[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:14

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Methius schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 13:48:
Hehehehe, eindelijk een mooie dualboot runnen!
Part 1 : Vista Ult X64
Part 2 : XP Pro

(XP Pro ziet Vista niet mbv Neogrub (EasyMBR)

Het probleem zat em aldoor in de Recovery partitie. Stomme ik wilde em niet verwijderen voor het geval ie retour producent ging.
Ik heb uiteindelijk maar een ghost gemaakt en em eraf gehaald, alle windows installaties werkten zonder problemen.

Ik zal kijken of ik misschien het driver pakket voor XP later online kan zetten.
Ik heb hetzelfde probleem met vista ultimate die ik ook niet completed krijg bij de installatie. Ik heb dan wel de 32 bits gewoon. Maar hoe heb je de recovery partitie ge-ghost?

Ik heb er nog niets op staan dus ik kan niet in windows via "deze computer" o.i.d de partitie kopieren.

Weet niet welke versie je hebt gekocht maar als je de 18c hebt wil je hem misschien ergens uploaden voor mij?

Bijvoorbeed megaupload?

Alvast bedankt!

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Hai,

Ik twijfel over de aanschal van een F3Sc of een F3Sv. Met name vanwege de videokaart. Als je nooit maar dan ook nooit games speelt (mijn laatste game ervaring was Pinball begin jaren 90) is er dan vwb de snelheid een verschil tussen de Geforce 8400M en de 8600M? De overige Hardware verschillen ken ik en vind ik niet zo belangrijk, die 1 GB extra van de Sv zit er natuurlijk zo in.

Bedankt voor jullie reactie. :)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Neehoor dat maakt dan werkelijk niks, maar dan ook niks uit, so go for the cheapest!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb nog regelmatig problemen met mijn F3Tc-AP019C (als ik het typenummer zo goed heb).

Bij een reboot die vlak na een Windows update komt, of na een geforceerde reboot (driverinstallatie) heb ik geen geluid meer. De audiodevice is gewoon helemaal weg uit de devicemanager. Niks haalt 'm terug, behalve het opnieuw installeren van de sounddrivers. Die staan nu voor de zekerheid maar gewoon paraat op de harddisk, want ik heb ze bijna elke week wel nodig :(
Voorheen was het alleen bij een reboot, nu gisteren gebeurde het ook opeens nadat het beestje gewoon naar slaapstand was geweest. Hup, drivers weer geïnstalleerd - echt de laatste versie van asustreiber.de (die nu overigens down is :? ) ... maar hij kwam niet terug. Ik zit nu best te piepen van boosheid :(

Ik wil graag het BIOS nu flashen, maar je snapt al... ik heb geen diskettedrive. Ik kan wel een bootable USB-stickje aanmaken, maar ik kan de goede software niet vinden. AFlash kan ik wel starten onder Windows, maar is natuurlijk voor DOS. Daarom geeft hij ook een flauwe foutmelding. Iets met " Please donot install EMM386.exe and Himem.sys". Ja, oehoe, ik zit in Windows, ik snap je ook wel. Maar ik moet eerst een bootdisk maken, wil ik buiten Windows kunnen opstarten 8)7

Ik heb nu WinFlash gedownload, maar volgens de ASUS site zelf werkt die alleen voor Vista... even proberen. Hmm, nou, WinFlash werkt nu wel... geeft ook een mooi menuutje.. en als ik hier terugkom - zo belooft hij met rode letters - heb ik bios 2.17 ipv 2.12... wish me luck :X

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

middelburg schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 19:04:
[...]

Als dat een restore partitie is waarom is ie dan leeg?
Gok: tijdens de installatie voor de 1e keer haalt ie daar de installatiedata vandaan. Hierna wordt ie geleegd ofzo? Denk niet dat het echt kwaad kan het ding te verwijderen, aangezien er zoals al aangegeven is een restore cd wordt bijgeleverd. Mijn vorige Asus laptop gaf tijdens het gebruik van de restore cd ook aan op welke partitie (of : gebruik hele disk) je wilde restoren.

-editje-
lees even de tekst iets verderop :P

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 15-06-2007 19:45 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

CLB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:21:
Neehoor dat maakt dan werkelijk niks, maar dan ook niks uit, so go for the cheapest!
CLB bedankt, misschien wordt het dan wel de A7S, want ik ben van de generatie die zonder leesbril niets meer kan lezen. Alleen heeft die A7S wel een erg slome HD (200GB, 4200rpm) :? . Maar daarentegen wel een 7300 Proc. met 4 MB L2. :*)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

2Dutch schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 18:57:
[...]

Gok: tijdens de installatie voor de 1e keer haalt ie daar de installatiedata vandaan. Hierna wordt ie geleegd ofzo? Denk niet dat het echt kwaad kan het ding te verwijderen, aangezien er zoals al aangegeven is een restore cd wordt bijgeleverd. Mijn vorige Asus laptop gaf tijdens het gebruik van de restore cd ook aan op welke partitie (of : gebruik hele disk) je wilde restoren.

Dus je kan zelf de partities een beetje verbouwen when needed dan..
Misschien lijkt ie leeg? Ik ben begonnen met een Vista install die dus (meen ik) van die partitie z'n laatste stukje installeerde en toen perfect werkte. Daarna een XP installatie erop gezet die niet helemaal werkte, waardoor ik nogmaals geformat heb en er weer Vista op heb laten installeren. Dat kwam volgens mij weer van die partitie af... dus hij lijkt in je harddisk manager misschien leeg, maar misschien zijn de bestanden gewoon hidden ofzo.

Oja, ik ben terug van een succesvolle biosflash... ik heb inmiddels weer geluid *O* vraag mij niet voor hoe lang. Ik zit nu op bios 2.17 :) Ik heb nog steeds geen Bluetooth ontdekt, maar volgens mij zit dat ook gewoon niet op mijn modelletje, anders had het wel met een stickertje onder- of bovenop gestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Dark Blue op 15-06-2007 19:07 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He allemaal, ik heb vrijdag op laptops4u mijn F3Sv-AS018C besteld. Ik ga hem maandag met een vriend ophalen, en ik kan niet wachten!
Toen ik al die dingen over de batterijduur las, schrok ik toch wel even. Ik had stiekem toch gehoopt (met al die energiebesparende functies als powermizer e.d.) dat hij het toch wel, net als die van m'n pa, een kleine 3 uur zou volhouden.
Nu lijkt me dit ook niet zo gek dat de 9-cell mensen het dan 4,5 uur kunnen volhouden, gezien dit de helft meer is dan de 6-cell 3 uur (of gaat het niet evenredig?). Hoe komt het dan toch dat deze maar 2 uur (was dat een F3Sv?) en bij veel mensen maar 45 minuten vol kan houden?
Ligt het misschien aan de bios / drivers o.i.d.? Want ik was eigenlijk wel van plan hem op lange reizen te gaan gebruiken. (daarom ook 15,4" ipv 17", 5400 ipv 7200 rpm, e.d.).

weet iemand hier misschien meer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03

dbzfan

Nee.

Is vista al geinstalleerd op de laptops? Of krijg je er een cdtje bij? Of beide? :P (als je hem besteld bij laptops4u..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 19:53:
He allemaal, ik heb vrijdag op laptops4u mijn F3Sv-AS018C besteld. Ik ga hem maandag met een vriend ophalen, en ik kan niet wachten!
Toen ik al die dingen over de batterijduur las, schrok ik toch wel even. Ik had stiekem toch gehoopt (met al die energiebesparende functies als powermizer e.d.) dat hij het toch wel, net als die van m'n pa, een kleine 3 uur zou volhouden.
Nu lijkt me dit ook niet zo gek dat de 9-cell mensen het dan 4,5 uur kunnen volhouden, gezien dit de helft meer is dan de 6-cell 3 uur (of gaat het niet evenredig?). Hoe komt het dan toch dat deze maar 2 uur (was dat een F3Sv?) en bij veel mensen maar 45 minuten vol kan houden?
Ligt het misschien aan de bios / drivers o.i.d.? Want ik was eigenlijk wel van plan hem op lange reizen te gaan gebruiken. (daarom ook 15,4" ipv 17", 5400 ipv 7200 rpm, e.d.).

weet iemand hier misschien meer vanaf?
Het ligt niet alleen aan de accu maar ook aan de type hardware die deze laptop heeft. Software heeft er maar weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
dbzfan schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 21:47:
Is vista al geinstalleerd op de laptops? Of krijg je er een cdtje bij? Of beide? :P (als je hem besteld bij laptops4u..)
Als het goed is, is Vista al voorgeinstalleerd en zit er een recovery cdtje bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een F3SV-AS016G.
Na het (overigens prachtige) apparaat met Ultimate geinstalleerd te hebben, drivertjes geinstalleerd en de Asus bloatware eropgekwakt te hebben (even uitproberen) wilde ik het bitlocker drive encryption aan het werken krijgen. Na een extra partitietje gemaakt te hebben heb TPM (in het bios) aangezet. Tot nu toe prachtig, maar nu komt het.
Omdat ik het password van de TPM niet wist, kon ik via Vista kiezen om het password te clearen, even rebooten en het feestje zou gevierd zijn.
Helaas blijkt dat na de reboot er nog voor het BIOS een menuutje komt die vraagt of ik zeker weten het password wil clearen. Wat ik hierna ook doe, ik krijg alleen maar een zwart scherm (met backlight, dat nog wel).

