[PS3] Aansluiten op DVI?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 16.626 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
@ ParadoXygen : al getest ondertussen met MagicTune ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172314

Anoniem: 150297 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:30:
Sinds kort heb ik een SyncMaster 226BW hier op het bureau opgesteld.
Prachtig ding!!!! Ik wil 1 dezer dagen een PS3 aanschaffen en wil dit scherm op aansluiten op de PS3.Heeft iemand hier ervaring mee,hoe mooi en scherp het is,mag ook vergeleken worden met de 225BW.Of is het echt noodzakelijk om een dure LCD scherm aan te schaffen.Vind het gamen zelfs mooi op een 22 Inch CRT bak,want voorheen kan had ik mijn Xbox360 aangesloten op deze manier.
volgens "opgeduvelt" werkt het perfect (226bw heeft hdcp) of 1:1 pixel mapping werkt weet ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown-ro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 10:19
Ik heb vandaag een sony av-component kabel gekocht, om zo de ps3 op mijn dell 2407 aan te sluiten. Maar ik krijg helemaal geen beeld :? Heb al geprobeerd door de aanknop 5 sec ingedrukt te houden en daarna weer aan zetten hem te forceren de standaardresolutie van de ps3 te gebruiken, maar ook dit lukt niet.

Als ik de ps3 probeer aan te sluiten via composiet dit lukt wel, maar dit ziet er behoorlijk belabberd uit :'(

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen anders ben ik verplicht om op mijn oude crt 4:3 tv te blijven spelen, en heb ik vanmiddag €25 weggegooid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De Dell 2007 doet het ook prima met de PS3. In 720p welteverstaan. 1080i trekt ie niet en 1080p heb ik niet geprobeerd.
Via de instellingen in de monitor uitgerekt, met balken naar 16:9 en 1:1 pixelmapping. Kan allemaal.

@Unknown-Ro. Je hebt de goede ingang op je monitor gekozen neem ik aan ;)
Heel vreemd, want met component moet het altijd wel werken. Zet wel even je colourspace op de PS3 op YUV (als je dat uberhaupt kan instellen).

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
Hoe zo niet? Bang dat je dan iets zou slopen ofzo?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 13:30

lasharor

7 december 2004

flowerp schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:49:
[...]

Dat is de grootst mogelijke onzin die je maar kan bedenken. Net zoiets als stellen dat regio beveiliging nodig is omdat je ander niet meer naar de bioscoop gaat... en dan regio beveiliging op filmen van 20 jaar oud zetten! |:(

Ik kan je op een presenteerblaadje geven dat geen enkele game maker er bezwaren tegen gaat hebben dat jij een video opneemt van hoe je een spel speelt. Dat ik hier eigenlijk op in ga zeg, te zot voor woorden :(

Btw, zoals eerder gezegd verdenk ik Sony niet van het opzettelijk knellen van de consument. Totdat het tegendeel is bewezen denk ik dat ze gewoon stomweg niet bij stil hebben gestaan dat er veel schermen zijn met DVI maar zonder HDCP, en dus de feature in de PS3 om onderscheid te maken tussen games en films gewoon niet toegevoegd hebben. Geen echte onwil, maar meer nalatigheid. Of domheid, hoe je 't wilt noemen.

Lezen er eigenlijk geen mensen van Sony mee op dit forum? Zou wel leuk zijn als iemand even de boodschap kon overbrengen. Onze ex-mod en nog steeds enthousiaste tweaker .oisyn werkt in de gamebranch. Misschien heeft die connecties om de boodschap een beetje helder over te brengen?

Als er niemand wat van zich laat horen beseft Sony natuurlijk ook niet dat er een probleem is.
Wat dacht je van Final Fantasy? De makers( square-enix) zullen echt niet willen dat je zomaar hun fmv's kunt opmenem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

flowerp schreef op zondag 01 april 2007 @ 00:44:
[...]

Hoe zo niet? Bang dat je dan iets zou slopen ofzo?
Haha nee hoor. Gewoon vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown-ro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 10:19
Shiver23 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:50:
De Dell 2007 doet het ook prima met de PS3. In 720p welteverstaan. 1080i trekt ie niet en 1080p heb ik niet geprobeerd.
Via de instellingen in de monitor uitgerekt, met balken naar 16:9 en 1:1 pixelmapping. Kan allemaal.

