Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244384

Soesje schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:26:
[...]

... Het toetsenbord werkt makkelijk met sms-en, wat de reden is waarom ik deze gekozen heb boven de Cruise. Een pennetje in de kroeg is niet te doen.

Qua T-mobile meuk... tsja. Denk dat ik er een andere ROM overheen zet (al verkrijgbaar?), de interface is volgens mij gelijk gebleven alleen hebben alle icoontjes een roze tint gekregen (lelijk). Dat TouchFlo ben ik erg over te spreken, lekker Iphone achtig. Blij dat ik deze boven de Cruise heb verkozen (als interne GPS en WiFi overbodig is).
Ik heb nu de cruise een maand in bezit en ik twijfelde in het begin ook over het wel of niet nodig hebben van een toetsenbord (metname in de kroeg). Ik had hiervoor de s710, die je prima als gewone foon kunt gebruiken. (lijk je ook niet meteen zo'n nerd :) ) Nu ik de cruise heb ben ik erachter gekomen dat de cruise zelfs in de kroeg totaal geen probleem vormt. Gewoon het touch keyboard gebruiken met 1 hand. Als ik beide handen vrij heb gebruik ik pocketCM en dit werkt razendsnel, even wennen, maar als je vertrouwen krijgt dan corrigeert hij heel handig de aanrakingen die naast de gewenste letter zit. Een s730 of een tytn kan ik nog niet bijhouden, maar voor mij weegt de gewichtsbesparing wel op. Het is iig wel sneller dan een gewoon toestel.

Nog een irritante eigenschap van de cruise, voor het wisselen van toetsenbord moet je erg nauwkeurig tikken. Als dit ook sneller kon was het nog net wat beter.

Wat in mijn ogen nog wel chill is aan de dual is dat het toetsenbord niet van het scherm 'af gaat'. Op de cruise gaat bij het typen de helft van je scherm zowat verloren. Dat heb je bij de dual niet! Toen ik de dual in mijn handen had vond ik wel dat de afstand tussen het scherm en het toetsenbord erg groot was, is jullie dat ook opgevallen/verbeterbaar?

Wat ook nog beter zou kunnen aan pocketCM is een instelling waarbij je de grootte van de toetsen iets zou kunnen instellen.

Heeft iemand iets van verkoopcijfers van de touch toestellen? (alle types) Ben wel benieuwd hoe de toestellen lopen.

De cruise biedt naast de GPS en WiFi ook een iets grotere batterijcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
Gisteren het toestel in mijn handen gehad bij de TMobile shop, ziet er goed uit. Ze wisten in de shop ineens nog niet te vertellen wat het verschil tussen GPRS - UMTS en verschillen tussen een Compact III - Touch Dual - Vario III was, dus ................

Met 1 jaar Flex verlengen moest ik 40 euro bijbetalen. Heb hem nog niet aangeschaft, ben wat aan het twijfelen omdat het bijbetalen voor een Vario III nogal interessant was. Dit is zonder internet bundel, anders nog 60 euro extra korting op toestelprijs. Prijzen zijn voor mij interessanter in de shop, dan via de website van Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244197

Fazer013 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:45:
Gisteren het toestel in mijn handen gehad bij de TMobile shop, ziet er goed uit. Ze wisten in de shop ineens nog niet te vertellen wat het verschil tussen GPRS - UMTS en verschillen tussen een Compact III - Touch Dual - Vario III was, dus ................

Met 1 jaar Flex verlengen moest ik 40 euro bijbetalen. Heb hem nog niet aangeschaft, ben wat aan het twijfelen omdat het bijbetalen voor een Vario III nogal interessant was. Dit is zonder internet bundel, anders nog 60 euro extra korting op toestelprijs. Prijzen zijn voor mij interessanter in de shop, dan via de website van Tmobile.
Je kan ook ff bellen met T-Mobile. Dan kunnen ze ook nog wel eens goede aanbiedingen doen. Ik heb namelijk de Touch Plus met 1 jarig flex 20 + PIT, moest ik idd €40 bijbetalen maar ik krijg ook 50% korting op mn abbo de 1e 2 maanden ;)
Gewoon ff uit nieuwschierigheid, op hoeveel euro komt de Vario III uit met een 1 jarig abbo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:02
De Vario III komt met een Flex abo uit op 189 euro. Met internet abo komt ie op 129 euro. ps. bedankt voor de tip.

Vind de Touch dual er mooier uit zien, maar de Vario heeft weer wat meer opties (Wifi, Gps, toetsenbord, etc.).

Ben alleen bang voor de video drivers, lees er veel over hier op GOT. Ze geven aan dat video kijken niet echt kan (doe ik toch bijna niet op een PDA) en browsen schijnt ook blokkig / traag te gaan qua video weergave. Weet niet wat jullie ervaring hiermee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:40
Ik heb mijn MDA Touch Plus (HTC Touch Dual) binnen sinds afgelopen woensdag.

Eerste impressie:
Een compacte WM6 apparaat met veel mogelijkheden. Ben zelf zeer gecharmeerd van de TouchFLO interface en scroll functionaliteiten. De softwarematige aanvullingen vanuit HTC zijn prettig en worden als zeer welkom ervaren.
Ik vind de bouw van het toestel solide en qua uiterlijk erg afgewerkt.

Problemen:
Ja... het (nu reeds) bekende verhaal. De Qualcomm MS7xxx chipset driver verhaal. Zoals hier op GoT en op XDA-Developers al reeds besproken is heeft het toestel het probleem met de hoge cpu belasting bij aanraken van touchscreen. Dat is zonde, ik hoop echt dat HTC hier nog met een update voor komt.

Maar voor de rest mag dat de pret niet drukken. Ik vind het een uiterst bruikbare tool die heel goed mijn vorige config van losse pda en telefoon vervangt.

Tip: Kijk eens op het XDA-Dev forum voor register hacks voor het energie zuiniger maken van bluetooth en dergelijke. :) altijd welkom toch?

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fazer013, thanx voor de info :)

Ik heb gister met mn touch dual na 2 dagen, de eerste vastloper gehad.
Het groene standby lampje knipperde en de toetsenbord verlichting ging ook aan wanneer je m open had geschoven. Voor de rest gebeurde er niks :S alles gebrobeerd, niks werkte. Dus maar een hard reset gedaan, toen aangezet en hij deed het weer. Alleen kreeg ik daarna geen verbinding meer met het netwerk, dus na weer van alles geprobeerd te hebben, maar weer opnieuw opgestart middels het uit en aanzetten op de 'normale' manier. Nu hoop ik dat dit de enige keer is/was. Maar voor een toestel dat ik pas 2 dagen heb is het niet best.
Hebben meer mensen hier last van gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37
Nu ik mijn Touch ben kwijt geraakt, en mijn oude Vario gister letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen ben ik nu echt toe aan een nieuwe telefoon.

Aangezien ik op het moment alleen t-mobile telefoons kan kiezen (lost & stolen contract) heb ik de keuze tussen deze Dual of toch weer een Touch.

Heeft een van jullie ervaring met beide telefoons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefmeister schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:19:
Nu ik mijn Touch ben kwijt geraakt, en mijn oude Vario gister letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen ben ik nu echt toe aan een nieuwe telefoon.

Aangezien ik op het moment alleen t-mobile telefoons kan kiezen (lost & stolen contract) heb ik de keuze tussen deze Dual of toch weer een Touch.

