[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.453 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
silmaril8 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:43:
Je wilt perse een Asus?

Voor plusminus 900 euro:
http://www.pcmegastore.nl..._228&products_id=56845738
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1678
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1701 <-- deze ziet er erg goed uit als je perse een Asus en 2GB wil!
Of anders voor 931 euro:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1815 <-- een T7100 Core 2 Duo + 8600 GT videokaart
Deze asus F3SC is, als ik er nog 1 GB bij prik, maar 100 euris duurder dan de 899 die ik eerder voor de F3TC bij Dynabite wilde uitgeven. Maar als ik het nu allemaal een beetje goed begrepen heb, is deze die 100 euro meer dan waard. Betere processor en betere videokaart. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yep, dat klopt. Dat is die zeker weten waard. Maar houd er wel rekening mee dat het verschil dan 200 euro is he (de F3Tc is 800 euro).
Maar als je 1000 euro over hebt voor een laptop dan zou ik als ik jou was kijken naar deze laptop:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1808
of een van deze 2 met een 8600:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1815
of
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1798
en er dan 1GB bij plakken. En dan zelf een Windows versie erop zetten.
Maar in principe is die F3Sc ook goed genoeg als je niet een supergamer bent.

[ Voor 7% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
silmaril8 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:53:
Start de laptop wel op tot en met de bios? Of doet ie echt helemaal niks meer? Branden er nog lampjes?
Als er ook geen lampjes branden dan wordt het garantie aanspreken ja. Maar dan moet je dus wel van te voren zorgen dat al je data van je laptop schijf op je desktop pc staat.
En als er geen stickertjes op de schroefjes van die deskeltjes zitten, kan je ze gewoon openschroeven. Volgens mij staat in de manual onder welk klepje de harde schijf zit.
Hij doet idd helemaal niks meer. Geen lampje of wat dan ook. Ik heb gebeld en morgen komt de TNT de laptop halen. Nu maar hopen dat ik 'em niet te lang kwijt ben....

De data is veilig overgezet. Nadat ik een SATA-kabel gekocht heb kon ik 'em zonder problemen aan m'n desktop hangen en kopiëren. Ik heb de laptop nog maar 5 weken, dus veel data stond er niet op...

Ik heb voor de zekerheid het extra geheugen wel eruit gehaald want ik moest de laptop opsturen zonder extra's. En aangezien de F3TC die ik heb 1 GB geheugen heeft, neem ik aan dat die andere GB die ik er los bij gekocht heb als extra wordt gezien. Maar goed, die ligt veilig hier in huis.

Mensen bedankt voor de info to zo ver. Ik houd jullie op de hoogte wanneer ik de laptop terug heb en hoe het verder verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46

dbzfan

Nee.

[Laptop] Komt niet goed uit slaapstand

Iemand hier die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf ook een F3SC. Deze had hetzelfde probleem. Bij mij heeft een BIOS update dit verholpen. Welke BIOS versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie7
  • Laatst online: 14-09 14:45

charlie7

pr0

Ik heb de Z53S met de standaard windows vista installatie is de laptop ontzettend traag! ik heb alle bijgeleverde software verwijderd dit gaf me ruim 4000 punten meer in 3dmark01 (jaja oud maargoed) Nu al die troep van asus eraf is draait ie als een zonnetje.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 16 Pro / AW Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:06:
Heb zelf ook een F3SC. Deze had hetzelfde probleem. Bij mij heeft een BIOS update dit verholpen. Welke BIOS versie heb je?
Versie 204.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XP rulez op mijn F3SV alles werkt inclusief utils als powerforgear etc.

Games draaien een stuk beter en natuurlijk Vista is nieuw maar is net net niet en XP is oud en is het ook niet, maar draaien doet het wel en zeer goed, heb net het gevoel dat ik een nieuwere
versie heb geinstaleerd van windows , alles is een stuk sneller. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39
Ik zit ook te kijken naar een Asus F3SV-AS018C.
zie hier http://www.zercom.nl/inde...=2048&f=1&h=1&s=1&a=60288

heeft deze nou wel of niet 4 Mb L2 cache.
schermresolutie van 1440x900 pixels
en een frontsitebus van 800Mhz

zowel bij zerocom als bij central point, beweren van wel op hun site.

http://www.centralpoint.n...V-AS018C/F3sv-as018c.html

kan iemand die deze laptop heeft wat duidelijkheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik op je zerocom link klik zie ik in de specs
code:
1
Processor   Core 2 Duo T7100

Volgens de intel processorfinder heeft de T7100 maar 2 MB L2 cache, je moet dan mistens een T7300 hebben

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 21:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 15:20
Bij mediamarkt (weet niet of het landelijk is maar iig Heerlen/ Maastricht) staat deze week de Asus Z53SC-AP104C voor 1099,-.

Ik kan echter nergens op internet de exacte specs vinden van deze laptop. Weet iemand maar ik die kan vinden ben vooral benieuwd naar de resolutie van het scherm.

In de advertentie staat wel dit: T7300 (2 Ghz 800 FSB), 2 GB RAM, 160GB, 15,4" WXGA, GeForce 8400M 256 MB, DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Skidmarks schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 13:32:
Bij mediamarkt (weet niet of het landelijk is maar iig Heerlen/ Maastricht) staat deze week de Asus Z53SC-AP104C voor 1099,-.

Ik kan echter nergens op internet de exacte specs vinden van deze laptop. Weet iemand maar ik die kan vinden ben vooral benieuwd naar de resolutie van het scherm.

In de advertentie staat wel dit: T7300 (2 Ghz 800 FSB), 2 GB RAM, 160GB, 15,4" WXGA, GeForce 8400M 256 MB, DVI-D.
Staat er toch al?
Maar goed, kennelijk doet google het niet ofzo, dat is 1280x800

[ Voor 9% gewijzigd door 3dfx op 06-08-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Nog steeds in afwachting van mijn F3SV ben ik op zoek gegaan naar een goede laptop second skin/sleeve. Nu heeft bijvoorbeeld Crumpler een hoop leuke maar deze zijn voor de Mac's en lijken te klein voor de Asus. Weet iemand of een crumpler wel zou passen en of er anders een andere sleeve te vinden is voor een 15,4 inch laptop. Die dan niet zwart is als bijvoorbeeld de Case logic ?

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:23
Een collega heeft een F3M-AP013A laptop gekocht.
Standaard met 512 MB ram en Vista pre-installled.

