Weinig fps in spellen - updated

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
oke dit is mijn pc op het moment

ecs m952 moederboard
intel p4 2.00 ghz
ati 9600 agp 128mb
768 mb geheugen
windows xp pro sp2 volledig geupdate

mijn probleem....ik speel world of warcraft.
dit zou voldoende moeten zijn om toch een fps van 15 te halen in raids enzo...maar ik krijg em als er veel gebeurt maar niet boven de 2-4 fps uit....

ben vammiddag naar de hardware outlet geweest want ik d8 dat het aan mijn geheugen lag...maar zij adviseren een betere video-kaart of het zou aan mijn verbinding kunnen liggen die overgens ver boven de minimum ligt

(update 4 april): geluid uit maakt wel erg veel verschil, ligt het dan aan de cpu of het geheugen?

heeft iemand enig idee hoe dit komt?

[ Voor 11% gewijzigd door lethalnl op 04-04-2007 10:20 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Andere processen die nog draaien op de achtergrond?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je videokart is gewoon te traag aan het worden.

Probeer alles eens op het minimum te zetten, en de laatste nieuwe drivers te installeren. Overigens zou een x1950pro wel een hele mooie upgrade zijn (180 euro max als je beetje zoekt)

Ook meer ram zou fijn zijn tijdens de raid, zoek eens op 2*1 gig oid. Dan zit je pc zo aan het maximum van upgrades op je pc.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:29
Settings op low al geprobeerd?

• lethalnl
ik sluit echt alle onnodige processes die ik kan vinde met de taskmanager...ipod rotzooi en me printer etc

alles op low

en dit vergat ik te melden...ik zoek een goedkope quickfix.
ik ben 16...en banen in almere zijn schaars voor mijn leeftijd...ben aan het sparen voor een betere pc maar tot die tijd.........

en hier een link naar me moederboard

http://www.pcchipsusa.com/prod-m952v13b.asp

heb er 512+256 in zitten

[ Voor 37% gewijzigd door lethalnl op 19-03-2007 14:22 ]

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12 09:24
Tsja, als je denkt dat je te weinig ram hebt moet je kijken in taakbeheer of je swapping gebruikt.

Verder is het niet een super snel systeem. Kun je overigens iets specifieker zijn? Er zijn namelijk Pentium 4 moederbordjes met SD-RAM.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
cucemodre schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:20:
Tsja, als je denkt dat je te weinig ram hebt moet je kijken in taakbeheer of je swapping gebruikt.

Verder is het niet een super snel systeem. Kun je overigens iets specifieker zijn? Er zijn namelijk Pentium 4 moederbordjes met SD-RAM.
Gewoon DDR800

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nog iets over het geheugen:
Hoe is je config? Als je 3x 256MB hebt en je moederbord ondersteund Dual Channel, kan het best zijn dat als je 1x 256MB eruit haalt en ervoor zorgt dat die 2x 256MB in Dual Channel draait je systeem wat sneller wordt...

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Hardware Outlet = slecht advies. (totaal geen technische kennis aanwezig achter de balie naar mijn ervaring, zowel in lelystad als almere)

WoW vereist nogal wat proc power en geheugenbandbreedte (een snelle schijf helpt ook). Dual channel is eigelijk een must. Zet vooral full screen glow effect uit btw.

Als je iets gaat aanschaffen is Dice Computers een beter optie denk ik, maar probeer het eens in het hardware upgrade topic met volledige specs (linkje naar mobo specs, en gebruik CPU-Z om te bepalen welke P4 core je hebt, ik hoop geen wilmanette voor je :))

Edit: Dual channel dus, mogelijk een herinstall van je hele PC (met goede drivers/nieuwe Direct X updates)

[ Voor 8% gewijzigd door Cio op 19-03-2007 14:27 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hmm..

Moederbord : http://www.pcchips.com.tw...&DetailName=Specification

Heb je de Via-Arena drivers geinstalleerd?
En aan je geheugen hoeveelheid draait het niet in dual-channel mode indien mogelijk. (Kan zo snel niet vinden of dat moederbord wel DC ondersteund?)