Heeft een van jullie ervaring met beide telefoons?
Dual is nieuwer, heeft snellere processor, UMTS, HSDPA en een numeriek toetsenbord.
De 'gewone' Touch heeft een iets groter scherm 2,8 tov 2,6 inch bij Touch dual, Wi-Fi en een 'andere' langzamere processor. Maar dat wist je waarschijnlijk wel, aangezien je die zelf hebt gehad. Het probleem met de dual en andere HTC toestellen is de Qualcomm 7200 chip. Deze chip heeft problemen met grafische mogelijkhden.

Zelf heb ik toch de Dual oa vanwege UMTS/HSDPA, smaller is en een fysiek toetsenbord heeft. Ook wel vanwege de snellere processor maar het is toch jammer van die driver/rom problemen.
Nog een voordeeltje van de 'gewone' Touch is dat de duurzaamheid beter bekend is, omdat deze al langer op de markt is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
Ik heb/had Pocket Internet Totaal (T-mobile), in hoeverre heeft deze dual profijt van de aangekondigde verhoogde snelheid van dit data abbonnement?

Is het niet zo dat ondanks de Qualcomm video problemen, de video handeling alsnog beter zijn dan de oude touch door de snellere processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
@Stefmeister: T-mobile PIT heeft laatst zijn internet snelheid verhoogd, en één voorwaarde zou volgens mij zijn dat de gebruiker een 3g toestel moet hebben om gebruik van deze snelheid te maken. Anders blijf je op de oude snelheid doorsurfen.

Over de snelheid, zie het als een pc met een d3d-ondersteunende applicatie, die op software-rendering draait. Ik weet wel zeker dat de andere touch zijn filmpjes beter draait. Mijn 3 jaar oudere HTC Wizard ook. Dat is ook de rede dat iedereen zo loopt te balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ik heb em nu ook, Afgelopen vrijdag werdt ik gebeld door Orange/T-Mobile dat mijn abbo bijna was afgelopen en of ik wilde verlengen en/of gelijk wilde overstappen naar T-Mobile, na een beetje ouwehoeren heb ik nu een Flex20 + 9.50 HSDPA (128/256iets?) en eerste 6 maanden 50% abbo kosten, toestel HTC Touch Dual (MDA Touch Plus) zonder bijbetaling whatsoever, dus leek me wel leuke deal.

Toestel vandaag onverwachts binnengekregen zouden 10 werkdagen overheen gaan, dit waren er net 2.

Verpakking was echt shit, voordat ik die fatsoenlijk open had, maar toestel is erg mooi, voelt ook degelijk aan, die 'rubber coating' doet me denken aan die oudere IBM laptops, scherm is mooi helder en reageert goed. Eerste waar ik be aan irriteerde was de 'Fsecure antivirus' voor mobile.. kheb al kweet niet hoelang een SPV C500, C550, M3000 gehad, flink wat mee gedaan en nog nooit een virus gezien dus deze maar gelijk verwijderd. Ook het openschuiven van de telefoon voelt goed aan, bij mijn oude M3000 voelde dit nogal gammel en breekbaar aan heb hier toch nooit problemen meegehad. Aantal proggies die voorgeinstalleerd waren vielen wel mee, zitten toch wel handige bij, zoals het aflsuiten van programmas dmv het iets langer indrukken van het 'kruisje'.

Als ik een tijdje gebruik gemaakt heb van mijn toestel zal ik waarschijnlijk nog wel een review schrijven maar eerste indruk is iig goed.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 31-05 14:55
Ik heb sinds een paar dagen de Touch Dual (T-Mobile), ben er tot nog toe zeer tevreden mee.

Ik vraag mij echter af of het mogelijk is de "Web n Walk"-toets (rechtsonder op t keypad) een andere functie te geven... vind t nogal zonde om een toets te verspillen aan een T-Mobile site :s Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je het geluid van een gesprek zachter kan krijgen??
Ik heb het al op minimaal staan, maar ik vind het dan nog steeds te hard.
Wanneer je in de bus/trein zit kan iedereen lekker mee genieten :S

Ow en nog een vraagje, ik krijg steeds een foutmelding als ik een mailtje wil versturen via m'n outlook.
Ophalen is geen probleem, maar bij het versturen krijg ik steeds moeilijkheden :?
Iemand idee?
(Mailtje is 11kb groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
lackaday schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:19:
Ik heb sinds een paar dagen de Touch Dual (T-Mobile), ben er tot nog toe zeer tevreden mee.

Ik vraag mij echter af of het mogelijk is de "Web n Walk"-toets (rechtsonder op t keypad) een andere functie te geven... vind t nogal zonde om een toets te verspillen aan een T-Mobile site :s Anyone?
Aanpasbare knoppen kan je in je instellingen aanpassen, of de w&w knop dat ook is weet ik niet aangezien ik gaan touch dual "nog" heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Anoniem: 244197 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:42:
Ow en nog een vraagje, ik krijg steeds een foutmelding als ik een mailtje wil versturen via m'n outlook.
Ophalen is geen probleem, maar bij het versturen krijg ik steeds moeilijkheden :?
Iemand idee?
(Mailtje is 11kb groot)
Je zal de outgoing server in moeten stellen op de server van je telco.
Voor t-mobile is dit bijvoorbeeld smtp.gprs.t-mobile.nl.
edit: tenminste, dat is als je de mailclient op je dual bedoeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Grote Schurk op 30-01-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250917

lackaday schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:19:

Ik heb een Niet-T-Mobile Touch Dual en bij mij is deze toets gewoon de IE.
Volgens mij kom je op de ingestelde home-page uit, en die is in IE met Menu->Options aan te passen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250917

Twee vraagjes over deze wonderschone HTC Touch Dual.
  1. Hoe kan ik de lijst met Weather info veranderen:
    (\Windows\HH_0409_WeatherCities.xml)
    Ik krijg hem wel naar mijn PC (via Bluetooth FTP) en weer terug, maar ik kan hem niet in \Windows plaatsen
  2. Ik heb een Engelse versie gekocht (Windows snap ik niet in het Nederlands :? ) Nu is XT9 echter ook in het Engels en dat is even jammer. Ik had wel ergens gevonden waar je de taal kon aanpassen, maar daar staat geen NL bij. Wie help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Anoniem: 250917 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:56:
    Ik krijg hem wel naar mijn PC (via Bluetooth FTP) en weer terug, maar ik kan hem niet in \Windows plaatsen
Het overschrijven van bestanden in de Windows-dir kan met bv Resco Explorer (is niet gratis, maar zijn vast freeware alternatieven voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lackaday
Anoniem: 250917 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:37:
[...]

Ik heb een Niet-T-Mobile Touch Dual en bij mij is deze toets gewoon de IE.
Volgens mij kom je op de ingestelde home-page uit, en die is in IE met Menu->Options aan te passen.

Suc6
Dat kan inderdaad goed kloppen, maar ik zou dan nog graag de mogelijkheid hebben om de knop naar Opera te laten verwijzen oid.