@Unknown-Ro. Je hebt de goede ingang op je monitor gekozen neem ik aan ;)
Heel vreemd, want met component moet het altijd wel werken. Zet wel even je colourspace op de PS3 op YUV (als je dat uberhaupt kan instellen).
Ja hoor, daar had ik nog wel aan gedacht ;) Maar de monitor geeft gewoon aan dat de ps3 geen signaal stuurt :? En wil best wel die colourspace veranderen maar dat gaat beetje moeilijk zonder beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
lasharor schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:20:
[...]

Wat dacht je van Final Fantasy? De makers( square-enix) zullen echt niet willen dat je zomaar hun fmv's kunt opmenem
En waarom dan niet?

Als je de fmv's al hebt gezien ga je het spel niet meer kopen? 8)7

Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar probeer nou eens logisch na te denken over wat voor functie HDCP heeft, en waarom fabrikanten dat wel willen, en in welke situaties het niet zou uitmaken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Volgens mij is HDCP niet iets wat je eenvoudig aan of uit kunt zetten. Ik heb iig nog nooit apparaten gezien waarvan het signaal in 1x wegvalt omdat het scherm geen HDCP ondersteunt. Volgens mij is het altijd HDCP of nooit HDCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184171

Tja, waar zouden sites als Gametrailers.com, Gamevideos.com, IGN en Gamespot zijn zonder 't gecapturede beeldmateriaal. Net zoals InsideGamer.nl ook redelijk wat gameplaybeelden capturet en op de site zet als filmpje.

Daar hebben de makers vrij weinig problemen mee hoor, is alleen maar publiciteit. Als je filmpjes gaat maken van een hele vroege versie en die op YouTube zet ben je wél de pineut. Maar als het spel uit is, zijn er toch geen geheimen meer en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33
Inderdaad, en anders hadden ze ook moeten zorgen dat je geen games op een niet HDCP tv kan spelen. (Zoals nu met composite,component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:47

Gerco

Professional Newbie

Heeft ons aller Sony (user) eigenlijk al gereageerd op dit, toch wel hotte, issue? In dit topic kon ik er niets over vinden en veel meer dan marketinggebral heb ik er nog niet uit zien komen. Zo'n user heeft pas toegevoegde waarde als hij ook hete hangijzers durft aan te pakken.

Sony user: Wat is het officiele standpunt hierover? PS3 + niet HDCP-HDM/DVI, waarom werkt dat niet en wanneer gaat Sony dit (zeer) ernstige defect aan de PS3 repareren?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91375

Ik vind dit wel langzamerhand een zeurderig klaagtopic worden hoor.

Wie heeft jullie gegarandeerd dat de video output van de PS3 mooi zou werken op 16:10?

Jullie moesten enigszins iniedergeval op de hoogte zijn van een correcte werking op 16:9 aangezien dit al meer dan een decennium een wereldwijde norm is voor televisies.

Daarnaast maken de mensen hier gebruik van een adapter HDMI naar DVI, wat hoogstwaarschijnlijk ook niet helemaal de bedoeling is geweest (anders mocht je er je handen voor in het vuur steken dat PlayStation/Sony zelf ook zo een kabel op de markt had gebracht.

MAW liggen de DVI en 16:10 problemen hier aan Sony en de compatibiliteit / beveiliging van Sony of ligt dit aan een gebrek van informatieverzameling alsvorens je bepaalde hardware (lees:bekabeling en tft monitoren) in gebruik neemt zonder dat je hierover iets leest in officiële handleiding en zonder dat je ervan op de hoogte bent dat deze kabels / schermverhoudingen 100% werken??

Ga toch sparen voor een leuke 16:9 tv of koop een 16:9 monitor, als je zo graag 1:1 mapping wil. Of zoek een 16:10 scherm die aanpasbare resoluties heeft (bakljes). Wedden dat je je huidige scherm in iedergeval voor een aardig prijsje kwijt kan? ;)

Mocht Sony later met een oplossing in de vorm van een softwaretooltje of driver voor 1:1 mapping komen op 16:10 tft monitoren zoals de 226BW, dan is dat heel aardig van Sony, maar ik zie het allerminst als hun verantwoordelijkheid. Microsoft en Xbox zelfde verhaal.

