[Ervaringen] BTO 17W24+ en BTO 15W25+ Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.748 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

MMaster23 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 02:30:
Mensen ik heb een paar vragen, hopelijk kunnen jullie antwoorden!

- Hoe zit het met de geluidsproductie (ventilatorgeluid dus) van de notebook? Wanneer hij opstart / in windows ligt de idlen / wanneer hij flink staat te stampen.
Fan is tijdens opstarten even te horen daarna amper, bij full load uiteraard ook maar het valt zeker mee.

- Hoe warm word de notebook?
Niet overdreven warm, in ieder geval een stuk minder warm dan mijn vorige notebook die werd echt heet, deze hooguit wat lauw warm. Warmte wordt in ieder geval goed afgevoerd.

- Is de notebook stevig? (Flext hij?)
Stevigheid is uitstekend, een stuk beter dan de gemiddelde Acer.

- Heb je een 9-cell batterij, zoja stoor je eraan dat hij uitsteekt?
Nee ik heb een 6-cell omdat ik geen uitstekende batterij wilde.

- Waar heb je hem gekocht?
Bij BTO zelf.

- Hoe lang was de levertijd toen?
5 Weken.

- Heb je een hybride hdd en/of Intel Memory gekozen?
Een 160 GB Seagate 7200 rpm schijf en Robson (voor als ik ooit over ga op Vista)

- Vind hem hem zelf te zwaar/lomp/log?
Dit is een perfecte maat, 14" vind ik te klein en 17" te groot, hij moet nog wel portable blijven.

- Opmerkingen over het scherm?
1680x1050 mat is gewoon super, en was ook een van de voorwaardes die ik stel aan een scherm, glare vind ik echt verschrikkelijk.

hartelijk dank!
@DMP.cc hierboven: Een 160GB 7200rpm is retesnel en relatief goedkoop, ik heb geen ervaring met hybride schijven :)

[ Voor 3% gewijzigd door LZF op 21-08-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog steeds niks gehoord van de greef...

Jullie wel?? ze zouden deze week binnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

heb nog wat gegoogled ... als jij grote bestanden wil overzetten is die hybride met 5400rpm langzamer maar in respondse time van programma's & games is die hybride sneller...

[ Voor 8% gewijzigd door DMP.cc op 21-08-2007 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je Vista gebruikt ja, XP kan er niks mee :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:
En nog steeds niks gehoord van de greef...

Jullie wel?? ze zouden deze week binnen komen...
:( ik heb vanochtend gebeld.
Nu schijnt de zending met laptops 'kwijt' te zijn. Moet eind van de middag ff terugbellen, dus begin van de avond kan ik meer info posten.
Hopelijk worden ze terug gevonden, kijk je toch ook niet ff overheen lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wtf dat meen je niet dat ze kwijt zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:45:
Wtf dat meen je niet dat ze kwijt zijn!!!
Ze zijn gevonden hoor!!

Kreeg net reactie op mijn mailtje..

De greef verwacht ze morgen binnen van de importeur, dus vrijdag danwel zaterdag kan ik hem ophalen!!

Eindelijk!!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:38:
[...]

Ze zijn gevonden hoor!!

De greef verwacht ze morgen binnen van de importeur, dus vrijdag danwel zaterdag kan ik hem ophalen!!

Fijn om dat te horen. Had dit weekend al zo veel mogelijk vrij gehouden hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

CLB schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:29:
Als je Vista gebruikt ja, XP kan er niks mee :)
hybride HD kan je ook onder XP gebruiken omdat het een hardware matige toepassing is in de hardschijf zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom lees ik dan overal dat Hybrid HD's alleen icm Vista werken... Heb je 'n bron!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:38:
[...]

Ze zijn gevonden hoor!!

_/-\o_ Ik had het ook gehoord jah.
Ben blij dat die van mij wordt uitgeleverd, aangezien er maar ongeveer 60% geleverd kan worden t.o.v. de hoeveelheid die besteld zijn. Het schijnt nu echt serieus moeilijk te worden om WSXGA(+) te leveren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik een Azerty toetsenbord in een 17W25+ laten steken? Ik heb het hier dus niet over de 17W24+ (om alle misverstanden te vermijden) 8)7

Ik kijk nu juist ff op de site van BTO en daar is alles nu aangepast qua toetsenbordconfiguratie. Alles in orde dus, het is bestelbaar :o :9

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

CLB schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:28:
Waarom lees ik dan overal dat Hybrid HD's alleen icm Vista werken... Heb je 'n bron!?
Hybride is de hardwarematige, en dus OS-onafhankelijke, variant van ReadyDrive. Beter gezegd, ReadyDrive is de softwarematige variant van een hybride harde schijf. Bij een hybride hdd zit de 'Robson' of 'Readydrive' of 'Readyboost', hoe je het allemaal ook wil noemen, gewoon geintegreerd in het schijffie zelf en dat werkt dan op elk besturingssysteem. Alleen Robson/Intel NAND werkt alleen in Vista.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Mijn laptopvoeding adapter word bij mij erg warm. Zo warm dat je hem liever niet vasthoud.

Hoe is dit bij jullie het geval?

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Dat wachten op een laptop valt ook niet mee zeg 8)7 |:(

• mux

mux

99% efficient!

Cave_Boy schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:12:
Mijn laptopvoeding adapter word bij mij erg warm. Zo warm dat je hem liever niet vasthoud.

Hoe is dit bij jullie het geval?
Zelfde. Ca. 60 graden, dit is geen probleem. Ik heb ettelijke tientallen adapters en nog geeneen is doodgegaan aan warmte, de meesten die wel stukgaan doen dat hoogstens omdat de fuse door is en een heel enkel gevalletje van exploding caps is geconstateerd. Ze zijn over het algemeen gemaakt op een bedrijfstemperatuur van 90 of 135 graden, vandaar dat ze ze ook kunnen afsluiten en geen koeling nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@ ssj3gohan, Ah ok. Vond namelijk vrij gek omdat mijn ouders eenzelfde lijkende config hebben alleen dan 17 inch en daar word die niet zo warm. Die kun je gewoon blijven vasthouden.

Ben met mijn domme hoofd vergeten ene extra voedingsadapter te bestellen (wel zo makkelijk op 2 plekken stroom te hebben). Weet iemand waar ik zo'n adabter kan bestellen. Heb er een aantal gezien maar die doen het alleen al je dara ook je computer bij hebt besteld.

Ik heb mijnes bij Computer Pirates en die reageren maar niet op mijn mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je kunt gewoon een universele 19V 90W (wattage mag hoger, niet lager, voltage moet hetzelfde maar dat is ook gewoon altijd hetzelfde behalve bij heel excentrieke modellen) kopen, bijvoorbeeld van trust, sweex, no-name. De ervaring is dat het weliswaar je gemiddelde troep is, maar als je de adapter niet continu hoeft op te rollen en mee te nemen is dat prima. Er komt geen slechtere kwaliteit stroom uit dan bij de 'echte' merken ofzo.

Kijk vooral rond naar de goedkoopste exemplaren, ik heb destijds nog wel eens voor €20 een compal adapter op de kop kunnen tikken, sindsdien krijg ik ze regelmatig gratis bij kapotte schermen e.d., maar dat komt meer door de natuur van mijn hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey gasten,

Heeft er iemand een probleem met de sleep/hybernate functies in Vista?
Als ik in Sleep ga of Hybernate kom ik er niet meer uit, dan moet ik resetten (Uit/Aan) om weer te kunnen werken...
Heeft het te maken met de HD die ik heb? Daar zit dat FlashCache memory in...

