@Brama: welke PCMCIA sATA controller heb jij in gebruik?
Uit het vorige zuinige server topic waar ik deze vraag eerder vanavond heb gepost:
Uit het vorige zuinige server topic waar ik deze vraag eerder vanavond heb gepost:
Ik heb nu dus een Celeron 2.4 server draaien (win 2000 AS), als domain controller met Exchange. Ik ga gedurende de zomer verhuizen naar Engeland, maar ga dat niet in een keer doen. Ik laat dus mijn oude server draaien, maar wil vast een tijdelijke server gaan draaien. Kan natuurlijk spullen gaan kopen in Engeland, maar dan zit ik snel aan de hoge kosten (>500 euro). Omdat het meegesleept moet worden of in Engeland gekocht moet worden, zat ik te denken aan het gebruiken van een laptop als tijdelijke server. Zuinig, stil, beeldscherm included, en ook nog een reservestroombron/UPS. Ik dacht bijvoorbeeld aan deze goedkope laptop van 499 euro, met 512 Mb, 60 Gb disk en een mooie Pentium M735.
Alleen, zijn laptops wel bedoeld voor 24/7 functioneren? Misschien toch maar losse hardware kopen? Iemand suggesties?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.