[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186494

Op mijn laptop (Asus Z53H) hoor ik geen waarschuwingsgeluid als een laag accunivo is bereikt. Ik gebruik Vista. Andere geluiden zijn overigens wel te horen.
In het configuratiescherm is bij systeemgeluiden een standaard geluid of een zelf opgenomen wav-je ingesteld, beide zijn niet te horen.
In het Power4gear menu kan ik bij accu het volgende instellen:
- actie kritiek energienivo (sluimerstand gekozen)
- grens laag energienivo (%)
- grens kritiek energienivo (%)
- melding bij bijna lege energienivo (inschakelen gekozen)
- actie bij bijna lege energienivo (geen actie ondernemen gekozen)

Er wordt als het lage energienivo wordt bereikt wel een melding rechtonder weergegeven, maar dit zie je dus niet altijd !!!

Heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:19

dbzfan

Nee.

Iemand die hier Intel ProSet wireless software gebruikt om te connecten naar draadloze netwerken? Ik gebruik gewoon de standaard tool van van vista... maar draadloos internet is echt bagger hier... Ik heb de intel ProSet wireless software geprobeerd te installeren maar ik krijg dit programma niet gevonden op m'n laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/proset/pix/proset_splash.jpg

Ik heb alle versies geprobeerd, maar dat specifieke scherm krijg ik nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113825

Iemand anders problemen met Windows Update op een F3Sv met Vista?
Mijn notebook weigert een zevental updates te installeren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Kan iemand hier met een F3SV-AS019C bevestigen dat er een webcam op zit? Er staat bij de specificaties op Laptops4u dat er een 'rotated webcam' op zit, maar ga je daar naar 'Technische Details', dan staat er "1.3M Megabyte Rotated Webcam (018C/016G)"

Het maakt opzich niets uit, ik ga de laptop een deze dagen bestellen (wacht nog op een mailtje van Laptops4U), maar het is natuurlijk wel leuk om te weten wat ik ga ontvangen...

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iwes schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 10:31:
Kan iemand hier met een F3SV-AS019C bevestigen dat er een webcam op zit? Er staat bij de specificaties op Laptops4u dat er een 'rotated webcam' op zit, maar ga je daar naar 'Technische Details', dan staat er "1.3M Megabyte Rotated Webcam (018C/016G)"

Het maakt opzich niets uit, ik ga de laptop een deze dagen bestellen (wacht nog op een mailtje van Laptops4U), maar het is natuurlijk wel leuk om te weten wat ik ga ontvangen...
Er zit inderdaad een webcam op (1,3 megapixels) en deze geeft een behoorlijk scherp en helder beeld. "Rotated" (lees: rotating) slaat op het feit dat de webcam een graad of 190 om z'n horizontale as kan draaien. Je kan de camera dus op je eigen gezicht richten, maar ook op datgene achter je notebook. Aardige feature, helaas dat er hierdoor wel een kleine 'bult' bovenop het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Zijn jullie nog op zoek naar drivers voor de 8600?

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13441

Vergeet de modded.inf file niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Wat is het verschil tussen de slaapstand en de sluimerstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dbzfan schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 17:22:
Wat is het verschil tussen de slaapstand en de sluimerstand?
Klik
-Lars- schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:00:
Nu heb ik bijna alles al zo als ik het wil hebben, maar: hoe verander je de hotkeys? (Vooral de mediatoets, die moet niet Windows Media Center opstarten, maar Winamp, als dat kan.)
Ik heb inmiddels een manier gevonden om de [Fn][F3]-(e-mail)- en [Fn][F4]-(internet)-sneltoetsen te veranderen. Om bijvoorbeeld Thunderbird het standaard e-mailprogramma te laten zijn, sla het volgende op als bladiebla.reg en voer de registerwijziging uit door het bestand te openen.

code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATK0100]
"EMAIL_KEY"="C:\\Program Files\\Mozilla Thunderbird\\thunderbird.exe"

Voor de internetsneltoets gebruik je INTERNET_KEY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07

BM

Moderator Spielerij
Ik had een vraagje.

Ik heb sinds een week een Asus F3SV- AS018C laptop.
Prachtig apparaat, en werkt prima, op twee puntjes na.

Ten eerste: Vista sluit niet af. Op het moment dat ik wil afsluiten blijft het systeem 'hangen' op de schermen 'logging of' en 'shutting down'. Ik heb al diverse verschillende video driver geprobeerd, maar het probleem blijft. Als ik de 158.24 driver installeer, dan sluit ie 1 a 2 keer goed af, en daarna valt ie weer terug in hetzelfde probleem.

Tweede probleem is wat minder belangrijk: Windows Live Messenger start niet goed op. Ik zie een process draaien van WLM, maar het scherm komt niet tevoorschijn. Ongeveer 1 op de 10/20 keer start ie goed door, in alle andere gevallen niet. Proces is ook niet af te sluiten via taskmanager.

Iemand die 1 van deze 2 problemen kent/herkent, en een oplossing heeft?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-06 15:24
BM schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:21:

Tweede probleem is wat minder belangrijk: Windows Live Messenger start niet goed op. Ik zie een process draaien van WLM, maar het scherm komt niet tevoorschijn. Ongeveer 1 op de 10/20 keer start ie goed door, in alle andere gevallen niet. Proces is ook niet af te sluiten via taskmanager.

Iemand die 1 van deze 2 problemen kent/herkent, en een oplossing heeft?
Ik heb sinds vandaag ook een F3SV-018C, en ik heb dat probleem met WLM nu ook, de eerste paar keer deed ie het gewoon goed (duurde alleen wel best lang om op te starten) maar nu wil hij dus ook niet meer starten, en het proces is ook niet te killen.
Dat probleem met afsluiten heb ik nog niet zoveel op gelet, omdat ik hem nog maar 2-3x heb gereboot.
Hoelang doen jullie eigenlijk met jullie accu? Ik haal ongeveer 1.5-2 uur, dat ligt eraan wat ik doe en op welke stand power4 gear staat.
Voor de rest start hij best langzaam op, en met alle standaard software heb je 84 processen open staan 8)7 . Ik heb er trouwens ook heel wat processen bijstaan waarvan ik nieteens wat ze zijn..

Hoe krijg je deze laptop eigenlijk weer snel, zonder een andere vista te installeren? Kun je hem dan het beste recoveren, en kun je dan kiezen welke software je er bij wilt en welke niet?