Alvast bedankt voor antwoord!

EDIT: Wat er gebeurd is dat de HD opspint en er is enige HD activiteit, echter het scherm blijft zwart...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat het aan je videokaart-drivers ligt. Ik had dit probleem ook met mijn asus, dit is verholpen door de 163.15 of 163.44 driver te gebruiken. Je kunt ze het beste downloaden bij laptopvideo2go.

Let wel, ik heb een asus. Maar het zou geen probleem moeten zijn, mijn asus heeft ook een 8600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je TTT ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

ssj3gohan schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:13:
[...]

Hybride is de hardwarematige, en dus OS-onafhankelijke, variant van ReadyDrive. Beter gezegd, ReadyDrive is de softwarematige variant van een hybride harde schijf. Bij een hybride hdd zit de 'Robson' of 'Readydrive' of 'Readyboost', hoe je het allemaal ook wil noemen, gewoon geintegreerd in het schijffie zelf en dat werkt dan op elk besturingssysteem. Alleen Robson/Intel NAND werkt alleen in Vista.
Ik ga toch voor de 7200rpm (heb de greef vandaag gebeld voor order change), diverse reviews (die ik vandaag toch pas ben tegengekomen) tonen aan dat hybride (nog) geen verbetering bied tov. normale HD... de echte killers worden de SSD maar dat duurt toch nog wel ffen voordat die mainstream zijn (of überhaupt goed beschikbaar)

bronnen:
http://www.tomshardware.c...based_hard_drives_cometh/
http://www.tomshardware.c...about_hybrid_hard_drives/
en http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3067

[ Voor 11% gewijzigd door DMP.cc op 24-08-2007 19:18 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

DMP.cc schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:16:
[...]

Ik ga toch voor de 7200rpm (heb de greef vandaag gebeld voor order change), diverse reviews (die ik vandaag toch pas ben tegengekomen) tonen aan dat hybride (nog) geen verbetering bied tov. normale HD... de echte killers worden de SSD maar dat duurt toch nog wel ffen voordat die mainstream zijn (of überhaupt goed beschikbaar)

bronnen:
http://www.tomshardware.c...based_hard_drives_cometh/
http://www.tomshardware.c...about_hybrid_hard_drives/
en http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=3067
Seagate's Momentus 7200.2 schijven zijn werkelijk onovertroffen, goede keuze!

SSD's zijn nog geen serieuze schijven, je kunt ze maar heel beperkt gebruiken want flashgeheugen slijt in de loop van de tijd, en een stuk sneller dan harde schijven. Bovendien zijn laptophardeschijven van zichzelf al veel betrouwbaarder dan 3,5"ers. Dus, momenteel nog geen optie, dan blijft alleen de 7200rpm over he :)

(en ja, ik heb een 5400rpm, centenknijper als ik ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

even een vraag:

heb vandaag mijn gnote binnen gekregen, alles geinstalleerd, alles doet het, behalve de videokaart. Kan namelijk geen COD2 spelen, als ik het spel wil opstarten geeft hij aan dat DiirectX niet goed is.. heb van alles geinstalleerd maar het lost het probleem niet op... kan iemand helpen?? of een link geven naar de juiste drivers die bij jullie wel helpen?

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Wat zijn de specs van je GNote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T7300 2,0 Ghz
2 GB RAM
8600M GT

Nog meer weten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

15,4 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nu zo ver gekregen dat het spel wel opstart, alles doet het ( van cod2). Maar als ik in de game zit zie ik grijs beeld, op compas en tab toets en granaten na..

iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Laatst online: 03-08 11:36
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:23:
Heb het nu zo ver gekregen dat het spel wel opstart, alles doet het ( van cod2). Maar als ik in de game zit zie ik grijs beeld, op compas en tab toets en granaten na..

iemand een oplossing??
Je moet naar multiplayer options gaan en dan staat het op auto en dat moet je veranderen in directx7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om bij de 15w25+ de webcam aan te zetten, dus bijv niet in msn maar gewoon met een programma? is mij nog niet gelukt,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
@ hierboven: Jup , er staat een programma op de bijgeleverde dvd waardoor je gewoon in windows je webcam kan laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

Flapmo

and back is gigi!

Hm net mijn laptop binnen, nu wil ik voor ik vista installeer even partities aanmaken. Alleen heb ik natuurlijk geen floppy-drive en ik ben mijn externe floppy drive vergeten. Iemand een idee of er iets als partition magic is die Bootcd's heeft ipv diskette's? Of hoe gaat dat tegenwoordig? Of is enige oplossing dan toch een externe floppy drive :/.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Flapmo schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:08:
Hm net mijn laptop binnen, nu wil ik voor ik vista installeer even partities aanmaken. Alleen heb ik natuurlijk geen floppy-drive en ik ben mijn externe floppy drive vergeten. Iemand een idee of er iets als partition magic is die Bootcd's heeft ipv diskette's? Of hoe gaat dat tegenwoordig? Of is enige oplossing dan toch een externe floppy drive :/.
De windows of linux setup cd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

hehe ik kwam er achter ja. nooit geweten. Daar gaat me geek status :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
De Greef belde net over m'n laptop met wat opmerkingen van bto, shock protection bij de schijf van 160 gb was niet leverbaar en volgens hem ook overbodig. Daarom dus de normale variant gekozen. Daarna het bedrag verrekend. Morgen wordt de laptop in elkaar gezet en dan heb ik hem met 1-2 dagen binnen :)
Vrij snel dus (2 weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen:

- Hoe krijg ik windows aero aan ?? Heb Premuim maar windows Aero doet het niet...

- Programma voor de webcam start niet op, weten jullie waar dat aan ligt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Je aero staat in je "Appearance settings" als je deze niet kan vinden kan je ook gewoon via help naar Aero gaan zoeken en dan kom je er wel :). Kwestie van aanzetten dus :p.

(rechtermuis op bureaublad -> personalisation -> window and color appearance (-> eventueel classic linkje aanklikken) -> vista aero. )

Tweede --> al geinstalleerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Flapmo op 28-08-2007 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapmo schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:21:
Je aero staat in je "Appearance settings" als je deze niet kan vinden kan je ook gewoon via help naar Aero gaan zoeken en dan kom je er wel :). Kwestie van aanzetten dus :p.

(rechtermuis op bureaublad -> personalisation -> window and color appearance (-> eventueel classic linkje aanklikken) -> vista aero. )

Tweede --> al geinstalleerd?
Aero is gelukt, Thnx!!

Dat programma doet het gewoon niet, heb de drivers geinstalleerd van de cd die erbij zat..

Gewoon de setup.exe Dan wil ik het programmatje openen maar dan gebeurt er niks.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ssj3gohan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:08:
[...]