Ik heb vroeger een HTC Tornado gehad, waarbij een dedicated IE-toets ook gewoon te veranderen was naar whatever. Dit ging via het aanpassen van vier bestandjes in de /Winodws dir (het waren 4 knoppen)

[ Voor 18% gewijzigd door lackaday op 31-01-2008 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-04 13:17
Als dit 'het' Tweakers topic over de Touch Dual is moet de eerste post misschien wat geupdate worden? Features als GPS en WiFi staan daar nog doodleuk vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Anoniem: 250917 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:56:
  2. Ik heb een Engelse versie gekocht (Windows snap ik niet in het Nederlands :? ) Nu is XT9 echter ook in het Engels en dat is even jammer. Ik had wel ergens gevonden waar je de taal kon aanpassen, maar daar staat geen NL bij. Wie help?
antwoord op vraag 1 vind je hier

antwoord op vraag 2 vind je hier

beide gedaan en geprobeerd en 't werkt.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
robinVerdegaal schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:53:
Als dit 'het' Tweakers topic over de Touch Dual is moet de eerste post misschien wat geupdate worden? Features als GPS en WiFi staan daar nog doodleuk vermeld.
Sjah, knny, de TS, heeft 2 posts op de eerste pagina en is sindsdien spoorloos.. Misschien wil iemand zich opofferen om een nieuwe TS te maken en deze in overleg met Ginz, TinuX, Eggy of Pven te plaatsen, of evt een nieuw topic aan te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinVerdegaal
  • Laatst online: 04-04 13:17
FritsYpeij schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 13:26:
[...]

Sjah, knny, de TS, heeft 2 posts op de eerste pagina en is sindsdien spoorloos.. Misschien wil iemand zich opofferen om een nieuwe TS te maken en deze in overleg met Ginz, TinuX, Eggy of Pven te plaatsen, of evt een nieuw topic aan te maken..
Mijn vriendin heeft het toestel nu, ik heb zelf een Polaris en ben wel van het knutselen en tweaken. Ik heb geen idee of de Touch Dual misschien qua systeem heel erg verwant is aan de tweede generatie Touch, maar verschillen als uitschuifkeyboard, wifi en 3G functionaliteit zijn toch wel zodanig dat ik niet zomaar aan tweaks voor andere toestellen durf te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251621

Heb nu ongeveer 14 dagen een touch dual en heb mij al suf gezocht achter een oplossing om de contacten van mijn sim kaart te verbergen, want nu staat alles dubbel in mijn contacts.
Ze er van verwijderen vind ik geen oplossing want heb nog een twee gsm die niet onder windows m6 draait. Dus weet er iemand van jullie raad hiermede.
Bedankt op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251621

probeer het meteen, alvast bedankt
gwiedo
toch nog wat moeten zoeken naar die total commander om hem te installeeren, maar het werkt
nogmaals bedankt
gwiedo

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 251621 op 08-02-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-05 16:53
Sinds een week in het bezit van dit toestel (de MDA Touch plus, de t-mobile variant van de Touch Dual). Na jaren SE, een jaar Nokia met symbian, is dit m'n eerste windows mobile toestel. Echt even wennen, maar wat kun je veel in vergelijking met symbian!
Ik was vantevoren wat sceptisch t.a.v. het toetsenbord omdat dit er zo goedkoop uitzag op foto's, maar dit valt mij eigenlijk 100% mee, en het typt ook nog eens prima. Over de camera zal ik het maar niet hebben ,maar daar heb ik dit toestel ook niet voor genomen ;)
Ik verbaas me er echt over dat er zo weinig over dit toestel wordt gepraat hier. Het is natuurlijk niet zo'n feature-rijk geval als de Touch Cruise of de TyTn II,maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Ik denk dat een betere startpost wonderen zou doen, de "vibe" staat er niet naar.

Mja, daarnaast snap ik het ook niet, het apparaat heeft de looks van een touch (hoewel de dual er *ietsje* lomper uit ziet) en de snelheid van een cruise. Daarnaast heb ik geen auto, dus zou gps voor mij meer een klooi-functie zijn :P wifi mis ik ook niet echt. Daarom DE uitkomst voor mij. Neem aan dat er toch echt wel meer tweakers zouden zijn die dit apparaat in hun bezit hebben.

Echter, ik kijk al sinds ik het apparaat heb dagelijks op HTCClassAction en xda-developers voor een uitkomst op het gebied van de drivers. Ik wordt er wel wat moedeloos van als je ervan uitgaat dat deze chip al een behoorlijke tijd gebruikt wordt in de nieuwe "high end" HTC apparaten. Dit zou natuurlijk ook een reden kunnen zijn dat mensen nog even afwachten voordat ze iets kopen van HTC. Hoe dan ook, domme zet van HTC...

Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie ervaring met de dual is en of jullie er al iets aan gedaan hebben in de vorm van het tekenen van de petitie of een directe mail aan HTC of je telco..
Ik ben iig niet van plan om de boel zomaar op te geven en aan te nemen als een "bummer"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Hi !

Ik probeer mijn windows live mail op te halen met mijn Touch Dual (op het Vodafone netwerk).

Iedere keer zegt ie dat het mislukt is .. suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Xivius schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 14:55:
Hi !

Ik probeer mijn windows live mail op te halen met mijn Touch Dual (op het Vodafone netwerk).

Iedere keer zegt ie dat het mislukt is .. suggesties ?
Zonder glazen bol zal niemand je een antwoord kunnen geven...
M.a.w.: meer info graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
iemand op XDA-Developers heeft zijn dual opengeschroefd en kwam met zekerheid een WIFI en misschien de GPS antenne tegen!! groot nieuws :D het enige wat de telefoon nodig heeft is een radio update. Bron: http://forum.xda-develope...hread.php?t=361923&page=5

Ook is er een Nederlander bezig om een nieuwe rom uit te brengen (eerst een WWE versie en daarna een Nederlandse versie). Het betreft de "Touch Surface 6.1.2.23". Deze jongen heeft eerder een Touch Surface voor de Touch (Elf) gemaakt waar mensen erg over te spreken waren. Volgens mensen is deze rom erg snel.

@Xivius: check deze draad: Vodafone/MSN Live probleem*

[ Voor 7% gewijzigd door Grote Schurk op 10-02-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Ah, beter! Ik begreep altijd dat de hardware er wel in zat, maar dat door het gebrek aan antennes de functionaliteit toch niet bruikbaar zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

FritsYpeij schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:25:
iemand op XDA-Developers heeft zijn dual opengeschroefd en kwam met zekerheid een WIFI en misschien de GPS antenne tegen!! groot nieuws :D het enige wat de telefoon nodig heeft is een radio update. Bron: http://forum.xda-develope...hread.php?t=361923&page=5

Ook is er een Nederlander bezig om een nieuwe rom uit te brengen (eerst een WWE versie en daarna een Nederlandse versie). Het betreft de "Touch Surface 6.1.2.23". Deze jongen heeft eerder een Touch Surface voor de Touch (Elf) gemaakt waar mensen erg over te spreken waren. Volgens mensen is deze rom erg snel.

@Xivius: check deze draad: Vodafone/MSN Live probleem*
Dat is een interessant bericht! :D
Ik heb mijn HTC touch dual nu ongeveer een week en het bevalt me super! Hiervoor had ik een LG Chocolat dus erg verwend met veel opties en mogelijkheden was ik niet. Nu echter, met zoveel mogelijkheden heb ik eindelijk wat ik altijd had willen hebben :D

Maar als er dus werkelijk Wi-Fi in blijkt te zitten, moet dan de rom geflasht worden om het werkende te krijgen? Of zou een programmaatje erop knallen genoeg zijn?