De combinatie 512 MB en Vista bevalt niet (...)
Nu willen we downgraden naar XP, alleen lopen we hierbij tegen problemen aan!

Het maakt niet uit hoe je start. XP installatie CD, Win98 installatie CD, MS-DOS bootdisk via USB floppy drive. De laptop hangt...

Heeft er iemand ervaring met het downgraden van Vista naar XP met een F3M-serie?

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Harmen1975 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 14:37:
Een collega heeft een F3M-AP013A laptop gekocht.
Standaard met 512 MB ram en Vista pre-installled.

De combinatie 512 MB en Vista bevalt niet (...)
Nu willen we downgraden naar XP, alleen lopen we hierbij tegen problemen aan!

Het maakt niet uit hoe je start. XP installatie CD, Win98 installatie CD, MS-DOS bootdisk via USB floppy drive. De laptop hangt...

Heeft er iemand ervaring met het downgraden van Vista naar XP met een F3M-serie?
Niet met de F3M, wel met de F3SV: dat is redelijk wat gepiel doordat je SATA drivers eigenlijk moet slipstreamen op je XP CD, aangezien de "druk op F6 om drivers te laden"-optie aan het begin van de XP-installatie niet 100% werkt.

Er is een BIOS update (v204) uit waarmee dat probleem te verhelpen is voor de F3SV (zie dit topic, posts van afgelopen week-2 weken ofzo), dus misschien kan dat ook bij de F3M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Ben nog steeds in dubio of ik de F3 ga kopen. Twijfel nog een beetje tussen de F3TC en de F3SC. Wel een vraagje nog. Ik zie op de foto's van deze review dat er groene russische letters onder de normale letters van het qwerty toetsenbord staan. Nou zegt die reviewer dat dit komt omdat zijn notebook eigenlijk voor de russiche markt bedoeld was, maar om het even zeker te weten: Is dat bij jullie ook zo? Kan iemand een pic plaatsen van zijn toetsenbord?

Oh ja dan toch ook nog een ander vraagje. Bij de ene beschrijving van de F3 staat "glossy" scherm bij de andere staat "glare type". Ik neem aan dat alle F3's dezelfde schermen hebben en dat dat gewoon die glimmende, niet matte, schermen zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je die van jou ook in Rusland koopt krijg jij ook een Russisch toetsenbord ja, maar als je hem gewoon in Nederland koopt niet hoor ;)
Die dingen zijn per land verschillend omdat per land ook de talen verschillen, en daarmee ook veel gebruikte letters anders zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Die van mij komt nog steeds niet uit slaapstand en sluimerstand :( Heb nieuwste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:23
dbzfan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:17:
Die van mij komt nog steeds niet uit slaapstand en sluimerstand :( Heb nieuwste bios.
Kan je mij vertellen hoe je de BIOS hebt ge upgrade, want mij lukt dat niet. Niet via Winflash of vanuit de Bios. Kan zelfs niet booten met DOS CD.

If you don't succeed at first, redefine succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor al die mensen kijk even naar de poster nlb , ik heb daar verwijzingen staan voor installatie van XP op een F3 laptop, daarbij heb ik ook alle drivers gevonden en ook powergear om je cpu minder
te belasten, want als je deze niet gebruikt loopt hij altijd op 100%

mensen mogen ook mailen voor vragen of drivers. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Harmen1975 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je de BIOS hebt ge upgrade, want mij lukt dat niet. Niet via Winflash of vanuit de Bios. Kan zelfs niet booten met DOS CD.
Er zat gewoon zo'n optie in de bios.. weet niet precies meer hoe die heette.. maar daar kon ik gewoon de file selecteren die ik had gedownload van de asus site :)

Maarja, die biosupdate merk ik hier geen verschil van, en ik zit nog steeds met een laptop met kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Tranzy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:00:
Ik ben nog steeds niet blij met mijn accuduur :( 34minuten!
Even een update van mijn laptop... Inmiddels ben ik de laptop al 3 weken kwijt omdat er een moederbord uit Asië moet komen (komt dinsdag pas).

[ Voor 46% gewijzigd door Tranzy op 10-08-2007 14:35 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
harryprog schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:15:

Hij doet idd helemaal niks meer. Geen lampje of wat dan ook. Ik heb gebeld en morgen komt de TNT de laptop halen. Nu maar hopen dat ik 'em niet te lang kwijt ben....
Ook weer een update van mijn kant. Ik heb mijn laptop weer terug, precies een week nadat ik 'em heb opgestuurd. De laptop doet het weer, maar er zat geen brief bij ofzo wat ze gedaan hebben. Bij het terugplaatsen van het extra geheugen zag ik wel dat de verzegeling van de (waarschijnlijk processor)ventilator was verbroken en er op een andere hoek een nieuwe verzegeling is gezet. Wellicht dat er iets met de processor mis was?
Maar goed, hij doet het weer. Nu nog op zoek naar een goede virusscanner. Ik heb op mijn desktop symantec en dat bevalt me uitstekend. Maar ja, die draait niet op vista, dus ik zoek nog wat anders. Iemand tips? (het liefst gratis scanners)

[ Voor 17% gewijzigd door harryprog op 12-08-2007 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
harryprog schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:09:
Maar goed, hij doet het weer. Nu nog op zoek naar een goede virusscanner. Ik heb op mijn desktop symantec en dat bevalt me uitstekend. Maar ja, die draait niet op vista, dus ik zoek nog wat anders. Iemand tips? (het liefst gratis scanners)
AVG is lekker licht en overzichtelijk: http://free.grisoft.com
Antivir heeft ook een gratis variant, maar vond ik persoonlijk wat minder fijn "af te regelen" en niet altijd even informatief wat gevonden threats betrof: http://www.free-av.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Ik ben ook sinds kort trotse bezitter van een ASUS Z53J...

net een dvdtje gebrand maar onder tussen de laptop dicht geklapt.. en wou die niet meer opstarten! :(.

Accu er uit gehaald en er weer in.. nu start Vista maar is die al een tijd bezig met Update configureren..

hopelijk gaat die snel door :)

iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Bij instellingen aanpassen dat als je de klep dicht doet, dat dan de laptop gewoon aan blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

harryprog schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:09:
[...]

