Bedankt voor deze info, nu is in een klap een hele hoop duidelijk geworden. Alle verschillen tussen de modellen enzo... nu valt voor mij de 019 dus al af, is weer één minder om tussen te kiezen
Verwijderd
Helaas geen Bluetooth in de 019C! Vreemde beslissing - wat kost zo'n chippie nou extra?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 12:23 ]
zal je veel verschil merken tussen 5400 of 7200 rpm schijf ?
Ja
Lekkere simpele vraag met 'n lekker simpel antwoord! Ligt eraan waar je je laptopje voor gaat gebruiken!?
Lekkere simpele vraag met 'n lekker simpel antwoord! Ligt eraan waar je je laptopje voor gaat gebruiken!?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Leeg mini-PCI slot in laptop F3SV
In het lege Mini PCI Slot kan natuurlijk ook een TurboMemory module geplaatst worden, dus keuze tussen Robson module of TV Tuner.
Deze opties worden vandaag toegevoegd; de levertijd van de Robson modules is helaas nog onbekend (kan evt. nageleverd worden; is gemakkelijk zelf te plaatsen).
In het lege Mini PCI Slot kan natuurlijk ook een TurboMemory module geplaatst worden, dus keuze tussen Robson module of TV Tuner.
Deze opties worden vandaag toegevoegd; de levertijd van de Robson modules is helaas nog onbekend (kan evt. nageleverd worden; is gemakkelijk zelf te plaatsen).
Verwijderd
Is dat robinson geheugen 40 euro waard? Ik heb ergens gelezen dat het niet zorgt voor extra snelheid? Raden jullie het aan?
Verwijderd
er stond laatst ergens een test hier, en daar stond in dat het helemaal geen zin heeftVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 17:36:
Is dat robinson geheugen 40 euro waard? Ik heb ergens gelezen dat het niet zorgt voor extra snelheid? Raden jullie het aan?
Robinson geheugen bestaat niet
('t is Robson)
Ikzelf zou het nu niet aanschaffen, kan altijd later nog en de eerste benchmarks:
Ikzelf zou het nu niet aanschaffen, kan altijd later nog en de eerste benchmarks:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
alles staat nu goed op de site van laptop4u je kan nu ook de Turbo Memory kiezen of de Optional Internal Hybride TV Tuner
Verwijderd
Ik lees de de T7100 1,8ghz 2 Mb cache heeft en de T7300 2 ghz 4 Mb cache
ik weet dat meer cache met zwaardere programma's goed is, maar merk je
echt een groot verschil als je een game of photoshop draait qua cache
. Kan iemand dat uitdrukken in een percentage of ???
lijkt me als de game draait de videokaart toch het meest werk doet?
of zie ik dat verkeerd?
de turbo memory van Intel schijnt erg goed te werken qua snelheid voor XP, maar
voor Vista qua opstarten van de programma's merk je het niet zo.
Het voordeel is dat het opstarten van een programma 10-20% sneller is.
batterij levensduur gaat langer mee en laptop wordt minder warm omdat
de harddisk niet hoeft te draaien, minimaal is aan te raden 1 Gb of hoger.
Schijnt een 4Gb Intel Turbo memory te zijn of te komen.
nadeel van Turbo memory als je een bestand wil lezen, moet de HDD
weer opstarten en dat kost weer extra tijd. Ook het aantal keren wegschrijven
op een flash geheugen is beperkt, waardoor het kan zijn dat je de turbo
memory (NAND (zit ook in de nieuwste ipod-nano) moet vervangen op de lange duur
lijkt me als de game draait de videokaart toch het meest werk doet?
of zie ik dat verkeerd?
voor Vista qua opstarten van de programma's merk je het niet zo.
Het voordeel is dat het opstarten van een programma 10-20% sneller is.
batterij levensduur gaat langer mee en laptop wordt minder warm omdat
de harddisk niet hoeft te draaien, minimaal is aan te raden 1 Gb of hoger.
Schijnt een 4Gb Intel Turbo memory te zijn of te komen.
nadeel van Turbo memory als je een bestand wil lezen, moet de HDD
weer opstarten en dat kost weer extra tijd. Ook het aantal keren wegschrijven
op een flash geheugen is beperkt, waardoor het kan zijn dat je de turbo
memory (NAND (zit ook in de nieuwste ipod-nano) moet vervangen op de lange duur
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 21:39 ]
Heb je daar een bron van met wat meer info? Dan zou het natuurlijk wel interessant woorden (ik blijf nog even bij XP)
Weet iemand iets meer over die TV-kaart? Wat is daar hybride aan, welke input ondersteund ie e.d. ?
Weet iemand iets meer over die TV-kaart? Wat is daar hybride aan, welke input ondersteund ie e.d. ?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Suggereert dit regeltje uit die mail van L4U niet dat ze de 2MB CPU helemaal niet willen aanbieden?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 20:38:
Ik lees de de T7100 1,8ghz 2 Mb cache heeft en de T7300 2 ghz 4 Mb cache
· Daarom vinden wij de T7100 niet erg interessant, aangezien deze dus wel degelijk 2MB L2 Cache heeft
edit:
Sorry voor de dubbelpost.
Sorry voor de dubbelpost.
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2007 22:17 ]
Verwijderd
kan ook een verkoop argument zijn van het bedrijf ,zodat men de laptops later kan verkopen en zo ook een grotere hoeveelheid cpu kan inkopen voor een lagere prijs en met meer marge. Maar mijn vraag was meer op prestatie vlak! 
daarbij is de T7300 32 dollar duurder qua inkoop ,dus er zit aardig wat marge op.
De T7100 is qua specs gelijk aan de the Core 2 Duo T5600 in prestatie.
daarbij is de T7300 32 dollar duurder qua inkoop ,dus er zit aardig wat marge op.
De T7100 is qua specs gelijk aan de the Core 2 Duo T5600 in prestatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:55 ]
Verwijderd
Kunnen de gelukkigen die al een F3Sv in hun bezit hebben misschien even vertellen hoe hun exemplaar er uit ziet? I'm a shallow person.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:04:
Ik liep gisteren even binnen bij MyCom (Kinkerstraat, A'dam) en daar hadden ze zowel een Z53 als een F3 (ik meen een T) staan. Deze modellen zijn uiterlijk dus niet helemaal gelijk aan elkaar: beide modellen hebben aan de voet van het scherm, boven het toetsenbord een zwarte rand van 2-3 cm. Bij de Z53 loopt deze rand door tot de buitenranden van de notebook, bij de F3 maar tot de buitenranden van de schermscharnieren (cryptische beschrijving, ik zal kijken of ik een plaatjekan opduiken). Verder heeft de F3 een zwarte lijst om het toetsenbord; de Z53 heeft dit niet. Derde verschil was de kleur: de F3 is zilverkleurig, de Z53 antraciet.
Als je kijkt naar de 90NPLA4111322CAC30I (de F3SV-AS018C) dan zie je bij de videokaart het volgende staan:
nVidia GeForce 8600M Turbo Cache 1024MB
Wat houdt dat 'Turbo Cache 1024MB' nu precies in? Want als ik op de Nvidia site kijk, dan zie ik dat die kaart geen dedicated geheugen heeft maar tot 256 of 512MB kan aanspreken, dus hoe zit dat nu met die 1024MB en die Turbo Cache? Kan iemand mij het uitleggen?
Wat houdt dat 'Turbo Cache 1024MB' nu precies in? Want als ik op de Nvidia site kijk, dan zie ik dat die kaart geen dedicated geheugen heeft maar tot 256 of 512MB kan aanspreken, dus hoe zit dat nu met die 1024MB en die Turbo Cache? Kan iemand mij het uitleggen?
Verwijderd
Ik heb de F3SV AS019C vandaag binnen gekregen! Hij ziet er echt fantastisch uit. In Vista bij de performance rating komt er een 4.3 base value uitrollen (Harddisk is de beperkende factor) (heb er wel 1 gig geheugen bij laten zetten). Beeld is goed en is vanuit alle hoeken goed te lezen. Toetsenbord is heel fijn en er zit een fijn klein muisje bij (ideaal dus om mee te nemen).