Ik heb zelf een P4-2.8/1gb/9600XT/Epox 4PCA3+ staan en daar is WoW toch wel goed op te spelen, ook in raids 25-30fps. (snellere cpu en 256mb meer maar ok)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Issems
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 13:10
Saturnus schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:22:
Nog iets over het geheugen:
Hoe is je config? Als je 3x 256MB hebt en je moederbord ondersteund Dual Channel, kan het best zijn dat als je 1x 256MB eruit haalt en ervoor zorgt dat die 2x 256MB in Dual Channel draait je systeem wat sneller wordt...
Als we allemaal even zijn system specs lezen...
kan je zien dat er DDR 400 in gaat, en de beste man helemaal geen Dual Channel kan draaien....
Dus allereerst altijd even kijken wat voor specs beste mensen !.

Tips ;
Check idd game settings, staan ze wel op low ingesteld of medium specs.
Check of er geen processen zijn die op de achtergrond draaien (heb je bij andere games ook last?)
Check of je de laatste drivers geinstalleerd hebt voor de videokaart.
Draai anders eens een testje met 3d tool of sisoft...zie je zo waar het probleem ligt !.

• lethalnl
prutser001 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:26:
Hmm..

Moederbord : http://www.pcchips.com.tw...&DetailName=Specification

Heb je de Via-Arena drivers geinstalleerd?
En aan je geheugen hoeveelheid draait het niet in dual-channel mode indien mogelijk. (Kan zo snel niet vinden of dat moederbord wel DC ondersteund?)

Ik heb zelf een P4-2.8/1gb/9600XT/Epox 4PCA3+ staan en daar is WoW toch wel goed op te spelen, ook in raids 25-30fps. (snellere cpu en 256mb meer maar ok)
die cpu maakt volgens het hoesje nie veel uit volgens mij....mischien toch maar die 256 mb erbij dan...het is maar 40 euro?

• lethalnl
Issems schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:29:
[...]

Draai anders eens een testje met 3d tool of sisoft...zie je zo waar het probleem ligt !.
link? ik kan et zo 123 nie vinde :P

• Issems
lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:32:
[...]

link? ik kan et zo 123 nie vinde :P
try google.... sisoft sandra

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
heb je wel goede drivers geinstalleerd?

ik heb een systeem dat in nagenoeg alles behalve geheugen minder is, en daar draait wow prima (20+fps) op.

amd1800+, msi-kt4v mobo, 1.25G geheugen, radeon 9500-128mb

Copy.com

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Issems schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:29:
[...]

Als we allemaal even zijn system specs lezen...
kan je zien dat er DDR 400 in gaat, en de beste man helemaal geen Dual Channel kan draaien....
Dus allereerst altijd even kijken wat voor specs beste mensen !.
Tjah dat wordt dan vertelt in de minuut dat ik het bericht poste en ten tweede niet eens in de TS...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Gast, je hebt gewoon een computer die het spel niet aankan op de instellingen die jij wil. Accepteer dit, ga sparen, en koop over een jaar een nieuw systeem; het is het het geld niet waard om in dit systeem nog te investeren.

Om WoW in raids vloeiend te spelen zul je toch echt je ram moeten verdubbelen, een videokaart van 100 euro moeten kopen en een processor met zo'n 500-1000 MHz meer moeten monteren.

Wat ik niet kan vinden is of je de nieuwste Catalyst al geïnstalleerd hebt, en op welke resolutie je speelt.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 19-03-2007 14:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lethalnl
oke die sissoft.....hoe werkt et :P?

• Issems
CodeCaster schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:35:
Gast, je hebt gewoon een computer die het spel niet aankan op de instellingen die jij wil. Accepteer dit, ga sparen, en koop over een jaar een nieuw systeem; het is het het geld niet waard om in dit systeem nog te investeren.

Om WoW in raids vloeiend te spelen zul je toch echt je ram moeten verdubbelen, een videokaart van 100 euro moeten kopen en een processor met zo'n 500-1000 MHz meer moeten monteren.

Wat ik niet kan vinden is of je de nieuwste Catalyst al geïnstalleerd hebt, en op welke resolutie je speelt.
system specs wow

Windows® System 98/ME/2000/XP OS:

800 MHz or higher CPU
256 MB or more of RAM
32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better
4 GB or more of available hard drive space
DirectX® 9.0c or above
A 56k or higher modem with an Internet connection

sorry hoor maar hij moet m toch echt wel kunnen spelen hahaha....en al helemaal op low specs !...

dus welke specs heb je ingesteld met WOW ????