Ook weer een update van mijn kant. Ik heb mijn laptop weer terug, precies een week nadat ik 'em heb opgestuurd. De laptop doet het weer, maar er zat geen brief bij ofzo wat ze gedaan hebben. Bij het terugplaatsen van het extra geheugen zag ik wel dat de verzegeling van de (waarschijnlijk processor)ventilator was verbroken en er op een andere hoek een nieuwe verzegeling is gezet. Wellicht dat er iets met de processor mis was?
Ik heb gewoon symantec op vista hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
dbzfan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:41:
Ik heb gewoon symantec op vista hoor :)
:o Welke versie dan? Als ik het wil installeren dan zegt 'ie dat het OS niet voldoet ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

@ harryprog

10.2.0.276 :)

De problemen met slaapstand die ik hierboven postte zijn trouwens opgelost door een upgrade van de Nvidia drivers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:49:
@ harryprog

10.2.0.276 :)

De problemen met slaapstand die ik hierboven postte zijn trouwens opgelost door een upgrade van de Nvidia drivers :D
162.22?
Ik lees nogal wat slechte geluiden over deze release - hoe draait `ie op een F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:31
Hangt er van af welke F3 :) . Ik heb op mnn A6T nu 163.15BETA en die draait super (21 3Dmark06 puntjes onder score van XP). Iig heeft 162.22 die bugs gefixed, echter zitten die fixes natuurlijk ook in de nieuwere versies, zo is het dus ook gefixed in 163.15 hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 10:41:
[...]

162.22?
Ik lees nogal wat slechte geluiden over deze release - hoe draait `ie op een F3?
163.15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou eigenlijk de f3sv-as018c bestellen, alleen bij centralpoint en laptops4u kan ik hem niet meer vinden?
Hoe kan dit? Of is er ander typenummer gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Thnx dbzfan! _/-\o_ Deze versie werkt idd met vista. :)

Trouwens, ik zoek nog steeds een oplossing voor het lege menu bij de ASUS Live Update. Als ik rechtsklik op het betreffende icoon, dan verschijnt er een menu, maar zonder tekst. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 08:26
Ik heb sinds een week een 018C (T7100,2GiB,160GB@5400rpm,15,4",1440x900). Ik ben er heel tevreden van, maar ik vind wel dat de behuizing redelijk warm wordt. Vooral dan de rechterkant (naast de touchpad en ook een beetje het toetsenbord). De linkerkant heeft niet echt warm. Is dit normaal?

Ook zag ik hier van een paar mensen temperaturen van hun HD en GPU. De enige temperaturen die ik kan uitlezen zijn die van de twee cores (rond de 55°, uitgelezen met RM Clock en rond de 40° met speedfan). Welke programma's gebruiken jullie voor het uitlezen van de temperaturen?

Verder is de schijfindeling een beetje vreemd. De eerste partitie is 6,84 GiB, en is volledig vrije ruimte. Dan is er een C partitie van 67,69 GiB. In verkenner is er 25,5 GiB gebruikt, maar als ik alle files selecteer kom ik maar op 16 GiB. Hoe komt dat?

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
heeft er eigenlijk al iemand een oplossing voor het "tv-out" probleem?
Als ik hem via het bijgeleverde svideo = rca stukje aan m'n tv hang, dan kan ik in vista geen 2e monitor selecteren (en komt er ook niks op de tv...)

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 12:34:
Ik heb pas de f3sv binnen, maar ik heb een probleem. Als ik het scherm dichtklap of de laptop in slaapstand./standby zet. En me scherm weer open klap, blijft het scherm zwart. De enigste mogelijkheid is dan om laptop te resetten. Er zit vista home premium op.
Precies hetzelfde probleem heb ik ook. Ik kwam in het topic geen oplossing hiervan tegen. dj-j, heb jij nog een oplossing gevonden, of weet iemand anders wat hiertegen te doen is?

• willem86
@Luccus: Het is misschien een dom antwoord, maar heb je al de aan-uit knop geprobeerd?

Verwijderd

hallo allemaal!

voor ik al die paginas moet lezen om eruit te geraken probeer ik even mijn vragen hier te posten.
F3 reeks lijkt me de enige deftige consumenten reeks voor gewoon gebruik. Vx,V1,G1,.. zijn allemaal speciaal of extra krachtig enzo.

Ik zit dus in de F3serie te kijken voor een goeie laptop. Ik dacht persoonlijk aan deze:

Asus F3Sv
• Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
• 160GB S-ATA harddisk 5400RPM
• 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
• 8* DVD-SuperMulti Drive
• nVidia Geforce 8600M GS 256MB DDR2 VRAM
• 15.4" WXGA+ (1440 x 900)
• W-Lan 802.11AGN (Intel 4965AGN)
• Windows Vista Home Premium NL 64bits
• AZERTY-toetsenbord

Het is voor studentengebruik op kot.

Nu is mijn vraag of dit een van de nieuwere modellen is of er al andere uitgekomen zijn en eventueel beter/moderner.

Hartelijk dank!

• silmaril8
  • Niet online
@maks:

Lees het hele topic eens door ;) Dan weet je of dit een van de nieuwere modellen is en of er al betere/modernere modellen zijn uitgekomen..

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
willem86 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:56:
@Luccus: Het is misschien een dom antwoord, maar heb je al de aan-uit knop geprobeerd?
Ja ;).

Er heeft zich overigens een nieuw probleem geopenbaard: het ding sluit niet meer af (echt afsluiten). Blijft hangen bij "afmelden".... Kies ik "opnieuw opstarten", dan gebeurt er helemaal niks.

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 16-08-2007 10:20 ]

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Luccus schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:14:
[...]
Ja ;).

Er heeft zich overigens een nieuw probleem geopenbaard: het ding sluit niet meer af (echt afsluiten). Blijft hangen bij "afmelden".... Kies ik "opnieuw opstarten", dan gebeurt er helemaal niks.
Je moet de nieuwe Nvidea driver (163.15) installen... dan is je slaapstandprobleem opgelost :)
Promy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:04:
heeft er eigenlijk al iemand een oplossing voor het "tv-out" probleem?
Als ik hem via het bijgeleverde svideo = rca stukje aan m'n tv hang, dan kan ik in vista geen 2e monitor selecteren (en komt er ook niks op de tv...)
Werkt hier prima...

Zo doe ik het:

Laptop aan tv aansluiten dmv Svideo kabeltje. TV instellen op goeie kanaal, en dan op Functie toets + f8 drukken :)

[ Voor 37% gewijzigd door dbzfan op 16-08-2007 12:24 ]

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
probleem van de tv out gevonden...
blijkbaar werkt het bijgeleverde connectortje NIET... toen ik een ander probeerde werkte het direct...