Seagate's Momentus 7200.2 schijven zijn werkelijk onovertroffen, goede keuze!
Nou, geef mij maar de Hitachi 7K200 :+

http://www.storagereview.com/HTS722020K9A00.sr
http://www.barefeats.com/rosa05.html
http://www.barefeats.com/rosa06.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Fujitsu shows better overall performance and quicker access times, while Samsung's drive offers 50% higher capacity and lower energy requirements. So, which one should the real enthusiast go for? If you're looking for maximum performance, there is no way around the MHW2160BJ, as it even surpasses Seagate's Momentus 7200.2 with higher transfer rates and better energy efficiency. For maximum performance for desktop replacement PCs, I'd go for the Fujitsu drive at this time, because additional storage can be added via external storage devices. The mobile user should rather go for the Samsung HM250JI, because it offers almost comparable performance, but has the capacity reserves you might need on the road.
http://www.tomshardware.c...d_or_capacity/page10.html

wel gek dat ze de 200gb versie niet noemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Gisteren trouwens bij informatique een offerte opgevraagd voor de 171-W25+ (zelfde als de bto 17W25+) met wat vraagjes erbij of het zonder tv-tuner kon etc.
Krijg ik gewoon de standaard offerte zonder dat ze die vragen beantwoord of verwerkt hebben, nou dan niet hoor, zoeken we wel verder bij de concurrent :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
klein vraag over die laptop sleeves, iemand nog een tip voor een sleeve die goed past voor een bto 15w25+ met 9 cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Ik heb de 15.4" sleeve van case logic, past mijn 15w25+ goed in, met 9 cell accu. Ruim zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Laatst online: 27-03-2008
Ik heb een Crumpler 17"w sleeve gekocht. Past de 15W25+ met 9 cells netjes in!

Wel nog een technisch vraagje...De Intell Matrix Storage Manager (wat doet dat ding eigenlijk?) Zegt dat het stuurprogramma niet juist geinstalleerd is. Heb dit volgens mij niet apart gedaan maar gebeurt tegelijkertijd met Turbo Memory (welke wel juist geinstalleerd is). Iemand een idee hoe ik dat kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens zijn bios geupdate? Ik heb momenteel versie 1.07 n 1.10 is al uit.

http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91/Bios/

Het lukt me alleen niet om de bios update uit te voeren. Ik brand de files eerst op een cd en start daarna opnieuw op hij gaat dan wel iets proberen te installeren alleen het mislukt steeds. Is er iemand die me hier mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundll.exe
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoi, Ik heb na dit topic gelezen en gevolgd te hebben ook besloten een 15w25+ aan te schaffen bij de Greef. En tot mijn verbazing was deze vanmiddag al binnen! (nog geen 2 week levertijd!)
Maargoed. Ik aan de slag met windows XP cdtje in de hand: komt die met de melding dat er geen hardeschijf gevonden kan worden! In het bios wordt ie wel netjes herkend (Fuijtsu 160GB)

Wat nu? heb ik speciale drivers nodig ofzo? Alvast bedankt!

EDIT:
Sorry laat maar. Eventjes googlen leidt mij naar een ander BTO topic:
Verwijderd in "[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+)..."

[ Voor 16% gewijzigd door rundll.exe op 29-08-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

PieterPan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:22:
Ik heb de 15.4" sleeve van case logic, past mijn 15w25+ goed in, met 9 cell accu. Ruim zelfs
Op dit bericht net in Utrecht een case logic 15"4 tas gekocht. Hopen dat dat ook past met 9cell. Was een impuls aankoop toen ik voor een audio kabel in de mediamarkt stond. Mag anders gewoon terug brengen. Post vanavond nog wel even of het past. Woon zelf in Delft en tot uurtje of 21.00-22.00 hier in Utrecht bij het dinnetje O+.

//edit
De beloofde edit, hij past! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 30-08-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
De laptop is vanavond bezorgd, heerlijk ding, vista staat er nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb last van vervelende haperingen met de 15w25. Bijvoorbeeld als ik aan het surfen ben dan freezed de laptop af en toe even, ook bijvoorbeeld de visualisatie van muziek bij media player freezed om de zo veel seconden, heel vervelend dus. Ook heb ik de hele tijd cpu peaks tot 20% op het moment dat het systeem hapert. Harde schijf knippert bijna niet als dit gebeurd. Ook komt die 20% cpu usage niet voor bij de processes, het komt dus ergens anders vandaan.

Iemand een idee?

Heb alle drivers en software geinstalleerd, verse vista installatie. Ook het afspelen van HD films gaat stotterig, met verschillende codecs en spelers..

dit is idle bij mij:
Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/4256/untitledyt9.jpg

update:
heb alle programmas die opstarten uitgeschakeld en nu zijn de haperingen weg, eens kijken wel programma het is..

probleem opgelost, het was het bestand epmworker.exe van de sony file manager die aan het bitchen was. Dan start ik de file manager maar handmatig..

zie ook Y0ur1 in "[XP] Windows reageert zeer traag*"

[ Voor 37% gewijzigd door Y0ur1 op 31-08-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Freezen niet, maar de hdd lijkt wel een beetje... langzaam als je performance verwacht waardoor buffer underruns in winamp vrij vaak voorkomen. Verder gaat alles eigenlijk vrij geweldig, vooral gezien ik vrij vloeiend kan videobewerken vanaf de laptophdd op 1680x1050+1280x1024. Wow.

Weet je zeker dat je laptop niet in spaarstand staat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit bericht juist geplaatst is maar ik ondervind enkele problemen met mijn aangekochte laptop van BTO 15W25+.
Er is een bijgevoegd programma 'smart tracing' en die vindt soms mijn ingebouwde webcam niet en soms wel. Waar kan dit aan liggen?
Ook de bijgevoegde remote (afstandsbediening) lijkt geen connectie te kunnen maken met de laptop. Bluetooth is weldegelijk enabled en de batterijen zijn niet plat.

Verder was er een RGB kabel bijgevoegd bij de laptop. Nu vraag ik me af of ik op mijn laptop PS2 kan spelen? Dus gewoon het scherm van de laptop gebruiken. Zou handig zijn voor op kot.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
@ hierboven: Heb je de webcam wel juist geïnstalleerd? En over de afstandsbediening. Deze werkt namelijk niet via bleuthoot, maar via infrarood. De driver hiervan vind je op de bto dvd, genaamd CIR.

Edit: Ik zie net dat die CIR driver enkel voor vista beschikbaar is, bij xp staat deze er niet bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Marcoos op 01-09-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb gewoon een CIR driver hoor... 801 kB. KLIK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb een vraag over het scherm van de BTO.
Hoe is de kwaliteit van het scherm en waarom gebruik BTO geen glans scherm
De meeste merken hebben een glans scherm
Ik wil een BTO gaan kopen, maar heb eigelijk niet veel gehoord van deze laptop.
Hoe is de kwaliteit van deze laptops vergeleken met bv asus, hp enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:43:
Hallo

Ik wil een BTO gaan kopen, maar heb eigelijk niet veel gehoord van deze laptop.
Hoe is de kwaliteit van deze laptops vergeleken met bv asus, hp enz.
de basis is asus, verder meer waar voor je geld door de prijs.
Scherm is super, resolutie ook top (1680x1050) en gelukkig geen glans scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcoos schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:16:
@ hierboven: Heb je de webcam wel juist geïnstalleerd? En over de afstandsbediening. Deze werkt namelijk niet via bleuthoot, maar via infrarood. De driver hiervan vind je op de bto dvd, genaamd CIR.

