[Ervaringen] BTO 17W24+ en BTO 15W25+ Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.745 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi,

Weet iemand of er een BIOS update beschikbaar is voor de 15W25 zo ja waar ik die kan vinden?

Groetjes en bedankt,
V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff zijn wel duur zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 23:19

DMP.cc

They call me DM

nuttige reactie :P

maar duur, een vergelijkbare HP kost ruim de helft zoveel... dus ja wat is duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Verklaar je nader? Het is niet de bedoeling dat tweakers een tweede flabber/fok wordt waar iedereen ten hoogste vijf woorden produceert voor hij opgeeft intellectueel te doen en vergaat tot halflam achteroverliggen en kouwes-taal uitspuwen.

Of wel? Kouwes is namelijk zeker geniaal...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundll.exe
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Tja duur... Ik heb m nu een paar week, en ben echt super tevreden.

Ik heb alleen nog 2 probleempjes die mensen met de 15w25 misschien kunnen oplossen of herkennen?
1: Ik heb het ingesteld dat mn scherm na een tijdje uit gaat om energie te besparen, maar als ik de klep open laat, en hem dan weer "wakker" wil maken, lukt dit niet. De enige oplossing is de klep dicht doen en dan weer open. Soms moet ik dit 2 tot 3 keer herhalen. een software foutje lijkt me? want de schakelaar werkt prima.
2: (gerelateerd?) Welke software heb ik nodig om alle lapmpjes naast de power knop werkend te krijgen, en een volume indicator op het beeld te krijgen? Allleen het lampje onder mute werkt. Mail en WoW functies heb ik nog niet gezien.
Heeft iemand dit aan de praat gekregen?

BTW ik heb alle software van de driver CD er op staan voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
De lampjes van WOW etc krijg je aan dor de WOW software (bijgeleverd op de cd).

Dat het beeld niet meer terug komt als hij een tijdje aan is en niks mee gebeurt dan komt hij bij mij gewoon terug. Ik lees dit probleem echter wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, het is een ontwerpfout van Compal. Ik gok zo dat ze dit allang weten en druk bezig zijn met een fix?

Misschien moet er maar eens gemaild worden ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 04-09 07:56
Ha !! Ik lees weer wat nieuws (denk ik)

Die lampjes onder die 'touch' knoppen, moeten die continu branden of alleen als je ze aanraakt? Dat laatste doen ze hier namelijk wel.

Ik heb al mijn drivers van marasst en compal gedownd.

Ik draai met vista32, maar kan geen gecertificeerde driver vinden voor mijn touchpad (Elantech KTP)

Ik krijg nu iedere keer een melding van windows en de instellingen blijven niet geregistreerd staan.
Heeft iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien leuk voor die "media" knoppen. Ik gebruik wel eens mijn Logitech easy internet toetsenbord (met een aantal mediatoetsen ed) op de laptop en heb iTouch (drivers) ervoor geïnstalleerd. Toen ik het toetsenbord loskoppelde bleek de driver nog steeds het toetsenbord aan te sturen en iTouch herkent de mail en internet knoppen. Deze kun je dan gewoon met deze software bewerken en ook wordt er nu op het scherm weergegeven wat ik indruk. Helaas herkent hij de Wow Video knop niet en je krijgt dan ook vreemd bericht als je hierop drukt. Wow Audio werkt nog wel gewoon als Wow Audio mits je de software geïnstalleerd hebt.

Edit: werkt alleen in XP. Logitech maakt blijkbaar geen Vista drivers voor de oude toetsenborden :( .

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZF schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:23:
Is er al iemand die de nieuwste bios versie voor de 15W25 (IFL90) heeft geinstalleerd en weet wat er nieuw/beter aan is?

http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm
http://www.compal.com/Download/NB/IFL90_91/BIOS/1.12.zip

Datum is van 04-09
Was gister langs BTO gegaan (N4ALL) in IJsselstein, mijn notebook had nogal verschillende problemen:
wlan klapte om de zoveel seconden eruit;
kon niks extracten wat betreft rar en zip;
booten kreeg ik een configuration data error;
had altijd meer dan 66% ram verbruik;

scheen er "ddr2 5300" in te zitten ipv 800, zei die man. Nou ik terug naar huis, meteen een verse installatie van XP erop gedaan.. en nog steeds hetzelfde, het booten gaat wel beter (daarom quotte ik jou ff) die man (ben zn naam vergeten, die man die wat minder Nederlands spreekt, maar nog steeds goed te verstaan is) heeft er het nieuwe bios opgegooid, is daardoor qua booten stukken sneller geworden en ben daar wel tevreden mee.

echter weet ik nu niet wat ik moet doen ivm de problemen... ik kan nog steeds geen rar extracten, de andere problemen lijken opgelost te zijn.
ik zit eraan te denken op weer opnieuw een XP installatie te doen, en dan meteen probern te extracten zonder geinstalleerde drivers. misschien ligt de fout daar ergens.

Mja, over de bios goed te spreken dus. Als je vragen hebt stel ze maar, dan kijk ik wel ff rond en zal zien wat ik doen kan. (btw, ben die gast die je eens gePMed heeft op dat PPC board ;) )

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Raar, raar verhaal. Het kan sowieso niet aan het RAM liggen, wat je (denk ik?) impliceert, want ik heb er ook gewoon 2x2GB Kingston VR PC2-5300 in zitten...

Het lijkt een heel dik hardwareprobleem, corrupt RAM is the most likely culprit. Haal eens één van de bankjes eruit om te kijken of er eentje stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@ c0de: Dat is Ghassem :)

Je kan zeker niet extracten op de manier 'extract here' ?
Dubbelklik dan eens op 'n rar bestand, dan krijg je dat winrar menu en dergelijke!
Probeer 'm daar eens te extracten, dat zal waarschijnlijk wel lukken namelijk (heb dat probleem ook)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

Nog even geprobeerd een t7500 te bedingen (ipv de t7300) omdat de prijzen van de core2duo gedaald zijn sinds ik mijn bestelling heb gedaan (die volgende week word verwacht), de T7500 is nu net zo duur als de T7300.

maar helaas niet gelukt,
BTO heeft voor alle orders de componenten ten tijde van de bestelling aangekocht en gereserveerd voor u als klant met de daarbijbehorende prijzen, pas veel later heeft Intel onverwacht de prijzen van de processoren verlaagt, het is aan BTO hoe ze daarmee omgaan daar hebben wij geen enkele invloed of inzicht in als dealer.
kon het proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
Wat is jullie mening ten aanzien van de helderheid van de 1680 panelen? Ik heb 1280 (glare) naast de 1680 gezien maar de 1680 haalt het niet qua helderheid bij de 1280.