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maar een resumé van problemen met de 018C van mij...

1
dbzfan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:23:
[...]
Je moet de nieuwe Nvidea driver (163.15) installen... dan is je slaapstandprobleem opgelost :)
Het enige wat die doet is zeggen "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." :|

2
Het ding sluit niet af, maar blijft hangen op "Bezig met afmelden." Opnieuw opstarten doet helemaal niks als ik die optie selecteer.

3
Ik heb de C-partitie met 20GB verkleind. Vervolgens kan ik die vrije ruimte niet aan D toevoegen. In Systeembeheer > Diskmanagement komt de optie 'uitbreiden' alleen tevoorschijn bij C en niet bij D.

Misschien weet iemand meer...

[ Voor 37% gewijzigd door Luke! op 16-08-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:38:
@maks:

Lees het hele topic eens door ;) Dan weet je of dit een van de nieuwere modellen is en of er al betere/modernere modellen zijn uitgekomen..
mja ik weet het, maar ik heb geen tijd 38 paginas berichten te lezen momenteel... kan iemand kort er iets over zeggen aub?! Tnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:55:
[...]

mja ik weet het, maar ik heb geen tijd 38 paginas berichten te lezen momenteel... kan iemand kort er iets over zeggen aub?! Tnx!!
Ik was geneigd m`n hand over m`n hart te halen, tot ik je overige posts zag. Mag ik een namechange voorstellen, van maks naar laks? Of is dat gemeen ..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 01:55:
Moeten wij elke keer gaan herhalen wat er in dit topic staat als er weer iemand langs komt die een of andere smoes heeft? :+ Daar zijn andere forums voor (www.beginnersweb.nl ofzoiets).

Op GoT wordt van je verwacht dat je zelf ook wat onderzoek doet voordat je een vraag stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 09:14:
hallo allemaal!

voor ik al die paginas moet lezen om eruit te geraken probeer ik even mijn vragen hier te posten.
F3 reeks lijkt me de enige deftige consumenten reeks voor gewoon gebruik. Vx,V1,G1,.. zijn allemaal speciaal of extra krachtig enzo.

Ik zit dus in de F3serie te kijken voor een goeie laptop. Ik dacht persoonlijk aan deze:

Asus F3Sv
• Intel Core 2 Duo T7300 (2.0GHz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
• 160GB S-ATA harddisk 5400RPM
• 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
• 8* DVD-SuperMulti Drive
• nVidia Geforce 8600M GS 256MB DDR2 VRAM
• 15.4" WXGA+ (1440 x 900)
• W-Lan 802.11AGN (Intel 4965AGN)
• Windows Vista Home Premium NL 64bits
• AZERTY-toetsenbord

Het is voor studentengebruik op kot.

Nu is mijn vraag of dit een van de nieuwere modellen is of er al andere uitgekomen zijn en eventueel beter/moderner.

Hartelijk dank!
Ook ik ben al enige tijd aan het kijken naar een F3 notebook. Het valt me op dat de diverse leveranciers onder dezelfde code 018 verschillende specificaties opgeven.
De hierboven aangehaalde specificaties zijn dan van een 0147 want naar zeggen zou de 018 niet meer leverbaar zijn. Ik zou persoonlijk géén Azerty toetsenbord willen maar een Qwerty. Verder zijn de specs prima lijkt me. Waar heb je deze aanbieding gezien en wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Luccus schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:48:
Maar een resumé van problemen met de 018C van mij...

1

[...]
Het enige wat die doet is zeggen "The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit." :|

2
Het ding sluit niet af, maar blijft hangen op "Bezig met afmelden." Opnieuw opstarten doet helemaal niks als ik die optie selecteer.

3
Ik heb de C-partitie met 20GB verkleind. Vervolgens kan ik die vrije ruimte niet aan D toevoegen. In Systeembeheer > Diskmanagement komt de optie 'uitbreiden' alleen tevoorschijn bij C en niet bij D.

Misschien weet iemand meer...
Je naar naar http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14217.

Denk dat je vergeten bent de modded inf in de extracted dir te zetten/vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik had een laptop nodig voor op kot en ben dan op zoek geweest en ik heb deze asus gevonden: F3KA-AP013C. Als ik mij niet vergis wordt hij echt NERGENS vermeld. Nochtans heeft hij enorm goeie specs voor zijn prijs. Ik heb hem via Salland Automatisering besteld en hij zal normaal gezien tegen eind augustus arriveren. De F3Ka is alleen te verkrijgen in Nederland & Duitsland voorlopig, en ze verschillen zelfs van mekaar. De F3Ke is ook verkrijgbaar. Ik heb hier de specs meegegeven voor beide die verkrijgbaar zijn in Nederland.

F3Ka
Processor AMD Turion 64 X2 TL-60 (2,0GHz)
Chipset ATi Radeon Xpress 1100
Geheugen 2 x 1024MB DDR2
Schermgrootte 15.4 Inch
Video ATi Radeon HD 2600
Harde schijf 200 GB, 5400 rpm
Diskettestation 8-in-1 card reader
Infrarood Nee
Modem 56 Kbps
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD DVD-RW/DVD DUAL
USB 4 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers.
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen 365 x 269.5 x 28 mm
Bluetooth Ja
Schermsoort WXGA
Resolutie 1280 x 800

F3Ke
Processor AMD Turion 64 X2 TL-56 (1,8GHz)
Chipset ATi Radeon Xpress 1100
Geheugen 2 x 1024MB DDR2
Schermgrootte 15.4 Inch
Video ATI Mobility Radeon X2300 128MB
Harde schijf 160 GB
Diskettestation 8-in-1 card reader
Infrarood Nee
Modem 56 Kbps
LAN 10/100/1000 Mbps
Wireless lan IEEE 802.11b/g
CD / DVD Super Multi DVD-RW
USB 4 x USB 2.0
FireWire 1 x IEEE 1394
Audio Audiosysteem met 2 ingebouwde speakers.
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Software Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen 365 x 269.5 x 28 mm
Bluetooth Ja
Schermsoort WXGA
Resolutie 1280 x 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
dbzfan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:36:
[...]
Je naar naar http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14217.