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

stond niet ergens in deze draad dat er inderdaad een chip in zit die wifi ondersteunt, maar door gebrek aan antenne die wifi nooit zal werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster

djangoster

Mista D

Zerveza schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:42:
stond niet ergens in deze draad dat er inderdaad een chip in zit die wifi ondersteunt, maar door gebrek aan antenne die wifi nooit zal werken..
hmmm ja stom van me.. niet goed gelezen:S 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
djangoster schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:17:
[...]

hmmm ja stom van me.. niet goed gelezen:S 8)7 |:(
Het bericht wat FritsYpeij aanhaalt weerspreekt dat juist weer, dus wel WIFI maar "misschien" geen GPS. Afwachten maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster

djangoster

Mista D

Marcel schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:00:
[...]

Het bericht wat FritsYpeij aanhaalt weerspreekt dat juist weer, dus wel WIFI maar "misschien" geen GPS. Afwachten maar :)
Daar kwam eigenlijk ook mijn reactie vandaan.
Even samenvattend:
In dit draadje wordt gezegd dat in deze HTC dezelfde processor zit als in de andere versies waar standaard Wi-Fi inzit. De functie Wi-Fi is in de geblokkeerd omdat de hardware er niet in zit.

In het bericht van FritsYpeij staat dat er wél een antenne in zit gebouwd en dat alleen de radiorom oid omgebouwd moet worden (softwarematig?) om de Wi-Fi en misschien de GPS te kunnen gebruiken.

Ik snap het niet.. Wat moeten we nu geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
djangoster schreef op maandag 11 februari 2008 @ 08:36:
[...]
Ik snap het niet.. Wat moeten we nu geloven?
De foto's in die thread, zal je je wel even moeten registreren (lijkt me sowieso handig als je een tweaker bent die een htc bezit). Daar wordt met een blauwe cirkel de wifi antenne aangegeven.

Edit (toevoeging): HTC heeft in het verleden vaker een update publiek gemaakt met een activatie voor gps en wifi. De reden daarvoor weet ik niet maar misschien om het verkoop te boosten als de cijfers van een bepaald product tegenvallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Grote Schurk op 11-02-2008 17:41 ]

• Grote Schurk
Maar weer even een update, of beter gezegd; een inzicht...
[...]

Q: HTC, Qualcomm and the missing drivers—where do we send the angry mob with torches?
A: Qualcomm has a tiered software pricing policy as pointed out on the HTC class action page, even though you have bought the entire silicon unless you pay additional fees per phone you do not get access to all of the cool features.
HTC, having made WM devices with an MSM and an apps processor before, did not feel that they needed to pay for special Qualcomm software when their current solutions running on ARM9 processors were adequate and Qualcomm advertised an ARM11 in their new chips it should not be a problem to match performance.
But Qualcomm's ARM11 performance is less than advertised and the only way to get the performance back was to have an insider's knowledge of what is wrong with the system so that special software can be written to deal with it, which is what you get when you pay for the drivers that Qualcomm has written. This puts HTC is a rough spot, they have already sold a lot of these devices and can't stop but they also don't want to pay any more to Qualcomm than they have to.

Q: So Qualcomm sort of pulled a shell-game here, much like the recent CES + "Snapdragon" controversy?
A: I think shell game comment is a little unfair to Qualcomm but I can understand how people could get that impression. The marketing information always precedes the chip by a lot so I think Qualcomm had every intention of meeting the claims they just missed the mark, and because the development cycle of chips is so fast by the time they realized they were going to be in some trouble it was too late to fix several other chips already in the pipeline.
Of course Qualcomm is probably just like everyone else and the people responsible for the problems don't want to admit it so that delays getting the fixes done even further and then as a company they don't want to admit any mistakes to the public so in the end you get a string of devices that might have the same problems.
HTC is in the worst place, they made promises based on marketing info and now they are trying to make good but Qualcomm isn't being completely honest with them as to where the performance problems are coming from so they are desperately trying to fix their software when the problem isn't really their fault. I think if HTC knew everything they would just come up with the extra money because that is their best chance of sucess, but all the butt covering at all levels is preventing the engineers from getting the job done.
Bron: http://www.wmexperts.com/articles/editorials/qualcomm_htc_chipsets_and_feat.html

[ Voor 6% gewijzigd door Grote Schurk op 14-02-2008 13:57 ]

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Dus qualcom belooft een performance, op basis van deze belofte gaat HTC verkopen.. en produceren... en uitleveren. Uiteindelijk wordt de performance niet gehaald...

Lijkt me toch duidelijk wie hier iets goed te maken heeft..

HTC ziet hier tussen "a rock and a hard spot"... als die betalen zien ze een boel winst als sneeuw voor de zon verdwijnen, als ze niets doen gaan ze klanten en marktaandeel verliezen.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 21:14

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Geachte Heren en Dames,

ff een vraagje.. is mischien al beantwoord, maar mischien willen jullie me toch helpen.

Ik heb 2 uur geleden een Touch Dual aangeschaft, alleen is ie echt super langzaam.. een smsje typen duurt echt eeuwen! Ik typ bijvoorbeeld een zin, en dan moet ik echt wachten voordat uiteindelijk de zin op het scherm verschijnt.

Voor de rest is hij ook gewoon echt langzaam, menu open duurt pakweg 10 seconden. Een filmpje afsluiten 1.5 minuut.

Dus voordat ik eraan ga klooien, hebben jullie hier ervaring mee?

War is the only proper school of the surgeon.

• Marcel
Toen ik die van mij net had, was hij in het begin wat stroperig maar dat was vlot verdwenen. Waarschijnlijk achtergrondprocessen na de eerste start o.i.d. In het algemeen vind ik het een vlot toestel. Misschien een softreset uitvoeren?

• SerealKiller

SerealKiller

Ik heb em net opnieuw opgestart en alles ging echt lekker vlot, dus ik was blij.
Maar ik zodra ik hem gebruik wordt ie steeds langzamer tot dat ie bijna blijft hangen, dan zet ik em aan en uit, en dan werkt ie gewoon prima voor een tijdje..

Beetje vreemd maar weten jullie misschien waardoor het komt?

• Grote Schurk
Sluit je de programmma's wel ECHT af? Dus niet alleen het kruisje kort intikken (= op achtergrond door laten draaien), maar ook in het hoofdscherm rechts boven (de taskmanager) via de drop down. Als je de programma's echt wil afsluiten kan je dat ook direct doen door het kruisje langer ingedrukt te houden. Kijk anders ook even je manual naar het afsluiten van programma's.

• Grote Schurk
Goed nieuws: De drivers worden waarschijnlijk eind maart vrijgegeven door HTC zelf!!!
bron: http://www.htcclassaction.org/ (bovenaan, "breaking news")

:D:D:D

• SerealKiller

SerealKiller

volgens mij waren het inderdaad de opstartproblemen, ik heb nu al een uur kunnen werken zonder dat ie erg langzaam werd. Dus ik hoop dat het zo verder blijft gaan..

Hebben jullie verder mischien nog tips voor programma's die een "musthave" zijn voor de beginnende HTC'er :P

Ik heb al enkele programma's voorbij zien gaan, maar ik ben niet echt een wizkid, dus wat zijn de programmaatjes die ik gewoon moet hebben om het maximale eruit te halen?