Ben nu nog aan het kijken wat hij allemaal kan en heeft. Fingerprint reader kreeg ik niet ingesteld (stom ding weigerde mijn vingers goed te lezen).
Er zit volgens mij ook een tv-tuner in. In ieder geval heb ik een tv-out uitgang van de videokaart en er langs zit iets waarvan ik denk dat het de tv-tuner is maar zeker weet ik het niet (ben blond). Het is een ronde geel/oranje aansluiting. Volgens boekje zou dat antenne ingang moeten zijn (dan is het een tv-tuner toch?). Er zit een kabel bij waarvan een uiteinde in de tv-out past, verder heb ik geen kabels dus hoe dat zou moeten werken? Geen idee. Mocht iemand het weten plaats het even. Heb nog nooit met zo'n ding gewerkt dus ik ben volkomen clueless.
Cameraatje heb ik nog niet geprobeert, zal dat zometeen doen. Ik ben wel meteen verliefd geworden
Ben nu nog aan het kijken wat hij allemaal kan en heeft. Fingerprint reader kreeg ik niet ingesteld (stom ding weigerde mijn vingers goed te lezen).
Er zit volgens mij ook een tv-tuner in. In ieder geval heb ik een tv-out uitgang van de videokaart en er langs zit iets waarvan ik denk dat het de tv-tuner is maar zeker weet ik het niet (ben blond). Het is een ronde geel/oranje aansluiting. Volgens boekje zou dat antenne ingang moeten zijn (dan is het een tv-tuner toch?). Er zit een kabel bij waarvan een uiteinde in de tv-out past, verder heb ik geen kabels dus hoe dat zou moeten werken? Geen idee. Mocht iemand het weten plaats het even. Heb nog nooit met zo'n ding gewerkt dus ik ben volkomen clueless.
Cameraatje heb ik nog niet geprobeert, zal dat zometeen doen. Ik ben wel meteen verliefd geworden
Als het een S-Video aansluiting is waar je over praat is het geen TV Tuner. Een TV Tuner is nl Video-in. Het zou dan volgens mij ook een gewone coax aansluiting moeten zijn. TV-out is dus alleen beeld uitgang voor je TV zodat je films van je laptop op de TV kan afspelen. Echter kan die dus geen beeld van de TV opnemen.
Ik weet niet in hoeverre er in de F3 een TVkaart past, gok eerder dat je dan bij je laptop gewoon een Xpress cardslot uitbreidingskaart krijgt.
Ik weet niet in hoeverre er in de F3 een TVkaart past, gok eerder dat je dan bij je laptop gewoon een Xpress cardslot uitbreidingskaart krijgt.
[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 25-05-2007 15:05 ]
Verwijderd
[quote]fsfikke schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:17:
[...]
Suggereert dit regeltje uit die mail van L4U niet dat ze de 2MB CPU helemaal niet willen aanbieden?
[...]
Ze suggeren zoals iemand eerder al zei, niet om de 2MB cache niet aan te bieden, maar verkooptechnisch (mbt marge gunstiger voor L4U)
[...]
Suggereert dit regeltje uit die mail van L4U niet dat ze de 2MB CPU helemaal niet willen aanbieden?
[...]
Ze suggeren zoals iemand eerder al zei, niet om de 2MB cache niet aan te bieden, maar verkooptechnisch (mbt marge gunstiger voor L4U)
Verwijderd
nVidia Geforce 8600M GS 256MB and 1024MB with TurboCache volgens mij is het dit en dan is de 256 MB dedicated ik kan het ook fout hebbenOscar Mopperkont schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:11:
Als je kijkt naar de 90NPLA4111322CAC30I (de F3SV-AS018C) dan zie je bij de videokaart het volgende staan:
Verwijderd
Het mooie aan het verhaal is dat ze op de website bij de F3SV-AS018C wel hebben staan dat de T7100 4MB L2 cache heeft. Dus of het bericht dat een stuk eerder is gepost is niet correct of er iets verkeerds op de website terecht gekomen...fsfikke schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:17:
[...]
[...]
zie link http://www.4launch.nl/4la...er=shop/shopassistent.htm
1) Wat voor harddisk heb je?Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:
Ik heb de F3SV AS019C vandaag binnen gekregen! Hij ziet er echt fantastisch uit. In Vista bij de performance rating komt er een 4.3 base value uitrollen (Harddisk is de beperkende factor) (heb er wel 1 gig geheugen bij laten zetten). Beeld is goed en is vanuit alle hoeken goed te lezen. Toetsenbord is heel fijn en er zit een fijn klein muisje bij (ideaal dus om mee te nemen).
2) Pics please...
Wat bedoel je nu precies? Hij heeft EN dedicated geheugen en 1024 MB turbocache? Weet ik nog steeds niet wat die 1024MB Turbocache inhoudt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:01:
[...]
nVidia Geforce 8600M GS 256MB and 1024MB with TurboCache volgens mij is het dit en dan is de 256 MB dedicated ik kan het ook fout hebben
Dit zijn trouwens specs volgens Asus:
http://www.asus.com/produ...=0&model=1661&modelmenu=2
Wat bedoelen ze daar met external? Dat lijkt namelijk meer overeentekomen met wat er op de nVidia site staat, namelijk dat ie tot 256mb van je geheugen kan afsnoepen en niet over eigen geheugen beschikt.Video Graphics & Memory NVIDIA GeForce 8600M GS External DDRII 256MB
Dat doen vrijwel alle sites, zeggen dat die T7100 4MB cache zou hebben, maar dan geloof ik toch echt eerder Intel die die chips bakt. Als zij zeggen dat er 2MB opzit dan zal het dat wel zijn:Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:03:
[...]
Het mooie aan het verhaal is dat ze op de website bij de F3SV-AS018C wel hebben staan dat de T7100 4MB L2 cache heeft. Dus of het bericht dat een stuk eerder is gepost is niet correct of er iets verkeerds op de website terecht gekomen...
zie link http://www.4launch.nl/4la...er=shop/shopassistent.htm
http://www.intel.com/cd/p...vices/emea/eng/319641.htm
Hoewel:
http://www.intel.com/dist...lets/centrinoduo_spec.htm
Daar staat weer 4MB , maar daar heeft de hele T7x00 serie 4MB en dan kloppen de specs van Asus weer niet, want die zeggen dat er 2 of 4MB cache opzit... Ik ben het spoor bijster

En hier staat weer 2MB:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA4A
Ik denk toch dat het 2MB is, aangezien de 7100 de laagste uit de serie is en Asus echt niet neer gaat zetten 2 of 4MB als de hele T7x00 serie 4MB heeft.
[ Voor 46% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-05-2007 17:41 ]
Laten we het bij Intel houden. De T5xxxzou de budget reeks zijn met 2MB en de T7xxx reeks zou High-end zijn met 4MB, Verder klopt er verder toch al weer geen hol van bij de nieuwe nummering van Intel. Zo zou de eerste letter voor het energieverbruik staan, klopte mooi met de E, T en LV etc. Maar waar komt de X weg? Niet van het verbruik maar van de het feit dat die Xtreme is... Duidelijk!
Hij is dus idd 2MB zie:
Hij is dus idd 2MB zie:
[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 25-05-2007 17:45 ]
En in hoeverre is die link anders dan de link die ik gaf
Dit is gewoon 'n voorbeeldje, zelf verzonnenOscar Mopperkont schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 17:30:
[...]
Wat bedoel je nu precies? Hij heeft EN dedicated geheugen en 1024 MB turbocache? Weet ik nog steeds niet wat die 1024MB Turbocache inhoudt.
Je hebt 'n videokaartje met 256MB dedicated geheugen en tot 1024MB turbocache...