Denk dat je vergeten bent de modded inf in de extracted dir te zetten/vervangen.
Gedaan. Nu krijg ik steeds de foutmelding dat ik geen win XP/2000 draai (klopt: Vista). Ik download van laptopvideo2go.com toch echt de versie voor Vista... Wat is dit nu weer...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
Ik heb ook de C-schijf verkleint, maar net als luccus is het niet mogelijk dit toe te voegen aan de D-schijf. Ik vermoed dat dit wel mogelijk is met een of ander partitionerings tooltje. Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd want ik ga daarop Ubuntu instaleren binnenkort.

Ik heb ook systeemherstel uitgeschakeld en de herstelpunten verwijderd. Nu is de grootte van alle files op de schijf samen ongeveer (het scheelt nog +- 2 GiB) gelijk aan de grootte weergegeven in verkenner.

Voor die temperatuurmetingen heb ik everest geprobeerd, maar daar kreeg ik de GPU en de harde schijf niet te zien aangezien het een trial versie was. Ik heb het dan met NTune van Nvidea geprobeerd, en die geeft 68° weer.

Voor de temperaturen van de CPU geeft Everest ongeveer 55° weer net zoals RMClock, dus ik vermoed dat die wel juist zijn.

Zijn dat normale temperaturen? Ik vind ze vrij hoog.
Die hoge temperaturen verklaren waarschijnlijk de warme behuizing?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Edit: Fout gekeken, sorry.

[ Voor 94% gewijzigd door Luke! op 17-08-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:26
Wie het weet mag het zeggen. Volgens de Nvidia site heeft de 8600M GS 512 Mb op de kaart als dedicated geheugen. Maar de aanbieders van zowel de AS018C als AS147C beweren op hun sites én in mail dat de notebook slechts 256 Mb geheugen heeft. Verder is er onduidelijkheid over de kloksnelheden van de 8600M GS, volgens sommigen zijn de snelheden naar beneden bijgesteld op 8400M GS niveau (zie Asus forum over de F3). Ook is er discussie over het type geheugen nl DDR2 of DDR3. Van dit alles wordt ik niet vrolijk. Wie weet wat er werkelijk aan de hand is, want Asus Nederland zwijgt op hun site in alle talen maar vooral Nederlands over de F3 SV.

Ik zoek een goede noteboek met voldoende video én werkgeheugen om foto's te bewerken met Photoshop. Mijn oog was gevallen op de 018C maar die is kennelijk al weer op zijn eind en wordt opgevolgd door de 147C. Wat zou ik minimaal aan video én werkgeheugen moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Luccus schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:45:
[...]
Gedaan. Nu krijg ik steeds de foutmelding dat ik geen win XP/2000 draai (klopt: Vista). Ik download van laptopvideo2go.com toch echt de versie voor Vista... Wat is dit nu weer...?
Ik gaf je perongeluk de XP link :X

@ Skipper_NH

256 MB... de rest weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
Dit lees ik af uit everest:
Video kaart: nVIDIA G86
GPU Codenaam: G86
Procestechnologie: 80 nm
Bus Type: PCI Express x16 @ x16
Geheugengrootte: 256 MB
GPU Klok (Geometric Domain): 540 Mhz
GPU Klok (Shader Domain): 1188 Mhz
RAMDAC kloksnelheid: 400 Mhz
Pixel Pipelines: 4
TMU Per Pipeline: 1
Vertex Shaders: Niet ondersteund
Pixel Shaders: Niet ondersteund
DirectX hardware ondersteuning: DirectX v10
Pixel vulsnelheid: 2160 MPixel/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type: DDR2
Bus Breedte: 128 bit
Werkelijke kloksnelheid: 399 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid: 799 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Skipper_NH schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:48:
Ik zoek een goede noteboek met voldoende video én werkgeheugen om foto's te bewerken met Photoshop. Mijn oog was gevallen op de 018C maar die is kennelijk al weer op zijn eind en wordt opgevolgd door de 147C. Wat zou ik minimaal aan video én werkgeheugen moeten hebben?
Ik heb de 018C zelf voor dat doel, fotobewerking met Photoshop en Nikon Capture (en vooral Capture trekt het nodige..) en dat gaat prima op de 018C. Werkt supersnel en goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Photoshop maakt niet erg veel gebruik van je videokaart, gewoon lekker 2GB geheugen geven :). Ik heb nog nooit echt gemerkt dat Photoshop zoveel beter draait op mn laptop (met specs below) dan op mn oude Athlon 1800+, 1GB, 9600Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
dbzfan schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Ik gaf je perongeluk de XP link :X
Het is inmiddels gelukt om 163.15 voor Vista geïnstalleerd te krijgen. Helaas blijven de problemen bestaan... Blijven hangen bij 'afmelden' en bij het in slaapstand/sluimerstand gaan gaat het ding niet fysiek uit en is ook niet meer terug onder de levenden te krijgen... :(

Op het moment dat de nieuwe drivers zijn geïnstalleerd en de installatie vraagt om de pc te herstarten sluit 'ie wel af en start opnieuw op, daarna niet meer...

163.16 biedt ook geen soelaas.

[ Voor 35% gewijzigd door Luke! op 18-08-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het afsluitprobleem is opgelost door.... Live messenger te verwijderen.* Die deed raar. Alleen nog dat niet kunnen uitbreiden van de D-schijf oplossen, maar dat zal wel lukken met een ander program dan Windows.

* Net Live messenger nog eens geïnstalleerd en de laptop sluit niet meer af... Messenger start ook in het geheel niet op. Verwijderd en alles werkt weer naar behoren...

[ Voor 70% gewijzigd door Luke! op 19-08-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nou kogel is door de kerk. Ben sinds een paar dagen in het bezit van de F3SC-AP023C.

Bevalt prima. Lekker rap, mooi helder scherm en dat tasje en die muis erbij zijn ook fijn.

Had inderdaad wel een beetje last van warmte (lees:hitte) naast het touchpad, maar heb de indruk dat het na het flashen van het Bios al een stuk minder is. Is nog steeds wel warm, maar ik kan er geen ei meer op bakken.

Ik heb na de Bios update wel dat hij bij het opstarten eerst ongeveer 10 seconden (na het Asus logo) ineens de gegevens van de netwerkkaart met MAC adres weergeeft. Heb nu dus Bios versie 204.

Verder werkt firefox niet zo heel denderend met vista, dus die heb ik er maar weer afgegooid.

