hallo,

Ik lees verschillende dingen over de kosten van het ccna examen. Ik moet zo'n 250 euro betalen. Daar zal het geld van vue inzitten en een vergoeding voor het examencentrum i presume. Wat is jullie ervaring met de kosten voor dit examen ?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Ik snap even niet helemaal wat je bedoeld... Kosten zijn voor zover ik weet vast en verschillen dus niet per examencentrum. Via PearsonVue kun je ook online je examen boeken, zo doe ik het altijd.

Zojuist even gekeken: 640-802 kost 183 exc, dus 217.77 incl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Whizzer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:00:
Ik snap even niet helemaal wat je bedoeld... Kosten zijn voor zover ik weet vast en verschillen dus niet per examencentrum. Via PearsonVue kun je ook online je examen boeken, zo doe ik het altijd.

Zojuist even gekeken: 640-802 kost 183 exc, dus 217.77 incl
Volgensmij mogen examencentra geen extra kosten in rekening brengen bovenop de vaste pearson VUE kosten. Er zit al een vergoeding voor de examencentra bij die prijs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
aah ok wist ik niet bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Een vraag over (R)STP root bridge en poort election.. De election wordt gedaan middels een prio getal en als tiebreaker het mac-address. lager is beter heb ik geleerd.. dus bij gelijke prio waarden dan wint de gene met het laagste mac-address. Nu kom ik in een oefenvraag iets tegen wat ik niet begrijp. Je moet tussen twee switches kiezen welke de designated poort rol heeft (beide switches zijn gelinkt naar een hub, maar das allemaal niet heel belangrijk). De bandbreedte is allemaal gelijk dus vervolgens ga je naar de bridge id kijken (prio en mac waarden, waarbij de laagste wint). De mac van de ene (ik noem m voor het gemak A) is 0080.8aaa.722a en de switch B heeft mac 0080.8aaa.7227. Het antwoord zegt dat A wint omdat deze een kleiner mac address heeft... Klopt dit wel ? Het MAC address is toch gewoon een hexadecimaal getal.. waarbij het laatste mac cijfer van switch A een a is en dat is toch hoger (10) dan de 7 van switch B....

anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rotty,

Of het oefenmateriaal heeft het mis of je ziet over het hoofd dat ze de priority in de configuratie hebben aangepast

zoiets als.

#spanning-tree vlan 100 root primary
of
#spanning-tree vlan 100 priority 4096

Weet niet welke oefenmateriaal je gebruikt, maar heeft soms ook foutjes

Een Cisco studie forum gaaf.

Heb ccna, ccnp, ccip bgp, ccip qos, ccna security.

Doe altijd iets van 5 x cbt nugget 1 x boek lezen oefeningen maken testexamen echte examen.

Weet iemand waar ik mpls cbt video's kan vinden. bij cbt-nuggets staat deze in de planning voor 1ste kwartaal 2010. (denk dat jeremy met zijn ccie voice bezig is en het nog wel even kan duren).
www.cbtplanet.com heeft hem ook nog niet.

iemand een idee of trainingsvideo's ccip mpls bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

@Skins:

Leuk dat je het IPExpert team gaat versterken! Ben je gevraagd of heb je zelf contact gezocht?

Maar ben je nu ook nog bezig voor je CCIE Security? "No social life?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:58:
Rotty,

Of het oefenmateriaal heeft het mis of je ziet over het hoofd dat ze de priority in de configuratie hebben aangepast
Inderdaad het antwoord was fout... pff gelukkig maar anders had ik niet veel begrepen van het verhaal wat ik geleerd heb... dus vrijdag met vertrouwen naar het examen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 10:27

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Whizzer schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 07:58:
@Skins:

Leuk dat je het IPExpert team gaat versterken! Ben je gevraagd of heb je zelf contact gezocht?

Maar ben je nu ook nog bezig voor je CCIE Security? "No social life?" ;)
Thanks! Ik ben gevraagd.
Net nadat ik geslaagd was voor mijn CCIE SP kreeg ik een mailtje. Toen heeft het een hele tijd stil gelegen en vorige week werd ik weer aangesproken of ik intresse had in een support en development functie.

Functie is erg leuk en het zorgt voor vele voordelen.