Edit: Ik zie net dat die CIR driver enkel voor vista beschikbaar is, bij xp staat deze er niet bij.
Bedankt voor het snelle antwoord !
De webcam lijkt nu in orde met de driver vanop de cd geinstalled.
Maar voor de remote zegt hij dat ik de meest recentste driver heb. Ook heb ik een andere remote getest en die geeft ook geen effect. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ok, het complete topic gelezen... 8)7 Vreemd genoeg niks voer de 15W14 gezegd, maar het lijkt me toch hier te horen.

Nu zit ik met het volgende dilemma/keuze:

www.informatique.nl: inNote 154-X91
- Intel T7300
- 4GB geheugen
- X3000 256MB
- 160GB 5400rpm
- 802.11a/g/n
- Bluetooth
- 1177 euro

Of van www.computerpirates.nl de BTO 15W14
- idem, behalve:
- 1GB Turbo Memory
- X3100 256MB
- 2.0mpx webcam
- 1284 euro

Als dit de enige verschillen zijn is het die extra 100 euro niet waard volgens mij, of scoort de BTO beter wat betreft duurzaamheid/afwerking/design of zie ik iets over het hoofd? En heeft de inNote btw een ingebouwde webcam?

En dan wellicht het belangrijkste: kan een leek al die drivers installeren? Het enige wat ik heb gedaan is de pc fomatteren en WinXP installeren, maar nooit iets met drivers gedaan... En toevallig ergens een tutorial of iets dergelijks hierover, want ik kan maar weinig vinden...

Mijn dank zal groot zijn! :*)

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Goh, om de webcam en turbo memory hoef je het niet te doen hoor. Het klopt trouwens waarschijnlijk niet dat de een een X3000 heeft en de ander een X3100, ze horen gelijk te zijn (namelijk een X3100). Intel heeft maar één grafische chip in 965GM namelijk....

Ik zou de informatique nemen, maar ik ben bevooroordeeld ;) Vanwaar de 4GB RAM trouwens? En waarom een 5400rpm'er? (oh wacht, hadden we het daar al niet eerder over gehad? was jij dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
Kan iemad even EMSC.dll uploaden.
Als de laptop opstart vraagt ie daarom maar kan het nergens vinden op internet.

Verder zit ik met een koelingsprobleem denk ik.
Na ongeveer 3 uurtjes achter de laptop schiet de temperatuur ineens omhoog.
Naar ongeveer 70-75 graden. Alles wordt traag en er valt vrij weinig te doen.
Dit is niet eenmalig en gebeurt iedere x na ongeveer 3 uurtjes.
Verder hoor ik wel de koeling maar er gebeurt vrij weinig.. temperatuur blijft hetzelfde en er verandert weinig aan. Resultaat: Ik kan wachten tot ik een ons weeg want de temp gaat niet omlaag.
Waarna ik de laptop gedwongen moet uitschakelen en dan 5 minuutjes later weer kan opstarten, tijdens het opstarten begint het even kort te blazen en als het opgestart is dan is de temperatuur weer normaal ongeveer 50graden.
Linksbovenin mijn toetsenbord voel ik de frisse lucht omhoog komen. Links achter de laptop voel ik eens best wel warme golf lucht naar buiten komen.

Kan het zijn dat er iets kapot is? Of kan ik ergens instellen dat de koeling de hele tijd blijft draaien. Want na 3uurtjes moet je toch ook gewoon kunnen blijven werken met een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
ssj3gohan schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 20:02:
Goh, om de webcam en turbo memory hoef je het niet te doen hoor. Het klopt trouwens waarschijnlijk niet dat de een een X3000 heeft en de ander een X3100, ze horen gelijk te zijn (namelijk een X3100). Intel heeft maar één grafische chip in 965GM namelijk....

Ik zou de informatique nemen, maar ik ben bevooroordeeld ;) Vanwaar de 4GB RAM trouwens? En waarom een 5400rpm'er? (oh wacht, hadden we het daar al niet eerder over gehad? was jij dat?)
Nee, dat was ik niet. en ik heb ook niet echt veel ervaring/verstand van deze zaken. Maar als ik het zo bekijk is 2GB al een jaar lang redelijk standaard op de markt. Ooit (nog een jaartje max. denk ik) zal het 4GB worden. En aangezien ik nog steeds mijn eerste pc van '99 heb en nooit een laptop heb gehad wil ik het meteen goed doen... Maakt die 7200rpm trouwens werkelijk merkbare verschillen?

Maar is er een verschil tussen de BTO en Informatique wat van belang is, of moet ik gewoon op de specs en prijs afgaan? Met een 7200rpm worden de prijzen btw respectievelijk 1203 euro en 1342 euro.

Maareh...:
En dan wellicht het belangrijkste: kan een leek al die drivers installeren? Het enige wat ik heb gedaan is de pc fomatteren en WinXP installeren, maar nooit iets met drivers gedaan... En toevallig ergens een tutorial of iets dergelijks hierover, want ik kan maar weinig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
Delete deze post, mods.

Ging iets mis met het quoten/inloggen.

[ Voor 94% gewijzigd door XxdutchXx op 02-09-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
Stormbringer schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:27:
[...]
Nee, dat was ik niet. en ik heb ook niet echt veel ervaring/verstand van deze zaken. Maar als ik het zo bekijk is 2GB al een jaar lang redelijk standaard op de markt. Ooit (nog een jaartje max. denk ik) zal het 4GB worden. En aangezien ik nog steeds mijn eerste pc van '99 heb en nooit een laptop heb gehad wil ik het meteen goed doen... Maakt die 7200rpm trouwens werkelijk merkbare verschillen?

Maar is er een verschil tussen de BTO en Informatique wat van belang is, of moet ik gewoon op de specs en prijs afgaan? Met een 7200rpm worden de prijzen btw respectievelijk 1203 euro en 1342 euro.

Maareh...:
[...]
4GB is vrij veel hoor..
Verder moet je in je achterhoofd houden dat 2x 2GB 667 is en 2x 1GB 800 Mhz.
En wat betreft die hdd 7200rpm kost niet superveel extra dus als je dat kunt missen.
Dat prijsverschil is wel heel groot voor 7200 ipv 5400 (140euro)
Of je bedoelt BTO en informatique? Dat is omdat ze er vanuit gaan als ze lage prijzen maken dat er kwantitatief meer verkocht wordt. Waardoor er uiteindelijk meer winst wordt gemaakt.

Het goed willen doen kost altijd geld. Ooit budget vastgesteld op 1000euro toen bto ontdekt en er 1200-1300 euro van gemaakt. En uiteindelijk 1560euro uitgegeven.

Zo heb ik de max garantie en pixelgarante genomen. Die pixelgarantie kun je alleen bij DeGreef krijgen en dat kan ik je alleen maar aanraden 35,- is niet heel erg veel op een laptop van deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF

LZF

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:43:
Gelukkig gebruikt BTO/Compal matte schermen voor de 1680x1050, dat was juist één van DE redenen voor mij om deze BTO aan te schaffen. Ik haat glare/glans schermen. Dat de meeste merken glare schermen hebben wil nog niet zeggen dat het beter is, naar mijn idee is het meer een hype maar goed, iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. :)
Maar later dit jaar gaan ze naast mat ook glare aanbieden wat ik er uit heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
welk programma gebruiken jullie om de temperaturen van cpu en hdd bij te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
XxdutchXx schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:15:
[...]