Nu zag ik dat Tigermaster ook dit probleem had, maar de oplossing stond er niet bij? (of is 'ie gewoon DOA teruggegaan?)

Na wat heen en weer gebel met Laptop4u en Asus (die dit probleem ook niet kenden) gaat laptop4u er nu voor zorgen dat mijn laptop maandag opgehaald worden (ERG nette en klantvriendelijke gasten trouwens van laptop4u!), maar helaas moet ik dan wachten tot er nieuwe laptops binnenkomen, dus dat betekent NOG langer wachten op mijn nieuwe laptop :'(

Heeft iemand enig idee of er iets is wat ik nog kan proberen?? (het BIOS kom ik niet eens in, laat staan het OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een tijdje maar het toetsenbord levert soms problemen op. De a had al een tijdje moeite en nu opeens erkt de w niet, hoe kan je zoiets fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 00:12:
Heb sinds gisteren een F3SV-AS016G.
Na het (overigens prachtige) apparaat met Ultimate geinstalleerd te hebben, drivertjes geinstalleerd en de Asus bloatware eropgekwakt te hebben (even uitproberen) wilde ik het bitlocker drive encryption aan het werken krijgen. Na een extra partitietje gemaakt te hebben heb TPM (in het bios) aangezet. Tot nu toe prachtig, maar nu komt het.
Omdat ik het password van de TPM niet wist, kon ik via Vista kiezen om het password te clearen, even rebooten en het feestje zou gevierd zijn.
Helaas blijkt dat na de reboot er nog voor het BIOS een menuutje komt die vraagt of ik zeker weten het password wil clearen. Wat ik hierna ook doe, ik krijg alleen maar een zwart scherm (met backlight, dat nog wel).

Nu zag ik dat Tigermaster ook dit probleem had, maar de oplossing stond er niet bij? (of is 'ie gewoon DOA teruggegaan?)

Na wat heen en weer gebel met Laptop4u en Asus (die dit probleem ook niet kenden) gaat laptop4u er nu voor zorgen dat mijn laptop maandag opgehaald worden (ERG nette en klantvriendelijke gasten trouwens van laptop4u!), maar helaas moet ik dan wachten tot er nieuwe laptops binnenkomen, dus dat betekent NOG langer wachten op mijn nieuwe laptop :'(

Heeft iemand enig idee of er iets is wat ik nog kan proberen?? (het BIOS kom ik niet eens in, laat staan het OS)
Kom je na nog een reboot wel weer gewoon in je os? want dan zou ik proberen de nieuwste versie van je bios erop te zetten (www.asus.com dacht ik). Anders zou ik even een belletje plegen.
edit:
ik had niet grondig genoeg gelezen... Nee, ik zou niet weten wat je eraan kunt doen

[quote]
PCMedic schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:01:
[...]

Het ligt niet alleen aan de accu maar ook aan de type hardware die deze laptop heeft. Software heeft er maar weinig mee te maken.
Ok, bedankt, maar ik ben nog steeds ongerust. Ik heb expres 15.4" scherm en 5400 rpm schijf ( zie hier maar, standaard AS018C ). Is het gewoon een hele slechte configuratie dan? Of hoort hij oorspronkelijk wel langer mee te gaan? ik had namelijk te horen gekregen dat de santa rosa heel efficient is, evenals de 8600m GS. In dat opzicht zou hij dan juist langer met de batterij moeten kunnen doen dan zijn voorgangers, een van de grootste redenen waarom ik voor deze laptop gekozen heb. (p.s. houdt in een antwoord alstublieft rekening met mijn gevoelens, ik heb hem al besteld :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
[b][message=28235384,noline]JackFrost373 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:28

Ok, bedankt, maar ik ben nog steeds ongerust. Ik heb expres 15.4" scherm en 5400 rpm schijf ( zie hier maar, standaard AS018C ). Is het gewoon een hele slechte configuratie dan? Of hoort hij oorspronkelijk wel langer mee te gaan? ik had namelijk te horen gekregen dat de santa rosa heel efficient is, evenals de 8600m GS. In dat opzicht zou hij dan juist langer met de batterij moeten kunnen doen dan zijn voorgangers, een van de grootste redenen waarom ik voor deze laptop gekozen heb. (p.s. houdt in een antwoord alstublieft rekening met mijn gevoelens, ik heb hem al besteld :P )
Gezien de technische specificaties heb je gewoon een hele goede laptop gekocht voor een acceptabele prijs. Je keuze is helemaal niet slecht te noemen, dus maak je daar maar niet druk over.
Persoonlijk denk ik dat je eventje had moeten afwachten naar ervaringen voordat je deze keuze had moeten maken om te weten te komen hoelang er op de accu gewerkt kan worden.

Ik lees dat je de configuratie op standaard hebt laten staan, dit is een verstandige keuze geweest en helemaal wanneer ik kijk naar de hardeschijf. In verschillende topics word er beredeneerd dat een 7200 rpm HD sneller aanspraak op data kan leveren, of dit punt waar is, dat weet ik niet uit ervaring. Wat ik wel weet is dat je max 65 euro hebt bespaart door geen 7200 rpm HD te nemen. Na mijn mening was dit een verstandige keuze omdat je net zo goed met een 5400 rpm HD games en films kunt afspelen. (misschien dat je ooit bij grote data wisselingen 1 tot 1,5 sec meer moet gaan wachten... :+) maar jah, mocht je ooit een snellere nodig hebben, dan heb je wel een hele aardige 2.5 inch externe HD.

Om even terug te komen op de accutijdsduur, wat je op dit moment nog kunt doen is proberen de software zodanig aan te passen waardoor de accutijdsduur groter word. Je kunt hierbij denken aan helderheidsinstellingen, wanneer de laptop op standby moet springen, High performance of Battery saving mode, dit zijn allemaal instellingen waarmee je energie kunt besparen. (Zelf twijfel ik of Win XP niet efficienter met de accu omgaat dan Win Vista)

Wanneer dit allemaal niet werkt kan je natuurlijk altijd nog over nadenken om de CPU terug te clocken of een 9 cell accu bij te kopen.

Maar of je aankoop een miskoop word? dat weet ik niet, maar mijn gevoel zegt van niet.

Veel plezier ermee.

Ik hoop dat ik je gevoelens niet heb gekwest :)

[ Voor 0% gewijzigd door PCMedic op 16-06-2007 14:08 . Reden: Zin volgorde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 02:08:
Ik heb hem nu een tijdje maar het toetsenbord levert soms problemen op. De a had al een tijdje moeite en nu opeens erkt de w niet, hoe kan je zoiets fixen?
Nu is het weer de z die niet werkt. Ontzettend irritant! (moet em copy pasten om hem te gebruiken).Zie er ook niets onderzitten wat ik eigenlijk verwacht, aangezien het steeds andere letters zijn.

F3SV AS019C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17
Hallo,

Ik zit te twijfelen om de F3SV aan te schaffen, voor mijn studie en om op te gamen, maar ik heb er nog wel een paar vraagjes over. Ik heb een groot deel van dit topic al gevolgd, maar ik heb nog niks gepost.
1. Ik lees dat sommigen hier maar een batterijtijd van 30-45min hebben, dit vind ik eigenlijk zeer kort/ onacceptabel, heeft iedereen met een F3SV hier last van, of komt dit gewoon omdat hij nieuw is en de batterijduur dus nog moet toenemen.
2. Hoe bevalt de resolutie van 1440*900 eigenlijk op een 15.4" scherm? Mij lijkt het eigenlijk aan de kleine kant, maar ik heb nog geen laptop in het echt gezien met deze resolutie op zo'n scherm. Is dit fijn om op te werken, want ik heb op mijn 19" tft namelijk 1280*1024 en vind dit echt een fijne resolutie om op te werken. Dus maw, zijn de letters etc klein, zodat je er dicht bij moet gaan zitten, of kun je het nog met gemak op 40-50 cm afstand lezen, want ik zit niet graag dicht op mijn scherm :P.
3. Ik heb op foto's gezien dat de laptop schuin afloopt, is dit fijner om mee te werken, of valt dit tegen? En werkt het dan nog wel fijn als je hem bijv. op je schoot hebt staan?
4. Ik game wel aardig wat, en ga ook wel een paar keer per jaar naar lanparties, ik ben van plan om deze laptop mijn hele studie te houden (4 jaar dus) en kan ik dan nog op het eind de spellen van dan spelen op low, op een acceptabele framerate (25fps minimaal). Ik zit namelijk nu nog op een amd athlon 2400+ met een 9200se en 512mb geheugen uit eind 2003, en kan daar de spellen van nu nauwelijks op low spelen met een acceptabele framerate, kan ik dit met deze laptop wel, omdat hier eigenlijk meer een mid-end kaart in zit.