Ik 'probeer' te starten met een CCIE Sec studie, maar mijn overfulltime job en met IPexpert ernaast wordt het lastig. Daarnaast probeer ik nog wat sociale dingen te doen, om niet helemaal van de maatschappij weg te raken ;-) Lukt allemaal aardig en ik denk dat het ook nog wel lukt om te studeren. Je moet je tijd efficient gebruiken, als je maar wilt! :-)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Vrijdag dus op voor het examen, heb er wel een vrij goed gevoel over. Ben alleen bang voor de tijd (90 min.?)icm met de hoeveelheid vragen en sims. Ik bedoel een sim met een vraag als herstel full connectivity kan natuurlijk lastig zijn. want dat betekend dat je moet gaan zoeken naar de oorzaak en je invalshoek kan dan bepalend zijn hoe lang je er mee bezig bent... Vandaar ook even mijn vraag; kan je vragen/sims ook overslaan (of mark for review) zodat je later nog terug kan ? En bij het misconfigureren van het een of ander werkt de reload functie in de sim ? Of moet je alle cmd's negaten met "no" ? (om met een schone lei te beginnen).

Een goede tip die ik hier eerder las heb ik wel onthouden: schrijf in de inleiding van het examen je subnetjes eventjes uit.. Dat scheelt inderdaad heel veel telwerk en wellicht foutjes ivm examen stresssss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

Rotty schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:44:
Vrijdag dus op voor het examen, heb er wel een vrij goed gevoel over. Ben alleen bang voor de tijd (90 min.?)icm met de hoeveelheid vragen en sims. Ik bedoel een sim met een vraag als herstel full connectivity kan natuurlijk lastig zijn. want dat betekend dat je moet gaan zoeken naar de oorzaak en je invalshoek kan dan bepalend zijn hoe lang je er mee bezig bent... Vandaar ook even mijn vraag; kan je vragen/sims ook overslaan (of mark for review) zodat je later nog terug kan ? En bij het misconfigureren van het een of ander werkt de reload functie in de sim ? Of moet je alle cmd's negaten met "no" ? (om met een schone lei te beginnen).

Een goede tip die ik hier eerder las heb ik wel onthouden: schrijf in de inleiding van het examen je subnetjes eventjes uit.. Dat scheelt inderdaad heel veel telwerk en wellicht foutjes ivm examen stresssss...
Succes! Met 'het' examen neem ik aan CCNA?
Je kunt NIET terug gaan naar vorige vragen. je kunt volgens mij wel de simulator resetten, zodat alles terug staat als het was. Je kan volgens mij niet een reload geven. Vergeet niet je configuratie op te slaan als je klaar bent (copy run start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Skins schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:39:
[...]

Succes! Met 'het' examen neem ik aan CCNA?
Je kunt NIET terug gaan naar vorige vragen. je kunt volgens mij wel de simulator resetten, zodat alles terug staat als het was. Je kan volgens mij niet een reload geven. Vergeet niet je configuratie op te slaan als je klaar bent (copy run start).
klopt, ccna indeed.... niet moeilijk wel veeeeel.... bedankt voor je tips vooral die laatste, in de haast draai ik die nog wel eens om... copy start run ... beetje zonde van de effort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Als engels niet je moedertaal is krijg je van Cisco 30 minuten extra voor het examen. Hiermee zou je uitkomen op 120 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@skins

Heb je site bekeken indrukwekkend hoor.

Had 2 boeken mpls besteld MPLS and VPN Architectures volume 1 en 2
Vind ze heel pittig als je bijna vanaf 0 begint met mpls

Na je site gelezen te hebben boek MPLS fundamentals besteld en binnen

zal mij benieuwen of het de goudmijn is haha

Heb in iedergeval al wel door dat deze prettiger te lezen is dan die andere 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:02:
@skins

Heb je site bekeken indrukwekkend hoor.

Had 2 boeken mpls besteld MPLS and VPN Architectures volume 1 en 2
Vind ze heel pittig als je bijna vanaf 0 begint met mpls

Na je site gelezen te hebben boek MPLS fundamentals besteld en binnen

zal mij benieuwen of het de goudmijn is haha

Heb in iedergeval al wel door dat deze prettiger te lezen is dan die andere 2
Thanks! Ja ik had ook eerst MPLS & VPN Architectures, maar dat boek is erg losbandig geschreven en onsamenhangend naar mijn idee.

Ik heb binnen het team wat ik nu coach een hoofdstuk uit MPLS Fundamentals als basis MPLS kennis opgegeven en volgens mij slaat het goed aan. Ik vond het in ieder geval een super boek om te lezen, lekker relaxed geschreven.

• BrammeS
Hey skins,

Respect dat je naast je normale job, IPexpert job en je nieuwe CCIE studie nog tijd vind om te posten in de Cisco groupstudy mailinglist. 8)7

Ik heb amper tijd om alles te lezen in groupstudy, laat staan ook nog inhoudelijk te gaan posten.

