Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:55:
Volgens mij past je verhaal beter in het topic waar je kunt pronken met je nieuwe aankoop. Het lijkt wel of ik een verkoper hoor. Daarnaast is je post nogal suggestief, omdat het moeilijk is om voor anderen waarderingen te geven aan subjectieve zaken. Daarnaast behandel je een tegenhanger (de P50) alleen op zijn mindere punten en is deze camera niet hetzelfde segment (aangezien geen IS en slechts 3x zoom). Tot slot moet ik zeggen dat ik en dcresource nu niet heel erg te spreken zijn over de iso-perfomance van de A720. Kort gezegd, ik hecht niet veel waarde aan jouw post in een advies-topic.

Kerel, serieus...
Klopt zonder meer, leer lezen. De consument zoekt een camera in bepaalde prijs brackets, en kijkt dan hoeveel specs je voor een bepaald bedrag kan krijgen. (zo gaat het overal op GoT, en hier zou het ineens anders zijn?)
En sorry, maar voor ongeveer dezelfde prijs legt nikon het zwaar af tegen de canon wat betreft specs (en kwaliteit)
Verder bevinden ze zich alletwee wél in dezelfde categorie. Ze hebben namelijk ongeveer dezelfde formfactor, size, gewicht en doelgroep. Niemand gaat categoriën opdelen op basis van heel concrete specs zoals IS. Dan zou de canon en een panasonic superzoom ook in dezelfde categorie zitten

Daarnaast behandel je een tegenhanger (de P50) alleen op zijn mindere punten
Nikon fanboy? Die mindere punten zitten in dermate kritische toepassingen dat positieve punten niet meer ter zake doen. Zoals zeggen: "deze fiets is helemaal geweldig, carbon frame, licht, super deluxe versnellingen, maar het heeft vierkante wielen". En dan iemand aanpakken omdat hij alleen de vierkante wielen aanhaalt.
Ik neem even de review van de P5100 bij de hand (die duidelijk hoger gepositioneerd is, want minstens 120 euro duurder dan de A720IS)
• User interface somewhere between 'quirky' and 'frustrating'
•
Very slow focus and rather sluggish performance overall
• Frustrating manual control mode
Als een hoger gepositioneerde camera hier al last van heeft, wat verwacht je dan van de P50, die qua manual control nog beperkter is. Van al deze puntjes hierboven heeft de canon geen last, dus mag je mij eens uitleggen waarom ik wél de nikon zou overwegen? Omdat ik per se meer wil betalen voor de mindere camera?
En dan haal ik value for money aan. Redelijke iso performance en optische IS voor 200 euro is gewoon een goede deal, dat kan niemand ontkennen. (plus full manual control, optische zoeker, AA batterijen, enz...). Dat nikon voor dat bedrag geen IS kan voorleggen is jammer, maar sorry hoor, dan is dat gewoon geen alternatief. (meer voor dezelfde prijs, zou iedere Nederlander toch als muziek in de oren moeten klinken? Jullie leven gewoon volgens dat credo)
Verder verkoop ik helemaal niets en het kan me ook geen bal schelen wat iemand anders koopt.

Ik kom hier mijn ervaringen en advies neerschrijven in het geval iemand anders er iets aan zou hebben.
Iedereen heeft specifieke wensen voor een bepaalde camera, dat heb ik zelf al veelvuldig aangehaald. Tuurlijk is deze canon geen alternatief voor iemand die een ixus zoekt, wat dacht je nu?

Ik wil alleen maar aangeven dat indien je een eisenpakket hebt welke dat van mij dicht benadert, dat je dan niet
rond deze camera heen kan. En dat je op zijn minst deze camera in de winkel eens zou moeten vastnemen en bekijken als je in dit segment zoekt. Het is een advies, je kan er alleen maar je voordeel mee doen. Een tip, zodat je achteraf geen spijt hebt van je keuze. Is het niets, dan is het niets, fine by me, maar dan heb je op zijn minst dit alternatief overwogen.
En idd, als een camera op zowat elke eis uit m'n 'lastenboek' een voldoende scoort, dan ben ik enthousiast. Ik heb lang gezocht naar een goede camera met AA batterijen, optische viewfinder, enz... Allemaal specs die ik per se wou hebben. (en iemand anders misschien ook?)
En om het nog eens over die iso performance te hebben. Het is goed mogelijk dat dcresource ontevreden was. Daarentegen stel ik vast dat de andere drie grote reviewsites de performance normaal vonden (voor deze klasse), maw zeker niet slecht. Dus gemiddeld tot licht bovengemiddeld. En dpreview, imaging-resource en steves-digicam hebben een grote reputatie op te houden.
We zullen het maar niet hebben over de iso performance van die andere consumer camera's met IS zeker? De panasonics dus? Minstens 100-150 euro duurder voor de gelijkaardige modellen en een ruisbak van hier tot in tokyo. Tja, waarom koos ik alweer voor de canon?
Anyway, een korte ervaring verder kan ik toevoegen dat de user interface erg makkelijk en vlot werkt. Ik had geen moeite om alles te vinden en aan te passen. Veel en goed getunede voorgeprogrammeerde settings (dus gemakkelijk te gebruiken, OOK voor andere, minder technische mensen die deze camera wel af en toe zullen gebruiken)
Kort gezegd, ik hecht niet veel waarde aan jouw post in een advies-topic.
Tja, dat moet jij weten. Het is mijn overtuiging dat de A serie in deze prijscategorie een absolute winner is. En ik mag mijn mening hier neerplempen, net zoals anderen dat doen.
Maar maak je niet ongerust, vanaf nu blijf ik hier weg (mijn camera is immers gekocht) en je zal mijn
goedbedoelde advies niet meer hoeven lezen. Ik blijf bij wat ik eerder gesteld heb, het is hierboven gewoon na te lezen. Wat anderen kopen zal me namelijk worst wezen.