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Cio schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:25:
Hardware Outlet = slecht advies. (totaal geen technische kennis aanwezig achter de balie naar mijn ervaring, zowel in lelystad als almere)

WoW vereist nogal wat proc power en geheugenbandbreedte (een snelle schijf helpt ook). Dual channel is eigelijk een must. Zet vooral full screen glow effect uit btw.
en dat enviroment view distance op dichtbij scheelt ook enorm.
UI op default grootte

GEEN addons gebruiken of alleen het hoognodige.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• lethalnl
alles echt alles op low...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Issems schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:38:
[...]

system specs wow

Windows® System 98/ME/2000/XP OS:

800 MHz or higher CPU
256 MB or more of RAM
32 MB 3D graphics card with hardware transform and lighting, such as GeForce 2 or better
4 GB or more of available hard drive space
DirectX® 9.0c or above
A 56k or higher modem with an Internet connection

sorry hoor maar hij moet m toch echt wel kunnen spelen hahaha....en al helemaal op low specs !...

dus welke specs heb je ingesteld met WOW ????
Het eerste spel wat op een systeem met de door de fabrikant aangegeven minimum-systeemeisen vloeiend draait moet ik nog tegenkomen, dit zegt helemaal niets. Zeker bij raids en andere drukke activiteiten kan WoW behoorlijk zwaar worden, en met te weinig ram of een processor die niet sterk genoeg is kan dit behoorlijk wat haperingen opleveren.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Op welke resolutie draai je het spel trouwens?

[ Voor 58% gewijzigd door Zerora op 19-03-2007 14:44 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Issems
CodeCaster schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:40:
[...]

Het eerste spel wat op een systeem met de door de fabrikant aangegeven minimum-systeemeisen vloeiend draait moet ik nog tegenkomen, dit zegt helemaal niets. Zeker bij raids en andere drukke activiteiten kan WoW behoorlijk zwaar worden, en met te weinig ram of een processor die niet sterk genoeg is kan dit behoorlijk wat haperingen opleveren.
I know, en toch blijf ik erbij dattie wel ruim boven die 4fps moet uit kunnen komen...
sisoft moet je gewoon ff laten benchmarken op geheugen en processor capaciteit, evt. ook hdd performance....heb je nog wel genoeg ruimte op je hdd over ?
wat je sowieso moet doen is ff nieuwe catalyst drivers installeren van ati.

be resourceful en try something

• lethalnl
1024/768 d8 ik....moet ik em op 800/600 zetten?

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:43:
Zou ik wel doen ja, geeft toch weer een extra stukje performance.

en nog iets:
Je kant trouwens ook nog proberen om WoW in opengl mode te spelen. Dat wil weleens sneller zijn.
(in wow.exe " -opengl" aan de snelkoppeling toevoegen)

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12 19:19
CodeCaster schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:35:

Dit is grote onzin natuurlijk!

Ten eerste: weet jij welke instellingen hij gebruikt? Ik niet, want dat staat nergens in een post vermeld (nu pas als laatste reactie).

Ten tweede: kijk nog eens naar de minimum specs van Bliz, zijn PC is echt ruim meer dan dat.

Ten derde: zoals anderen ook al meldden, op een gelijkwaardig systeem draait het bij anderen probleemloos. Ikzelf heb een hele tijd perfect kunnen spelen, ook raiden, met een Athlon XP 2000+ (1,67 GHz), 768 MB PC2100 DDR, 9800SE 128 MB.

Dus: dit soort berichten werkt niet echt bevorderend voor de TS...

6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• lethalnl
Zerora schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:45:
[...]

Zou ik wel doen ja, geeft toch weer een extra stukje performance.

en nog iets:
Je kant trouwens ook nog proberen om WoW in opengl mode te spelen. Dat wil weleens sneller zijn.
(in wow.exe " -opengl" aan de snelkoppeling toevoegen)
wat houd dit precies in?

• prutser001

prutser001

Dan gebruikt hij geen D3D maar Ogl voor het 'renderen' aangezien je een ATI kaart hebt lijkt me dit ook weer niet echt handig (zal het even testen hier als mijn account nog werkt)

Start wel op (werkt niet met dualscreen heb ik wel gemerkt) Lijkt ietsje sneller te draaien, maar ik had begrepen/gelezen dat Opengl niet echt super werkt op Ati kaarten.