Ik wacht nog even tot BTO de 1440 op display heeft staan en hoop dat deze wat feller is dan de 1680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik heb een mailtje lopen naar LG Philips die het S-IPS/TN panel verzorgt voor de WSXGA+ schermen in Compal IFL90/FL90 notebooks. Als iemand everest kan installeren en mij kan vertellen wat voor panel er in de WXGA en WXGA+ schermen zit, kunnen we het objectief vergelijken, specs vergelijken en wat real-life vergelijkingstestjes doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:03:
Yes! Ik heb denk ik de response time van de WSXGA+ (1680 x 1050) scherm gevonden :*) . Volgens dit tabel is de WSXGA+ scherm in een Compal IFL90 de: CMO (Chi Mei Optoelectronics) N154Z1-L02. (Tabel heb ik van: http://service.marasst.co...omponents%20List_QVL/030/ )

Onderaan deze site staat een tabel waarin vermeldt wordt dat dit scherm een response time van 16 ms en een contrast ratio van 500:1 heeft. Dit scherm zit als het goed is ook in de Asus modellen: G1, V1 en VX2.

Edit: specs van CMO scherm (1680 x 1050 ):
http://www.cmo.com.tw/ope...k_N154Z1.html?__locale=en

specs van LG Philips (LPL) scherm (1280 x 800):
http://www.lgphilips-lcd....sp/eng/prd/prd300_j_e.jsp (modelnummer: LP154WX4)

specs van CPT scherm (1280 x 800):
http://www.cptt.com.tw/in...ion=com_wrapper&Itemid=54

specs van AUO scherm (1280 x 800):
http://auo.com/auoDEV/pro...&product_id=89&items_id=2

specs van CMO scherm (1280 x 800):
http://www.cmo.com.tw/ope...pec_0008.html?__locale=en

Btw: in dat Excel tabel zit geen 1440 x 900 scherm bij :? .
Ik heb even in Lavalys gekeken en deze vermeldt:

Monitor Eigenschappen:
Monitor Naam Plug and Play Monitor [NoDB]
Monitor ID CMO1520
Fabrikant N154Z1-L01
Fabricagedatum 1990
Serienummer Geen
Maximaal zichtbaar schermformaat 33 cm x 20 cm (15.2")
Schermverhouding 16:10
Gamma 2.20
DPMS Mode ondersteuning Geen

@ss3jgohan
Heb jij een panel van LG/ Philips erin zitten??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Yep, ik heb een LG Philips en, heel gek genoeg, wat lijkt een S-IPS panel :-S. Ik wacht nog op een mailtje van LG Philips LCD voor ik verdere uitspraken doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 01:48:
[...]

Was gister langs BTO gegaan (N4ALL) in IJsselstein, mijn notebook had nogal verschillende problemen:
wlan klapte om de zoveel seconden eruit;
kon niks extracten wat betreft rar en zip;
booten kreeg ik een configuration data error;
had altijd meer dan 66% ram verbruik;
Hey das apart, dat wlan wegvalt heb ik ook, heb mn accesspoint al op andere kanalen gezet om te kijken of dat het probleem was maar dat loste niks op. Heb m nu maar op automatisch reconnecten gezet zodat ik er minimaal last van heb.

Die bios update heb ik nog niet gedaan aangezien ik niet echt uit de changelog kon opmaken wat er nou gefixt / verbeterd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:25:
@ c0de: Dat is Ghassem :)

Je kan zeker niet extracten op de manier 'extract here' ?
Dubbelklik dan eens op 'n rar bestand, dan krijg je dat winrar menu en dergelijke!
Probeer 'm daar eens te extracten, dat zal waarschijnlijk wel lukken namelijk (heb dat probleem ook)
Umm, nee dat ging ook niet, maar nu btw wel, ben even opnieuw begonnen door er een schone XP op te zetten, maar ik denk ook dat er iets mis is met de CPU aangezien hij vaak wat onstabiel is en gamen gaat erg, erg moeilijk... cpu loopt dan op naar 100% continue. iig, WLAN is nu opgelost, extracten gaat ook weer, alleen loopt hij vaak op naar veel percentage cpu verbruik. Als ik absoluut niets maar dan ook niets er mee doe, dan zit ie al gauw op 20 - 30%.
Ik begin overigens aardig mijn twijfels te krijgen over Alternate.nl. Heb al meerdere malen problemen gehad met hdd's, een graka en verschillende muizen. Ook hadden zij mij een TV tuner en remote erbij beloofd (stond ook onder extra's op hun site) en deze zat er niet bij en is 3 dagen na bestelling ook uit de content van het product verwijderd op hun site, heel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me nog steeds niet gelukt m`n bios te flashen. En nu 1.12 inmiddels al uit is wil ik hem toch wel eens installeren. Kan iemand me vertellen hoe hij het precies doet? Alvast duizendmaal dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Heeft er ook al iemand een oplossing gevonden voor het probleem met het scherm?
Namelijk als de pc in slaapstand gaat dat het scherm daarna niet meer aangaat?

Heb de oplossing al gevonden, de laatste nieuwe driver van Nvidea de 165.01 zorgt ervoor dat als de laptop in slaapstand staat het scherm niet meer aangaat, dus gewoon de voorlaatste installeren en het werkt weer terug.

[ Voor 41% gewijzigd door Marcoos op 18-09-2007 23:39 ]

• rundll.exe
Ik dacht dat ik de originele driver er nu weer op had, maar dat moet ik nog ff checken dan.
edit: origineel alsin van de driver CD

[ Voor 18% gewijzigd door rundll.exe op 19-09-2007 00:57 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe kom ik erachter of er een robson module inzit?

Ik heb gisteren mijn laptop gekregen, de MSI GX700 met een BTO sticker ;)
(is de MSI barebone die ook gebruikt wordt voor de 17W25+)

Maar nu staat bij aparaat beheer een uitroep teken bij de NAND ding (robson dus)
en als ik het robson progamma installeer van intel kan ik niks aan zetten.