Ik ben nog van plan om een topic te openen over mijn keuze, ik ben op het moment nog aan het kijken voor alternatieven (nieuwe Dell etc)

Alvast bedankt voor het lezen van mn bericht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Mauritzzz schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:48:
Hallo,

Ik zit te twijfelen om de F3SV aan te schaffen, voor mijn studie en om op te gamen, maar ik heb er nog wel een paar vraagjes over. Ik heb een groot deel van dit topic al gevolgd, maar ik heb nog niks gepost.
1. Ik lees dat sommigen hier maar een batterijtijd van 30-45min hebben, dit vind ik eigenlijk zeer kort/ onacceptabel, heeft iedereen met een F3SV hier last van, of komt dit gewoon omdat hij nieuw is en de batterijduur dus nog moet toenemen.
2. Hoe bevalt de resolutie van 1440*900 eigenlijk op een 15.4" scherm? Mij lijkt het eigenlijk aan de kleine kant, maar ik heb nog geen laptop in het echt gezien met deze resolutie op zo'n scherm. Is dit fijn om op te werken, want ik heb op mijn 19" tft namelijk 1280*1024 en vind dit echt een fijne resolutie om op te werken. Dus maw, zijn de letters etc klein, zodat je er dicht bij moet gaan zitten, of kun je het nog met gemak op 40-50 cm afstand lezen, want ik zit niet graag dicht op mijn scherm :P.
3. Ik heb op foto's gezien dat de laptop schuin afloopt, is dit fijner om mee te werken, of valt dit tegen? En werkt het dan nog wel fijn als je hem bijv. op je schoot hebt staan?
4. Ik game wel aardig wat, en ga ook wel een paar keer per jaar naar lanparties, ik ben van plan om deze laptop mijn hele studie te houden (4 jaar dus) en kan ik dan nog op het eind de spellen van dan spelen op low, op een acceptabele framerate (25fps minimaal). Ik zit namelijk nu nog op een amd athlon 2400+ met een 9200se en 512mb geheugen uit eind 2003, en kan daar de spellen van nu nauwelijks op low spelen met een acceptabele framerate, kan ik dit met deze laptop wel, omdat hier eigenlijk meer een mid-end kaart in zit.

Ik ben nog van plan om een topic te openen over mijn keuze, ik ben op het moment nog aan het kijken voor alternatieven (nieuwe Dell etc)

1) 30/45 min is wel heel kort, ik denk dat je eerder 2.30 a 2.45 uur bedoeld. Dit redelijk acceptabel.
2) Kijk eens voor de gein naar een 15.4 inch laptop met een 1280x800 resolutie scherm. Wanneer je deze al klein vind, dan hoef je niet meer verder te kijken naar deze resolutie.
3) Ik weet niet wat je precies bedoeld met schuin aflopen, maar een tijdje werken op je schoot is geen probleem. Echter werk ik liever op een stevige ondergrond.
4) Helaas kunnen wij voor je niet in de toekomst kijken welke spellen eruit gaan komen met welke minimale systeemeisen. Maar met deze kaart kun je denk ik wel minimaal een jaartje of 2 wel vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 14:04:
[...]
Ik hoop dat ik je gevoelens niet heb gekwest :)
Nee, integendeel :)
Een 9-cell accu kopen leek me zoiezo al een goed idee (al kon dit niet direct bij laptops4u) maar ik zal eerst eens kijken hoe het zo gaat, en een dual-boot met XP stond al bovenaan m'n lijstje (al zal daar vast nog wel genoeg geklooi mee zijn qua boot.ini e.d.). Ik heb de drivers voor XP al gedownload (puik jongens, echtwaar, voor het samenstellen! _/-\o_ ), maar dat zien we dan wel weer.

In ieder geval geweldig bedankt voor je reply, het was bovendien een geweldige moral support :D
Ik zou alleen bij god niet weten hoe je een cpu een restrictie op zou moeten leggen...

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe met de F3SV ongeveer 100 minuten met de batterij en dan kan ik zelf nog een half uur
C&C spelen ;) . Daarbij kan je bij energiebeheer en advanced zer veel instellingen veranderen.
Ook kan je zelf standaard wat dingen uitzetten zoals netwerkkaart,modem,pcmcia etc. puur uitschakelen voor energie beheer. werkt goed bij mij.

Resolutie is goed genoeg zou het niet nog kleiner willen, kan genoeg iconen of andere shit
kwijt en vind deze resolutie van 1440 het beste voor een 15 inch scherm.

Ook games kunnen er op ik speel zelf online battlefield 2142 en dat gaat zeer goed
,alles in high en dat kan hij makkelijk aan. ook C&C of Medival II draaien er perfect op.

Ook het oplopen van de laptop is geen probleem ,werkt goed en hebben een betere aanslag
dan de nieuwere acer laptops O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

PCMedic schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:58:
[...]
1) 30/45 min is wel heel kort, ik denk dat je eerder 2.30 a 2.45 uur bedoeld. Dit redelijk acceptabel.
Check dit topic maar, zijn mensen die 'n half uurtje met hun batterij kunnen doen 8)7
3) Ik weet niet wat je precies bedoeld met schuin aflopen, maar een tijdje werken op je schoot is geen probleem. Echter werk ik liever op een stevige ondergrond.
vooruit.
Dat de laptop aan de achterkant hoger is dan aan de voorkant ;)

@ Hieronder: Tsjaa klinkt inderdaad niet echt best.. Waar 't aan ligt!?
Software? Hardware? Combinatie van beiden? Videokaarten? Procs? Santa Rosa!?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 17:26 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
CLB schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:09:
[...]

Check dit topic maar, zijn mensen die 'n half uurtje met hun batterij kunnen doen 8)7

[...]

Dat de laptop aan de achterkant hoger is dan aan de voorkant ;)
Damn, ik had dit niet gelezen... maar ik sta versteld.. 8)7
Mijn oude laptop met een P4 als verwarming kon nog makkelijk 2 uur halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:04:
[...]

Nee, integendeel :)
Een 9-cell accu kopen leek me zoiezo al een goed idee (al kon dit niet direct bij laptops4u) maar ik zal eerst eens kijken hoe het zo gaat, en een dual-boot met XP stond al bovenaan m'n lijstje (al zal daar vast nog wel genoeg geklooi mee zijn qua boot.ini e.d.). Ik heb de drivers voor XP al gedownload (puik jongens, echtwaar, voor het samenstellen! _/-\o_ ), maar dat zien we dan wel weer.

In ieder geval geweldig bedankt voor je reply, het was bovendien een geweldige moral support :D
Ik zou alleen bij god niet weten hoe je een cpu een restrictie op zou moeten leggen...

dank
Over het terugklokken van de CPU http://www.pbus-167.com/nhc/nhc_main.htm

Gebruik is op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:08:
Ook kan je zelf standaard wat dingen uitzetten zoals netwerkkaart,modem,pcmcia etc. puur uitschakelen voor energie beheer. werkt goed bij mij.
Hoe doe je dit? Gewoon in Device Manager/Apparaatbeheer? Want ik weet dan helemaal niet zeker of het apparaat dan ook daadwerkelijk uitgeschakeld wordt/dat er geen stroomtoevoer meer is naar dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

He verdorie ..was net zo blij met mijn laptop..ga ik eens verder kijken en dan...:
Heb ik vga out, wordt ie niet herkend door de drivers. Al het bios, allerlei settings e.d gechecked..functietoetsen ook getest.

Iemand toevallig een F3TC-AP053C of een Asus laptop met een Geforce 7300Go die wel op een extern beeldscherm beeld kan krijgen? Drivers van laptopvideo2go (die full mobile support hebben voor 7x00go) zorgen voor bsod's dus dat schiet niet op :/ Dan kan ik namelijk testen of de vga out kapot is, of het toch echt de brakheid van de drivers is, zodra ik het ook met een XP installatie heb getest.