• Bl@ckbird
  • Niet online
* Bl@ckbird sluit zich aan bij zijn boven buurman.
Top Skins! _/-\o_

ff wat anders:
Via, via.. kwam ik er achter, dat de system engineers van Cisco Nederland een eigen blog hebben.

Zie:
http://cisconl-technology...-van-cisco-nederland.html

Suggesties voor toekomstige onderwerpen zal men ook wel waarderen, denk ik.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotty
Het is gelukt !! met 1000 punten geslaagd voor het CCNA exam.... Ik vond het examen echt vrij eenvoudig. In de meeste gevallen kon je de antwoorden simpel wegstrepen waardoor er in 95 % van de gevallen maar één of hooguit twee logische antwoorden overbleven. Ik had wel heel flink gestudeerd op de stof en dat heeft z'n vruchten afgeworpen. Ik wil degene (volgens mij was het Skins) nog wel even bedanken voor de tip om je subnets even uit te schrijven tijdens de survey voorafgaand aan het examen. Dit is echt een hele goede tip wat je veel tijd bespaard maar ook evt. rekenfoutjes dus doe daar je voordeel mee ! Verder, alle andere ook bedankt voor de vragen en antwoorden hier op dit forum !

CIAO !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

@Skins:

Je EasyVPN op de ASA nog aan de gang gekregen? Zag je noodroep op Twitter, had wel gepoogd te reageren, maar ging niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

Whizzer schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 08:49:
@Skins:

Je EasyVPN op de ASA nog aan de gang gekregen? Zag je noodroep op Twitter, had wel gepoogd te reageren, maar ging niet lekker.
Nee nog niet, het is iets met NAT en ISAKMP denk ik. Om een of andere rede komt fase 1 niet op. Niet echt veel tijd meer aan besteed :-)

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Aha... Duidelijk... Maak je gebruik van NAT-traversal (UDP/4500)? O wacht, fase 1 gaat nog niet eens goed... Wat is de foutmelding die je krijgt?

Verwijderd

Vandaag CCSP SNAF examen gehaald met 943 punten. 64 vragen vond ik best uitputtend.
Kleintje ASA(5505) gekocht om mee te oefenen, maakt het een stuk makkelijker.

Nou ga binnenkort weer lekker MPLS fundamentals verder lezen. :)

Verwijderd

Van mijn nieuwe werkgever moet ik ook CCNA gaan halen. Ik heb in een ver verleden een ccna cursus op school gevolgd, maar deze kennis is nogal verwaterd.
Aangezien mijn collega's mij kunnen helpen met vragen wil ik het zonder cursussen proberen.
Ik twijfel alleen welke boekenreeks ik het beste kan bestellen :X
De Official Exam Certification Guide of de Authorized self-study guide.
Wat zijn jullie ervaringen met deze boeken?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Als je werkgever een partner is, kun je toch een account aan laten maken op de Cisco Partner Selfservice Site? Daarna kun je e-learning doen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
PcDealer schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:37:
Als je werkgever een partner is, kun je toch een account aan laten maken op de Cisco Partner Selfservice Site? Daarna kun je e-learning doen.
Toen ik er mee bezig was waren er nagenoeg geen zaken voor CCNA via de PEC beschikbaar.

Afgelopen weekend voor het eerst eens in mijn BSCI boek gekeken. Doelstelling is rond december examen te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Maak even een account aan op:
http://www.cisco.com/go/learnnetspace
( Dit loopt volgens mij niet synchroon met je CCO account. )

Hier is een forum en content zoals:
https://cisco.hosted.jive...ions/ccna/ccna_exam?tab=2

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik ben sinds kort bezig met ICND2, vind het lastig om door te werken. Erg veel routing spul. Daar doe ik normaal gesproken niet heel veel mee. Komt er veel IP6 op je examen terug?
Nog even doorbijten, ik heb de volgende boeken al klaar liggen (en doorgelezen), Security en Voice. Die zijn zeker interessant.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
sh4d0wman schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 08:54:
Ik ben sinds kort bezig met ICND2, vind het lastig om door te werken. Erg veel routing spul. Daar doe ik normaal gesproken niet heel veel mee. Komt er veel IP6 op je examen terug?
Nog even doorbijten, ik heb de volgende boeken al klaar liggen (en doorgelezen), Security en Voice. Die zijn zeker interessant.
Hier nog de pointers die ik had opgesteld n.a.v. mijn ICND2 examen afgelopen juni :)

