[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.452 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb niets veranderd aan de resolutie. Dit is wat 3dmark heeft gepakt. De score boeit me niet zo want ik gebruik hem zakelijk.

Het is een lekkere snelle laptop die goed verzorgd is. Was erg blij dat ik hem zelf moest installeren met een cd erbij waar ik zelf kan kiezen voor drivers en/of applicaties. Hier zit totaal GEEN bloatware op. Ben wel anders gewend (DELL, HP, ACER, TOSHIBA). De TurboMEMORY module komt nog binnen en ik ben benieuwd of dat enig (merkbaar) verschil geeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 02-06-2007 09:26 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

-inmiddels al gefixed- ;)

[ Voor 106% gewijzigd door CLB op 02-06-2007 09:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Als er vergeleken wordt met de Zepto ...waar ik natuurlijk ook van bewust ben dat die uiteraard sneller is, dan deze zie ik 4100punten op 1024*768. Dus heb ik hem ook maar op die resolutie getest. en kom nu uit op 2677.

Tuurlijk is het verschil in prijs niet groot voor die GT met 512mb, maar nogmaals ik heb de Asus gekozen op merk en ervaring en ik gebruik hem zakelijk. Heb altijd wel een laptop gekozen met een op dat moment heftige kaart erin ...maar keer op keer heb ik daar nooit games op gedaan. Thuis game ik wel op mijn normale PC. (zie sig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar wel: is het noodzakelijk/aan te raden om de TPM te activeren en de drivers te installeren?

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F3SV-AS018C
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600GS 256MB
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Home Premium NL
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Harde schijf : 160GB S-ATA 5400RPM
- Processor : Intel Core 2 Duo T7100 (1.8Ghz, 2MB cache)

Default drivers van de CD gebruikt.

3dMark06 score: 2326

Zo'n beetje wat ik verwacht had, gezien de eerdere geposte scores }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik zit een beetje met de (ASUS) logitech muis die erbij geleverd wordt. Ik heb de setpoint drivers geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar om de scroll wheel werkend te krijgen. Ik heb hem ingesteld als naar links scrollen is vorige en naar recht volgende. Dat doet hij niet. In setpoint wordt hij ook gezien als een standaard "Optical Tilt-Wheel Mouse"

http://www.logitech.com/index.cfm/428/153&cl=nl,nl

Kom er net achter dat elke andere opdracht die ik geef aan het opzij scrollen wel werkt ... alleen vorige en volgende werkt niet. :?

EDIT: Tja ..soms is het niet zo moeilijk allemaal. Nu heb ik hem als andere taak ingesteld en wel als Vorige (internet) en volgende (internet) en dat werkt wel. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Tranzy op 02-06-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 21:34:
F3SV-AS018C
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600GS 256MB
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Home Premium NL
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Harde schijf : 160GB S-ATA 5400RPM
- Processor : Intel Core 2 Duo T7100 (1.8Ghz, 2MB cache)

Default drivers van de CD gebruikt.

3dMark06 score: 2326

Zo'n beetje wat ik verwacht had, gezien de eerdere geposte scores }:O
Het lijkt me wel interessant om te kijken of de nieuwste drivers van nVidia misschien wat beter presteren, want 2K is vrij mager in vergelijking met z'n voorgangers.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Daar dus ^^^

[ Voor 97% gewijzigd door fsfikke op 02-06-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Hier een Topic op het Asus forum om XP te installeren op je F3SV

http://vip.asus.com/forum...Sv&page=1&SLanguage=en-us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een installatie van Vista ultimate op de laptop maar het duurt al meer dan een uur (de stap completing installation) is dit normaal??? iemand hier ervaring mee? of had ik speciale drivers moeten laden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 22:43:
Ik ben bezig met een installatie van Vista ultimate op de laptop maar het duurt al meer dan een uur (de stap completing installation) is dit normaal??? iemand hier ervaring mee? of had ik speciale drivers moeten laden oid?
Dat had niet meer als een half uur mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Hangt er van af. DOe je een upgrade of clean install? Clean install gaat razendsnel. Heb wel gehad dat bij een upgrade vanuit XP deze stap tergend lang duurt zodat format en clean install nog sneller is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is echt een clean install..Ik heb hem voor de aardigheid net geprobeerd te starten in Safe Modus (na dat ik hem een reboot had gegeven, 2 uur wachten leek me genoeg) maar dan komt hij niet verder dan het laden van crcdisk.sys
De laptop heb ik eergister binnen gekregen, heb de partities er af gehaald en toen vista geprobeerd te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, dan is er idd iets niet goed. Ik zou zeggen, probeer het nog eens :)

(overigens weet ik niet hoe jij je partities in gaat delen, zelf neem ik 30GB voor Vista + apps en de rest voor docs + games + downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik zat nog te denken aan dat er misschien een verborgen partitie huist die je niet in de windows setup ziet. maar de evrdeling 135 of 15 (is puur opslag voor herinstall enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben er weer verder meegekomen..met de recovery wil die wel dus denk dat er een ondersteunings probleem zit in de VISTA cd. Maar kan iemand mij het nut van die TPM module uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 18:51:
nou ik ben er weer verder meegekomen..met de recovery wil die wel dus denk dat er een ondersteunings probleem zit in de VISTA cd. Maar kan iemand mij het nut van die TPM module uitleggen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Trusted_Platform_Module ?

edit:
@hieronder: Kan je dat misschien in het Nederlands herschrijven? Op die manier krijg je eerder een antwoord. Behalve dat zijn er hier nog maar een handje vol mensen die een laptop met TPM modules hebben dus de kans dat iemand hetzelfde probleem hier langs komt is kleiner dan wanneer je Google raadpleegt.

[ Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 03-06-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja nu heb ik daar weer een nieuwe uitdaging mee.. in vista vroeg die als ik er een setup wizard voor wilde draaien. dat aangeklikt.. maar dan moest hij herstarten dat ook gedaan en nu krijg ik een scherm met een F10 en F11 mogelijkheid voor reject request en perform request..daar had ik reject gedaan want vond het niet z'n strak plan meer.. maar nu lijkt het wel of hij daar niets doen en bij aan/uit komt hij weer op dat scherm uit... iemand ervaring hier mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Ik heb ook Vista geïnstalleerd, ging prima, geen drivers etc. tijdens installatie nodig zoals bij XP wel was, binnen n kwartier stond hij erop :)
TPM in de BIOS uitgeschakeld overigens.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik sluit me aan bij fsfikke: Tigermaster, doe alsjeblieft wat aan je nederlands (inclusief hoofdletters en interpunctie)...
Ik heb trouwens gelijk TPM gedeinstalleerd en uitgezet in de bios aangezien TPM alleen maar je laptop langzaam maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja oke. Maar in Vista heb ik hem geactiveerd en nu vraagt hij mij een keuze te maken. ik heb geen andere keuze dan F10 of F11. Ik kies dan F10 voor 'reject' alleen word het beeld grijs en daar houd het verhaal op.

Iemand die dit ook heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kies F11 en deinstalleer daarna TPM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb net Notebook Hardware control op de F3SV-AS018C van Stempelgeit geknald, maar als ik kijk naar de CPU speed, dan draait deze continu op 1.8Ghz, terwijl hij op dynamic switching staat. Ook als ik hem op de batterij draai blijft hij altijd op 1.8Ghz draaien, terwijl de belasting dan maar op een paar procent ligt. Allemaal leuk en aardig, maar daardoor doet hij het dus ook niet echt lang op de batterij.

Werkt de speedstep niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

NHC --> Asus --> Vista --> Misschien nog wat kuren...!?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Geen idee, maar power4gear van Asus zelf laat hem ook gewoon op 1.8Ghz draaien. Die t7100 heeft toch gewoon een vorm van speedstep dat hij op lagere snelheden kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

miss doet ie dat alleen als ie aan het lichtnet hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 03 juni 2007 @ 20:58:
Kies F11 en deinstalleer daarna TPM :)
Dat dacht ik ook. Ik heb op F11 gedrukt maar het scherm word dan zwart maar je ziet de blacklight nog wel branden en ik kan wachten tot dat ik een ons weeg. Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wat is de TPM bios instelling? Staat die uit of aan of het moment dat je op F10 of F11 drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stond op Uit. Maar ja die TPM module komt voor je Bios met laden dus kom er ook niet in om hem eventueel weer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ik heb donderdag de F3SV-AS018C aangeschaft, en meteen na aanschaf XP proberen te installeren.
Aangezien XP problemen had met (audio) drivers, had ik besloten dualboot XP/Vista te installeren.

Het probleem is dat ik de Vista (Ultimate) install niet afgerond krijg.
De setup bleef eerst telkens hangen bij "Completing Install..".
Muis werkt nog, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg.

Als ik alles uitschakel in het BIOS komt de install verder, en krijg ik een zwart scherm, met de muiscursor. Maar weer kan ik blijven wachten, want de install komt niet verder.

Partitietabel:
Part 1 / 5gb / Recovery
Part 2 / 75gb / Vista
Part 3 / ~75gb / XP

(XP eerst geinstalleerd, Vista als laatste.)
Vista is geinstalleerd op een nieuwe partitie die telkens voor de install geformat wordt.

Als ik de laptop herstart na 10+ uur te hebben gewacht op het zwarte scherm, blijft de pc hangen bij "Safe Mode" en bij "Normale Modus" komt de laptop niet verder dan het Vista laadscherm.

Als iemand trouwens een XP driver pakket voor F3SV heeft, is dat ook zeer welkom. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Methius schreef op maandag 04 juni 2007 @ 14:00:
Ik heb donderdag de F3SV-AS018C aangeschaft, en meteen na aanschaf XP proberen te installeren.
Aangezien XP problemen had met (audio) drivers, had ik besloten dualboot XP/Vista te installeren.

Het probleem is dat ik de Vista (Ultimate) install niet afgerond krijg.
De setup bleef eerst telkens hangen bij "Completing Install..".
Muis werkt nog, maar ik kan wachten tot ik een ons weeg.

Als ik alles uitschakel in het BIOS komt de install verder, en krijg ik een zwart scherm, met de muiscursor. Maar weer kan ik blijven wachten, want de install komt niet verder.

Partitietabel:
Part 1 / 5gb / Recovery
Part 2 / 75gb / Vista
Part 3 / ~75gb / XP

(XP eerst geinstalleerd, Vista als laatste.)
Vista is geinstalleerd op een nieuwe partitie die telkens voor de install geformat wordt.

