ImdaMned schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:59:
[...]
Oooh, ik heb net een flaw in je berekening gevonden
Tijdens het casten van UA kan je anders al 1.5 seconden van je 2.5 seconden durende shadowbolt te hebben gecast. Dit verlaagd het crit% wat je moet hebben aanzienlijk.
Dan kan je ook stellen dat of UA of ruin afhangelijk is van crit% EN spelldmg omdat 3/5e van een shadowbolt meer profiteert van shadowdmg dan 1.5e deel van 18 seconden.
owja, tis vrijdag he, had ik dat al gezegd : )
Eens kijken.
Cast sequence met UA
Dit betekend uitgaande van openen met UA dat er binnen 18 seconden gecast can worden:
CoA (1.5 sec GC), Corr (1.5 sec GC),Siphon life (1.5 sec GC), DP/LT (1.5 sec GC) totaal 6 seconden. Blijft er 12 sec over om te bolten. Daar kun je 4 bolts in kwijt, 5 als je 0.5 seconden speling neemt.
Cast sequence zonder UA, UA cast je voordat je sequence damage gaat doen, dus deze 1.5 seconden vallen buiten de 18 seconden dat UA damage doet, echter na de eerste sequence zal je 1,5 seconden extra hebben omdat je UA niet cast. Dit zal je dus maximaal 1 bolt opleveren voordat je de andere dots ook weer moet gaan verversen.
CoA (1.5 sec GC), Corr (1.5 sec GC),Siphon life (1.5 sec GC), DP/LT (1.5 sec GC) totaal 6 seconden. Blijft er 12/13.5 sec over om te bolten. Daar kun je 4 tot 5 bolts in kwijt, het effect van de 1.5 seconden speling heeft dus geen al te grote invloed op de sequence aangezien je de andere dots ook moet gaan verversen. Ook zal er altijd wat tijd verloren gaat tussen het casten aangezien je nooit 100% perfect aan het casten zal zijn.
wat je wel zou kunnen doen is de sequence aan te passen naar een iets meer efficiente echter lastiger uit te voeren sequence van: UA (nu beginnen de 18 sec) Corr, CoA , Syphon life, LT, SB, SB, SB, SB, UA, Corr, SB, CoA, SB, SB, Syphon life, LT, SB, UA. met deze sequence ververs je alle dots ong op het moment dat ze aflopen zeer efficient dus, zoals je ziet telkens 4SB's tussen de verschillende UA's in bij een verperfecte timing zal je iedere 5 sequences 1 extra SB hebben. Totale casttijd inc de eerste UA 36.5 sec, totaal aantal SB's: 8, totaal UA damage 4488.
Nu zonder UA: Corr, CoA, Siphon life,LT, SB, SB, SB, SB, SB, Corr, SB, SB, CoA, SB, SB,Siphon life, LT, SB, SB, Corr. iets langere cast time, echter wel 11 SB's, 3 meer dan met UA. Echter er moet 4488 damage goed worden gemaakt door ruin. Wat voor mijn warlock betekend uitgaande van gemiddeld 725DMG meer per Ruin crit moeten er van de 11 bolts ~6 critten. Nog steeds 50+ % spellcrit nodig dus.
De perfecte cast sequence is echter niet te maken waardoor dit soort berekeningen natuurlijk altijd situationeel blijven, en zeer lastig in de praktijk uit te voeren zijn.
Qua spelldamage weet ik het niet precies dit zal inderdaad wel een invloed zijn, echter niet zo heel groot vrees is doordat UA 120% van je +dmg meekrijgt, terwijl een SB maar 87% krijgt.