Pointers ICND2:
•Veel troubleshooting. VTP, STP ben ik veel tegen gekomen. 1 sim waarin OSPF ge-troubleshoot moet worden. Ken je 'show' commands, vrijwel in elke sim was 'debug' uitgeschakeld, maar ook die zijn handig om te weten. En CDP commands zijn erg handig om te weten
•NAT configuratie is belangrijk. Zorg dat je weet hoe de verschillende smaken NAT moet configureren (Static, dynamic, PAT)
•VLSM ben ik tegengekomen. Aan de hand van het aantal host bepalen welk mask je moet gebruiken, en welke voor point-to-point connecties
•Administratives distances. Hierover ook een paar vragen (2 of 3 geloof ik)
•Zorg dat je weet hoe OSPF en EIGRP werken. Voorbeeld: Kwam een vraag tegen waarin ik een command output voor mijn neus kreeg. Aan de hand hiervan moest ik bepalen om welk protocol het ging. Er stond veelvuldig 'FD' in, toen wist ik gelijk dat het ging om EIGRP
•Frame Relay kwam er ook in voor, hoewel het niet dieper ging dan het uitzoeken welke DLCI voor welke PVC gebruikt werd
•PPP niet zoveel tegengekomen, ken de 'show' en 'debug' commands
•VPN en IPv6 kwamen er helemaal niet in voor. Had vragen verwacht over IPv6 zoals, wat voor smaak IP address is dit (zoals prefix 2000::/3, of FE80::/ etc.), maar niet dus.

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
1,5 jaar nadat ik mijn CCNA gehaalt heb wordt het wel eens tijd om met een vervolg stap te beginnen (had ik eigenlijk liever meteen gedaan maar dat is er niet van gekomen). Ik heb dus nog 1,5 jaar voordat deze verloopt.

Omdat ik nu een tijdje uit het leerproces geweest ben twijfel ik een beetje wat ik als vervolg stap zal nemen. Gelijk aan de slag met het eerste deel van CCNP (ieder deel certificaat verlengt toch je eerder gehaalde certificaten?), CCDP of een CCNA concentration (Security, deze heb ik min of meer in academy vorm als NS1 en NS2 gevolgd maar niet gecertificeerd).

Uiteraard is het dan wel de bedoeling om na 1 van de 2 lagere alsnog CCNP te doen zodra deze is afgerond.

• TrailBlazer
ieder certificaat verlengt je ccna inderdaad.

Vandaag hoorde ik dat ze voor het netwerk in Duitsland een Nexus 7018 gekocht hebben. Lijkt mij wat voorbarig want naar mijn idee is dat ding net te vroeg in de markt gezet.

• BrammeS
Iemand al de het laatste bericht op de ciscopress twitter gezien.

http://twitter.com/CiscoPress

Wedstrijdje show je ciscopress boeken. Er zijn hier vast wel wat mensen die een heel eind kunnen komen. Ikzelf blijf op dit moment steken op 6 boeken.

• TrailBlazer
Ik denk dat ik op zo'n 12-15 boeken zit zal zo eens kijken.

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Mythrill schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:41:
Omdat ik nu een tijdje uit het leerproces geweest ben twijfel ik een beetje wat ik als vervolg stap zal nemen. Gelijk aan de slag met het eerste deel van CCNP (ieder deel certificaat verlengt toch je eerder gehaalde certificaten?), CCDP of een CCNA concentration (Security, deze heb ik min of meer in academy vorm als NS1 en NS2 gevolgd maar niet gecertificeerd).
Voor je CCDP moet je eerst CCDA doen. Beide zijn er droge stof. Daarbij heeft CCDP veel overlap met CCNP. Ik zou eerst voor je CCNP gaan, dan kun je daarna in 2 examens je CCDA en CCDP halen.
BrammeS schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:24:
Wedstrijdje show je ciscopress boeken. Er zijn hier vast wel wat mensen die een heel eind kunnen komen. Ikzelf blijf op dit moment steken op 6 boeken.
Zojuist even gekeken en kom tot "slechts" 21 CiscoPress boeken.. :$ komt wel erg "nerdy" over Merendeel overigens gekregen van mijn vorige werkgever.

• TrailBlazer
Ik kom slechts tot 15 als we even de dubbele eruit halen komen we vast wel een heel eind samen Whizzer. Sowieso kunnen we ook even de collega's vragen en zo tot een bizarre rij komen :p

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

TrailBlazer schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:35:
Ik kom slechts tot 15 als we even de dubbele eruit halen komen we vast wel een heel eind samen Whizzer. Sowieso kunnen we ook even de collega's vragen en zo tot een bizarre rij komen :p
Volgens mij heeft zo ongeveer de helft wel "Routing TCP/IP" Vol I en II. Dus dan heb je al rond de 100 boeken... >:)

Maar wie krijgt dat die 5 uit te kiezen boeken??? ;)

• TrailBlazer
Ik denk wel dat het unieke boeken moeten zijn. Ook betwijfel ik of het helemaal volgens de regels is.