Iemand verder nog tips over de fingerprint reader? want die krijg ik nog niet aan de praat, althans hij doet het wel maar ik heb nog niet mijn vingerafdruk erin kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45
Ben voor mijn vriendin een laptop uit aan het zoeken en een Asus F3 lijkt me perfect voor haar.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen twee modellen.

De F3SC-AP023C T7100 1,8GHz FSB 800MHz 2MB L2, 120GB, 1GB DDR2, GF8400M voor +/- € 900,- of de

F3SC-AP206C T7200 2.0GHz FSB 667MHz, 4MB L2, 160GB, 2GB DDR2, GF8400M voor +/- € 950,-

Ik vraag mij af of dat kleine beetje extra wat betreft de processor en het geheugen wel 50 Euro extra waard is. Er staat op beide wel Vista, dus als IT-er denk ik dan van ja, men zegt dat Vista wel beter 2GB kan gebruiken, maar ik heb zelf nog maar weinig ervaring met Vista ( *me kijkt de kat uit de boom ). Is er hier iemand met een van deze twee laptops die mij er iets over kan vertellen?
En hoe is de service van Asus? Zijn die een beetje snel? En hoeveel verzend- of ophaalkosten moet je betalen als er iets mis is?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
FlowDesign schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:48:
Ben voor mijn vriendin een laptop uit aan het zoeken en een Asus F3 lijkt me perfect voor haar.
Maar nu zit ik te twijfelen tussen twee modellen.

De F3SC-AP023C T7100 1,8GHz FSB 800MHz 2MB L2, 120GB, 1GB DDR2, GF8400M voor +/- € 900,- of de

F3SC-AP206C T7200 2.0GHz FSB 667MHz, 4MB L2, 160GB, 2GB DDR2, GF8400M voor +/- € 950,-

Ik vraag mij af of dat kleine beetje extra wat betreft de processor en het geheugen wel 50 Euro extra waard is. Er staat op beide wel Vista, dus als IT-er denk ik dan van ja, men zegt dat Vista wel beter 2GB kan gebruiken, maar ik heb zelf nog maar weinig ervaring met Vista ( *me kijkt de kat uit de boom ). Is er hier iemand met een van deze twee laptops die mij er iets over kan vertellen?
En hoe is de service van Asus? Zijn die een beetje snel? En hoeveel verzend- of ophaalkosten moet je betalen als er iets mis is?
Ik heb de eerste, maar er meteen 1GB bij laten zetten. Dat kostte me ook iets onder de 50 dus als ik jou was zou ik dan voor de 2e gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een Intel 7200 is geen Santa Rosa laptop, weet je zeker dat die er in zit? Verder is €50 voor een snellere CPU, dubbel geheugen en 40GB extra ruimte een koopje imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

kadoendra schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:20:
Nou kogel is door de kerk. Ben sinds een paar dagen in het bezit van de F3SC-AP023C.

Bevalt prima. Lekker rap, mooi helder scherm en dat tasje en die muis erbij zijn ook fijn.

Had inderdaad wel een beetje last van warmte (lees:hitte) naast het touchpad, maar heb de indruk dat het na het flashen van het Bios al een stuk minder is. Is nog steeds wel warm, maar ik kan er geen ei meer op bakken.

Ik heb na de Bios update wel dat hij bij het opstarten eerst ongeveer 10 seconden (na het Asus logo) ineens de gegevens van de netwerkkaart met MAC adres weergeeft. Heb nu dus Bios versie 204.

Verder werkt firefox niet zo heel denderend met vista, dus die heb ik er maar weer afgegooid.

Iemand verder nog tips over de fingerprint reader? want die krijg ik nog niet aan de praat, althans hij doet het wel maar ik heb nog niet mijn vingerafdruk erin kunnen krijgen.
Je vinger er strak in 1 snelle beweging overheen halen, vrij hard drukken... 9 van de 10 keer pakt ie hem hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
2GB versie nemen, Vista vindt dat wel lekker (ben zelf van 1GB > 2GB gegaan). Voor die 50 euro gewoon doen. Misschein is een latje wat goedkoper, maar zit je iig niet met garantie zooi, en voor dat tientje (ongeveer) verschil heb je ook iets meer power. Opsturen als die kapot is is gratis, verder is Asus wel goed en hebben ze als 1 van de weinigen 2 jaar garantie ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
fsfikke schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:02:
Een Intel 7200 is geen Santa Rosa laptop, weet je zeker dat die er in zit? Verder is €50 voor een snellere CPU, dubbel geheugen en 40GB extra ruimte een koopje imo.
Je hebt gelijk. Het is een "Intel Core 2 Duo (code-named Merom) processor with a 667 MT/s FSB for Napa Refresh platform" met ICH7M.
Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig performance verschil te merken zal zijn tussen dit Napa Refresh platform en het Santa Rosa platform. De processors zijn beide van het type 65nm Core Duo (Merom), de overige specs zijn ook niet erg verschillend en er zit een GF8400M kaart in dus verschil in onboard graphics chip is ook niet van belang.

Maar ik heb nu al van twee verschillende shops te horen gekregen dat de F3SC-AP023C niet of nauwelijks meer leverbaar is dus ik denk dat ik maar voor de duurdere ga. Tenzij iemand anders nog een goed alternatief weet tot 950 Euro incl. BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou gewoon gokken op en T7300 (desnoods ff mailen). Denk dat er geen oude cpu's in zitten. Wel vaker zo, "Oh C2D op 2GHz = T7200" en wordt zo ff snel op de webshop gezet. Hoeveel fouten vind je wel niet in folders.. "AMD Athlon X2 TK-53" zag ik laatst nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
GremliN-Online schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:54:
Ik zou gewoon gokken op en T7300 (desnoods ff mailen). Denk dat er geen oude cpu's in zitten. Wel vaker zo, "Oh C2D op 2GHz = T7200" en wordt zo ff snel op de webshop gezet. Hoeveel fouten vind je wel niet in folders.. "AMD Athlon X2 TK-53" zag ik laatst nog...
Een AMD Athlon X2 TK-53 bestaat wel degelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
GremliN-Online schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:54:
Bij de specs staat:
"Mobile Intel Core 2 Duo T7200 (2.0GHz) 800MHz FSB 2MB L2cache"

Dat kan niet eens... moet sowieso 4MB L2 Cache zijn. Dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben dat het een T7300 is.
Bovendien staat op de site van Salland "Chipset: Intel PM965 Express" dus dat duidt ook op Santa Rosa.
Ik zal de leverancier eens een mailtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
FlowDesign schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:08:
[...]

