[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.456 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De specs die Laptops4U geeft zijn redelijk nauwkeurig, op de productpagina van 4launch staat zover ik heb gezien vooral onzin :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu ook in het bezit van een Asus f4sv 016G. Hierbij kreeg ik vista ultimate 64 bit (niet voorgeinstalleerd!) Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken naar drivers, maar ik kan deze nauwelijks vinden. Iemand suggesties waar ik die het beste vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die antwoord weet op mijn vraag?

Ik heb sinds gister ook een F3 laptop aangeschafd. Werkt over het algemeen prima, maar er is 1 ding wat niet allemaal klopt. Bij het opstarten krijg ik een melding. "Catalist Control Center: Monitoring Program" werkt niet ofzo. Dan geeft ie aan dat gezocht wordt naar een oplossing, maar dat is nog niet gebeurd. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Videokaart updaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 17:39:
Ik ben nu ook in het bezit van een Asus f4sv 016G. Hierbij kreeg ik vista ultimate 64 bit (niet voorgeinstalleerd!) Ik ben nu al een paar dagen aan het zoeken naar drivers, maar ik kan deze nauwelijks vinden. Iemand suggesties waar ik die het beste vandaan kan halen?
Hi,

Ik heb dezelfde laptop (als we tenminste over f3sv spreken) en ik kreeg bij de levering een ASUS cd met drivers. Op deze CD staan meerdere 64-bits drivers die ook keurig geinstalleerd zijn.

Deze laptop werkte perfect tot een paar dagen geleden. Ik heb de ASUS site afgestruind op zoek naar nieuwe drivers en deze inderdaad geinstalleerd. Bij de beoogde installatie van nieuwe drivers voor de webcamera kreeg ik een foutmelding. Sindsdien lijken de camera en de microfoon (of zou dit gedeelte door de nieuwe sound drivers verkeerd zijn gegaaan) niet meer goed te werken. Als ik bijvoorbeeld Lifeframe of VideoView (zit in het driverpakketje van de camera) start, dan hangen deze programmaatjes en ze zijn met geen mogelijkheid via task manager of andere manieren te killen. Het groene lampje van camera brandt dan al lang niet meer (sinds de opstart al niet meer). Als ik via device manager camera uit- en inschakel eindig ik zelfs met een blauw scherm :(

Als ik via de drivercd camera opnieuw laat installeren, dan gaat dat goed. Tijdens de reboot springt keurig groene lampje weer aan, en programma's als lifeframe worden keurig gestart. Alleen bij afsluiten van lifeframe ging het groene lampje uit en kon ik weer van voren af aan beginnen.

Voor de microfoon heb ik nog niks gevonden.

Nu heb ik deze camera zeker niet dagelijks nodig en het groene lampje uit, is ook rustgevend, maar van een niet werkende camera word ik niet rustig.

Graag hoor ik van jullie tips en tricks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat er al mensen zijn die XP op hun F3SV hebben gezet, maar is er ook iemand die mischien
een handleiding kan maken hoe te werk te gaan en via welke links hij/zij de drivers gevonden
heeft van betreffende hardware.

iemand die zich geroepen voelt !
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik krijg de Composite out niet aan de praat op mijn F3Jr (ATi X2300). Er zit een verloopstukje bij S-Video -> Composite, maar de driver herkent niet dat er een TV is aangesloten. Met 'Force TV Out detection' (ATi Tray Tools) lukt 't ook niet. S-Video out werkt wel. Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 11:22:
Ik weet dat er al mensen zijn die XP op hun F3SV hebben gezet, maar is er ook iemand die mischien
een handleiding kan maken hoe te werk te gaan en via welke links hij/zij de drivers gevonden
heeft van betreffende hardware.

iemand die zich geroepen voelt !
_/-\o_
Er zijn hier genoeg mensen die XP erop hebben gezet. Lees het topic even goed door (vooral de latere pagina's) en je hebt een hoop info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:03
Ik heb de F3SV-AS018C besteld, nu nog even wachten totdat ik 'm binnen heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:27

dbzfan

Nee.

Sideshowbobbie schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 16:04:
Ik heb de F3SV-AS018C besteld, nu nog even wachten totdat ik 'm binnen heb
Waar heb je hem besteld? ik heb de 19c vorige week vrijdag besteld bij laptops4u... maar nog niks gehoort. Er staat "bestelling in behandeling" ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Ik heb hem besteld bij PC Megastore, zou er binnen 1-5 werkdagen moeten komen. Heb ook contact met ze opgenomen en het was op voorraad. Geld gelijk overgemaakt (giro>giro) dus het bedrag is direct overgeboekt. Hoop dus dat ie morgen gelijk de deur uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04:45
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:04:
Ik heb de drivers voor XP al gedownload (puik jongens, echtwaar, voor het samenstellen! _/-\o_ ),
Ik zoek me gek in dit topic (en op de rest van het internet trouwens), maar ik kan XP drivers nergens vinden. Waar zijn die te downloaden?

En waarom zijn ze zo moeilijk te vinden? Het is een mooie laptop, maar dit is echt onnodig gezeik. :( Ik wou dat ik vooraf beter had gekeken naar de Windows XP support.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

CanonG1 schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:46:
[...]

Ik zoek me gek in dit topic (en op de rest van het internet trouwens), maar ik kan XP drivers nergens vinden. Waar zijn die te downloaden?

En waarom zijn ze zo moeilijk te vinden? Het is een mooie laptop, maar dit is echt onnodig gezeik. :( Ik wou dat ik vooraf beter had gekeken naar de Windows XP support.
Daar zou ik inderdaad op trainen:
Methius in "[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie noteboo..." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Chips, ik was helemaal teruggegaan t/m pagina 20 (alles gelezen...) en het staat op pagina 19. Nahja, excuus voor de vraag en bedankt voor de hulp. Hopelijk gaat de installatie van XP vanaf nu een stukje meer volgens plan.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wat kan ik precies met het programma, Infineon Security Platform State en als het niet veel toegevoegde waarde bied hoe kan ik het dan verwijderen?

2 Bij het opstarten krijg ik een melding. "Catalist Control Center: Monitoring Program" werkt niet ofzo. Dan geeft ie aan dat gezocht wordt naar een oplossing, maar dat is nog niet gebeurd. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Videokaart updaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ah ik had even gemailt naar laptops4u.. en ik krijg donderdag m'n f3sv :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
De laptops is al enkele dagen binnen, maar het wachten was op de 120-7200. Deze zijn nog steeds zeer moeilijk te krijgen, maar vandaag is er weer een klein aantal binnen gekomen.

Morgen zal je laptop worden geassembleerd en verstuurd, zodat je die donderdag a.s. kunt verwachten. Overigens ontvang je nog een bevestiging zodra je bestelling is verstuurd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35
dbzfan schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:02:
Ah ik had even gemailt naar laptops4u.. en ik krijg donderdag m'n f3sv :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
De laptops is al enkele dagen binnen, maar het wachten was op de 120-7200. Deze zijn nog steeds zeer moeilijk te krijgen, maar vandaag is er weer een klein aantal binnen gekomen.

Morgen zal je laptop worden geassembleerd en verstuurd, zodat je die donderdag a.s. kunt verwachten. Overigens ontvang je nog een bevestiging zodra je bestelling is verstuurd.