Dus zit er dan wel een robson module in, hoe kom ik daar achter ?

(Ik zou hem niet krijgen, maar volgens de winkel was het meer werk om hem eruit te halen dan dat het ding waard is ;) )

• xAndyx
hjs schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:16:
Hoe kom ik erachter of er een robson module inzit?

Ik heb gisteren mijn laptop gekregen, de MSI GX700 met een BTO sticker ;)
(is de MSI barebone die ook gebruikt wordt voor de 17W25+)

Maar nu staat bij aparaat beheer een uitroep teken bij de NAND ding (robson dus)
en als ik het robson progamma installeer van intel kan ik niks aan zetten.

Dus zit er dan wel een robson module in, hoe kom ik daar achter ?

(Ik zou hem niet krijgen, maar volgens de winkel was het meer werk om hem eruit te halen dan dat het ding waard is ;) )
Je moet voor je windows installeerd eerst de AHCI controller op enabled zetten voor je vista installeerd. Dan worden er andere drivers geinstalleerd dan dat je nu hebt. Achteraf in de bios aanzetten gaat niet werken dan word je getrakeerd op een fijn blauw scherm bij het opstarten.

Als je windows xp gebruikt hoef je je geen zorgen te maken daar werkt de robson module helemaal niet in. Dus hoef je m ook niet opnieuw te installeren. :P

• hjs
  • Niet online

hjs

Mhhh, dat is fijn.
Dat wordt opnieuw installeren dus.

Verwijderd

Allen, heb me net geregistreerd omdat ik mijn ervaring tot op heden met de BTO 15w25 even wilde melden.
Heb gisteren mijn laptop opgehaald en ben nu bezig met een dual boot WinXP Pro en Vista64. Ik heb gekozen voor de 15w25 gaming editie bij computer pirates. Ik heb er wel 4 gb en een t7300 cpu in laten zetten. Tenminste zo had ik m besteld maar tot mijn grote genoegen is er een t7500 ingezet. De sleeve die ik hierbij kreeg is net groot genoeg voor de laptop met de 9 volt batterij die eruit steekt. De muis functioneert en daar is alles mee gezegd.
Vanwege het verschijnen van de bios 1.12 versie was ik benieuwd of de laptop die ook had, maar nee dus. De 1.10 versie staat er op. Ik heb een bootable memory stick gemaakt met de tool van HP en met de bestanden van een win98se bootdisk. Maar bij het booten kreeg ik een error melding dat het flash programma niet werkt als HighMem geactiveerd is. Ik heb dus op bootdisk.com een aangepaste win98se zonder HighMem gedownload. Daarna ging het flashen prima. Ik weet dus niet wat het voor verbeteringen geeft want heb niet gewerkt met de 1.10 versie.
De installatie van XP ging foutloos (in de bios ahci uitgezet) en alle devices zijn geinstalleerd op de Robson module na maar dat is logisch.
Er is ih topic al eens gevraagd of de speciale knoppen licht moeten geven maar dat doen ze dus niet. Je moet ze licht aanraken en dan voeren ze de functie uit. Dat zie je dan in een on screen pop up.
Tot op heden kan ik zeggen dat ik de laptop stil vind, wordt niet warm en is snel. De inkijk hoek vh scherm vind ik ook prima. Het is een glare scherm maar ook dat is acceptabel. Maar dit is allemaal subjectief.
Ik moet nog wel spellen installeren om verder te testen en wil nog een stress test laten lopen. Mijn hoofdreden om de laptop aan te schaffen is studie. Wil onder VMWare met server 2003 en Citrix gaan stoeien.
Ik loop natuurlijk ook aan tegen de 3gb intern geheugen barriere van XP. Een interessant stuk hierover is te vinden op http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3034&p=1. Een mogelijke oplossing is
http://www.gehrytechnolog..._windows_large_memory.htm maar dat moet ik nog gaan uitproberen.

Ben nu dan ook Vista64 ah installeren en gelukkig zag ik net de post dat ik ahci weer moest aanzetten want anders neemt dat OS de Robson module niet mee. :) Dit doe ik om te hobby-en en om de 4 gb barriere te omzeilen.
Samengevat ben ik erg te spreken over deze laptop, als er specifieke vragen zijn en ik heb tijd dan wil ik die best beantwoorden ;)

• xAndyx
hjs schreef op woensdag 19 september 2007 @ 10:32:
Mhhh, dat is fijn.
Dat wordt opnieuw installeren dus.
Mjah niet echt maar je bent niet de 1e die dit heeft gehad. Ik heb er al 3 gezien op t forum die precies hetzelfde hadden (mezelf incluis).

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

net gebeld met de greef, schijnt dat die laptops nog in Sjanghai staan (daar is compal fabriek) ze kunnen niet verscheept worden door die orkaan (doh) mag er nog een week bij optellen... bleh

Verwijderd

Hoi allemaal ! Ik heb een vraagje voor alle BTO 15w25+ gebruikers. Welke drivers zijn het stabielst want met mijn huidige drivers (163.69) kan ik niet eens Team Fortress 2 spelen voor een kwartiertje of de display driver flipt en recovert een minuutje later, vervelend genoeg om m'n gameplay stats naar de ruk te helpen of me te disconnecten van de game...

(voor je het vraagt; ik heb ook al de standaard BTO drivers geprobeerd en de Bioshock Driver - 163.44)

• xAndyx
Bij mij staat deze versie erop: 7.15.11.108
Dus dat zal 111.08 zijn denk ik?

Kan er in iedergeval prima de demo van ET: Quake wars mee spelen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:06:
[...]
Er is ih topic al eens gevraagd of de speciale knoppen licht moeten geven maar dat doen ze dus niet. Je moet ze licht aanraken en dan voeren ze de functie uit. Dat zie je dan in een on screen pop up.
[...]
Bij mij geven de knopjes wel licht als je erop drukt.