4GB is vrij veel hoor..
En wat betreft die hdd 7200rpm kost niet superveel extra dus als je dat kunt missen.
Of je bedoelt BTO en informatique? Dat is omdat ze er vanuit gaan als ze lage prijzen maken dat er kwantitatief meer verkocht wordt. Waardoor er uiteindelijk meer winst wordt gemaakt.

Het goed willen doen kost altijd geld. Ooit budget vastgesteld op 1000euro toen bto ontdekt en er 1200-1300 euro van gemaakt. En uiteindelijk 1560euro uitgegeven.

Zo heb ik de max garantie en pixelgarante genomen. Die pixelgarantie kun je alleen bij DeGreef krijgen en dat kan ik je alleen maar aanraden 35,- is niet heel erg veel op een laptop van deze prijs.
Hmm... ok, bedankt! Ik zal maar verder gaan peinzen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 16:45
XxdutchXx schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:14:
@Pieler
Al gelukt met touchPad?
Fantastisch leuke laptop alleen touchpad is werkelijk een ramp.
Onder touchpad zitten al 2 knoppen ,, volgende/terug/bevestigen je weet wel.
Maar in de touchpad zit ook een klikfunctie om te bevestigen/aan te klikken niet alleen bewegen van de cursor.
Want ik wil weten hoe je hem uit kunt zetten, liefst helemaal maar met alleen de klikfunctie uit ben ik ook al tevreden.
(moet er nu een stukje papier over leggen als ik een spelletje speel :( Dat lijkt me niet de bedoeling.. ;)
De meegeleverde drivers uninstallen en deze erop zetten:
http://www.synaptics.com/support/drive.cfm

Als je dan naar de opties van je muis gaat heb je een synaptic deel erbij, hier kan je touchpad uitschakelen.

Het is misschien een beetje moeilijke oplossing maar het voldoet voor mij aangezien toch altijd een losse muis erbij gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens nog iemand problemen met de FlyTV Express mini TV-tuner?
Ik krijg hoegenaamd geen ontvangst met de bijgeleverde antenne. Ik zit momenteel in Delft.
Ik heb de nieuwste RC van MediaPortal met bijhorende TV server reeds geïnstalleerd.
Wanneer ik zoek naar kanalen, vindt hij niets.

Moet ik iets speciaal instellen of werkt die antenne gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
pascalheister schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:01:
welk programma gebruiken jullie om de temperaturen van cpu en hdd bij te houden?
Tat van intel voor de cpu temps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:46:
Trouwens nog iemand problemen met de FlyTV Express mini TV-tuner?
Ik krijg hoegenaamd geen ontvangst met de bijgeleverde antenne. Ik zit momenteel in Delft.
Ik heb de nieuwste RC van MediaPortal met bijhorende TV server reeds geïnstalleerd.
Wanneer ik zoek naar kanalen, vindt hij niets.

Moet ik iets speciaal instellen of werkt die antenne gewoon niet?
De antenne is niet van zo super kwaliteit, ikzelf ontvang namelijk maar 2 zenders via de antenne, en deze hebben dan ook nog eens een hoop ruis. Via de kabel daarentegen heb je wel goed beeld en ontvang je gewoon alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcoos schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:14:
[...]

De antenne is niet van zo super kwaliteit, ikzelf ontvang namelijk maar 2 zenders via de antenne, en deze hebben dan ook nog eens een hoop ruis. Via de kabel daarentegen heb je wel goed beeld en ontvang je gewoon alles.
OKE, heb net ontdekt dat het 'antenneke' magnetisch is (en zeer straf nog ook ;) ). Aan mijn gietijzeren bureaulampvoet gemonteerd is de binnenhuisontvangst in Delft schitterend te noemen.

UPDATE:
Ik krijg blijkbaar wel de zenders in een lijst, maar alle kanalen zijn scrambled. Ik kan er dus nog steeds niets mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een paar dagen ook van mijn mooie laptop kunnen genieten. Ik heb er na een lange tijd kloten eindelijk Vista en XP in dual boot erop kunnen zetten. Alles doet het prima en ik ben er superblij mee, maar er is echter één vaag probleem. In Windows XP (PRO SP2) sluit windows gewoon af mét en zonder accu aangesloten. In Vista (Business) blijft hij echter hangen als je hem afsluit zonder accu aangesloten. Rond het moment waarop het scherm zou moeten afsluiten na "Shutting down..." freezed het scherm, blijven de lampjes branden en er is geen harde schijf activiteit. Mét stroom sluit hij gewoon normaal af. Als ik Vista in safe mode opstart, dan kan hij ook gewoon afsluiten zonder aangesloten zijn op het stroom.

Diverse zoekacties via google en diverse forums leiden tot meer van dit soort problemen die meestal met een driver uninstall/ update opgelost kan worden. Ik heb een aantal drivers geprobeerd te uninstallen van apparaten die ik er zelf op heb aangesloten zoals een muis etc., maar dit helpt allemaal niet. En aangezien de drivers allemaal van de cd afkomen, móet dit wel goed zijn toch?

Ik heb geprobeerd de drivers voor de batterijen te updaten, maar volgens Vista zijn er geen betere. Ook heb ik geprobeerd Smart Battery te uninstallen, aangezien ik ergens had gelezen dat een third-party power management programma problemen kan geven. Dit hielp helaas ook niet.

Wat de videokaart betreft heb ik de Compal-drivers van de website geprobeerd, van cd en 162.18 van laptopvideo2go. Telkens bleef hij weer freezen bij het afsluiten, ook zonder nvidia drivers geïnstalleerd.

Ik heb mijn BTO afgelopen maandag opgehaald en deze kwam met BIOS versie 1.10. In sommige topics werden dingen als Vista's power management en ACPI genoemd. In de BIOS kan ik geen ACPI settings vinden, is dit normaal? Het lijkt alsof er veel te weinig opties zijn in de BIOS. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

XxdutchXx schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:15:
[...]

4GB is vrij veel hoor..

Ehm, laat mij hier even bij opmerken dat er weliswaar 800 MHz spul in de BTO wordt gestopt, maar dat dat alsnog op 667 MHz loopt wat de meerwaarde volledig niks maakt... Ik zou eerder voor 4gb gaan, heb je de komende jaren geen last van te weinig geheugen (en dat is klacht nummer één bij elke pc zo ongeveer) en kun je momenteel je lol op (werkelijk: twee games en vegas NLE tegelijk volledig in het geheugen draaien, heaven is my laptop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

LZF schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:29:
[...]

Gelukkig gebruikt BTO/Compal matte schermen voor de 1680x1050, dat was juist één van DE redenen voor mij om deze BTO aan te schaffen. Ik haat glare/glans schermen. Dat de meeste merken glare schermen hebben wil nog niet zeggen dat het beter is, naar mijn idee is het meer een hype maar goed, iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. :)
Maar later dit jaar gaan ze naast mat ook glare aanbieden wat ik er uit heb begrepen.
En dan komen de mensen er achter dat glare spiegelt.. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ssj3gohan schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:09:
[...]
Ehm, laat mij hier even bij opmerken dat er weliswaar 800 MHz spul in de BTO wordt gestopt, maar dat dat alsnog op 667 MHz loopt wat de meerwaarde volledig niks maakt...
De FSB van de processor is 800MHz en het DDR2 geheugen wat je kan selecteren is 800MHz. Weet je zeker dat ze het geheugen dan toch op 667MHz klokken? Dan geven ze toch misleidende informatie bij de laptop, daar kan wel eens gedonder van komen..
Ik bedoel, als dat al niet klopt, hoe weet je dan of je harddisk wel op 7200 toeren loopt, alle pixels van je "hoge resolutie" scherm wel aanstaan, alle kanalen van je 5.1 geluid wel werken en je processor wel op de genoemde snelheid loopt..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

BounceMeister schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 07:50:
[...]