Met vriendelijke groet,
Ik had hetzelfde probleem met 160-7200 maar als het goed is komt hij morgen binnen :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb XP draaiend op mijn laptopje! *O* Hij is echt veel sneller dan met Vista en hij gebruikt nog iets minder elektriciteit ook :P.

Eén probleem: er lijkt nog iets mis te zijn met de video-driver. Als ik een 3D-toepassing start, en dat kan een spel zijn (C&C3) of het Nvidia eigenschappen-scherm (die zou een 3D-demo'tje moeten hebben), dan loopt de PC vast. Hij moet dan uitgeschakeld worden met de schakelaar etc. Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Zo ziet mijn apparaatbeheer er uit:

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h259/JeroenH/moz-screenshot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.photobucket.com/albums/h259/JeroenH/moz-screenshot-1.jpg

Ik heb al even zitten zoeken op de website van Nvidia en zo, maar ik kan niet vinden of er voor mijn videokaart een nieuwere versie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem binnen, de F3Sv AS018C.

Vista was wel leuk om te zien, de laptop draait prima, is heel erg stil en wordt haast niet warm (de voeding gloeit inderdaad wel als een kool, maar daar heb ik nog geen verdere problemen mee gehad. Leg hem gewoon niet op een ontvlambare ondergrond :P )

Had alleen wel een probleempje, live messenger werkte niet. Als ik het installeerde en draaide, opende hij gewoon niets en bleef in de achtergrond draaien, en vervolgens wou vista niet meer goed afsluiten. Hetzelfde met het Asus-webcamprogramma. Heb dus nog niet m'n webcam in actie gezien ;( (voor XP heb ik de drivers niet kunnen vinden).

Om je dual-boot met XP op te zetten: Ik kreeg in het begin ook de foutmelding dat XP m'n harde schijf niet herkent. Je moet inderdaad op F6 drukken en dan met een floppy je drivers inladen (ik gebruik zelf een USB-floppydrive). Heb heel wat drivers geprobeerd, werkte allemaal niet. Uiteindelijk gewoon op google gezocht naar de driver die ik al gebruik in vista (logisch...): rechtermuisklik op my computer, manage, device management en dan je harddisk tab uitschuiven (IDE ATA/ATAPI-controllers). Kopieren en plakken in google, en ik kwam op een download site! Deze werkte! (ik zit nu niet op m'n laptop, ik zal dus zo even 'n edit plegen voor het linkje)

Als je geen floppydrive bezit, kan je ook je harddisk-driver in je xp install disk voegen (dit heet slipstreamen): [XP] SATA drivers slipstreamen in unattended XP install

@GanonG1
Methius schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:52:
http://www.lumenon.nl/XP%20Drivers.rar

XP Pro (Engels) driver pakket voor de F3SV - ASO18C

Niet toegevoegd:
- TPM
- Webcam
- Fingerprint reader

Instructies:
Installeer drivers in de volgorde die is aangegeven. (uiterst belangrijk voor de audio drivers.)
Voor Nvidia 8600GS Nvidia drivers, kopieer de nv4_disp.inf naar de map waar de setup zich uitpakt.

Link is overmorgen offline, dus als iemand anders het verder dan kan hosten?
Staat op pagina 19 van dit forum. Even beter zoeken dus ;)

Ik zit nu trouwens eigenlijk altijd in XP. Scheelt veel stroom, games doen het veel beter (je kan hogere graphics instellen dan bij Vista, zonder 'lokaal te laggen'). Bovendien start hij veel sneller op.
Maar ik heb niet alles op max bij CnC3 hoor! AA heb ik uit, en terrain detail etc. op medium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Het Live Messenger probleem had ik ook. Ik heb de laptop geback-upped en nu werkt ie wel weer, maar voor hoe lang? Want de vorige keer deed messenger het de eerste dagen ook gewoon en ineens kwam messenger niet meer naar de voorgrond.

Nu heb ik een schoon systeem, maar vraag me af welk programma van ASUS voor de sneltoetsen op het toetsenbord is. Van de beschrijving op de ASUS site wordt je ook niet veel wijzer. De sneltoetsen werken op dit moment nog allemaal niet. Heb de keyboard filter driver al geinstalleerd, maar dit schijnt em niet te zijn... Iemand een idee?

edit/
Net als je de vraag stelt, loop je het tegen het lijf. Heb het programma/dirver gevonden met de o zo logische naam Hotkey... ;)

Enige probleem wat ik nu nog heb is dat de laptop niet in de eerste keer doorstart. Iedere keer als de laptop uit heeft gestaan en dan opstart doet ie een reboot waarna ik een keuze-menu krijg. Dan doe ik windows normaal starten en dan start ie gewoon op :?

Is er iemand die dit ook mee heeft gemaakt met zijn F3Sv (18c?)

[ Voor 28% gewijzigd door m4yall op 27-06-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers

Goed, ik heb bijna alles onder controle van mijn nieuwe notebook, maar kan ik nou met die koperen coax ingang doen, ja ja zegt Asus Nederland, nou ja dat is een tv ingang. JA dat staat erop he, en je kunt er dan een verloopje voor halen. Ja maar wat kan ik er nu mee doen, NIETS? of toch?

Groetjes

Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 16:53:
Beste lezers

Goed, ik heb bijna alles onder controle van mijn nieuwe notebook, maar kan ik nou met die koperen coax ingang doen, ja ja zegt Asus Nederland, nou ja dat is een tv ingang. JA dat staat erop he, en je kunt er dan een verloopje voor halen. Ja maar wat kan ik er nu mee doen, NIETS? of toch?

Groetjes

Romano
Lees het topic even door :/
Die aansluiting zit er standaard op, maar je hebt er alleen iets aan als er ook een TV kaart in je laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:20:

Had alleen wel een probleempje, live messenger werkte niet. Als ik het installeerde en draaide, opende hij gewoon niets en bleef in de achtergrond draaien, en vervolgens wou vista niet meer goed afsluiten. Hetzelfde met het Asus-webcamprogramma. Heb dus nog niet m'n webcam in actie gezien ;( (voor XP heb ik de drivers niet kunnen vinden).
m4yall schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 11:29:
Het Live Messenger probleem had ik ook. Ik heb de laptop geback-upped en nu werkt ie wel weer, maar voor hoe lang? Want de vorige keer deed messenger het de eerste dagen ook gewoon en ineens kwam messenger niet meer naar de voorgrond.
Het lijkt erop dat jullie dezelfde problemen ondervinden met de webcam als ik!

Als groene lampje van webcam niet brandt, dan lopen alle programma's vast die gebruik maken van deze webcam. Killen via task manager, kruisjes rechtsboven of via taskkill.exe in cmd werken allemaal niet. Afsluiten Vista gaat nog wel.

Ik heb nog geen truc gevonden om de webcam permanent aan te houden....

Daarnaast werkt de microfoon naast webcam ook niet meer.

Als ik de driver van asus driver cd installeer dan werkt de webcam na de installatie en noodzakelijke reboot wel. Ik ga nog wat proberen met deinstallatie van drivers.

Zoals eerder gezegd heb ik al blauwe schermen voorbij zien komen en steevast hadden deze te maken met de webcam en het bestand StkCMini.sys (onderdeel van driver van d-max)

Daarnaast maak ik gebruik van de SSO optie en fingerprint login van het programma ASUS Security Protect Manager. Het valt me op dat een proces van dit programmaatje (asghost.exe) op onverwachte momenten ettelijke tellen CPU-resources claimt. Is iemand anders dat al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 15:52
fsfikke schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 17:05:
[...]

