Waarde tweakers
Ik volg deze topic al een tijdje omdat ik van plan ben om een BTO te kopen. Heb lange tijd overwogen om een Zepto te kopen, maar deze komt niet met een X7800 cpu

.
Zelf ben ik nog aan het twijfelen tussen de 17W25+ en de 15W25+. Ik zou dus één kiezen en deze config laten maken:
X7800 core 2 duo
4GB DDR2 ram (667Mhz)
200GB hdd aan 7200rpm
In de 15W25+ zou ik sowieso dan ook een TV-Tuner in laten steken.
Nu heb ik mijn volgende twijfels:
- 15W25+ heeft Intel® 1GB Turbo Memory. Okay, ik weet ook wel dat dit op het moment niet werkt zoals het moet, maar wss komen daar nog drivers (betere) voor uit en dan zit je goed

. In de 17W25+ kan je dit niet steken als ik het goed voorheb?
- In allebei de laptops kan er maximum een Nvidia 8600M GT 512 Mb videokaart, DirectX 10. Jammergenoeg is dit niet met DDR3 geheugen (pakken sneller

) Heb ook zelf al gekeken naar de asus G1s, maar daar kan er geen X7800 in. Dus wat is beter? Een X7800 of DDR3 geheugen in de videokaart.
Ik gebruik vooral die laptop om te msn'en, internetten, nu en dan een zwaar programmaatje en natuurlijk de nieuwste games

.
Een pluspunt van de X7800 is natuurlijk de overclockmogelijkheden, die je niet hebt bij de T7700.
Weet er iemand mss nog een laptop die een X7800 kan herbergen, 4GB ram en een DirectX 10 graka met DDR3 geheugen? (Als het kan ook een TV-tuner ivm de kleine kamer die ik maar heb en geen plaats heb voor een extra tv).
- De 17W25+ heeft een HDMI aansluiting die vele andere laptops niet hebben

. Ik zal een Samsung 226BW/CW (weet nog niet wat het verschil is tss de twee) kopen en dus vind ik dat de kwaliteit moet goed zijn op een scherm van 350 euro. Geen VGA dus, al is het te overwegen. Het is namelijk moeilijk uit te maken of er nu veel kwaliteitverschil is ofniet. Voor de één is dat veel, voor de andere dan weer niet. Bestaat er soms niet iets die kan punten geven op de kwaliteit van de weergave? Al lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Het kan gewoon via fotootjes. Kan mss iemand dit illustreren?
- 4GB ram heb ik gekozen omdat het dubbele is van 2GB

, jammer dat het 667Mhz geheugen alleen erin kan, maar het is geen probleem omdat het moederbord maar max 667Mhz aankan en geen 800Mhz

. Alleen, is er dan geen ietsiepietsie snelheidsverlies in het ram geheugen dan zelf (intern in het ram dus). Al kan ik mij niet voorstellen dat 2GB 800Mhz het zal halen van 4GB 667Mhz, zeker niet in het geval met het moederbord?
- Ivm games. Als ik dit speel op een 17 incher of een 15 incher, de framerates zullen hetzelfde blijven omdat de resolutie van beide schermen hetzelfde is, niet? Natuurlijk zou ik games spelen op mijn 22 inch samsung lcd. Maar het is altijd wel eens handig op reis of in bed

.
- De 17W25+ heeft natuurlijk ook een subwoofer extra, waar ik al veel positieve dingen over gehoord heb. Altijd handig als ik mijn Z2300 setje van logitech nie bijheb.
- Inzake de twee laptops, is het aangeraden om een pixelgarantie bij te kopen? Bij andere laptopmerken zie ik altijd pixelgarantie staan, maar bij BTO niet. Zit dit direct in de gewone garantie?
Op het forum zie ik ook niet veel gevallen van dooie pixels enzo, dus dit is geen probleem?

Of heb ik het nu verkeerd?
- Zoals je wss al gemerkt hebt, ben ik een belg. Daarom zou ik graag een Belgisch AZERTY- ttb in mijn laptop hebben. Jammer kan je dit niet veranderen in de setup als je hem zou bestellen. Is het mogelijk om een AZERTY te krijgen, zoals bij Zepto? Anders zou het alsnog een Zepto worden met een mindere processor

.Of kan je mss zelf het toetsenbord eruithalen en dan de software ervoor aanspassen en dus toetsen versteken enzoverder? Dit lijkt mij onwaarschijnlijk, niet?
- Ik heb al veel gelezen over cpu's enzo, en die core 2 duo's worden gemakkelijk 100 graden en de graka 60 à 70 graden. Is dit een probleem als je kijkt naar de hdd? Of wordt de hdd ook gekoeld? 5heb er al een tijdje naar gezocht.
- Kan er later gemakkelijk een andere DVD-schrijver in die dan ook Blu-ray of ander geks kan branden?
Dank je voor het lezen van de nogal vele tekst

. Ze zullen waarschijnlijk niet allemaal beantwoord kunnen worden, maar hopelijk van wel

.
Als er iemand iets niet aanstaat, zeg het mij. Bedenkingen of vragen, zeg het mij

. Ik kan zeker nog veel leren, ik ben nog niet zo'n expert zoals velen hier

.
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 20-08-2007 20:02
. Reden: Taalfout ]