Als ik de laptop herstart na 10+ uur te hebben gewacht op het zwarte scherm, blijft de pc hangen bij "Safe Mode" en bij "Normale Modus" komt de laptop niet verder dan het Vista laadscherm.

Als iemand trouwens een XP driver pakket voor F3SV heeft, is dat ook zeer welkom. ;-)
Werkt de installatie van Vista wel als je alleen Vista erop zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Probeer nu met alleen de Recovery partitie en Vista.
Ik kan de Recovery partitie niet gaan weghalen, want als ik morgenavond nog niets fatsoenlijk aan de praat heb, retour ik de laptop.

Ik vind het ook maar extreem bizar dat er geen drivers worden meegeleverd voor XP.

EDIT:
Installatie blijft ook hangen met alleen VISTA. Bij Completing Installation.

[ Voor 45% gewijzigd door Methius op 04-06-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad. Als je de recovery CD gebruikt van ASUS gaat het goed en krijg je vista normaal geinstalleerd. Hieruit moet ik opmaken dat er ergens een verschil zit in de CD. Waarschijnlijk zit er in de CD van ASUS zelf, drivers ingebakken.

Mijn andere probleem die ik had met het TPM is opgelost.
De laptop kan weg voor reparatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2007 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 07:44:
Ik had ook een vraagje.

Elke keer als ik me laptop opstart moet ik in het begin wachten totdat het beeld geflikkerd heeft en dan pas draait vista soepel, daarvoor werkt hij nauwelijks of blijft hangen.
Dit duurt zo'n halve minuut, maar voor mijn gevoel was dit in het begin niet zo lang en maar heel kort.
Het wordt steeds langer, wie kan me helpen?

Ik heb trouwens een Z53JC - AP186C
Ik had hier ook last van. Ik heb de oorzaak terug kunnen brengen tot de vga drivers op de companion-cd.

Erg vervelend is dat:
a) de drivers op de companion-cd problemen veroorzaken, en
b) andere drivers (van de NVIDIA-website) niet willen installeren ("geen ondersteund apparaat").

Ik zit dus met een 8600M GS die alleen als generiek vga apparaat wordt herkend. Mooi klaar mee ...

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zie ik toch nergens GS drivers...
Allen NVIDIA GeForce 8600 GTS & NVIDIA GeForce 8600 GT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:19:
[...]

Ik had hier ook last van. Ik heb de oorzaak terug kunnen brengen tot de vga drivers op de companion-cd.

Erg vervelend is dat:
b) andere drivers (van de NVIDIA-website) niet willen installeren ("geen ondersteund apparaat").

Ik zit dus met een 8600M GS die alleen als generiek vga apparaat wordt herkend. Mooi klaar mee ...

Iemand ideeën?
ik heb ook dat probleem,

Ik heb ok een probleem dat als ik op de accu werk dat msn vaak niet doet, of meteen vastloopt.
Ook als ik hem dan wil afsluiten blijft hij hangen op afsluitscherm

weet iemand hier oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Erg vervelend is dat:

Iemand ideeën?
Niet de nVidia installer gebruiken maar de drivers handmatig proberen te installeren?
Ookal is de kans dat ie hem dan wel accepteert niet heel groot.

Je moet ergens op het web drivers vinden die wel geschikt zijn voor deze kaart, dus veel versies proberen.

Wel jammer dat er zo veel problemen zijn met deze laptop...

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Nu online
CLB schreef op maandag 04 juni 2007 @ 17:25:
Zie ik toch nergens GS drivers...
Allen NVIDIA GeForce 8600 GTS & NVIDIA GeForce 8600 GT :)
In de inf die in bij dit topic geplaatst is staat ie wel in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Het is toch van de gekke dat een producent geen XP drivers meegeeft, EN andere installs van Vista niet fatsoenlijk ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Nu online
Dat je geen XP drivers krijgt vind ik nog niet eens zo onlogisch gezien het feit dat de laptop met Vista geleverd wordt.
Dat het via de recovery niet werkt is inderdaad niet goed, misschien zou je hierover eens contact op kunnen nemen met Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
De recovery CD werkt, maar dan krijg ik Vista Home erop.
De recovery install is echter gevuld met bloatware die er ook nog eens niet makkelijk vanaf te krijgen is.

En qua XP drivers, dat is inderdaad begrijpelijk. Waarschijnlijk heeft Asus een deal met Microsoft dat ze alleen Vista drivers ondersteunen. Want XP driver repacken is op zich niet zo'n groot gebeuren voor een producent.
(Ik heb nu uiteindelijk XP aan de praat door allerlei drivers bij elkaar te zoeken via het net.)

Maar goed, dan nog vind ik het raar dat een clean windows install gewoon niet fatsoenlijk wil werken op dat ding.
Ik heb uiteindelijk geprobeerd met vLite de laptop drivers op de Vista install disc te krijgen, maar dit hielp ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Methius op 04-06-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Methius schreef op maandag 04 juni 2007 @ 18:39:
De recovery CD werkt, maar dan krijg ik Vista Home erop.
De recovery install is echter gevuld met bloatware die er ook nog eens niet makkelijk vanaf te krijgen is.