Lees het topic even door :/
Die aansluiting zit er standaard op, maar je hebt er alleen iets aan als er ook een TV kaart in je laptop zit.
Is het eigenlijk mogelijk om na aanschaf er nog zelf een tv kaart in te bouwen, zonder al teveel moeite dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mauritzzz schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 21:10:
[...]

Is het eigenlijk mogelijk om na aanschaf er nog zelf een tv kaart in te bouwen, zonder al teveel moeite dan?
Ja, je kan die TV kaart er achteraf in zetten, maar het probleem is eerder om die kaart achteraf te pakken te krijgen. Laptops4U biedt deze kaarten wel aan, misschien kunnen zij ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb vorige week ook een F3 besteld. Na veel dubben en info van hier (met name dit topic) gekozen voor de F3TC-AP017C. Dinsdag besteld, donderdag al bericht dattie opgestuurd zou worden. Helaas was er vrijdag niemand thuis, maar ook geen briefje in de bus dat de post was geweest. Zaterdag de hele ochtend en \de halve middag zitten wachten, maar geen post. Halverwege de middag moesten we weg, maar ik had de hoop al opgegeven dat de post nog zou komen. Shit, zondag dus niet klooien met me nieuwe laptop. Komen we zaterdagavond thuis, blijkt de post te zijn geweest...grrrrrrr... Maandag dus maar opgehaald op het postkantoor.

Mooi dingetje, werkt goed, en de hele maandagavond bezig geweest programma's te installeren en vista te leren kennen. Werkt toch net even iets anders als XP.
Maar ja, niet ieder programma werkt onder vista, daar ben ik achter gekomen. Ik wilde dus alcohol 120% eropzetten, maar dat vindt vista niet leuk. En ik ook niet, ik kreeg een blauw scherm en zelfs in de veilige modus was er niks aan te doen. Nadat ik gegoogled had op vista+alcohol kwam ik erachter dat ik niet de enige was....Dus dinsdag de recoverydisk gebruikt en vista werd er weer opnieuw opgezet. Dus alle programma's BEHALVE alcohol er weer opgezet en nu doettie het uitstekend.

Maar goed, ik heb nog wel een vraagje. Ik heb het al eens ergens gelezen, maar ik kan het niet weer vinden. Zelfs met de zoekfunctie kan ik niet meer vinden wat ik gelezen had (frustrerend trouwens).
Het gaat om Asus Live Update. Als ik rechtsklik op het icoontje in de systray is het menu leeg. Ik heb dus geen idee wat er allemaal staat (en überhaupt niet waarvoor het dient, maar daar kom ik hopenlijk nog wel achter). Kan iemand mij vertellen wat hieraan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn probleem met de webcamera lijkt opgelost.

Het lampje van de webcamera hoort helemaal niet aan te springen tijdens het booten. Pas als het gebruikt, dient te worden springt

Het blijkt dat de ASUS-site je op het verkeerde spoor zet. Er staan namelijk 2 driverdownload: 1 met versie V6.21.70.002 en 1 met versie V6.10.70.007. Aangezien mijn f3sv een d-max webcamera is, heb ik gekeken op de drivercd in mapje camera\d-max en de naamgeving van de bestanden in me opgenomen (op de cd staan bij trouwens versie V6.10.70.005 drivers).
De bestanden in de zip van V6.21.70.002 lijken in de verte niet op de bestanden van de CD en de andere ZIP.

Het enige probleem was nog de installatie van de drivers. DIt is me gelukt door de volgende truc toe te passen:
- kopieer de bestanden setup.exe, filelist.txt en directories camera en lib van de drivercd naar lokale schijf.
- overschrijf de bestanden in map camera\d-max met de bestanden van versie V6.10.70.007
- wijzig eventueel versienummer in de bestanden filelist.txt en lib\INSTALLALL.ini (deze laatste is volgens mij belangrijker)
- run setup.exe en selecteer enkel installatie van camera.

Nu moet ik alleen nog de microphone aan de praat krijgen. Zou iemand met werkende microfoon mij kunnen vertellen wat er staat op het volgende scherm --> Configuratiescherm --> Geluid --> tab opnemen (ik heb Nederlandse Ultimate...). Ik heb daar 2 items staan:
- Microfoon - high definition apparaat - ingeschakeld (en als ik op eigenschappen klik) - Achterpaneel 3.5mm-plug
- Microfoon - high definition apparaat - ingeschakeld (en als ik op eigenschappen klik) - ATAPI Interne ATAPI-stekker

De laatste staat als standaard ingesteld en dat lijkt me correct.

Wat zie ik over het hoofd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:45:
Mijn probleem met de webcamera lijkt opgelost.

Het lampje van de webcamera hoort helemaal niet aan te springen tijdens het booten. Pas als het gebruikt, dient te worden springt

Het blijkt dat de ASUS-site je op het verkeerde spoor zet. Er staan namelijk 2 driverdownload: 1 met versie V6.21.70.002 en 1 met versie V6.10.70.007. Aangezien mijn f3sv een d-max webcamera is, heb ik gekeken op de drivercd in mapje camera\d-max en de naamgeving van de bestanden in me opgenomen (op de cd staan bij trouwens versie V6.10.70.005 drivers).
De bestanden in de zip van V6.21.70.002 lijken in de verte niet op de bestanden van de CD en de andere ZIP.

Het enige probleem was nog de installatie van de drivers. DIt is me gelukt door de volgende truc toe te passen:
- kopieer de bestanden setup.exe, filelist.txt en directories camera en lib van de drivercd naar lokale schijf.
- overschrijf de bestanden in map camera\d-max met de bestanden van versie V6.10.70.007
- wijzig eventueel versienummer in de bestanden filelist.txt en lib\INSTALLALL.ini (deze laatste is volgens mij belangrijker)
- run setup.exe en selecteer enkel installatie van camera.

Nu moet ik alleen nog de microphone aan de praat krijgen. Zou iemand met werkende microfoon mij kunnen vertellen wat er staat op het volgende scherm --> Configuratiescherm --> Geluid --> tab opnemen (ik heb Nederlandse Ultimate...). Ik heb daar 2 items staan:
- Microfoon - high definition apparaat - ingeschakeld (en als ik op eigenschappen klik) - Achterpaneel 3.5mm-plug
- Microfoon - high definition apparaat - ingeschakeld (en als ik op eigenschappen klik) - ATAPI Interne ATAPI-stekker

Tijdens het booten moet het lampje van de webcam wel degelijk ff aangaan hoor. Hij moet nl. geinitialiseerd worden. Daarna moet het lampje weer uitgaan, en zodra je de cam dan gebruikt moet het lampje pas weer aangaan.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hai,

Kan iemand mij vertellen wat voor WiFi kaartje er in de F3SV '018' zit, de diverse leveranciers maken er een potje van, volgens velen is het een B/G kaartje terwijl volgens anderen er een A/B/G/N kaartje in zit.

Bedankt,

Ronald.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 18:04:
Niemand die antwoord weet op mijn vraag?

