HTC P3300 deel 4 (Artemis, MDA Compact III, Orange SPV M650)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.298 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210446

der_roedie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:11:
[...]

OK, dat had ik ook al gedaan maar ik weet nog steeds niet wat ik er nou precies mee aanmoet.
Mijn QuickGPS download een bestand via WIFI als ik verbonden ben thuis dus dat lijkt me een goeie zaak. Ik hoef dan toch niet die register-aanpassingen te doen??
En verder.... moet ik QuickGPS starten voordat ik TomTom start voor een snellere fix? Want dat is me echt onduidelijk. :? :?

En mijn andere vraag: Hoe bewerk je het register van je Win.Mob 5?
Ten eerste moet je kijken of het file dat QuickGPS download wel de juiste size is.
de file heet packedEphemeris.ee (de extensie zie je vaak niet, afhankelijk van de explorer die je gebruikt)
De file staat in \Windows\ laat je stylus op het file staan, en kijk naar de properties/eigenschappen.
De juiste grootte is ergens tussen 47 en 54 Kb (afhankelijk waar vandaan).
Is de grootte goed, hoef je geen registry fix te doen, maar hou er rekening mee dat het wel binnenkort noodzakelijk kan zijn om de registry fix te doen.

Is daarentegen de grootte van het file maar 3 Kb, dan moet je toch iets doen om de voordelen te hebben (erg snelle fix).

De opties zijn:
1) een registry hack naar alternatieve HTC servers
2) Een registry hack naar een privaat onderhouden server die vanuit mio een file download en aanbiedt
3) Het programmatje van de mio gebruiken ipv QuickGPS

Mijn persoonlijke voorkeur is het mio programma. Deze plaatst ook een entry in je agende (en verwijderd deze) op de dag dat je file verloopt (3 dagen), is wel zo handig.

Diverse mensen (waaronder ikzelf) merken met het mio bestand een snellere fix dan met het HTC bestand, anderen merken geen verschil (maar hebben vaak ook wat langere fixtijden volgens mij)
In mijn geval: bijna altijd tussen 10 en 30 seconden een fix met gebruik van het mio bestand (muv slechte plaatsen zoals tussen flats in een bos binnen etc)

Kortom kijk eerst of je packedEphemeris.ee file geen 3 Kb is. (do not repair whats not broken)
Doe 1 van de drie oplossingen.

Verder hoef je niets te doen. QuickGPS hoeft niet te draaien oid. Wel van belang is dat je het file binnen drie dagen ververst (of je moet een week geen GPS nodig hebben, dan hoeft dat niet)
TomTom (of de GPS interface zelf) kijkt of het bestand er is en gebruikt hem als hij aanwezig en geldig is. het is echt re**simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der_roedie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:11:
[...]

En mijn andere vraag: Hoe bewerk je het register van je Win.Mob 5?
Hiervoor zijn diverse tools in de handel:
Resco file Explorer( betaald, met ftp/file/netwerk explorer $25)
SK-Tools (Betaald, met andere handige utilities $13)
PHM registry Editor (gratis, weet niet of hij werkt op wm5)

Iemand nog een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192669

Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Iemand nog een linkje?
Total Commander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:04

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Iemand nog een linkje?
Staat ook al ergens tussendoor in de TS gemeld: Total Commander. Heb hier op mijn werk niet even een link bij de hand, maar staat volgens mij in de TS.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienbliep
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Mensen, Ik heb mij zojuist hier aangemeld.

Ik heb zo'n beetje alle reacties over deze telefoon doorgelezen. Ik krijg de telefoon ook binnenkort.

Nu zat ik te denken over het bereik van de telefoon. Het schijnt dus niet te liggen aan de rom versie of wat dan ook.

Ligt het dan niet mischien aan wie de simlock eraf heeft gehaald of wie er niet de tmobile thema's en handigheden... gebruikt. ;)

ideetje?

Mvg Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191578

Anoniem: 210446 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:03:
[...]

Ten eerste moet je kijken of het file dat QuickGPS download wel de juiste size is.
de file heet packedEphemeris.ee (de extensie zie je vaak niet, afhankelijk van de explorer die je gebruikt)
De file staat in \Windows\ laat je stylus op het file staan, en kijk naar de properties/eigenschappen.
De juiste grootte is ergens tussen 47 en 54 Kb (afhankelijk waar vandaan).
Is de grootte goed, hoef je geen registry fix te doen, maar hou er rekening mee dat het wel binnenkort noodzakelijk kan zijn om de registry fix te doen.

Is daarentegen de grootte van het file maar 3 Kb, dan moet je toch iets doen om de voordelen te hebben (erg snelle fix).

De opties zijn:
1) een registry hack naar alternatieve HTC servers
2) Een registry hack naar een privaat onderhouden server die vanuit mio een file download en aanbiedt
3) Het programmatje van de mio gebruiken ipv QuickGPS

Mijn persoonlijke voorkeur is het mio programma. Deze plaatst ook een entry in je agende (en verwijderd deze) op de dag dat je file verloopt (3 dagen), is wel zo handig.

Diverse mensen (waaronder ikzelf) merken met het mio bestand een snellere fix dan met het HTC bestand, anderen merken geen verschil (maar hebben vaak ook wat langere fixtijden volgens mij)
In mijn geval: bijna altijd tussen 10 en 30 seconden een fix met gebruik van het mio bestand (muv slechte plaatsen zoals tussen flats in een bos binnen etc)

Kortom kijk eerst of je packedEphemeris.ee file geen 3 Kb is. (do not repair whats not broken)
Doe 1 van de drie oplossingen.

Verder hoef je niets te doen. QuickGPS hoeft niet te draaien oid. Wel van belang is dat je het file binnen drie dagen ververst (of je moet een week geen GPS nodig hebben, dan hoeft dat niet)
TomTom (of de GPS interface zelf) kijkt of het bestand er is en gebruikt hem als hij aanwezig en geldig is. het is echt re**simpel.
Waar kan ik dat proggie van MIO vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191578 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Waar kan ik dat proggie van MIO vinden dan?
Zie TS, DJ heeft dat daar gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Mordicus bedankt voor het duidelijke antwoord.
Ik heb de laatste dagen zoveel gelezen over de P3300 dat ik niet alles meer aan elkaar kon koppelen. Gelukkig heeft jouw duidelijke antwoord mij geholpen :)
In de windows verkenner van WinMob 5 lijkt het alsof de file-grootte van het genoemde bestand 47,4 kb is. Wanneer ik echter kijk met Resco FileExplorer 2005 (veel beter dan de orginele verkenner btw.) dan zie ik dat het bestand maar 3 kb groot is.
Ik ga dus 1 van je aangedragen oplossingen proberen en dan hoop ik ook te kunnen genieten van een snelle fix :)

Nogmaal bedankt

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:39:
[...]

Staat ook al ergens tussendoor in de TS gemeld: Total Commander. Heb hier op mijn werk niet even een link bij de hand, maar staat volgens mij in de TS.
Dat dacht ik me ook te herinneren, alleen kan ik niet vinden hoe dat dan gaat....

*EDIT* gevonden... moet in de \\plugin directory kijken. (Zie uiteindelijk liever 1 van de andere 3, deze lijken meer op de normale regedit.....)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 210446 op 20-03-2007 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker-mouse
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 00:51
Alienbliep schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:

Ik heb zo'n beetje alle reacties over deze telefoon doorgelezen. Ik krijg de telefoon ook binnenkort.

Nu zat ik te denken over het bereik van de telefoon. Het schijnt dus niet te liggen aan de rom versie of wat dan ook.

Ligt het dan niet mischien aan wie de simlock eraf heeft gehaald of wie er niet de tmobile thema's en handigheden... gebruikt. ;)

ideetje?

Mvg Stefan
Ik heb simlock van t-mobile erop zitten, en heb 1x gehad dat ik niet bereikbaar was. Heb de telefoon nu een week in bezit. Maar door het installeren en dergelijke heb ik hem regelmatig opnieuw opgestart terwijl ik dit normaal niet zou doen.

Maar wat ik weet bij andere mobiele telefoons dat mensen met een oude simkaart (Ben-simkaart bijvoorbeeld die ik zelf ook heb) problemen hadden met de verbinding, terwijl iemand met een nieuwe simkaart er geen last van had!

Dus ik weet niet of de mensen die problemen met de verbinding hebben nog een oude simkaart hebben?!?

MacBook Pro - Iphone 6 - Ipad Air - BMW E90 325i - Honda CBR 600 RR - Synology DS415+ - Apple TV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

Biker-mouse schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 16:04:
[...]

Dus ik weet niet of de mensen die problemen met de verbinding hebben nog een oude simkaart hebben?!?
Antwoord op je vraag is al meerdere malen ter spraken gekomen.
Het antwoord is nee, ook na een sim swap (direct te doen bij tmobile) hadden dezelfde mensen daar nogsteeds last van helaas.
De radio update lijkt de oplossing te zijn zover.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alienbliep schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:

ideetje?

Mvg Stefan
Stel dat het waar is wat jij zegt, dan zou T-Mobile dus iets hebben ingebakken waardoor een MDA we en een HTC niet goed kan verbinden.
Stel dat is waar.....
Dan is het des te schandaliger dat T-Mobile hier niets aan doet en/of zijn klanten ermee helpt.
Dit zou groter zijn dan de beruchte sony rootkit affaire.

Persoonlijk geloof ik dat niet.

Persoonlijk denk ik dat het zit in de mix van dingen: HTC die zich bijv maar net binnen de grenzen van de limieten aanmeld, Ontvangers van T-mobile die iets vroeger dan gespecificeerd de gebruiker afmelden (Bijv Iedere mobiele telefoon dient zich regelmatig te melden, aangenomen dat dit om de 5 minuten is, en de Artemis dit om de 4:58 doet. Zou het niet zo kunnen zijn dat er bepaalde t-mobile ontvangers zijn die niet exact 5 minuten wachten maar na bijv al 4:57 een mobiele telefoon als onbereikbaar zien?)
Ik heb persoonlijk het iedee dat iedereen wel binnen de specs zal zitten, maar dat de grenzen bereikt worden waardoor er (meer) fouten optreden dan normaal.
Grappig is wel dat het voornamelijk t-mobile (voorheen "budget" Ben) is. Geeft wat meer "body" aan mijn bewering dat t-mobile gewoon niet alles helemaal 100% op orde heeft (maar ongeveer 99%).

Onthoud ook: Klagende mensen doen een probleem misschien groter lijken dan daadwerkelijk het geval is.
Naar mijn weten is er niet bekend welk percentage dit probleem ervaart, en welk percentage niet.
Ook is volgens mij niet bekend of er geografisch misschien niet iets valt te ontdekken (bijvoorbeeld alleen binnen of alleen buiten de randstad...)

Te veel onzekerheden, te veel variabelen (Ik zou zelf dit probleem niet graag onderzoeken.....)

*Edit* Dikke vingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alienbliep
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Ok,

Ik ben naar de t-mobile winkel geweest en heb gevraagd of alles waar is. Ze zeggen dat ze er mee bezig zijn. En die jongen die mij hielp gebruikte zel ook een Htc P3300 en hij zei als je hem iedere avond uitzend heb je er overdag geen last van....

Wat is: "De radio Update"als ik vragen mag?

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Nou is de P3300 een mooi apparaat waarop werkelijk alle mogenlijke verbindingsopties aanwezig zijn zodat je altijd en overal kan communiceren.
Maar dat lijkt mij ook een gevaar met zich mee brengen, namenlijk de gevoeligheid voor virussen/spyware.
Al je gegevens van je contactpersonen staan op de SIM en ook allerlei prive-mail en dergelijke kan op het apparaat aanwezig zijn. Ook zou er gebeld kunnen worden met jouw toestel zonder dat je daar misschien erg in hebt. Het lijkt me dus best wel interessant voor kwaadwillenden om virussen/spyware op dit soort apparaten te plaatsen.

Mijn idee is dan ook dat het eigenlijk best wel belangrijk is om een virus-scanner op je pocketpc te hebben draaien zodat je gewaarschuwd wordt wanneer er malafide software geinstalleerd wordt op je pocketPC zonder dat je daar erg in hebt (bijvoorbeeld via internet of mail).

Hoe denken jullie hierover? Valt het allemaal wel mee met bovenstaand doem-denken en zijn er bijna geen bedreigingen voor pocketpc gebruikers?

Gebruiken jullie iets van een virusscanner? Ook wel handig om dan eventueel te melden is welke virusscanner je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174325

gwystyl schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 01:38:
[...]

Dan staat de map 2577 nog op je sd-card, met daarin autorun.exe van TomTom. WM5torage blokkeert de toegang tot je sd-card voor WM5, dus als je die deactiveert lijkt het voor WM5 net alsof je de kaart er opnieuw instopt. De makkelijkste manier om dit te voorkomen is de map 2577 te verplaatsen. Ik heb hem zelf verplaatst naar een map "Install", zodat ik ttn.cab bijdehand heb mocht TT vervelend gaan doen. de 2003 cab heb ik verwijderd, die gebruik ik toch niet.
Hey kerel bedankt! Werkt prima nu. Handig dat er mensen bij zijn die er verstand van hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199073

DJwannaB:

hoe krijg jij rabo mobiel bankieren aan het werk? Ik heb nu een inlogcode en mijn telefoonnummer is toegelaten, ik hoef dus niet meer via de random reader in te loggen.
Ik begrijp van de aanwijzingen op de rabobank site/brief niet veel, kun jij uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

der_roedie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:09:
KNIP *virus verhaal*

Gebruiken jullie iets van een virusscanner? Ook wel handig om dan eventueel te melden is welke virusscanner je gebruikt.
Zelf gebruik ik er geen & en voel er ook zeker niets voor.
Zelfde als voor de pc, ik hoef er geen, ik bedenk me wel even voor ik wat installeer of download en waarvan.
ik ken ook zeker geen verhalen over virussen die gaan bellen etc. lijkt me meer een smooth verkoop praatje.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Volgens mij krijg je niet alleen een virus omdat je iets installeerd. Ook via mailtjes van bekenden (wormen) kun je natuurlijk besmet raken zonder dat je wat installeert.
Ik loop zelf dat risico liever niet en heb dus op mijn PC een virusscanner draaien die inkomende mail scand en met Windows Defender ben ik redelijk beschermt tegen spyware.
Nou heb ik geen idee wat de bedreiging voor PocketPC is en wat ik noemde was iets wat ik zelf bedacht.

Maar ik kan me voorstellen dat er wel het een en ander aan malafide programma's zijn die ook op je PocketPC allerlei vervelende dingen kunnen doen.
Vandaar mijn interesse in jullie ervaringen en eventueel wat je er tegen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nieuwe versie van Batterystatus heeft cpu trottleing :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en dat is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Anoniem: 199073 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:17:
DJwannaB:

hoe krijg jij rabo mobiel bankieren aan het werk? Ik heb nu een inlogcode en mijn telefoonnummer is toegelaten, ik hoef dus niet meer via de random reader in te loggen.
Ik begrijp van de aanwijzingen op de rabobank site/brief niet veel, kun jij uitleg geven?
Ehhh ja valt eigenlijk weinig aan uit te leggen, ik ga met de P3300 op internet (Opera mini) en dan naar rabobank.nl Daar staat dan op een gegeven moment dik gedrukt: Inlog gebied Daar klik je op 'Inloggen' en dan kan je met je Random Reader inloggen net als gewoon op de PC. Kan niet moeilijk zijn.

Vraag me alleen af wat jij bedoeld met 'mijn telefoonnummer is toegelaten'. Je gebruikt je telefoonnummer helemaal niet, want gaat via internet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik snap niet dat niemand problemen heeft met activesync en bluetooth op de HTC P3300.
Ik weet zeker dat alles goed staat.
De desktop verbindt via bluetooth met de htc en de htc ziet keurig de pc.
Maar als ik verbinding wil maken, wil de HTC "pairen" en doorloopt de hele mikmak, en na voltooien begint de hele zooi weer van voor af aan dus geen herkenning wat activesync betreft.
Ik kan dus tijdens dat pairen ook niet kiezen voor activesync alleen maar voor de seriele poort (die ik natuurlijk aanvink) en een bluetooth headphone.
Ik had 3 jaar geleden activesync op mijn eerste smartphone en heb het gewoon maar opgegeven.
Nu krijgen we een herhaling van zetten.
Is activesync (4.2) nu brak of komt het door mijn Sitecom bluetooth dongle (512 V.001)
Ik wordt hier hoorndol van en kan werkelijk helemaal niks vinden.
Ja vooral veel dezelfde vraag, maar nooit het antwoord.
Is het wijs om gewoon een nieuwe dongle te kopen, en dat dat misschien de reden is dat de HTC geen partnerschap krijgt.
Wie weet het ik zit echt met grote smart op een oplossing hiervoor te wachten.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Vervelend dat die verbinding niet werkt. Bij mijn oude IPAQ is het onder Windows XP met ActiveSync ook nooit gelukt om te pairen en zo te syncen.

Ik draai echter nu Windows Vista Home Premium en samen met het Windows Mobile Device Centre heb ik geen enkel probleem om te syncen via bluetooth. Het was zelfs zonder enige tussenkomst van de gebruiker ingesteld. Een enorm verschil dus met XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:24
heb met minstens 5 PDA's geprobeerd te synchen tijdens mijn werk bij de brandweer 2 jaar geleden...dat was destijds met 3.7 en iedere keer weer een drama...dan werkte het...en 2 weken later kreeg het ding weer kuren...wat een drama is dat...hopelijk is dat niet bij die HTC....als het goed is krijg ik de mijne deze week.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173900

Ik volg al een tijdje dit forum, en heb zelf ook al 2 maanden een MDA C3, en heb nog nooit last gehad van de bereikbaarheidsproblemen. Om dus maar even aan te tonen dat niet alle toestellen dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En juist dat maakt voor HTC/t-Mobile de zaak zo moeilijk te achterhalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MatMich schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 03:53:
Ik snap niet dat niemand problemen heeft met activesync en bluetooth op de HTC P3300.
Maar als ik verbinding wil maken, wil de HTC "pairen" en doorloopt de hele mikmak, en na voltooien begint de hele zooi weer van voor af aan dus geen herkenning wat activesync betreft.
Ik kan dus tijdens dat pairen ook niet kiezen voor activesync alleen maar voor de seriele poort (die ik natuurlijk aanvink) en een bluetooth headphone.
Ik had 3 jaar geleden activesync op mijn eerste smartphone en heb het gewoon maar opgegeven.
Is activesync (4.2) nu brak of komt het door mijn Sitecom bluetooth dongle (512 V.001)
Is het wijs om gewoon een nieuwe dongle te kopen, en dat dat misschien de reden is dat de HTC geen partnerschap krijgt.
Thx
Probeer ActiveSync 4.5 eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210446 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:05:
En juist dat maakt voor HTC/t-Mobile de zaak zo moeilijk te achterhalen.....
Vergelijken van toestellen die wel en niet het probleem hebben op het gebied van instellingen etc etc. Zou dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150489

Iemand ervaring met Wordlogic op de MDA?
Ik krijg het maar niet aan de praat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
MatMich schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 03:53:
Thx
Het is op zich zeer makkelijk, ik had het met 20minuutjes gedaan. De gouden tip is vaak, zorg dat je op je PC bluetooh COM poorten toevoegt tot je COM5 en COM6 ter beschikking hebt, deze worden nl. door activesync gebruikt. Op het moment dat ik COM5 toevoegde vanuit Bluetooth properties op mijn laptop, vondt de P3300 ActiveSync ipv Serial Port.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41327

SMSfreakie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:21:
nieuwe versie van Batterystatus heeft cpu trottleing :)
Ik ben ook wel nieuwschierig naar wat dat is, zou dat misschien betekenen dat hij zech zelf kan overklokken? Ik bedoel als je meer snelheid nodig heb dat de cpu sneller gaat lopen en als je niks doet dat hij naar zijn standaard snelheid terug valt? Dat zou wel erg mooi zijn. 8)

Overigens kan ik geen nieuwere versie vinden dan ik al heb en dat is dacht ik ver. 0.04.200 build 0167 correct me if im wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 15:47
Ook ik had problemen in het begin met Active Sync. Bij mij lag het aan de firewall. Poort 990 (dacht ik?) moest vrijgegeven worden bij mijn firewall (Comodo) en vanf die tijd gaat het als een trein. Gebruik Active Sync 4.2.

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Anoniem: 41327 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:35:
[...]

Ik ben ook wel nieuwschierig naar wat dat is, zou dat misschien betekenen dat hij zech zelf kan overklokken? Ik bedoel als je meer snelheid nodig heb dat de cpu sneller gaat lopen en als je niks doet dat hij naar zijn standaard snelheid terug valt? Dat zou wel erg mooi zijn. 8)

Overigens kan ik geen nieuwere versie vinden dan ik al heb en dat is dacht ik ver. 0.04.200 build 0167 correct me if im wrong.
v.0.04.200 build 0170 released (~46kB)
added: temperature in degree celsius and fahrenheit
added: One-Hand usage with navigation-keys
added: localization (language-support) by an external BSLanguage.dll
added: dpi-aware (vga-support)
added: devicelock chooseable for idle (display off) - e.g. listening to mp3-music
added: round calltimes (to fit plans of some providers)
changed: implementation of calltimes
changed: DeviceLock
changed: Temp-/Powerdrain-indicator now optional
fixed: installation process
fixed: sms-count for invalid sent-dates
fixed: some minor fixes

[ Voor 35% gewijzigd door Tha op 21-03-2007 12:28 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 00:22:
[...]

Ehhh ja valt eigenlijk weinig aan uit te leggen, ik ga met de P3300 op internet (Opera mini) en dan naar rabobank.nl Daar staat dan op een gegeven moment dik gedrukt: Inlog gebied Daar klik je op 'Inloggen' en dan kan je met je Random Reader inloggen net als gewoon op de PC. Kan niet moeilijk zijn.

Vraag me alleen af wat jij bedoeld met 'mijn telefoonnummer is toegelaten'. Je gebruikt je telefoonnummer helemaal niet, want gaat via internet.......
dan weet ik al waar het verschil zit. Ik heb namelijk speciaal bij de rabobank aangevraagd om mobiel te bankieren. Dat wil zeggen dat je met je telefoonnummer + inlogcode op een beveiligde site kan inloggen, vanwaar je kunt bankieren. Je hebt dan dus geen random reader en pasje meer nodig.
Echter ik krijg dat maar niet aan het werken, volgens T-Mobile is de MDA compact 3 daar niet voor geschikt (krijg ik net een email over), dus dan ga ik het maar eens op de ouderwetse manier proberen. IIg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Tha schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 17:11:
[...]

Ik heb er 1 in beverwijk/ bazaar gekocht voor het luttele bedrag van 9.50
het was in eerste instantie 1 met zuignap
keek ik verder in de doos, zat er ook een houder bij voor het luchtrooster.
Deze gebruik ik nu alleen maar als houder. Als ik me MDA er niet in heb, is het ook nog is een kek fotolijstje :+
Heb je hier toevallig een naam/typenummer van, zodat ik kan kijken of die ergens online te bestellen is? Ik zie bij webwinkels eigenlijk alleen de zuignaphouders en om dat zo in de auto te hangen vind ik er niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Anoniem: 41327 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:35:
[...]

inweze wel ja, alleen met active sync filetransfer knalt de load naar 100% maar zover ik zie schakeld die niet naar 260mhz zo als ik ingesteld heb...

ik wou al kijken als ik idle op +- 150mhz kan draaien, als het goed dan zou Pocketmusic in weze nog prima kunnen draaien, gezien deze op 201mhz een kleine 55% max doet met OGG files..
moet ik alleen de schakelgrens wat hoger gooien waarschijnlijk,, maar eerst maar zien dat die inderdaad gaat switchen :D

Jaaaa! hij schakelt automatisch. 149 idle en 260 bij load :)
alleen nu nog iets vinden tegen t flickeren van het scherm bij below 201mhz.. :(

[ Voor 9% gewijzigd door SMSfreakie op 21-03-2007 13:43 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

bigben04 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:09:
[...]

Heb je hier toevallig een naam/typenummer van, zodat ik kan kijken of die ergens online te bestellen is? Ik zie bij webwinkels eigenlijk alleen de zuignaphouders en om dat zo in de auto te hangen vind ik er niet uit zien.
Denk dat dit het dichtsbij komt
CLICK
wel met factuur en garantie, kan ik van die van mij niet zeggen :o

[ Voor 47% gewijzigd door Tha op 21-03-2007 13:52 ]

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 13:47
Tha schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:49:
[...]

CLICK
Dankjewel, gelijk besteld dus hopelijk morgen in huis de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

bigben04 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Dankjewel, gelijk besteld dus hopelijk morgen in huis de auto :)
Geen probleem, zie alleen niet staan dat het ook een fotolijstje is :+
Die ventilatie klem is zoveel mooier dan zo'n gare hals.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Xanion schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Het is op zich zeer makkelijk, ik had het met 20minuutjes gedaan. De gouden tip is vaak, zorg dat je op je PC bluetooh COM poorten toevoegt tot je COM5 en COM6 ter beschikking hebt, deze worden nl. door activesync gebruikt. Op het moment dat ik COM5 toevoegde vanuit Bluetooth properties op mijn laptop, vondt de P3300 ActiveSync ipv Serial Port.
Ik kijk in apparaatbeheer en ik zie 12 poorten 1 is een communicatiepoort 2 een Toshiba BT port,
dan 10 tot 14 Toshiba BT port, en 20 en 21.
6 is een BT Port die ik dus zelf voor activesync heb staan.
Is dit niet een beetje vreemd?
Wat betekent het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213302

Dag heren. Ik ben al een tijdje zeer gelukkig met mijn HTC P3300. Geen last van niet bereikbaar zijn. En alles draait en werkt. Ook Quikgps werkt als een trein dankzij de inzet van vele tweakers. HULDE.

Er is echter 1 ding waar ik onderhand groen van word.
Ik heb een simpel website (je) gemaakt met daarin enkele linkjes zodat ik via gprs met 1 druk van alles kan openen. Deze website heb ik geplaats op mijn @home account.

Het probleem: Bij het openen van deze site meld mijn mda steeds dat:

Het certificaat is uitgegeven door een bedrijf dat u niet als vertrouwd hebt aangemerkt.
De naam op het certificaat is ongeldig of komt niet overeen met de naam van de website.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen.

Ik ben er al uit. Sorry voor de post waar niemand wat mee kan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 213302 op 21-03-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Tha schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:49:
[...]

CLICK
Hey, da's een goeie tip. En ik woon nog om de hoek ook. Meteen maar eens ff langslopen.

Tenks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210803

Hebben meer mensen last van dat na een soft reset het vinkje verdwijnt bij geluid afspelen bij een inkomend tekstbericht???? Doordat mijn toestel dagelijks een back-upje maakt en daardoor gereset wordt mis ik nog wel eens een SMS bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

der_roedie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 15:32:
[...]

Hey, da's een goeie tip. En ik woon nog om de hoek ook. Meteen maar eens ff langslopen.

Tenks
Ik heb er 1 van Brodit besteld, moet je wel met een paar schroefjes vastzetten in je dashboard maar dan heb je het ook zeer stevig. En dus ook geen lelijke nop onder de ruit. Nadeel van een houder aan je luchtrooster is dat wanneer je je verwarming aan hebt (zoals nu in de winter) dan wordt alles je pda vrij warm neem ik aan. Ook wanneer je je rooster uit zet komt er altijd warme lucht door heen.
Kijk maar is op www.pdashop.nl daar staat hij wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Anoniem: 191578 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:48:
[...]

Ik heb er 1 van Brodit besteld, moet je wel met een paar schroefjes vastzetten in je dashboard maar dan heb je het ook zeer stevig. En dus ook geen lelijke nop onder de ruit. Nadeel van een houder aan je luchtrooster is dat wanneer je je verwarming aan hebt (zoals nu in de winter) dan wordt alles je pda vrij warm neem ik aan. Ook wanneer je je rooster uit zet komt er altijd warme lucht door heen.
Kijk maar is op www.pdashop.nl daar staat hij wel bij.
Dit werkt absoluut niet met schroeven wat ik heb, die van mij klem je vast.
zo zag de gene op de link er ook uit.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:54
Deze kwam ik tegen in het N95 topic

http://my-symbian.com/s60v3/review_n95_artemis.php

Goede vergelijking tussen beide:

N95 is de betere multimedia.
HTC is de betere GPS

[ Voor 31% gewijzigd door Madman_K op 21-03-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211820

Madman_K schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 18:31:
Deze kwam ik tegen in het N95 topic

http://my-symbian.com/s60v3/review_n95_artemis.php

Goede vergelijking tussen beide:

N95 is de betere multimedia.
HTC is de betere GPS
opvallend vind ik dat de foto's gemaakt met de p3300 wat mij betreft veel mooier zijn, misschien met een lagere resolutie maar wel kleurechter, de Nokia maakt altijd paarse foto's, m.i. is het laatste veel storender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-12-2018

programist

Got Milk?

Ik heb sinds een paar dagen een MS exchange account en moet zeggen dat dit echt geweldig is. Helemaal in combinatie met Pocket internet van T-mobile. synchroniseren van je calender, tasks,mail enz gaat echt super. zodra je een mailtje krijgt komt die meteen binnen op je telefoon.

Voor diegene die ook zo'n account willen hebben kunnen hier terecht.

Die 10 dollar, waar ze het over hebben, is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hehe.. mijn htctje doet idle 71MHz nu.. en dan heeft die 15% load :')
alleen volgens batterystatus blijft die 27mA trekken...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-07 19:40

babybox

Win7

programist schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:30:
Ik heb sinds een paar dagen een MS exchange account en moet zeggen dat dit echt geweldig is. Helemaal in combinatie met Pocket internet van T-mobile. synchroniseren van je calender, tasks,mail enz gaat echt super. zodra je een mailtje krijgt komt die meteen binnen op je telefoon.

Voor diegene die ook zo'n account willen hebben kunnen hier terecht.

Die 10 dollar, waar ze het over hebben, is de moeite waard.
Kun je uitleggen wat het inhoudt (ik heb 2 gmail-accounts die ik altijd gebruik)
En je vertrouwt de boel toe aan een prive-persoon, en bovendien hoe lang zal hij de service in stand houden, hij kan er over 3 weken mee uitscheiden??

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMSfreakie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:34:
hehe.. mijn htctje doet idle 71MHz nu.. en dan heeft die 15% load :')
alleen volgens batterystatus blijft die 27mA trekken...
hoe stel ik die idle in bij battery status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

babybox schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:36:
[...]

Kun je uitleggen wat het inhoudt (ik heb 2 gmail-accounts die ik altijd gebruik)
En je vertrouwt de boel toe aan een prive-persoon, en bovendien hoe lang zal hij de service in stand houden, hij kan er over 3 weken mee uitscheiden??
Dat heb ik inderdaad overwogen. Helaas verstuur ik geen bank of credit cards gegevens via mail, dus daar maak ik me geen zorgen over. Wat betreft de duur maak ik mij ook geen zorgen. Hij heeft een server ruimte die hij runt voor zijn bedrijf.

Wat houd het in: Al je mail kan geforward worden naar zijn server. vervolgens stel je outlook in om connectie te maken met de exchange server, hiermee synchroniseer je alle data. Daarnaast stel je je pda in om active sync uit te voeren met de server (met gprs blijft hij constant in de gaten houden of er iets verandert). Alias is handig, als je je eigen e-mail adres wilt gebruiken als afzender.

Helaas zijn er geen andere gratis / goedkope alternatieven. mail2web.com kan, maar daarmee kan je outlook niet syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Anoniem: 199073 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:55:
[...]

hoe stel ik die idle in bij battery status?
Idle is volgens mij als je je toestel niet gebruikt, dus in theorie het minste energie verbruik en laagste processor activiteit zou hebben. Heeft dus volgens mij niet direct met battery status te maken.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

programist schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:04:
[...]

Dat heb ik inderdaad overwogen. Helaas verstuur ik geen bank of credit cards gegevens via mail, dus daar maak ik me geen zorgen over. Wat betreft de duur maak ik mij ook geen zorgen. Hij heeft een server ruimte die hij runt voor zijn bedrijf.

Wat houd het in: Al je mail kan geforward worden naar zijn server. vervolgens stel je outlook in om connectie te maken met de exchange server, hiermee synchroniseer je alle data. Daarnaast stel je je pda in om active sync uit te voeren met de server (met gprs blijft hij constant in de gaten houden of er iets verandert). Alias is handig, als je je eigen e-mail adres wilt gebruiken als afzender.

Helaas zijn er geen andere gratis / goedkope alternatieven. mail2web.com kan, maar daarmee kan je outlook niet syncen.
IS dat niet deze: http://services.mail2web.com/Personal/EnhancedEmail/ kost wel 2 euro per maand

of dit gratis alternatief: http://services.mail2web.com/FreeServices/m2wLive/

[ Voor 4% gewijzigd door babybox op 22-03-2007 10:07 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kun je voor een inkomend een ander geluidje programeren dan het lijstje wat hij nu weer geeft? Ik kan het maar niet vinden! Verder TomTom werkt perfect alleen kut dat je maar 1 kaart gratis krijgt. De gehele versie kost nog is 100 euries. Oplichters. Heeft iemand hier een minder nette oplossing voor dan a.u.b. even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Anoniem: 191578 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:19:
Hoe kun je voor een inkomend een ander geluidje programeren dan het lijstje wat hij nu weer geeft? Ik kan het maar niet vinden! Verder TomTom werkt perfect alleen kut dat je maar 1 kaart gratis krijgt. De gehele versie kost nog is 100 euries. Oplichters. Heeft iemand hier een minder nette oplossing voor dan a.u.b. even mailen.
Waarom oplichters? Je koopt de telefoon en een licensie op de TT6 software, als de kaart van W-E er ook bij zou zitten zou je voor de telefoon 100euro meer betalen. Nu heb je tenminste zelf de keus, of de gratis stadsplattegrond, of een goedkope benelux kaart of de duurdere W-E kaart.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211406

Hey mensen!

Ik weet dat het ergens in het HTC P3300 topic staat en ik heb gezocht maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord voor mezelf. Ik heb last van haperende filmpjes op de MDA compact 3 artemis. Ik heb de processor overgeclokt met het programma batterystatus van Mr Chi Tai Dang naar 247 MHZ. Ik heb ook TCPMP geinstalleerd maar nog steeds niet goed. Wat moet ik nog meer doen om een filmpje( 18mb mpeg4 ) vloeiend te krijgen???

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:23:
[...]

Waarom oplichters? Je koopt de telefoon en een licensie op de TT6 software, als de kaart van W-E er ook bij zou zitten zou je voor de telefoon 100euro meer betalen. Nu heb je tenminste zelf de keus, of de gratis stadsplattegrond, of een goedkope benelux kaart of de duurdere W-E kaart.
Ik vind het gewoon smerig, ze maken je lekker met echt een goed stukje software(ben er echt positief over) maar wanneer je buiten de kaart komt ben je de sjaak. Alaaf voor de software van TomTom want die is perfect maar ze hadden op zijn minst een vette kortingsvoucher bij in het pakket kunnen doen. Maar nee wat zin erin je pakket, een kortingsvoucher voor Route 66 8)7 .

Maarja is er al een oplossing voor dat berichtsignaal, hoe je die wijzigen kunt?

En waar kan ik de nieuwste NL ROM vandaan halen?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 191578 op 22-03-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

nee, bij die service voor 2 euro kan je wel syncken met je outlook maar dat kan ik nu gratis ook. bij die gratis service van mail2web kan je alleen syncen met je pda, maar hoe sync je dan met je desktop? want dat gaat dan niet meer. Je kan immers je mail niet met 2 verschillende profielen syncen.

En daarbij komt nog een belangerijk punt. stel ik heb een mail adres who@me.com en ik forward alles hiervan naar who@mail2web.com. Gaat prima, krijg ook netjes alles op me telefoon. Alleen als ik een reply stuur vanaf mijn telefoon op een van die mailtjes staat er netjes bij afzender who@mail2web.com en niet who@me.com. snapje :)

Anyway, snap best dat sommige er moeite mee hebben dat het gehost word bij iemand prive enz enz.. maar tsja.. privacy is toch dood :9

Anyway, again, back on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 211406 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:02:
Hey mensen!

Ik weet dat het ergens in het HTC P3300 topic staat en ik heb gezocht maar ik kom niet echt tot een duidelijk antwoord voor mezelf. Ik heb last van haperende filmpjes op de MDA compact 3 artemis. Ik heb de processor overgeclokt met het programma batterystatus van Mr Chi Tai Dang naar 247 MHZ. Ik heb ook TCPMP geinstalleerd maar nog steeds niet goed. Wat moet ik nog meer doen om een filmpje( 18mb mpeg4 ) vloeiend te krijgen???

Groeten!
De resolutie van het filmpje aanpassen misschien? Divx moet ik aanpassen om het vloeiend te kunnen afspelen met TCPMP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Anoniem: 191578 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:42:
[...]

Ik vind het gewoon smerig, ze maken je lekker met echt een goed stukje software(ben er echt positief over) maar wanneer je buiten de kaart komt ben je de sjaak. Alaaf voor de software van TomTom want die is perfect maar ze hadden op zijn minst een vette kortingsvoucher bij in het pakket kunnen doen. Maar nee wat zin erin je pakket, een kortingsvoucher voor Route 66 8)7 .
Je krijgt korting. Als je je gratis map download krijg je een code. Als je deze code invult op de TT site bij het kopen van een kaart krijg je (als ik het goed heb) 20% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Laatst online: 29-06 11:36

Stephane

Behhhhh

Ik vergeet 's nachts wel eens mijn toestel op "stil" te zetten en heb me laten vertellen dat het toestel automatisch op stil zou kunnen zodra er een afspraak is ingepland op dat tijdstip... na flink wat spitwerk ben ik deze optie niet tegengekomen.

Wie kent deze optie in WM5 of weet iemand een programma dat je toestel op gezette tijden op stil zet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xanion schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:18:
[...]

Je krijgt korting. Als je je gratis map download krijg je een code. Als je deze code invult op de TT site bij het kopen van een kaart krijg je (als ik het goed heb) 20% korting
Oke dan maar eens eventjes kijken of mij het €80 waard is!
Thnx!

Maarja is er al een oplossing voor dat berichtsignaal, hoe je die wijzigen kunt?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 191578 op 22-03-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Ik heb een probleem met de stil-functie te weten het op de tril zetten. Heb ik dat gedaan via de commanager, en later als ik niet meer de tril wil en deze dus ongedaan maak via commanager, dan kan het nog zijn dat ik later toch gebeld wordt met de trilfunctie.

Ik moet het schuifje linksboven het toestel dan aanpassen zodat hij niet meer op tril staat (maar dit heb ik toch al via de commanager gedaan!?) Ik wordt er gek van weet iemand een oplossing?? _/-\o_

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha

Tha

gaat hard

Anoniem: 191578 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:28:
[...]

Oke dan maar eens eventjes kijken of mij het €80 waard is!
Thnx!

als je nou gewoon je vragen niet om de 3 posts stelt kan je misschien antwoord krijgen.

Tha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205736

Nog een keertje....

even een vraagje, hoop dat deze is toegestaan.
simlock is me duidelijk, maar wat is een CID-lock en wat is een GRID-lock

Ik heb de P3300 van htc zelf met een telfort abbo, heeft die ook die locks?, of beter nog hoe kom je erachter dat die locks op je telefoon zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:59:
[...]

Idle is volgens mij als je je toestel niet gebruikt, dus in theorie het minste energie verbruik en laagste processor activiteit zou hebben. Heeft dus volgens mij niet direct met battery status te maken.

Correct me if I'm wrong.
klopt, maar battery status kan wel je cpu frequentie aanpassen,

alleen ik kan geen verschil merken tussen 201mhz als laagste clock bij t idleen. of 71mhz voor t zelfde.. iig niet kwa stroom verbruik..

maar mischien ben ik te ongeduldig:+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand (misschien insider van Orange) wanneer de SPV M650 weer leverbaar is? Of zijn er in omg. Amsterdam nog SPV M650's op voorraad. Ben morgen in Amsterdam en mijn vriendin wilt heel graag die telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193457

Als ik met WLAN verbonden ben, en ik ga e-mail checken, op MSN of surfen, dan gaat de HTC alsnog met GPRS verbinding maken. Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193457 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 16:59:
Als ik met WLAN verbonden ben, en ik ga e-mail checken, op MSN of surfen, dan gaat de HTC alsnog met GPRS verbinding maken. Wat kan ik hieraan doen?
Hier kun je Modaco Nodata voor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stephane schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:19:
Ik vergeet 's nachts wel eens mijn toestel op "stil" te zetten en heb me laten vertellen dat het toestel automatisch op stil zou kunnen zodra er een afspraak is ingepland op dat tijdstip... na flink wat spitwerk ben ik deze optie niet tegengekomen.

Wie kent deze optie in WM5 of weet iemand een programma dat je toestel op gezette tijden op stil zet ?
bedoel je zoiets ? [John Cody's Alerts! Pro Smartphone WM5 2.3.0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205736 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 15:51:
Nog een keertje....

even een vraagje, hoop dat deze is toegestaan.
simlock is me duidelijk, maar wat is een CID-lock en wat is een GRID-lock

Ik heb de P3300 van htc zelf met een telfort abbo, heeft die ook die locks?, of beter nog hoe kom je erachter dat die locks op je telefoon zitten??
Jou toestel heeft waarschijnlijk geen SIM lock (staat bij mij op de doos iig, ook via telfort)
Een CID lock is een door HTC "gelegde" lock om te voorkomen dat er allemaal unsupported roms op de Artemis worden gezet (gebeurt ook bij andere toestellen).
Zolang je je IMEI niet weizigt is het verwijderen hiervan volkomen legaal, echter kost je wel een 30 (Dollar of euro). Je kunt dan je HTC naar bijvoorbeeld Engels flashen (Pas op...... Als je flash niet goed gaat is je HTC kapot, en moet hij worden gerepareerd.)

Grid-lock is volgens mij hetzelfde, maar daar laat ik me graag op corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wie weet er een proggie die alle video bestanden (divx, vcd, mpg enz.) omzet naar een kleiner bestand met de goede resolutie voor de htc p3300. Liefst met zo min mogelijk kwaliteitsverlies. Er zijn er honderden maar wat is een goede (je geld waard of gratis en goed). Ik ken iemand met een prog. voor zijn ipod. 100mb voor een film in perfecte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210446 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:27:
[...]

Jou toestel heeft waarschijnlijk geen SIM lock (staat bij mij op de doos iig, ook via telfort)
Een CID lock is een door HTC "gelegde" lock om te voorkomen dat er allemaal unsupported roms op de Artemis worden gezet (gebeurt ook bij andere toestellen).
Zolang je je IMEI niet weizigt is het verwijderen hiervan volkomen legaal, echter kost je wel een 30 (Dollar of euro). Je kunt dan je HTC naar bijvoorbeeld Engels flashen (Pas op...... Als je flash niet goed gaat is je HTC kapot, en moet hij worden gerepareerd.)

Grid-lock is volgens mij hetzelfde, maar daar laat ik me graag op corrigeren.
Ok thanks voor het antwoord, ik heb niet de artemis maar de P3300, maakt verder niets uit denk ik (los toestel met telfort abbo, idd geen simlock). Maargoed het is dus legaal om je cid lock ervanaf te halen, neem aan dat ze dit niet in een winkel of iets dergelijks doen, heb je dit zelf ook laten doen?
Het zou voor mij een probleem met bereikbaarheid oplossen (heb t-mobille abbo van het werk).
Zit de ext rom trouwens in de (hoofd) Rom meegebakken?

En dan nu natuurlijk de vraag die je niet beantwoorden mag, waar kost het 30 euro/dollar, en is dit te vertrouwen? heeft iemand dit gedaan?

Ik zie dat er ook wordt verwezen naar het forum van xda-dev, kan het hier niet direct vinden? trefwoorden? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:56
Diamond AT schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:32:
Wie weet er een proggie die alle video bestanden (divx, vcd, mpg enz.) omzet naar een kleiner bestand met de goede resolutie voor de htc p3300. Liefst met zo min mogelijk kwaliteitsverlies. Er zijn er honderden maar wat is een goede (je geld waard of gratis en goed). Ik ken iemand met een prog. voor zijn ipod. 100mb voor een film in perfecte kwaliteit.
Ik gebruik zelf PocketDivXEncoder. Werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:56
Leuk tooltje, heb 'm direct geprobeerd. Maar moet ik op mijn telefoon nog de nodige codecs installeren (zo ja, waar?). Ik krijg namelijk de melding 'Kan het bestand niet afspelen. De indeling wordt niet ondersteund.' in WMP

edit: nvm heb het al gevonden, afspelen moet uiteraard met TCMP ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dix0r op 22-03-2007 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik probeer streaming audio af te spelen op mijn artemis maar hij zegt dan wilt u stream.php downloaden? Ik doe dan ok en hij slaat m op maar verder doet ie niets. hij zegt dan dat ik m moet openen met het bestand in de toepassing. T lukt me dan niet om m met mp te openen. Het gaat in dit geval om de volgende link

http://www.atcbox.com/stream.php?stream=fop2

Deze is om het vliegverkeer uit te luisteren.

Weet iemand hoe ik deze stream wel kan laten werken?

Ik ben geregistreerd op die site
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw de link werkt niet maar misschien kan iemand iets met die gegevens van de link. Dit omdat je er geregistreerd moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Xanion schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:23:
[...]

Ik ben nu anders al 2 dagen bezig.
Ik blijf maar standaard com port 40?? krijgen.
Die wijzig ik dan wel naar 6 of 7 (ook op mijn pda) maar dat is altijd nadat je voor de seriele poort heb moeten kiezen want activesync staat er gewoon nooit bij.
Activesync 4.5 staat nu maar dat maakt dus niets uit.
En waarom altijd in apparaatbeheer poorten 11 to 20?
Ik wordt hier knettergek van.
Ik verdenk eigenlijk die Sitecom cn512 adapter dat hij niet compatibel ofzo is met activesync, alhoewel er nu tig mensen gaan zeggen dat ze het probleemloos hebben werken.
Kom op mensen wie weet het antwoord?
En nog een vraagje: Waar is die windowsXP bluetooth stack? ik kan hem nergens vinden want misschien werkt die wel.
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 150619 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:42:
[...]

Ik heb een MDA compact III en heb de PDAmobiz Powermap ROM erop gezet, hiervoor heel kort een dopod ROM. De radio ROM is versie 02.69.90

Ik weet niet of ik naar een site met ROMs mag verwijzen maar het de link is:
http://www.our-xda.co.uk/
De vorige keer ging het flashen van je ROM naar de Powermap ROM helaas niet goed. Toen moest je MDA Compact III terug naar T-Mobile. Inmiddels heb je hem terug zie ik :), waren er nog kosten aan verbonden of viel de reparatie binnen de garantie?

En wat ging er mis toen? En wat heb je nu anders gedaan? Ik zie dat je nu eerst de DOPOD Rom erop hebt gezet, voordat je de Powermap eroverheen deed. Was dit expres gedaan, omdat het flashen via de DOPOD ROM stabieler is?? En was de DOPOD ROM eigenlijk al goed genoeg om je bereikbaarheidsproblemen op te lossen? En hoe weet je nu dat het is opgelost (bel je jezelf elk kwartier om te kijken hoe het is? :P)

Veel vragen dus. :$ M'n excuses. Heb er nog meer, misschien dat het beter is om te vragen of je me een mailtje kan sturen --> foto (at) thaliarotterdam.nl . Want ik zie dat ik je geen persoonlijk berichtje kan sturen via dit forum (die optie heb je uit staan). Thx alvast. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:23

itarix

404 soul not found

de PDAmobiz rom kun je flashen zonder te cid-unlocken.
alleen flashen altans want daarna start de telefoon nietmeer op 8)7
ik heb hem gewoon gratis kunnen laten repareren bij tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150619

guillaumemay schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 05:15:
[...]

De vorige keer ging het flashen van je ROM naar de Powermap ROM helaas niet goed. Toen moest je MDA Compact III terug naar T-Mobile. Inmiddels heb je hem terug zie ik :), waren er nog kosten aan verbonden of viel de reparatie binnen de garantie?

En wat ging er mis toen? En wat heb je nu anders gedaan? Ik zie dat je nu eerst de DOPOD Rom erop hebt gezet, voordat je de Powermap eroverheen deed. Was dit expres gedaan, omdat het flashen via de DOPOD ROM stabieler is?? En was de DOPOD ROM eigenlijk al goed genoeg om je bereikbaarheidsproblemen op te lossen? En hoe weet je nu dat het is opgelost (bel je jezelf elk kwartier om te kijken hoe het is? :P)

Veel vragen dus. :$ M'n excuses. Heb er nog meer, misschien dat het beter is om te vragen of je me een mailtje kan sturen --> foto (at) thaliarotterdam.nl . Want ik zie dat ik je geen persoonlijk berichtje kan sturen via dit forum (die optie heb je uit staan). Thx alvast. _/-\o_
De vorige keer dat ik mijn MDA flashte was hij gesimlockt waardoor ik hem een beetje vern**kte....
Ik heb toen T-mobile gebeld en gezegd dat ie het ineens niet meer deed en T-mobile heeft de MDA kostenloos opnieuw geflashed.

Zodra ik mijn telefoon bemerkte ik dat ik de bereikbaarheidsproblemen weer had (gemiste afspraak met monteur en onnodige voorrijkosten van 40 euries) en heb ik besloten de MDA te unlocken.
Na het unlocken heb ik eerst met de officiele Dopod gekeken of ik nu andere ROMs kon draaien en eigenlijk geen tests qua bereikbaarheid gedaan. Zodra ik merkte dat ik nu alternatieve ROMs kon draaien heb ik de Powermap ROM erop gezet, die geweldig loopt - zelfs op 273 Mhz.

Ben zelfs inmiddels weg bij T-mobile na een dispuut over dit verhaal (zit nu bij KPN).
Ze hebben zelfs toegegeven dat er problemen zijn met dit toestel en het netwerk van T-mobile.

Tot op heden loopt alles weer op rolletjes en kan ik van het toestel genieten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ianz schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 07:36:
de PDAmobiz rom kun je flashen zonder te cid-unlocken.
alleen flashen altans want daarna start de telefoon nietmeer op 8)7
ik heb hem gewoon gratis kunnen laten repareren bij tmobile.
Daarom moet je eerst CID-unlicken....
Op xda-developpers staan voldoende waarshcuwingen.... toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205736 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:35:
[...]

Ok thanks voor het antwoord, ik heb niet de artemis maar de P3300, maakt verder niets uit denk ik (los toestel met telfort abbo, idd geen simlock). Maargoed het is dus legaal om je cid lock ervanaf te halen, neem aan dat ze dit niet in een winkel of iets dergelijks doen, heb je dit zelf ook laten doen?
Het zou voor mij een probleem met bereikbaarheid oplossen (heb t-mobille abbo van het werk).
Zit de ext rom trouwens in de (hoofd) Rom meegebakken?

En dan nu natuurlijk de vraag die je niet beantwoorden mag, waar kost het 30 euro/dollar, en is dit te vertrouwen? heeft iemand dit gedaan?

Ik zie dat er ook wordt verwezen naar het forum van xda-dev, kan het hier niet direct vinden? trefwoorden? O-)
Artemis is de HTC benaming. Verkocht onder de naam HTC-P3300.
(Net zoiets als longhorn voor Vista :) )

Verder om te unlocken moet je naar www.xda-developers.com gaan. De link wijst de weg.... Op xda-developers (een forum voor met name diegenen die in rom upgrades zijn geinteresseerd) zijn veel mensen die dat hebben gedaan.
Het schijnt dat er een dopod shipped ROM rondzwerft waarmee je zonder cid unlock toch kan flashen.(ontdekt door de een of andere Rus) Waarschijnlijk is deze HTC supported, maar pas op: (bijna) elke andere rom zal je HTC trashen asl je hem niet cid unlocked.

Als je Total commander download en installeerd kom je in de ext_rom door simpel in je adresbalk \extended_rom in te typen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210446 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:41:
[...]

Artemis is de HTC benaming. Verkocht onder de naam HTC-P3300.
(Net zoiets als longhorn voor Vista :) )

Verder om te unlocken moet je naar www.xda-developers.com gaan. De link wijst de weg.... Op xda-developers (een forum voor met name diegenen die in rom upgrades zijn geinteresseerd) zijn veel mensen die dat hebben gedaan.
Het schijnt dat er een dopod shipped ROM rondzwerft waarmee je zonder cid unlock toch kan flashen.(ontdekt door de een of andere Rus) Waarschijnlijk is deze HTC supported, maar pas op: (bijna) elke andere rom zal je HTC trashen asl je hem niet cid unlocked.

Als je Total commander download en installeerd kom je in de ext_rom door simpel in je adresbalk \extended_rom in te typen... 8)
Heeey kijk daar heb ik wat aan!!!! :)
Hartelijk bedankt, alleen waar haal je nu nog roms vandaan? nu die op developers gesloten zijn.
Maar dat zal wel verboden info zijn.
Ik ga op zoek!!!

Thanx.. _/-\o_

edit: @obionenairobi : De powermap rom is dat deze ??
PDAMobiz_Dopod_P800W_AKU301_v1.1.2_PowerMap

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205736 op 23-03-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

Anoniem: 205736 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:58:
[...]

Heeey kijk daar heb ik wat aan!!!! :)
Hartelijk bedankt, alleen waar haal je nu nog roms vandaan? nu die op developers gesloten zijn.
Maar dat zal wel verboden info zijn.
Ik ga op zoek!!!

Thanx.. _/-\o_

edit: @obionenairobi : De powermap rom is dat deze ??
PDAMobiz_Dopod_P800W_AKU301_v1.1.2_PowerMap
eerst vragen en dan zoeken 8)7 ooh nee, wacht... eeerst zoeken dan vragen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144581

Diamond AT schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:32:
Volgens mij moeten die ipod filmpjes dat ook wel met een viewer op de pda te zien zijn. Anyway. Ik zoek ook ff een handig progje die dat zonder al te veel moeite doet. Eis is wel dat het filmpje 25fps blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand toevallig die een antwoord op mijn vraag heeft voordat ie verdwijnt in het archief ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Anoniem: 211406 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:51:
iemand toevallig die een antwoord op mijn vraag heeft voordat ie verdwijnt in het archief ;) ?
Misschien een andere mediaplayer proberen? Ik kan hem hier op de gewone pc trouwens ook niet beluisteren omdat ik eerst moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• programist

programist

Got Milk?

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:56:
[...]

Misschien een andere mediaplayer proberen? Ik kan hem hier op de gewone pc trouwens ook niet beluisteren omdat ik eerst moet inloggen.
Twee dingen die ontzettend goed samengaan :

CorePlayer PPC1.0.4 : speelt letterlijk elk mogelijke formaat af zonder problemen.
SPB Movie DVD 1.1.0: converteert elk formaat en source naar optimale res * fps voor je PDA.

Beide zijn niet gratis maar wel het beste dat je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:56:
[...]

ik gebruik tcpmp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MatMich schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 04:03:
[...]

Ik ben nu anders al 2 dagen bezig.
Ik blijf maar standaard com port 40?? krijgen.
Die wijzig ik dan wel naar 6 of 7 (ook op mijn pda) maar dat is altijd nadat je voor de seriele poort heb moeten kiezen want activesync staat er gewoon nooit bij.
Activesync 4.5 staat nu maar dat maakt dus niets uit.
En waarom altijd in apparaatbeheer poorten 11 to 20?
Ik wordt hier knettergek van.
Ik verdenk eigenlijk die Sitecom cn512 adapter dat hij niet compatibel ofzo is met activesync, alhoewel er nu tig mensen gaan zeggen dat ze het probleemloos hebben werken.
Kom op mensen wie weet het antwoord?
En nog een vraagje: Waar is die windowsXP bluetooth stack? ik kan hem nergens vinden want misschien werkt die wel.
Thx
ssttt...
Schopje?

[ Voor 195% gewijzigd door MatMich op 23-03-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Ik wil een database maken voor op mijn HTC waarin ik mijn duiken kan loggen. Alleen heb ik meteen al een probleem want in de Office Mobile zit geen MS Access toepassing..
Is er database software voor de pocketPC te koop? Gebruik je zelf zoiets? Laat het even weten svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

der_roedie schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 15:25:
Ik wil een database maken voor op mijn HTC waarin ik mijn duiken kan loggen. Alleen heb ik meteen al een probleem want in de Office Mobile zit geen MS Access toepassing..
Is er database software voor de pocketPC te koop? Gebruik je zelf zoiets? Laat het even weten svp
Via een google search op pocketpc access alternative kwam ik uit op deze pagina waarin verschillende alternatieven genoemd worden.
Nou ben ik wel nieuwsgierig wat er zo handig is om het in Access te doen ipv in Excel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
Bedankt ik zal de linkjes eens bekijken. Ik had zelf ook al een demo van het programma HandDBase gedownload maar deze ziet mijn pocketpc niet :? Beetje lastig om dan de software erop te krijgen.

Ik heb al een database waarin ik allerlei zaken bij houdt over mijn gemaakte duiken. Ik wil in de toekomst mijn duiken direct loggen in de pocketpc en daarna syncen op de 1 of andere manier met mijn bestaande database.
er bestaan wel professionele oplossingen hiervoor maar ik vind het leuk om zelf ermee te stoeien en mijn oude DB te gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Anoniem: 150619 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 07:41:
[...]

Na het unlocken heb ik eerst met de officiele Dopod gekeken of ik nu andere ROMs kon draaien en eigenlijk geen tests qua bereikbaarheid gedaan. Zodra ik merkte dat ik nu alternatieve ROMs kon draaien heb ik de Powermap ROM erop gezet, die geweldig loopt - zelfs op 273 Mhz.

Ben zelfs inmiddels weg bij T-mobile na een dispuut over dit verhaal (zit nu bij KPN).
Ze hebben zelfs toegegeven dat er problemen zijn met dit toestel en het netwerk van T-mobile.

Tot op heden loopt alles weer op rolletjes en kan ik van het toestel genieten. ;)
Hee, bedankt voor het antwoord d:)b Maar uhh.. mis ik iets? Want je hebt niet getest of je nu altijd bereikbaar bent, en je zit nu bij KPN en niet bij T-Mobile.

Hoe kun je dan eigenlijk weten dat je bereikbaarheidsproblemen op het T-mobile netwerk zijn opgelost door die nieuwe ROM? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje waar ik tegenaan loop als ik in forums zit te lezen:

bootloader mode : Wat is dit......soort bios???

Wat doet dit????

Als je een RUU ROM hebt wat kun je er dan mee doen???

Ik kom in een scherm met rood -groen- blauw met spl1.12.001 en spl1.12.0000 en verder nix.
En volgens mij net voordat hij in dat scherm komt staat er een tekst met zoeken naar sd card of zoiets??

Iemand ervaringen mee, schijnt handig te zijn als een rom flash mislukt???
Maar hoe werkt het???

Thankx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
ff hierop inhakend; wat zijn er allemaal voor ROM's en wat zijn de voordelen van deze ROM's ten opzicht van de orginele (in mijn geval die van HTC zelf) ROM?

Alvast bedankt voor de uitleg

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.