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 17-06-2007 13:00 . Reden: tekst drbij :P ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Mauritzzz schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:48:
Hallo,

Nou ik heb hem sinds vrijdag binnen (de 018c) en ik moet zeggen, bevalt erg goed.

Batterij houdt het bij mij ongeveer 2 uur vol, waar ik dan ook nog wel trailers van films enzo kijk.

1440 resolutie vind ik zelf echt heerlijk, erg scherp en van een afstand nog goed te lezen, mijn ogen zijn al niet al te goed, dus dat zit wel goed :)

Schuin aflopen... Ik vind het lekker werken, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit mijn eerste laptop is dus ik kan je niet verellen of het lekkerder werkt. (schoot werkt ook goed vind ik)

Games, heb nu c&c3, stalker, rainbow 6 vegas erop staan en die draaien allemaal super op bijna alles max(AA 2 tot 4x) dus ik denk dat je daar ook wel goed mee zit.

Hopelijk heb je hier wat aan, veel succes met de keuze!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Slaapje schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Nou ik heb hem sinds vrijdag binnen (de 018c) en ik moet zeggen, bevalt erg goed.

Batterij houdt het bij mij ongeveer 2 uur vol, waar ik dan ook nog wel trailers van films enzo kijk.

1440 resolutie vind ik zelf echt heerlijk, erg scherp en van een afstand nog goed te lezen, mijn ogen zijn al niet al te goed, dus dat zit wel goed :)

Schuin aflopen... Ik vind het lekker werken, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit mijn eerste laptop is dus ik kan je niet verellen of het lekkerder werkt. (schoot werkt ook goed vind ik)

Games, heb nu c&c3, stalker, rainbow 6 vegas erop staan en die draaien allemaal super op bijna alles max(AA 2 tot 4x) dus ik denk dat je daar ook wel goed mee zit.

Bedankt hier heb ik wat aan! Mijn ogen zijn ook niet al te goed, dus ik maakte me al zorgen over de resolutie, maar als ik zo lees valt dat nog wel mee :). En dat de batterij 2 uur meegaat vind ik ook wel genoeg.

Edit: Ik zie net dat de 018c maar 18 euro buiten mijn budget valt (van €1200) en die standaard al 2gb geheugen en 160gb hdd heeft. Maar op de site van Salland staat dat deze geen bluetooth heeft, klopt dit? Want ik dacht dat de 019c alleen geen bluetooth had.

[ Voor 10% gewijzigd door Mauritzzz op 17-06-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
of ze moeten hem eruit hebben gesloopt, want de mijne heeft idd gewoon bluetooth erin zitten.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Adh van dat 019c nummer kan je niet zeggen of ie bluetooth heeft of niet, er waren hier ook al mensen met hetzelfde nummer maar van een andere winkel vandaan met verschillende specs. Mail ze even zou ik zeggen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Ik probeer mijn pas aangeschafte f3tc up te daten via de Asus website en het valt me op deze behoorlijk achterloopt. Een aantal programma's /drivers die standaard geinstalleerd waren (januari 2007) zijn recenter dan die op de site vind: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Iemand een idee? is er een server met recenter materiaal?
Bijv: de audiodriver die geinstalleerd is: 6.0.1.5334. Op de site vind ik: 6.0.1.5317 als meest recente driver. En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door middelburg op 17-06-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
fsfikke schreef op zondag 17 juni 2007 @ 17:07:
Adh van dat 019c nummer kan je niet zeggen of ie bluetooth heeft of niet, er waren hier ook al mensen met hetzelfde nummer maar van een andere winkel vandaan met verschillende specs. Mail ze even zou ik zeggen :)
Ik mail ze vandaag of morgen wel even.
Ik heb eigenlijk nog een vraagje, wat is de responsetijd van het scherm van de F3SV? Deze kan ik namelijk niet zo gauw vinden, weet iemand deze (ongeveer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

middelburg schreef op zondag 17 juni 2007 @ 19:13:
Ik probeer mijn pas aangeschafte f3tc up te daten via de Asus website en het valt me op deze behoorlijk achterloopt. Een aantal programma's /drivers die standaard geinstalleerd waren (januari 2007) zijn recenter dan die op de site vind: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us
Iemand een idee? is er een server met recenter materiaal?
Bijv: de audiodriver die geinstalleerd is: 6.0.1.5334. Op de site vind ik: 6.0.1.5317 als meest recente driver. En zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.
Via de updatemogelijkheid van Vista zelf kwam ik erachter dat voor wlan op 30 mei nog een nieuwe driver is uitgekomen, ipv de meegeleverde van januari (driverdatum zelf is dan weer december 2006). De Asus website is nogal traag met updaten van bestanden helaas.

Aangezien je ook een F3TC variant hebt, heb je toevallig mijn post mbt GPU drivers gezien? Als je een andere kaart hebt (je weet t maar nooit met al die typenummers) dan heb ik pech, maar iig heb ik het even gechecked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op zondag 17 juni 2007 @ 14:32:
[...]

Slaapje, Waar heb jij deze laptop besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
2Dutch schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:29:
He verdorie ..was net zo blij met mijn laptop..ga ik eens verder kijken en dan...:
Heb ik vga out, wordt ie niet herkend door de drivers. Al het bios, allerlei settings e.d gechecked..functietoetsen ook getest.

Iemand toevallig een F3TC-AP053C of een Asus laptop met een Geforce 7300Go die wel op een extern beeldscherm beeld kan krijgen? Drivers van laptopvideo2go (die full mobile support hebben voor 7x00go) zorgen voor bsod's dus dat schiet niet op :/ Dan kan ik namelijk testen of de vga out kapot is, of het toch echt de brakheid van de drivers is, zodra ik het ook met een XP installatie heb getest.
Hier al gekeken of gepost?
http://vip.asus.com/forum...ize=100&page=1&count=6025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik heb hem bij 4launch.nl besteld.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
2Dutch schreef op zondag 17 juni 2007 @ 12:29:

Ik heb een 7300Go in mijn F3Jc, werkt altijd perfect, VGA-kabel aansluiten, op Fn-F8 drukken totdat je 'CRT' ziet staan, dan wordt je laptopscherm zwart en komt er beeld op de externe monitor.
Werkt perfect :), terugschakelen idem met Fn-F8.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 22:07:
[...]

Ik heb het nog steeds, ik snap ook niet wat ik nou precies moet downloaden.
(vrouw he ;))
Aanvullende vraag: welke virusscanner heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-07 22:34
Hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop.
Eerst wou ik de G2 van Asus wel hebben maar ik ben van gedachten veranderd.
Dat komt omdat die laptop een 17 inch scherm heeft en errruuggg zwaar is. Maar het design ziet er echt gelikt uit, dat dan weer wel.
Ik heb sinds kort dit topic gevonden endie F3 sprak me wel aan.
Ik wil gaan voor de F3SV-AS016G omdat daar ook net ff wat meer op zit dan die andere types.
Alleen ben ik niet zo gek van nVidia. Ik heb sinds ik mijn TNT2 de deur uit heb gegooid alleen nog maar ATi kaarten gekocht. Dus ik ben een beetje en trouwe Ati fan :P
Maarja Ati liet een beetje lang op zich wachten met een nieuwe lijn VGA kaarten dus kan ik Asus geen ongelijk geven dat ze meer Geforce kaarten ik hun laptops proppen.

Ik speel games zoals HL2(EP1), HL2DM, SoF2gold, BF2 en sinds kort STALKER. Dus dat wil ik ook wel op me laptoppie draaien zo nu en dan. En volgens mij is de F3 die ik wou daar wel geschikt voor, niet?
Ohja, kan je met deze nVidia kaart in HL2 6xAA en 16xAF en HDR tegelijk aanzetten zoals ik nu op mijn desktop pc doe? het gaat mij erom dat het allemaal tegelijk kan, misschien moet ik dan op de laptop lagere instellingen nemen maar dat is niet zo erg. Heb ergens es gelezen dat dat niet kon namelijk... Hopelijk heeft iemand dit al uitgeprobeerd.
enne... met welke ATi kaart kun je de 8600M GS ongeveer vergelijken (DX9.0)
Nouja voor de rest doe ik een beetje internetten en msnnen. In de tuin :P of realxed op de bank:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De F3Se heeft een Ati kaart he ;)
En er bestaat ook een klein broertje van de G2, de G1s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
Ja idd die F3se zie ik toevallig net op de asus site staan. Met maar 128 MB videogeheugen dus das ook niet echt veel.
En dat hypermemory moet ik zien als gedeeld geheugen plus dedicated geheugen?!!?
Ik zie hem niet bij laptops4u staan en ook niet in de pricewatch (misschien wel overheen gekeken :S )
Ja de G1 ehh of de G2 of F3 lol. de G1 is ff te duur dus die laat ik ook vallen. Ook omdat daar een lichter videokaart in zit en geen fingerprint reader. het zijn maar kleine dingetjes maar dan heb ik liever een goedkopere waar de extratjes wel op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Laatst online: 09-07-2024
De F3Sv komt aardig in de buurt naar wat ik op zoek ben. Hopenlijk komt ASUS nog met een 8600M GT 512 MB. versie. Heeft iemand enig idee of deze nog zal uitkomen?