Verder is het een prima laptop, scherm is van goede kwaliteit, toetsenbord is wel fijn, touchpad ook wel. De software van de fingerprint reader heb ik gedeinstalleerd, die vroeg bij elke site of je ermee wou inloggen etc. Weet iemand hoe je de fingerprint reader als scroller kunt gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:53
Mauritzzz schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:24:
Hoelang doen jullie eigenlijk met jullie accu? Ik haal ongeveer 1.5-2 uur
Ik ook zoiets, eigenlijk het enige wat mij een tikje tegenvalt bij deze laptop, verder alleen maar lof!
Hoe krijg je deze laptop eigenlijk weer snel, zonder een andere vista te installeren?
Windows XP er op zetten. Ik heb dat gedaan en dat scheelt echt veel!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

Sinds vandaag trotse eigenaar van een F3SV-AS019C, en damn wat isie fijn :D.
Komt ook omdat hij sneller is dan mij huidige desktop! Toen ik hem in de folder zag staan was ik opslag verliefd! (bij wijze van spreke dan :P)

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220465

Weet iemand wat de standaard drivers zijn op de F3SV-AS019C? Ik heb namelijk nieuwe drivers geinstalleerd maar die lopen bagger. In 3dmark 2000 punten ipv 2400! Dus wil nu de standaard weer terug.

Ah what the hell. Had de CD gevonden. Drivers installed... nog steeds maar 2020 punten! Geen idee hoe dat kan. Wat zijn de 3dmark scores van anderen met de F3SV-AS019C? Ik weet zeker dat ik 2400 had!

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 220465 op 14-07-2007 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Ik heb ook dat probleem van dat afsluiten van de F3SV, hij blijft hangen bij afmelden of afsluiten.. Je moet hem dan gewoon hard uitzetten ( 4 sec de powerknop).
Ik ben van plan om morgen maar is te recoveren, kun je hierbij kiezen welk software je wilt installeren en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Mauritzzz schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 23:35:
Ik heb ook dat probleem van dat afsluiten van de F3SV, hij blijft hangen bij afmelden of afsluiten.. Je moet hem dan gewoon hard uitzetten ( 4 sec de powerknop).
Ik ben van plan om morgen maar is te recoveren, kun je hierbij kiezen welk software je wilt installeren en welke niet?
Na de recovery is mijn laptop er alleen maar op vooruit gegaan. Niet al die programma's van asus erop maar alleen de noodzakelijke. Scheelt veel in je snelheid. ik had het WLM probleem ook, maar na de recovery was dit over.

Ik heb alleen nog het opstartprobleem, maar daarvoor bel ik asus komende week en dan gaat ie retour om gefixed te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
m4yall schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Na de recovery is mijn laptop er alleen maar op vooruit gegaan. Niet al die programma's van asus erop maar alleen de noodzakelijke. Scheelt veel in je snelheid. ik had het WLM probleem ook, maar na de recovery was dit over.

Ik heb alleen nog het opstartprobleem, maar daarvoor bel ik asus komende week en dan gaat ie retour om gefixed te worden...
Ah dan ga ik hem vanmiddag maar is recoveren, want ik begin het nu toch wel beu te worden dat sommige dingen niet werken.
Wat voor een opstartprobleem heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Mauritzzz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 11:23:
[...]

Ah dan ga ik hem vanmiddag maar is recoveren, want ik begin het nu toch wel beu te worden dat sommige dingen niet werken.
Wat voor een opstartprobleem heb je dan?
Dat staat hier een paar pagina's terug ook gepost. Als Vista laadscherm klaar is en hij wil doorstarten naar Windows Vista dan krijg ik allemaal strepen en lijnen op mijn scherm en doet de laptop een automatische reboot. Waarna hij vervolgens de melding geeft van een recente hard of softwarewijziging de oorzaak was om vervolgens wel op te starten of hetzelfde nog een keer te doen.. Erg apart en bij Asus konden ze via de mail niet veel zeggen dus moet ie richting hun komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

m4yall schreef op zondag 15 juli 2007 @ 09:48:
[...]

Waarschijnlijk bestaat er dus een conflict tussen WLM en een van de utilities die ASUS meelevert. Welke ASUS utilities heb jij op dit moment wel geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 01:21
dbzfan schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:13:
Iemand die hier Intel ProSet wireless software gebruikt om te connecten naar draadloze netwerken? Ik gebruik gewoon de standaard tool van van vista... maar draadloos internet is echt bagger hier... Ik heb de intel ProSet wireless software geprobeerd te installeren maar ik krijg dit programma niet gevonden op m'n laptop:
[afbeelding]

Ik heb alle versies geprobeerd, maar dat specifieke scherm krijg ik nergens...
Ik gebruik het op mijn Asus F3Jp en heb totaal geen problemen mee. Verbinding is lekker snel en constant.

Hoe heb je de Intel Pro software ingesteld? en heb je je router ook op wireless B/G ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Er zijn overigens veel topics te vinden over brakke wlan bij het gebruik van Windows Vista. Voor mij ook een van de main redenen geweest er lekker XP op te zetten, onder Vista klapte om de zoveel minuten gewoon de verbinding eruit..boeide niet welke drivers 8)7 Echt absurd hoe zoiets kan op een bijgeleverd en toch ook zorgvuldig getest OS..het blijft me verbazen..

Voor de gein zou je eens een usb wlan dongle kunnen lenen van een bekende en het daarmee proberen. Misschien hebben alleen specifieke chips/drivers problemen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

2Dutch schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:06:
Er zijn overigens veel topics te vinden over brakke wlan bij het gebruik van Windows Vista. Voor mij ook een van de main redenen geweest er lekker XP op te zetten, onder Vista klapte om de zoveel minuten gewoon de verbinding eruit..boeide niet welke drivers 8)7 Echt absurd hoe zoiets kan op een bijgeleverd en toch ook zorgvuldig getest OS..het blijft me verbazen..

Voor de gein zou je eens een usb wlan dongle kunnen lenen van een bekende en het daarmee proberen. Misschien hebben alleen specifieke chips/drivers problemen.
Toch vreemd, kzit hier zelf met een linsys w-router en heb tot nu toe nog nerges last van gehad!

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
2Dutch schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:06:

Ik heb mijn F3SV nu twee dagen, en het wifi internet gaat retesnel hoor! Geen last van dat hij er spontaan uitklapt, geen last bij het bekijken van streaming video (van 1.5mbps), geen lag bij het gamen, etc. De maximale afstand dat ik hemelsbreed van het accespoint afzit is 10m, met muren er tussen etc.
Ik gebruik trouwens gewoon de standaard wireless tool van vista.

[ Voor 3% gewijzigd door Mauritzzz op 15-07-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dan hebben jullie geluk en ik met vele anderen niet :P Heb een F3TC btw. Hopelijk krijgt dbzfan de boel ook goed werkend. Wlan is echt onmisbaar op een laptop natuurlijk, vooral met dit weer! :)
Overigens was ik sowieso pas van plan Vista weer eens te proberen zodra SP1 uit is, want ik moet en zal t toch aan de praat krijgen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door 2Dutch op 15-07-2007 16:26 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 00:17
GremliN-Online schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:30:
Jullie moeten dan ook de XP apps downloaden. Vergeet nooit: www.asustreiber.de. Wat jullie onder Vista hebben is Power4Gear Extreme, dat is de Vista versie. LifeFrame hbe ik btw nooit voor XP gezien. Voor XP drivers van je geluid moet je gewoon ff de laatste van de bouwer halen (wss realtek, die hebben iig goede support en vaak driver updates).