Als je XP met AHCI uit installeert en Vista met AHCI aan, moet je ze volgens mij ook telkens weer op deze manier opstarten. Dus snel van OS wisselen, zonder in de BIOS die setting te veranderen gaat dan niet zomaar. Ik weet niet of je van plan bent om vaak te switchen, maar lijkt me toch gemakkelijker om een XP cd te slipstreamen.
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:35:
Hoi allemaal ! Ik heb een vraagje voor alle BTO 15w25+ gebruikers. Welke drivers zijn het stabielst want met mijn huidige drivers (163.69) kan ik niet eens Team Fortress 2 spelen voor een kwartiertje of de display driver flipt en recovert een minuutje later, vervelend genoeg om m'n gameplay stats naar de ruk te helpen of me te disconnecten van de game...

(voor je het vraagt; ik heb ook al de standaard BTO drivers geprobeerd en de Bioshock Driver - 163.44)
Ik gebruik al een tijdje 162.18 en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Speel heel af en toe Battlefield 2/ 2142, CS 1.6 of Warcraft III. Dit geldt voor XP, Vista gebruik ik haast nooit ondanks de dual-boot.

• Felixje
  • Laatst online: 05-10-2023
@JelleZwollenaar of LZB,

Jullie hebben de kaart overgeclockt naar 600/1000. Uit de fabriek draait het bij mij nu op 475/400. Ik wil ook graag test drive unlimted wat vloeiender draaien. Kan ik met wat extra koeling aan de onderkant de instellingen ook gewoon op 600/1000 zetten in ntune? Of is het zo dat je maal 2 moet doen zoals bij de fsb van ram soms moet, en ik heb op 500 moet zetten?

Volgens de nvidia site draait hij op 475/700. Hoe kan ik hem nou veilig instellen?
http://www.nvidia.com/object/geforce_8600M.html

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• xAndyx
Weet iemand de ftp gegevens van BTO / N4ALL?
Heb ftp.btonotebooks.nl & ftp.n4all.nl geprobeerd maar deze accepteren geen anonymous login. En op hun site staat ook helemaal niks erover.

Wil even wat drivers downloaden..

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:24:
[...]

Bij mij geven de knopjes wel licht als je erop drukt.

Als je XP met AHCI uit installeert en Vista met AHCI aan, moet je ze volgens mij ook telkens weer op deze manier opstarten. Dus snel van OS wisselen, zonder in de BIOS die setting te veranderen gaat dan niet zomaar. Ik weet niet of je van plan bent om vaak te switchen, maar lijkt me toch gemakkelijker om een XP cd te slipstreamen.

[...]

Hier was ik ook achtergekomen maar heb net een oplossing gevonden. Download
http://www-307.ibm.com/pc...ent.do?lndocid=MIGR-62909 en pak dit uit. Ga dan naar je C:\DRIVERS\WIN\IMSM\PREPARE en draai de install.cmd. Reboot XP, enable AHCI in je BIOS, en je hardware wordt opnieuw gedectecteerd als XP opnieuw start.

Heb even de lampjes nader bekeken en er brand er een; de mute knop. Alle andere niet. Nou ja boeiend. :)

Verwijderd

welja ik gebruik Vista 64 bit en games die specifiek gecovered worden door de drivers draaien goed (zoals Bioshock en Lost planet) maar in andere games zoals Team Fortress 2, Medal of honor airborne, FEAR, Condemned, etc flipt de driver soms en recovert vista hem...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:38:
welja ik gebruik Vista 64 bit en games die specifiek gecovered worden door de drivers draaien goed (zoals Bioshock en Lost planet) maar in andere games zoals Team Fortress 2, Medal of honor airborne, FEAR, Condemned, etc flipt de driver soms en recovert vista hem...
Draait moha bij jou goed??? Bij mij loopt ie opzich wel, op lage resolutie enzo, als ik hem hoger zet doet alles het ook gewoon goed maar dan gaat het lopen heel raar.. die hapert dan... kun je dat oplossen?? hetzzelfde probleem heb ik met Dirt.. alles doet het goed op medium, maar zodra ik wil sturen reageert hij heel laat... dit kan niet aan de videokaart liggen lijkt mij want verder heb ik geen schokken in de game...

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
PieterPan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:22:
Ik heb de 15.4" sleeve van case logic, past mijn 15w25+ goed in, met 9 cell accu. Ruim zelfs
hey heb jij zo een typenummer voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:05:
@JelleZwollenaar of LZB,

Jullie hebben de kaart overgeclockt naar 600/1000. Uit de fabriek draait het bij mij nu op 475/400. Ik wil ook graag test drive unlimted wat vloeiender draaien. Kan ik met wat extra koeling aan de onderkant de instellingen ook gewoon op 600/1000 zetten in ntune? Of is het zo dat je maal 2 moet doen zoals bij de fsb van ram soms moet, en ik heb op 500 moet zetten?

Volgens de nvidia site draait hij op 475/700. Hoe kan ik hem nou veilig instellen?
http://www.nvidia.com/object/geforce_8600M.html
Ik heb hem overgeclockt met rivaturner. Het geheugen moet je x 2 doen en die draait bij mij op 450 ( *2= 900 Mhz) als ik het geheugen hoger clock krijg ik artifacts. de core heb ik op 625 draaien. En hier heb je verder niet echt coolers voor nodig.

En is er nog iemand die mij kan vertellen hoe ik bios 1.12 erop krijg? Ik draai vista. Hoe "ikkes" het gedaan heeft snap ik niet helemaal :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:07:
[...]

En is er nog iemand die mij kan vertellen hoe ik bios 1.12 erop krijg? Ik draai vista. Hoe "ikkes" het gedaan heeft snap ik niet helemaal :P
Ik heb laatst ook mijn bios geupdate, is niet zo moeilijk.

1. download de bios en pakt hem uit, ik had 3 bestanden, de bios, een update progje en een batchfile.
2. start Nero op, gaat bij CD naar bootable en kies de onderste optie (niet floppy, maar bootding)
3. Pleurt de 3 bios bestanden ook nog even op de cd en branden maar.
4. stekker erin, cd erin en herbooten
5. start van cd op. Tik in E: (voor cdrom)
6. start het batchfile en kijkt wat er allemaal op je scherm gebeurt
7. Herstarten

Zoiets, had ik wel de mazzel dat ik een batch file erbij had, weet niet hoe het bij Compal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Kan nog veel makkelijker door een bootable USB stick te maken, dat staat als het goed is ook in dit topic beschreven als je niet weet hoe dat moet. Kwestie van een paar minuten en hij is voorzien van bios 1.12. Bespaart weer een cdtje van een paar cent hehe.