En qua XP drivers, dat is inderdaad begrijpelijk. Waarschijnlijk heeft Asus een deal met Microsoft dat ze alleen Vista drivers ondersteunen. Want XP driver repacken is op zich niet zo'n groot gebeuren voor een producent.
(Ik heb nu uiteindelijk XP aan de praat door allerlei drivers bij elkaar te zoeken via het net.)

Maar goed, dan nog vind ik het raar dat een clean windows install gewoon niet fatsoenlijk wil werken op dat ding.
Ik heb uiteindelijk geprobeerd met vLite de laptop drivers op de Vista install disc te krijgen, maar dit hielp ook niet.
De bloatware kan je vrij eenvoudig omzijlen: gewoon recoveren d.m.v. de meegeleverde Asus/Vista-cd en wanneer er om de driver-cd gevraagd wordt de notebook handmatig uitzetten. Opnieuw opstarten, installatie verder doorlopen, driver-cd starten en de drivers/utilities uitkiezen die je wél wilt installeren.

Ik raad je aan om de vga-driver in ieder geval niet te installeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Ik zal het proberen, thanks! _/-\o_

Ik snap dan eigenlijk niet meer wat er verschilt aan de recovery install en aan m'n Vista Ultimate install.
Eerst proberen of ik Home niet kan upgraden naar Ultimate, en dan de grote wisseltruc uitvoeren.

2 partities klaarmaken, Xp op de 2de installeren, Home recoveren op de eerste zonder driver cd en dan Ultimate eroverheen gooien, alsnog de drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
[...]

Erg vervelend is dat:

Iemand ideeën?
Vond een vaag linkje maar is het proberen waard.

http://www.x-drivers.ru/c...tory/func,select/id,8632/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Beetje vreemde verhalen die ik allemaal hoor, maar zal vast komen omdat het het nieuwste model is, en je de eerste release cd's meekrijgt. De iets oudere modellen zijn nu echt retestabiel hoor :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Voor de drivers: www.laptopvideo2go.com. NVIDIA drivers werken op alle NVIDIA kaarten (TNT - 8800Ultra) zolang het model maa rin de inf staat. De Go's staan daar dus niet in. Laptopvideo2go.com mod deze infs dus zodat de Go's er ook in staan en worden ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prachtig, de Laptopvideo2Go-database ligt plat! ;)
Kan ik de INF zelf aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
http://www.laptopvideo2go.com/infs/155series/

daar vindt je de laatste infs. 158.24 is de laatste officiele release van NVIDIA. Die kun je van de nvidia site halen. Dan installeren en bij de error sluiten. De driver staat dan echter in C:\NVIDIA\..\158.24\. Daar zet je die inf in en klikt op setup, et voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, heeft niet gewerkt.

De drivers werden wel geïnstalleerd (or so it seemed, geen foutmeldingen o.i.d.), maar na de reboot werd het device nog steeds als generic vga adapter aangeduid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus Global heeft nu eindelijk een driver/bios/etc pagina open voor de F3SV series.

http://support.asus.com/d...Language=en-us&model=F3Sv

Hier kun je de laatste drivers downloaden.
O-)

Ik heb de handleiding ook gelezen (chinees :? ) en men spreekt qua installatie
steeds over windows XP Home/Professional, ook de voorbeelden qua software
en plaatjes zijn allemaal onder XP . Het lijkt mij dat XP zonder problemen
moet draaien op de F3SV. Ook als je bekijkt dat men blijkbaar vanuit ging
dat er XP op deze laptop zou draaien, de handleiding voor de F3SV op
asus global zegt genoeg.

Alleen Asus levert geen support op XP met drivers :'(

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2007 22:29 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximilian0017
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Verkeerde post..verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door maximilian0017 op 05-06-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, hij is binnen maar loop meteen tegen een probleem op. Ik heb natuurlijk eerst een recovery gedaan om van de bloatware af te komen. Nadat ik dit gedaan had ben ik begonnen met de drivers installeren. Dit ging prima totdat ik aankwam bij de Wlan driver.

Als ik deze installeer krijg ik namelijk een blauw scherm (auw, pijnlijke herinneringen) en ik moet de compu in veilige modus opstarten, driver verwijderen en daarna kan ik hem weer gewoon opstarten. Heeft iemand hier ook last van gehad of ben ik de enige? Heeft iemand enig idee wat er aan te doen is?

De error die ik krijg bij het blauwe scherm verwijst trouwens duidelijk naar de intel wireless lan driver.

//edit Ik heb trouwen een AS018C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 09:25:
nou, hij is binnen maar loop meteen tegen een probleem op. Ik heb natuurlijk eerst een recovery gedaan om van de bloatware af te komen. Nadat ik dit gedaan had ben ik begonnen met de drivers installeren. Dit ging prima totdat ik aankwam bij de Wlan driver.

Als ik deze installeer krijg ik namelijk een blauw scherm (auw, pijnlijke herinneringen) en ik moet de compu in veilige modus opstarten, driver verwijderen en daarna kan ik hem weer gewoon opstarten. Heeft iemand hier ook last van gehad of ben ik de enige? Heeft iemand enig idee wat er aan te doen is?

De error die ik krijg bij het blauwe scherm verwijst trouwens duidelijk naar de intel wireless lan driver.