[ Voor 32% gewijzigd door prutser001 op 19-03-2007 14:54 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Issems
je hebt opengl en direct3d
wanneer je op opengl speelt = dit software rendering....altijd het proberen waard...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

standaard draaien de meeste spellen in Direct3d mode, daar zijn immers de meeste effecten etc.. mee te behalen. opengl ondersteunt niet al die effecten en draait daarom iets soepeler.
Of dit ook op jouw videokaart werkt weet ik helaas niet.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenGL
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct3D

• Issems
al geprobeerd 800*600 te draaien ?
wat is het resultaat ?

• lethalnl
ben nu bezig met board/kaart te updaten....5 minuutjes dan post ik resultaten ff

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11 12:15
als ex- hardcore raider van Cantonium elites (aszune) kan ik met redelijke zekerheid melden dat het gebruik van addons voor raids "veelal" wordt voorgeschreven door een guild, echter dat de persoon voor non raid tijden ook nog een hap aan addons gebruikt....
Het beste is eigenlijk om ALLE addons de deur uit te doen, en vervolgens alleen het broodnodige te draaien (dkp registratie eventueel)
Addons voor Wow zijn leuk, handig maar vreten in sommige gevallen een hoop extra resources
Example: Fresh install WoW alle settings vol open: 60fps in een druk bezette Ironforge *drukker als raids :p*
Addonbulk [resource trackers, UI enhancers etc](gebruikte bijna 200MB aan extra geheugen :p) Lege Deadmines: 10 fps (om nog maar te zwijgen over drukke IF)

- Edit: addonloos WoW spelen wijst ook meer uit op skills van een speler; wij hadden stuk of 5 healers die inneens niet meer op raids konden healen (patch voorbereiding Tbc) omdat ze zo gewent waren aan healer addon.

[ Voor 12% gewijzigd door LXSJason op 19-03-2007 14:57 ]

Failure is the mother of success

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11 21:36
lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:43:
Schone windows er overheen? Dan alleen het nodige erop + goede drivers.

• prutser001

prutser001

LXSJason schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:55:
als ex- hardcore raider van Cantonium elites (aszune) kan ik met redelijke zekerheid melden dat het gebruik van addons voor raids "veelal" wordt voorgeschreven door een guild, echter dat de persoon voor non raid tijden ook nog een hap aan addons gebruikt....
Het beste is eigenlijk om ALLE addons de deur uit te doen, en vervolgens alleen het broodnodige te draaien (dkp registratie eventueel)
Addons voor Wow zijn leuk, handig maar vreten in sommige gevallen een hoop extra resources
Example: Fresh install WoW alle settings vol open: 60fps in een druk bezette Ironforge *drukker als raids :p*
Addonbulk [resource trackers, UI enhancers etc](gebruikte bijna 200MB aan extra geheugen :p) Lege Deadmines: 10 fps (om nog maar te zwijgen over drukke IF)

- Edit: addonloos WoW spelen wijst ook meer uit op skills van een speler; wij hadden stuk of 5 healers die inneens niet meer op raids konden healen (patch voorbereiding Tbc) omdat ze zo gewent waren aan healer addon.
offtopic:
Daar heb je zeker gelijk in bij ons waren het : CTRA+rest+DKP, als healer/debuffer had je nog een hoop extra meuk ook (healbot/SDB) en daar voor mij dan het hele Auctioneer pakket erbij, kwam totaal op een goede 100-125mb geheugen. Draaide dan zelf dualscreen : Scherm1 game, Scherm2 addons etc. Als je op 1 scherm draait kan ik je aanraden om (kan ff niet op de naam komen) "CT-window"? oid dan kun je de achtergrond van de spell/addon balkjes zwart maken en dat scheelde wel weer iets in performance.

Zet in je 'Catalyst Control Center' alles eens naar performance kan ook wel wat schelen, maar zo blijf je 'tweaken' aan je settings. Hoe heb je hiervoor gespeeld? Ik bedoel je zal toch niet altijd zo'n lage framerate gehad hebben?

Ik zou zeggen zet alles op het 'minimum' en ga dan wat opschroeven zodat het er dan weer iets beter uitziet (het oog wil ook wat). Ik weet niet welke class je speelt maar ik zette mijn cam view gewoon ontop zodat ik alleen de grond zag (als healer is het toch niets anders dan balkjes kijken:P)

• lethalnl
tja......het helpt niet echt die 800/600 en me mods uit....sta in ironforge op het moment 20 man om me heen....nie rg druk dus en ik pull net 10 als ik me beeld draai

ik ben een affliction warlock dus target switche hoef ik niet zo gek veel...gelukkig geen mage :P

tja en om nou al mijn mods weg te doen....dmg meters en sommige titan kan wel...maar ktmthreath....