Ik zie dat de audio connectors aan de voorkant zitten. Heeft iemand hier hinder van ondervonden tijdens het gebruik van een headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariok23
ik heb ook de audio connectors aan de voorkant op me oude laptop
Het is een beetje lastig als je hem op je schoot hebt want dan zit het stekkertje een beetje in de weg. maar daar wen je wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

DarthPlastic schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:06:
[...]

Ik heb een 7300Go in mijn F3Jc, werkt altijd perfect, VGA-kabel aansluiten, op Fn-F8 drukken totdat je 'CRT' ziet staan, dan wordt je laptopscherm zwart en komt er beeld op de externe monitor.
Werkt perfect :), terugschakelen idem met Fn-F8.
Nope, hij wordt ontzettend kort ff zwart t beeld, maar overschakelen ho maar.
Tevens het Asus forum al bekeken, daar niks relevants kunnen vinden.

Langzaamaan beginnen de ergernissen zich op te stapelen:

- vga out wil niet (dsub niet, dvi niet, alles wat ik kon vinden uitgeprobeerd)
- wireless lan valt steeds uit na verloop van tijd (me suf gegoogled en alle tips al gehad)

Hmm..behoorlijk irritant :( Aan de andere kant ben ik niet echt een Vista fan. Ik denk dat ik eens een XP installatie waag vandeweek..kijken of dat wat meer oplevert. Heb zover ik weet een downgraderecht naar Windows XP pro :P

Ben echt geen noob ofzo, heb al heel wat laptops gehad zonder problemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 18-06-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Iemand ervaring met de levertijd van laptops4u.nl? Meeste laptops staat "meer dan 6 dagen"... Maar dit kan 3 weken zijn of 1 week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26
dbzfan schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 00:03:
Iemand ervaring met de levertijd van laptops4u.nl? Meeste laptops staat "meer dan 6 dagen"... Maar dit kan 3 weken zijn of 1 week...
Bij mij was dat ook het geval, in de mail die ik kreeg stond 6 tot 10 werkdagen. Ik ben nu een week verder dus kan er nog weinig over zeggen. Ik verwacht hem nog wel later omdat ik er nog allemaal extra's in laat zetten.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
M.b.t de battery:

Er is een leuk programma'tje dat in vista automatisch de aero desktop en de sidebar uitschakelt bij gebruik van de laptop als hij op de batterij draait: Vista Battery Saver

De link: http://fileforum.betanews...attery_Saver/1179236126/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F3SV update bios 201 naar 203

wat is de verandering en is deze update noodzakelijk. iemand als geprobeerd of
geinstaleerd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:19:
[...]

Aanvullende vraag: welke virusscanner heb je draaien?
Dat heeft er toch niks mee te maken als ik iets moet downloaden voor me vga?

NOD32?¿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou denken van niet, maar ... het toeval wil dat ook ik NOD32 draai.

Het begint er op te lijken dat er tijdens het opstarten een (prioriteits-?)conflict is tussen Vista en NOD32 dat de stottering veroorzaakt. Het kan zijn dat de NVIDIA-drivers hier aan nog aan bijdragen, of dat ze alleen het slachtoffer zijn.

Probeer het volgende eens:
  1. Druk de Windows-toest en "R" gelijktijdig in.
  2. Type msconfig en druk op enter.
  3. Ga naar het tabje "Services" en haal het vinkje voor "NOD32 Kernel Service" weg.
  4. Ga naar het tabje "Opstarten" en haal het vinkje voor "NOD32 Antivirus System" weg.
  5. Klik op "Ok" en start opnieuw op.
Maakt dat verschil tijdens het opstarten?

(Vergeet niet na dit spannende experiment NOD32 weer aan te zetten door de Kernel Service en Antivirus System weer aan te vinken!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:57:

geinstaleerd. _/-\o_
Er zijn een aantal kleinere problemen opgelost, o.a. de geen-geluid-na-uitschakelen-boot-up-geluid-bug. De moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees ook iets van een apply new thermal policy update bij versie bios 203

weet iemand wat dit is ????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:12:
Je zou denken van niet, maar ... het toeval wil dat ook ik NOD32 draai.

Het begint er op te lijken dat er tijdens het opstarten een (prioriteits-?)conflict is tussen Vista en NOD32 dat de stottering veroorzaakt. Het kan zijn dat de NVIDIA-drivers hier aan nog aan bijdragen, of dat ze alleen het slachtoffer zijn.

Probeer het volgende eens:
  1. Druk de Windows-toest en "R" gelijktijdig in.
  2. Type msconfig en druk op enter.
  3. Ga naar het tabje "Services" en haal het vinkje voor "NOD32 Kernel Service" weg.
  4. Ga naar het tabje "Opstarten" en haal het vinkje voor "NOD32 Antivirus System" weg.
  5. Klik op "Ok" en start opnieuw op.
Maakt dat verschil tijdens het opstarten?

(Vergeet niet na dit spannende experiment NOD32 weer aan te zetten door de Kernel Service en Antivirus System weer aan te vinken!)
Hij stotterder niet meer in het begin, is dit bij jou ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:16:
[...]

Hij stotterder niet meer in het begin, is dit bij jou ook het geval?
Het scherm gaat ook niet meer kort op zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:49:
[...]

Het scherm gaat ook niet meer kort op zwart?
Edit:

Hij stotterd nog steeds, maar minder lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49
Vandaag mijn acer laptop terug gebracht waar ie vandaan kwam en mijn geld terug gekregen nadat de beste mensen van Acer na 3 reparaties nog steeds geen fatsoenlijke DVD-brander af konden leveren.

Nu was ik al een beetje aan het rondkijken en was al uitgekomen bij de F3SV serie van ASUS. Nu ben ook ik aan het duizelen gegaan aan het verschil in specs. Naar wat ik heb af kunnen leiden is de 18c variant de meest complete.

Nu is mijn vraag. De ' versie van 4 launch', heeft deze ook bluetooth en een fingerprintreader zoals de 'versie van laptops4u'?

Verder ga ik hem denk ik niet tunen ofzo, 2GB en de T7100 samen met een N8600 lijkt mij meer dan genoeg voor mij. Bluetooth is alleen wel een leuke optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-06 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:57:

geinstaleerd. _/-\o_
Voor mij was de upgrade noodzakelijk ja. Onderanderen het geen geluid na uitschakelen POST melding en een probleem waabij de cursor bleef knipperen na het bios ipv het OS te booten.

Heb echter nog steeds een probleem met de laptop, ik vermoed de nvidia drivers. Bij een boot, wanneer het scherm om springt van tekst mode naar de windows resolutie, zie ik soms artifacts. Als dit gebeurt reboot de laptop zich. Dit blijft op deze manier loopen.

Enige oplossing om hem uit de loop te breken is in safe mode opstarten en dan weer te rebooten. Zeer vreemd. Het komt ook wel eens voor wanneer het systeem uit stand-by of uit hibernate komt.

Misschien iemand die ook dit probleem heeft? De 165.01 versie van nvidia verbetert niets in mijn situatie. En ja, het geheugen is getest :)

Ps. Installatie dmv de bijgevoegde recovery cd was onmogelijk omdat ik daar ook in de reboot loop terecht kwam, en op dat moment in de installatie nog geen safe-mode toegestaan was... Had gelukkig een legale ultimate rond slingeren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion666 op 19-06-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb voor de videokaart nieuwe drivers gedownload van de global asus site en deze werken bij wel
goed. 8) die drivers van nvidia werken bij mij zoiezo niet goed O-) ik heb de bios overigens wel
geupdate en merk geen verschil, las daarbij iets van thermal blabla ,dus dacht dat het iets
met de temperatuur te maken had ,dus mischien met de cpu.

Trouwens bij mijn vorige laptop kon ik de batterij instellingen wijzigingen van mijn
videokaart, waarom zit dat niet ingebouwd bij de drivers voor de go M8600GS processor.
Of kan ik daarvoor andere drivers downloaden ??? scheelt weer stroom bij batterij verbruik.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Nou nu een aantal dagen verder en kan eigenlijk helemaal geen problemen ontdekken aan mn laptop. Dus ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben!