Maar ik heb nu al van twee verschillende shops te horen gekregen dat de F3SC-AP023C niet of nauwelijks meer leverbaar is dus ik denk dat ik maar voor de duurdere ga. Tenzij iemand anders nog een goed alternatief weet tot 950 Euro incl. BTW :)
Ik heb de AP023C vorige week besteld bij 4launch en had hem binnen 5 dagen in huis. En daar zat ook nog een weekend tussen. De voorraadstatus is nog steeds groen daar dus je zou het daar eens kunnen proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door kadoendra op 21-08-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
kadoendra schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:20:

Heeft iemand dit ook? Is dit normaal?

En nog een andere vraag, Er zat zo'n wit doekje tussen het scherm en het toetsenbord. Moet je dat blijven gebruiken? Ik heb namelijk weleens laptops gezien waarbij de toetsen een afdruk lieten op het scherm. Gebeurt dat bij de F3 ook of is dat doekje overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de knoop doorgehakt en de kogel door de kerk heen geschoten. Het word namelijk de F3SV-AS019C. Net besteld bij laptops4u.nl

F3SV-AS019C
- Processor Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz;800Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Grafische kaart nVidia GeForce 8600M GS 256MB and 512MB with TurboCache
- Beeldscherm 15.4 WXGA+ (1440 x 900)
- Besturingssysteem MS Windows Vista Home Premium 32bits
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Ned.)

Prijs: 1317 euro

Ik houd jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 04:07:
Ik heb de knoop doorgehakt en de kogel door de kerk heen geschoten. Het word namelijk de F3SV-AS019C. Net besteld bij laptops4u.nl

F3SV-AS019C
- Processor Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz;800Mhz FSB;4MB L2)
- Harde schijf 100GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Grafische kaart nVidia GeForce 8600M GS 256MB and 512MB with TurboCache
- Beeldscherm 15.4 WXGA+ (1440 x 900)
- Besturingssysteem MS Windows Vista Home Premium 32bits
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie (Alleen in Ned.)

Prijs: 1317 euro

Ik houd jullie op de hoogte...
Kan je beter F3SV-AS147C nemen met een T7500 en 120gb 7200 schijf betaal je maar 1305 en krijg je er nog een 1gb turbo memory bij ook plus 512mb meer geheugen op je videokaart t.o.v. de andere versie. Scheelt toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:39:
[...]

Kan je beter F3SV-AS147C nemen met een T7500 en 120gb 7200 schijf betaal je maar 1305 en krijg je er nog een 1gb turbo memory bij ook plus 512mb meer geheugen op je videokaart t.o.v. de andere versie. Scheelt toch.
En een grotere harde schijf. Vriendelijk bedankt! _/-\o_

edit:

Het is geregeld... Keep you informed... :)

[edit2]
Ik heb de hele topic doorgespit en het lijkt erop dat ik de eerste zal zijn met de F3SV-AS147C zal zijn. Niemand verder deze versie aangeschaft???

Volgens laptop4u.nl was dit ook de opvolger van de laptop die ik in eerste instantie zou gaan halen.

Ik wacht met spanning af...
[/edit]

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
kadoendra schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

Ik heb de AP023C vorige week besteld bij 4launch en had hem binnen 5 dagen in huis. En daar zat ook nog een weekend tussen. De voorraadstatus is nog steeds groen daar dus je zou het daar eens kunnen proberen.
Ik woon zelf in Eindhoven dus ik had hen al gemaild. Ze zeiden dat het heel moeilijk zou worden om er nog aan te komen.

Maar ik heb goed nieuws! De F3SC-AP206C is wel op basis van Santa Rosa platform. Er zit nml. een T7250 in, wat in feite een T7300 is maar dan met 2 i.p.v. 4 MB L2 Cache.
We gaan dus voor de F3SC-AP206C, die is die 50 euro extra wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:03:
[...]

En een grotere harde schijf. Vriendelijk bedankt! _/-\o_

edit:
Het is geregeld... Keep you informed... :)

[edit2]
Ik heb de hele topic doorgespit en het lijkt erop dat ik de eerste zal zijn met de F3SV-AS147C zal zijn. Niemand verder deze versie aangeschaft???

Volgens laptop4u.nl was dit ook de opvolger van de laptop die ik in eerste instantie zou gaan halen.

Ik wacht met spanning af...
[/edit]
Weet je ook wanneer je hem krijgt want ik wil namelijk ook die zelfde bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpeedfreakR schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:04:
[...]

Weet je ook wanneer je hem krijgt want ik wil namelijk ook die zelfde bestellen.
Op de site staat dat ie de 23ste verwacht word. Ik heb even gebeld en te horen gekregen dat ie nog bij de leveranciers zat. Dat betekent dus dat ze een dezer dagen weer op voorraad zijn. Ik verwacht mid volgende week op z´n vroegst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
Nog meer mensen die dat witte viltdoekje bij het inklappen van het scherm tussen het toetsenbord en het beeldscherm in leggen? Of is dat niet nodig?

Heb namelijk weleens laptops gezien waarbij er toetsafdrukken in het scherm zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
Ik leg dat wit doekje altijd tussen het scherm en het toetsenbord. Of het iets uitmaakt kan ik niet zeggen, ik heb hem maar een week.

Het is mischien beter hem open te laten als je hem niet gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Bij mn a6t heb ik na meer als 1 jaar nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
GremliN-Online schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 21:42:
Bij mn a6t heb ik na meer als 1 jaar nergens last van.
1 jaar zonder doekje bedoel je neem ik aan?

Verwijderd

Hallo,

Heb bij mycom deze laptop gekocht.

http://www.mycom.nl/Produ...5CT7100/147221.aspx#Specs

Nu heb ik met sisoft gecheckt en het is maar 2mb cache in plaats van 4mb cache.

Waarom geven ze dit wel aan? Op de site en in de winkel. En de verkoper verteld dat er 4mb cache in zit. Dit is ook bij 3 andere winkels zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 02:22:
Hallo,

Waarom geven ze dit wel aan? Op de site en in de winkel. En de verkoper verteld dat er 4mb cache in zit. Dit is ook bij 3 andere winkels zo.
De C2D T7100 heeft géén 4MB L2 Cache.