[ Voor 39% gewijzigd door lethalnl op 19-03-2007 15:14 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

LXSJason schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:55:
offtopic:
Ik heb geen een addon draaien die mijn interactie met party/raid makkelijker zou maken :9
Ook niet nodig :)
de enige addons die ik heb draaien zijn bags als 1 geheel, titan panel, en nog wat meuk om PvE wat makkelijker door het leven te kunnen. Overigens geen addons die te maken hebben met vechten. Alleen een cooldowntimer, maar verder niks.

Speelt prima zo. :)

• lethalnl
oke framerate is nu rond de 10 als ik rondrijdent op 100% mount wild schud met het beeld (ingame dan wel he :P)
zal zo ff bg proberen als ik de catalist op proformance heb staan

• lethalnl
maare.....waar staat catalyst eigenlijk...ik kan em nie vinde....een exe dan...of iets waarmee ik als mens kan communiceren

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Try windowed eens, dat doen er hier ook veel, geeft ook wel extra performance.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Aangezien ik nooit een ATI kaart heb gehad en een vermoeden dat het hetzelfde als Nvidia zal zijn, een wilde gok:
Eigenschappen voor beeldscherm > tabblad instellingen > knop geavanceerd. Dan zou waarschijnlijk daar ergens moeten zitten :)

• Issems
Zerora schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:29:
Aangezien ik nooit een ATI kaart heb gehad en een vermoeden dat het hetzelfde als Nvidia zal zijn, een wilde gok:
Eigenschappen voor beeldscherm > tabblad instellingen > knop geavanceerd. Dan zou waarschijnlijk daar ergens moeten zitten :)
moet ie natuurlijk wel catalyst geinstalleerd hebben staan :p

• prutser001

prutser001

lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:27:
maare.....waar staat catalyst eigenlijk...ik kan em nie vinde....een exe dan...of iets waarmee ik als mens kan communiceren
Hangt van je driver pakket af :
https://a248.e.akamai.net..._dd_ccc_wdm_enu_41238.exe

of alleen driver https://a248.e.akamai.net...ivers/7-2_xp_dd_41238.exe

Als je dus de CCC versie neemt (stukkie groter dat wel) kun je dus een aantal opties aan/uit vinken/zetten.

offtopic:
Probeer de Edit knop te gebruiken.

• lethalnl
oke heb nu de ccc los gedowned....kijken of hij die wel ergens aangeeft

Verwijderd

Issems schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:49:
[...]

je hebt opengl en direct3d
wanneer je op opengl speelt = dit software rendering....altijd het proberen waard...
ff mierenneuken, maar openGL is dus niet hetzelfde als software rendering hoor. OpenGL stuurt net als Direct3D direct de hardware aan. Het is gewoon een andere implementatie van 3D hardware acceleration.

En software rendering is nooit de moeite waard als je 3D hardware hebt.

• lethalnl
ah...gevonden...op de meest onlogische plaats.....

• lethalnl
oke alles op preformance....ff testje

Verwijderd

Dude, installeer eerst eens de chipset drivers voor je mobo.

Probeer de Ati windows certified drivers. niet de laatste versie...

Her installeer DX9.

Stop firewall en v.scanner.

(heb je dit probleem ook met andere games???? if not... reinstall wow)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hmm, heb een bijna gelijkwaardig systeem gehad waarmee ik prima WoW'en kon. Grootste verschil: 1.5GB RAM. Het maakt echt een wereld van verschil. Had daarnaast een Radeon 9600 256MB maar draaide het wel op hoge resoluties. FPS was minstens 30 over het algemeen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• lethalnl
oke conclusie: meer ram dan toch denk ik....ironforge net 30-40 man ikke= 8 fps.....

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Ik zou als ik jou was toch maar een beetje gaan sparen voor een nieuwere pc.

Persoonlijk heb ik echt een gloeiende hekel aan lage framerates. Is een van de grootste ergernissen voor mij. Heb sowieso al respect voor je dat je het op een FPS van 15 wilt spelen... :?