Wat houdt dat nou in.. Dat je videokaart van zichzelf al 256MB geheugen heeft en mocht je 'n
game spelen die zoveel geheugen vreet dat je meer dan 256MB gebruikt dan kun je nog eens tot 768MB van je RAM af laten snoepen voor het videogebruik (1024-256) Als je dan 2048MB RAM hebt en je speelt een spel wat 512MB videogeheugen nodig heeft, gebruikt hij de 256MB wat op de videokaart zit en snoept hij 256MB van je 2048MB RAM af = nog 1792MB RAM over
Klinkt zeer leukVerwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:52:
Als je een keer tijd hebt zouden een hoop mensen zeer dankbaar zijn voor wat pics en info over de batterij
Waar heb je hem eigenlijk gekocht?
Leuk verhaal, maar in principe dus zelf bedacht? Kan het nog steeds waar zijn, maar zou liever een bron zien waar ditzelfde verhaal instaatCLB schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:23:
[...]
Dit is gewoon 'n voorbeeldje, zelf verzonnen![]()
Je hebt 'n videokaartje met 256MB dedicated geheugen en tot 1024MB turbocache...
Wat houdt dat nou in.. Dat je videokaart van zichzelf al 256MB geheugen heeft en mocht je 'n
game spelen die zoveel geheugen vreet dat je meer dan 256MB gebruikt dan kun je nog eens tot 768MB van je RAM af laten snoepen voor het videogebruik (1024-256) Als je dan 2048MB RAM hebt en je speelt een spel wat 512MB videogeheugen nodig heeft, gebruikt hij de 256MB wat op de videokaart zit en snoept hij 256MB van je 2048MB RAM af = nog 1792MB RAM overDuidelijk?
Haha zo werkt 't gewoon PUNT 
Maar wat jij wil. 1 tel Wikipedia-werk bracht mij dit:
NVIDIA's TurboCache technology is a method of allowing more framebuffer memory on select graphics cards by using both video memory and system memory by taking advantage of the high bandwidth provided by the PCI-Express bus. The technology is only available on TurboCache versions of select video cards. The difference between TurboCache enabled video cards and integrated graphics is that the video cards have a small amount of VRAM, while integrated graphics rely completely on system memory.
TurboCache was developed as a means to decrease price/performance. The need for fewer memory modules reduces cost, ideal for budget systems and laptops. According to NVIDIA, a GeForce 6200 with TurboCache will perform about four times better than the Intel GMA 900.
It may be reported on the box that the graphics card has 128MiB or 256MiB. This figure often includes the system memory used with the memory on the graphics card, which may be as little as 64MiB or 32MiB.
Maar wat jij wil. 1 tel Wikipedia-werk bracht mij dit:
NVIDIA's TurboCache technology is a method of allowing more framebuffer memory on select graphics cards by using both video memory and system memory by taking advantage of the high bandwidth provided by the PCI-Express bus. The technology is only available on TurboCache versions of select video cards. The difference between TurboCache enabled video cards and integrated graphics is that the video cards have a small amount of VRAM, while integrated graphics rely completely on system memory.
TurboCache was developed as a means to decrease price/performance. The need for fewer memory modules reduces cost, ideal for budget systems and laptops. According to NVIDIA, a GeForce 6200 with TurboCache will perform about four times better than the Intel GMA 900.
It may be reported on the box that the graphics card has 128MiB or 256MiB. This figure often includes the system memory used with the memory on the graphics card, which may be as little as 64MiB or 32MiB.
[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 25-05-2007 18:40 ]
Forgot to mention there:
Een 6200 zonder TC zal 2x zo snel zijn als een 6200 met TC. De prijs is niet lager geworden (of iig hooguit 5 euro) zodat de winkels mooi meer winst maken en de mensen het praatje kunnen aansmeren dat TC zoveel beter is....
Zoek de oude tests van Ome Tom maar eens..
Een 6200 zonder TC zal 2x zo snel zijn als een 6200 met TC. De prijs is niet lager geworden (of iig hooguit 5 euro) zodat de winkels mooi meer winst maken en de mensen het praatje kunnen aansmeren dat TC zoveel beter is....
Zoek de oude tests van Ome Tom maar eens..
Verwijderd
Zal morgen denk ik even mijn digitale camera zoeken. Wat voor foto's wil je? Gekocht bij 4Launch. Hardeschijf, iemand vroeg het, 120gb 5400 rpm.fsfikke schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 18:32:
[...]
Klinkt zeer leuk![]()
Als je een keer tijd hebt zouden een hoop mensen zeer dankbaar zijn voor wat pics en info over de batterij
Waar heb je hem eigenlijk gekocht?
Op het net zijn haast geen foto's te vinden van de F3Sv, dus een foto'tje van de laptop als ie open is en als ie dicht is, meer is altijd leuker
[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 21:18 ]
ik twijfel of deze kopen met full opties
of de G1S full
alleen wanneer komt die uit ?
of de G1S full
alleen wanneer komt die uit ?
Begin juni, maar dat is ook maar speculatie, en dat is met twee seconden Googlen zo te vinden

Thnx, dat wilde ik even zien
Verwijderd
Mag toch wel aannemen dat je de TC functie kunt uitschakelen van de videokaart bij de F3-SV 018
iemand ervaring al met deze laptop
Ja, moet je even in dit topic kijken: [Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 22:12:
Mag toch wel aannemen dat je de TC functie kunt uitschakelen van de videokaart bij de F3-SV 018
Komop man, je verwacht toch niet dat de ervaringen met die laptop na elke tien posts opnieuw wordt gepost?
Shakes, zou je kunnen zeggen of de batterij die er in zit van het model 90-NI11B1000 is? Ik wil als ik er een ga kopen namelijk een tweede erbij kopen dus is het goed om te weten of ze nog steeds dezelfde batterij gebruiken
[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2007 23:18 ]
Idem hier, linkeronderhoek van 't toetsenbord heeft wat losgelaten. Ik ga 'm niet opsturen, krijg ik 'm waarschijnlijk nog in slechtere staat terug dan dat ik 'm afgeef, maar wel enórm jammer... Ik heb 't idee trouwens dat de temp van de processor de laatste tijd ineens een stukkie hoger is dan voorheen het geval wat. Volgens mij bleef ie in idle toestand meestal op 38 graden hangen, nu schiet ie al vaak naar 43-44. De fan loopt dan ook bijna constant op 3500 toerenVerwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:10:
Ik was gisteren lekker aan het typen op mijn mooie F3 notebook. Alles supper stilletjes... de aanslag van de toetsen waren slechts hoorbaar als je goed luisterde...
Maar dan!!! Opeens, na het indrukken van de linker Shift, hoor ik een zacht *ploef* geluidje. En dat is nu dus bij al mijn toetsen links op het toetsenbord!!! In het midden en rechts is er niks aan de hand en alles geruisloos... links, zo t/m de 'd'-toets een denkbeeldige lijn, overal *ploefjes*! Als ik goed kijk kan ik ook zien dat de rand van mn toetsenbord enigsinds mee ingedrukt wordt...
Dit is natuurlijk best verelend. Is dit een reden om Asus te gaan bellen?
Ik heb een F3Jr (T5600)
@hierboven: Komt door t warme weer, heb ik ook last van.
In een gebouw met airco is hij een stuk stiller, fan staat dan vaak zelfs uit (op een koude ondergrond)
djefmo20: Bedankt voor je post met info van laptops4u, ik zal hem in de FAQ zetten!
Oproep: Er zijn veel nieuwe modellen uit de F3S-serie zo te lezen, maar omdat ik nog een van de eerste series bezit (F3Jc) ben ik er niet zo van op de hoogte.
Ik zou er graag wat over in de startpost willen zetten, maar als ik zo de laatste pagina's van dit topic zie met vragen over specs etc. is er haast geen touw aan vast te knopen.