Vista over XP heen is daarintegen ook goed te doen. Ook hier luidt weer: www.asustreiber.de. Mijn 9 maanden oude A6T heeft al vanaf november Vista draaien. En sinds midden Februari is hij full VIsta x64 supported! Alles, maar dan ook alles werkt naar behoren!
Hoe kom je in Vista bij het power4gear menu? Ik kan het nergens vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
zeef schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:25:
[...]

Hoe kom je in Vista bij het power4gear menu? Ik kan het nergens vinden 8)7
De enigste manier die ik heb gevonden is via het batterij-icoontje rechtsonder, maar mij is opgevallen dat de energie-settings lang niet zo goed werken als bij Power4Gear op XP...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223705

Ik ben in het bezit van de ASUS F3SV 019C, na 1 dag had ik hem al terug gestuurd omdat het laden van windows ongeveer 5 minuten duurde (laat staan het installeren van vista) en het afsluiten soms alleen ging door de accu eruit te halen.
Als reparatie is de geheugen module vervangen, ik ben er nu weer mee bezig vandaag en weer duurt het lang allemaal, msn start soms helemaal niet op, hebben meer mensen last van dit probleem dat msn niet wilt opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2024
dit is een gekend probleem bij vista dacht ik

was er dan een probleem met dat turbo memory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Anoniem: 113825 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk bestaat er dus een conflict tussen WLM en een van de utilities die ASUS meelevert. Welke ASUS utilities heb jij op dit moment wel geïnstalleerd?
Alle drivers. Keybord Filter, Power4gear, ASUS security center, winflash, NB Probe (weet niet wat het is, maar wel een utility)

Je ziet het ook meteen als je naar het taakbeheer gaat. Als je de standaard recovery hebt dan staat dat helemaal vol. Nu gewoon het noodzakelijke. Oftewel recovery doen en als ie vraagt om de drivers, disc eruit en harde reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
m4yall schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:29:
[...]

Alle drivers. Keybord Filter, Power4gear, ASUS security center, winflash, NB Probe (weet niet wat het is, maar wel een utility)

Je ziet het ook meteen als je naar het taakbeheer gaat. Als je de standaard recovery hebt dan staat dat helemaal vol. Nu gewoon het noodzakelijke. Oftewel recovery doen en als ie vraagt om de drivers, disc eruit en harde reboot :)
Ik heb hem vanmiddag gerecovered, maar wel de driver cd erin gedaan. Standaard draaien er 81 processen mee, na wat gedeinstall zijn het er nog maar 62.. Ik weet niet of dit veel is, maar ik ga de rest nog allemaal nakijken. Bij mijn oude xp pc heb ik er meestal maar 30-40..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 16:21:
Ten eerste: Vista sluit niet af. Op het moment dat ik wil afsluiten blijft het systeem 'hangen' op de schermen 'logging of' en 'shutting down'. Ik heb al diverse verschillende video driver geprobeerd, maar het probleem blijft. Als ik de 158.24 driver installeer, dan sluit ie 1 a 2 keer goed af, en daarna valt ie weer terug in hetzelfde probleem.

Even mezelf quoten, want ik lijk de oplossing gevonden te hebben.
Er staat standaard een utility geinstalleerd voor de geintegreerde webcam (exacte benaming weet ik niet meer), maar deze lijkt de oorzaak te zijn van beide problemen. Na dit stukje software verwijderd te hebben start WLM direct door, en sluit de laptop ook weer goed af.

Dus mensen die hier ook last van hebben, doe er je voordeel mee :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb nergens problemen mee.. niet met opstarten, niet met WLM..en ook alle utilities geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
BM schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:42:
[...]

Even mezelf quoten, want ik lijk de oplossing gevonden te hebben.
Er staat standaard een utility geinstalleerd voor de geintegreerde webcam (exacte benaming weet ik niet meer), maar deze lijkt de oorzaak te zijn van beide problemen. Na dit stukje software verwijderd te hebben start WLM direct door, en sluit de laptop ook weer goed af.

Dus mensen die hier ook last van hebben, doe er je voordeel mee :)
Ik heb lifeframe (dat is toch dat programma?) net verwijderd, maar mijn msn wil nog steeds niet starten, en hij sluit nog steeds niet goed af... Ik probeer de andere nutteloze asus programma's ook maar te verwijderen (liveupdate, instantfun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Mauritzzz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]

Ik heb lifeframe (dat is toch dat programma?) net verwijderd, maar mijn msn wil nog steeds niet starten, en hij sluit nog steeds niet goed af... Ik probeer de andere nutteloze asus programma's ook maar te verwijderen (liveupdate, instantfun)
Voor zover ik weet is Lifeframe niet echt nutteloos, met deze software spreek je de verschillende functies van de webcam aan. Verder zie ik ook geen complicatie tussen Lifeframe en MSN. Dit omdat vanaf de F3 lancering, ik nog geen probleem beschrijving hier ben tegengekomen.

Of ik moet iets hebben gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
PCMedic schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:33:
[...]

Voor zover ik weet is Lifeframe niet echt nutteloos, met deze software spreek je de verschillende functies van de webcam aan. Verder zie ik ook geen complicatie tussen Lifeframe en MSN. Dit omdat vanaf de F3 lancering, ik nog geen probleem beschrijving hier ben tegengekomen.

Of ik moet iets hebben gemist. :)
Helaas, het verwijderen van de andere asus programma's als liveupdate en instantfun heeft geen zin. Ook als ik dmedia.exe stopzet en dan msn start heeft dat geen zin...
Denk dat ik morgen maar weer is ga recoveren zonder de driver cd er dan in te doen. Is de vista dan wel gewoon Nederlands? Want standaard is deze Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarthPlastic schreef op zondag 15 juli 2007 @ 16:51:
[...]

De enigste manier die ik heb gevonden is via het batterij-icoontje rechtsonder, maar mij is opgevallen dat de energie-settings lang niet zo goed werken als bij Power4Gear op XP...
Hoe kun je met Power4Gear bij Vista instellen dat je een waarschuwingsgeluid hoort als een laag energienivo is bereikt? Via configuratiescherm heb ik systeemgeluiden ingesteld, maar er is niks te horen.

Hebben jullie dit probleem ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Mauritzzz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:28:
[...]

Ik heb lifeframe (dat is toch dat programma?)
Dat is niet het programma. Ik heb de hele webcam verwijderd van het systeem. In configuratiescherm de bijbehorende software weghalen (Webcam 1.3 Megapixel ....), en dan in apparaatbeheer de webcam uitgeschakeld op het moment dat Windows automatisch de drivers gaat installeren. Dat werkte bij mij :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Mauritzzz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:02:
[...]