Zie alleen niet veel verschil maar het zal wel ergens goed voor zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

DMP.cc schreef op woensdag 19 september 2007 @ 16:18:
net gebeld met de greef, schijnt dat die laptops nog in Sjanghai staan (daar is compal fabriek) ze kunnen niet verscheept worden door die orkaan (doh) mag er nog een week bij optellen... bleh
hier hetzelfde helaas. Nu maar hopen dat ze wel echt deze week komen.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rundll.exe
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:06:Er is ih topic al eens gevraagd of de speciale knoppen licht moeten geven maar dat doen ze dus niet. Je moet ze licht aanraken en dan voeren ze de functie uit. Dat zie je dan in een on screen pop up.
Hah, ja daar kwam ik gisteren pas achter, en ze geven wel licht hoor, maar alleen als je je vinger er op hebt.... Das toch compleet zinloos....

Maargoed toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dat Rivatuner goed voor het overclocken van de kaart? Wil hem namelijk iets sneller laten lopen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, maar zo heel veel sneller krijg je hem niet. Je kunt de core 30% opschroeven en het mem nauwelijks. Meerdere tweakers halen stabiel op lange termijn 625/450 ipv 475/400.

Verwacht geen wonderen, zeker met de huidige drivers vallen de prestaties tegen voor hoge resoluties. Voor een laptop zeer, zeer degelijke prestaties maar voor echte hardcore gaming niet echt heel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:48:
Ja, maar zo heel veel sneller krijg je hem niet. Je kunt de core 30% opschroeven en het mem nauwelijks. Meerdere tweakers halen stabiel op lange termijn 625/450 ipv 475/400.

Verwacht geen wonderen, zeker met de huidige drivers vallen de prestaties tegen voor hoge resoluties. Voor een laptop zeer, zeer degelijke prestaties maar voor echte hardcore gaming niet echt heel geschikt.
Ben ook geen hardcore Gamer, maar sommige spellen wil ik gewoon IETSJES sneller laten lopen, net als moh:airborne, alles doet het vloeiend bij dat spel, behalve het lopen.. Of bij Dirt doet alles het heel vloeiend op Medium, alleen reageert hij vrij laat met sturen... dat kan miss verholpen worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:08:
[...]

hier hetzelfde helaas. Nu maar hopen dat ze wel echt deze week komen.
ik hoop met jullie mee. Morgen is het al 6 weken geleden dat ik mijn bestelling heb geplaatst, dus het wordt nu wel eens tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Beste gebruikers,

Ik ben ook geintresseerd in zo`n 15w25 gaming editie notebook.
Ik heb momenteel een Fujitsu-siemens Amilo M1437G en dat is echt een ramp ding.
Ik heb al een paar maanden er 2GB geheugen erin gezet en 2 dikke accus 9cells gekocht voor me oude systeem, maar ik loop tegen het probleem dat ik meer dingen wil vervangen. Maar inmiddels lijkt het me verstandiger om voor iets anders te gaan kijken. Wat ik belangrijk vind is mobiliteit.
Nou wil ik daarom liever een 15 inch notebook omdat die groot zat is en genoeg stroom verbruikt.
Ik vroeg me af hoe lang de 15w25 gaming editie met die 9 cells accu mee gaat. Ik vraag me af of die notebook ook gebruik maakt van het MXM III Princiepe. Wat ik meer zou willen weten of het toetsenbord lekker tikt, dus echt lekker veert. Is het mogelijk om een andere graka bij 7700GO erin te laten zetten. Is er misschien iemand die hier iets meer van weet. Zeer bedankt alvast i.g.g

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-08 16:11
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:23:
[...]

ik hoop met jullie mee. Morgen is het al 6 weken geleden dat ik mijn bestelling heb geplaatst, dus het wordt nu wel eens tijd.
Nog een hoper hier.
En ook ik heb even een mailtje vaan DeGreef gestuurd en dit was het antwoord:
De notebooks zouden afgelopen week binnenkomen bij BTO maar die hebben te horen gekregen dat ze in de loop van deze week (week 39) verstuurd worden dit i.v.m. de Tyfoon bij Shanghai (waar de fabrieken staan) elektriciteit e.d. zijn afgesneden.
-Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

dat is een standaard mailtje, ik heb hem nl identiek gehad. Gisteren heb ik gebeld om te vragen of de 17" wel op voorraad is, maar ook daar helaas :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

ff snel vraagje, week of 2 geleden opnieuw XP er op gezet zoals ik al eerder zei, maar als ik bij mn My Computer properties kijk (deze computer eigenschappen), dan staat er soms na de T7500 2.20ghz een 2.19ghz, maar soms ook 768mhz ofzo.

weet iemand hoe dit kan?

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:13:
ff snel vraagje, week of 2 geleden opnieuw XP er op gezet zoals ik al eerder zei, maar als ik bij mn My Computer properties kijk (deze computer eigenschappen), dan staat er soms na de T7500 2.20ghz een 2.19ghz, maar soms ook 768mhz ofzo.

weet iemand hoe dit kan?
Dat is omdat Windows je CPU langzamer kan laten lopen (minder stroomverbruik) als er meer snelheid nodig is dan zet hij deze weer in een snellere stand.

Oja heb een Crumpler Belly L genomen en daar past de laptop fantastisch in en mijn Cisco boeken van 1600 pagina's dik ook (met zelfs speelruime om nog wat bij te doen)
Heerlijk. En hij oogt niet groot en als je er niet veel in doet is hij ook niet dik ofzo. Meest leuke vind ik dat hij waterdicht is.. Maandag in regenbui geweest en iemand anders zijn laptop was dus wel nat...

[ Voor 26% gewijzigd door Cave_Boy op 27-09-2007 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

op de greef site:
We kunnen melden dat de 15W25+ onderweg is naar Nederland en als alles meezit zullen deze maandag danwel dinsdag bij de importeur binnenkomen waarop wij direct zullen starten met de assemblage van de notebooks om z.s.m. de notebooks aan u als klant uit te kunnen leveren.
bijna!!!!!

• DJ-Marcuzz
DMP.cc schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:35:
op de greef site:

[...]

bijna!!!!!
Heerlijkheid :D
Nu weet ik eindelijk waar ik aan toe ben :D

Bedankt voor de update!

-Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

niet slecht, niet slecht ^^
maar juichen doe ik toch echt pas als ik hem in handen heb. Maar dit belooft wel wat ! :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heeft er iemand al linux geprobeerd op deze laptop? is de hardware ondersteuning goed? ik ben van plan om kubuntu te gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

Flapmo

and back is gigi!

aaarg, ik had in het begin meteen realtek ac97 audio erop gegooit en alles werkte, ook mijn mic. Nu heb ik een versie erop gezet van de DVD die erbij zat en werkt mijn mic niet meer. Als ik nieuwe software download (de vista versies) begint hij te zeuren over een licentie en dit x100 zodat ik niet kan installeren, en de xp versie mist een bestand (xxx.sys).

Iemand een linkje naar werkende versie? Via realtek.com kom ik weer bij die vista zipjes en deze krijg ik er niet op :?. Ook met run as administrator wil hij hem niet slikken.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Laatst online: 03-09 11:50
Y0ur1 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:00:
heeft er iemand al linux geprobeerd op deze laptop? is de hardware ondersteuning goed? ik ben van plan om kubuntu te gaan proberen
Ik heb Ubuntu draaien, de kernelondersteuning voor de gebruikte Intel 965 chipset met ICH8 southbridge is niet echt fantastisch (google er maar eens op...). In Ubuntu 7.10 is dit gefixt. Tips:
- schakel AHCI in de BIOS uit
- start op in safe graphics mode
- voeg de volgende regel toe in grub: generic.all_generic_ide=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
lammert schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:31:
[...]

Ik heb Ubuntu draaien, de kernelondersteuning voor de gebruikte Intel 965 chipset met ICH8 southbridge is niet echt fantastisch (google er maar eens op...). In Ubuntu 7.10 is dit gefixt. Tips:
- schakel AHCI in de BIOS uit
- start op in safe graphics mode
- voeg de volgende regel toe in grub: generic.all_generic_ide=1
Ik krijg kubuntu geboot in KDE iig, alleen waar moet ik die regel in mijn grub toevoegen? en vooral wanneer, want ik moet alles nog partitioneren enz

Wireless kaart wordt helaas niet standaard gevonden hier, zou ook niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, wel las ik dat Gutsy betere ondersteuning zou hebben voor santa rosa. ik ga die beta 7.10 eens proberen

update: Ubuntu 7.10 (meest recente beta) pakt de grafische kaart meteen goed en wireless werkt meteen, das wel erg netjes. Nu nog kijken of eduroam wireless gaat werken. AHCI overigens weer aangezet

[ Voor 27% gewijzigd door Y0ur1 op 01-10-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
ik heb een probleempje met de 15w25. In vista komt bij niet meer uit de hibernate, ik krijg dan een paars scherm en hij start niet door, ik krijg nog wel resuming windows te zien maar daarna gaat het fout. Heb alle nieuwste drivers en zelfs de nieuwste bios (1.12). Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws van de site van de Greef:

We kunnen melden dat de 15W25+ binnen zijn bij de importeur en dat we 3-10-2007 starten met de assemblage, wel is het zo dat er van de bestelde notebooks slechts 45 % uitgeleverd is en de rest over anderhalve week binnenkomt. Het blijkt in de praktijk uiteindelijk toch een groot probleem te zijn voor de fabrikant om aan de vraag te voldoen van de non-glare hoogresolutie schermen, een goede optie kan de 15W25A zijn als vervanger.

edit: ik zit gelukkig wel bij deze levering. zou hetgeen dat haast onmogelijk leek deze week dan toch gaan gebeuren :9~

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen??

Onlangs fifa 2008 gesintalleerd, nu draait hij deze heel slecht, terwijl mijn broertje met zjn 7600GT en 512 RAM hem wel op high kan spelen en ik niet.. als ik op high speel lopen alle spelers heel traag...

PLEASE HELP ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:43

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:26:
Wie kan mij helpen??

Onlangs fifa 2008 gesintalleerd, nu draait hij deze heel slecht, terwijl mijn broertje met zjn 7600GT en 512 RAM hem wel op high kan spelen en ik niet.. als ik op high speel lopen alle spelers heel traag...

PLEASE HELP ME
Wat heb je zelf al gedaan om het probleem te tackelen? Hoe staan jouw instellingen op grafisch gebied in zowel de game als in het control panel van de driver (denk aan Anti-aliasing e.d.)? Hoe zit het met de prestatieinstellingen? Staat alles op 'Max. battery'? :)

Verder was het ook wel handig om te vermelden welk systeem je exact hebt en welk systeem jouw broertje heeft ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een BTOW25+ in bestelling staan bij de greef. Zodoende heb ik gisteren even contact opgenomen of de mijne bij deze levering zat. Dit was gelukkig wel het geval. Verder kon hij mij nog vertellen dat met de binnengekomen partij in principe alle bestellingen tot 1 september afgewerkt worden. Dus voor de mensen die later hebben besteld wordt het toch nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

ik zit er dus niet bij :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn GNote vanochtend opgehaald. Windows XP en de drivers inmiddels geinstalleerd.

Heb een aantal keer een vastloper gehad, en ben er nu achter wanneer dat precies gebeurt. De Wow toetsen werken nu wel, maar de andere aanraaktoetsen(email, internet en muten van geluid) niet, ze hebben wel gewerkt, maar dat was voordat ik de audiodriver installeerde. Ik had toen geen geluid en bleek dat deze driver er dus niet goed op stond, sindsdien gaat het steeds mis. Ook bij het aanpassen van het volume met Fn+F6/7/8 kan ik nergens meer op klikken. Hij gaat wel verder waar hij mee bezig was, en de muis kan ook nog bewegen, maar klikken reageert niet meer en ook die teksten die er bij komen als je ergens boven blijft hangen komen dan niet. Iemand die dit probleem bekend voor komt?