En nog bedankt voor de snelle reply's!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
FritsYpeij schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 22:33:
Goed nieuws: De drivers worden waarschijnlijk eind maart vrijgegeven door HTC zelf!!!
bron: http://www.htcclassaction.org/ (bovenaan, "breaking news")
Da's inderdaad goed nieuws! Nu nog "even" wifi en gps activeren en dan hoor je mij nergens meer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster

djangoster

Mista D

Zerveza schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:42:
Dat zou ook anders kunnen zijn:

I was under the impression (maybe incorrectly?) that Nokia had one antenna shared amongst different components (ie. phone, wifi, gps), it could be possible that HTC have done the same/similar?

Bron:http://forum.xda-develope...hread.php?t=361923&page=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

djangoster schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:56:
[...]

Dat zou ook anders kunnen zijn:

I was under the impression (maybe incorrectly?) that Nokia had one antenna shared amongst different components (ie. phone, wifi, gps), it could be possible that HTC have done the same/similar?

Bron:http://forum.xda-develope...hread.php?t=361923&page=9
Hmm, zou het dan een marketing truck zijn? Dat ze de Touch Dual wat strippen om hem te kunnen onderscheiden van de Touch Cruise (Polaris)..Zodanig dat je 3 telgen in de Touch familie hebt die zich sterk vna elkaar onderscheiden in termen van performance en functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Jongens: opera 9.5 beta :)
*knip*
Opera is legaal vanaf http://www.opera.com/ te downloaden; als de beta daar nog niet te vinden is, dan is die nog niet voor het grote publiek beschikbaar.

Edit: standard_skin.zip is de QVGA patch, overschrijf de standard_skin.zip in application data\opera9\skin

@SerealKiller: Dit is een musthave :P

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 17-02-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster

djangoster

Mista D

Zerveza schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:34:
[...]

Hmm, zou het dan een marketing truck zijn? Dat ze de Touch Dual wat strippen om hem te kunnen onderscheiden van de Touch Cruise (Polaris)..Zodanig dat je 3 telgen in de Touch familie hebt die zich sterk vna elkaar onderscheiden in termen van performance en functionaliteit.
Volgns mij is het goedkoper om 1 type hardware/processor/weetikveelwat te ontwerpen en het vervolgens softwarematig in te dammen. Het voordeel is dan; er zijn geen extra productiekosten omdat het dan niet nodig is om 3 verschillende typen te gaan ontwikkelen.
Wanneer ze gewoon softwarematig 3 typen ontwikkelen kan je een grotere doelgroep bedienen, omdat er mensen zijn die geen waarde hechten aan Wi-Fi, maar mensen die daar wel waarde aan hechten, leggen al sneller een groter bedrag op de toonbank om het te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djangoster

djangoster

Mista D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Laatst online: 02-06 07:06
Deze telefoon heeft geen GPS maar hoe komt het dat mijn touch dual regelmatig mijn positie met een blauwe stip in google maps aangeeft?

EDIT: ok, ben er al achter :)

[ Voor 11% gewijzigd door htf99 op 16-02-2008 14:06 . Reden: Oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
htf99 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:00:
Deze telefoon heeft geen GPS maar hoe komt het dat mijn touch dual regelmatig mijn positie met een blauwe stip in google maps aangeeft?
Daar heeft google een goede uitleg voor op deze pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Uitgebreide review door Pocketinfo. Met veel pics enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Touch Surface 6.1.2.23 is klaar en online: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=365839

[ Voor 9% gewijzigd door Grote Schurk op 18-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik heb sinds kort de T-mobile versie van deze telefoon. Nu viel me van de week op dat er soms, als je b.v. naar de touchkubus gaat, of een ander menu dan het vandaag scherm, dat er dan soms een soort "schaduw" van het windows logo van de startknop, en soms van wat er onder zit achterblijft op het scherm, het lijkt een soort vage interlaced afdruk van dat logo. Meer mensen met dit probleem (en enig idee hoe het op te lossen) ? Anders moet ik e r maar mee naar t-mobile. Hard reset heb ik al geprobeerd. Kan ik trouwens gewoon naar een willekeurige t-mobile winkel hiervoor?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Er zijn meer mensen met dit probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=356538
Verder niks gevonden m.b.t. dit probleem. Vreemd iig. Probeer hem idd om te ruilen...

[ Voor 18% gewijzigd door Grote Schurk op 20-02-2008 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Er is een tweak om het batterijleven van de dual te verbeteren met zo'n 50% (misschien nog wel meer)
wijzig de volgende reg entries van 4 naar 3:
code:
1
2
3
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Resuming\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Suspend\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Unattended\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}

Dit heeft verder geen invloed op de peformance van je dual, da's dus mooi meegenomen _/-\o_

vanochtend om 11:30 uit de lader, op het moment van typen (02:01) 58% 14,5 uur dus. Dat maakt 42/14,5 = 2,9%per uur :D

Ik heb vandaag:
3 SMSjes verstuurd
elk half uur mail (3 adressen) + weather check
3 gesprekken
2 kalender punten toegevoegd
6 installs/uninstalls
3 maal gereboot
totaal van 1uur aan muziek geluisterd op 100% volume
en tenslotte nog wat geklooid..

bebruikte rom: Niki Project Rom v1.0 WM6.1 CE OS 5.2.19716 ( Build 19716.1.1.0 ) van tom_codon (op xda)
kijk ik niet naar het scherm, dan staat ie uit (het scherm dus) ;)

Voor de "n00bs" ;) , je kan het register in met Total Commander, download hem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
FritsYpeij schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:52:
Er zijn meer mensen met dit probleem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=356538
Verder niks gevonden m.b.t. dit probleem. Vreemd iig. Probeer hem idd om te ruilen...
Had die thread ook al gevonden ja, werd ik niet veel wijzer van. Hoopte dat er misschien mensen hier waren die zoiets hadden van, ooh, ja dat is een software probleem. Maar heb ondertussen t-mobile al gemaild (geen zin om te bellen), dus zie wel wat het wordt. Moet heel erg mn tweakers-natuur onderdrukken om niet een andere ROM erop te flashen. Maar ja, dan krijg ik sowieso geen nieuwe meer van t-mobile.

Maar even iets anders: Als ik bij het weer kijk, kan je als je een plaats selecteert ook kiezen voor automatisch updates downloaden. Maar dat doet ie dus niet als ik dat kies? Wie weet hoe dit zit?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Marcel
FritsYpeij schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:17:
Er is een tweak om het batterijleven van de dual te verbeteren met zo'n 50% (misschien nog wel meer)
code:
1
2
3
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Resuming\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Suspend\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\Power\State\Unattended\{98C5250D-C29A-4985-AE5F-AFE5367E5006}

Dit heeft verder geen invloed op de peformance van je dual, da's dus mooi meegenomen _/-\o_

knip

bebruikte rom: Niki Project Rom v1.0 WM6.1 CE OS 5.2.19716 ( Build 19716.1.1.0 ) van tom_codon (op xda)
Werkt deze tweak alleen met de ROM die jij gebruikt, of is deze universeel? Ben benieuwd, want iets meer uithoudingsvermogen zou toch wel prettig zijn :9

• Grote Schurk
Marcel schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:36:
[...]