Ik heb hem vanmiddag gerecovered, maar wel de driver cd erin gedaan. Standaard draaien er 81 processen mee, na wat gedeinstall zijn het er nog maar 62.. Ik weet niet of dit veel is, maar ik ga de rest nog allemaal nakijken. Bij mijn oude xp pc heb ik er meestal maar 30-40..
Ik heb er op dit moment 61 lopen. Ik denk zelf dat Vista ook gewoon meer processen nodig heeft dan XP, maar alles is welkom als je nog wat weet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

misschien een domme vraag, maar hoe kan ik vanaf mijn f3sv-as-019c booten van een cd? :S

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Str1ngS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:22:
misschien een domme vraag, maar hoe kan ik vanaf mijn f3sv-as-019c booten van een cd? :S
Instellen in het BIOS? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de webcam ook eraf gegooid via het configuratiesysteem en nu werkt wlm wel, is jammer dat het de enigste manier is want zo heb je aan die webcam nog niks, ik hoop dat er een oplossing voor komt voor dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Str1ngS schreef op maandag 16 juli 2007 @ 18:22:
Tijdens het booten op F2 (iirc) drukken, dan kom je in een boot-keuzemenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS

Str1ngS

Boe!

Anoniem: 113825 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:17:
[...]

Tijdens het booten op F2 (iirc) drukken, dan kom je in een boot-keuzemenu.
Had et gevonden, typisch geval van RTFM. stond gewoon in de handleiding dat ik esx moest gebruiken in de bootsequence.
Kan niet eerder reageren omdat GoT niet kan bekijken met firefox :S

edit: Damn wat een verschil, ben van 70 active processes naar 40 gegaan :D

[ Voor 9% gewijzigd door Str1ngS op 16-07-2007 21:26 ]

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Mauritzzz schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:40:
[...]

Helaas, het verwijderen van de andere asus programma's als liveupdate en instantfun heeft geen zin. Ook als ik dmedia.exe stopzet en dan msn start heeft dat geen zin...
Denk dat ik morgen maar weer is ga recoveren zonder de driver cd er dan in te doen. Is de vista dan wel gewoon Nederlands? Want standaard is deze Engels.
Ik weet niet hoe Vista bij je was voorgeinstalleerd? In principe moet de driver cd geen invloed hebben op de taal instelling van Vista.

Maar Live update is idd een bagger prog, deze had ik ook gelijk eraf gegooid met Norton etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
kan iemand hier klaarheid scheppen in de videokaart van een AS018C?

welke kaart zit er nu in? en is dit 256 of 512MB?

want er zijn nogal veel sites die iets anders zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chosen1 schreef op maandag 16 juli 2007 @ 22:46:
kan iemand hier klaarheid scheppen in de videokaart van een AS018C?

welke kaart zit er nu in? en is dit 256 of 512MB?

want er zijn nogal veel sites die iets anders zeggen!
edit:
*toch niet meer zo zeker van m'n zaak.*

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 113825 op 16-07-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
BM schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:06:
[...]

Dat is niet het programma. Ik heb de hele webcam verwijderd van het systeem. In configuratiescherm de bijbehorende software weghalen (Webcam 1.3 Megapixel ....), en dan in apparaatbeheer de webcam uitgeschakeld op het moment dat Windows automatisch de drivers gaat installeren. Dat werkte bij mij :)
Ik heb het nu ook verwijderd, en het werkt! Helaas jammer dat het zo moet ja.. Hij sluit nu ook goed af, en msn doet het nog gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb ik de oplossing voor het wlm probleem (even afkloppen dat het nog werkt).

Ik heb gisteren vista opnieuw geinstaleerd, ik heb toen de driver cd werd gevraagd hem gereboot en later toen ik in vista was de drivers geinstaleerd die ik wou hebben, ik heb toen niet de webcam driver gedaan die op de cd staat.
Toen alles erop stond heb ik wlm erop gezet wat werkte, toen heb ik van asus een driver gedownload de D-Max_GD-6A31 Camera Driver V6.10.70.007 die geinstaleerd en nu werkt wlm normaal net zoals de webcam :)
Alleen het opstarten gaat nog erg langzaam (is daar iets aan te doen ?) maar ik denk dat het vista zelf is, ik hoop dat het bij andere ook zo werkt die het zelfde probleem hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Anoniem: 223705 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:58:
Volgens mij heb ik de oplossing voor het wlm probleem (even afkloppen dat het nog werkt).

Ik heb gisteren vista opnieuw geinstaleerd, ik heb toen de driver cd werd gevraagd hem gereboot en later toen ik in vista was de drivers geinstaleerd die ik wou hebben, ik heb toen niet de webcam driver gedaan die op de cd staat.
Toen alles erop stond heb ik wlm erop gezet wat werkte, toen heb ik van asus een driver gedownload de D-Max_GD-6A31 Camera Driver V6.10.70.007 die geinstaleerd en nu werkt wlm normaal net zoals de webcam :)
Alleen het opstarten gaat nog erg langzaam (is daar iets aan te doen ?) maar ik denk dat het vista zelf is, ik hoop dat het bij andere ook zo werkt die het zelfde probleem hadden.
Opstarten duurt bij mij ook lang, niet zozeer het laadbalkje van windows, maar hetgene wat daarna komt. Ik heb mn laptop net aangezet, en nu blijft ie zeker 2-3 minuten hangen op updates configureren :\, hij is er nog steeds mee bezig. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Mauritzzz schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 11:30:
[...]

Opstarten duurt bij mij ook lang, niet zozeer het laadbalkje van windows, maar hetgene wat daarna komt. Ik heb mn laptop net aangezet, en nu blijft ie zeker 2-3 minuten hangen op updates configureren :\, hij is er nog steeds mee bezig. Hebben jullie dit ook?
Dat was de eerste paar keren hier ook... Maar nu zit er tussen de laptop aanzetten, en aan het werk kunnen bij mij maar anderhalve minuut.

Ik heb 35 processen draaien trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door dbzfan op 17-07-2007 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:06
35 processen draaien... pfft hier op mijn 018c draaien er gezellig 91 mee.. haha

8600 is trouwens 256 mb geheugen :)

Mijn eigen vraag is deze, hebben jullie ook last van het feit dat de laptop (in mijn ogen) erg heet wordt? ik heb everest eens even geinstalleerd en de temperaturen zijn als volgt.

HD = 39
CPU= 55
GPU= 78!

En dit is als ie idle is.... zal zo eens gaan testen wat de gpu doet als ie stressed is, want de laptop voelt met gamen bijvoorbeeld echt heel warm aan. Vooral onder de pijltjes toetsen.