• MonkeySandwich
Whizzer schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:14:
[...]

Voor je CCDP moet je eerst CCDA doen. Beide zijn er droge stof. Daarbij heeft CCDP veel overlap met CCNP. Ik zou eerst voor je CCNP gaan, dan kun je daarna in 2 examens je CCDA en CCDP halen.
Shit, ik zie net dat ik het fout had aangegeven. ipv CCDP bedoelde ik CCDA. Dus eerst CCDA of een Concentration als "opwarmertje" alvorens verder te gaan met CCNP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de twee hoofdstukken van de Networking Academy afgerond. Dat zijn de eerste twee CCNA Discovery hoofdstukken. In principe zou ik een ICND1 examen kunnen doen om CCENT te worden. Maar ik weet alleen niet zeker of die twee hoofdstukken genoeg waren voor ICND1. Heeft iemand tips over wat ik nog zou kunnen leren?
En waar wordt tijdens het ICND1 examen het meeste nadruk op gelegd, subnetting of router sims?

Ik denk zelf namelijk, dat CCNA discovery 1 en 2 net niet genoeg zijn..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raenius
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-08-2021
ICND1 wordt beide veel gevraagd, ook in combinatie met elkaar. Dus ik kan je beide aanraden goed te oefenen, subnetting is uiteraard een must-have skill. Daarnaast kan je uiteraard ook scoren op de puur theoretische vragen (welk kabeltje moet waar / mijn wifi signaal stoort omdat / etc).

http://www.catalogged.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raenius schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:54:
ICND1 wordt beide veel gevraagd, ook in combinatie met elkaar. Dus ik kan je beide aanraden goed te oefenen, subnetting is uiteraard een must-have skill. Daarnaast kan je uiteraard ook scoren op de puur theoretische vragen (welk kabeltje moet waar / mijn wifi signaal stoort omdat / etc).
Ja subnetting is belangrijk, het is vooral veel oefenen. Ik zit op dit moment de verschillende manieren te bekijken hoe een netwerk IP te achterhalen. Ik heb geleerd dat je dat d.m.v. binair omzetten kan uitvinden. Maar in de Cisco Press cd laten ze ook andere manieren zien.

Vraagje; mag er op het examen gebruik worden gemaakt van een kladblaadje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 18:49:
[...]

Ja subnetting is belangrijk, het is vooral veel oefenen. Ik zit op dit moment de verschillende manieren te bekijken hoe een netwerk IP te achterhalen. Ik heb geleerd dat je dat d.m.v. binair omzetten kan uitvinden. Maar in de Cisco Press cd laten ze ook andere manieren zien.

Vraagje; mag er op het examen gebruik worden gemaakt van een kladblaadje?
Jazeker, dat mag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, in dat geval heb ik niet veel te vrezen. Maar het moet wel in me hoofd zitten. Vooral de trouble shooting opdrachten kunnen pittig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
over dat kladblaadje. In het begin krijg je altijd een kansloze survey waar je 15 minuten de tijd voor krijgt. Dit gaat niet af van je examentijd. In het begin schrijf je daar dus alle maskers en dergelijke op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:54:
over dat kladblaadje. In het begin krijg je altijd een kansloze survey waar je 15 minuten de tijd voor krijgt. Dit gaat niet af van je examentijd. In het begin schrijf je daar dus alle maskers en dergelijke op uit.
Ah ok. Maar tijdens het werkelijke examen mag er ook worden geschreven (berekeningen e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
ja tuurlijk Hoewel mijn laatste computer examen al weer 1,5 jaar geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Ik wil graag het CCNA examen halen met zelf studie. Ik twijfel alleen tussen welke boeken ik moet hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar dit boek omdat het een recente publicatie is. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/0/4/7/0/1/0470110082.gif

Heeft er iemand ervaring met dit boek? Of moet ik toch voor deze gaan van cisco press. Deze is van 2004, dat voelt toch niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.bol.com/imgbase0/BOOKCOVER/FC/1/5/8/7/0/1587051842.gif

[ Voor 14% gewijzigd door stimm op 07-10-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Zanniebal schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:13:
Ik wil graag het CCNA examen halen met zelf studie. Ik twijfel alleen tussen welke boeken ik moet hebben. Mijn voorkeur gaat uit naar dit boek omdat het een recente publicatie is. :)

[afbeelding]

Heeft er iemand ervaring met dit boek? Of moet ik toch voor deze gaan van cisco press. Deze is van 2004, dat voelt toch niet goed.