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Wowva software zit als het goed is een aparte map AP en werkt gewoon voor XP en Vista.

http://www.compal.com/asp...5F91%2FDrivers%2F030%2FAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:54:
De Wowva software zit als het goed is een aparte map AP en werkt gewoon voor XP en Vista.

http://www.compal.com/asp...5F91%2FDrivers%2F030%2FAP
Oke, bedankt. Inmiddels ben ik weer wat verder (heb mn vorige bericht ge-edit). WOW werkt wel, maar de andere aanraaktoetsen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:29:
Misschien leuk voor die "media" knoppen. Ik gebruik wel eens mijn Logitech easy internet toetsenbord (met een aantal mediatoetsen ed) op de laptop en heb iTouch (drivers) ervoor geïnstalleerd. Toen ik het toetsenbord loskoppelde bleek de driver nog steeds het toetsenbord aan te sturen en iTouch herkent de mail en internet knoppen. Deze kun je dan gewoon met deze software bewerken en ook wordt er nu op het scherm weergegeven wat ik indruk. Helaas herkent hij de Wow Video knop niet en je krijgt dan ook vreemd bericht als je hierop drukt. Wow Audio werkt nog wel gewoon als Wow Audio mits je de software geïnstalleerd hebt.

Edit: werkt alleen in XP. Logitech maakt blijkbaar geen Vista drivers voor de oude toetsenborden :( .
Misschien dat dit een optie is als niks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Is het jullie al gelukt om de laptop aan te sluiten op tv ?

En zo ja hoe dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Laatst online: 03-08 11:36
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:07:
Hee,

Is het jullie al gelukt om de laptop aan te sluiten op tv ?

En zo ja hoe dan ??
Dat wil niet als je geen tv gebeuren erbij hebt gekocht. Die uitgang/ingang is weggewerkt bij mij.

Is het normaal dat mijn laptop na 3 uurtjes enorm traag wordt en zelfs even later uitslaat?
Soms zelfs na 2 uurtjes, ik moet hem dan opnieuw opstarten en dan neemt de temperatuur pas af.
Ik laat de notebook 's nachts wel eens aanstaan om te downloaden/uploaden maar naar een paar uurtjes valt de laptop uit en als ik de temp log bekijk dan loopt de temp op tot 70graden en dan is de laptop weg.. het koelt ook niet echt.
De temperatuur gaat wel omhoog maar niet meer omlaag.. ook wanneer er geen gebruik van de notebook wordt gemaakt. Zelfs wanneer de notebook gewoon aanstaat zonder iets te doen gaat de temp na 3uurtjes al flink omhoog en begint het al traag te worden.

Dit is toch niet normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

iets is blijkbaar 100% cpu aan het gebruiken ofzo. Taskmanager bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag ook pakketje binnen gehad met de BTO erin van de greef. Nu ff aan het installeren en zien hoe hij gaat draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:04:
Zo vandaag ook pakketje binnen gehad met de BTO erin van de greef. Nu ff aan het installeren en zien hoe hij gaat draaien
* DJ-Marcuzz is jaloers :(
Ik moet nog 2 weken wachten

-Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn problemen zijn inmiddels opgelost. Heb maar een volledige herinstal gedaan, stond verder toch nog geen software of iets op, dus dacht als ik nu steeds na iedere driver test of de knopjes nog werken dan weet ik waar het aan ligt, maar nu staat alles er inmiddels op behalve die van de fingerprint want die ga ik (voorlopig) toch niet gebruiken (heb liever dat hij gewoon in 1x doorstart zodat ik niet er bij hoef te blijven als hij opstart.

Geluid is top, resolutie is fijn (maar ik was ook al 1400x1050 gewend), morgen eens met wat spellen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik weet niet of dit hier mag maar ik heb een GNote 15W25+ over en deze verkoop ik dus.

Heb er één besteld bij de Greef maar heb tussendoor te horen gekregen dat ons hele kantoor nieuwe Acer laptops krijgt :|

Nu heb ik de GNote dus over. Misschien heeft er hier iemand interesse.
Nog gloedje nieuw, met XP en voor extra info kun je me even mailen

Natuurlijk geen schokkend laag bedrag verwachten. De laptop is echt 3 dagen oud en gloedje nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Probeer Vraag&Aanbod :) Specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

Waarmee checken jullie de cpu temperaturen etc? Ik weet dat je verschillende progjes hebt maar vroeg me af wat lekker werkte op 15w25+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Flapmo schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:27:
Waarmee checken jullie de cpu temperaturen etc? Ik weet dat je verschillende progjes hebt maar vroeg me af wat lekker werkte op 15w25+.
Ik heb het aangezet in rmclock dat het in je tray staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo

Flapmo

and back is gigi!

hjs schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:31:
[...]

Ik heb het aangezet in rmclock dat het in je tray staat.
Ik heb geen rmclock in me tray? :). Programma op install dvd?

//edit
kan wel downloaden maar zie nergens iets staan over temperaturen in de specs en/of screenshots?

[ Voor 18% gewijzigd door Flapmo op 09-10-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je het programma heb draaien kun je met rechts op het tray-icoon klikken en wat waardes aan of uit zetten, een ervan is de temperatuur.

rmclock is een programma voor je energiebeheer, uitgebreider als wat er standaard in windows zit.
Het programma werkt op zich uitstekend, maar als ik dat % ding aanzet gaat hij storen op mijn onboard geluid (throtling).

Hier staat een uitleg
http://www.hardware.info/...dankzij_CPU_ondervolten/4

Zo te zien hebben ze een wat oudere versie van rmclock gebruikt, de layout ziet er nu ff anders uit.
Mijn T7500 loopt nu op 0,9 volt als laagste waarde bij een MP van 6

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 09-10-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Er is 'n nieuwe 15inch BTO aangekondigd, met HDMI!

EIND OKTOBER! De 15V125 richt zich op het GAME publiek, o.a. 7200RPM harddisk, nieuwe Intel processor, 1GB Turbo Memory en NVIDIA 8600GT-512MB video + DirectX10. HDMI digitale LCD aansluiting + diefstal ALARM. Volledig zwarte behuizing, foto volgt zsm.

Prijzen, configs en andere info, vind je hier!

Zal 'm in deel 2 van de nieuwe TS opnemen... Nog 20 posts ofzo so come on >:)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 11-10-2007 18:48 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
heeft iemand onder xp de afstandbediening aan de praat gekregen d.m.v. infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Schilder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 15:15
Ik heb sinds kort de 17w25+.
Nou is mijn vraag, waar ik updates voor mijn laptop kan vandaan halen.
Bij BTO zelf kan ik niet vinden.
Weet iemand waar ik wel updates van drivers kan vinden of weet iemand toevallig van welk model dit een afgeleide is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

TVL

CLB schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:47:
Er is 'n nieuwe 15inch BTO aangekondigd, met HDMI!