Mocht iemand specs hebben van een model wat bij elke shop hetzelfde is dan zal ik dit in de startpost toevoegen, anders lijkt het me maar het handigste om een apart lijstje met het laptops4u-assortiment te plaatsen
Goed bezig allemaal iig, zo te zien loopt het storm met deze serie, en is iedereen wel tevreden (op wat probleempjes hier en daar na)
In een gebouw met airco is hij een stuk stiller, fan staat dan vaak zelfs uit (op een koude ondergrond)
djefmo20: Bedankt voor je post met info van laptops4u, ik zal hem in de FAQ zetten!
Oproep: Er zijn veel nieuwe modellen uit de F3S-serie zo te lezen, maar omdat ik nog een van de eerste series bezit (F3Jc) ben ik er niet zo van op de hoogte.
Ik zou er graag wat over in de startpost willen zetten, maar als ik zo de laatste pagina's van dit topic zie met vragen over specs etc. is er haast geen touw aan vast te knopen.
Mocht iemand specs hebben van een model wat bij elke shop hetzelfde is dan zal ik dit in de startpost toevoegen, anders lijkt het me maar het handigste om een apart lijstje met het laptops4u-assortiment te plaatsen
Goed bezig allemaal iig, zo te zien loopt het storm met deze serie, en is iedereen wel tevreden (op wat probleempjes hier en daar na)
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Ik zag trouwens dat sommige versies een ingebouwde DVB-T tuner hebben, zijn die ook los te krijgen? Dan doel ik dus op de Asus kaart die daarvoor gebruikt wordt, ik ken wel USB dingen van andere merken enzo.
Verwijderd
Fsfikke: Volgens mij is het niet dezelfde batterij.
Foto's (sorry voor weerkaatsing van licht):

Verwijderd
Ik had ook een vraagje.
Elke keer als ik me laptop opstart moet ik in het begin wachten totdat het beeld geflikkerd heeft en dan pas draait vista soepel, daarvoor werkt hij nauwelijks of blijft hangen.
Dit duurt zo'n halve minuut, maar voor mijn gevoel was dit in het begin niet zo lang en maar heel kort.
Het wordt steeds langer, wie kan me helpen?
Ik heb trouwens een Z53JC - AP186C
Elke keer als ik me laptop opstart moet ik in het begin wachten totdat het beeld geflikkerd heeft en dan pas draait vista soepel, daarvoor werkt hij nauwelijks of blijft hangen.
Dit duurt zo'n halve minuut, maar voor mijn gevoel was dit in het begin niet zo lang en maar heel kort.
Het wordt steeds langer, wie kan me helpen?
Ik heb trouwens een Z53JC - AP186C
Ok, ziet er zeer netjes uit. Bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Een vraag: Hij lijkt niet zo uit te gaan, noch als je in Windows afsluit noch met de uitknop. Dan gaat hij slapen maar niet echt uit. Een druk op een toets en ik kan weer in windows inloggen. Iemand enig idee hoe dat kan?
Persoonlijk ben ik van mening dat de laptop kwa uiterlijk niet vooruit is gegaan. Dit komt mede door de webcam die nu zo speelgoedachtig ala Acer design uitziet. Beetje jammer dus, omdat de F3 serie vooral bedoeld was voor het zakelijke markt.Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:25:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had 't lekker wel zelf bedacht hoorOscar Mopperkont schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 21:57:
[...]
Thnx, dat wilde ik even zienHad je het stiekem toch niet zelf bedacht

Vind 't er ook 'n beetje cheap uitzien.. das jammer! Bij de A6-serie ogent 't wat 'strakker'PCMedic schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:13:
[...]
Persoonlijk ben ik van mening dat de laptop kwa uiterlijk niet vooruit is gegaan. Dit komt mede door de webcam die nu zo speelgoedachtig ala Acer design uitziet. Beetje jammer dus, omdat de F3 serie vooral bedoeld was voor het zakelijke markt.
@ Shakes: Engelse Windows?
@ fsfikke: Ja dat zal wel inderdaad... Nog steeds jammer imho maarja. Zelf zou ik wel wat extra
willen betalen voor 'n design wat mij meer zou aanspreken, maar 400,- ofzo is idd wel

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 26-05-2007 11:47 ]
Het is inderdaad niet het mooiste model uit hun repertoire. Maar dat zal voor een deel wel te maken hebben met de prijs. De V1Jp, een op zich vergelijkbare laptop maar dan zonder Santa Rosa is een stuk mooier, of bijvoorbeeld de G-series, die zien er ook mooi uit. Maar daar betaal je dan ook €400 extra voor.CLB schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:42:
[...]
Vind 't er ook 'n beetje cheap uitzien.. das jammer! Bij de A6-serie ogent 't wat 'strakker'
Verwijderd
Ik heb de laptop ook vandaag binnen gekregenPCMedic schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 11:13:
[...]
Persoonlijk ben ik van mening dat de laptop kwa uiterlijk niet vooruit is gegaan. Dit komt mede door de webcam die nu zo speelgoedachtig ala Acer design uitziet. Beetje jammer dus, omdat de F3 serie vooral bedoeld was voor het zakelijke markt.
Verwijderd
CLB, Windows taal kun je kiezen als je hem voor het eerst opstart. Ik prefereer meestal engelse versies
Ahaa ok dat komt dan denk ik omdat je zowel
NL/ FR als UK kan kiezen bij zo'n voorgeconfigureerde Asus
NL/ FR als UK kan kiezen bij zo'n voorgeconfigureerde Asus
Verwijderd
Hallo 
Ik volg dit forum (en die van de Zepto Znote) al een tijdje. Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop die zowel mobiel is (ik ga, als ik toegelaten wordt
de opleiding AVM in Hilversum volgen) en erg goede specs heeft (voor videobewerking en games)
Als ik een laptop aanschaf lijkt het mij het beste om dan meteen maar het nieuwste van het nieuwste te gaan kopen, dus Santa Rosa met een dx10 videokaart.
Dan kom ik al snel uit bij een Zepto Znote 6625WD: http://www.zepto.nl/Defau...otebookid=w3hu5LWQ4ER4lah
Een Zepto Znote 6624W: http://www.zepto.nl/Defau...ebookid=NuQNzFweqCRCapZ4j
Of een Asus F3sv van laptops4u: http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html
Alledrie wel laptops die aan mijn eisen voldoen, goede specs maar nog wel mobiel.
Nu twijfel ik erg welke van deze drie laptops te kopen. Iemand hier die mij advies kan geven/ervaring heeft met beide merken (garantie etc)
En zit er veel verschil tussen een 14'' scherm en een 15,4''? Want dat scheelt in prijs bij de Zepto's nogal. Het scherm moet ook weer niet té klein worden
Ik vind een Zepto mooier
, maar de Asus heeft dan weer een vingerprint reader en een HDMI aansluiting. Heb je zo'n uitgang nodig voor een laptop die lang mee moet gaan?
Wall of text, maar ik weet het echt niet meer op t moment. Het zou erg fijn zijn als er een paar mensen waren die me kunnen helpen met kiezen
Rinse.
Ik volg dit forum (en die van de Zepto Znote) al een tijdje. Ik ben op zoek naar een laptop ter vervanging van mijn desktop die zowel mobiel is (ik ga, als ik toegelaten wordt
Als ik een laptop aanschaf lijkt het mij het beste om dan meteen maar het nieuwste van het nieuwste te gaan kopen, dus Santa Rosa met een dx10 videokaart.
Dan kom ik al snel uit bij een Zepto Znote 6625WD: http://www.zepto.nl/Defau...otebookid=w3hu5LWQ4ER4lah
Een Zepto Znote 6624W: http://www.zepto.nl/Defau...ebookid=NuQNzFweqCRCapZ4j
Of een Asus F3sv van laptops4u: http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html
Alledrie wel laptops die aan mijn eisen voldoen, goede specs maar nog wel mobiel.