De FSB van de processor is 800MHz en het DDR2 geheugen wat je kan selecteren is 800MHz. Weet je zeker dat ze het geheugen dan toch op 667MHz klokken? Dan geven ze toch misleidende informatie bij de laptop, daar kan wel eens gedonder van komen..
Ik bedoel, als dat al niet klopt, hoe weet je dan of je harddisk wel op 7200 toeren loopt, alle pixels van je "hoge resolutie" scherm wel aanstaan, alle kanalen van je 5.1 geluid wel werken en je processor wel op de genoemde snelheid loopt..? :?
FSB is iets anders dan geheugensnelheid - op santa rosa loopt je geheugen gewoon altijd op 667 MHz. KLIK!. Support for 533 and 667 MHz DDR2 RAM. Niet 800 dus. Maakt geen bal uit, hoogstens voor de toekomstige verkoopwaarde.

Je hdd loopt ook niet persé op 7200rpm, een heel select gezelschap toshiba's (meen ik) draait op 4200 of 5400rpm om stroom te besparen als hij >10 sec niets aan het doen is. Dell XPS m1710 eigenaren hebben dat bijvoorbeeld gemerkt. Veel schermen lopen niet op native resolutie, je processor klokt 99% van de tijd terug naar 800-1200 MHz en veel zogenaamde veelkanaalssetjes mirroren of crosstalken als een idioot waardoor je geen true high directionality krijgt. Sorry, maar specs zijn nou eenmaal makkelijke marketingtrucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:31:
[...]
maar er is echter één vaag probleem. In Windows XP (PRO SP2) sluit windows gewoon af mét en zonder accu aangesloten. In Vista (Business) blijft hij echter hangen als je hem afsluit zonder accu aangesloten. Rond het moment waarop het scherm zou moeten afsluiten na "Shutting down..." freezed het scherm, blijven de lampjes branden en er is geen harde schijf activiteit. Mét stroom sluit hij gewoon normaal af. Als ik Vista in safe mode opstart, dan kan hij ook gewoon afsluiten zonder aangesloten zijn op het stroom.
[...]
Het probleem is opgelost door de "Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery" uit te schakelen in Device Manager. Vista sluit nu gewoon normaal af zonder op de lader te zitten. Maar nu zit ik dus met een batterij zonder driver. Weet iemand waar ik een oudere/ andere driver vind, ik heb nu als het goed is de nieuwste.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 05:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
ssj3gohan schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:53:
[...]

FSB is iets anders dan geheugensnelheid - op santa rosa loopt je geheugen gewoon altijd op 667 MHz. KLIK!. Support for 533 and 667 MHz DDR2 RAM. Niet 800 dus. Maakt geen bal uit, hoogstens voor de toekomstige verkoopwaarde.
<knip>
Sorry, maar specs zijn nou eenmaal makkelijke marketingtrucs.
Dan ben ik blij dat ik geen BTO heb gekocht! De geheugensnelheid was één van de pluspunten van deze laptop. Beetje jammer dat BTO dus misleidende informatie verstrekt! :( |:(

(PS, het is natuurlijk logisch dat powermanagement sommige onderdelen tijdelijk terugklokt. Maar als de opgegeven specs nooit worden gehaald doordat het technisch niet mogelijk is, dan is dat wel vervelend. Als je geheugen dus al niet klopt, waar kan je dan nog wel van op aan? Of kan iedereen dan beter een celeron laptop van 500 euro kopen, scheelt toch 1000 euro!)

[ Voor 21% gewijzigd door BounceMeister op 05-09-2007 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
BounceMeister schreef op woensdag 05 september 2007 @ 06:27:
[...]

Dan ben ik blij dat ik geen BTO heb gekocht! De geheugensnelheid was één van de pluspunten van deze laptop. Beetje jammer dat BTO dus misleidende informatie verstrekt! :( |:(

(PS, het is natuurlijk logisch dat powermanagement sommige onderdelen tijdelijk terugklokt. Maar als de opgegeven specs nooit worden gehaald doordat het technisch niet mogelijk is, dan is dat wel vervelend. Als je geheugen dus al niet klopt, waar kan je dan nog wel van op aan? Of kan iedereen dan beter een celeron laptop van 500 euro kopen, scheelt toch 1000 euro!)
Dat is toch met elke pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Laat het duidelijk zijn voor iedereen die deze laptop overweegt aan te kopen: Doe dit alleen als je écht geld over hebt of het écht nodig hebt, 99,999% van de mensen kan prima af met het goedkoopste beestje dat je kunt vinden, of een tweedehandsje. Dit is echt belachelijke overkill en verspilling e.d. Leuk speelgoed hoor, maar denk er niet eens aan als je het niet ten minste tien keer van je banktegoed kunt betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Beetje rare reactie, dit is toch niet veroorzaakt door BTO maar door intel. Santa rosa zorgt er namelijk voor dat de max 667mhz is.
(PS, het is natuurlijk logisch dat powermanagement sommige onderdelen tijdelijk terugklokt. Maar als de opgegeven specs nooit worden gehaald doordat het technisch niet mogelijk is, dan is dat wel vervelend. Als je geheugen dus al niet klopt, waar kan je dan nog wel van op aan?
Dat terug klokken van onderdelen door powermanagement dat werkt dus niet onder vista (bedankt microsoft).
Of kan iedereen dan beter een celeron laptop van 500 euro kopen, scheelt toch 1000 euro!)
Dat kan als je niet meer wil dat internet & office :) Voor een beetje gamen heb je toch zeker meer nodig.
ssj3gohan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:42:
Laat het duidelijk zijn voor iedereen die deze laptop overweegt aan te kopen: Doe dit alleen als je écht geld over hebt of het écht nodig hebt, 99,999% van de mensen kan prima af met het goedkoopste beestje dat je kunt vinden, of een tweedehandsje. Dit is echt belachelijke overkill en verspilling e.d. Leuk speelgoed hoor, maar denk er niet eens aan als je het niet ten minste tien keer van je banktegoed kunt betalen.
Mjah leuk dat je het er zelf niet voor over hebt maar wil je een beetje je desktop vervangen door een laptop zul je toch echt deze specs moeten halen wil je een beetje bij de tijd zijn (als in nieuwe games draaien). En het eerste waarmee je begint voor je een laptop gaat zoeken is beslissen wat je budget is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
xAndyx schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:34:
[...]
Beetje rare reactie, dit is toch niet veroorzaakt door BTO maar door intel. Santa rosa zorgt er namelijk voor dat de max 667mhz is.
en
:?
Als ik een pc koop met geheugen waar bij staat dat het "800MHz" is, dan mag je op z'n minst verwachten dat het ook echt op 800MHz draait (DDR2). Daarvoor zou ik niet eerst de whitepapers van het Intel Santa Rosa platform moeten uitpluizen. Daarnaast zijn er wel meer moederborden die meer aankunnen dan de eerste specificatie voorschreef, dus dan heb je aan Intel's gegevens ook niet zoveel.
Als het moederbord niet verder gaat dan 667MHz, heeft 800MHz absoluut geen meerwaarde en moet BTO dit niet als meerprijs aanbieden alsof dit een verbetering zou opleveren.