//edit Ik heb trouwen een AS018C
De wireless-driver werkt hier zonder problemen. Je zou even kunnen kijken of de versie op de ASUS-website (zie link in post van nlb hierboven) recenter is dan de versie op de cd, maar ik geloof dat er geen verschil was.

Ik heb de wireless-driver trouwens als allerlaatst geïnstalleerd (nou ja, vóór de vga-driver, maar die heb ik nog steeds niet geïnstalleerd ...), misschien maakt dat nog verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, Ik heb net geleerd dat ik gewoon braaf via het cd opstartprogramma moet instaleren en niet zelf met de drivers moet gaan lopen kloten. iig, Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom niet, je kan wel altijd bij de drivers op die CD blijven, maar die wordt niet geupdate ;)

Mooi dat het nu wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Hehehehe, eindelijk een mooie dualboot runnen!
Part 1 : Vista Ult X64
Part 2 : XP Pro

(XP Pro ziet Vista niet mbv Neogrub (EasyMBR)

Het probleem zat em aldoor in de Recovery partitie. Stomme ik wilde em niet verwijderen voor het geval ie retour producent ging.
Ik heb uiteindelijk maar een ghost gemaakt en em eraf gehaald, alle windows installaties werkten zonder problemen.

Ik zal kijken of ik misschien het driver pakket voor XP later online kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik nou dat jij de vga-drivers van de cd gebruikt zonder eerdergenoemde problemen?

Edit
Ik loop net trouwens nog tegen een aardig probleem aan: wanneer ik in de BIOS het boot-up geluidje disable, wordt al het geluid uitgeschakeld, dus ook Windows-geluiden, muziek, etc.

Mooie multimedia-machine: geen geluid en een 4 MB vga-adapter. |:(

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen haal ik mijn laptop (F3SV-AS016G + 1GB Robson) op bij laptops4u.
Ik zal proberen morgen ook wat ervaringen te posten :).

O, en voor die driver cd voor XP hou ik me aanbevolen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb officiele vista home premium cd geinstalleerd om van al die programma's af te komen. Daarbij vond ik de recovery erg lang duren (langer dan een install).

Ik heb zelf wat problemen met drivers installeren (nieuwe drivers van asus site).
Na installeren van audio drivers heb ik nog geen geluid. Ik heb wat door de grote lijst van utils gezocht en na installeren van 'POWER4 GEAR eXtreme Utility' lijkt het geluid wel te werken.
Nou kan ik nergens een beschrijving vinden van al deze utils heeft iemand een idee wat al de utils nou uiteindelijk doen?

Uiteindelijk ben ik nog op zoek naar software voor:
- de functie toetsen
- de ingebouwde webcam
- nog aantal onbekende apparaten zoals 'Base System Device' (3x), 'Unknown device' en 'USB 2.0' welke niet herkent blijken te worden.

[Het gaat hier om de F3SV-AS018C]

Een overzicht maken met drivers / utils voor XP / Vista / Linux zou misschien gemakkelijk zijn aangezien het sommige mensen wel al gelukt is en andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan misschien iemand met een nieuwe laptop dit programma draaien?
http://www.buit.org/2007/...et-windows-vista-drivers/

Dat is een driver grabber voor Vista, hij kopieert dus alle geïnstalleerde drivers van de PC die niet standaard van Microsoft komen :)

Die base system device, is dat niet gewoon de cardreader? Ik ben net een oude HP laptop opnieuw aan het installen e.d. en daar ontbrak ook nog de 'Base system device'-driver. Dat bleek de SD-cardreader te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2007 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Base system device = Rico Media card reader (SD/XD etc)
USB 2.0 = Webcam
Unknown Device = TPM

Het XP driver pakket dat ik aan het maken ben, bevat drivers voor alle
hardware onderdelen (Ook VGA/Hotfixes) behalve:

- TPM
- Fingerprint Sensor
- Webcam (Kunnen van de Driver CD worden gebruikt.)

Het enige probleem is dat het ongeveer 160mb groot is.

[ Voor 64% gewijzigd door Methius op 06-06-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer eens met 7zip het geheel kleiner te maken. Driverpacks.net gebruikt ook die manier en de resultaten zijn altijd vrij goed :)

Ik kan ze anders wel op Usenet zetetn, als dat handig is voor mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Aan het uppen. :-)
Ik zet het even op de prive server, en haal het overmorgen er weer vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Methius schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:54:
Aan het uppen. :-)
Ik zet het even op de prive server, en haal het overmorgen er weer vanaf.
Echt top dat je dit aan het doen bent!
Waar kan ik, wanneer de upload klaar is, je drivers vinden? :)
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
http://www.lumenon.nl/XP%20Drivers.rar

XP Pro (Engels) driver pakket voor de F3SV - ASO18C

Niet toegevoegd:
- TPM
- Webcam
- Fingerprint reader

Instructies:
Installeer drivers in de volgorde die is aangegeven. (uiterst belangrijk voor de audio drivers.)
Voor Nvidia 8600GS Nvidia drivers, kopieer de nv4_disp.inf naar de map waar de setup zich uitpakt.

Link is overmorgen offline, dus als iemand anders het verder dan kan hosten?

[ Voor 9% gewijzigd door Methius op 06-06-2007 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
Methius schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 17:46:
Base system device = Rico Media card reader (SD/XD etc)
USB 2.0 = Webcam
Unknown Device = TPM
Ah ok tnxs and many tnxs voor de driver pack.