Nu twijfel ik erg welke van deze drie laptops te kopen. Iemand hier die mij advies kan geven/ervaring heeft met beide merken (garantie etc)
En zit er veel verschil tussen een 14'' scherm en een 15,4''? Want dat scheelt in prijs bij de Zepto's nogal. Het scherm moet ook weer niet té klein worden
Ik vind een Zepto mooier
Wall of text, maar ik weet het echt niet meer op t moment. Het zou erg fijn zijn als er een paar mensen waren die me kunnen helpen met kiezen
Rinse.
Hold on, wie heeft hier iets over HDMI gezegd 
De nieuwe G-serie zal waarschijnlijk HDMI hebben, maar de F3Sv niet, wel DVI. DVI is zeer handig om LCD's op aan te sluiten, HDMI is meer om TV's aan te sluiten.
De nieuwe G-serie zal waarschijnlijk HDMI hebben, maar de F3Sv niet, wel DVI. DVI is zeer handig om LCD's op aan te sluiten, HDMI is meer om TV's aan te sluiten.
Volgens mij is Zepto een redelijk nieuw merk, ik zou dus voor Asus gaan, daar weet je van dat ze al jaren zo'n beetje de beste notebooks bouwen die er te krijgen zijn.
De garantie is ook veel beter geregeld bij Asus (komt onder andere natuurlijk ook door het feit dat ze al jaren zo'n beetje de beste notebooks bouwenOscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:41:
Volgens mij is Zepto een redelijk nieuw merk, ik zou dus voor Asus gaan, daar weet je van dat ze al jaren zo'n beetje de beste notebooks bouwen die er te krijgen zijn.
Asus heeft trouwens twee nieuwe laptops online staan in de F3 serie, de F3Sc en de F3Se.
Het verschil zit hem volgens mij vooral in de videokaart, een 8400 in de F3Sc en een Ati X2500 in de -e.
De F3Sc is oa bij Laptops4U al verschenen. Dit is misschien wel interesant voor mensen die, net zoal ik, niet zo zwaar tillen aan een dikke videokaart om te gamen.
Het verschil zit hem volgens mij vooral in de videokaart, een 8400 in de F3Sc en een Ati X2500 in de -e.
De F3Sc is oa bij Laptops4U al verschenen. Dit is misschien wel interesant voor mensen die, net zoal ik, niet zo zwaar tillen aan een dikke videokaart om te gamen.
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2007 18:13 ]
Verwijderd
Ik zou voor Asus gaan. Heb mezelf laten door Oscar Mopperkont laten adviseren en heb een Asus F3SV-AS018C 90NPLA4111322CAC30I besteld
Redelijk nieuw...Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 16:41:

Zepto Computers is opgericht in 2002
Zepto Computers is inmiddels actief in 14 landen in Europa
Hoe weet je dat nou!? Ze garanderen 't, is niet altijd 't gevalsilmaril8 schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 17:45:
[...]
De garantie is ook veel beter geregeld bij Asus (komt onder andere natuurlijk ook door het feit dat ze al jaren zo'n beetje de beste notebooks bouwen) : binnen 7 werkdagen is je laptop gemaakt en de garantie is pick-up en return. Je hoeft zelf dus niks op te sturen of te regelen!
Garantie bij Zepto is ook goed hoor, assemblage zit in IJsselstein in Utrecht, dus in 't midden van het land. Ooit zelf 'n keer m'n Zepto opgestuurd en kwam op de 4e dag na ophaling al weer binnen
Argumenten...Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 18:33:
Ik zou voor Asus gaan.
@ Rinse007: Zepto vs Asus is 'n erg erg moeilijke keuze wat mij betreft...
Zou kijk naar hoe portable je wilt zijn en hoeveel pixels je scherm moet gaan bevatten!?
Zelf heb ik 'n 14,1" Zepto'tje (gehad) en die beviel perfect om te vervoeren en dergelijke...
15,4" is iets groter, zwaarder en zodoende iets minder portable. De 14,1" Zepto heeft 'n scherm van 1440x900 pixels, de 15,4" Zepto heeft 'n scherm van de 1680x1050 pixels en de Asussen hebben schermen van 1440x900 (als ik me niet vergis in die wirwar van specificatie-land) dus ja choose...
Verwijderd
De nieuwe 14 inch Zepto's hebben (iirc) "gewone", matte schermen, in tegenstelling tot de Asus-modellen welke allemaal een high-gloss scherm hebben. Misschien weegt dat nog mee in je beslissing?CLB schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:42:
@ Rinse007: Zepto vs Asus is 'n erg erg moeilijke keuze wat mij betreft...
Zou kijk naar hoe portable je wilt zijn en hoeveel pixels je scherm moet gaan bevatten!?
Zelf heb ik 'n 14,1" Zepto'tje (gehad) en die beviel perfect om te vervoeren en dergelijke...
15,4" is iets groter, zwaarder en zodoende iets minder portable. De 14,1" Zepto heeft 'n scherm van 1440x900 pixels, de 15,4" Zepto heeft 'n scherm van de 1680x1050 pixels en de Asussen hebben schermen van 1440x900 (als ik me niet vergis in die wirwar van specificatie-land) dus ja choose...
Verwijderd
Hey 
Bedankt voor alle replies, ik denk dat ik nu toch maar voor de Asus ga. Ben ik iets goedkoper uit en zo te horen is iedereen wel te spreken over het merk. Ook heb ik bij Asus wat meer keus qua schermen, videokaarten enz denk ik.
Ik laat het nog wel weten welke het precies gaat worden, denk wel dat ik voor een 15,4'' ga, 14 vind ik denk ik toch iets te klein. Zal ook wel ff wat fotootjes en mn ervaring posten zodra ik wat binnen heb
Edit: ja ik was ff in de war met HDMI en DVI
Maar DVI is idd wel handig bij monteren van video's etc als ik er dan een extra LCD aan kan hangen.
Bedankt voor alle replies, ik denk dat ik nu toch maar voor de Asus ga. Ben ik iets goedkoper uit en zo te horen is iedereen wel te spreken over het merk. Ook heb ik bij Asus wat meer keus qua schermen, videokaarten enz denk ik.
Ik laat het nog wel weten welke het precies gaat worden, denk wel dat ik voor een 15,4'' ga, 14 vind ik denk ik toch iets te klein. Zal ook wel ff wat fotootjes en mn ervaring posten zodra ik wat binnen heb
Edit: ja ik was ff in de war met HDMI en DVI
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 21:54 ]
Verwijderd
Iemand die de asus heeft met de volgende vendor code: 90NPLA4111322CAC30I (=I)??Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:36:
ik heb ontdekt dat er twee vendor nummers zijn voor de ASUS F3 SV AC018C
90NPLA41D1322CAC30N (=N)
schermresolutie 1280x800
cpu cache 2 MB
videokaart : 8400 M
toetsenbord : azerty
90NPLA4111322CAC30I (=I)
schermresolutie 1440x900
cpu cache 4 MB
videokaart 8600 M
toets de vendor nummer maar eens in via google.nl
dan kom je op site waar je steeds weer hetzelfde
verschil ziet .
Qua prijs zit er bijkbaar geen verschil in want ze zijn allemaal
tussen de 1200 en 1300 euro , maar je moet dus wel de I hebben
die is gewoon qua specs beter. dus alleen AS018c is niet genoeg.
al iemand nog een verschil weet ?
en is het nou 2 mb of 4 mb level 2 cache?
trouwens ff voor mij en misschien andere:
waar kun je de specs van level 2 cache boven water krijgen?? in de bios? systeembeheer?
Een vriend van me wil een laptop kopen, en na wat gezocht te hebben, komt hij o.a. uit bij de Asus F3TC-AP017C. Aangezien het ook een beetje zinloos is om voor één vraag een account aan te maken stel ik zijn vraag:
Is het mogelijk om CSS fatsoenlijk te spelen op die laptop?
