[Laptop] Komt niet goed uit slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 1.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 13:06
Ik een probleem met mijn Asus laptop. Ik draai windows vista home premium.

Als ik hem in slaapstand zet, en hem vervolgens weer aan wil zetten reageert mijn beeldscherm niet meer. Hij blijft gewoon zwart, terwijl de laptop wel gewoon opstart. Ik kan gewoon m'n wachtwoord intypen en inloggen, alleen blijft het scherm zwart :'(

Ik moet dan een harde reboot doen om weer beeld te krijgen....

Bij energie instellingen staat bij beeldscherm uitschakelen na: Nooit. Dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Klap je laptop eens dicht en weer open. Dat helpt bij mij vaak als het me overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Check eens de asus website voor een Bios update. Deze lossen vaak problemen op met S3/Resume.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Ik heb net ook de "sluimerstand" geprobeerd. Daar krijg ik eerst wel beeld "windows hervatten" maar daarna krijg ik allemaal rare kleuren op het scherm... en moet ik ook een harde reboot doen..

edit.

@gamepie56... ik heb de deksel geopend en gesloten, maar daar raakt ie alleen nog maar meer van slag hier...

Biosupdate kan een optie zijn, maar wacht liever nog even af op meer tips :)

[ Voor 34% gewijzigd door dbzfan op 30-07-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Net een biosupdate gedaan :) Maar het heeft niks geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wat gebeurt er als je met een lamp (zonlicht) op je scherm schijnt? Zie je dan wel vaag wat?
Grote kans dat alleen je backlight niet aan gaat. wel vaker meegemaakt met acer laptops...

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Spike_wolf schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:41:
Wat gebeurt er als je met een lamp (zonlicht) op je scherm schijnt? Zie je dan wel vaag wat?
Grote kans dat alleen je backlight niet aan gaat. wel vaker meegemaakt met acer laptops...
Ja ook gecheckt :) Helemaal zwart, hij wordt gewoon niet aangestuurd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154453

Dit komt wel erg vaak voor met vista, als ik zo eens rondlees. Wordt ook als 1 van de dingen genoemd waarvoor SP1 een (aantal) patch(es) moet brengen, stond iig in de lijst van SP1 die naar de testers is gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Nou hopenlijk gaat SP1 dan werken... want nu kan ik hem dus niet in slaapstand zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
Toch maar kickje... misschien weet iemand de oplossing ///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
1. Pak de nieuwste NVIDIA driver van www.laptopvideo2go.com. Niet vergeten ook de inf te downloaden en in de map met driver te plakken en over te schrijven voordta je gaat installeren!

ForceWare 162.22 heeft bij mij namelijk wat probleempjes met de A6T verholpen. Al gebruik ik eigenlijk nooit slaap, de keer dat ik het laatst weer eens probeerde met Vista gaf hij in 1 keer beeld! Geen beeld maar wel een werkend systeem had ik daarvoor ook waar volgens mij openklappen en dichtklappen ook niet altijd wilde.

Tip 2 overigens: Stel voordat je dingen test ff in dat het dichtdoen van "Het deksel" zoals ze dat zo mooi vertalen geen actie doet. Wss gaat hij nu in slaapstand oid waardoor hij idd gaat flippen als het probeert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpeters
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02-2021
Helaas geen oplossing, wel het zelfde probleem hier ook met een Asus laptop en windows vista.
Als ik een oplossing vind dan plaats ik hem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Oplossing... denk dat je moet wachten op SP1. Mijn broer heeft precies het zelfde probleem.naast een heleboel andere.

[ Voor 12% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 12-08-2007 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Net nog ff de slaapstand geprobeert. Kwam er meteen helemaal perfect uit. Volgens mij fixed de laatste NVIDIA driver toch wel iets aangezien ik dit en andere problemen kwijt ben.

Specs/Drivers
Laptop: Asus A6T
Specs(kort): Turion 64 X2 TL-52, 2GB DDR2-667, GeForce Go 7600 256MB
BIOS: 0702 (laatste, niet officieel, enige die goed werkt met Vista voor mijn laptop)
Forceware 163.15BETA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
GremliN-Online schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:12:
1. Pak de nieuwste NVIDIA driver van www.laptopvideo2go.com. Niet vergeten ook de inf te downloaden en in de map met driver te plakken en over te schrijven voordta je gaat installeren!

ForceWare 162.22 heeft bij mij namelijk wat probleempjes met de A6T verholpen. Al gebruik ik eigenlijk nooit slaap, de keer dat ik het laatst weer eens probeerde met Vista gaf hij in 1 keer beeld! Geen beeld maar wel een werkend systeem had ik daarvoor ook waar volgens mij openklappen en dichtklappen ook niet altijd wilde.

Tip 2 overigens: Stel voordat je dingen test ff in dat het dichtdoen van "Het deksel" zoals ze dat zo mooi vertalen geen actie doet. Wss gaat hij nu in slaapstand oid waardoor hij idd gaat flippen als het probeert :P
Ik heb de nieuwste Nvidea software al... 165.01 :)

Bij het dichtdoen van de deksel heb ik ook "geen actie" ingestelt :)

Ik hoop dat ik niet moet wachten op SP1.. dat kan nog wel even duren :'(

edit.. das dus niet de nieuwste 8)7 ff updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
GremliN-Online schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:04:
Net nog ff de slaapstand geprobeert. Kwam er meteen helemaal perfect uit. Volgens mij fixed de laatste NVIDIA driver toch wel iets aangezien ik dit en andere problemen kwijt ben.

Specs/Drivers
Laptop: Asus A6T
Specs(kort): Turion 64 X2 TL-52, 2GB DDR2-667, GeForce Go 7600 256MB
BIOS: 0702 (laatste, niet officieel, enige die goed werkt met Vista voor mijn laptop)
Forceware 163.15BETA
Even die versie proberen :)

Yes het werkt!

Dus voor de mensen die dit probleem ook hebben, nieuwste forceware installen!

[ Voor 14% gewijzigd door dbzfan op 12-08-2007 22:37 ]

Pagina: 1