Nou heb ik echter nog steeds een raar probleem met de audio.
Zoals ik eerder al zei leek audio na driver install niet te werken tot ik 'POWER4 GEAR eXtreme Utility' installeerde echter denk ik niet dat het aan die utility lag. Het geluid doet het soms bij een boot wel en vaak als ik boot heb ik geen geluid onder vista.
Het volume staat voluit en ik zie (groene) geluids meter in de volume mixer in windows vista ook gewoon bewegen echter hoor ik niks.
Iemand ook dit probleem tegen gekomen bij installatie van vista? (dit is geen recovery maar echte clean install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Methius schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 18:52:
http://www.lumenon.nl/XP%20Drivers.rar

XP Pro (Engels) driver pakket voor de F3SV - ASO18C

Niet toegevoegd:
- TPM
- Webcam
- Fingerprint reader

Instructies:
Installeer drivers in de volgorde die is aangegeven. (uiterst belangrijk voor de audio drivers.)
Voor Nvidia 8600GS Nvidia drivers, kopieer de nv4_disp.inf naar de map waar de setup zich uitpakt.

Link is overmorgen offline, dus als iemand anders het verder dan kan hosten?
Ik zal je driver pakket op de newsgroepen posten, dan kunnen mensen er nog ongeveer 30 dagen bij.
To be continued...

Thnx mate! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In al dit XP-geweld wil ik toch nog even de aandacht vestigen op Vista: ;)
  1. Wie heeft de vga-drivers kunnen installeren zonder dat ze voor de eerder beschreven "stotter" zorgen?
  2. Heeft iemand anders ook het probleem dat het in de BIOS uitschakelen van het boot-up geluid al het geluid uitschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:20:
In al dit XP-geweld wil ik toch nog even de aandacht vestigen op Vista: ;)
  1. Wie heeft de vga-drivers kunnen installeren zonder dat ze voor de eerder beschreven "stotter" zorgen?
  2. Heeft iemand anders ook het probleem dat het in de BIOS uitschakelen van het boot-up geluid al het geluid uitschakeld?
Hey ik lees dit net dus even snel die boot up geluid aangezet en mijn geluid probleem is opgelost 8)7 .
Ik maar zoeken naar een driver fout aangezien geluidskaart wel herkent word maar geen geluid geeft is het gewoon bios bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixten schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 20:31:
[...]

Hey ik lees dit net dus even snel die boot up geluid aangezet en mijn geluid probleem is opgelost 8)7 .
Ik maar zoeken naar een driver fout aangezien geluidskaart wel herkent word maar geen geluid geeft is het gewoon bios bug.
... is dat mysterie ook weer opgelost.
Jammer dat het natuurlijk niet echt is opgelost. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat soort dingen zullen de komende tijd in een BIOS update langs komen. Maar het is natuurlijk wel jammer dat Asus die dingen niet beter getest heeft voordat ze verstuurd zijn. Maar aan de andere kant wil iedereen het wel weer zo snel mogelijk in huis hebben. Ieder voordeel heb z'n nadeel he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Voor de VGA problemen meld ik even deze site:

http://www.laptopvideo2go.com/drivers

(Gewoon de OS selecteren en de instructies opvolgen. Cq. Dus de gemodde INF gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de asus F3SV A018C besteld, maar hier in Groningen had men de A19C besteld en
gelukkig zit er geen veel verschil in deze twee laptops, heb even 1024 Mb laten plaatsen
en hij draait als een zonnetje, alleen vind ik Vista zo nu en dan irri doen, dat gevraag de hele
tijd van of ik iets wil toestaan.

Ook de videokaart kan 768 Mb gebruiken en dedicated (256) is deze staandaard aan die van de F3SV A018C.

HDD is 104 Gb en geen 116 Gb (120Gb) dus dat is wel een beetje jammer.

maar goed was dik 100 euro goedkoper uit en dan maar een kleinere HDD.

het scherm is WXGA+ (1440x )

Wifi ondersteunt geen N ,alleen a,b,g (boeien)

Ook kun je upgraden met een tv kaart of met inten turbo.

De processor heeft een heatsink die eraf kan en dus ook te upgraden later naar
een T7500 , dus 2 jaar wachten en upgraden maar ;)

Toetsenbord is erg goed en beter dan van een acer/packard bell en de laptop is
erg rustig, bijna geen geluid en de HDD is niet zo probleem.

Camera is super kwaliteit, had ooit eens een Philips webcam maar deze is erg
goed ik kwaliteit,scherpte en kleur.

Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik bij de videokaart het geheugen op dedicated
zet ,zodat hij geen werkgeheugen afpakt. iemand ????? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:08:
HDD is 104 Gb en geen 116 Gb (120Gb) dus dat is wel een beetje jammer.
120 GB staat gelijk aan 111 GiB. Die 111 GiB heb je ook echt, alleen is er 5 GiB afgesnoept door de herstelpartitie. Je kan die partitie gewoon verwijderen (bijv. met GParted) voor wat extra opslagruimte.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:08:
Bluetooth zit ook op de laptop en het scherm is WXGA+ (1440x )
Ik heb ook een 019 maar heb geen Bluetooth aan boord!?