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
er zit 2 MB op de 1,8 core2dou cpu en geen 4 MB
In de bios kun je meestal bij het eerst scherm/tab zien welke cpu er in zit met cache.
In de bios kun je meestal bij het eerst scherm/tab zien welke cpu er in zit met cache.

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:46:
[...]
Iemand die de asus heeft met de volgende vendor code: 90NPLA4111322CAC30I (=I)??
en is het nou 2 mb of 4 mb level 2 cache?
trouwens ff voor mij en misschien andere:
waar kun je de specs van level 2 cache boven water krijgen?? in de bios? systeembeheer?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 09:13 ]
Good choice! 'Iedereen is er wel over te spreken' tsjaa komt gewoon door de onwijs goede reputatie van Asus wat betreffende hardware/ garantie en de prijs/kwaliteit verhouding die heel lekker isVerwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 21:51:
Hey
Edit: ja ik was ff in de war met HDMI en DVIMaar DVI is idd wel handig bij monteren van video's etc als ik er dan een extra LCD aan kan hangen.
@ Hieronder: Kijk dat is gewoon 'n mooie onderbouwing waar je helemaal gelijk in hebt
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 27-05-2007 01:36 ]
Wat ik zeg, redelijk nieuw en ook nog eens redelijk klein. Niet dat dat per sé betekent dat Zepto slechte notebooks maakt, maar mijn vertrouwen in Asus is gewoon groter, die zijn al wat langer bezig en ze zijn in "iets" meer landen actief. Ze hebben hun naam inmiddels meer waargemaakt dan Zepto. Maar elk bedrijf begint natuurlijk bij 0, net als Asus, dus dat ze vrij klein en nieuw zijn betekent niet direct dat het niks zou zijn ofzo.CLB schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 20:42:
[...]
Redelijk nieuw...![]()
Zepto Computers is opgericht in 2002
Zepto Computers is inmiddels actief in 14 landen in Europa
Verwijderd
Zijn er nog mensen die nog wat review hebben gelezen over de F3SV AS018C
geef die link eens door !

De reguliere bronnen laten nog niet zo veel van zich horen helaas.Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2007 @ 23:44:
Zijn er nog mensen die nog wat review hebben gelezen over de F3SV AS018C![]()
Wel kwam ik op het forum van Notebookreview.com deze thread tegen: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=125246
Hierin vergelijkt iemand de prestaties van de G1S en de F3Sv in 3DMark06.
En het ziet er niet goed uit voor de F3Sv

Vindt je het gek, de G1S heeft GDDR3 tegen over traag DDR2 geheugen volgens mij, al staat het in de review anders... 2000 punten
Dat vind ik idd zeer tegenvallen! Zelfs mijn GeForceGo 7600 haalt meer, al moet ik wel zeggen dat de resolutie dus hoger ligt hier... Jammer, had veel maekkelijker geweest op 1280x800 om met andere laptops te vergelijken..
Resolutie is nogal van invloed idd, zoals je daar kan lezen was de score van de G1S eerst 3630 op 1280*1024 en haalde ie 5213 punten op 1024*768 (overgeclocked) Geen wonder dat Zepto op hun site ook de punten neerzet die 3DMark op 1024*786 haalt 
Helaas kwam de F3Sv ook op 1024*786 maar op een magere 2600 punten.
Maar dit is wel allemaal in Vista, en de nVidia drivers zullen ook nog niet geweldig zijn.
Helaas kwam de F3Sv ook op 1024*786 maar op een magere 2600 punten.
Maar dit is wel allemaal in Vista, en de nVidia drivers zullen ook nog niet geweldig zijn.
Nou dat kan ik ontkrachten. Met de laatste keer (al weer 2-3maanden terug) haalde ik nog maar 40 puntjes minder vergeleken met de laatste keer dat ik 3Dmark06 draaide onder XP. Het kan wel zijn dat de drivers voor de 8600 nog niet helemaal uit ontwikkeld zijn, maar dat heeft invloed op beide kaarten.
Maar dat was met een 76xx kaart, niet met een kaart uit de 8xxx serie. Daar zijn nog altijd verschillende drivers voor.
Maar dit is allemaal wild speculeren waar we niet aan hebben.
Maar dit is allemaal wild speculeren waar we niet aan hebben.
Verwijderd
ik heb misschien een hele simpele vraag, maar het is moeilijk te zoeken via search, aangezien ik alleen maar irrelevante resultaten krijg als ik zoek naar turion TL56
ik wil een ASUS laptop kopen bij 4Launch. er staat in de specificaties het volgende over de processor:
AMD Turion™ 64 Mobile Technology,TL-50/52/56/60:
op de webshop zelf staat dat het een TL-56 is. nu ben ik te n00b om te weten of ik nou sowieso met een dual-core te maken heb of als het een single-core is. op andere websites zie je namelijk staan Turion 64 x2 TL-56 als het om een dual-core gaat. kan dit gewoon een omissie zijn van deze webshop, of heb ik hier echt te maken met een single-core processor?
het gaat overigens om de F3TC-AP053C
EDIT:
op de amd site vind ik nergens zo een processor zonder een x2 staan voor de TL-56. schijnbaar staat de T voor 'Trinidad" ofzo en die zijn altijd dual cores. maar het verontrust mij dat op de webshop niet de x2 staat en ik wil dus niet straks een single-core notebook thuis ontvangen. vandaar dat ik het vraag aan iemand voor de zekerheid
EDIT2: ja, op zich wel slecht he? ik bedoel, ik ben nu geneigd toch maar de core 2 duo te kopen omdat ik daar zeker van ben dat het een dual core processor is. ik hou al lange tijd eigenlijk niks meer bij het op het gebioed van computers en ik heb dus geen idee wat een TL56 nou inhoudt.
ik wil een ASUS laptop kopen bij 4Launch. er staat in de specificaties het volgende over de processor:
AMD Turion™ 64 Mobile Technology,TL-50/52/56/60:
op de webshop zelf staat dat het een TL-56 is. nu ben ik te n00b om te weten of ik nou sowieso met een dual-core te maken heb of als het een single-core is. op andere websites zie je namelijk staan Turion 64 x2 TL-56 als het om een dual-core gaat. kan dit gewoon een omissie zijn van deze webshop, of heb ik hier echt te maken met een single-core processor?
het gaat overigens om de F3TC-AP053C
EDIT:
op de amd site vind ik nergens zo een processor zonder een x2 staan voor de TL-56. schijnbaar staat de T voor 'Trinidad" ofzo en die zijn altijd dual cores. maar het verontrust mij dat op de webshop niet de x2 staat en ik wil dus niet straks een single-core notebook thuis ontvangen. vandaar dat ik het vraag aan iemand voor de zekerheid
EDIT2: ja, op zich wel slecht he? ik bedoel, ik ben nu geneigd toch maar de core 2 duo te kopen omdat ik daar zeker van ben dat het een dual core processor is. ik hou al lange tijd eigenlijk niks meer bij het op het gebioed van computers en ik heb dus geen idee wat een TL56 nou inhoudt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2007 13:17 ]
Staat dit niet gewoon op de AMD site?
Webshops zijn niet altijd even duidelijk met dat soort gegevens.
Webshops zijn niet altijd even duidelijk met dat soort gegevens.
[ Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 28-05-2007 13:10 ]
Verwijderd
thanx, dat is nou eens een antwoordsilmaril8 schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:03:
een TL50/52/56 is altijd dual core.
Nog even een subtiel schopje.Vanitas schreef op zondag 27 mei 2007 @ 00:49:
Een vriend van me wil een laptop kopen, en na wat gezocht te hebben, komt hij o.a. uit bij de Asus F3TC-AP017C. Aangezien het ook een beetje zinloos is om voor één vraag een account aan te maken stel ik zijn vraag:
Het gaat dus om Counter Strike Source
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een laptop met een goed scherm.
Ik ben fotograaf en maak veel portretten op lokatie die ik dan door het model laat bekijken.