• lethalnl
naja...dat was het plan....maar das uitgestelt

had een deal met me pa....hij dokte de andere helft nieuwe pc...maar dan moest ik een baan hebben....en dat is in een stad vol met jongeren knap lastig

voor een licht gedowngrade versie van de februari buyguide
8800 gts en niet al die fancy input...(tja de g15 en zo'n supermuis hoeft van mij echt nie)
komt rond de 1400 euro uit als ik een beetje zoek voor goedkope plaatsen

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Snakiej schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:16:
Je videokart is gewoon te traag aan het worden.

Probeer alles eens op het minimum te zetten, en de laatste nieuwe drivers te installeren. Overigens zou een x1950pro wel een hele mooie upgrade zijn (180 euro max als je beetje zoekt)

Ook meer ram zou fijn zijn tijdens de raid, zoek eens op 2*1 gig oid. Dan zit je pc zo aan het maximum van upgrades op je pc.
Ik denk dat een 1950pro een beetje te veel van een p4 2.0 Ghz gaat vragen

XBL: Warheadheadshot

• Vlassie1980
Wat voor geheugen heb je er trouwens inzitten? Als het nog oude PC133 SDRAM is dan is dat de reden dat het allemaal zo traag gaat. Ik heb een aantal jaren geleden mijn moederbord vervangen in combinatie met nieuw DDR geheugen en dat scheelde aanzienlijk.

• prutser001

prutser001

Nippletwister schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:28:
Wat voor geheugen heb je er trouwens inzitten? Als het nog oude PC133 SDRAM is dan is dat de reden dat het allemaal zo traag gaat. Ik heb een aantal jaren geleden mijn moederbord vervangen in combinatie met nieuw DDR geheugen en dat scheelde aanzienlijk.
Volgens zijn mobo specs zit er ddr in, maar dat mobo is ook niet al te best, ondersteund ook geen DC (voor zover ik kon vinden)

• lethalnl
nee zo te zien nie nee....deze pc is aangeschaft in de tijd dat ik niet meer van een pc wist dan installeren en opstarten....da's nu wel een beetje meer

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:56
lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:10:

voor een licht gedowngrade versie van de februari buyguide
8800 gts en niet al die fancy input...(tja de g15 en zo'n supermuis hoeft van mij echt nie)
komt rond de 1400 euro uit als ik een beetje zoek voor goedkope plaatsen
Je bent niet echt een diehard gamer, maar wilt gewoon een leuk spelletje spelen zie ik nu.
Daar hoef je dan dus echt geen 1400 voor uit te trekken.
Kijk is een beetje rond in de subcatogorie systemen. Daar staan veel mensen die advies vragen op basis van hun budget, sommigen hebben een budget van 1400, sommigen van 600.
Als hij dan een pc heeft van 600 euro, waar je op kan gamen zou dat voor jouw alvoldoende zijn.

Linkjes:
Pc (game) systeem, cc. 900 euro
Nieuw Budget/Game Systeem

En ga zo maar door. Je kan dus zeker voor minder dan 1400 goed wow spelen! geen 8800 voor nodig! :)

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-11 23:55
ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar je zou kunnen hem iets overklokken? dan kan al een paar pfs schelen

• lethalnl
Tomino schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:55:
[...]

Je bent niet echt een diehard gamer, maar wilt gewoon een leuk spelletje spelen zie ik nu.
Kijk is een beetje rond in de subcatogorie systemen. Daar staan veel mensen die advies vragen op basis van hun budget, sommigen hebben een budget van 1400, sommigen van 600.
Als hij dan een pc heeft van 600 euro, waar je op kan gamen zou dat voor jouw alvoldoende zijn.

Linkjes:

En ga zo maar door. Je kan dus zeker voor minder dan 1400 goed wow spelen! geen 8800 voor nodig! :)
ik speel wow omdat et leuk is en het enigzins goed kan draaien maar bf2142 kan ik dan al weer nie terwijl ik et graag zou spelen

• Vlassie1980
eSCe schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:00:
ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar je zou kunnen hem iets overklokken? dan kan al een paar pfs schelen
Overclocken scheelt een paar procent, daar ga je het dus never nooit mee redden... Overclocken wordt wel vaker als oplossing genoemd terwijl je er eigenlijk alleen maar meer problemen mee krijgt :X |:( ( artifacts, kapotte videokaarten etc...)