De kwaliteit van de webcam was mij ook al opgevallen, erg scherp en helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die nummers worden door de winkels zelf bedacht, het zijn dus geen algemene Asus nummers. Vandaar dat specs af kunnen wijken en dat je hem beter ergens kan kopen waar ze weten wat ze hebben (zie die Laptops4U mail die gepost is hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij was in orgineel asus doos verpakt met inhoud van asus zelf, met asus tas en
muis en software nero cd + recovery cd en driver cd. heb net de laatste videodriver
gedownload bij asus en zal daarna even een 3dmark 2006 draaien, ben ook benieuwd welke
benchmark mensen draaien met XP .

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:24:
Die nummers worden door de winkels zelf bedacht, het zijn dus geen algemene Asus nummers. Vandaar dat specs af kunnen wijken en dat je hem beter ergens kan kopen waar ze weten wat ze hebben (zie die Laptops4U mail die gepost is hier)
Kleine aanvulling: de 018 en 019 zijn officiële ASUS-typen, de 016 is door Laptops4U "bedacht". De 018 en 019 zijn dan ook in alle winkels/webshops gelijk.

nlb, zou je een screenshot kunnen plaatsen van je device manager, met vga en bluetooth 'uitgeklapt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:33:
[...]

Kleine aanvulling: de 018 en 019 zijn officiële ASUS-typen, de 016 is door Laptops4U "bedacht". De 018 en 019 zijn dan ook in alle winkels/webshops gelijk.

nlb, zou je een screenshot kunnen plaatsen van je device manager, met vga en bluetooth 'uitgeklapt'?
Ja ok, eigenlijk zit het iets anders.
Die nummers zeggen volgens mij vooral iets over het geheugen, maar al die optionele dingen komen niet terug in dat nummer. Vandaar dat het dus kan dat de ene winkel een 018 verkoopt met Bluetooth en de ander een 018 zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry geen bluetooth . wel een go m8600 GS videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

8600M GS zeker!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 22:37:
[...]

Ja ok, eigenlijk zit het iets anders.
Die nummers zeggen volgens mij vooral iets over het geheugen, maar al die optionele dingen komen niet terug in dat nummer. Vandaar dat het dus kan dat de ene winkel een 018 verkoopt met Bluetooth en de ander een 018 zonder.
Van ASUS-support heb ik begrepen:
F3 = F3-serie
S = Intel CPU, Santa Rosa-platform
v = NVIDIA GeForce 8600M GS
X = 018 --> 1 GB RAM, 120 GB HDD, 019 --> 2 GB RAM, 160 GB HDD
C = Windows Vista Home Premium

Aardig is dat in de V.S. hele andere type-aanduidingen worden gebruikt, nl. A1 en B1, met heel andere specs (C2D 7500, Turbo Memory).

Maar goed, goed nieuws vanuit het Vista-kamp: zojuist ForceWare 165.01 geïnstalleerd, met succes. Geen stotter bij het opstarten, prima prestaties. De schermhelderheid kan nu eindelijk ook aangepast worden!

Nou nog een BIOS-update voor het geluidsprobleempje en we zijn good to go. Mijn BIOS-versie is trouwens 201.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 23:00:
sorry geen bluetooth . wel een go m8600 GS videokaart
Leugenaar! Thanks for getting my hopes up! ;) 8)

--- Edit ---

Forget it, de stotter is er weer. :(

*zucht*

De image maar weer terugzetten dan ...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang doen jullie met de accu dan:?

Ik haal nog geen uur op battery saving stand en brightness aardig laag.
Ik vind dit wel heel kort, hebben jullie dat ook?

En programmas willen nog wel es vast lopen als ik hem op de accu gebruik.
Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bluetooth en Wifi kunnen wel schelen voor de accu, test dat eens :P

[ Voor 54% gewijzigd door fsfikke op 06-06-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe driver geinstaleerd voor de F3SV en via de 3Dmark 2006 zonder herstart dit resultaat :

2338

resolutie 1280x720 en die forceert onze grote vriend 3D Mark06, dus ik denk dat
de punten iets hoger liggen.

Iemand die al weet of je de TC functie uit kan zetten ????????????????? :z

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2007 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Met welke resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
CLB, jij moet nu echt naar de opticien! 1280x720 omdat 3Dmark06 dat forceert :). TC kun je voor zo ver ik weet niet uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 01:41

nlb wijzigde dit bericht 07-06-2007 08:07 (64%)

;)

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 07-06-2007 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Methius
Voor de problemen met de VGA, probeer driver versie:
158.22

(Zolang het maar een MS WHQL Certificate heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag Heren

Ik zit ook een beetje in de luxe problemen. Ik mag omdat ik geslaagd ben voor mijn examen een laptop uitzoeken ( jaja, goed geregeld hé ;) ) Mijn budget ligt rond de 1400-1500 euro. Ik ga volgend jaar naar de universiteit dus ik wil zoiezo een 15,4'' scherm, want 17'' is te groot en te zwaar. Ik heb al aardig wat uurtjes op verschillende site's van rondgebracht zoals www.laptopts4u.nl maar ik kom er niet uit.