Nu heb ik wel een klein software dingetje waar ik niet zo blij mee ben. Elke keer als vista opstart komt er een popup van asus security protection omhoog waarin ik 3 soorten beveiligingen kan doen. te weten fingerprint (gedaan) Wachtwoord (gedaan) en iets met tokens, die laatste heb ik geen idee van wat het is. Ik wil er dus vanaf dat die popup elke keer komt, maar hij staat niet in mn opstarten map en kan niets uitvinken van startup when windows starts oid.
Iemand een idee?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 11:49:
Nou nu een aantal dagen verder en kan eigenlijk helemaal geen problemen ontdekken aan mn laptop. Dus ik kan wel zeggen dat ik er erg blij mee ben!

Nu heb ik wel een klein software dingetje waar ik niet zo blij mee ben. Elke keer als vista opstart komt er een popup van asus security protection omhoog waarin ik 3 soorten beveiligingen kan doen. te weten fingerprint (gedaan) Wachtwoord (gedaan) en iets met tokens, die laatste heb ik geen idee van wat het is. Ik wil er dus vanaf dat die popup elke keer komt, maar hij staat niet in mn opstarten map en kan niets uitvinken van startup when windows starts oid.
Iemand een idee?
Volgens mij: rechtsonder in je taakbalk, rechtermuisklik op het hamertje-in-een-cirkeltje, kies "Settings and options", vinkje weghalen voor "Advise to register credentials on logon".

Een token is trouwens bijv. een usb-stick of een sd-kaartje dat je inricht als "sleutel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 00:37:
ik heb voor de videokaart nieuwe drivers gedownload van de global asus site en deze werken bij wel
goed. 8) die drivers van nvidia werken bij mij zoiezo niet goed O-) ik heb de bios overigens wel
geupdate en merk geen verschil, las daarbij iets van thermal blabla ,dus dacht dat het iets
met de temperatuur te maken had ,dus mischien met de cpu.
Kan zijn dat ik verkeerd zit, maar op de global site komt ik VGA driver V7.15.11.0119 tegen. Dat is nou net de driver waarmee ik deze problemen heb. Gebruik jij ook deze versie? De andere versie waarmee ik getest heb was de nvidia beta welke de zelfde problemen vertoont.

Het verschil in de bios update zat hem bij mij in de stabiliteit :) Ik had versie 201 en die weigerde soms het OS te booten. Ook het bekende probleem met het geluid werd erdoor opgelost. Het enige waar ik dus nog mee zit is het video gebeuren :)

[ Voor 26% gewijzigd door Orion666 op 20-06-2007 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil voor de F3SV-AS018C gaan via deze site http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html

Ik heb al het 1 en ander gelezen over deze laptop en hij lijkt mij perfect, alleen wil ik er wat op aan laten passen, ik wil de 160gb 7200rpm schijf erin laten bouwen en ik wil 1gb intel turbo memory erin, wat mogelijk is bij laptops4u.
Ik wil met de laptop video's bewerken en spellen spelen, met deze specs is die wel duurder maar is het verschil ook echt aanzienlijker of is het niet echt de moeite waard tussen de originele 160gb 5400rpm en de 160gb met 7400rpm plus het intel turbo memory ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:07:
[...]

Volgens mij: rechtsonder in je taakbalk, rechtermuisklik op het hamertje-in-een-cirkeltje, kies "Settings and options", vinkje weghalen voor "Advise to register credentials on logon".

Een token is trouwens bijv. een usb-stick of een sd-kaartje dat je inricht als "sleutel".
Dank je, heb hem nu uitstaan, merk morgen wel of het werkt :) werd echt gek van dat ding! ok die sleutels zijn me ook duidelijk, thnx again

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt ik heb de videodrivers 119 van de global site, maar heb geen enkel probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 18 juni 2007 @ 20:37:
[...]
Nope, hij wordt ontzettend kort ff zwart t beeld, maar overschakelen ho maar.
Tevens het Asus forum al bekeken, daar niks relevants kunnen vinden.
Langzaamaan beginnen de ergernissen zich op te stapelen:

- vga out wil niet (dsub niet, dvi niet, alles wat ik kon vinden uitgeprobeerd)
- wireless lan valt steeds uit na verloop van tijd (me suf gegoogled en alle tips al gehad)

Hmm..behoorlijk irritant :( Aan de andere kant ben ik niet echt een Vista fan. Ik denk dat ik eens een XP installatie waag vandeweek..kijken of dat wat meer oplevert. Heb zover ik weet een downgraderecht naar Windows XP pro :P

Ben echt geen noob ofzo, heb al heel wat laptops gehad zonder problemen :)
Zo..ben inmiddels een weekje verder en heb XP er ff snel op gepleurd:
- 10x sneller (dat mag geen verrassing zijn :P )
- wlan is stabiel (dus Vista zelf is het probleem, of de Vista drivers zijn brak)
yessss...hij pakt eindelijk GPU drivers. Wat het nu was? Het interesseert me al niet meer of de vga out werkt of niet :P Mooi, nu kan ik verder priegelen :D

[ Voor 34% gewijzigd door 2Dutch op 20-06-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 18:52:
Ik wil voor de F3SV-AS018C gaan via deze site http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html

Ik heb al het 1 en ander gelezen over deze laptop en hij lijkt mij perfect, alleen wil ik er wat op aan laten passen, ik wil de 160gb 7200rpm schijf erin laten bouwen en ik wil 1gb intel turbo memory erin, wat mogelijk is bij laptops4u.
Ik wil met de laptop video's bewerken en spellen spelen, met deze specs is die wel duurder maar is het verschil ook echt aanzienlijker of is het niet echt de moeite waard tussen de originele 160gb 5400rpm en de 160gb met 7400rpm plus het intel turbo memory ?
Uit verschillende reviews is gebleken dat Turbo Memory het geld absoluut niet waard is. Niet doen dus.

Een 7200 rpm schijf is een aanrader; de 5400 rpm schijf is duidelijk de zwakste schakel van dit model. Zie bijvoorbeeld de Windows Prestatie-index van mijn F3Sv:

CPU 4,8
RAM 4,8
VGA 4,7
3D 5,1
HDD 4,3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 19:22:
klopt ik heb de videodrivers 119 van de global site, maar heb geen enkel probleem???
We hebben niet exact dezelfde configuratie, mag naar mijns inziens niet veel uitmaken maar dat mag blijken van Asus. Heb inmiddels een call geplaatst, ben benieuwd. Zal uiteraard hier het resultaat posten mochten er meerderen met deze problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
Orion666 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 00:54:
[...]

We hebben niet exact dezelfde configuratie, mag naar mijns inziens niet veel uitmaken maar dat mag blijken van Asus. Heb inmiddels een call geplaatst, ben benieuwd. Zal uiteraard hier het resultaat posten mochten er meerderen met deze problemen zijn.
Kreeg vandaag antwoord:
Geachte,

Neemt u contact op met de helpdesk voor RMA.

Met vriendelijke groet,

asus tsd
Zucht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik met mijn f3sv op de accu werk lopen programmas veel sneller vast, en msn kan ik al helemaal niet opstarten zonder dat ie meteen vast loopt, en ik merk ook dat het opstarten langer duurd.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Aan 't terugclocken van de processor ofzo, als die op de accu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:04:
[...]

Uit verschillende reviews is gebleken dat Turbo Memory het geld absoluut niet waard is. Niet doen dus.

Een 7200 rpm schijf is een aanrader; de 5400 rpm schijf is duidelijk de zwakste schakel van dit model. Zie bijvoorbeeld de Windows Prestatie-index van mijn F3Sv:

CPU 4,8
RAM 4,8
VGA 4,7
3D 5,1
HDD 4,3
Bedankt voor je reactie, ik ga toch voor de F3SV-AS019C ondanks dat de turbocache iets minder is als op de AS018C (18c 1024mb en de 19c 512mb) .
Ik neem er dan een 160gb 7200rpm harde schijf bij en een 2×1024 geheugen wat dan uitkomt op 1267 euro, het is goedkoper dan de zelfde harde schijf aan te laten passen in de AS018C.
Alleen zit er bv bluetooth niet op maar dat gebruik toch eigenlijk nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met m'n F3JP heb ik het probleem dat het aanmelden bij MSN zo'n 2 minuten in beslag neemt (hij hangt op dat moment). Zelfde geldt voor bestanden overgooien via MSN (eerst 2 minuten blijven hangen voordat hij daadwerkelijk gaat versturen).