Ik heb sinds gister ook een F3 laptop aangeschafd. Werkt over het algemeen prima, maar er is 1 ding wat niet allemaal klopt. Bij het opstarten krijg ik een melding. "Catalist Control Center: Monitoring Program" werkt niet ofzo. Dan geeft ie aan dat gezocht wordt naar een oplossing, maar dat is nog niet gebeurd. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Videokaart updaten ofzo?
Ik neem aan dat je Vista gebruikt... daar had ik hetzelde probleem met ATI Catalist Control Center.
ATI geeft zelf nog geen ondersteuning voor Mobilitydrivers voor Vista!!! |:(
De beste drivers haal je van asustreiber.de.. dus...:
Vista drivers http://www.asustreiber.de/download.php?view.556
of toch maar XP? http://www.asustreiber.de/download.php?view.557

Succes! d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2007 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
kor952 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 00:12:
Hai,

Kan iemand mij vertellen wat voor WiFi kaartje er in de F3SV '018' zit, de diverse leveranciers maken er een potje van, volgens velen is het een B/G kaartje terwijl volgens anderen er een A/B/G/N kaartje in zit.

Bedankt,

Ronald.
DE F3SV 18C heeft volgens mij altijd alles erop en eraan oftelwel. ABGN WiFi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Ik heb een week geleden Asus f3tc aangeschaft en het valt me op dat de harde schijf na een reboot wel eens blijft hangen tijdens het opstarten: de harde schijf stopt dan en het beelscherm blijft grijs. Iemand een idee of herkent hij dit probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door middelburg op 28-06-2007 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F-Tim schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:04:
[...]

Tijdens het booten moet het lampje van de webcam wel degelijk ff aangaan hoor. Hij moet nl. geinitialiseerd worden. Daarna moet het lampje weer uitgaan, en zodra je de cam dan gebruikt moet het lampje pas weer aangaan.
Je kan wel eens gelijk hebben...ik zal eens goed opletten tijdens booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

middelburg schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:18:
Ik heb een week geleden Asus f3tc aangeschaft en het valt me op dat de harde schijf na een reboot wel eens blijft hangen tijdens het opstarten: de harde schijf stopt dan en het beelscherm blijft grijs. Iemand een idee of herkent hij dit probleem?
Heb wel iets vergelijkbaar gemerkt een tijdje terug, maar de laatste tijd niet echt meer. Heb je dit bij het via de normale wegen herstarten of iets anders? Dan ga ik dezelfde stappen nemen als jij en kijken wat er dan bij mij gebeurt. Heb overigens een F3TC-AP053C voorzien van het nieuwste bios (zover ik weet :P )

[ Voor 6% gewijzigd door 2Dutch op 28-06-2007 15:49 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Misschien dat het flashen van een nieuw BIOS helpt het euvel op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
Meestal gebeurt het bij een herstart. Ik heb onlangs easybcd (http://neosmart.net/dl.php?id=1) erop gezet, een programma waarmee je de vista bootloader kunt aanpassen, omdat ik ook Simplymepis (linuxdistro) gebruik. Daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen lijkt mij. En het rare is het gebeurt lang niet altijd en het gebeurt zowel wel eens bij de boot van Vista, als de boot van Simplymepis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

middelburg schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 16:43:
Meestal gebeurt het bij een herstart. Ik heb onlangs easybcd (http://neosmart.net/dl.php?id=1) erop gezet, een programma waarmee je de vista bootloader kunt aanpassen, omdat ik ook Simplymepis (linuxdistro) gebruik. Daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen lijkt mij. En het rare is het gebeurt lang niet altijd en het gebeurt zowel wel eens bij de boot van Vista, als de boot van Simplymepis.
Heb een aantal keren herstart maar nog niet idem probleem kunnen reproduceren. Draai overigens Windows XP en geen aparte bootloader. Zal het iig in de gaten houden en dan proberen te beschrijven wat ik precies heb gedaan en wat er gebeurt. Maar laten we voor ons beiden hopen dat het geen bug is. Heb je toevallig je HD al eens gescand met de tool van de fabrikant (via een bootcd ofzo) voor de zekerheid? Misschien heb je een brak exemplaar te pakken.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
2Dutch schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 18:08:
[...]

Heb een aantal keren herstart maar nog niet idem probleem kunnen reproduceren. Draai overigens Windows XP en geen aparte bootloader. Zal het iig in de gaten houden en dan proberen te beschrijven wat ik precies heb gedaan en wat er gebeurt. Maar laten we voor ons beiden hopen dat het geen bug is. Heb je toevallig je HD al eens gescand met de tool van de fabrikant (via een bootcd ofzo) voor de zekerheid? Misschien heb je een brak exemplaar te pakken.
Goeie tip: doe ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb net mijn f3sv binnen..dat ding aan de gang krijgen was een bitch... recovery dvd enzo bleef vaak hangen. Nu even alles ontdekken :P

[ Voor 57% gewijzigd door dbzfan op 29-06-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor de geïnteresseerden een review van de F3Sv: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3794 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
middelburg schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 09:18:
Hmmz, dan kan het wel eens het mobo zijn. Ik heb zelf de Asus A6T welke nagenoeg hetzelfde moederbord zal gebruiken en ik ken het probleem. Echter laad bij mij de HDD wel gewoon maar mijn beeld blijft gewoon uit.

Beide nForce 410, GeForce graka (7600/7300) en AMD Turion 64 X2 op Socket S1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Prestatieindex van mijn f3sv:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/stijn.teh.man/prestatie.jpg

Ik heb soms alleen problemen met connectie naar draadloos internet.... Weet iemand waar ik dat tooltje van intel kan downloaden.. waar je ook mee naar draadloze netwerken kan verbinden?

En werkt daemon tools in vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Heeft iemand vista ultimate geinstalleerd gekregen? Bij mij blijft ie hangen op "completing installation...".

Verder vraag ik me af waar ik drivers kan downloaden voor windows xp probeer dual boot te installeren op mn laptop.

Ik heb de 18c, alvast bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hoe kan ik mijn schijf indelen in 2 partities zonder data te verliezen? Ik heb maar 1 grote partitie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Zo, vanmiddag de F3SV-AS018C binnengekregen. Ga zo even snel de notebook verkennen, en morgen eens verdiepen in het maken van een dualboot XP/Vista. Hoop dat het niet al te veel ellende met zich meebrengt.

Eerste indruk is iig al goed. Mooi uiterlijk en groot pluspunt vind ik de tas en muis die erbij is geleverd. Super _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:35
Ik heb sinds vandaag ook mijn F3SV-AS018G binnen gehad. Eerste indruk is goed, accuduur valt wel tegen. 4 GB geheugen werkt tot nu toe heerlijk, net
ls de 7200 rpm schijf.

Ik heb alleen nog problemen met mijn bluetooth driver, die kan hij maar niet vinden.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Webcam valt me erg mee... fingerprint werkt wel beetje buggy :P
Accuduur valt me ook tegen.... kwaliteit van het scherm weer een erg pluspunt..

Al met al ben ik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Hoeveel halen jullie op de accu? en is dit in Windows Vista of in XP.
Ik twijfel namelijk of ik wel of niet Vista zal gaan instaleren, heb verhalen gelezen op internet waarop stond dat Vista niet goed met de accutijdsduur omgaat.