Als je een "vijf-deurs" auto koopt waar er maar drie deuren van open kunnen, ga je ook terug naar de dealer toch? En als hij dan zegt dat het originele ontwerp een driedeurs was en je dus die twee extra deuren nooit open zou kunnen maken, dan verklaar je hem toch voor gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
BounceMeister schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:54:
[...]

en

[...]

:?
Als ik een pc koop met geheugen waar bij staat dat het "800MHz" is, dan mag je op z'n minst verwachten dat het ook echt op 800MHz draait (DDR2). Daarvoor zou ik niet eerst de whitepapers van het Intel Santa Rosa platform moeten uitpluizen. Daarnaast zijn er wel meer moederborden die meer aankunnen dan de eerste specificatie voorschreef, dus dan heb je aan Intel's gegevens ook niet zoveel.
Als het moederbord niet verder gaat dan 667MHz, heeft 800MHz absoluut geen meerwaarde en moet BTO dit niet als meerprijs aanbieden alsof dit een verbetering zou opleveren.

Als je een "vijf-deurs" auto koopt waar er maar drie deuren van open kunnen, ga je ook terug naar de dealer toch? En als hij dan zegt dat het originele ontwerp een driedeurs was en je dus die twee extra deuren nooit open zou kunnen maken, dan verklaar je hem toch voor gek?
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Heet gewoon marketing :+

199,- voor 'n HD-TV bij de Makro!!! Kom je daar 'wel als je er 100 afneemt' tsjaa...
Net of jij perse 'n BTO wil/ kocht omdat er 800MHz RAM inzat? :?

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 05-09-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

xAndyx schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:34:
Mjah leuk dat je het er zelf niet voor over hebt maar wil je een beetje je desktop vervangen door een laptop zul je toch echt deze specs moeten halen wil je een beetje bij de tijd zijn (als in nieuwe games draaien). En het eerste waarmee je begint voor je een laptop gaat zoeken is beslissen wat je budget is..
Ik krijg de neiging te denken dat mensen me arrogant zouden vinden als ik zou zeggen dat ik persé een core 2 duo 2 GHz en 8600M GT 512 MB nodig heb, maar ik ben het waarschijnlijk wel met je eens. Als ik niet zo'n intensieve computergebruiker zou zijn zou ik mezelf dit niet gegund hebben; vergeet niet dat je voor de helft van de prijs ook een prima laptop hebt. Maar goed, ik speel graag een spelletje, ik bewerk graag video en ik wil dat het ding lang meegaat. Verder is het een pré dat hij makkelijk open te maken is en heeft hij werkelijk het mooiste scherm dat ik tot nu toe gezien heb.

Ik ben een gadgetfreak, maar ik ben ook gierig. Volgens mij is de Compal IFL90 een perfect evenwicht tussen die twee eigenschappen; het is nét even wat anders dan alle andere laptops, nét even wat beter, maar desondanks nog uitzonderlijk betaalbaar.

• BounceMeister
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:28:
Net of jij perse 'n BTO wil/ kocht omdat er 800MHz RAM inzat? :?
Ja, omdat er ook op gephotoshopt moet worden, zocht ik de beste performance voor een goede prijs. De BTO was de enige met 800MHz geheugen. In combinatie met de nieuwe T7300 (met een 800MHz FSB) en aangezien je deze notebook helemaal zelf kan samenstellen was ik ervan overtuigd dat dit ook echt 800MHz geheugen was (dus een synchrone bus).
Maar de BTO had geen numeriek deel (op de 15") dus is het uiteindelijk een MSI geworden.
Maarja, mijn mening is verder duidelijk, dus nu verder naar de positieve kanten van de BTO! :)

• hjs
  • Niet online

hjs

BounceMeister schreef op donderdag 06 september 2007 @ 07:58:
[...]

Ja, omdat er ook op gephotoshopt moet worden, zocht ik de beste performance voor een goede prijs. De BTO was de enige met 800MHz geheugen. In combinatie met de nieuwe T7300 (met een 800MHz FSB) en aangezien je deze notebook helemaal zelf kan samenstellen was ik ervan overtuigd dat dit ook echt 800MHz geheugen was (dus een synchrone bus).
Maar de BTO had geen numeriek deel (op de 15") dus is het uiteindelijk een MSI geworden.
Maarja, mijn mening is verder duidelijk, dus nu verder naar de positieve kanten van de BTO! :)
Ik heb ook lang gekeken naar de BTO varianten, maar ben ook voor een MSI gegaan (GX700) :+
(vooral om de HDMI uitgang en omdat de msi 4.1 boxen heeft, waar ik een redelijk geluid uitverwacht)

• LZF

LZF

Is er al iemand die de nieuwste bios versie voor de 15W25 (IFL90) heeft geinstalleerd en weet wat er nieuw/beter aan is?

http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm
http://www.compal.com/Download/NB/IFL90_91/BIOS/1.12.zip

Datum is van 04-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
  • Laatst online: 17-08 16:11
ssj3gohan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:42:
Ik moet mijn bank er helemaal voor uitknijpen, maar ik ga toch voor een 15w25+ Preformance, niet omdat ik er nu zo veel mee doe, of dat ik hem als desktop vervanger wil.
Maar gewoon omdat ik er goed en snel (ook photoshop) mee wil kunnen werken, en niet na 2 jaar wil zien dat hij alweer te langzaam is voor de software van die tijd. want wat nu snel genoeg is is misschien over 2 jaar te langzaam. en wat nu overkill is, is over 2 jaar misschien snel genoeg ;)

-Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand nog goede drivers voor de 8600GT??

Heb namelijk het volgende probleempje:

Bij Mohaas had ik eerst een Fps van 96. Paar dagen later was het ineens 30.. Hoe komt dit?? In die paar dagen natuurlijk wel een aantal programma's etc geinstalleerd...

Hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

al de gemodde 163.44 drivers geprobeerd? Standaard hoort de 8600M (of whatever, de mobile variant ) niet tot de drivers en kun je niet updaten, als je de gemodde files gebruikt kan dit wel. Link staat ergens hierboven of pagina terug (met 100 posts een pagina). Even te lui om op te zoeken :p.

//edit
toch maar even gedaan:

http://www.laptopvideo2go.com/

[ Voor 10% gewijzigd door Flapmo op 09-09-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik had bij mijn bestelling een tas besteld en gekregen. Kwa ruite dacht ikd at deze goed was en dat was ook zo in het begin maar langzaa m aan heb ik meer eisen gekregen. Iemand anders vond mijn tas geweldig en heeft deze nu. Nu wil ik een nieuwe tas welke raden jullie aan? Wil wel een rugtas versie.

Ik zit met de batterij telkens in de knoop... vaak past dan een 15,4 inch niet...

Heb op Bol.com gekeken en op Alternate.nl en er zijn wel leuke tassen maar ik vind het erg lastig..

Mijn nieuwe eisen aan de tas:
- Laptop moet erin passen (voeding ook)
- Evt. simpele randspul (muisje (desktop muis niet zo'n ding die je met een vrgootglas moet zoeken) etc.
- USB schijfje (word denk de Western Digital Passport.
- Als kan een CCNA boek (zal wel niet passen is 1500blz dik)
- Ik reis nog wel eens met de trein en heb besloten dan de laptop toch maar wel mee te nemen. Soms overnacht ik een paar simpele kleren is makkelijk als het erin past....