Werkt deze tweak alleen met de ROM die jij gebruikt, of is deze universeel? Ben benieuwd, want iets meer uithoudingsvermogen zou toch wel prettig zijn :9
Werk universeel als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230001

Ben sinds vanavond ook de gelukkige bezitter van een P5500 :-)) Kostte wel wat moeite omdat ik mijn oude flex sim-only niet zomaar even kon updaten naar een abo met toestel maar uiteindelijk is het toch geregeld. Ben al bezig geweest om gegevens van mijn Nokia 6230i over te zetten maar zal nog wel even bezig zijn met het toestelletje te verkennen, een handleiding van 230 pagina's is ook niet zomaar even doorgelezen.

Als ik er wat bij op wil zetten, kan ik dan ook software van de Touch pakken of is er wel degelijk een groot verschil tussen de Touch en Dual Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
In het algemeen kun je gewoon windows mobile software op je touch dual installeren, zolang het maar geen touch specifieke software, hacks of registry tweaks betreft. Ik heb zelf al het een en ander aan tips van het Touch topic gebruikt, zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje,
ik las ergens iets (maar weet niet meer waar) over een soort startpagina voor mobiele websites. is dat iemand bekend welke dat is? Zou erg handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Bedoel je zoiets als http://pda.startpagina.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drowse
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07-2020

Drowse

It's the fantastic drowse

Ben sinds deze week ook een gelukkige eigenaar van een HTC Touch, het zij in de T-Mobile variant en hij bevalt zeer goed.
Heb zojuist voor het eerst geprobeerd contact te leggen tussen de HTC en mijn TomTom One voor de file info maar krijg op mijn TomTom de melding dat verbinden niet mogelijk is vanwege de volgende melding: "De vereiste functies konden niet voor deze telefoon worden gevonden".
Met mijn "oude" Sony-Ericsson w810i had ik nooit problemen, iemand een idee?

Bij aansluiting op de SE werd gezegd "Functie Draadloze Gegevensverbinding Gevonden" Zou de HTC dit missen, of is het een kwestie van een bepaalde optie aanvinken?

It's the fantastic drowse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep, precies wat ik zocht. Bedankt!!

Ga nu nog even verder stoeien, wil mijn gamil binnenhalen maar ik moet een wachtwoord invoeren en op de eeno andere manier kan ik dat niet. Bij elke aanraking van een toets verschijnt er een sterretje en aangezien ik voor sommige letter 2 of 3 keer op een toets moet drukken staat het balkje al vol met sterretjes voor ik mijn wachtwoord volledig ingevoerd heb. Erg vreemd!

Edit: is opgelost, een herstart doet wonderen! :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 23-02-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

knny schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:25:
Weer een nieuw toestel geintroduceerd door HTC. Wat gelijk opvalt is dat dit toestel ook GPS aan boord heeft maar ook UMTS/HSDPA ready is en 400mhz processor
GPS en WiFi zijn niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Anoniem: 249464 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:01:
[quote]knny schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:25:
Weer een nieuw toestel geintroduceerd door HTC. Wat gelijk opvalt is dat dit toestel ook GPS aan boord heeft maar ook UMTS/HSDPA ready is en 400mhz processor

GPS en WiFi zijn niet aanwezig.
Joh! Anders lees je even voorbij de startpost alvorens je opmerkingen begint te maken die al lang en breed bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marcel schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 16:39:
[...]

Joh! Anders lees je even voorbij de startpost alvorens je opmerkingen begint te maken die al lang en breed bekend zijn...
Start posts zijn zover ik weet meestal up-to-date.
En waar begin je met lezen? Juist de startpost.

Binnenkort ben ik ook de eigenaar van een T-Mobile branded P5500.

Goede actie van T-mobile om bestaande klanten meer korting te geven dan nieuwe (2 jaar flex 20 bijtekenen en niets bij hoeven betalen) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 23-02-2008 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Anoniem: 249464 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:19:
[...]

Goede actie van T-mobile om bestaande klanten meer korting te geven dan nieuwe (2 jaar flex 20 bijtekenen en niets bij hoeven betalen) :)
Sorry maar wat een onzin, het plaatje van de Dual is ook niet echt up-to-date.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Anoniem: 249464 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 18:19:
[...]

Ja inderdaad, maar de telefoon winkels zijn niet helemaal tevree met deze deal, ik ben van Orange naar T-Mobile gegaan, en kreeg ook het toestel icm Flex20+9,50 'onbeperkt' internet en 1ste 6 maanden 50% abbo kosten.

Hiervoor moest ik in de winkel minimaal 339 euro voor bijbetalen dan wel unbranded HTC maarja, kvin het wel best.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Ja inderdaad, maar de telefoon winkels zijn niet helemaal tevree met deze deal, ik ben van Orange naar T-Mobile gegaan, en kreeg ook het toestel icm Flex20+9,50 'onbeperkt' internet en 1ste 6 maanden 50% abbo kosten.

Hiervoor moest ik in de winkel minimaal 339 euro voor bijbetalen dan wel unbranded HTC maarja, kvin het wel best.
Die prijsinfo info krijg je ook alleen maar te zien als je in aanmerking komt voor een contractsvernieuwing. Is dus goed afgeschermde info.

Vanmiddag gebeld met de "upgrade"-lijn vanwege een vraag over wel/niet vervallend Flex-tegoed (blijft geldig) en meteen maar de bestelling geplaatst. Nu kan ik dus niet meer bij de upgrade-tarieven.
Als nieuwe flex20 abonnee moet je dus ruim 2 meier dokken voor zo'n toestel.

Ach, ik vind het ook wel best zo'n T-mobile branded HTC5500 voor nop, de huidige MDA Vario wordt toch wat sleets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
Heb sinds vandaag ook een Touch Dual. Lijkt me een heel fijn toestel...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn Touch Dual afgelopen vrijdag bij Bel Company gehaald en heb exact hetzelfde als dat ik in de T-Mobile shop gekregen zou hebben. Ik heb relax 150 met onbeperkt internet het eerste jaar voor 19,50 per maand en hoef niets bij te betalen voor de telefoon. Twee verschillen, ik heb een vrije mobiel zonder T-Mobile spul (wel een simlock, maar geen software) en bij Bel Company konden ze mij wel dit toestel leveren terwijl het volgens de T-Mobile shop niet mogelijk was.

Ik ben erg te spreken over dit toestel, ben nog wel op zoek naar wat mogelijkheden om aan freeware te komen voor dit toestel (iemand een betrouwbare site??) en de standaard game Bubble Breaker is erg verslavend. :*)

Ik heb alleen synchronisatieproblemen gehad en heb uiteindelijk alles via mijn oude GSM overgezet na ruim een uur kloten met Outlook. Volgens Google was ik echter niet de enige met dit probleem toen ik de foutcode intikte.

Hoe dan ook, als ik zie wat ik nu per maand betaal en wat ik ervoor krijg kan ik me nauwelijks voorstellen dat er veel te verdienen valt voor T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243886

FritsYpeij schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 02:17:
code:
1
2
3

vanochtend om 11:30 uit de lader, op het moment van typen (02:01) 58% 14,5 uur dus. Dat maakt 42/14,5 = 2,9%per uur :D

Ik heb vandaag:
3 SMSjes verstuurd
elk half uur mail (3 adressen) + weather check
3 gesprekken
2 kalender punten toegevoegd
6 installs/uninstalls
3 maal gereboot
totaal van 1uur aan muziek geluisterd op 100% volume
en tenslotte nog wat geklooid..