[ Voor 0% gewijzigd door PCMedic op 30-06-2007 01:04 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Als ik de Vista prestatieindex cijfers van dbzfan en die van notebookreview naast elkaar leg dan begrijp ik niet dat een T7100 5.1 scoort en een T7300 4.9. Het verschil bij memory laat zich snel verklaren vanwege het verschil tussen 4 en 1 GB. Zo ook de cijfers voor de HD, nl 7200 rpm vs 5600 rpm. Bij de grafische resultaten is er .1 punt in het voordeel van de notebookreview T7300.
Kan iemand mij mn. de verschillen bij de processor cijfers uitleggen? :?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ach 't is meer patsen! Ik heb ook superspecs in m'n laptop (zie m'n sig) en soms zie ik ook mindere laptops qua hardware die 'n paar tienden hoger scoren, tsjaa waarom? Werkelijk geen idee, mja pech!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

kor952 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 01:59:
Als ik de Vista prestatieindex cijfers van dbzfan en die van notebookreview naast elkaar leg dan begrijp ik niet dat een T7100 5.1 scoort en een T7300 4.9. Het verschil bij memory laat zich snel verklaren vanwege het verschil tussen 4 en 1 GB. Zo ook de cijfers voor de HD, nl 7200 rpm vs 5600 rpm. Bij de grafische resultaten is er .1 punt in het voordeel van de notebookreview T7300.
Kan iemand mij mn. de verschillen bij de processor cijfers uitleggen? :?
Ik heb een T7500 ;)

Kzal specs ff in m'n sig zetten.

Enige onverklaarbare verschil is dus de 4.6 en 4.7 met zelfde grafische kaart.. maar dat kan aan drivers liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door dbzfan op 30-06-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@dbzfan:

Ik zag idd net onder je antwoord je nieuwe Sig met T7500. Waar heb jij je F3SV gekocht?
Het verschil tusen een T7100 en T7300 vind ik te klein voor de extra kosten maar wellicht wil ik hem ook wel met een T7500 en een 120GB 7200rpm. Ik heb een configuratie gemaakt met de nieuwe Dell 1520 met een T7300 en een 160GB 7200rpm, maar daar vind ik het prijs verschil te groot tov een T7100 en een 160GB 5400 rpm, nl 196,35 Euro. Heb jij in de '019' een .11g of een .11n wifi kaart?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij Dell kan je wel een laptop kopen, maar upgrades moet je niet gaan bestellen daar.
Ze vragen makkelijk €150 voor een extra reepje geheugen, terwijl je zoiets op het net voor €50 ook kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

kor952 schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 18:58:
@dbzfan:

Ik zag idd net onder je antwoord je nieuwe Sig met T7500. Waar heb jij je F3SV gekocht?
Het verschil tusen een T7100 en T7300 vind ik te klein voor de extra kosten maar wellicht wil ik hem ook wel met een T7500 en een 120GB 7200rpm. Ik heb een configuratie gemaakt met de nieuwe Dell 1520 met een T7300 en een 160GB 7200rpm, maar daar vind ik het prijs verschil te groot tov een T7100 en een 160GB 5400 rpm, nl 196,35 Euro. Heb jij in de '019' een .11g of een .11n wifi kaart?
Ik heb hem bestelt bij laptops4u.nl.... en ik heb gewoon de standaard wifi kaart erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

dbzfan schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:22:
[...]

Ik heb hem bestelt bij laptops4u.nl.... en ik heb gewoon de standaard wifi kaart erin zitten.
Maar wat is dan de standaard wifi kaart in een FS3V-A019C, een .11g of een .11n, ik heb begrepen dat er in de A018C een .11n kaart zit.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar er is nog geen antwoord gekomen en sinds mijn f3sv18c steeds vaker begint te loopen nogmaals de vraag:

ALs ik mijn laptop opstart dan krijg ik de eerste keer (nadat het laadbalkje van windows in beeld is geweest) allemaal strepen door mijn beeld waarna hij opnieuw opstart. Dan doe ik windows normaal starten en dan zie je het laadschermpje weer en dan gaat die weg en dan krijg ik zwart beeld en start ie wéér opnieuw op. Pas bij de derde keer start ie gewoon door naar windows.

De melding die ik krijg is een recente verandering in de hardware of software heeft er voor gezorgd dat windows niet gestart kan worden. Dit terwijl ik alles al een tijd heb geinstalleerd en verder ook geen nieuwe software erop heb gezet.

Mijn Bios is versie 203 en van Nividia heb ik de nieuwste drivers van de ASUS site.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kan iemand mij een 802.11n Wireless Router adviseren voor een F3SV-AS018C. Het liefste zou ik een D-Link DIR-635 of een DIR-655 bestellen maar ik wil wel vooraf weten of deze router goed overweg kan met de WiFi kaart van de F3SV-AS018C in de N-draft mode.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand drivers voor de grafische kaart? Betere dan de standaard? Kan nergens drivers vinden die werken! Zijn altijd ongeschikt, zelfs laptopvideo2go heeft geen drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik heb 1 klein probleempje met m'n laptop... het draadloos internet heeft goed bereik en altijd meer dan 3 streepjes..maar toch download ik maar met 100kbs.... Terwijl een xp pc gewoon volle snelheid download. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
dbzfan schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:59:
Ik heb 1 klein probleempje met m'n laptop... het draadloos internet heeft goed bereik en altijd meer dan 3 streepjes..maar toch download ik maar met 100kbs.... Terwijl een xp pc gewoon volle snelheid download. Iemand een oplossing?
Heeft jouw XP pc ook een wifi kaart of is die bedraad?

Zo niet, dan kan het aan de router liggen. Misschien even de router ergens anders plaatsen ofzo. Kortom, gewoon even één en ander proberen.

Dan zal ik ook maar even een vraag posten :+

Wat zijn de SATA drivers voor de notebook die ik heb (AS018C)? Het zal misschien aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden op de Asus site.

Laat maar, stond in dit topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Sideshowbobbie schreef op zondag 01 juli 2007 @ 21:27:
[...]

Heeft jouw XP pc ook een wifi kaart of is die bedraad?

Zo niet, dan kan het aan de router liggen. Misschien even de router ergens anders plaatsen ofzo. Kortom, gewoon even één en ander proberen.

Dan zal ik ook maar even een vraag posten :+

Wat zijn de SATA drivers voor de notebook die ik heb (AS018C)? Het zal misschien aan mij liggen, maar ik kan ze niet vinden op de Asus site.

Laat maar, stond in dit topic 8)7
Ook wifi kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een F3-laptop en ik ben er zeker tevreden over. Een review vind je hier.

Nu heb ik bijna alles al zo als ik het wil hebben, maar: hoe verander je de hotkeys? (Vooral de mediatoets, die moet niet Windows Media Center opstarten, maar Winamp, als dat kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand goede drivers voor de 8600gm die van asus zijn niet de nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibasa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 19:08
Ik ben de trotse eigenaar van de F3F-AP067C.

Na een hoop problemen met het vistagebeuren heb ik er m'n oude vertrouwde xp pro opgezet. Dit ging niet zonder slag of stoot a.g.v. de bekende snelheidsproblemen bij asus support. Overigens vind ik het maar belabberd dat die xp drivers niet gewoon meegeleverd worden.

Nu heb ik nog 2 problemen:
1. In apparaatbeheer staat een vraagteken bij de SM-buscontroller, ik zou niet weten welke driver daarvoor geinstalleerd moet worden, ik heb al van alles geprobeerd.

2. Wlan werkt niet, hij vindt geen draadloos netwerk, terwijl ik zeker weet dat het er wel is. Op de router heb ik het zelfs volledig onbeveiligd opengezet maar helaas.

Wat is hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
frankieknip schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:45:
Ik ben de trotse eigenaar van de F3F-AP067C.

Na een hoop problemen met het vistagebeuren heb ik er m'n oude vertrouwde xp pro opgezet. Dit ging niet zonder slag of stoot a.g.v. de bekende snelheidsproblemen bij asus support. Overigens vind ik het maar belabberd dat die xp drivers niet gewoon meegeleverd worden.

Nu heb ik nog 2 problemen:
1. In apparaatbeheer staat een vraagteken bij de SM-buscontroller, ik zou niet weten welke driver daarvoor geinstalleerd moet worden, ik heb al van alles geprobeerd.

2. Wlan werkt niet, hij vindt geen draadloos netwerk, terwijl ik zeker weet dat het er wel is. Op de router heb ik het zelfs volledig onbeveiligd opengezet maar helaas.

Wat is hier mis?
Voor je 1e probleem zou je denk ik een hotfix moeten installeren:

- Install “Microsoft HOT Fixes”

-Microsoft Hotfix for WinXP Service Pack 2

-BATTERY

-Microsoft Hotfix KB918005 for WinXP Service Pack2 (KB918005)

-CPU

-Microsoft Hotfix KB896256/KB923232 for WinXP Service Pack2 (KB896256/KB923232)

-HIBUTTON

-Microsoft Hotfix KB893056 for WinXP Service Pack2 (KB893056)

-SIMBOOT

-Microsoft Hotfix KB892627 for WinXP Service Pack2 (KB892627)

-USB

-Microsoft Hotfix KB921411 for WinXP Service Pack2 (KB921411)

Bron: http://vip.asus.com/forum...Sv&page=1&SLanguage=en-us

En voor je 2e probleem, heb je de wireless knopje wel op ON staan?

Die vind je aan de voorzijde van je laptop naast de push knop van je beeldscherm om die open te klappen.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Zo, na een hoop gedoe is het eindelijk gelukt om Vista en XP naast elkaar te zetten.

Op het moment ben ik bezig om alle drivers te installeren in XP, alleen stuit ik op één probleempje, de drivers voor de videokaart. Ik heb verschillende drivers geprobeerd van laptopvideo2go.com en de driver die in een XP driver pakket zat die eerder in dit topic is geplaatst. Welke driver is dus geschikt voor de 8600 GS onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Sideshowbobbie schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 15:38:
Zo, na een hoop gedoe is het eindelijk gelukt om Vista en XP naast elkaar te zetten.

Op het moment ben ik bezig om alle drivers te installeren in XP, alleen stuit ik op één probleempje, de drivers voor de videokaart. Ik heb verschillende drivers geprobeerd van laptopvideo2go.com en de driver die in een XP driver pakket zat die eerder in dit topic is geplaatst. Welke driver is dus geschikt voor de 8600 GS onder XP?
Welke vista heb je geinstalleerd gekregen ???????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
Home Premium en daarnaast XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Ow oke, ik krijg ultimate niet geinstalleerd. Heb xp er al op staan.

Ik heb nog 4 "devices" die hij niet herkent in device manager. Heb jij daar ook een paar staan die niet herkent worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ben nog steeds niet blij met mijn accuduur :( 34minuten!

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Laatst online: 03-02 14:57
Tranzy schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:00:
Ik ben nog steeds niet blij met mijn accuduur :( 34minuten!
Dit kan echt niet, ook al is je CPU usage rond de 0%, en gebruik je de laptop alleen voor internet/officewerk? Als je intensief aan het gamen bent kan ik het nog wel voorstellen, maar zelfs bij games haal ik nog 1.5 / 2 uur :)

@Yustme: Heb zelf Vista Business prima geïnstalleerd gekregen met oa. AsusTreiber.de, zie startpost. Het maakt echt geen drol uit welke versie je installeert, Ultimate moet dus ook werken :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Nu het toch over accuduur gaat: Ik wil zelf (voor het eerst) een laptop gaan kopen en kom min of meer uit bij de asus f3sv AS018C. Dit vanwege de goede videokaart, heel aardige cpu, grote hdd maar vooral het feit dat deze laptop een dvi aansluiting heeft vind ik zeer positief daar ik dan tenminste mijn tft scherm aan kan sluiten (kan ook wel via vga natuurlijk maar heb liever dvi). Nu las ik in een review echter dat deze laptop (een iets andere versie welliswaar maar wel een f3sv) maar zo'n 55 minuten accuduur had bij het spelen van dvd's. In een andere review las ik weer dat dit 1.40uur was... Zijn er hier mensen met de laptop die ik noem? En zo ja: wat zijn jullie ervaringen met accuduur?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
DarthPlastic schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:51:
[...]

@Yustme: Heb zelf Vista Business prima geïnstalleerd gekregen met oa. AsusTreiber.de, zie startpost. Het maakt echt geen drol uit welke versie je installeert, Ultimate moet dus ook werken :)
Heb net de startpost gelezen. Weet eigenlijk niet wat ik daar zou moeten vinden, iig geen instructies om vista geinstalleerd te krijgen.

Ben op de asustreiber site geweest waar complete cd's met drivers(?!) te downloaden zijn. Alleen stond de f3sv er helaas niet tussen.

Als je nog een hint hebt voor me hoor ik dat graag van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 18:01
m4yall schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:07:
Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar er is nog geen antwoord gekomen en sinds mijn f3sv18c steeds vaker begint te loopen nogmaals de vraag:

ALs ik mijn laptop opstart dan krijg ik de eerste keer (nadat het laadbalkje van windows in beeld is geweest) allemaal strepen door mijn beeld waarna hij opnieuw opstart. Dan doe ik windows normaal starten en dan zie je het laadschermpje weer en dan gaat die weg en dan krijg ik zwart beeld en start ie wéér opnieuw op. Pas bij de derde keer start ie gewoon door naar windows.

De melding die ik krijg is een recente verandering in de hardware of software heeft er voor gezorgd dat windows niet gestart kan worden. Dit terwijl ik alles al een tijd heb geinstalleerd en verder ook geen nieuwe software erop heb gezet.

Mijn Bios is versie 203 en van Nividia heb ik de nieuwste drivers van de ASUS site.

Iemand een oplossing?
Ik had precies het zelfde probleem. Bleek een temperatuur gevoelig hardware probleem te zijn. Mijn laptop is DOA retour gegaan en zit inmiddels achter een werkend exemplaar :)

Houd maar eens de koeling dicht als je hem voor de eerste keer laat opstarten of laat hem eventjes "warm" draaien in het BIOS, grote kans dat hij gewoon werkt. Bij mij was dit thans het geval. Dit probleem treedt op rond kamer temperatuur. Als je in een extreem koude of warme omgeving werkt is alles in orde.

Heb ook alles geprobeert met drivers en bios upgrades etc, totdat ik dit constateerde en in overleg met Asus contact op had genomen met mijn leverancier.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion666 op 05-07-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
  • Laatst online: 11-09-2024
ik zie op verschillende sites staan dat de F3SV een fingerprint reader heeft maar ik zie die nergens op de foto's staan?

kan iemand mij zeggen waar die zich dan bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

De fingerprint reader zit tussen de twee 'muisttoetsen' onder het touchpad. Is dus inderdaad lastig te zien als je niet weet dat ie daar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
perfect!
bij alle andere laptops zit dit meestal rechts en aangezien ik deze feature toch wel handig vind (vandaag getest bij aanmelding onder Vista) had ik dat toch graag gehad!

dan zal ik de F3SV - AS018C bestellen 1 van deze weken! ik lees dat het OS nog niet geïnstalleerd is? (mss dat ze dit bij mijn winkel wel doen)
kan iemand eens samenvatten waar ik qua drivers op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Orion666 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 13:19:
[...]

Ik had precies het zelfde probleem. Bleek een temperatuur gevoelig hardware probleem te zijn. Mijn laptop is DOA retour gegaan en zit inmiddels achter een werkend exemplaar :)

Houd maar eens de koeling dicht als je hem voor de eerste keer laat opstarten of laat hem eventjes "warm" draaien in het BIOS, grote kans dat hij gewoon werkt. Bij mij was dit thans het geval. Dit probleem treedt op rond kamer temperatuur. Als je in een extreem koude of warme omgeving werkt is alles in orde.

Heb ook alles geprobeert met drivers en bios upgrades etc, totdat ik dit constateerde en in overleg met Asus contact op had genomen met mijn leverancier.
Just my luck again.....:( Het lijkt ook 'erger' te worden. Eerst was het doorstarten na een keer, nu is het soms al pas na 3 keer. Ik zal contact zoeken met Asus en vervolgens met 4launch. Bedankt voor je reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
chosen1 schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 19:39:
perfect!
bij alle andere laptops zit dit meestal rechts en aangezien ik deze feature toch wel handig vind (vandaag getest bij aanmelding onder Vista) had ik dat toch graag gehad!

dan zal ik de F3SV - AS018C bestellen 1 van deze weken! ik lees dat het OS nog niet geïnstalleerd is? (mss dat ze dit bij mijn winkel wel doen)
kan iemand eens samenvatten waar ik qua drivers op moet letten?
Vista was bij mij al geïnstalleerd. Alle drivers e.d. zijn al geïnstalleerd bij Vista, dus je hoeft niks op te zoeken, tenzij je XP ernaast wil zetten natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
m4yall schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:07:
ALs ik mijn laptop opstart dan krijg ik de eerste keer (nadat het laadbalkje van windows in beeld is geweest) allemaal strepen door mijn beeld waarna hij opnieuw opstart.
Ik heb dit soms... ongeveer eens in de 10-20x opstarten of zo. Ik heb zojuist Asus gebeld, maar de beste man die ik aan de lijn had wist nergens van. Het maakt dus blijkbaar uit wie je aan de lijn hebt. Ik kijk het nog wel even aan, maar echt blij wordt ik er niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:45:

Kan iemand met een F3SV en een werkende microfoon bovenstaande controleren, ajb?

Hij doet het namelijk nog steeds niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:08:
[...]

Kan iemand met een F3SV en een werkende microfoon bovenstaande controleren, ajb?

Hij doet het namelijk nog steeds niet bij mij.
Ik draai Vista Home Premium op m`n 019.
Bij 'Geluid' staat onder het tabje 'Opnemen' één item:

Microfoon
Realtek High Definition Audio
Ingeschakeld

Aansluiting: ATAPI Interne ATAPI-stekker
Driver versie: Realtek High Definition Audio, 6.0.1.5374.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Sideshowbobbie schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:36:
[...]

Vista was bij mij al geïnstalleerd. Alle drivers e.d. zijn al geïnstalleerd bij Vista, dus je hoeft niks op te zoeken, tenzij je XP ernaast wil zetten natuurlijk :+
Ik neem aan dat jij dus een S3SV bezit? Wat vindt jij van het batterijgebruik? Er staan in dit topic 1 of twee mensen die er wat over zeggen maar wordt er geen wijs uit, ook niet n.a.v. reviews... Hoe lang werkt ie nou echt op een lading prik in de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@prtl: bedankt, ik ga kijken of herinstallatie van de juiste realtek drivers gaat helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de F3SV - AS018C gekocht en wil proberen om Windows XP erop te zetten ipv Windows Vista.
Nu ben ik ook het bekende probleem tegengekomen dat hij de harde schijf niet kan vinden, ik heb al gelezen hoe dat op te lossen is, en daar word alleen maar gesproken over een diskette.
Nu zit er geen diskettedrive in de laptop dus hoe moet je dat dan doen? bestaat er zoiets als een diskettedrive met USB aansluiting?
Ik heb namelijk al geprobeerd om de bestanden op een USB-Stick te zetten, alleen dat werkt niet want dan wil die uiteindelijk windows op die USB-Stick zetten en dat is niet de bedoeling :)
Zijn er mensen die het wel met een USB-Stick hebben gedaan, zoja hoe? of kan het echt alleen met een diskette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:34:
Ik heb afgelopen week de F3SV - AS018C gekocht en wil proberen om Windows XP erop te zetten ipv Windows Vista.
Nu ben ik ook het bekende probleem tegengekomen dat hij de harde schijf niet kan vinden, ik heb al gelezen hoe dat op te lossen is, en daar word alleen maar gesproken over een diskette.
Nu zit er geen diskettedrive in de laptop dus hoe moet je dat dan doen? bestaat er zoiets als een diskettedrive met USB aansluiting?
Ik heb namelijk al geprobeerd om de bestanden op een USB-Stick te zetten, alleen dat werkt niet want dan wil die uiteindelijk windows op die USB-Stick zetten en dat is niet de bedoeling :)
Zijn er mensen die het wel met een USB-Stick hebben gedaan, zoja hoe? of kan het echt alleen met een diskette.
Het kan helaas echt alleen met een diskette.
Je kan eventueel wel een eigen, custom installatie-cd maken waarin de S-ATA drivers al zijn opgenomen.
Zie o.a.: http://paparadit.blogspot...d-drive-with-windows.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:23:
[...]

Het kan helaas echt alleen met een diskette.
Je kan eventueel wel een eigen, custom installatie-cd maken waarin de S-ATA drivers al zijn opgenomen.
Zie o.a.: http://paparadit.blogspot...d-drive-with-windows.html
Oke bedankt, dan ga ik dat eens proberen en lukt dat niet dan ga ik maandag even langs de winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryprog
  • Laatst online: 18-02-2023
Ik heb m'n F3TC-AP017C nu twee weken en volgens mij is er iets niet helemaal goed. Als ik bijvoorbeeld een website als nu.nl open in IE dan kan ik slechts een paar links aanklikken. Pas als de computer een uur aan staat ofzo dan kan ik alles aanklikken. Het lijkt net alsof er iets opgestart moet worden ofzo voordat alle links het doen, maar dat dat heel lang duurt. Ook buttons op websites (bijvoorbeeld inlog-buttons of zoals nu ook met het 'verstuur bericht' button na het schrijven van deze post) en in programma's (als je een pop-up krijgt met een vraag ofzo met een annuleren of OK button) geven problemen: ze werken gewoon niet. Ook deze doen het pas nadat de computer al een tijd lang aan staat. Is er iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Probeer een fire-fox of je het probleem daar ook hebt. het klinkt namelijk vooral als een software probleem.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
harryprog schreef op zondag 08 juli 2007 @ 10:57:
Ik heb m'n F3TC-AP017C nu twee weken en volgens mij is er iets niet helemaal goed. Als ik bijvoorbeeld een website als nu.nl open in IE dan kan ik slechts een paar links aanklikken. Pas als de computer een uur aan staat ofzo dan kan ik alles aanklikken. Het lijkt net alsof er iets opgestart moet worden ofzo voordat alle links het doen, maar dat dat heel lang duurt. Ook buttons op websites (bijvoorbeeld inlog-buttons of zoals nu ook met het 'verstuur bericht' button na het schrijven van deze post) en in programma's (als je een pop-up krijgt met een vraag ofzo met een annuleren of OK button) geven problemen: ze werken gewoon niet. Ook deze doen het pas nadat de computer al een tijd lang aan staat. Is er iemand bekend met dit probleem?
Ik had hetzelfde probleem. Hoe ik het precies heb verholpen is mij een raadsel, maar volgens mij was dit een van de redenen waarom ik UAC (gebruikersaccountbeheer) en Windows Defender heb uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 21:34:
Ja dat bestaat en daarmee is het mij ook gelukt. Héééél toevallig had mijn werk ineens een USB diskette drive nodig ;) dus die heb ik besteld. Daarmee heb ik probleemloos Windows XP geïnstalleerd. Het werkt een stuk beter dan Vista (vind ik), de laptop voelt veel sneller aan en hij gebruikt nog minder stroom ook (35->30W)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je kunnen vertellen welke bestandjes je op de usb stick heb gezet en welke link je
daarvoor gebruikt hebt. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Het gaat daar over de F3Tc? Hoezo opeens minder stroom? Het zou toch niet betekenen dat Asus de BIOS niet eens op orde heeft met laptops waar Vista voorgeïnstalleerd op staat? Mijn A6T met Turion 64 X2 draaide daarom ook op 1.125v ipv 1.075V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
GremliN-Online schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:37:
Het gaat daar over de F3Tc? Hoezo opeens minder stroom? Het zou toch niet betekenen dat Asus de BIOS niet eens op orde heeft met laptops waar Vista voorgeïnstalleerd op staat? Mijn A6T met Turion 64 X2 draaide daarom ook op 1.125v ipv 1.075V.
Ik heb werkelijk geen flauw idee hoeveel stroom de processor trekt maar het totale opgenomen AC vermogen van de laptop (F3SC) zakte van 35W naar 30W toen ik Vista er af knikkerde en XP er op zette. In absolute zin niet veel, maar ik heb het apparaat vrij veel aan en dan vind ik een vermogensdaling van 15% behoorlijk.

-edit-

Oh en BTW dat was nadat ik de Aero interface had uitgezet. Ik heb dus niet het opgenomen vermogen gemeten met die Aero interface ingeschakeld, maar ik vermoed dat dat best nog eens iets hoger is geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door JeroenH op 09-07-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:36:
zou je kunnen vertellen welke bestandjes je op de usb stick heb gezet en welke link je
daarvoor gebruikt hebt. alvast bedankt.
Voor de duidelijkheid: het werkt dus niet met een USB-stick maar wel met een USB-diskdrive. Als ik het met goed herinner heb ik hiermee een floppy gemaakt:

http://downloadcenter.int...809&DwnldID=8804&lang=eng

-edit-

USB-diskette drives:

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Of als je in het Gooi woont mag je de mijn wel lenen, je hebt hem toch maar één keer nodig. Nadat ik de XP installatie compleet had gemaakt heb ik een Ghost-image gemaakt. Mocht ik hem nog een keer opnieuw moeten installeren staat er binnen 5 minuten weer een kale maar complete XP op.

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenH op 09-07-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:40
iemand de f3 al gezien met een santa rosa 7300 of hogere processor? de f3sv is slechts een 7100. Eigenlijk wil ik die maar dan met een wat krachtigere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
ik ben sinds enkele dagen ook een trotse eigenaar van een F3SV :)
ik heb er toch een aantal vragen over:
Die verborgen partitie op de hd...mag die zomaar weg? maw kan ik het systeemherstel via de dvd nog doen als deze weg is?

Verder vroeg ik me ook af of de batterij nog altijd zoveel afziet door vaak op netstroom te werken (vroeg was dat toch zo)
Een laatste vraag: waarom zie ik zo weinig draadloze netwerken? Een andere laptop (die er vlak naast staat) ziet er verschillende en ik slechts het mijne (1dus)... netstumbler ziet er zelfs geen enkele...
Daarnaast ziet de "Intel PROset Wireless" zelfs m'n netwerkkaart niet (maar ze werkt gelukkig wel goed :? )

[ Voor 58% gewijzigd door Promy op 09-07-2007 20:30 . Reden: ff de mist ingegaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:49:
iemand de f3 al gezien met een santa rosa 7300 of hogere processor? de f3sv is slechts een 7100. Eigenlijk wil ik die maar dan met een wat krachtigere processor.
http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
Promy schreef op maandag 09 juli 2007 @ 18:27:
ik ben sinds enkele dagen ook een trotse eigenaar van een F3SV :)
ik heb er toch een aantal vragen over:
Die verborgen partitie op de hd...mag die zomaar weg? maw kan ik het systeemherstel via de dvd nog doen als deze weg is?

Verder vroeg ik me ook af of de batterij nog altijd zoveel afziet door vaak op netstroom te werken (vroeg was dat toch zo)
Een laatste vraag: waarom zie ik zo weinig draadloze netwerken? Een andere laptop (die er vlak naast staat) ziet er verschillende en ik slechts het mijne (1dus)... netstumbler ziet er zelfs geen enkele...
Daarnaast ziet de "Intel PROset Wireless" zelfs m'n netwerkkaart niet (maar ze werkt gelukkig wel goed :? )
die verborgen partitie is uw recoverypartitie en als je die verwijdert krijg je geen tech-support van Asus meer!

werken op netstroom heeft geen invloed meer op je harde schijf.

Intel PROset Wireless ziet uw netwerkkaart niet omdat dit programma niet als standaard ingesteld staat om met je netwerken om te gaan!

ivm die netwerken zou ik het zo niet weten maar misschien moet je wat veranderen aan de settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
chosen1 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:14:
werken op netstroom heeft geen invloed meer op je harde schijf.
Ik veronderstel dat je bedoelt op de batterij? Wordt die niet meer continu bijgeladen zoals het geval was met m'n dell inspiron uit 2001? Die was na 13 maand zo versleten dat hij maar een kwartiertje meer volhield :(

Net als sommigen hier heb ik ook last van de slaapfunctie: ik kan deze niet beëindigen...enkel een reboot helpt (5sec de powerknop indrukken). Heeft er iemand hier een oplossing voor?

P.S. weet er iemand hoe je de functie van die knopjes bovenaan kan veranderen? Ik wil graag een ander programma dan mediacenter opstarten...

[ Voor 29% gewijzigd door Promy op 10-07-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chosen1
Promy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:33:
[...]

Ik veronderstel dat je bedoelt op de batterij? Wordt die niet meer continu bijgeladen zoals het geval was met m'n dell inspiron uit 2001? Die was na 13 maand zo versleten dat hij maar een kwartiertje meer volhield :(

Net als sommigen hier heb ik ook last van de slaapfunctie: ik kan deze niet beëindigen...enkel een reboot helpt (5sec de powerknop indrukken). Heeft er iemand hier een oplossing voor?

P.S. weet er iemand hoe je de functie van die knopjes bovenaan kan veranderen? Ik wil graag een ander programma dan mediacenter opstarten...
ja ik bedoelde idd batterij! normaal wordt de batterij bijgeladen tot ze vol is en nadien werkt de laptop op enkel netstroom
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.