Allen, heb me net geregistreerd omdat ik mijn ervaring tot op heden met de BTO 15w25 even wilde melden.
Heb gisteren mijn laptop opgehaald en ben nu bezig met een dual boot WinXP Pro en Vista64. Ik heb gekozen voor de 15w25 gaming editie bij computer pirates. Ik heb er wel 4 gb en een t7300 cpu in laten zetten. Tenminste zo had ik m besteld maar tot mijn grote genoegen is er een t7500 ingezet. De sleeve die ik hierbij kreeg is net groot genoeg voor de laptop met de 9 volt batterij die eruit steekt. De muis functioneert en daar is alles mee gezegd.
Vanwege het verschijnen van de bios 1.12 versie was ik benieuwd of de laptop die ook had, maar nee dus. De 1.10 versie staat er op. Ik heb een bootable memory stick gemaakt met de tool van HP en met de bestanden van een win98se bootdisk. Maar bij het booten kreeg ik een error melding dat het flash programma niet werkt als HighMem geactiveerd is. Ik heb dus op bootdisk.com een aangepaste win98se zonder HighMem gedownload. Daarna ging het flashen prima. Ik weet dus niet wat het voor verbeteringen geeft want heb niet gewerkt met de 1.10 versie.
De installatie van XP ging foutloos (in de bios ahci uitgezet) en alle devices zijn geinstalleerd op de Robson module na maar dat is logisch.
Er is ih topic al eens gevraagd of de speciale knoppen licht moeten geven maar dat doen ze dus niet. Je moet ze licht aanraken en dan voeren ze de functie uit. Dat zie je dan in een on screen pop up.
Tot op heden kan ik zeggen dat ik de laptop stil vind, wordt niet warm en is snel. De inkijk hoek vh scherm vind ik ook prima. Het is een glare scherm maar ook dat is acceptabel. Maar dit is allemaal subjectief.
Ik moet nog wel spellen installeren om verder te testen en wil nog een stress test laten lopen. Mijn hoofdreden om de laptop aan te schaffen is studie. Wil onder VMWare met server 2003 en Citrix gaan stoeien.
Ik loop natuurlijk ook aan tegen de 3gb intern geheugen barriere van XP. Een interessant stuk hierover is te vinden op
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3034&p=1. Een mogelijke oplossing is
http://www.gehrytechnolog..._windows_large_memory.htm maar dat moet ik nog gaan uitproberen.
Ben nu dan ook Vista64 ah installeren en gelukkig zag ik net de post dat ik ahci weer moest aanzetten want anders neemt dat OS de Robson module niet mee.

Dit doe ik om te hobby-en en om de 4 gb barriere te omzeilen.
Samengevat ben ik erg te spreken over deze laptop, als er specifieke vragen zijn en ik heb tijd dan wil ik die best beantwoorden