Nooit gehad ook. De T7100 is namelijk de enigei in zijn serie die 2MB L2 cache heeft.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:43
kadoendra schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:41:
Heb namelijk weleens laptops gezien waarbij er toetsafdrukken in het scherm zaten.
Hangt er denk ik heel erg vanaf hoe je laptop gebruikt. In mijn vorige laptop zag je ook toetsafdrukken in het scherm (alleen als hij uit was), maar ik sjouw mijn laptop dan ook overal mee heen in een laptop-rugzak. Hij heeft dus fysiek nog wel wat te lijden, verbuigt misschien wat enz. Als je laptop alleen maar op tafel staat, open of dicht, dan zullen er niet zo snel afdrukken verschijnen vermoed ik.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Verwijderd

Als ik het me goed herinner heeft Intel in de aanloop naar het Santa Rosa platform nogal gerommeld met de specs van de T7x00 CPU's. In eerste instantie zou ook de T7100 'gewoon' 4 MB cache krijgen, later is dit verlaagd naar 2 MB.

Veel webshops gaan blijkbaar nog af op verouderde informatie.

edit:
Dit is natuurlijk een reactie op de post van empyrium.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 10:47 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 02:22:
Hallo,

Er staat op de site van Mycom ook nog dat de FSB 667MHz is, dat kan ook niet. Een T7100 heeft nml. een FSB van 800 MHz (Santa Rosa!) en 2MB L2 Cache.
Zie ook http://www.intel.com/prod...number/chart/core2duo.htm.

Maar als ik jou was zou ik je laptop (mits je 'm hooguit 8 dagen hebt) direct terug brengen en deze http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=60286 of deze http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=77273 kopen.
(Die 2e heeft een T7250)

Verwijderd

Ik zou mij een notebook willen aanschaffen maar ik twijfel nog tussen enkele modellen:
ASUS F3SC-AP023C (15.4 1280x800/T7100/1G/120/N8400/Vista Home Premium) 968,00EURO
ASUS F3SC-AP206C (15.4 1280x800/T7250/2G/160/N8400/Vista Home Premium) 1065,00EURO
(nieuw model, vermoedelijk volgende week beschikbaar)
ASUS F3SV-AS147C (15.4 1440x900/T7300/2G/160/N600/Vista Home Premium) 1230,00EURO
(nieuw model, vermoedelijk volgende week beschikbaar)

De notebook zal vooral gebruikt worden voor internet, boekhoudpakketten en Office 2007.

Is er een groot verschil tussen 1280x800 en 1440x900?
Ga ik een groot voordeel doen met een 1440x900?
Omdat ik dan zo meer informatie op mijn scherm krijg, ik lees en werk dus veel met tekst en cijfers.

Ik vermoed dat een T7100 al zal voldoen?

De grote van de harde schijf is van minder belang, liever een kleine die wat sneller gaat, dan een grote die vrij traag gaat.

In het gamma van Asus kan ik hier in België geen model vinden met de Intel GM965/GMA X3100) wat misschien interessanter zou zijn, aangezien deze notebook niet voor het spelen van games moet dienen. Het zou misschien de notebook ook wat goedkoper maken.

Eventueel suggesties voor een ander merk/model?

• GENETX
kadoendra schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:14:
[...]

1 jaar zonder doekje bedoel je neem ik aan?
Ja idd zonder doekje. Was ff posten op mn PSP dus wilde niet te lang hoeven typen :+. Maar het scherm (zal bij de F3 niet anders zijn) toch echt diep genoeg om het toetsenbord niet te raken. Er moet volgens mij wel aardig wat druk op komen wil je de toetsen er in zien. Zijn toch meer van die dingen die er in zitten bij levering om schade te voorkomen net als die folie op schermen. Ik mag aannemen dat je een laptop zonder problemen gewoon kan gebruiken zonder steeds dit soort dingen er weer in te moeten doen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:53:
Is er een groot verschil tussen 1280x800 en 1440x900?
Ga ik een groot voordeel doen met een 1440x900?
Hier ben ik ook benieuwd naar, heeft er iemand ervaring met het verschil tussen beide resoluties?

Ik heb trouwens zelf deze besteld:

F3KA - AP013C

* AMD Mobile Turion X2 TL60 2.0Ghz
* 200GB S-ATA harddisk 4200RPM
* 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
* 8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
* ATI Mobility Radeon HD2600 512MB and max. 1280MB with HyperMemory/ Internal Rotated 1.3M Webcam
*
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
*
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
*
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
* Internal W-LAN 802.11 a/b/g/ Bluetooth 2.0
* Li-Ion 6 cells: 4800mAh
* 365 x 269.5 x 28-40.5 mm; 2.95kg
* 2 jaar pick-up & return garantie
* Gratis Draagtas, Optische Muis

Het enige waar ik mij zorgen om maak is, is de harde schijf. Is 4200 rpm niet wat traag?
Verder kan ik ook (bijna) geen enkele benchmark vinden van de HD 2600.
Volgens notebookcheck haalt ie ong. 3000 punten, wel redelijk dacht ik zo.

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Kun je er niet een andere HDD in laten zetten? Ik heb er ook een 7200rpm hdd in gezet :)

Verwijderd

Ik denk dat dat toch wel moet kunnen? Ik denk dat ik dat op termijn wel doe, zo duur is dat nou ook weer niet. Kon je een groot verschil ontdekken tussen de 4200 en de 7200 rpm schijf?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is wel een aardig verschil ja :P
En vervangen van de HD is een eitje :Y)

• willem86
Ik werk op 1440*900 en ik vind het ideaal zo. Ik heb geen ervaring met 1280*800 op deze schermgrootte, maar ik kan 1440*900 zeker aanbevelen!

• FlowDesign
Ik heb dus een F3SC-AP206C in bestelling staan met 2GB intern geheugen, weet iemand of er in dit type ook nog zo'n Intel 1GB Turbo Memory kaartje bijgestoken kan worden?

• kadoendra
Ik heb naar aanleiding van de tips in dit topic de Nvidia drivers gedownload versie 163.15. Die hebben de problemen met de slaapstand inderdaad opgelost. Bedankt DZB.

Verwijderd

Ik heb sinds deze week een F3U...
Voor school moet ik XP gebruiken, omdat het draadloos netwerk & Solid Works niet op Vista werkt.

Heb nu XP erop gezet, maar kan geen drivers vinden voor XP, behalve de audio-driver.
Ik zie alleen maar Vista-32 drivers...

Heeft iemand dit type al werkend gekregen met XP?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica