Ten eerste moet je kijken of het file dat QuickGPS download wel de juiste size is.der_roedie schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:11:
[...]
OK, dat had ik ook al gedaan maar ik weet nog steeds niet wat ik er nou precies mee aanmoet.
Mijn QuickGPS download een bestand via WIFI als ik verbonden ben thuis dus dat lijkt me een goeie zaak. Ik hoef dan toch niet die register-aanpassingen te doen??
En verder.... moet ik QuickGPS starten voordat ik TomTom start voor een snellere fix? Want dat is me echt onduidelijk.![]()
En mijn andere vraag: Hoe bewerk je het register van je Win.Mob 5?
de file heet packedEphemeris.ee (de extensie zie je vaak niet, afhankelijk van de explorer die je gebruikt)
De file staat in \Windows\ laat je stylus op het file staan, en kijk naar de properties/eigenschappen.
De juiste grootte is ergens tussen 47 en 54 Kb (afhankelijk waar vandaan).
Is de grootte goed, hoef je geen registry fix te doen, maar hou er rekening mee dat het wel binnenkort noodzakelijk kan zijn om de registry fix te doen.
Is daarentegen de grootte van het file maar 3 Kb, dan moet je toch iets doen om de voordelen te hebben (erg snelle fix).
De opties zijn:
1) een registry hack naar alternatieve HTC servers
2) Een registry hack naar een privaat onderhouden server die vanuit mio een file download en aanbiedt
3) Het programmatje van de mio gebruiken ipv QuickGPS
Mijn persoonlijke voorkeur is het mio programma. Deze plaatst ook een entry in je agende (en verwijderd deze) op de dag dat je file verloopt (3 dagen), is wel zo handig.
Diverse mensen (waaronder ikzelf) merken met het mio bestand een snellere fix dan met het HTC bestand, anderen merken geen verschil (maar hebben vaak ook wat langere fixtijden volgens mij)
In mijn geval: bijna altijd tussen 10 en 30 seconden een fix met gebruik van het mio bestand (muv slechte plaatsen zoals tussen flats in een bos binnen etc)
Kortom kijk eerst of je packedEphemeris.ee file geen 3 Kb is. (do not repair whats not broken)
Doe 1 van de drie oplossingen.
Verder hoef je niets te doen. QuickGPS hoeft niet te draaien oid. Wel van belang is dat je het file binnen drie dagen ververst (of je moet een week geen GPS nodig hebben, dan hoeft dat niet)
TomTom (of de GPS interface zelf) kijkt of het bestand er is en gebruikt hem als hij aanwezig en geldig is. het is echt re**simpel.