Hebben alle F3's een spiegelend scherm?Lijkt me niet echt een voordeel,of wel?
Verder moet ik bij een 15,4 scherm kiezen tussen 1280x800 en 1440x900.
Welk van deze schermen is het best om foto's te bekijken?Dan bedoel ik kijkhoek,kontrast en kleur.
De 2e eis die ik aan een laptop stel is dat fotoshop er lekker op moet draaien,moet lukken met 2 Gb geheugen maar is een onboard grafische chip van intel daarvoor voldoende?
Ik dacht zelf aan de F3SC-AP023C(8400M) en er een reepje geheugen bijkopen of de F3SV-AS018C.
De laatste heeft niet bij iedere shop dezelfde specificaties. Bij laptops4u heeft ie een hogere resolutie scherm,een 8600M GS en abgn wifi.
Verder kwam ik deze S96S tegen: www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1789
Wat zijn de verschillen tussen een F3 en een S96S?
Ik ben fotograaf en maak veel portretten op lokatie die ik dan door het model laat bekijken.
Welk van deze schermen is het best om foto's te bekijken?Dan bedoel ik kijkhoek,kontrast en kleur.
De 2e eis die ik aan een laptop stel is dat fotoshop er lekker op moet draaien,moet lukken met 2 Gb geheugen maar is een onboard grafische chip van intel daarvoor voldoende?
Ik dacht zelf aan de F3SC-AP023C(8400M) en er een reepje geheugen bijkopen of de F3SV-AS018C.
De laatste heeft niet bij iedere shop dezelfde specificaties. Bij laptops4u heeft ie een hogere resolutie scherm,een 8600M GS en abgn wifi.
Verder kwam ik deze S96S tegen: www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1789
Verwijderd
Ik heb pas de f3sv binnen, maar ik heb een probleem. Als ik het scherm dichtklap of de laptop in slaapstand./standby zet. En me scherm weer open klap, blijft het scherm zwart. De enigste mogelijkheid is dan om laptop te resetten. Er zit vista home premium op.
Hoe los ik dit op?
Hoe los ik dit op?
Verwijderd
De F3Sc-serie is voorzien van een GeForce 8400M.Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2007 @ 20:57:
Ik ben op zoek naar een laptop met een goed scherm.
De F3Sv-serie is voorzien van een GeForce 8600M GS.
Die S96S lijkt mij een barebone-variant (kort-door-de-bocht: zelfbouw) van de F3Sc-serie.
Photoshop draait voornamelijk op de CPU, RAM vormt nog steeds de grootste bottleneck. Het verschil tussen een GeForce 8400 of 8600 zal -m.b.t. Photoshop- bij een verder gelijkwaardig systeem naar mijn idee te verwaarlozen zijn.
Verwijderd
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en heb me net een F3JR-AP012C aangekocht. Maar nu stootte ik bij het eerste gebruik op enkele problemen.
Allereerst de foutmelding van Catalyst Control Center die het niet bleek te doen onder Vista. Ik heb deze ondertussen gedeinstalleerd en vervangen door de 7.1 versie die wel blijkt te werken maar vol fouten zit wegens eerste versie voor Vista.
Nu was mijn vraag of het normaal is dat het beeld bij aansluiten via DV-I zo'n slechte kwaliteit van beeld levert? Tevens zou ik m graag op mijn TV aansluiten (via S-Video naar het welbekende gele connectortje
) maar krijg het beeld niet aan de praat op mijn tv... Ik zou graag DivX filmpjes en DVD's bekijken op TV. Kortom ik zou graag mijn Vista Mediacenter gebruiken op de TV
Ook vraag ik me af hoe ik de S/PDIF uitgang moet gebruiken om aan te sluiten op een 5.1 versterker?
Ik ben nieuw op dit forum en heb me net een F3JR-AP012C aangekocht. Maar nu stootte ik bij het eerste gebruik op enkele problemen.
Allereerst de foutmelding van Catalyst Control Center die het niet bleek te doen onder Vista. Ik heb deze ondertussen gedeinstalleerd en vervangen door de 7.1 versie die wel blijkt te werken maar vol fouten zit wegens eerste versie voor Vista.
Nu was mijn vraag of het normaal is dat het beeld bij aansluiten via DV-I zo'n slechte kwaliteit van beeld levert? Tevens zou ik m graag op mijn TV aansluiten (via S-Video naar het welbekende gele connectortje
Ook vraag ik me af hoe ik de S/PDIF uitgang moet gebruiken om aan te sluiten op een 5.1 versterker?
Vriend van mij (stempelgeit) heeft inmiddels de F3SV-AS018C en ik heb hem inmiddels ook eens in het echt kunnen bewonderen en ik ben onder de indruk. Zoals ik van Asus wel gewend ben ziet hij er gewoon goed uit (ok, het is geen Apple geliktheid, maar ook geen probeersel dat er goedkoop en plasticachtig uitziet, zoals andere merken nog wel eens hebben) en hij voelt stevig en degelijk aan. Scherm is met een 1440x900 res ook erg lekker en het is zo'n Colorshine geval (zo'n glansding), wat ik wel prettig vind, goede kijkhoek, zwart is goed zwart en wit ook mooi wit en kleuren zijn sprankelend. Verder lijkt de notebook erg snel te zijn en dat blijkt ook wel uit de Vista score van 4,7. Dat is voor een notebook echt netjes volgens mij.
Minpuntje is trouwens wel dat die fingerprint erg slecht werkt, is dus meteen uitgezet.
Minpuntje is trouwens wel dat die fingerprint erg slecht werkt, is dus meteen uitgezet.
offtopic:
@hieronder: zeau
@hieronder: zeau
[ Voor 40% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 29-05-2007 23:12 ]
EDIT: nevermind
Een 4,7 is inderdaad 'n erg mooi score zeg! Weet je de afzonderlijke componenten-scores ook nog?
Ik denk dat het of de HD is of de videokaart... De HD in de laptop die ik krijg zal 'n een 5,0 gaan scoren in de Vista-rating (heb die HD al gehad namelijk) dus ben benieuwd wat mijn GO8600 gaat scoren!
In de Asus zit 'n nVidia Geforce 8600M GS 256MB and 1024MB with TurboCache, in de laptop die ik binnenkort hoop binnen te krijgen zit 'n nVidia Geforce 8600M GT 512MB videokaart. Ben benieuwd!?
@ Hieronder: Dank!
M'n 6214W scoorde met 'n T7200 proc, 2GB RAM 667MHz geheugen, Hitachi HD en 'n GO7600 512MB:

En ik ga zoiets halen binnenkort:
Proc: 5,1 Geheugen: 5,0 Grafisch: 4,7 Grafisch voor spellen: 5,2 Schijf: 5,0
Een 4,7 is inderdaad 'n erg mooi score zeg! Weet je de afzonderlijke componenten-scores ook nog?
Ik denk dat het of de HD is of de videokaart... De HD in de laptop die ik krijg zal 'n een 5,0 gaan scoren in de Vista-rating (heb die HD al gehad namelijk) dus ben benieuwd wat mijn GO8600 gaat scoren!
In de Asus zit 'n nVidia Geforce 8600M GS 256MB and 1024MB with TurboCache, in de laptop die ik binnenkort hoop binnen te krijgen zit 'n nVidia Geforce 8600M GT 512MB videokaart. Ben benieuwd!?
@ Hieronder: Dank!
M'n 6214W scoorde met 'n T7200 proc, 2GB RAM 667MHz geheugen, Hitachi HD en 'n GO7600 512MB:

En ik ga zoiets halen binnenkort:
Proc: 5,1 Geheugen: 5,0 Grafisch: 4,7 Grafisch voor spellen: 5,2 Schijf: 5,0
[ Voor 175% gewijzigd door CLB op 30-05-2007 00:09 ]
Proc: 4,8
Geheugen:4,8
Grafisch: 4,7
Grafisch voor spellen: 5
Schijf: 4,7
Geheugen:4,8
Grafisch: 4,7
Grafisch voor spellen: 5
Schijf: 4,7
Mijn F3Jr T5600 vertoont wat kuren die ik behoorlijk vreemd vind.