Ok stressed zijn ze:
HD = 40
CPU= 68
GPU= 93

Iemand een idee of het een beetje normale temperaturen zijn of niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 17-07-2007 17:52 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Slaapje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:45:
35 processen draaien... pfft hier op mijn 018c draaien er gezellig 91 mee.. haha

Mijn eigen vraag is deze, hebben jullie ook last van het feit dat de laptop (in mijn ogen) erg heet wordt? ik heb everest eens even geinstalleerd en de temperaturen zijn als volgt.

HD = 39
CPU= 55
GPU= 78!

En dit is als ie idle is.... zal zo eens gaan testen wat de gpu doet als ie stressed is, want de laptop voelt met gamen bijvoorbeeld echt heel warm aan. Vooral onder de pijltjes toetsen.

Er is wel een bios update (v203) die o.a. de "thermal policy" aanpast.
Ik gok zo dat daarmee bedoeld wordt dat de fans wat eerder en/of harder gaan draaien.

Zie http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Sv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223705 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:58:

Comfirmed. WLM probleem opgelost door webcam driver versie 6.10.70.007 te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Iva_Bigone schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:52:
[...]

Er is wel een bios update (v203) die o.a. de "thermal policy" aanpast.
Ik gok zo dat daarmee bedoeld wordt dat de fans wat eerder en/of harder gaan draaien.

Zie http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Sv
Zou het graag willen proberen, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik mijn bios moet updaten..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Slaapje schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:27:
[...]

Zou het graag willen proberen, maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe ik mijn bios moet updaten..
Via Vista *brrrr* of via het Bios (F2 bij het opstarten, en dan staat ergens de optie Start Easyflash o.i.d.).
Alles op eigen risico, kijk in de handleiding hoe het exact moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
dbzfan schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 12:27:
[...]

Dat was de eerste paar keren hier ook... Maar nu zit er tussen de laptop aanzetten, en aan het werk kunnen bij mij maar anderhalve minuut.

Ik heb 35 processen draaien trouwens :)
Probeer eens voor de grap de laptop niet meer aan het einde van je werkzaamheden uit te schakelen, maar in slaapstand te zetten. Start dan eens een keertje op, dat gaat pas snel >:)

Die van mij is binnen een minuut opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Anoniem: 113825 schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:59:
[...]

Comfirmed. WLM probleem opgelost door webcam driver versie 6.10.70.007 te gebruiken!
Waar vind je die driver op de site van asus, ik kan hem namelijk nergens vinden...
Edit: nog wat meer gezocht, en Dit is de driver :).

[ Voor 21% gewijzigd door Mauritzzz op 17-07-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Kan iemand met dezelfde of vergelijkbare laptop (018c) eens naar hun temperaturen kijken? en dan voornamelijk naar de gpu? Ik zou graag weten of de tems. normaal zijn die ik haal.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 21:07
Ik heb sinds een week of 3 een F3SV-AS016G en die bevalt prima maar ik heb een paar vervelende problemen. Msn en afsluiten probleem maar dat heb ik hier al gevonden hoe ik dat moet oplossen.

Nu heb ik alleen een probleem met mijn slaapstand. Mijn laptop gaat na bepaalde tijd in slaapstand maar ik krijg hem daar niet meer uit. Hoe komt dat?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Slaapje schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 09:48:
Kan iemand met dezelfde of vergelijkbare laptop (018c) eens naar hun temperaturen kijken? en dan voornamelijk naar de gpu? Ik zou graag weten of de tems. normaal zijn die ik haal.
Waarmee bekijk jij de temperaturen, want everest geeft bij mij andere temperaturen als speedfan.. En NB Probe van asus geeft geen temperaturen weer, daar staat alleen of het goede temperaturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Mauritzzz schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:47:
[...]

Waarmee bekijk jij de temperaturen, want everest geeft bij mij andere temperaturen als speedfan.. En NB Probe van asus geeft geen temperaturen weer, daar staat alleen of het goede temperaturen zijn.
Met everest, speedfan kan bij mij alleen een processor vinden en mn fans helemaal niet zelfs :) Dus daar heb ik niet zoveel aan.
Inderdaad geeft NB Probe alleen maar aan of het goede temperaturen zijn, nu vraag ik me wel af of hij ook de GPU meeneemt want de temps blijven goed volgens NB probe. Ook als mn GPU 93 graden is..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

HD = 39
CPU= 55
GPU= 78!

Ok stressed zijn ze:
HD = 40
CPU= 68
GPU= 93

91??? dat is dus 3x zoveel als ik heb... Lijkt me toch onnodig veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Bios update doen dan wordt de laptop minder warm, de HDD niet maar de behuizing wel.

bij bios 201 lijkt het erop dat de fan bijna nooit gaat draaien en bij bios 203 wel, voornamelijk
onder games perst hij behoorlijk wat warmte via de achterkant eruit.

dus bios update helpt wel tegen de warmte binnen de behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Het is weer zover, ik heb per ongeluk mijn gigabit netwerkadapter uitgeschakeld ipv de draadloze adpater, daarna heb ik mijn laptop opnieuw opgestart en nu is mijn netwerkadapter dus verdwenen. Ik heb al gezocht in beide topics maar kon zo 1-2-3 geen oplossing vinden. Is er al iemand die een oplossing voor dit probleem heeft gevonden? WLAN uitschakelen en opnieuw opstarten met de kabel aangesloten werkt iig niet. Ik heb een F3JC en draai XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
En de oplossing is gevonden! Voor mensen die dit probleem ook tegen gekomen zijn;

Kijk hier hoe je er voor zorgt dat je apparaatbeheer de onderdelen weergeeft die wel geinstalleerd maar niet aangesloten zijn. Herstart de computer en zoek in het apparaatbeheer je netwerkadapter op, deïnstalleer deze en start je laptop opnieuw op. Windows geeft aan dat er nieuwe hardware gevonden is, installeer deze (als het goed is heb je geen cd-rom met drivers nodig) en alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
dsibma schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 18:03:
En de oplossing is gevonden! Voor mensen die dit probleem ook tegen gekomen zijn;

Kijk hier hoe je er voor zorgt dat je apparaatbeheer de onderdelen weergeeft die wel geinstalleerd maar niet aangesloten zijn. Herstart de computer en zoek in het apparaatbeheer je netwerkadapter op, deïnstalleer deze en start je laptop opnieuw op. Windows geeft aan dat er nieuwe hardware gevonden is, installeer deze (als het goed is heb je geen cd-rom met drivers nodig) en alles werkt weer naar behoren.
Dat is een mooie, die komt in de FAQ :)
Eindelijk een goede oplossing voor dat rare probleem :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
DarthPlastic schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 14:09:
[...]