[afbeelding]
Je kunt volgensmij veel beter de Officical CCNA exam certification Libary(ICND1+ICND2) van Cisco nemen.

Daarnaast heb ik veel gehad aan 31 days before your CCNA exam. Deze moet je vooral zien als studie leidraad, waardoor je op een betere manier door de officiele boeken kunt gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
BrammeS schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:33:
[...]

Je kunt volgensmij veel beter de Officical CCNA exam certification Libary(ICND1+ICND2) van Cisco nemen.

Daarnaast heb ik veel gehad aan 31 days before your CCNA exam. Deze moet je vooral zien als studie leidraad, waardoor je op een betere manier door de officiele boeken kunt gaan.
Thanks! Meer mensen die dat kunnen adviseren? Of een andere voorkeur hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Official CCNA exam certification Libary(ICND1+ICND2) Third Edition boeken in huis. Daarin staat alles wat je moet weten voor je CCNA examen, en meer. Ook zitten er CD-roms bij met videomateriaal e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Oke, thanks, heb ze besteld! Inclusief die 31 dagen study guide :)
Ben benieuwd! :D

Nog nuttige tips waar ik aan moet denken, of het meest op moet focussen?

[ Voor 31% gewijzigd door stimm op 07-10-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Je moet kunnen dromen over subnetten. In dit topic heb ik redelijk recent wat linkjes gegeven om dit te oefenen. Goed kunnen subnetten scheelt je veel, heel veel tijd en je hebt meteen behoorlijk wat vragen makkelijk kunnen beantwoorden. Focus daar in ieder geval op.

Voor de rest is het belangrijk het OSI model te begrijpen zodat je het toe kunt passen. Als je weet wat op welke OSI laag speelt, heb je een groot voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
Met betrekking tot het OSI model. Het is niet iets om je mee te pesten maar je hebt er serieus iets aan als je dat goed begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
hey! heb afgelopen dinsdag ook m'n digits gehaald!

[ Voor 6% gewijzigd door Dirk op 18-11-2024 13:42 . Reden: Op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
feli man hoe waren die vragen aan het begin stelde dat nog wat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 15:25:
feli man hoe waren die vragen aan het begin stelde dat nog wat voor?
Dank je wel! Die open vragen waren geen lolletje en psychologisch gezien een aardige last, aangezien ik geen idee had hoe ver die vragen zouden gaan. Ik heb 2 maanden aan me theorie zitten leren voor vier van die vragen en was uiteindelijk weer zo ver dat ik me theorie weer helemaal kon. :)

Het waren vier vragen, 2 vond ik op ccie niveau, 1 van ccnp niveau en 1 van ccna niveau.
Twee van deze vier vragen fout == exit();

[ Voor 13% gewijzigd door zenith op 08-10-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
de helft fout vind ik dan ook wel veel. Hoeveel tijd krijg je daarvoor eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
TrailBlazer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:07:
de helft fout vind ik dan ook wel veel. Hoeveel tijd krijg je daarvoor eigenlijk?
30 minuten max en die zitten al in je 8 uur. Als je klaar bent kun je direct met het lab beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

zenith schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:56:
Gefeliciteerd! En ook nog wel de eerste keer ook. Goed man!

En waarmee ga je het gat opvullen waarin je nu gaat vallen? ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Dirk op 18-11-2024 13:42 . Reden: Op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Whizzer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:38:
[...]

Gefeliciteerd! En ook nog wel de eerste keer ook. Goed man!

En waarmee ga je het gat opvullen waarin je nu gaat vallen? ;)
xbox 360 achievements ofzo....? :P
Ik heb me buro opgeruimd en alles staat er weer netjes bij. Dusch... What's next. Goede vraag. mja....... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door zenith op 08-10-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ccsp moduultje snrs gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skins

Skins

zenith schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 19:48:
[...]

xbox 360 achievements ofzo....? :P
Ik heb me buro opgeruimd en alles staat er weer netjes bij. Dusch... What's next. Goede vraag. mja....... ;)
Gefeliciteerd!!!! Super man. Geen ambities voor een volgend traject? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Gefeliciteerd gozer, respect man. Je bent nu zeker lekker aan het bijkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
zenith schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 14:56:
Verwijderd schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:33:
Vandaag ccsp moduultje snrs gehaald
Congrats allebei, wat waren jullie scores?

Ikzelf ben sinds 2 weken wat serieuser bezig met de studie voor BSCI. Ik moet zeggen dat ik wat moeilijk op gang kom. Kan nog niet echt de motivatie vinden om dagelijks de boeken erbij te pakken.

Los daarvan heb ik volgende week eerst ook nog ITILv3 foundation examen. Zal ik ook nog wel even voor aan de bak moeten vrees ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Dirk op 18-11-2024 13:42 . Reden: Op verzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
CCIE krijg je geen score het enige wat telt is je nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Feli! Ga je nu nog andere cisco certificaten oppakken? Of ga je nu beginnen aan bijvoorbeeld Juniper (das ook erg leuk speelgoed :) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon het zo gauw even niet vinden. Maar momenteel doe ik op school CCNA Discovery 2. Discovery 1 heb ik vorig jaar gehaald. En als ik 2 ook gehaald heb krijgen we de keuze uit Exploration 1 of Discovery 3.
Waar heb ik uiteindelijk het meeste aan ? Ik wil richting Netwerkbeheer / Security op HBO.
Als je exploration hebt, is dat ook nuttig voor bedrijven of moet je dan echt doorgaan met je echte CCNA? We krijgen namelijk ook geen praktijk tijdens de Discovery & Exploration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:30:
Ik kon het zo gauw even niet vinden. Maar momenteel doe ik op school CCNA Discovery 2. Discovery 1 heb ik vorig jaar gehaald. En als ik 2 ook gehaald heb krijgen we de keuze uit Exploration 1 of Discovery 3.
Waar heb ik uiteindelijk het meeste aan ? Ik wil richting Netwerkbeheer / Security op HBO.
Als je exploration hebt, is dat ook nuttig voor bedrijven of moet je dan echt doorgaan met je echte CCNA? We krijgen namelijk ook geen praktijk tijdens de Discovery & Exploration.
Ik snap eigenlijk helemaal niets van die CCNA Discovery en Exploration dingen waar jij het nu over hebt. Ik vermoed dat mogelijke werkgevers datzelfde ook hebben.

Naar mijn menig kun je altijd het beste voor je volledige CCNA gaan. De waarde hiervan is voor een werkgever ook duidelijk. Bovendien is CCNA toch eigenlijk wel het uitgangspunt van iedere andere Cisco certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammeS schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Ik snap eigenlijk helemaal niets van die CCNA Discovery en Exploration dingen waar jij het nu over hebt. Ik vermoed dat mogelijke werkgevers datzelfde ook hebben.

Naar mijn menig kun je altijd het beste voor je volledige CCNA gaan. De waarde hiervan is voor een werkgever ook duidelijk. Bovendien is CCNA toch eigenlijk wel het uitgangspunt van iedere andere Cisco certificering.
Jah ik geloof dat Discovery & Exploration van die modules zijn gericht op studenten. Maar ik weet dus niet echt de waarde van die certificaten. Het is ook net nieuw geloof ik misschien dat je het daarom ook niet kent.
Beetje onnuttig als ik straks die exploration wil halen en vervolgens alsnog het hele CCNA certificaat moet halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
BrammeS schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:55:
[...]

Hier ben ik het mee eens er lopen massa's CCNA'ers rond volgens mij dus als je daar nog onder zit heeft dat nauwelijks nog waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:35:
[...]

Hier ben ik het mee eens er lopen massa's CCNA'ers rond volgens mij dus als je daar nog onder zit heeft dat nauwelijks nog waarde.
Ja maar Discovery of Exploration betekent niet dat je onder de CCNA zit... Ik las net toevallig dat als je alle 4 de exploration de volledige voorbereiding op het CCNA is. Denk dat je alleen dan nog een los CCNA examen moet doen.
Maargoed hebben ook weinig mensen ervaring mee denk ik.. die discovery en exploration

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
@ dmnd en accesspoint: Congrats !

Het schijnt dat Cisco morgen wat routers gaat introduceren.
Nu zou dat best wel eens kunnen kloppen O-) ;)

Morgen is er in ieder geval een belangrijke lancering.

Werk je voor een Cisco Partner (en redelijk wat Tweakers in dit topic hier doen dat), dan kan je alvast kijken
op een partner portal: http://www.cisco.com/go/partnerg2 ( Inloggen met je CCO / Cisco.com account. )

Edit:
Inmiddels is cisco.com/go/isrg2 live.

[ Voor 3% gewijzigd door Bl@ckbird op 20-10-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

@accesspoint: Gefeliciteerd!

Nog mensen trouwens die januari 2010 naar Networkers gaan?

* Whizzer heeft opdracht gekregen om te gaan. Vervelend... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Lol, een weekje naar Barca is inderdaad "vervelend", haha.

Ik ga ook, ga me volgend week inschrijven. Voor de tweede keer achter elkaar. Moet even kijken welke techsessie ik erbij pak. Ben zeer geinteresseerd in de NAM die ik wat vaker wil gebruiken en waar ik geen kaas van heb gegeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
Ik zal het balletje weer eens opgooien bij mijn werkgever. Niet geschoten is altijd mis. 8) Ik vrees echter dat het ook dit jaar weer niet gaat lukken.

En een weekje networkers nu zelf te gaan betalen zie ik nog niet echt zitten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Niet online
Mythrill schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:18:
Feli! Ga je nu nog andere cisco certificaten oppakken? Of ga je nu beginnen aan bijvoorbeeld Juniper (das ook erg leuk speelgoed :) )?
Dank je. Mijn werkgever doet helaas (nog) niks met juniper (wel foundry/extreme/alcatel). Mocht dat zover komen dan lijkt me dat een hele leuke vendor! :)
Ga nu eerst wat andere dingen doen die ik heb opgeschoven :). Ik zit te denken aan CCDP en wellicht ga ik SP volgend jaar doen als de hercertificering eraan komt.

[ Voor 21% gewijzigd door zenith op 27-12-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:15
zenith schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:02:
[...]

dit moet ik wel even overleggen met de directrice@home. ;)
offtopic:
Of zoals een collega laatst meldde: "Ik heb het in het MT gegooid....."
:{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Is een CompTIA Network+ een beetje goede voorbereiding voor dit alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
remysan schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:40:
Is een CompTIA Network+ een beetje goede voorbereiding voor dit alles?
Voor wat precies? Ik ken het exacte curriculum van Network+ niet. Maar als je ambities hebt om CCNA te halen zou ik gewoon op de CCNA stof gaan studeren.

In CCNA zit een hoop networking basics zoals het OSI model e.d. welke waarschijnlijk een heleboel herhaling van stof in Network+ is. Ik neem aan dat de echt specifieke Cisco zaken niet in Network+ wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik heb de boeken van Network+ wel eens gelezen, een groot deel komt wel terug in CCNA en de rest is niet heel spannend. Een connector van plaatjes herkennen is allemaal leuk en aardig maar zodra je ze in het echt gebruikt leer je dat ook wel snel genoeg.

Mijn ICND2 is iets verschoven, mag binnenkort waarschijnlijk eerst gaan verhuizen. Eerst dat regelwerk maar eens doen en daarna de tandjes in ICND2 zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 09:24
Ik heb redelijke kennis wat betreft netwerken heb enig werk ervaring met medische apparatuur in de dicom omgeving maar dit lijkt me andere koek dus wil me voor bereiden.

[ Voor 41% gewijzigd door remysan op 30-10-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht... Ik ben nu net over de helft van het BCMSN boek van Huckaby maar ik moet zeggen dat ik de Flinstones uit de ICND1 en 2 boeken van Odom mis :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Weet iemand hoe pearson/vue omgaat met het cancellen van een examen? Ik ben van plan om in febr/maart een ICND2 examen in te plannen maar moet deze misschien cancellen wegens emigratie. Ik kan op de Cisco site alleen maar vinden dat deze info bij VUE op te vragen is maar daar verwijzen ze weer naar Cisco. Zal er dus waarschijnlijk gewoon overheen kijken ;)

Het gaat mij er om of ze het bedrag dan terug storten of dat je de examen datum+locatie verschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
nee vroeger wel nu ben je gewoon je geld kwijt. Waarom zou je zo ver van te voren je examen boeken? Je moet wel heel veel pech hebben als er niet binnen 2 weken plek is voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Je kon tot 24 uur van te voren je examen omboeken naar een andere vestiging. Weet dan alleen niet of je ook kan omboeken naar een ander land.

Althans, dat kon in de tijd van mijn laatste theoretische examen afgelopen maart ofzo. Zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

sh4d0wman schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:13:
Weet iemand hoe pearson/vue omgaat met het cancellen van een examen? Ik ben van plan om in febr/maart een ICND2 examen in te plannen maar moet deze misschien cancellen wegens emigratie. Ik kan op de Cisco site alleen maar vinden dat deze info bij VUE op te vragen is maar daar verwijzen ze weer naar Cisco. Zal er dus waarschijnlijk gewoon overheen kijken ;)

Het gaat mij er om of ze het bedrag dan terug storten of dat je de examen datum+locatie verschuift.
Emigratie is in de normale consumentenwereld altijd een reden om contracten te beëindigen, ik zie niet waarom het nu niet zou kunnen. Waar ga je naar toe?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste