Volgens mij overdrijf je een beetje...kluyze schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:04:
Ik zou er vanaf blijven, zoals je al zegt is er de mogelijkheid dat je stuur blijft vast zitten. Dit is echt niet aangenaam tegen 120/u op de autostrade.
Een printplaat met sleep contacten is niet ideaal, gaat nooit goed werken volgens mij. Sturen doe je redelijk dikwijls en in 2 richtingen, dat gaat dus verslijten, ook gaan de delen van de banen die niet veel gebruikt worden misschien aangetast worden. Zit je dan telkens je stuur open te halen om de contacten terug zuiver te maken en zo ... niet ideaal dus.
Tevens ben je dan illegaal bezig tenzij je het laat keuren wat niet zo evident is met losse kabels ertussen en een printplaat, ik weet het niet. Als je nu zegt van "Maakt niet uit, dat controleren ze toch niet", misschien niet maar wat als je ooit iets aan de hand krijgt (al dan niet hierdoor) en ze komen er bij uit? Wat als dan je verzekering zegt wij betalen niks uit omdat je zelf dingen aangepast hebt? ...
Ik zou dus voor de veilige (misschien duurdere) oplossing kiezen. Een standaard kit of iets dergelijks, of er niets aan doen.
Moet ik even kwijt, is niet tegen de TS of zo bedoelt, er zijn al vaker dingen als dit voorbij gekomen. Aanpassen van bepaalde dingen is gevaarlijk, je zegt morgen toch ook niet: "mijn opa zijn pacemaker werkt niet meer en een nieuwe is te duur, kan ik die zelf herstellen?" Ik wil alleen zeggen dat voor een amateur het soms beter is om ergens van af te blijven.
Maar; als het niet anders kan gaan er wel andere schakelaars in ja... Maar liever niet natuurlijk... Ik zie verder niet echt een gigantisch gevaar ofzo... Zelfs als je de kabels direct om de stuurkolom heen legt... (Die trek je waarschijnlijk wel kapot...)
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 20-03-2007 19:16 ]