Dat is een mooie, die komt in de FAQ :)
Eindelijk een goede oplossing voor dat rare probleem :)
net even wat makkelijker dan formatteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Anoniem: 103465 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:04:
Bios update doen dan wordt de laptop minder warm, de HDD niet maar de behuizing wel.

bij bios 201 lijkt het erop dat de fan bijna nooit gaat draaien en bij bios 203 wel, voornamelijk
onder games perst hij behoorlijk wat warmte via de achterkant eruit.

dus bios update helpt wel tegen de warmte binnen de behuizing
Nou heb nu ook de 203 bios erop staan en voornamelijk mijn hdd is koeler (33 graden nu) alleen hoefde die dus niet echt koeler, haha. Moet wel zeggen dat de behuizing een stuk koeler aanvoelt nu, maar mijn GPU is nog steeds 75+ idle, dus dat heeft niet echt veel geholpen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een f3tc - ap053c

toen ik opstarten ging ie(vista) updates configureren ofzo, dat duurde enorm lang, dus ik dacht misschien een vastloper. gebruikelijke toetsen(combo's) gebruikt maar gebeurde niks.

toen maar opnieuw opstarten via de aan/uit knop.

nu brand het lampje dat de laptop aan staat(lampje onder het tekentje van het lampje)

maar de laptop gaat niet aan! scherm blijft zwart!

iemand die weet wat ik moet doen? heb al het nodige geprobeerd en behoorlijk gezocht, maar nog niks gevonden op inet.

[edit] opgelost door netstroom eraf te halen en accu eruit.

blijkbaar stond hij in slaapstand ofzo, zo leek het, maar normaal kun je hem dan toch gewoon opstarten door op de 'power' knop te drukken? vind het wel heel vreemd.

[ Voor 18% gewijzigd door hrichard op 21-07-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb ook weleens dat ie niet uit de slaapstand komt... beetje raar idd maar niet iets waar ik me erg aan stoor, ik heb hem zelden in slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Horen jullie een waarschuwingsgeluid als de accu een laag energie niveau bereikt?

(Asus Z53 notebook met Vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 13:05

Shiro

Serenity

HD = 39
CPU= 55
GPU= 78!

Ok stressed zijn ze:
HD = 40
CPU= 68
GPU= 93

mijn F3 met xp heeft 27 processen draaien na opstarten. Mare die temperaturen. De hardeschijf lijkt me nog ok. Maar de CPU en GPU. Wordt je videokaart wel terug geclockt als je idle draait? Bij ati zit dat in CCC. En nvidea dat weet ik niet. Maar er is een groot verschil. Ik heb zelf een ATI X1600. Zonder powerplay zit die idle op 60 te bakken. En wordt me processor er ook warmer door. Met power play wordt de videokaart ongeveer 48c. En processor ook rond dat temperatuur idle. Me hd is 35c.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Laatst online: 15:20
ik merkte ook dat de laptop idle al heel warm werd en ook de fans leken bijna niks te doen.

misschien komt het door het turbocase geheugen wat je gpu pakt? (ik noem maar wat)

binnenkort dan maar even de bios updaten en kijken of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:58
hrichard schreef op maandag 23 juli 2007 @ 11:05:
ik merkte ook dat de laptop idle al heel warm werd en ook de fans leken bijna niks te doen.

misschien komt het door het turbocase geheugen wat je gpu pakt? (ik noem maar wat)

binnenkort dan maar even de bios updaten en kijken of dat werkt
Ik merkte tijdens een LAN afgelopen week dat zodra de CPU cores boven de 70 graden worden het in spellen begint te SWOPPEN (bewegingen heel traag etc.) Het lijkt wel of de CPU dan terugclockt ofzo. En inderdaad ook op dat moment bijna geen fangeluid. Als je dan even naar de grond kijkt en de cpu onder de 70 graden gaat dan gaat het weer soepel.

Ben benieuwd of hier iets aan te doen is.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
Speedener schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 15:46:
[...]

Ik merkte tijdens een LAN afgelopen week dat zodra de CPU cores boven de 70 graden worden het in spellen begint te SWOPPEN (bewegingen heel traag etc.) Het lijkt wel of de CPU dan terugclockt ofzo. En inderdaad ook op dat moment bijna geen fangeluid. Als je dan even naar de grond kijkt en de cpu onder de 70 graden gaat dan gaat het weer soepel.

Ben benieuwd of hier iets aan te doen is.
dit is wel met meerdere laptops zo hoor!

heb je die bios-update al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb zoals een aantal mensen hier een ASUS F3-SV notebook , maar ik ben via
een site erachter gekomen dat de videokaart erg zwaar onderkloked is. :'(

de specs voor een 8600 GS moet zijn volgens Nvidia ; _/-\o_

Core Clock = 600 MHz
Memory Clock = 700 MHz

maar ze zijn

Core Clock = 500 MHz (voltage moederbord)
Memory Clock = 400 MHz (dit komt door de ddr2 geheugen )

Deze specs zijn namelijk gelijk aan die van 8400 GS en die is wel goedkoper

Ik voel me een beetje genaaid, omdat ik met die core clock minimaal 15% meer
performance had gehad en dat vind ik nogal veel. Persoonlijk vind ik dat niet netjes
van ASUS en voel me misleid, :( ook al met die vista erop wat gewoon bagger
is qua performance. Hoe zit het met jullie notebook F3_SV
bezitters download ntune http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.38.00.html

JA een BIOS UPDATE VOOR DE F3_SV SERIES

Version 204 2007/07/23 update
OS All OS / Vista 32bit
Description BIOS 204
Support windows XP by adding an item in setup menu.
Support standard keyboard.
Fix “System will halt when re-plug power after remove power”.
File Size 502.82 (KBytes)

NOTE : support windows XP bij adding an item in setup menu , o jottum een verrassing

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 25-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
Anoniem: 103465 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 20:36:
k heb zoals een aantal mensen hier een ASUS F3-SV notebook , maar ik ben via
een site erachter gekomen dat de videokaart erg zwaar onderkloked is. :'(

de specs voor een 8600 GS moet zijn volgens Nvidia ; _/-\o_

Core Clock = 600 MHz
Memory Clock = 700 MHz

maar ze zijn

Core Clock = 500 MHz (voltage moederbord)
Memory Clock = 400 MHz (dit komt door de ddr2 geheugen )

Deze specs zijn namelijk gelijk aan die van 8400 GS en die is wel goedkoper

Ik voel me een beetje genaaid, omdat ik met die core clock minimaal 15% meer
performance had gehad en dat vind ik nogal veel. Persoonlijk vind ik dat niet netjes
van ASUS en voel me misleid, :( ook al met die vista erop wat gewoon bagger
is qua performance. Hoe zit het met jullie notebook F3_SV
bezitters download ntune http://www.nvidia.com/object/ntune_5.05.38.00.html
Als het goed is wordt je videokaart ondergeklokt op het moment dat je niet alle power nodig hebt, komt het daar niet gewoon door? Draai eens een benchmark en vergelijk dat eens met deze site.