[ Voor 4% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-03-2007 11:56 ]

• lethalnl
Nippletwister schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:55:
[...]

Overclocken scheelt een paar procent, daar ga je het dus never nooit mee redden... Overclocken wordt wel vaker als oplossing genoemd terwijl je er eigenlijk alleen maar meer problemen mee krijgt :X |:( ( artifacts, kapotte videokaarten etc...)
mee eens...overclocken is mij te veel gezijk.....je moet er overgens wat vana weten wil je er wat mee kunnen.....en dat heb ik dus niet

• lethalnl
Tomino schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:55:
[...]

Linkjes:

met een g15 en logitec watdanook haal je echt de nr.1 plaats nie sneller dan met een normaal setje......skillz not hardware zoals ze wel zeggen....geef mij dan maar een set van 20 euro die ipv 60 euro aan duur spul........dat ik toch echt veel liever spendeer aan iets dat er toe doet......monitor of mooie case

[ Voor 17% gewijzigd door lethalnl op 20-03-2007 14:13 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Als je toch voor een nieuwe systeem aan het kijken bent:

Aanbieding Aldi vanaf 21 maart
Opzich een mooi systeem voor dat geld. :)

• mace
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

Zerora schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:22:
Als je toch voor een nieuwe systeem aan het kijken bent:

Aanbieding Aldi vanaf 21 maart
Opzich een mooi systeem voor dat geld. :)
Hij is 16 en arm, dus die aanbieding zou hij moeten laten schieten.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:36

rapture

Zelfs daar netwerken?

lethalnl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:14:
ecs m952 moederboard
intel p4 2.00 ghz
ati 9600 agp 128mb
768 mb geheugen
  • Je hebt een P4 2,0 GHz processor die slecht presteert per MHz en voor geheugenbandbreedte opzuipt om weinig prestaties te leveren. 400MHz FSB was te weinig, de overstap naar 533MHz leverde merkbare performancewinst op en 800MHz is ideaal. Is het een Willamette of Northwood core?
  • Het mobo kan max single channel 400MHz DDR aan, maar we weten niet welk soort traag geheugen erin steekt.
  • De grafische kaart presteert zoals een GeForce FX 5200 en is 3x trager dan een GeForce 6600 GT.
  • Te weinig ram voor moderne games.
Met andere woorden: Niet!

• mace
  • Laatst online: 01-12 16:53

mace

Sapere Aude

rapture schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:
[...]
  • Je hebt een P4 2,0 GHz processor die slecht presteert per MHz en voor geheugenbandbreedte opzuipt om weinig prestaties te leveren. 400MHz FSB was te weinig, de overstap naar 533MHz leverde merkbare performancewinst op en 800MHz is ideaal. Is het een Willamette of Northwood core?
  • Het mobo kan max single channel 400MHz DDR aan, maar we weten niet welk soort traag geheugen erin steekt.
  • De grafische kaart presteert zoals een GeForce FX 5200 en is 3x trager dan een GeForce 6600 GT.
  • Te weinig ram voor moderne games.
DDR geheugen, dus northwood.

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:50
rapture schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:29:
[...]
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Een Radeon 9600 is zelfs sneller dan een FX5700 non-ultra.
Een FX5200 was meestal zelfs langzamer dan een MX440.

• prutser001

prutser001

Cpt.Iglo schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:03:
[...]
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Een Radeon 9600 is zelfs sneller dan een FX5700 non-ultra.
Een FX5200 was meestal zelfs langzamer dan een MX440.
Stalker wil hier niet draaien op een P4-2.8ghz, 1.5gb, Radeon9600XT-128mb. 800x600 met alle settings op minimum en uit. Het gekke is dat als ik de ene kant opkijk in het start dorpje heb ik 100fps, kijk de andere kant op nog niet eens 10. Terwijl er wel mensen zijn die stalker op een 9600pro kunnen draaien.

• lethalnl
oke even een update:

met geluid uit gaat het een stuk sneller

ligt het dan aan het geheugen of de cpu die het niet tegelijk aankan?

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 07:43
welk besturingssysteem heb je er op draaien? misschien dat ik er over heen gelezen heb. zal geen vista zijn uiteraard :P

• lethalnl
nope gewoon xp pro sp2 volledig geupdate

• lethalnl
komop? iemand?
Pagina: 1