Heeft iemand anders hier ook last van? Ik heb de nieuwste versie evenals MSN 7.5 geprobeerd en bij beide hetzelfde probleem. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de asus f3sv AS019c heeft dedicated 256 mb en shared 767 mb geheugen dus die is naar mijn mening gelijk mheb zelf ook de as019C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik ben sinds gisteren een trotse F3SV 18c bezitter. 4 Launch had op hun site staan dat er geen bluetooth in zou zitten en een 945 chipset. Na contact konden ze mij niet vertellen wat er wel of niet inzat. Eenmaal uitgepakt en geinstalleerd zit er gewoon bluetooth op en een 965 chipset.
Installatie verliep soepel en de snelheid zit er ook goed in, in vergelijking tot mijn vorige laptop.

Wat wel raar is dat ik hierboven las dat iemand een 4,3 vista score kreeg voor zijn standaard hdd. Bij is deze score met standaard hdd 4,8.

Echt gamegeweld nog niet uitgeprobeerd, maar dat komt nog wel, lijkt me wel dat dat moet lukken met een 8600M.

En over het verschil met de 19c qua beeldkaart. Het lijkt mij niet dat Nvidea 2 8600M GS op de markt heeft om een verschil te maken tussen 2 Asus laptops. Deze zijn gewoon gelijk. De sites weten gewoon vaak de precieze specs niet (zo lijkt het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
m4yall schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:58:
Ik ben sinds gisteren een trotse F3SV 18c bezitter. 4 Launch had op hun site staan dat er geen bluetooth in zou zitten en een 945 chipset. Na contact konden ze mij niet vertellen wat er wel of niet inzat. Eenmaal uitgepakt en geinstalleerd zit er gewoon bluetooth op en een 965 chipset.
Installatie verliep soepel en de snelheid zit er ook goed in, in vergelijking tot mijn vorige laptop.

Wat wel raar is dat ik hierboven las dat iemand een 4,3 vista score kreeg voor zijn standaard hdd. Bij is deze score met standaard hdd 4,8.
Ja dat vond ik ook al vreemd, heb ook de 18c en ook een score van 4,8 voor mn hdd... niets mis mee neem ik aan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slaapje schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:18:
[...]

Ja dat vond ik ook al vreemd, heb ook de 18c en ook een score van 4,8 voor mn hdd... niets mis mee neem ik aan.
Bovenstaande scores zijn voor een 19C. Ik heb voor dit type al eerder een score van 4,3 voorbij zien komen. Blijkbaar zit er een fors prestatieverschil tussen de 120 GB HDD in de 19C en de 160 GB HDD in de 18C.

Binnenkort toch maar eens kijken naar een 7200 rpm-schijf ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Zojuist de knoop doorgehakt en dit besteld:

F3SV-AS019C
- Processor : Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz;8
- Harde schijf : 120GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600M GS 256MB an
- Turbo Memory/ TV Tuner : Geen Intel Turbo Memory en TV Tu
- Beeldscherm : 15.4 WXGA+ (1440 x 900)
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Home Premium 32
- Garantie : 2 jaar pick up & return garantie
- Pixelgarantie : Geen Pixelgarantie
- Verzekeringsgarantie : Geen laptopverzekeringsgarantie
- Voeding : Geen extra ac adapter
- Gewicht : 2KG- 3KG
- Caradapter : Geen caradapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
Mocht ooit iemand zijn LCD scherm kapot hebben, door middel van een val, of een andere reden. En het valt niet onder de garantievoorwaarden. Je kunt op internet een nieuw scherm bestellen, een LG LP154EW01, deze past perfect in een Asus F3! (als de resolutie tenminste 1280x800 is, de F3SV modellen hebben een 1440x900 resolutie).

Het verwisselen is overigens een fluitje van een cent, de voorkap eraf halen, alle schroefjes losdraaien, connectoren van het scherm en de invertor losmaken, en de procedure omdraaien! Zou zonde zijn als je hem door Asus laat maken voor 375€ als je het voor 189€ zelf kan ;)

(Misschien een hint iets voor de volgende TS?)

Bijkomend voordeel is trouwens dat het LG scherm íets energiezuiniger is, dus ik haal nu op High Performance met Wifi aan en BT uit de 3 uur op de accu O+

[ Voor 10% gewijzigd door F-Tim op 22-06-2007 19:43 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb F3SV 18C al paar weken echter vind ik de net stroom adapter erg heet worden!
Heet dat je het net nog in je handen kan houden. Echter elke keer als je ertegen aan stoot of vast pakt schrik je wel even omdat je bijna denkt dat je tegen iets gaat verbranden of dat hij aan het smelten is. Hij word daarvoor nog niet heet genoeg alleen wel zo heet dat je elke keer wel erg schrikt!
Is de adapter ook bij jullie zo heet!? Ik krijg wel erg deja vu gevoel met xbox 360 adapters zo :S
Voordat mijn adapter er ook uitknalt zoals de xbox voeding dat doet ;(

Afbeelding voeding: (Klikbaar!)
Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w304/ixten/02433274.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Ik ben van plan om een F3SV-AS018C te halen, hebben jullie nog redenen waarom ik hem niet zou halen, en het beter is om een andere binnen mijn budget (~€1200) te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion666
Mauritzzz schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:44:
Ik ben van plan om een F3SV-AS018C te halen, hebben jullie nog redenen waarom ik hem niet zou halen, en het beter is om een andere binnen mijn budget (~€1200) te halen?
Ondanks de mijne inmiddels DOA terug is en ik een nieuwe krijg, zou ik toch geen rede weten te bedenken hiervoor. Misschien dat je een HDMI aansluiting oid wilt of surround geluid op je laptop? Niet echt iets waar ik interesse in had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Een vraagje.. Nu heb ik in de specs gezien dat mijn latop(018c) een spdif uitgang heeft en voor zover als ik weet zit ie gekoppeld aan mn koptelefoon uitgang. Mijn surround set heeft een spdif ingang en zover als ik heb begrepen is het dus mogelijk om hiermee surround sound over te brengen van mn laptop naar mn set.

Mijn vraag is dat ik in andere topics iets lees over dat je spdif uitgang rood licht van binnen heeft en dat je spdif aan moet zetten, echter zie ik geen van deze dingen ergens... 2e vraag is als mn laptop daadwerkelijk spdif heeft, welke kabel heb ik hier dan voor nodig?

alvast bedankt.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Slaapje schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:10:
Een vraagje.. Nu heb ik in de specs gezien dat mijn latop(018c) een spdif uitgang heeft en voor zover als ik weet zit ie gekoppeld aan mn koptelefoon uitgang. Mijn surround set heeft een spdif ingang en zover als ik heb begrepen is het dus mogelijk om hiermee surround sound over te brengen van mn laptop naar mn set.

Mijn vraag is dat ik in andere topics iets lees over dat je spdif uitgang rood licht van binnen heeft en dat je spdif aan moet zetten, echter zie ik geen van deze dingen ergens... 2e vraag is als mn laptop daadwerkelijk spdif heeft, welke kabel heb ik hier dan voor nodig?

alvast bedankt.
In de Realtek HD Audio Manager, tabblad Audio I/O, op het knopje naast "Digitaal" klikken, en dan "Uitvoer digitale audiobron" selecteren... Dan moet het rode licht gaan branden als je op Ok drukt.

En dan heb je een optische kabel nodig.

Good luck! :)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Slaapje schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 08:10:

alvast bedankt.
Volgens mij is die kabel gewoon een optische kabel met dan aan één kant een verloopstukje zodat ie in je koptelefoonuitgang past. Van Oehlbach weet ik dat ze die hebben, maar die zijn redelijk prijzig (vanaf 30 euro 0,5 meter), denk dat ze er ook wel van andere merken zijn.

Ik heb mijn 18c nu 2 dagen en ben nog steeds onder de indruk! Alles gaat lekker snel en vind het helemaal goed zo! In de toekomst misschien een keer een processor upgrade, maar voor nu en de komende tijd, meer dan voldoende prestaties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
nu zal ik wel helemaal achterlijk zijn, maar ik had die realtek audiomanager maar daar stond geen i/o of iets in die trend kwa tabblad... Na een install van de nieuwste drivers geeft apparaatbeheer aan dat het high definition audio is en er staat spdif achter tussen haakjes. Alleen nu ben ik mn audiomanager kwijt en ik zie geen map meer met realtek op mn hd... dus nu ben ik nog niet echt verder..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Ik loop een beetje vast tijdens de installatie van windows xp pro. Als hij klaar is met formatteren van de schijf, vraagt hij naar een diskette met "intel® matrix storage manager drivers".

In het begin moest ik de F6 toets indrukken om speciale drivers o.i.d. laden en dat gedeelte ben ik ook voorbij gekomen.

Maar als hij wil beginnen met bestanden kopieren naar de HD dan vraagt ie om een diskette met drivers.

Wie heeft dit voorelkaar gekregen?