Dit zijn de eisen die ik aan mijn laptop stel:

- Hij moet gewoon super snel zijn ;) Ik wil er namelijk best een tijdje mee doen en dus heb ik geen zin om over 2 jaar een nieuwe laptop te komen omdat de hardware verouderd is
- 15.4'' beeldscherm. Hoge resolutie, omdat ik geen zin heb in schele oogjes;) 1440 x 990 o.i.d.
- Gamen zal ik niet zoveel doen op de laptop. Ik heb namelijk een Xbox 360 thuis op de plank staan. Dus een super goede videokaart is geen must. Geen on-board video kaart want hier kan je dan weer helemaal niks mee.
- 7200 rpm hardeschijf. De grote maakt niet zoveel uit want als ik te weinig opslagruimte heb koop ik gewoon een externe hardeschijf erbij

Ik zat te denken aan zoiets http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as019c-1432.html alleen dan met een T7500 Processor, 120 GB S-Ata 7200 RPM, 2048 MB DDR2 800-MHZ ( 2 x 1024 ).

Dan kom ik uit op 1424.

Is dit een goede keuze waarvoor ik hem wil gaan gebruiken of kan ik beter iets anders uitkiezen...
Help mij uit de nood :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Goede keuze al zeg ik 't zelf!

120GB 7200rpm kost +49,-
100GB 7200rpm kost +87,-
160GB 7200rpm kost +89,-

Klopt niet echt dus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat viel mij ook al op. Daar moet ik nog even een belletje over plegen.
Is de 8* DVD-SuperMulti Drive trouwens ook een dvd-brander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:29:
Goedenmiddag Heren

... want 17'' is te groot en te zwaar.
Lol, dat is de enige maar die ik heb ondervonden.. hij WEEGT dan ook nagenoeg 3 kilo (en dat is voelbaar door de indeling van het systeem.. het model loop naar voren af (staat schuin op de voetjes) en is achter dus iets dikker. als je hem beet hebt merk je dat goed. Voor de rest kan ik er geen afbraak op doen, we hebben er een in de nieuwe laptop selectie voor de gebruikers gezet, naast de Sony Viao FZ19 (vervanger van de FE41), Toshiba Tecra A serie en nog wat leuke selcties. Overiges is door ons Vista llinearectum verwijderd van het systeem, want dat is echt nog een hel op een windows 2000/2003 domain. gewoon XP erop en alle drivers van de FTPsite van Asus getrokken.

het is een beetje zoeken hoe en welke eerst, want de High Definition devices doen wat moeilijk, maar daarna loopt het als de wiedeweerga. Er is zelfs een gebruiker heel gelukkig mee naar huis gefietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Asus F3SV AS019C met 2 Gb geheugen en 8600 GS

Ik heb net Command and conqeur 3 Tiberian Wars gedaan en Vista zei dat het een 3.3 game
was en dat mijn configuratie 4.3 was ??? maar goed dit spel onder 1024x768 draait als een
trein alles op high qua videokaart en wat een geweldig spel , ook Vegas (RB6) draait
perfekt op deze laptop.

moet wel zeggen dat C&C een uur bezig was qua installatie ? O-)

Ben erg tevreden met de laptop qua prestatie alleen Vista zuigt zo nu en dan, ben er nog
niet over uit of ik XP nog moet installeren. hoewel IE al 2x gecrasht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 23:32:
moet wel zeggen dat C&C een uur bezig was qua installatie ? O-)
Duurde bij mij toendertijd zo'n half uur, dus kan wel kloppen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, irritant nieuwe probleempje.
Mijn windows Vista wil niet meer afsluiten. Hij blijft steeds hangen op het eindscherm. Ook maakt mijn harde schijf steeds een tik geluidje om de paar seconden en brand het lampje van de HD even rechtbovenin. Hebben meer mensen hier last van?? Weet iemand een oplossing??

Ik heb een AS018C trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AS019 en bij mij gaat de HDD ook steeds werken, wat me wel opvalt zodra ik maar iets doe dan gaat hij weer ratelen, net of hij alles wat ik doe opslaat op de HDD ofzo als backup van mijn
geheugen , kweenie , maar het is idd wel irri , kan ook zo zijn dat Vista steeds zijn geheugen leegt en daardoor de hdd steeds wordt aangesproken. Maar zoals ik al zei KWEENIE waarom ??

iemand een idee waarom en hoe je VISTA kan dwingen om niet steeds de HDD te misbruiken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds te rommelen met verschillende NVIDIA-drivers ivm eerder beschreven probleem (Blondjuh, dj-j: hoe loopt het bij jullie?). Kan iemand uitleggen waarom er nog steeds drivers met versienummers rond de 100 (bijv. 101.19) uitkomen, terwijl er ook al veel hogere versie-nummers uitkomen (bijv, 158.28)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 08:47:
Ik heb een AS019 en bij mij gaat de HDD ook steeds werken, wat me wel opvalt zodra ik maar iets doe dan gaat hij weer ratelen, net of hij alles wat ik doe opslaat op de HDD ofzo als backup van mijn
geheugen , kweenie , maar het is idd wel irri , kan ook zo zijn dat Vista steeds zijn geheugen leegt en daardoor de hdd steeds wordt aangesproken. Maar zoals ik al zei KWEENIE waarom ??

iemand een idee waarom en hoe je VISTA kan dwingen om niet steeds de HDD te misbruiken }:O
Moet je de indexing service uitzetten
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.