Voor de "n00bs" ;) , je kan het register in met Total Commander, download hem hier
Waar moet je het precies veranderen? Ik kan de map HKLM nameljik niet vinden.
Ook zou ik graag willen wat de maximale grootte is voor een geheugenkaart voor de HTC Touch Dual..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 243886 op 25-02-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
Anoniem: 243886 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:32:
[...]
Waar moet je het precies veranderen? Ik kan de map HKLM nameljik niet vinden.
Ook zou ik graag willen wat de maximale grootte is voor een geheugenkaart voor de HTC Touch Dual..
Heb je wel een registry editor? Zonder kun je namelijk weinig beginnen. Ik gebruik zelf Total Commander.

Overigens merk ik eigenlijk geen verschil in energieverbruik. Zijn dit echt de enige aanpassingen die je moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
En meteen weer de deur uit met die telefoon. Hij werkt niet goed met mijn carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marcel schreef op maandag 25 februari 2008 @ 13:46:
[...]

Heb je wel een registry editor? Zonder kun je namelijk weinig beginnen. Ik gebruik zelf Total Commander.

Overigens merk ik eigenlijk geen verschil in energieverbruik. Zijn dit echt de enige aanpassingen die je moet doen?
Ik heb Total Commander geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
@vdmolenveen:
De maximale grootte van de sd kaartjes is volgens mij niet beperkt, hij ondersteund SDHC (high capacity) dus 8 gig gaat er wel in. Ik heb overigens wel ergens gelezen dat er toestellen zijn die niet goed reageren op SDHC kaartjes, wat zich uit in kleine freezes. Anderen claimen dat hun apparaat prima reageerd op de SDHC kaartjes. Probeer het zou ik zeggen, je kan die dingen binnen een week (of wat was het?) gewoon terugbrengen. Bij de Mediamarkt doen ze er nooit moeilijk over.

In Total Commander: ga naar de root > \\Plugins > registry

[ Voor 5% gewijzigd door Grote Schurk op 25-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
StevenK schreef op maandag 25 februari 2008 @ 14:21:
En meteen weer de deur uit met die telefoon. Hij werkt niet goed met mijn carkit.
Zou je misschien kunnen vertellen welke carkit dat was? Altijd handig om die info ook hier te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Marcel schreef op maandag 25 februari 2008 @ 15:38:
[...]

Zou je misschien kunnen vertellen welke carkit dat was? Altijd handig om die info ook hier te hebben staan.
Rhythm 'n Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:54
hey even over
code:
1
2
3

Wat moet hier precies in gewijzigd worden dan? Die entries staan zo vermeld in mijn pda.
Wat moet van 4 naar 3 veranderd worden als ik vragen mag?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249157

ik heb dit veranderd, maar dat werd mijn dual veel minder stabiel van. 1x vastloper gehad en bijna continue dat hij ontzettend traag is. mijn dual is met een exchange server verbonden en haalt elke 15 min. hotmail op. heb hem nu weer terug gezet. eens kijken of het nu weer normaal is..

ik kreeg trouwens ook niet het idee dat de batterij langer meeging, altijd 's avonds rond de 50 procent.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 249157 op 27-02-2008 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
@Nibble: De waarde van Default

@prein33: Het kan zijn dat mijn Dual nog zo nieuw was dat de batterij aan het "leren" was, maar had toch echt het gevoel dat de levensduur van één cycle er op vooruit ging. Daarnaast heb ik nog geen vastlopers gehad en is hij er ook niet langzamer op geworden :S Misschien ligt het er toch aan welke rom je gebruikt.. iig, laat het ons weten als je Dual weert normaal werkt na het herstellen van de initiële waardes. Ik doe nu 2 dagen op één cycle, niet verkeerd :)

PS. Ik zal morgen als ik opsta de waardes een herstellen, kijken of het inderdaad niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond mijn Dual binnengekregen, kan er nog niet aan wennen. De postbode was nog niet uit zicht of de sim-kaart en batterij waren geïnstalleerd. Het apparaat is T-Mobile branded, dus na de eerste start en wat T-Mobile meuk installeren volgde de herstart, voordeel is dat de internet instellingen meteen goed zijn dacht ik... NOT. Het apparaat wil maar niet on-line komen. Bellen en gebeld worden gaat wel.

Apparaat ligt nu in de kast en de sim-kaart zit weer in mijn oude ransbak (MDA Vario, HTC9100). Toch wel fijn zo'n echt toetsenbord ;-)

Zal morgen nog een poging wagen om te wennen aan de Dual..

Eerste indruk is dus klootte, is me nog niet overkomen dat ik de sim terugplaatste in het oude toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch maar weer de Dual geprobeerd, het probleem lijkt de IP-stack van WM6 te zijn. Na een herstart kan ik eenmaal verbinding maken en dan een minuut of 5 internetten. Daarna basta over en uit. Active sync is nog geen 1 keer gelukt.

Is het mogelijk om te downgraden naar WM5?

Of moet windows update uitgevoerd worden voor een "werkende" ip-stack?

Vragen, vragen, vragen. Ik zal toch niet de enige met IP-problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Probeer zelf eens iets uit; lees bv dit topic door of zoek op Google. Daarnaast kan je uiteraard nog overwegen om de handleiding te lezen. :Y)

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pven schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:47:
Probeer zelf eens iets uit; lees bv dit topic door of zoek op Google. Daarnaast kan je uiteraard nog overwegen om de handleiding te lezen. :Y)
RTFM kan altijd nog >:)

Maar waarom krijg ik out of the box wel een internetverbinding (instellingen in orde), maar na een paar minuten is het daag verbinding en her-initailiseren verbinding lukt niet tenzij ik reboot.

(Google Maps is reeds downgeload en geinstalleerd , ook de weerinfo is binnen (verbindingsinstellingen zijn dus in orde))

Kolere Windows Mobile 6, kan er geen Android of WM5 op dit apparaat.

Met mijn oude barrel (HTC9100 met WM5) heb ik dat gezeur niet gehad en nog steeds niet.

Edit: op een of andere vage manier werkt het nu wel, DNS requests gaan een stuk sneller dan op de oude Vario. Nu nog dat Windows Sync verhaal aan de praat krijgen..

Edit2: Toch weer te vroeg gejuicht, na 18 minuten wederom geen verbinding meer...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 27-02-2008 23:31 ]

Anoniem: 249157

als je geen activesync verbinding kan krijgen, dan moet je bij instellingen-verbinding-usb het vinkje uitzetten bij 'gebruik extreem geavanceerde usb verbinding' (of iets dergelijks) dan werkt alles prima!

Anoniem: 249157 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:05:
als je geen activesync verbinding kan krijgen, dan moet je bij instellingen-verbinding-usb het vinkje uitzetten bij 'gebruik extreem geavanceerde usb verbinding' (of iets dergelijks) dan werkt alles prima!
Die had ik al uitgevinkt, maar daarna slechts een helptekst over serverinstellingen zodra active-sync actief wordt. Terugvinken is dus ook niet mogelijk 8)
(telefoon en virtual machine (vmware, XP) al diverse malen herstart)

Internetverbinding is ook weer een drama...