- De fan slaat om de haverklap aan, zo'n minuutje of 2 per keer, waar dat voorheen niet gebeurde (niets speciaals aan 't doen) De temperatuur is dan zo rond de 42 graden (=cores, Thermal Zone 39 graden).
- Onder de toetsen H en J (als ik met m'n oor erboven hang is 't daar te localiseren) hoor ik heel vaak een hoge piep die zeer onregelmatig is. Wat kan dit zijn?
- De linkeronderhoek van het toetsenbord lijkt los te laten: soms is de Ctrl, Shift etc, verder in te duwen en hoor ik een flinke plof bij 't loslaten
- De touchpad klikt bij elke aanraking nadat 't ding een tijdje aan staat, alsof ie door de 'warmte' wat omhoog komt.
- Verder dan 2u10min bij normaal gebruik kom ik trouwens niet met de 6-cell batterij (backlight op stand 12 van max. 15, zo goed als géén verschil met RMClock met voltages van 0.950 op multiplier 6)
- De fan slaat om de haverklap aan, zo'n minuutje of 2 per keer, waar dat voorheen niet gebeurde (niets speciaals aan 't doen) De temperatuur is dan zo rond de 42 graden (=cores, Thermal Zone 39 graden).
- Onder de toetsen H en J (als ik met m'n oor erboven hang is 't daar te localiseren) hoor ik heel vaak een hoge piep die zeer onregelmatig is. Wat kan dit zijn?
- De linkeronderhoek van het toetsenbord lijkt los te laten: soms is de Ctrl, Shift etc, verder in te duwen en hoor ik een flinke plof bij 't loslaten
- De touchpad klikt bij elke aanraking nadat 't ding een tijdje aan staat, alsof ie door de 'warmte' wat omhoog komt.
- Verder dan 2u10min bij normaal gebruik kom ik trouwens niet met de 6-cell batterij (backlight op stand 12 van max. 15, zo goed als géén verschil met RMClock met voltages van 0.950 op multiplier 6)
Prima, te doen maar dan moet je AA op 2x zetten en niet op 4xVanitas schreef op maandag 28 mei 2007 @ 15:50:
[...]
Nog even een subtiel schopje.
Het gaat dus om Counter Strike Source
Jawel, 60+ FPS
Verwijderd
Heb jij 'm onderhand niet al binnen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2007 10:13 ]
Verwijderd
nee ;)! Dat zou ik willen.. maar er gebeurd vrij weinig.
De bestelling blijft staan op: 'goedgekeurd, komt over 2-5 werkdagen binnen' en dat al 9 dagen lang.
Maargoed... ze hadden natuurlijk al gezegd dat ze pas de eerste week van juni binnenkomen; dus ga ik uit van begin volgende week...
Ik heb F3SV-AS016G 29-06 besteld. Levertijd van 2 weken is aan mij doorgegeven. Ze wachten op onderdelen. Processor, geheugen etc.
I
Verwijderd
Ik heb sinds dinsdag de F3SV van 4Launch binnen. Vrijdags besteld, maar vanwege Pinksteren dinsdag pas op kunnen halen. Prima service. Was nl een van de weinigen die hem leverden met hetWXGA+ scherm. Zag zojuist in de pricewatch dat 4Launch de prijs van de laptop inmiddels met €17,- verhoogd heeft naar €1225,-.
Ik heb ook vandaag de laptop binnen gehad van 4launch (F3SV-AS018C).
Nou zag ik de antenne ingang aan de rechter kant van de laptop en ging in de handleiding even opzoeken hoe er een antenne aangesloten zou kunnen worden aangezien deze aansluiting anders is dan wat je bij een normale tv tuner tegen komt. Nu zie ik in de handleiding staan (P. 16) dat er een 'digitale tv/FM-antenne' mee geleverd is en een verloopstekker naar normale coax.
Nou heb ik de hele doos doorzocht en kan ik alleen een een kabel vinden voor s-video naar composite.
Iemand anders deze antenne/kabel wel erbij gekregen?
Nou zag ik de antenne ingang aan de rechter kant van de laptop en ging in de handleiding even opzoeken hoe er een antenne aangesloten zou kunnen worden aangezien deze aansluiting anders is dan wat je bij een normale tv tuner tegen komt. Nu zie ik in de handleiding staan (P. 16) dat er een 'digitale tv/FM-antenne' mee geleverd is en een verloopstekker naar normale coax.
Nou heb ik de hele doos doorzocht en kan ik alleen een een kabel vinden voor s-video naar composite.
Verwijderd
De optie tv tuner is veelal optioneel. Dat wil dus zeggen dat die tuner er alleen wordt ingebouwd als je dit hebt opgegeven. Jij hebt dus wel de aansluiting op je laptop, maar er zit 'niks' achter. Vandaar dat er simpelweg ook geen verloopstekker is meegeleverd.ixten schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 04:50:
Ik heb ook vandaag de laptop binnen gehad van 4launch (F3SV-AS018C).
Die handleiding wordt voor meerdere modellen gemaakt en voor alle opties. Het wil dus niet zeggen dat alles wat in de handleiding staat ook voor jouw laptop geldt. Alles is universeel tegenwoordig...
Verwijderd
Voor 1208 heb je nu het wxga scherm en voor 17 meer heb je een wxga+ scherm.Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 00:28:
Ik heb sinds dinsdag de F3SV van 4Launch binnen. Vrijdags besteld, maar vanwege Pinksteren dinsdag pas op kunnen halen. Prima service. Was nl een van de weinigen die hem leverden met hetWXGA+ scherm. Zag zojuist in de pricewatch dat 4Launch de prijs van de laptop inmiddels met €17,- verhoogd heeft naar €1225,-.
Ik snap alleen niet waarom op elke webshop staat dat de f3sv een 8600 videokaart heeft met 512mb geheugen. Want dit is namelijk 256mb!!
ik ben nu een tijdje aan het rondkijken voor een vervanger voor m'n oude dell 5000e, en m'n oog viel op de Asus F3SV-AS018C
Aangezien ik in belgie woon (west vlaanderen), zou ik graag een winkel in de buurt vinden, aangezien ik het niet echt zie zitten om naar eindhoven te rijden (4launch).
Weet er iemand een goede winkel dichtbij Oost of Westvlaanderen die de F3SV-AS018C (zoals op de site van 4launch) verkoopt (tegen vergelijkbare prijzen?
)
Aangezien ik in belgie woon (west vlaanderen), zou ik graag een winkel in de buurt vinden, aangezien ik het niet echt zie zitten om naar eindhoven te rijden (4launch).
Weet er iemand een goede winkel dichtbij Oost of Westvlaanderen die de F3SV-AS018C (zoals op de site van 4launch) verkoopt (tegen vergelijkbare prijzen?
Voor de geinteresseerden:
2475 3dMark06

F3SV-AS018C
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600GS 256MB
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Ultimate NL
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Harde schijf : 100GB S-ATA 7200RPM
- Processor : Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz
Default drivers van de CD gebruikt.
2475 3dMark06

F3SV-AS018C
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600GS 256MB
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Ultimate NL
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Harde schijf : 100GB S-ATA 7200RPM
- Processor : Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz
Default drivers van de CD gebruikt.
Ik heb ook een leuke computer..
Met welke resolutie heb je de test gedaan!?
1280x720 kan ik nog net zien.. Dat valt heel erg tegen moet ik zeggen. Mijn GeForce Go 7600 haalt 2200 punten (misschien ondertussen al 2250) op 1280x800. Deze kaart is dus grofweg maar 10% sneller... Denk dat het geheugen op een kleine 128Bit bus toch echt te krap wordt...
Hmm overheen gekeken
Rare resolutie om te testen imho

Dit topic is gesloten.