Ik heb de 18C.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ixten schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 20:24:
Is de adapter ook bij jullie zo heet!?
Ja! Weliswaar niet bij 'n Asus laptop, maar m'n adapter wordt ook zo heet.
Was bij m'n vorige laptop ook al en je zegt 't zelf al ' vliegt niks in brand' dus vind 't goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yustme schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:29:
Ik loop een beetje vast tijdens de installatie van windows xp pro. Als hij klaar is met formatteren van de schijf, vraagt hij naar een diskette met "intel® matrix storage manager drivers".

In het begin moest ik de F6 toets indrukken om speciale drivers o.i.d. laden en dat gedeelte ben ik ook voorbij gekomen.

Maar als hij wil beginnen met bestanden kopieren naar de HD dan vraagt ie om een diskette met drivers.

Wie heeft dit voorelkaar gekregen?

Ik heb de 18C.
Weet je zeker dat je op F6 moet drukekn? Neem even de Windows FAQ doro voor meer info over dat hele F6 verhaal.
Maar volgens mij zou het ook gewoon moeten werken zonder extra drivers. Anders moet je er een USB floppy drive aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
fsfikke schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:40:
[...]

Weet je zeker dat je op F6 moet drukekn? Neem even de Windows FAQ doro voor meer info over dat hele F6 verhaal.
Maar volgens mij zou het ook gewoon moeten werken zonder extra drivers. Anders moet je er een USB floppy drive aan hangen.
Ja weet heel zeker dat het de F6 toets was. Die krijg je meteen als windows xp aan het laden is.

Als ik geen extra drivers laad dan herkent windows xp de sata schijf ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
Orion666 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 23:46:
[...]

Ondanks de mijne inmiddels DOA terug is en ik een nieuwe krijg, zou ik toch geen rede weten te bedenken hiervoor. Misschien dat je een HDMI aansluiting oid wilt of surround geluid op je laptop? Niet echt iets waar ik interesse in had :)
HDMI aansluiting heeft hij in principe al in de vorm van DVI, je kunt zo een verloopkabeltje van dvi naar hdmi kopen. Surrond geluid heb ik niet nodig.
Misschien waren er dingen zoals echt superveel vastlopers, accu's die ontzettend warm worden, maar het enige wat ik hier zo lees zijn dat hij brakke grafische drivers heeft, maar hier komen toch wel weer nieuwe drivers voor? En ook las ik een warme adapter, dat maakt mij niks uit, omdat je dat ding toch niet vaak aanraakt.

Edit: Ik heb trouwens nog een vraag over het scherm van de f3sv, weet iemand toevallig de responsetijd daarvan?

[ Voor 6% gewijzigd door Mauritzzz op 23-06-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 11:31:
[...]

Ja! Weliswaar niet bij 'n Asus laptop, maar m'n adapter wordt ook zo heet.
Was bij m'n vorige laptop ook al en je zegt 't zelf al ' vliegt niks in brand' dus vind 't goed zo.
Ja mijn adapter wordt ook altijd gloeiend heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hoe werkt dat fingerprint reader dingetje eigenlijk? Gewoon vinger erop bij het inloggen bij windows? Is dat geintegreerd in vista? Ben helemaal niet bekend met deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
Zat er nou 5gig recoverpy partitie in of 500 mb? Ik zie namelijk een 500 mb FAT32 partitie.

En mijn windows xp key wordt NIET geaccepteerd tijdens de installatie. Ik heb een aangepaste windows xp dvd gemaakt voor de SATA drivers van mijn hd.

Ik heb deze tutorial gevolgd:

http://vip.asus.com/forum...Sv&page=1&SLanguage=en-us

Iemand enig idee waarom hij niet geaccepteerd wordt? Zou het komen door die 500 mb partitie?

Ik heb trouwens de 18c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister ook een F3 laptop aangeschafd. Werkt over het algemeen prima, maar er is 1 ding wat niet allemaal klopt. Bij het opstarten krijg ik een melding. "Catalist Control Center: Monitoring Program" werkt niet ofzo. Dan geeft ie aan dat gezocht wordt naar een oplossing, maar dat is nog niet gebeurd. Iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen is? Videokaart updaten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ok, ik heb wat problemen met mijn laptop. Ik heb de ASUS F3Ja met CD T2400/2GB DDR2/ATI X1600.
Zoals sommigen nog kunnen herinneren was ik een van de eerste met de 'hoofdtelefoon' bug. Dit houd in dat de speakers niet uitgeschakeld worden wanneer je een koptelefoon inplugt in de poort. Dan komt het geluid dus nog altijd door de speakers en door de koptelefoon.
Dit probleem heb ik nog steeds. (Nog geen tijd gehad, om op te sturen)

Nu is er sinds kort een tweede probleem bijgekomen, en dat is dat de netwerkkaart het niet herkend dat er een stekker ingeplugd is. Ik heb de kabels al vervangen ed, zelfde kabel die wel werkt naar mijn desktop werkt niet in mijn laptop. Drivers geprobeerd die bij mijn laptop kwamen, of die via download van asus. Zelfde resultaat.
Ik had daarom maar via wireless geconnect en windows update gedraaid. Daar was er een update voor de Realtek LAN kaart. Ik had die dan ook geinstalleerd (iig dat dacht ik). En toen gereboot. Tot mijn verbazing herkende hij weer dat er een kabel ingeplugd was. Toen ging ik weer verder met updaten, en bleek dat die de driver update helemaal niet had geinstalleerd :? Blijkbaar had die iets getriggered ofzo :?.
Maargoed, in windows XP werkte het weer gewoon nu. Behalve dat van de geluidskaart, maar dat moet sowieso gefixt worden.
Nu dacht ik, laat ik weer is met Ubuntu Linux gaan spelen, diezelfde versie had ik een half jaar terug zonder problemen gedraaid. En om-een-of-andere reden wil die nu tijdens de initialisatie van de live-cd niet meer een netwerkkaart vinden en uiteindelijk start ook de X Server (GUI) niet. Als ik erdoorheen scroll, geeft die aan dat het een onbekende videochip is, terwijl die vroeger met precies dezelfde versie wel gewoon werkte :?.

Iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik denk dat ik hem ga opsturen binnenkort. Moet ik hem gewoon bij de winkel afgeven? (heb hem bij dynabyte gekocht) of wordt het thuis opgehaald?
En hoe lang duurt het gemiddeld tot hij gemaakt is? Ben gelukkig net klaar met mijn schooljaar, dus heb hem nu niet hoofdzakelijk nodig.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
BiG-GuY schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:44:
Iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik denk dat ik hem ga opsturen binnenkort. Moet ik hem gewoon bij de winkel afgeven? (heb hem bij dynabyte gekocht) of wordt het thuis opgehaald?
En hoe lang duurt het gemiddeld tot hij gemaakt is? Ben gelukkig net klaar met mijn schooljaar, dus heb hem nu niet hoofdzakelijk nodig.
Asus RMA support bellen of mailen. Zij komen hem ophalen (TNT).
Het duurt maximaal 7 werkdagen voordat hij weer gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:07:
[...]

Maar als ik hier verhalen lees kan het soms ook wel 6 weken duren.... ;)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
silmaril8 schreef op maandag 25 juni 2007 @ 01:07:
[...]

Bedankt.

Ik heb gebeld en formuliertje ontvangen, en weer teruggestuurd. Nu wachten op een reactie :).

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
F-Tim schreef op maandag 25 juni 2007 @ 12:10:
[...]

Maar als ik hier verhalen lees kan het soms ook wel 6 weken duren.... ;)
Bij mij was ie keurig binnen een week weer terug.
In de voorwaarden die ze je sturen als je een RMA stuurt, staat dat ook. Het is hun policy om binnen 7 dagen de reparatie op te lossen. Maar er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideshowbobbie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:03
Na het doorspitten van dit topic heb ik interesse in de F3SV-AS018C. Ik heb bij verschillende winkels gekeken en toch wil ik even wat dingen helder hebben :)

Op de Asus site staat niks vermeld over een DVI-D uitgang, echter op sites als Azerty en laptops4u staat dat deze laptop daar wel over beschikt. Maar bij bijvoorbeeld 4Launch staat weer niks vermeld over een DVI uitgang.

Heeft deze laptop het nou wel of niet? 8)7

Verder heb ik hier gelezen dat deze laptop (met de T7100) over de 2MB cache beschikt en niet over een 4MB cache (wat helaas wel veel winkels vermelden). Ik ga er dus vanuit dat dit zo is. Maar scheelt het in prestaties veel, bijvoorbeeld met zo nu en dan gamen, wanneer ik de T7100 kies ipv de T7300? Of is dat te bezien?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.