Wow, en jij doet geen enkele moeite om te lezen wat ik zeg. Je wordt gewoon boos en loopt weg, ofzo. Het lijkt wel volledig onmogelijk om met jou te discussieren. Ik geef argumenten, feiten en bronnen en jij wordt boos, beledigt en leest gewoon niet. Doe nou eens je best en geef tegenargumenten als je het niet met me eens bent! Niemand heeft er iets aan als je zonder onderbouwing blijft volhouden 'dat ik alles fout zeg'. Aan de hand van je
onderbouwing en niet je
mening kunnen andere forumleden hun mening vormen. Het boeit niet of jij vindt dat Mars Warrior een Seasonic moet kopen of dat ik vind dat hij een be quiet! moet kopen, hij is geinteresseerd in het waarom, links naar nuttige informatiebronnen, etc. Jij lijkt nergens anders in geinteresseerd dan te zeggen dat ik de foute mening heb.
Maargoed, ik zal me niet verlagen tot jouw niveau en gewoon netjes antwoord geven:
Jazeker wel. Dit wordt in meerdere voedingen toegepast om de efficiëntie bij lage belasting omhoog te schroeven. Het effect kun je in dit plaatje zien:
Je ziet duidelijk twee knikken: bij ~50W is de power factor ruwweg 0.6 wat typisch is voor een schakelende voeding zonder PFC, dan heb je een stukje waarin de PFC controller last heeft van minimum on-time en niet optimaal kan werken, en vanaf ongeveer 90W werkt hij nominaal. Een voorbeeld van zo'n PFC controller is
L6563A, en ik quote:
An interface with the PWM controller of the DC-DC converter supplied by the PFC preregulator is provided: the purpose is to stop the operation of the converter in case of
anomalous conditions for the PFC stage (feedback loop failure, boost inductor's core
saturation) in the L6563 only and to disable the PFC stage in case of light load for the DCDC converter, so as to make it easier to comply with energy saving norms (Blue Angel,
EnergyStar, Energy2000, etc.).
Sinds wanneer ligt Calafornië trouwens in China?
Corporate Address
7F, No. 649-1 Chung Cheng Road, Hsin Chuang C, Taipei Hsien, 242 Taiwan
OK, Taiwan dan. Waar ligt Calafornië?
Dat SuperFlower goede 80PLUS Gold en Platinum voedingen heeft wil niet zeggen dat ze altijd goede voedingen maken. Kingwin plakt alleen maar stickertjes op SuperFlowers en verkoop het dan als hun eigen voeding.
Jep, net als dat be quiet! stickertjes op FSP voedingen plakt. Superflower maakt trouwens al langer knappe voedingen. Het is zeker een kwaliteitsmerk, alleen in retail nog niet bekend.
En waarom soms Delta, ooit van gehoort? Er zijn nog zoveel merken welke zeker het overwegen waard zijn.
Delta is een van de oudste en grootste voedingproducenten. Ik weet niet hoeveel ATX-voedingen specifiek van hun komen, maar je komt ze werkelijk overal tegen. En ze hebben consistent goede kwaliteit. Welke andere ODMs zou jij op hetzelfde niveau als Seasonic willen zetten?
En wat wou je nou met "Enkel afgaande op de merknaam zou ik uiteraard altijd Seasonic boven Protechnic verkiezen" zeggen. Dat Seasonic fans maakt of Protechnic voedingen?
Weiger je m'n correctie te lezen? Ik heb al gezegd: ik bedoel daar FSP, niet Protechnic. .
@M2M: dit is onze natuurlijke discussiemethode. Weinig aan te doen. Elke zoveel weken gebeurt dit. Maar er staat nog wel wat nuttige en relevante info in de posts, dus doe er je voordeel mee!