Toch maar dat boekje (FM) uit de verpakking halen en uitzoeken hoe ik een harde reset kan geven.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Anoniem: 249464 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:13:
Vanavond mijn Dual binnengekregen, kan er nog niet aan wennen. De postbode was nog niet uit zicht of de sim-kaart en batterij waren geïnstalleerd. Het apparaat is T-Mobile branded, dus na de eerste start en wat T-Mobile meuk installeren volgde de herstart, voordeel is dat de internet instellingen meteen goed zijn dacht ik... NOT. Het apparaat wil maar niet on-line komen. Bellen en gebeld worden gaat wel.

Apparaat ligt nu in de kast en de sim-kaart zit weer in mijn oude ransbak (MDA Vario, HTC9100). Toch wel fijn zo'n echt toetsenbord ;-)

Zal morgen nog een poging wagen om te wennen aan de Dual..

Eerste indruk is dus klootte, is me nog niet overkomen dat ik de sim terugplaatste in het oude toestel.
euhm... en dat ligt aan het toestel? Zou je niet eerst op de site van T-Mobile kijken of die instellingen daadwerkelijk kloppen? Ik vind het wel heel kort door de bocht om meteen te oordelen dat de telefoon niet goed werkt. en daarnaast hoeft het niet aan het model te liggen, maar kan het ook dat je net een verkeerde unit te pakken hebt die gewoon stuk is.

offtopic:
overigens is het niet klootte maar klote ;-)

We've got that ring of confidence

Ik zat binnen hooguit 15 minuten op internet, maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk...

Heb verder ook geen problemen met het toestel, ik blijf verbinding houden met internet, de hele dag als het moet.
Active sync werkt bij mij ook maar ten dele, maar als je effe googled zie je dat je daar niet de enige in bent. Maar wat ik wilde is uiteraard ook gelukt, zij het met een omweg. Voor mij is het tot nu toe een fijn apparaat.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 230001 op 28-02-2008 18:43 ]

Update: Toch maar de simkaart in de Dual laten zitten en vandaag op het werk verder geprutst.
Active sync lukt wel op mijn werk PC, maar ook daar de melding van geen IP-adres op het scherm van de telefoon. Synchroniseren gaat wel en ook bestanden op het apparaat zetten is gelukt. TomTom draait weer, de GPS is gekoppeld en ook handsfree bellen is weer mogelijk (BT headset). Overigens moest ik het vinkje geavanceerd weer aanzetten om te kunnen active-syncen.

Mobiel internet: ene keer wel een werkbare verbinding, maar meestal een niet werkende verbinding. Op het werk zit ik op een HSDPA zendmast, vanochtend dus wel even een werkende verbinding en dan vliegt Google Maps er echt over. Maar meestal wordt er dus een GPRS/UMTS/HSDPA verbinding opgezet die ook lukt, maar data is er niet overheen te krijgen.

Wellicht meldt het toestel zich aan op concurrerende netwerken?
En waar kan ik instellen dat alleen het T-Mobile netwerk gebruikt mag worden?

Edit: de eerste indruk is wel verbeterd, maar wel jammer van die kinderziektes.
Wat verder opvalt is dat men veel aandacht heeft besteed aan vingerbediening, meeste schermen zijn goed te vingeren, zelfs met die dikke vingers van mij :)

EDIT2: De oorzaak van geen mobiel internet is bekend, de interne Proxy-server van het werk stond ingesteld. Hoe dit kan is een raadsel, onze DHCP server geeft dit netwerkonderdeel niet mee. Wellicht overgenomen uit de IE instellingen op de Host-PC?

EDIT3: Ook synchroniseren met XP in a virtual box gaat nu goed, nog wel de geen IP adres melding op het apparaat. Dat Microsoft software vreemde bijwerkingen heeft was reeds bekent, maar zo vreemd heb ik ze nog niet meegemaakt. Uiteindelijk is het resultaat dat telt en dat is nu in orde.
Op het werk werd de HTC niet als modem gezien, wellicht morgen wel :*)

Apparaat is nu dus eindelijk full-functional. Kan ik me tenminste drukmaken over echte problemen >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 28-02-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag met filmpjes etc op mijn Touch Dual zetten. Ik gebruik hiervoor het programma ImToo MPEG Encoder. De filmpjes wil ik op mijn geheugenkaart zetten en dan openen via touchflow - video. Met muziek lukt dit wel maar met filmpjes niet. Het het geprobeerd om de .avi bronbestanden om te zetten naar .mp4 en .wmv maar beide werken niet.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peejdorie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:53
Anoniem: 243886 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 00:08:
Ik wil graag met filmpjes etc op mijn Touch Dual zetten. Ik gebruik hiervoor het programma ImToo MPEG Encoder. De filmpjes wil ik op mijn geheugenkaart zetten en dan openen via touchflow - video. Met muziek lukt dit wel maar met filmpjes niet. Het het geprobeerd om de .avi bronbestanden om te zetten naar .mp4 en .wmv maar beide werken niet.

Kan iemand mij helpen?
Ik denk dat je misschien met de OP van de MDA Touch wel verder komt, daar staat een stukje over films kijken e.d. (HTC Touch (MDA Touch) - Deel 6). Sowieso zijn er denk ik een heleboel dingen die hetzelfde werken op de originele touch als op de touch dual, programma's enzo die je kunt installeren..

Mijn touch dual komt als het goed is maandag binnen, heb dr zin in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de modem-functionaliteit onderzocht, viel weinig aan te onderzoeken want die functionaliteit is er niet. Het goede nieuws is dat er iets anders voor in de plaats is gekomen: "gedeelde internetverbinding". Dit programma kan je vinden onder programma's 8)

Programma starten, instellen (van USB naar T-Mobile), USB kabel inprikken, PC geeft wat meldingen over nieuwe hardware gevonden en dat die bruikbaar is et voila hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/240308819.png

Een zeer snelle breedbandverbinding.

Wat dan wel weer jammer is dat mijn Linux PC thuis er niets mee kan...

Iemand die een gedeelde WM6 internetverbinding wel aan de praat heeft gekregen onder Linux?

Edit: die gedeelde verbinding kan je ook instellen om BlueTooth te gebruiken, maar volgens mij is BT minder snel dan USB.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 249464 op 29-02-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:41
de t mobile shop kijkt niet alleen naar het abonement dat je gaat afsluiten bij het verlengen van je abo, maar ook naar welk abo je hebt. heb je nu flex 40 en neem je daarna flex 20 dan zit je nog in de zelfde prijstabel als wanneer je weer een flex 40 abo zou nemen (verlengen) als goeie klant heb je dus een streepje voor. en dta is ook logisch. je staat / stond garant voor een bepaald inkomstennivo waar een bepaalde "provisie"bij hoort als je verlengt. echter ga je opeens naar een flex 20 vanaf een flex 40, dan kom je bij je volgende verlenging dus wel in een andere tabel terecht voor wat betreft de korting die je krijgt op een eventueel nieuw toestel.
dus dan heb je daar volgend jaar / over twee jaar nadeel van. het verstandigst is dus om gewoon het abonement te nemen dat je nodig hebt voor je belgedrag. dan heb je gemiddeld genomen de beste kans op zo weinig moegelijk extra betalen. immers bij een ddurder abonement dan nu moet t mobile langer wachten dan nu voor ze het totale bedrag aan korting weer aan je hebben etrug verdiend ( omdat het kortingsbedrag een stuk hoger is) het is feitelijk gewoon koop op afbetaling, maar dan tegen inkoopsprijzen, en dus iets voordeliger dan nieuw in de winkel kopen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.