3DMark 2001:

min: 15452, avg: 15452, max: 15452 points

3DMark 05:

min: 4765, avg: 4765, max: 4765 points

3DMark 06:

min: 2743, avg: 2743, max: 2743 points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat dacht ik eerst ook maar op de global site van Asus is aan aangegeven door asus zelf bij een gebruiker op het forum dat dit komt door de voltage van het moederbord waardoor de core lager geklokt is, daarnaast haal ik met een 3dmark 06 maar 2412 , dus 15% minder en dat klopt wel ongeveer met de core. zie ook www.asus.com - gloabal com - search F3SV en lees forum aldaar.

F3-SV update via de gloabal site van ASUS zorgt er voor dat je de sata kan uitschakelen ,zodat
je windows XP en Windows 2000 kan installeren vanaf CD-ROM naar de HDD. _/-\o_

Dit is waar veel mensen op hebben gewacht. Ook had iemand op dit forum al een hele reeks
drivers gedownload voor XP en hier ergens neergezet als bestand. succes :)

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 25-07-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
Anoniem: 103465 schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 21:14:
Ja dat dacht ik eerst ook maar op de global site van Asus is aan aangegeven door asus zelf bij een gebruiker op het forum dat dit komt door de voltage van het moederbord waardoor de core lager geklokt is, daarnaast haal ik met een 3dmark 06 maar 2412 , dus 15% minder en dat klopt wel ongeveer met de core. zie ook www.asus.com - gloabal com - search F3SV en lees forum aldaar.

F3-SV update via de gloabal site van ASUS zorgt er voor dat je de sata kan uitschakelen ,zodat
je windows XP en Windows 2000 kan installeren vanaf CD-ROM naar de HDD. _/-\o_

Dit is waar veel mensen op hebben gewacht. Ook had iemand op dit forum al een hele reeks
drivers gedownload voor XP en hier ergens neergezet als bestand. succes :)
kan je misschien een link geven naar die update? heb je het zelf al geprobeerd want dit zou echt te mooi voor woorden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bios update F3SV 204 _/-\o_

- Support windows XP by adding an item in setup menu (geweldig) dus gewoon .
sata enabble/disabble naar ide-settings om xp en 2000 te installeren
- Support standard keyboard.
- Fix “System will halt when re-plug power after remove power”.
- ander voordeel betere temperatuur /fan gaat eerder draaien (203)

http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Sv

met Aflash2 onder bios utilities kun je onder vista de bios updaten.
AFLASH2 Utility
AFLASH2 Utility for Vista

Bios eerst op default en
zorg er wel voor dat er stoom op de laptop staat en dat je gewoon wacht tot
alles klaar is, zodra alles klaar is dan zal de laptop uitgeschakeld worden.
wacht even 10 seconden en starten maar weer om je nieuwe bios te
bewonderen :P

Windows XP installeren en de drivers via de link hieronder door Methius 8)

http://www.lumenon.nl/XP%20Drivers.rar
XP Pro (Engels) driver pakket voor de F3SV - ASO18C

Niet toegevoegd:
- TPM
- Webcam
- Fingerprint reader

Instructies:
Installeer drivers in de volgorde die is aangegeven. (uiterst belangrijk voor de audio drivers.)
Voor Nvidia 8600GS Nvidia drivers, kopieer de nv4_disp.inf naar de map waar de setup zich uitpakt.

met dank aan Methius die dit allemaal geregeld heeft en uitgezocht heeft _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 26-07-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
En niet vergeten eerst de bios settings op default te zetten (alhoewel die wrs al op default staan aangezien een laptop bios bijna nooit wordt en kan worden aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
moet ik dan eerst de vorige bios-updates uitvoeren of meteen deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste bios vervangt alle voorgaande bios updates, dus heb je 201 ,204 erover en heb je
202 , hup 204 eroverheen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-06 14:24
Ik zit eraan te denken om een Z53TC bij Dynabite te kopen. Zijn de wifi problemen inmiddels wel opgelost? Ligt dit echt aan de LAN-kaart of aan Vista?

Het gaat trouwens om de Asus Z53TC AP056C voor € 899,-

Heeft iemand nog andere suggesties in de F3 of Z53-serie dan deze? Voor een beetje vergelijkbare prijs en minimaal 2 GB geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
kadoendra schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:30:
Ik zit eraan te denken om een Z53TC bij Dynabite te kopen. Zijn de wifi problemen inmiddels wel opgelost? Ligt dit echt aan de LAN-kaart of aan Vista?

Het gaat trouwens om de Asus Z53TC AP056C voor € 899,-

Heeft iemand nog andere suggesties in de F3 of Z53-serie dan deze? Voor een beetje vergelijkbare prijs en minimaal 2 GB geheugen?
Uhm, welke Wifi problemen? Er zijn geen Wifi problemen bij mij bekend betreffende deze laptop of een andere F3 laptop. Hoe kom je aan die informatie?
Voor 900 euro zijn er trouwens wel wat betere laptops te krijgen.

Oh, en de Asus F3TC kost maar 750 euro: pricewatch: Asus F3TC-AP053C
Koop en stop 1GB PC5300 van Kingston (past gegarandeerd) erbij en je hebt voor 800 euro precies dezelfde laptop.
Als je trouwens bij Dynabyte een laptop wilt kopen vanwege de garantie: de garantie verloopt uitsluitend via Asus (pickup en return). Dus na aankoop van je laptop bij Dynabyte heb je niks meer met hun te maken, oftewel je kan dan net zo goed de laptop bij een internetwinkel voor 100+ euro minder bestellen!

[ Voor 28% gewijzigd door silmaril8 op 29-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
silmaril8 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 16:43:
[...]

Uhm, welke Wifi problemen? Er zijn geen Wifi problemen bij mij bekend betreffende deze laptop of een andere F3 laptop. Hoe kom je aan die informatie?
Voor 900 euro zijn er trouwens wel wat betere laptops te krijgen.

Oh, en de Asus F3TC kost maar 750 euro: pricewatch: Asus F3TC-AP053C
Koop en stop 1GB PC5300 van Kingston (past gegarandeerd) erbij en je hebt voor 800 euro precies dezelfde laptop.
Als je trouwens bij Dynabyte een laptop wilt kopen vanwege de garantie: de garantie verloopt uitsluitend via Asus (pickup en return). Dus na aankoop van je laptop bij Dynabyte heb je niks meer met hun te maken, oftewel je kan dan net zo goed de laptop bij een internetwinkel voor 100+ euro minder bestellen!
Dank voor de tip. Dat scheelt toch weer een beetje.