PS AUTOTUNE can Samsung werkt niet op DVI input. (Althans hier niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
@ParadoXygen: Het 16:10 probleem heeft niks met de PS3 te maken, maar meer met de Samsung schermen die door een aantal gebruikers gebruikt worden. HDMI/DVI verloopstekkers hebben daar ook niets mee te maken.. zelfde signaal, ander stekkertje. De grote klacht is dat de Playstation 3 HDCP vereist (of lijkt te vereisen) in een situatie waar het helemaal niet logisch is (gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231193

Hallo,

Zelf heb ik deze monitor, als ik hier een kabeltje voor koop kan mijn ps3 hier beeld op krijgen?

http://www.kieskeurig.nl/...172A0C125717700504C61.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jep, HDMI-DVI kabel en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:19
Mijn ervaring met de ps3 en DVI, ongeveer een maand geleden heb ik ook maar besloten om zo'n zwarte doos te halen. Alleen het probleem was dat onze tv een ''Acer AL2671W/26" LCD TV 1280x768 600:1'' geen HDMI aansluiting had. Dus ik een beetje rond gekeken op internet wat daarvoor de oplossing was.

Daar kwam ik al gouw te weten dat de tv HDCP ondersteuning nodig had anders was het alleen zwart beeld wat je kreeg. Gelukkig ondersteunde de tv deze optie en hoefde ik alleen nog maar zo'n HDMI>DVI kabel te halen.. Alleen kwam toen het volgende probleem, het geluid werkte niet.. Dit eerst geprobeerd op te lossen met de audio kabel van sony en dan in scart aansluiten op de tv maar dat werkte ook niet. Na veel tijd en ellende nog steeds helemaal geen geluid.

Dit dus op het eind opgelost door een oude stereo tower te gebruiken en wahla via deze boxen geluid... pfFF het werkt maar je moet van te voren wel weten wat voor LCD of TV je hebt en hoe je het gaat aanpakken... :D Voor de rest draaide het perfect met deze combinatie, goed geluid en ondersteuing voor 720P en 1080i.

[ Voor 6% gewijzigd door _VooDooMen_ op 05-11-2007 10:41 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:30
DVI ondersteunt ook geen geluid, je zal dus via de analoge aansluiting de audio aansluiting (tulp) ergens op moeten aansluiten. Hier heb ik dat gedaan via een verloop-stekker op de line-in van de PC zodat ik m'n gewone monitor kan gebruiken (Samsung 223bw, 720P, 1080i en 1080P allen gescaled :P).

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 08:25
Ik weet 't, harde kick, maar hier gaat 't om.
PS3 heb ik dus aangesloten op een HDCP tft monitor, de Acer x222w 22' met een HDMI - DVI kabel.
PS3 games en Blu-Rays enzo werken allemaal goed, maar PS2 en DVD's dus niet..
Is hier nogsteeds geen oplossing voor?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

? Wordt er een resolutie gekozen die het scherm niet ondersteund? Misschien heb je upscaling uit staan, waardoor je geen beeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Ik helemaal niet of hij een resolutie kiest. De enige resoluties die aanstaan zijn de HD resoluties. Verder alles ook getest met upscaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Standaard geeft de PS3 het native signaal van de PS2 game of de DVD uit (dus PAL). Als je bij Game Settings de PS/PS2 upscaler aanschakelt en bij BD/DVD settings de DVD Upscaler dan verandert de PS3 de gebruikte resolutie niet.
Ik had hier hetzelfde met een Samsing 226BW, beide scale opties op "full screen" of "normal" en ik had weer beeld.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Sorry, moet de upscaler nou bij beide uit-of ingeschakelt op normal of full screen zijn? 8)7 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Toms_88 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:40:
Sorry, moet de upscaler nou bij beide uit-of ingeschakelt op normal of full screen zijn? 8)7 O-)
Upscaler inschakelen. Om zeker te zijn dat je beeld krijgt zou ik eerst full-screen proberen. De PS2-upscaler kun je ook ingame aanpassen dus dan kun je proberen of normal ook werkt. Normal is overigens een optie die zorgt dat 4:3 spellen niet als 16:9 worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Heb eigenlijk alles al geprobeerd met in en uitschakelen, maar blijf hetzelfde houden.
In het begin lijkt ie wel te zoeken naar het juiste signaal ofzo, dat ie even flikkert, maar daarna gewoon weer steeds de melding dat het niet ondersteund wordt.

Vanmiddag ben ik bij vriendin waar PS3 staat, zal dan even doorgeven hoe alles is ingesteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Toms_88 op 23-01-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Toms_88 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 08:40:
PS3 niet in de buurt staan zeker? :P

Je hebt namelijk de keuze tussen Off, Normal en Fullscreen (en in 1 van de gevallen nog iets van "double") :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Ja inderdaad hebben we daar dus al flink mee zitten klooien. Geluid krijgen we wel, maar dat loopt dus via de andere standaard geleverde kabel.
Resolutie is 1080p en scalen is getest om alle standen van off tot full screen.
Maargoed, vanmiddag ben ik dus bij de PS3 en kan ik tegelijk even kijken.

Wanneer ik PS/PS2 upscalen aanzet krijg ik al gelijk geen beeld meer. Alle scale opties voor DVD kunnen wel ingeschakeld worden, maar nogsteeds speelt hij geen DVD's af.

[ Voor 22% gewijzigd door Toms_88 op 24-01-2008 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb zojuist op het internet wat gevonde, de Xcm VGA box. (hier). Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Omdat het analoog is krijg je iig geen upscaling van je DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Oke, maar wel beeld? Want nu heb ik dus helemaal geen beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178182

Felicia schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:20:
DVI ondersteunt ook geen geluid, je zal dus via de analoge aansluiting de audio aansluiting (tulp) ergens op moeten aansluiten. Hier heb ik dat gedaan via een verloop-stekker op de line-in van de PC zodat ik m'n gewone monitor kan gebruiken (Samsung 223bw, 720P, 1080i en 1080P allen gescaled :P).
ik ga mij in de loop van deze week een PS3 kopen en het samsung 223BW scherm dat ondersteuning biedt voor HDCP (volgens de samsung website toch). In combinatie met de connector voor HDMI->DVI kan ik hierop dus zonder problemen PS3 games spelen? Dat scalen waarvan je spreekt voor de 223BW is dat slecht????

PS: ben op dit vlak van connectoren en kabels etc niet zo goed thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 15:48
Anoniem: 178182 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 00:51:
[...]

ik ga mij in de loop van deze week een PS3 kopen en het samsung 223BW scherm dat ondersteuning biedt voor HDCP (volgens de samsung website toch). In combinatie met de connector voor HDMI->DVI kan ik hierop dus zonder problemen PS3 games spelen? Dat scalen waarvan je spreekt voor de 223BW is dat slecht????

PS: ben op dit vlak van connectoren en kabels etc niet zo goed thuis!
Je kan inderdaad je ps3 erop aansluiten via hdmi>dvi..maar het beeld wordt gestreched wat ik persoonlijk heel lelijk vind. Daarom heb ik zelf ook een 24 inch aangeschaft met 1:1 pixelmapping waardoor je dat probleem niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nis-gens
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-05 01:16
ik krijg binnenkort een ps3.
En nou is mijn vraag of mijn tv (Philips 23pf5321) hdcp ondersteunt(ff uitgevogeld en volgens mij ondersteund ie het) dus zou die hdmi naar dvi kabel werken met nog gewoon goede beeldkwaliteit(1080i hd-ready) dus niet dat het word gestretched of hoe je het ook schrijft zoals in de vorige post staat??

deze hdmi naar dvi kabel bedoel ik

[ Voor 30% gewijzigd door nis-gens op 02-09-2008 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235134

Sinds een week heb ik een professioneel beeldscherm in huis, namelijk de Eizo S2031W.
Mijn playstation werkt met de hdmi to dvi kabel niet.

De foutmelding die ik krijg is dat er een signal error is (FV 50mz die rood knippert). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat je nog kan proberen is de videoinstellingen van je PS3 resetten. Dit doe je door de aan/uit-knop langer dan 5 seconde in te houden met het opstarten.
Je scherm ondersteunt HDCP, dus hij zou gewoon beeld moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Anoniem: 235134 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 02:25:
Sinds een week heb ik een professioneel beeldscherm in huis, namelijk de Eizo S2031W.
Mijn playstation werkt met de hdmi to dvi kabel niet.

De foutmelding die ik krijg is dat er een signal error is (FV 50mz die rood knippert). Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.
Ben je hier nog uitgekomen, Aestiva? Ik heb een zelfde soort configuratie (Eizo met een PS3) en helaas ook exact hetzelfde probleem met de fV 50mz. Het ingedrukt houden van de aan/uit-knop geeft ook geen oplossing. De PS3 piept keurig twee keer, maar daarna krijg ik weer dezelfde melding.

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

Mav21 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:50:
[...]

Ben je hier nog uitgekomen, Aestiva? Ik heb een zelfde soort configuratie (Eizo met een PS3) en helaas ook exact hetzelfde probleem met de fV 50mz. Het ingedrukt houden van de aan/uit-knop geeft ook geen oplossing. De PS3 piept keurig twee keer, maar daarna krijg ik weer dezelfde melding.
Ik had eerst ook wat probjes met mn PS3 van Scart(kutTV :r) naar HDMI/DVI-kabel(Samsung SyncMaster T200 *O*). De juiste instellingen kan ik niet echt herhalen op dit moment (PS3 niet in de buurt) maar het gemakkelijkste is gewoon zowel de scart- als de HDMI/DVI -kabel aan te sluiten en dán pas met de instellingen gaan klooien. De PS3 schakelt nl. na 30sec terug als de beeldscherminstellingen worden aangepast en niet worden bevestigd.

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mav21
  • Laatst online: 06-08-2024
Elvis schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:13:
Ik had eerst ook wat probjes met mn PS3 van Scart(kutTV :r) naar HDMI/DVI-kabel(Samsung SyncMaster T200 *O*). De juiste instellingen kan ik niet echt herhalen op dit moment (PS3 niet in de buurt) maar het gemakkelijkste is gewoon zowel de scart- als de HDMI/DVI -kabel aan te sluiten en dán pas met de instellingen gaan klooien. De PS3 schakelt nl. na 30sec terug als de beeldscherminstellingen worden aangepast en niet worden bevestigd.
Op mijn HDTV werkt het prima via HDMI, maar ik krijg het op mijn Eizo-monitor niet werkend (met een HDMI -> DVI kabel). Op die monitor zitten verder geen scart of tulpaansluitingen, dus ik kan ook niet helemaal terug naar de basis daar. Loop tegen dezelfde foutmelding als hierboven gemeld aan, wat schijnbaar te maken heeft met het 'uit bereik' lopen van de verticale instelling. Best wel hinderlijk...

The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dit topic is nog niet zo oud en de belangrijkste die ik tegenkwam met de Search. Skoptijd dus want ik heb hier een interessante case...

Het recept: hoe krijgen we een PS3 werkend op de volgende configuratie...
De ingrediënten: een Samsung SyncMaster 206BW (geen HDMI, wel HDCP), een ATi Radeon HD4890 die wel DVI-I ondersteunt en HDCP.

De monitor is sowieso aan de praat te krijgen met een PS3, zie bv

Maar nu komt de grap: Google op HD4890 en je ziet dat alles zo ongeveer HDMI ondersteunt. De achterkant ziet er zo uit (2e poort van links = HDMI).

Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.com/screenshots/418x627/2009/05/Sapphire_Radeon_HD_4890_Vapor-X_Anschl_sse.jpg

Mijn XFX HD4890 ziet er ánders uit, uiteraard heb ik weer een kaart die afwijkt :P

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/ati/sapphire/HD4890AT/Rear-big.jpg

En dit vind ik dus vreemd... :? Is het überhaupt mogelijk om een PS3 audio + video via de middelste ingang aan te sluiten (ervaringen gewenst)? En dat is te doen met een enkele HDMI => DVI-kabel tussen PS3 => PC en dan hoeft er niets aparts meer tussen PC en TFT? Ik ben ook niet geheel zeker van het type kabel dat ik nodig heb.

Als iemand me hiermee uit de brand kan helpen, bitte sehr want er is iets met bomen en bos waar ik niet helemaal meer uitkom in m'n eentje, op dit gebied.

Edit: fail..... ligt aan het tijdstip ofzo. Waarom niet gewoon de PS3 direct op de TFT aansluiten? 8)7

In dat geval: HDMI->DVI-kabel nodig én ernaast iets om het geluid mee te rond te krijgen op m'n Logitech X-530. Dat laatste heb ik dan geen idee van hoe ik het aan moet pakken, behalve dan deze relatief onduidelijke post @ zerokill in "Het grote HDMI/DVI - PS3 incompatibilite..."

[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 15-01-2010 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Je moet inderdaad je PS3 direct op je monitor aansluiten, want die HDMI poort op je videokaart is geen ingang maar een uitgang.
Het geluid wordt lastig, je speakerset heeft alleen 3 jackpluggen als ingang (analoog) en je PS3 heeft alleen een digitale uitgang voor 5.1. Je zou wel stereo geluid kunnen krijgen door de multi-av uitgang van de PS3 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
Je kan de standaard meegeleverde videokabel (geel, wit, rood) gebruiken voor het geluid moet je alleen een verloopje zoeken voor de rood & wit naar 3.5 mm zodat je een speakerset kan aansluiten. Zo'n verloopje kan je vinden in een audio speciaal zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arti3007
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb de samsung syncmaster 943BM, gaat deze werken met de DVI of VGA kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

D4NG3R

kiwi

:)

Koop een HDMI to DVI-D cable en het moet werken ja. Een minuut googlen had je trouwens het zelfde antwoord gegeven.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
wat D4NG3R zegt, heb zo m'n ps3 aangesloten op m'n syncmaster T240 dmv een verloopstukje of kabel

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Pagina: 1 2 Laatste