EIND OKTOBER! De 15V125 richt zich op het GAME publiek, o.a. 7200RPM harddisk, nieuwe Intel processor, 1GB Turbo Memory en NVIDIA 8600GT-512MB video + DirectX10. HDMI digitale LCD aansluiting + diefstal ALARM. Volledig zwarte behuizing, foto volgt zsm.

Prijzen, configs en andere info, vind je hier!

Zal 'm in deel 2 van de nieuwe TS opnemen... Nog 20 posts ofzo so come on >:)
Las ergens dat dit geen Compal is en de Compals een klasse beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Bijzonder weinig over te vinden en dat is wel jammer, want ondanks dat het weer een 'dertien in een dozijn 15.4" 8600GT machine' is lijkt het toch een goede deal voor de gamer die zn laptop niet al te vaak uit zn handen laat flikkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizophrenic
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-05 15:24
Wegens overstap naar de nieuw OSX Leopard gaat mijn BTO 15W25+ weer in de verkoop. Het is een moeilijke beslissing geweest, ben enorm tevreden over de kwaliteit en de prestaties van deze laptop. Maar OSX is en blijft toch mijn voorkeur houden boven Windows...

Voor interesse kan je in de sectie Vraag & Aanbod kijken of mij een PM sturen.

Steam: maartenverheijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
XxdutchXx schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:22:
[...]

Dat wil niet als je geen tv gebeuren erbij hebt gekocht. Die uitgang/ingang is weggewerkt bij mij.
Naar mijn inzien wordt er bedoelt dat degene het beeld van de laptop naar de tv wilt hebben. Dit is mijn gelukt met een SVHS kabel. appeltje eitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

voor mensen die nog zitten te wachten (zoals ikzelf):
gisteren zijn er bij de greef een deel binnengekomen en deze worden nu 'afgerond'
de overige worden vandaag bij BTO (indien je een 'echte' BTO hebt besteld) gemaakt en zullen waarschijnlijk maandag bij de Greef zijn.

voor mij: als het allemaal een beetje wil -> vanmiddag halen :D

@hieronder: thanks 8)

[ Voor 3% gewijzigd door 6K op 19-10-2007 11:04 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

goed nieuws!
veel plezier en succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
6K schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:48:
voor mensen die nog zitten te wachten (zoals ikzelf):
gisteren zijn er bij de greef een deel binnengekomen en deze worden nu 'afgerond'
de overige worden vandaag bij BTO (indien je een 'echte' BTO hebt besteld) gemaakt en zullen waarschijnlijk maandag bij de Greef zijn.

voor mij: als het allemaal een beetje wil -> vanmiddag halen :D

@hieronder: thanks 8)
Hoi,

Ik heb ook een echte BTO en heb hem net binnen.
Nu eens kijken hoe ik Windows xp erop krijg, heb wel een usb floppy drive dus dat werkt misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ik kan maar geen HD films(1080p) afspelen op mijn bto 15w25 (2 gig ram) met Vista. Ik gebruik GOM als speler maar heb ook media player gebruikt maar alles blijft maar haperen.. CPU komt niet boven de 60%. Iemand een idee?

Hm nu met coreAVC en media player classic loopt het wel goed, blijf het toch vreemd vinden al die HD codecs en waarom het niet gewoon goed loopt standaard...

Aarg nog niet alle 1080p films lopen goed, wat is dat toch :S Is het de processor niet dan zijn het de codecs wel, ik snap er echt geen zak meer van.

[ Voor 44% gewijzigd door Y0ur1 op 20-10-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
Ok, nu zit ik toch met de vraag, hoe kom ik op de ftp met de drivers?
En welke drivers moet ik op floppy zetten en onder de xp install aanleveren als ik xp wil installeren?
Ik hoorde wel wat over slipstreamen, maar ik heb het nergens meer terug kunnen vinden hoe dat moet.

Klaar met dat geslipstream, op deze site kan je gewoon de driver floppy vinden en dat werkt dan perfect. blijft alleen de vraag wat de inlog van bto is.

Heeft er iemand al uitgevonden bij welk programma die leuke afstandsbedieningen hoort?

-Marcus

[ Voor 37% gewijzigd door DJ-Marcuzz op 21-10-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je je bios in 1 keer kan updaten van v1.07 naar v1.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

moet geen probleem zijn volgensmij... hij overschrijft alles toch bij een bios update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Kan er iemand uberhaupt wel 1080p goed draaien op de 15w25+? Zoja welke codes gebruik je etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je moet wel de goede videokaartdrivers hebben - de 8-serie van nvidia doet namelijk >50% van het decodeerwerk voor je waardoor je tijdens h.264 full-hd echt niet meer dan 30% cpugebruik moet krijgen.

En de k-lite codec pack moet werken toch? VLC of winamp erbij en iedereen is blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:54:
Kan er iemand uberhaupt wel 1080p goed draaien op de 15w25+? Zoja welke codes gebruik je etc.
Wat voor 1080P speel je af dan? WMVHD, 264x? Is ook wel belangrijk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate heeft deze systemen verkocht, maar niet altijd dezelfde typeaanduidingen gehanteerd. Zo heb ik bij Alternate een 17W24 Extreme aangeschaft, maar heeft deze laptop niet een ingebouwde TV-Tuner (bummer). Er is nog een vraag die ik heb : De coolingfan van deze laptop maakt erg veel herrie. Ik heb de boel opengeschroefd en gezien dat het om type nummer 13GNJ15AM050-1 gaat. De fan zit niet goed op de as, waardoor hij soms tegen de behuizing aanklappert.

Waar kan ik zo'n losse fan bestellen? Ik zet hem er dan zelf wel in. Ik wil absoluut niet terug naar Alternate, omdat de klantvriendelijkheid in mijn beleving daar onder nul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Probeer er dan gewoon 1 te bestellen bij Alternate? Of neem contact op met BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe bios update beschikbaar ( 1.13 ). Ik ga maar weer eens proberen om hem te installeren ( sinds 1.07 is het me nog nooit gelukt :P ).

Hier kun je hem vinden: http://www.compal.com/Download/NB/IFL90_91/BIOS/IFT00113.zip
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.