Ik weet het het is een hele vracht eisen ...

Ik heb tevens gekeken voor een 2e voedingsadapter (90W enzo) maar waar kun je die goedkoop vinden? En past dan dan ook en beschadigt het de laptop niet?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
Goedkoop weet ik niet maar bto levert gewoon de adapters los.
Voor tassen zou ik is kijken naar het merk Crumpler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Die Crumpler ziet er mooi uit. Lekker simpel en stevig ook wel.

Ik heb deze op het oog. Echter als ik de mijn BTO opmeet dan heb ik als maat: 37cm breed, 29,5cm diep (batterij he) en 4,5cm hoog (dichtgeklapt).

Kijk ik op de website dan staat er:

Bag External: 34 x 54 x 28 cm
Laptop Pouch inside: 26 x 40 x 4 cm

In de External bag past hij dus wel maar in de Laptop bescherm hoes past hij dus niet en dat vind ik wel jammer. Maar als ik dan op de website lees Geschikt voor 12", 13", 14", 15", 15"w & 17"w laptops krijg ik toch wel weer vraagtekens.

Kan iemand mij hierover meer informatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Laatst online: 27-03-2008
Ik heb de cheesy disco bag van Crumpler...daar past ie in (weet het, is geen rugzak, maar misschien dat je de afmetingen kunt vergelijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Hmmm... net gebeld met de greef over hoelang ik nog moet wachten op mijn 15w25.
Schijnt dat ze heel moeilijk te krijgen zijn en dat compal de vraag niet aankan voor dit model (heel NL besteld deze ineens ofzo :P).
Ik mag een weekje erbij optellen dus ik mag 'em in de loop van volgende week eindelijk verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
(gekopieerd uit topic [Ervaringen] Compal IFL90 - BTO 15W25(+) - inNote 154 - Complete Systemen & Laptops)

Ondertussen heb ik mijn BTO 15W25+ al weer 2 weken in huis
Ik ben echt enorm tevreden over de laptop, hij draait op Win Vista 32bit.
Lekker snel, mooie graphics, best wel redelijk geluid (voor standaard speakers)
Gelukkig heeft deze een non-glare scherm, is zeer goed te bekijken met tegenlicht. Dit in tegenstelling met een glare scherm. Van tevoren had ik de keus al gemaakt. Persoonlijk vind ik glare niet prettig ivm de weerspiegeling.

De games die ik speel (NFS Carbon, Tony Hawk-American Wasteland) draaien geweldig, zeer mooie graphics @ high res. en veel detail.

Specs:

Processor: Intel® Core 2 Duo T7300 2,0 Ghz FSB = 800 Mhz
Geheugen: 2048 Mb (2 x 1024 Mb) DDR2-800
Cache: 4 Mb
Harddisk: 160 Gb SATA - 7200 Rpm
Turbo memory module : Intel 1 Gb turbo memory module (Robson)
Chipset: Intel® 965PM / ICH8-M
Optische drive: 8x DVD+/-RW Dual Layer, SLOT-IN
Beeldscherm: 15,4" TFT kleur WSXGA+ Anti Glare
Videokaart: Nvidia 8600M GT met 512 Mb eigen videogeheugen, DirectX 10
Resoluties: 1680 x 1050
Webcam: Ingebouwde 2 megapixel Webcam
TV-Tuner
Audio aansluitingen: Microfoon ingang, Speaker uitgang
Geluidskaart: Realtek geluidskaart met HD audio ondersteuning
Speakers: 2 speakers ingebouwd
Microfoon: Ingebouwd
Kaartlezer: 3 in 1 kaartlezer (SD, MMC, MS)
Muisbesturing: Touchpad
Batterij: 9-cell Primary Lithium-Ion,
Video uitgang(en): 1 x D sub 15-Pin VGA (externe monitor), 1 x TV-Uitgang (S-Video)
Interfaces: 2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0, 1 x IEE1394 Firewire
Fax/Modem/ISDN: 56Kbps V.90 Data/Fax modem
LAN (netwerkaansluiting): 10/100/1000 Gigabit Ethernet netwerkkaart (RJ45)
Wireless Lan: Intel 4965AG+n Wireless Lan 54 - 300 Mb/s
Bluetooth
PC Express Card Slots: 1 x
Beveiliging: Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen

Externe harde schijf: Western Digital MyBook Premium 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, USB2/FireWire.

Mijn laptop is een GNOTE, gekocht bij De Greef Computers.
Ik kende het bedrijf niet, dus vond het toch wel een gok. Gelukkig bleken het erg vriendelijk en hulpvaardige mensen. Tussentijds had ik veel vragen en heb nog meerdere keren de configuratie veranderd. Geen probleem!!

Ik ben geen technische reviewer, maar wilde mijn verhaal toch ff met jullie delen.

• xAndyx
Weet iemand welke drivers ik moet slipstreamen om de xp installatie vlekkeloos te laten draaien?
Er is namelijk een driver om ook het AHCI verhaal werkend te krijgen onder xp. En er was ook iets met dat de xp setup je HD niet vind dacht ik?

Vista bied me op dit moment te weinig om te blijven draaien (alleen dx10), dus ik wil terug naar xp als mn nieuwe 200gb hardeschijf binnen is.

Edit: AHCI heb je dus alleen nodig als je echt raid setup wil gaan draaien met de bijbehorende functies. Gaat dus gewoon uit in de bios. Het intel turbo memory verhaal werkt alleen niet in xp, das dan jammer :9

[ Voor 22% gewijzigd door xAndyx op 12-09-2007 17:10 ]

• DJ-Marcuzz
  • Laatst online: 17-08 16:11
Zow, ik heb de mijne net ook besteld, na de vele mensen die hier De Greef computers hebben laten horen, heb ik mijne daar ook besteld, ze hebben een top telefonische service, en je word er vriendelijk geholpen.
Nu maar hopen dat hij snel binnen is :D

Specs: Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb, Nvidia 8600M GT 512 Mb, 3Gb DDR2-800MHz geheugen, Intel® 1GB Turbo Memory, 160GB 7200 rpm (8Mb cache) Serial ATA, 8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN, Intel® 4965AG+N Wireless, 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij, ngebouwde TV Tuner

Kan niet wachten :D

Ik zal wel melden wanneer hij binnen is en daarna sta ik natuurlijk open voor vragen ;)

-Marcus

• pascalheister
xAndyx schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:51:
Weet iemand welke drivers ik moet slipstreamen om de xp installatie vlekkeloos te laten draaien?
Er is namelijk een driver om ook het AHCI verhaal werkend te krijgen onder xp. En er was ook iets met dat de xp setup je HD niet vind dacht ik?

Vista bied me op dit moment te weinig om te blijven draaien (alleen dx10), dus ik wil terug naar xp als mn nieuwe 200gb hardeschijf binnen is.

Edit: AHCI heb je dus alleen nodig als je echt raid setup wil gaan draaien met de bijbehorende functies. Gaat dus gewoon uit in de bios. Het intel turbo memory verhaal werkt alleen niet in xp, das dan jammer :9
scheelt weer dat xp een stuk lichter draait ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.