Die info over wifi problemen heb ik gewoon uit dit topic. Zoek op 3TC en je vind wat posts over problemen met draadloos internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ik zie maar 1-2 posts over wireless. Ik zie veel meer F3TC posts die daar niet over reppen. Aangezien er maar max. 2 posts over (eventuele) wifi problemen zijn, is het een non-issue (en dus geen standaard issue) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
silmaril8 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:14:
Ik zie maar 1-2 posts over wireless. Ik zie veel meer F3TC posts die daar niet over reppen. Aangezien er maar max. 2 posts over (eventuele) wifi problemen zijn, is het een non-issue (en dus geen standaard issue) ;)
Dat hoopte ik dus al, maar als ik een bedrag richting de 800 a 900 ga stukslaan, zie ik graag nog even zo'n bevestiging.

Als ik nog even zo vrij mag zijn. Je zei dat er voor 900 wel betere laptops te koop zijn. Ik ben (mede door dit topic) wel een beetje fan van asus geworden. Welke zou je dan eigenlijk aanraden voor rond de 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je wilt perse een Asus?

Voor plusminus 900 euro:
http://www.pcmegastore.nl..._228&products_id=56845738
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1678
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1701 <-- deze ziet er erg goed uit als je perse een Asus en 2GB wil!
Of anders voor 931 euro:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1815 <-- een T7100 Core 2 Duo + 8600 GT videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 09:36
Ik zit al weken te zoeken naar een nieuwe laptop. Deze lijkt me het best qua design, prijs en specs.

Ik wil de 2 GB-variant en rond de 900-1000 euro, weet iemand waar je die kan kopen?

Liefst 1tje met uitgestelde betaling of in termijnen

[ Voor 5% gewijzigd door HomerJ op 29-07-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Uhm, over welke laptop heb je het nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
silmaril8 schreef op zondag 29 juli 2007 @ 17:43:
Je wilt perse een Asus?

Voor plusminus 900 euro:
http://www.pcmegastore.nl..._228&products_id=56845738
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1678
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1701 <-- deze ziet er erg goed uit als je perse een Asus en 2GB wil!
Of anders voor 931 euro:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1815 <-- een T7100 Core 2 Duo + 8600 GT videokaart
Nou ja, per se een asus. Volgens mij is dat wel een degelijke aankoop. Acer wordt me van alle kanten afgeraden. HP en Toshiba zou ik ook nog wel overwegen.

Bedankt voor de tips in elk geval. Goed om te lezen dat die F3TC in ieder geval al 100 euro goedkoper uitvalt dan ik had gedacht. k ga hem gebruiken voor surfen, mailen, foto's bewerken, usenet, wat brandwerk en af en toe een spelletje en af en toe een DVD'tje. Belangrijk is dat footballmanager soepeltjes draait met veel competities open. Wat betreft gaming: ik vind het belangrijk dat ik redelijk nieuwe spellen kan spelen, maar ik ben niet zo veeleisend dat die op de allerhoogste settings moeten draaien. Ter vergelijking: ik speelde op mijn desktop pc GTA: San Andreas op de low settings (ivm ATI Radeon 9200 SE) en met dat niveau ben ik tevreden. Als het allemaal maar een beetje speelbaar blijft.

Dat zal toch allemaal wel lukken met de F3TC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb een groot probleem vrees ik. Ik ben net terug van vakantie en voor het eerst weer de laptop aan internet. Echter mijn F3Tc zat vast na het updaten van norton. Niks deed het meer, ook niet de harde reset, dus ik heb de accu eruit moeten halen. Nu is het probleem echter dat nu ik de accu er weer in heb, de laptop niet eens meer aan gaat! Niks gebeurt, er gaat zelfs niet eens een lampje branden! Wie weet raad?
Mijn vakantiefoto's staan op de D-schijf, laat daar aub niks mis mee zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dan hang je toch de harde schijf aan je desktop pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb een probleempje met de power4gear settings. Als ik mijn laptop loskoppel van het stroomnet, en ik de setting op "battery saving" zet. Gaat het backlight op 10% zoals ik heb ingestelt.. maar na 30 seconden gaat hij weer terug op volle brightness... Dit is erg vervelend, en een beetje raar omdat overal de instellingen gewoon goed staan. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:20:
Euhm....Hoe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Harde schijf uit de laptop halen, en aangezien het een sata laptop schijf is, kan je gewoon de harde schijf aan een van je sata controllers op je moederbord van je desktop pc hangen. Wel zorgen dat de boot volgorde in de bios goed staat (de desktop harde schijf moet dan natuurlijk voor de laptop schijf staan). En dan kan je gewoon in Windows Verkenner alle foto's van je laptop schijf naar je desktop pc kopieren.

Enne, ik zou gewoon bij een nieuwe Windows installatie Norton eraf laten en een gratis virus scanner nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door silmaril8 op 30-07-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
Ik zal dan ff een extra sata-kabel moeten halen, want die heb ik niet.
Maar goed, dit zal vast wel lukken, maar daarmee doet de laptop het nog steeds niet. Misschien een idee hoe ik dit moet oplossen? Of wordt het de garantie aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93254

silmaril8 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:20:
welke dekseltjes aan de onderzijde van de f3ja moet je dan losmaken om je schijf te verwijderen?
en hoe zit t met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
harryprog schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:18:
Ik zal dan ff een extra sata-kabel moeten halen, want die heb ik niet.
Maar goed, dit zal vast wel lukken, maar daarmee doet de laptop het nog steeds niet. Misschien een idee hoe ik dit moet oplossen? Of wordt het de garantie aanspreken?
Start de laptop wel op tot en met de bios? Of doet ie echt helemaal niks meer? Branden er nog lampjes?
Als er ook geen lampjes branden dan wordt het garantie aanspreken ja. Maar dan moet je dus wel van te voren zorgen dat al je data van je laptop schijf op je desktop pc staat.
En als er geen stickertjes op de schroefjes van die deskeltjes zitten, kan je ze gewoon openschroeven. Volgens mij staat in de manual onder welk klepje de harde schijf zit.
Anoniem: 93254 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:43:
welke dekseltjes aan de onderzijde van de f3ja moet je dan losmaken om je schijf te verwijderen?
en hoe zit t met garantie?
Bij de F3Ja is het het dekseltje linksonder (van bovenaf gezien). Dus zeg maar aan de kant van de DVD brander. Die kan je gewoon openschroeven en je kan gewoon de harde schijf eruit halen zonder dat de garantie gaat verloren (uiteraard niks kapot maken...).

[ Voor 23% gewijzigd door silmaril8 op 31-07-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XP installatie gedaan maar 1 vraagje ????

Ik moest de bios wel aanpassen met SATA compatible om XP te installeren
, maar na installatie wilde ik deze terug zetten, hierdoor kon windows niet booten,
zet ik het weer op compatible geen probleem .

In windows XP staan wel netjes de drivers voor sate geinstaleerd . kost mij dit performance ???

of maakt het gewoon niks uit
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.