[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
zeef schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 20:33:
[...]

Wat is er mis met een T7200 dan? Ben er heel tevreden mee in mijn F3ja :) Heb de upgrade naar Vista CD ook binnen (gewone OEM was geodkoper :X) maar twijfel nog over daadwerkelijk upgraden.
Er is niks 'mis' met een T7200 hoor ;) Ik lees alleen dat het voordeel van een T7200 nogal teniet wordt gedaan doordat op Windows 64bits nog niet alle software draait, en je dan dus beter op een 32bits kunt draaien. Dán zie ik geen voordeel momenteel om te upgraden van een T2400 naar een T7200, snappie-vous? (lees: het is het geld niet waard als ik feitelijk dan toch nog in dezelfde 32bits Windows 'moet' werken)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een T7200 en gebruik momenteel Vista 32bits... maar ik ben wel blij met mijn T7200! Kan ik in de toekomst natuurlijk ook gemakkelijk switchen naar een 64bits OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

@ F-Tim: T2400 vs T7200 gaat natuurlijk niet alleen om de Windows versie die je draait.
Gaat ook om 'n krachtigere processor die meer power heeft en dergelijke dus ja...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:57:
Ik heb ook een T7200 en gebruik momenteel Vista 32bits... maar ik ben wel blij met mijn T7200! Kan ik in de toekomst natuurlijk ook gemakkelijk switchen naar een 64bits OS.
my thoughts exactly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Never mind wat ik gezegd heb, anders gaat het hier straks meer offtopic dan wat anders.

Zeker is een T7200 beter en sneller dan een T2400, maar heeft het voor mij zóveel voordeel dat ik er 200/300€ voor wil neertellen? Voorlopig niet, en tegen de tijd dát 64 bits overal goed gesupport wordt met alle software van dien, koop ik me wel een nieuwe flappie..... Dus voorlopig zie ik geen voordeel behalve dan dat hij wat sneller is bij bepaalde taken.

6 van de 10x staat mijn laptop te idlen omdat de kracht niet nodig is (tenminste, in mijn geval, waarbij ik m'n laptop voornamelijk voor de studie gebruik). En in dit geval vind ik het onnodig om dat geldbedrag ergens aan uit te geven wat mijns insziens een verwaarloosbare tijdswinst geeft de keren dát ik het gebruik (bv een PDF document genereren, of wat MatLab code uitvoeren).

Zeker had ik liever een T7200 gehad ipv een T2400, maar voorlopig biedt het voor mij geen toegevoegde waarde. Dat iedereen blij is met z'n T7200 staat hierbij buiten kijf, maar voorlopig zullen er bar weinig gebruikers zijn die het uiterste uit hun T7200 halen. En aangezien ik niet eens het uiterste uit m'n T2400 haal, heeft het voor mij geen doel.

It's just my opinion, and everyone's entitled to it's own.

offtopic:
... zo, en nu weer on-topic verder 8-)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
En daarom had ik destijds mijn F3JP laten downgraden door Laptops4U, van een T7200 naar een T5600. Ik had destijds hierop ongeveer 200 a 250 euro bespaard en wacht ik nu totdat de T7600 in prijs verlaagd is.

Om eerlijk te zijn gebruik ik nu nog niet eens 60% van de CPU performance, terwijl ik mijn laptop voor huis tuin tot meer professionele doeleinden gebruik. (van internetten tot games tot inladen van ruwe medisch data voor bewerkingen.) Ik heb steeds meer het gevoel dat huidige software meer vraagt van de omliggende hardware dan alleen de CPU wat je vroeger vaak zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:08
Laten we vooral niet verzanden in een CPU discussie, ik had op dat moment gewoon de pieken voorhanden voor een T7200 dus die is het ook geworden. De downgrade keuze van de twee vorige sprekers is zeker niet een slechte keuze, laat dat duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:31
GOed, dan weer even on-laptop-topic,

Ik heb hier nu een Vista Business edition liggen, die ik zo kan installeren gok ik (32 bit). Zijn alle driver problemen nu voor de 64-bit versie?

Ik las ergens dat iemand Vista had geinstalleerd en dat alles direct werkte, terwijl anderen een hoop gehannes en gezuer hebben... Op zich wil ik graag Vista gaan draaien, maar ik heb geen zin en tijd om alle drivers etc uit te gaan zoeken (en ik wil graag een mooie schone installatie, niet een met halfgare en half-ge-deinstalleerde drivers etc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:11
Hangt van de laptop af uiteraard. De meeste drivers zij iig wel beschikbaar op 3th party sites van Intel, AMD/ATI, NVIDIA, Realtek ed. Verder heeft Asustreiber.de ook veel drivers die dan voor zowel 32-bit als 64-bit werken. Kijk gewoon eens wat er in je laptop zit en zoek ze op het internet. Zo wordt mijn 10 maanden oude A6T gewoon helemaal gesupport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
GremliN-Online schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 21:37:
Hangt van de laptop af uiteraard. De meeste drivers zij iig wel beschikbaar op 3th party sites van Intel, AMD/ATI, NVIDIA, Realtek ed. Verder heeft Asustreiber.de ook veel drivers die dan voor zowel 32-bit als 64-bit werken. Kijk gewoon eens wat er in je laptop zit en zoek ze op het internet. Zo wordt mijn 10 maanden oude A6T gewoon helemaal gesupport!
Ik heb een F3Jc, de meeste drivers heb ik ook al gedownload via austreiber.de etc, helaas niet alles kunnen vinden (bv. camera driver)
Mijn vraag was ook meer gericht of alles vanzelf herkend wordt in Vista, of dat je veel moeite moet doen om alles te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Is er eigenlijk een dockingstation voor de F3 serie bschikbaar? Ik weet bijna zeker dat ik voor de F3SV ga maar een dockingstation lijkt mij toch wel erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

als ik op laptops4u kijk dan staat er bij de F3SV 1440x900 als resolutie
zoek ik op google dan kom ik voornamelijk als resolutie 1280x800 tegen
welke is het nou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Heb ik ze al over gemailed (nog geen antwoord natuurlijk), er zijn nogal wat verschillende specs op verschillende sites. Zo zegt Asus zelf dat de Geforce 256MB geheugen heeft, terwijl andere sites 512 (+512 TC) zeggen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:58:
welke is het nou ?
Volgens mij is het 1280x800...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Volgens mij ook! Staat zelfs op Engadget en dat is best wel 'n goede site (sarcasme-modus) >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is voor mij anders wel een belangrijk punt 1440*900 of 1280*800
1440*900 is ideaal, hopelijk is dit het dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op zondag 13 mei 2007 @ 16:58:
welke is het nou ?
Van laptops4u kreeg ik volgend antwoord:
Wij hebben onze gegevens rechtstreeks van Asus gekregen en daarin staat echt dat de 018C met WXGA+ en 8600M wordt geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook aan laptops4u gevraagd de F3SV serie uitgeleverd werd:
ASUS zegt dat vanaf volgende week de laptops uitgeleverd worden, maar reken maar op twee weken

Ook vroeg ik me af of de nieuwe WiFi (draft N) in de nieuwe laptop zit, aangezien op de site stond:
WLAN 54mbps (802.11 a/b/g/n).
Goed nieuws, in de laptop zit de nieuwe standaard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Jongens (en meisjes) ik zit met een probleem. Heb sinds kort een F3M laptop. Een pracht ding maar naar een weekje trouwe dienst ben ik tegen een probleem aangelopen. Gisteren zat ik lekker draadloos te internetten en ineens kapt ie ermee! Ik kon met geen mogelijkheid netwerken (geen 1 terwijl er een paar in de buurt zitten) meer vinden. Ik denk ff rebooten, nouja niks dus. Dus volgende gedaan:

1. Kaart opnieuw geinstalleerd
2. Asus utility geinstalleerd
3. Oudere drivers geinstalleerd

niks werkt tot nu toe. Wel geeft ie aan bij het asus progje dat de "radio" niet aanstaat als ik een test doe. Nou weet ik dat onder fn+F2 je de wifi aan moet zetten. Dit dan ook altijd gedaan en het ledje gaat ook branden. Toch blijft hij dienst weigeren!

Iemand een idee?

PS: bij het starten schakeld hij wireless ook niet meer automatisch in, wat hij eerst wel deed.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al een mailtje terug gehad over de resolutie van de F3SV? Die zal namelijk doorslaggevend zijn? Anders wordt het een Zepto 6625 of een BTO 15W25+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:33:
Jongens (en meisjes) ik zit met een probleem. Heb sinds kort een F3M laptop. Een pracht ding maar naar een weekje trouwe dienst ben ik tegen een probleem aangelopen. Gisteren zat ik lekker draadloos te internetten en ineens kapt ie ermee! Ik kon met geen mogelijkheid netwerken (geen 1 terwijl er een paar in de buurt zitten) meer vinden. Ik denk ff rebooten, nouja niks dus. Dus volgende gedaan:

1. Kaart opnieuw geinstalleerd
2. Asus utility geinstalleerd
3. Oudere drivers geinstalleerd

niks werkt tot nu toe. Wel geeft ie aan bij het asus progje dat de "radio" niet aanstaat als ik een test doe. Nou weet ik dat onder fn+F2 je de wifi aan moet zetten. Dit dan ook altijd gedaan en het ledje gaat ook branden. Toch blijft hij dienst weigeren!

Iemand een idee?

PS: bij het starten schakeld hij wireless ook niet meer automatisch in, wat hij eerst wel deed.
Ik had hier eerst ook problemen met draadloos internet... Probeer Wireless Console 2 eens te installeren. Dat hielp bij mij. :*)

Voor Vista en voor WinXP

edit: zit zelf ook eigenlijk nog met een klein probleempje. Heb alle hotkeys werkend, alleen de hotkeys voor de Numpad doen t niet. Ik zit nu niet achter mn laptop, maar fn+u = bij. 7, fn+i = 8, etc...
Iemand die de Numpad hotkeys wél werkend heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:44:
[...]
edit: zit zelf ook eigenlijk nog met een klein probleempje. Heb alle hotkeys werkend, alleen de hotkeys voor de Numpad doen t niet. Ik zit nu niet achter mn laptop, maar fn+u = bij. 7, fn+i = 8, etc...
Iemand die de Numpad hotkeys wél werkend heeft?
Deze werken bij mij ook niet.... en ik zit op de officiele XP installatie. Dus ik denk niet dat die werken met fn+u... etc.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... das wel stom dan. De symbooltjes staan toch niet voor niks op de toetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:33:
Heb sinds kort een F3M laptop. Een pracht ding maar naar een weekje trouwe dienst ben ik tegen een probleem aangelopen. Gisteren zat ik lekker draadloos te internetten en ineens kapt ie ermee!
Klinkt als een gevalletje garantie, ben ik bang...

[ Voor 8% gewijzigd door Dreamvoid op 16-05-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:59
Voor de geïnteresseerden: een review van de Asus F3SV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander_1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:15
F-Tim schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:47:
[...]

Deze werken bij mij ook niet.... en ik zit op de officiele XP installatie. Dus ik denk niet dat die werken met fn+u... etc.
Bij mij (Vista Premium) werken ze alleen als ik Fn+NumLK (Ins-toets) ingedrukt heb.
Alleen Fn+u (4) geeft dezelfde reactie als de cursortoets naar links, Fn+o (6) naar rechts, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz heb nu een F3TC, maar wil nog niet erg lukken :(

Hij is traag, een simpel iets als een USB stick geeft continu vastlopers in explorer en de ontvangst van wireless networks is dramatisch instabiel. Daarnaast lukt het me niet om verbinding te krijgen tot m'n draadloos netwerk. Iemand enig idee what to do? Hoe kan ik ook een fresh install doen en zelf partities aanmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
2459 punten in 3Dmark2006 vind ik eigenlijk zwaar tegenvallen, als je kijkt dat de Zepto 6224 tussen de 3800 en 3000 haalt (en nogal stom dat ze niet zeggen in welke resolutie ze draaien, of uberhaupt vermelden welke resolutie het scherm heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:27

Aidix

Geluidspietlut

Gek he, 8600 GT vs 8400GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
8600 GS....

Vind het toch nogal een verschil, de GT heeft wel meer pipelines (toch?) maar de GS draait dan weer op een hogere kloksnelheid.

Als deze score klopt ga ik denk ik toch voor de G1S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om deze te bestellen:
http://www.computerpirate...oadfile=catalog677_0.html

Maar ik vind dat 15" scherm een beetje vreemd en ik vraag me af of ie wel of niet van wifi /n voorzien is.

Bij laptops4u zeggen ze van wel:
http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html
En het scherm is hier ook 15,4 en de resolutie is 1440*900 tegenover 1280*800 bij computerpirates.

Het lijkt er dus op dat de laptops4u versie toch wel wat betere specs heeft maar hij is wel 200 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je batterij maar 70 min. meegaat als je een DVDtje wilt kijken is dat ook om te huilen... :'(
Zal wel een energievreter zijn die nvidia kaart...

Misschien dat je het geheel met NHC wat kunt rekken, maar dan nog... 70 minuutjes en je kijkt naar een zwart scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Sander_1988 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:36:
[...]

Bij mij (Vista Premium) werken ze alleen als ik Fn+NumLK (Ins-toets) ingedrukt heb.
Alleen Fn+u (4) geeft dezelfde reactie als de cursortoets naar links, Fn+o (6) naar rechts, enz.
Exact hetzelfde hier dus.... ik denk dat ze de nummers dus alleen maar erop gedrukt hebben voor als je echt het numpad gebruikt, zodat je dan niet hoeft te zoeken, en ik denk dat een andere kleur (om duidelijk verschil toonbaar te maken) het design van de laptop zou breken....

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
LordLynx schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 14:39:
[...]

2459 punten in 3Dmark2006 vind ik eigenlijk zwaar tegenvallen, als je kijkt dat de Zepto 6224 tussen de 3800 en 3000 haalt (en nogal stom dat ze niet zeggen in welke resolutie ze draaien, of uberhaupt vermelden welke resolutie het scherm heeft).
Moet ik zeggen dat dat meevalt voor een 8400GS! (als het echt de GS is) aangezien die volgens de wiki een 64-bit geheugenbus heeft en verder niet zo spectaculair is (3 shader meer) naast mijn GeForce Go 7600 die 2200 punten in 3Dmark06 scoort! Had verwacht dat de 8400GS trager zou zijn door de "gehandicapte" geheugenbus, maarja wie weet hoe de prestaties in echte games zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net op de vernieuwde laptops4u dat er iets meer bekend is over F3SV-AS016G
  • Vista Ultimate is 64-bits versie..
  • Nvidia 8600M GS met 256mb eigen geheugen en tot 1024 hypermemory
  • Nogmaals benoemd dat het om 1440 * 900 resolutie gaat
Voor de rest kan ik deze versie op geen enkele andere webshop. Het zou wel prettig zijn om het eerlijk te vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Ik heb sinds woensdag de F3SV-AP019C.
De resolutie is 1440x900. De laptop heeft ook een fingerprint reader, TV tuner en G3 SIM card slot. Dit stond nergens aangegeven. De speakers geven zeer mooi geluid voor een laptop.
Ik heb nog niet genoeg ervaring met de batterijduur.

Ik heb een klein probleemje met het geluid. Soms heb ik geen geluid. Toen ik hem voor het eerst aan had gezet had ik geen geluid. Vandaag overdag weer wel maar nu weer niet. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is. Het is niet iets simpels als mute of volume te laag. Heeft er iemand ervaring mee?

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@MTOps:
Hoe is het scherm? Kijkhoek? Kleurenkwaliteit?
En wat voor soort processor heb je? Hoe "snel" voelt de laptop aan?
En heb je de F3SV-AS019C of de F3SV-AP019C

[ Voor 22% gewijzigd door silmaril8 op 19-05-2007 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops

MTops

Just being me...

silmaril8 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 03:44:
@MTops:
Hoe is het scherm? Kijkhoek? Kleurenkwaliteit?
En wat voor soort processor heb je? Hoe "snel" voelt de laptop aan?
En heb je de F3SV-AS019C of de F3SV-AP019C
Het scherm is zeer mooi. Kijkhoek horizontaal is prima, alleen wat donkerder, maar verticaal is het niet veel. Maar dat is bij alle laptops het geval volgens mij. De kleurenkwaliteit is zo ver ik kan zien prima in orde, maar ik ben niet zo heel kritisch op dat gebied, dus wat ik prima vind is voor iemand anders misschien minder acceptabel.

Er zit een T7100 processor in. Het enige verschil met de 018 is het geheugen (1gb ipv 2gb) en een iets kleinere harde schijf (120gb ipv 160gb). Ik heb de AS019C. Excuus.

Dit is mijn eerste ervaring met Windows Vista, dus ik heb niet echt een goede vergelijking met een normale pc. Ik heb soms het gevoel dat hij zich gedraagt als een XP met te weinig geheugen, maar niet storend langzaam. 1gb zou toch genoeg moeten zijn voor Vista?

Het ergste vind ik nog dat ik het geluid niet aan de praat krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTops schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:06:
[...]

Het scherm is zeer mooi. Kijkhoek horizontaal is prima, alleen wat donkerder, maar verticaal is het niet veel. Maar dat is bij alle laptops het geval volgens mij. De kleurenkwaliteit is zo ver ik kan zien prima in orde, maar ik ben niet zo heel kritisch op dat gebied, dus wat ik prima vind is voor iemand anders misschien minder acceptabel.

Er zit een T7100 processor in. Het enige verschil met de 018 is het geheugen (1gb ipv 2gb) en een iets kleinere harde schijf (120gb ipv 160gb). Ik heb de AS019C. Excuus.

Dit is mijn eerste ervaring met Windows Vista, dus ik heb niet echt een goede vergelijking met een normale pc. Ik heb soms het gevoel dat hij zich gedraagt als een XP met te weinig geheugen, maar niet storend langzaam. 1gb zou toch genoeg moeten zijn voor Vista?

Het ergste vind ik nog dat ik het geluid niet aan de praat krijg...
Welke videokaart zit er nu in? De ene site zegt een 8400 en de andere weer 8600. met 128, 256 of 512mb??

Waar heb je hem gekocht? En ik ben toch wel benieuwd naar de accuduur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops

MTops

Just being me...

Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 10:15:
[...]

Welke videokaart zit er nu in? De ene site zegt een 8400 en de andere weer 8600. met 128, 256 of 512mb??

Waar heb je hem gekocht? En ik ben toch wel benieuwd naar de accuduur :O
Er zit een 8600 in. Hoeveel geheugen weet ik niet precies, moet ik even controleren zodra ik er weer achter zit. WoW draait iig zeer lekker met alle details open en 1440x900.

Ik heb hem bij Mycom gekocht (1199,-). Wat ik tot nu toe gezien heb over de accuduur is niet veel positiefs. Een minuut of 80 op een volle accu, maar dat is wel met alles op high performance, WLAN, e.d. Ik hoop dat ie langer meegaat op Battery Saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vindt je het raar op High performance met een dikke Core 2 Duo en 8600M.... Dan vindt ik 80 minuten nog knap! Je geheugen naar 2GB upgraden zou ik wel doen.. Zo'n laptop MOET gewoon 2GB hebben om hem echt te gebruiken. Vista kan prima met 1Gb (heb dat ook 1 maand gehad) maar 2GB is zovele lekkerder, zeker met een dikke dualcore en 8600M, dan vindt ik dat je niet met minder mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Yep, ik zou ook 1GB erbij kopen. Dan moet je deze nemen:
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)
Kost nog maar 34 euro :) En deze zal wel werken (hij past in ieder geval in mijn F3Jc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
silmaril8 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:09:
Kost nog maar 34 euro :) En deze zal wel werken (hij past in ieder geval in mijn F3Jc).
WOW! Ik heb er 6 maanden geleden 4x zoveel voor moeten neertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
GremliN-Online schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:22:
[...]

WOW! Ik heb er 6 maanden geleden 4x zoveel voor moeten neertellen...
Ja, de geheugen prijzen zijn echt gekelderd de laatste maanden. Gelukkig voor ons :P

Het is daarom dus ook aan te raden om een 1GB configuratie laptop te kiezen en er zelf 1GB bij te kopen. Je bent altijd voordeliger uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTops

MTops

Just being me...

silmaril8 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 13:09:
Weet je het zeker? De F3SV is een Santa Rosa notebook met een 800Mhz FSB proc. Het geheugen moet dan toch ook 800Mhz zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
MTops schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 18:17:
[...]

Weet je het zeker? De F3SV is een Santa Rosa notebook met een 800Mhz FSB proc. Het geheugen moet dan toch ook 800Mhz zijn?
Nee, als het goed is, zit er 667mhz geheugen in je laptop. Controleer dat maar met cpu-z of met Everest of Sisoft sandra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Vista geinstalleerd, ging allemaal vrij vlotjes! F3Jc trekt het prima vooralsnog, alleen een reepje extra geheugen kan er nog wel bij inderdaad....

Ik heb nog 1 vraag voor iemand anders met een F3Jc (of iemand die het weet ;)) welke driver moet ik hebben voor de webcam? Kan er verschillende vinden op asustreiber en notebookreview.com, maar vooralsnog werkt het niet... Alvast dank!

edit: het is een D-Max (even gekeken op de driver cd die ik heb liggen van XP...)

[ Voor 9% gewijzigd door B-Force op 19-05-2007 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
D-Max had ik ook voor de A6T nodig. Wil prima instaleren maar: Eerst helemala uitpakken en misschien nog als admin starten (mocht er geen melding komen). Mocht dat nog niet lukken dan ook eens de Windows XP compability aanzetten. Hij moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
GremliN-Online schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 21:03:
D-Max had ik ook voor de A6T nodig. Wil prima instaleren maar: Eerst helemala uitpakken en misschien nog als admin starten (mocht er geen melding komen). Mocht dat nog niet lukken dan ook eens de Windows XP compability aanzetten. Hij moet werken :)
Ik heb hem werkend nu eindelijk :D Na twee reboots deed 'ie het ineens wel. Na de eerste keer deed 'ie het twee seconden en toen werd 'ie zwart :$

Zijn er trouwens ook mensen met problemen met een Logitech muis en Vista? Ik heb het idee dat mijn muis cursor vaak ineens verspringt naar een kant van het scherm. Eerst dacht ik dat het hetzelfde was als in XP, dat je aan kan zetten dat de cursor automatisch naar de OK knop gaat. Aleen verspringt de cursor nu ook willekeurig :( Nieuwste Setpoint drivers geinstalleerd, maar werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hier nergens last van... MS Windows Vista Home Premium 32 bits en 'n Logitech VX Revolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand al ervaring met de ASUS F3SV-AS016G
hier een link http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html
zo ja hoe bevalt hij, en zit er echt Vista Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tijdens het zoeken naar de nieuwe Asus SR modellen, specifiek de F3SV-AS018C, valt mij op dat de diverse webshops er verschillende specs op na houden. Hieronder bijvoorbeeld de specs op de site van 4launch, terwijl ik bij Laptops4u.nl heel andere, betere, specificaties vind.

Dit gaat overigens op voor alle shops die specs vermelden, alleen Laptops4u vermeldt de gunstigere gegevens. Iemand die hierover uitsluitsel kan geven, of zijn er wellicht meerdere uitvoeringen van de F3SV-AS018C? Ik neig ernaar de laptop bij 4Launch te bestellen, daar deze bij hen 70 Euro goedkoper is dan bij Laptops4u, vandaar de verwarring omtrent de hardware.

4Launch:
Type:
F3SV-AS018C
Kenmerken:
Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 (resolutie moet toch zijn WXGA+, 1400*900)
Intel Centrino Duo
Processor: Mobile Intel Core 2 Duo T7100 (1.80Ghz)
Bussnelheid: 800Mhz
L2 Cache: 4MB (T7100 heeft toch 2 MB?)
Chipset: Intel 945GM (moet dit niet zijn: Intel 965)
Geheugen: 2GB (2x1GB) DDR2 PC5300 (max 2GB)
Videokaart: nVidia GeForce 8400M 512MB (Geforce 8600?)

[ Voor 6% gewijzigd door Gotfather op 20-05-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:44:
heeft iemand al ervaring met de ASUS F3SV-AS016G
hier een link http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html
zo ja hoe bevalt hij, en zit er echt Vista Ultimate
Ik zit er ook aan te denken om deze te bestellen. Maar er staat ook dat het 64 bit is, geeft dit geen problemen met drivers en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2007 @ 18:10:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om deze te bestellen. Maar er staat ook dat het 64 bit is, geeft dit geen problemen met drivers en dergelijke?
Mwah nee hoor, als ze er 64 bits Vista bij aanbieden en 't ook leveren, zullen zij er wel voor zorgen dat alle hardware werkt. Je kan alleen wat probleempjes krijgen met software, maar dat valt heus mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
MTops schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Er zit een 8600 in. Hoeveel geheugen weet ik niet precies, moet ik even controleren zodra ik er weer achter zit. WoW draait iig zeer lekker met alle details open en 1440x900.

Ik heb hem bij Mycom gekocht (1199,-). Wat ik tot nu toe gezien heb over de accuduur is niet veel positiefs. Een minuut of 80 op een volle accu, maar dat is wel met alles op high performance, WLAN, e.d. Ik hoop dat ie langer meegaat op Battery Saving.
Ik zie 'm (nog) niet op de site van Mycom staan, klopt dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gisteren lekker aan het typen op mijn mooie F3 notebook. Alles supper stilletjes... de aanslag van de toetsen waren slechts hoorbaar als je goed luisterde...
Maar dan!!! Opeens, na het indrukken van de linker Shift, hoor ik een zacht *ploef* geluidje. En dat is nu dus bij al mijn toetsen links op het toetsenbord!!! In het midden en rechts is er niks aan de hand en alles geruisloos... links, zo t/m de 'd'-toets een denkbeeldige lijn, overal *ploefjes*! Als ik goed kijk kan ik ook zien dat de rand van mn toetsenbord enigsinds mee ingedrukt wordt...
Dit is natuurlijk best verelend. Is dit een reden om Asus te gaan bellen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
B-Force schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 22:35:
Zijn er trouwens ook mensen met problemen met een Logitech muis en Vista? Ik heb het idee dat mijn muis cursor vaak ineens verspringt naar een kant van het scherm. Eerst dacht ik dat het hetzelfde was als in XP, dat je aan kan zetten dat de cursor automatisch naar de OK knop gaat. Aleen verspringt de cursor nu ook willekeurig :( Nieuwste Setpoint drivers geinstalleerd, maar werkt niet...
Je hebt 'n optische muis die brak is of de ondergrond is bagger.

Op mijn F3Jr kan ik Notebook Hardware Control niet gebruiken om de voltages aan te passen. Omdat 't toch al een schandalig log .NET programma is ben ik daar niet zo rouwig om, want RMClock is sowieso vele malen fijner. Probleem is echter dat daar geen fan control mee mogelijk is (fan schiet me nét 2 graden te snel aan). SpeedFan herkent m'n fan niet en kan de core temps niet zo goed uitlezen, dus daar heb ik iets anders voor nodig. Iemand een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door guillaume op 21-05-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
guillaume schreef op maandag 21 mei 2007 @ 14:58:
[...]

Je hebt 'n optische muis die brak is of de ondergrond is bagger.
....
Lijkt me niet als ik twee uur daarvoor XP heb gedraaid zonder ook maar ooit problemen gehad te hebben. Meerdere mensen schijnen het probleem trouwens te hebben als je Googled, maar niemand heeft nog een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten wel degelijk meer verschillen tussen de f3sv - as019c en as018c. Oa de resolutie, bussnelheid en videokaart

Type:
F3SV-AS018C Vendorcode: 1060 euro
90NPLA4111322CAC30I Artikelnummer:
029455

Kenmerken:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1400x900
Intel Centrino Duo
L2 Cache: 4MB
Chipset: Intel 945GM
Videokaart: nVidia GeForce 8600M Turbo Cache 1024MB
Harddisk: 160GB SATA 5400rpm
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
4 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
S/PDIF geluidsuitgang
Microsoft Windows Vista Home Premium
Afmetingen: 269x266x40mm
Gewicht: 2,95kg

F3SV-AS019C Vendorcode: 1208 euro
90NPLA6111355CAC30I Artikelnummer:
028911

Kenmerken:

Display: 15,4", Resolutie 1280x768
Intel Centrino Duo
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300
Videokaart: nVidia GeForce 8400M GS 512MB Turbo Cache
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die resoluties die je noemt zijn echt weird: 1400x900 en 1280x768 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Die bussnelheid is bij beide 800MHz... Ach, Asus zal wel weer niet duidelijk zijn naar de winkeliers...

Zo stond mijn A6T destijds ook met 128MB VRAM ipv 256MB... Of hij nu wel of niet TC had en of het 2x 512MB of 1x 1GB was.... Op de gok (nadat wel meer werdt bevestigd, ook vanuit duitsland) gekocht en op zn voordeligst uitgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje, als ik klaar ben met mijn examens (en ik heb ze gehaald :P) dan krijg ik zelf 850,- om aan een laptop te besteden. De F3Ja leek mij een prima kandidaat, die 50 euro om mijn budget heen krijg ik er wel bijgekletst.
Mijn vraag aan jullie is, zie ik een andere laptop in deze prijsklasse over het hoofd? Ik ben zelf druk aan het zoeken geweest en ook de HP dv6318EA leek mij geschikt. Ik vind de afstandbediening hierin echt supertof, alleen is de processor iets minder.

specs HP dv6318EA:
Type processor: Core Duo T2080
Kloksnelheid: 1.73 GHz
Cachegeheugen: 2048 KB
Bustechnologie: 533 MHz
Intern geheugen: 1024 MB
Harde schijf: 160 GB
CD/DVD (RW): double layer DVD
Diskettestation: nee
Grafische kaart: nVidia Geforce Go 7400
Grafisch geheugen: 128 MB
Shared: nee
Prijs = 833,-

Ook zou ik graag weten of jullie de F3 als een beetje draagbaar ervaren, gewicht boeit me niet zo, als ik hem versleep zal dit negen van de tien keer toch met O.V. zijn of in een auto ofzo. Het gaat me meer om het formaat.

b.t.w. als deze post bekend voorkomt, heb net in een wilde bui in de verkeerde thread gepost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MTops schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:09:
Ik heb sinds woensdag de F3SV-AP019C.
De resolutie is 1440x900. De laptop heeft ook een fingerprint reader, TV tuner en G3 SIM card slot. Dit stond nergens aangegeven. De speakers geven zeer mooi geluid voor een laptop.
Ik heb nog niet genoeg ervaring met de batterijduur.

Ik heb een klein probleemje met het geluid. Soms heb ik geen geluid. Toen ik hem voor het eerst aan had gezet had ik geen geluid. Vandaag overdag weer wel maar nu weer niet. Ik ben er nog niet achter wat de oorzaak is. Het is niet iets simpels als mute of volume te laag. Heeft er iemand ervaring mee?
Dus het gaat echt om het model "F3SV-AS019C"?
Dat is het goedkoopste model op Laptops4U dus het zou heel leuk zijn als hier een fingerprint reader, TV tuner en SIM ding in zit :D

Welke Wireless varianten zitten er allemaal op?

Ik heb ls alternatief de V1Jp op het oog, maar dit beestje met een paar upgrades voor €500 minder klinkt dan ook interessant. Alleen kan ik nergens echt goede foto's hiervan vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2007 21:16 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
MTops schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 23:09:
Even een hotfix downloaden van Microsoft KB929685, heeft te maken met HD Audio. Werkte bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
fsfikke schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Dat is het goedkoopste model op Laptops4U dus het zou heel leuk zijn als hier een fingerprint reader, TV tuner en SIM ding in zit :D

Ik heb ls alternatief de V1Jp op het oog, maar dit beestje met een paar upgrades voor €500 minder klinkt dan ook interessant. Alleen kan ik nergens echt goede foto's hiervan vinden.
Probeer eens op Asus V1J te zoeken in plaats van V1JP. Op notebookreview.com staat overigens een review van de V1J. Deze is vergelijkbaar kwa model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb ik inderdaad gezien.
Maar in Nederland zijn eigenlijk maar twee modellen te koop, de V1J en de V1Jp, die eerste met 1GB geheugen en een T2400 CPU. Ik zoek wel iets meer power.
Maar qua vormgeving vind ik de V1Jp zeer strak. Komt daar binnenkort geen Santa Rosa van :9~

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 22-05-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de F3SV-AS016C vanavond besteld bij laptops4u.nl. :D

Nu afwachten wanneer die mijn kant opkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:05:
Ik heb de F3SV-AS016C vanavond besteld bij laptops4u.nl. :D

Nu afwachten wanneer die mijn kant opkomt...
F3SV-AS016G of F3SV-AS018C? Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:56:
[...]

F3SV-AS016G of F3SV-AS018C? Ben benieuwd naar je ervaringen!
De F3SV-AS016G bij laptops4u.nl
link: http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as016g-1441.html

Over 2 tot 5 werkdagen kan ik deze thuisverwachten.
Ik zal uitgebreid verslag doen wanneer ik 'm binnenheb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:12:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar! Ik raak behoorlijk in de war van al die verschillende specificaties! :?

By-the-by, op de foto's bij die Australische review (zie hierboven) lijkt de notebook er anders uit te zien dan op de Asus-website. Hoe ziet het beestje er nou echt uit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:55:
Er zitten wel degelijk meer verschillen tussen de f3sv - as019c en as018c. Oa de resolutie, bussnelheid en videokaart

Type:
F3SV-AS018C Vendorcode: 1060 euro
90NPLA4111322CAC30I Artikelnummer:
029455

Kenmerken:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1400x900
Intel Centrino Duo
L2 Cache: 4MB
Chipset: Intel 945GM
Videokaart: nVidia GeForce 8600M Turbo Cache 1024MB
Harddisk: 160GB SATA 5400rpm
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x Express Card
4x USB2.0
1x Firewire
TV-Out: S-VHS
4 in 1 Card Reader
Webcam 1.3 Megapixel
S/PDIF geluidsuitgang
Afmetingen: 269x266x40mm
Gewicht: 2,95kg

F3SV-AS019C Vendorcode: 1208 euro
90NPLA6111355CAC30I Artikelnummer:
028911

Kenmerken:

Display: 15,4", Resolutie 1280x768
Intel Centrino Duo
Bussnelheid: 667Mhz
L2 Cache: 2MB
Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC5300
Videokaart: nVidia GeForce 8400M GS 512MB Turbo Cache
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Modem 56K V.90
LAN 100Mbit
WLAN 54Mbit
beste DJ-J
de F3SV-AS018C rond de 1225 euro en de F3SV-AS019C ronde de 1060 en niet zo als hier boven gemeld
en nog een verschil is dat de L2 Cache is bij de 18 4 mb en bij de 19 2 mb en bij
laptop4u hebben ze allebij een 8600M GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:11:
en nog een verschil is dat de L2 Cache is bij de 18 4 mb en bij de 19 2 mb
Onzin, alle T7100 processors hebben slechts 2 MB cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 12:54:
[...]
Onzin, alle T7100 processors hebben slechts 2 MB cache.
Niet op de intelsite:

De ene keer wordt er gesproken over 2mb level 2 cache de andere keer over 4mb op de intel site.

T7700
65 nm
4MB L2
2.40 GHz
800 MHz

T7600
65 nm
4MB L2
2.33 GHz
667 MHz

T7500
65 nm
4MB L2
2.20 GHz
800 MHz

T7400
65 nm
4MB L2
2.16 GHz
667 MHz

T7300
65 nm
4MB L2
2.00 GHz
800 MHz

T7200
65 nm
4MB L2
2.00 GHz
667 MHz

T7100
65 nm
2MB L2
1.80 GHz
800 MHz

hier praten ze weer over 4mb............
zie link: http://www.intel.com/cd/c...e2duo_m/feature/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit staat er op de site van asus

Processor & Cache Memory Intel® Core™2 Duo Processor T7100/T7300/T7500,1.8-2.2GHz, 800MHz, 2/4MB On-Die L2 Cache

Operating System Genuine Windows® Vista™ Home Basic,
Genuine Windows® Vista™ Home Premium,
Genuine Windows® Vista™ Business,
Genuine Windows® Vista™ Ultimate

Chipset Mobile Intel® PM965 Express Chipset + ICH8M

Main Memory DDR2 667 MHz SDRAM, up to 4GB SDRAM

Display 15.4" WXGA/ WXGA+/WSXGA+

Video Graphics & Memory NVIDIA GeForce 8600M GS External DDRII 256MB

Hard Drive SATA 80/120/160/200 GB (5400rpm) ; SATA 100GB(7200rpm)

Optical Drive DVD COMBO: 8X/ 24X24X24X (max.)

DVD Super Multi: 5X/8X/4X/8X/4X/24X/10X/24X/8X

DVD LightScribe

Card Reader MMC/ SD/ Mini-SD/Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/MS-Pro-Duo

Fax/Modem/LAN/WLAN Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN(optional)
802.11a/b/g/n (Optional)

Intel® High Definition audio modem and 10/100/1000 Base T
Pass and support worldwide regulation
Bluetooth® V2.0+EDR (Optional)
Built-in Camera 1.3M pixel Swivel Camera with LED Lighting(optional)
1.3M Megabyte Pixels (optional)
LED Status Indicator Power-on/Suspend
Battery Charging/full/low
Wireless indicator
Bluetooth Indicator
Interface 1x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
4x USB 2.0 ports
2x Audio jack : Head phone (SPIDIF) and Mic-in
1x LAN RJ-45 and 1x Phone RJ-11 jack
1x 1394 Type jack; 1x TV-Out (S-video)
1 x TV RF in (Optional)

dus zal de T7100 wel 2 mb zijn en de rest 4 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 14:42:
Chipset Mobile Intel® PM965 Express Chipset + ICH8M
wat betekent + ICH8M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:46
Dat is de southbridge, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:09
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat houd in ?
zo ver ben ik ook nog niet gevorderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm op 4launch staat de F3SV-AS018C(die ik wil gaan kopen) voor nog maar 1208 euro met dezelfde specs als op laptops4u. Dus met een nVidia GeForce 8600M Turbo Cache 1024MB en resolutie van 1400x900.

Verder staat erbij dat de cache 4 mb is van de T7100 terwijl laptops4u maar 2mb aangeeft. Het is allemaal weer lekker duidelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

star-saber

Ryzen

T7100 is met 2MB als ik kijk in de specificaties bij intel voor de T7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar er was net ook al een discussie over op de vorige topic pagina en daar stond deze link van intel met een 4 mb cache :)

http://www.intel.com/cd/channel/reseller/asmo-na/eng/products/mobile/processors/core2duo_m/feature/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

star-saber schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:09:
T7100 is met 2MB als ik kijk in de specificaties bij intel voor de T7100
De T7100 is allemaal met 2MB L2 cache, vanaf de 7300 zijn alle proc 4MB.
Wat ik hierover gelezen heb teminste..

Ik ben het er mee eens dat elke webwinkel voor hetzelfde model er andere specs op nahoudt.
Maarja, we gaan we zien wat het wordt. Over enkele dagen krijg ik de AS016G binnen, dus zal ik even wat foto's posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij 4 winkels een specificatie gevraagd over de F3SV 018 maar krijg verschillende
specificatie's

1e Schermresolutie scherm
2e cache geheugen cpu
3e camera wel/niet

wat zijn de echte waarde ,wat is nu waar, iemand. wilde vanmiddag bestellen
maar wacht nog even,want krijg het gevoel dat er verschillende types F3SV 018
zijn en dat ook het prijsverschil geeft ??

iemand?? LXA code van asus ???

Ook asus weet het niet en verwijst naar de global site van ASUS, maar daar
kom je dus echt niet verder mee. iemand connecties met een groothandel. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de F3SV-AS018C bij laptop4u besteld maar dan geupgrade naar een T7300 en hij word begin juni geleverd dan heeft hij wel 4 mb L2 cache alleesn weten jullie of hiet ook Intel Turbo-geheugen op kan bij laptop4u wisten ze dat ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:15:
Ja maar er was net ook al een discussie over op de vorige topic pagina en daar stond deze link van intel met een 4 mb cache :)

http://www.intel.com/cd/channel/reseller/asmo-na/eng/products/mobile/processors/core2duo_m/feature/index.htm
De T7100 zou volgens de oorspronkelijke interne roadmaps 2MB cache hebben, in week 44 of 47 van 2006 is besloten er 4MB van te maken. In week 50 hebben ze die beslissing weer terug gedraaid. Vandaar de verwarring bij sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:
ik heb net de F3SV-AS018C bij laptop4u besteld maar dan geupgrade naar een T7300 en hij word begin juni geleverd dan heeft hij wel 4 mb L2 cache alleesn weten jullie of hiet ook Intel Turbo-geheugen op kan bij laptop4u wisten ze dat ook niet
de F3SV-AS018C staat bij laptop4u voor 1275,- doekie. wat heb je betaald voor o'n upgrade naar een T7300??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

83,-

Je noemt de site zelf al, kun je 't zelf toch ook uitzoeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ontdekt dat er twee vendor nummers zijn voor de ASUS F3 SV AC018C

90NPLA41D1322CAC30N (=N)

schermresolutie 1280x800
cpu cache 2 MB
videokaart : 8400 M
toetsenbord : azerty

90NPLA4111322CAC30I (=I)

schermresolutie 1440x900
cpu cache 4 MB
videokaart 8600 M

toets de vendor nummer maar eens in via google.nl
dan kom je op site waar je steeds weer hetzelfde
verschil ziet .

Qua prijs zit er bijkbaar geen verschil in want ze zijn allemaal
tussen de 1200 en 1300 euro , maar je moet dus wel de I hebben
die is gewoon qua specs beter. dus alleen AS018c is niet genoeg.

al iemand nog een verschil weet ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het lijkt me zeer interessant als mensen die hem binnen hebben zouden kunnen posten wat er exact allemaal op en aan zit + de codes die op de labels staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:+

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 19:36:
ik heb ontdekt dat er twee vendor nummers zijn voor de ASUS F3 SV AC018C

90NPLA41D1322CAC30N (=N)

schermresolutie 1280x800
cpu cache 2 MB
videokaart : 8400 M

90NPLA4111322CAC30I (=I)

schermresolutie 1400x900
cpu cache 4 MB
videokaart 8600 M

toets de vendor nummer maar eens in via google.nl
dan kom je op site waar je steeds weer hetzelfde
verschil ziet .

Qua prijs zit er bijkbaar geen verschil in want ze zijn allemaal
tussen de 1200 en 1300 euro , maar je moet dus wel de I hebben
die is gewoon qua specs beter. dus alleen AS018c is niet genoeg.

al iemand nog een verschil weet ?
Volgens perfects-systems.nl is de N ook een azerty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MTops schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:35:
[...]

Wat zijn verder de specs van de Mycom uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:42:
[...]

Wat zijn verder de specs van de Mycom uitvoering?
Heeft ie voro een groot deel al verteld.
Maar misschien is het wel handig als iedereen met dit ding wat duidelijkheid kan verschaffen, iedereen zegt weer wat anders :P
Dus vendor en productcodes e.d. met de specs zou heel tof zijn :)

Verder schrik ik wel een beetje van die batterij :/ Is dat echt zo erg? Ik heb op het net ook nog nergens een extra batterij kunnen vinden speciaal voor deze laptop. Is het mogelijk om die videokaart naar beneden te klokken voor meer accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik zit net ook te denken om de F3SV-AS018C te bestellen (€ 1.208,00 bij 4launch).
Hoe zit het nou met de pixel garantie van asus? Alle webshops hebben leuk een garantie pakket voor dode pixels voor maar 8 dagen voor wel 50 euro!! is best wel veel vooral aangezien ik student ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixten schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:02:
Ik zit net ook te denken om de F3SV-AS018C te bestellen (€ 1.208,00 bij 4launch).
Hoe zit het nou met de pixel garantie van asus? Alle webshops hebben leuk een garantie pakket voor dode pixels voor maar 8 dagen voor wel 50 euro!! is best wel veel vooral aangezien ik student ben :p
Deze heb ik net besteld bij 4launch :) Hoop dat ik hem vrijdag binnen heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
fsfikke schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:53:
[...]
Verder schrik ik wel een beetje van die batterij :/ Is dat echt zo erg? Ik heb op het net ook nog nergens een extra batterij kunnen vinden speciaal voor deze laptop. Is het mogelijk om die videokaart naar beneden te klokken voor meer accutijd?
Als goed is word automatisch de CPU en grafische kaart naar beneden geklokt als je geen zware toepassingen draait. Ik weet echter niet hoe dit precies gaat in vista zo was het overigens in XP.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:15:
[...]

Deze heb ik net besteld bij 4launch :) Hoop dat ik hem vrijdag binnen heb :9
Heb je dit met of zonder pixels garantie gedaan? Ik vind 50 euro namelijk best wel veel voor een simpele pixel garantie van maar 8 dagen. Echter is een dode (sub) pixel natuurlijk ook super irrie! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixten schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:20:
[...]

Als goed is word automatisch de CPU en grafische kaart naar beneden geklokt als je geen zware toepassingen draait. Ik weet echter niet hoe dit precies gaat in vista zo was het overigens in XP.

[...]

Heb je dit met of zonder pixels garantie gedaan? Ik vind 50 euro namelijk best wel veel voor een simpele pixel garantie van maar 8 dagen. Echter is een dode (sub) pixel natuurlijk ook super irrie! :/
nee zonder, dus als je de laptop uit de doos haalt en deze heeft een dode pixel is dit geen garantie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixten
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:48:
[...]

nee zonder, dus als je de laptop uit de doos haalt en deze heeft een dode pixel is dit geen garantie??
Meeste bedrijfen ruilen pas om als er +- 2 dode pixels zijn of +- 4 dode sub pixels. Maar dit weer per bedrijf anders.
Ik heb rondgezocht op asus site maar niets kunnen vinden. Wel claimt asus LCD schermen te testen op dode pixels en 100% dode pixel vrij garantie te geven op W2, W1, V6, and M6 Notebook Series. Dit noemen ze ZBD (Zero Bright Dot). Maar zover ik weet is bij de F3SV dus geen garantie voor dode pixels.

Hier link naar garantie pakket bij 4launch http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=006077

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep gisteren even binnen bij MyCom (Kinkerstraat, A'dam) en daar hadden ze zowel een Z53 als een F3 (ik meen een T) staan. Deze modellen zijn uiterlijk dus niet helemaal gelijk aan elkaar: beide modellen hebben aan de voet van het scherm, boven het toetsenbord een zwarte rand van 2-3 cm. Bij de Z53 loopt deze rand door tot de buitenranden van de notebook, bij de F3 maar tot de buitenranden van de schermscharnieren (cryptische beschrijving, ik zal kijken of ik een plaatjekan opduiken). Verder heeft de F3 een zwarte lijst om het toetsenbord; de Z53 heeft dit niet. Derde verschil was de kleur: de F3 is zilverkleurig, de Z53 antraciet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, mag ik even uw aandacht voor het volgende:
Ik heb info van laptops4u binnen !!!

Aangezien velen van ons dagelijk laptops4u lastigvallen om de juiste specificaties te verkrijgen ;) en hier voor laptops4u heel veel tijd in gaat zitten, hoop ik dat ik een verhelderend stukje info kan plaatsen betreffende de F3SV serie!

Ik hoop dat dit vele van jullie vragen beantwoord. Als er nog meer informatie bij laptops4u ter beschikking komt, zal ik dit direct posten op het forum.

Enjoy :D!

email rechtstreeks van laptops4u:

Ik heb bijna dagelijks contact met de verkoop van Asus Nederland; wij krijgen ook elke maand een inkooplijst rechtstreeks van Asus, met alle technische details. De meeste retailers schuiven hun notebooks 1 op 1 door tegen zeer lage marges; is leuk, maar daardoor hebben ze geen tijd om alles goed uit te zoeken en krijgen ze van Asus verder ook geen aandacht.
Juist omdat wij er wel zoveel energie insteken bezitten we bijna altijd over de juiste specificaties. En als we iets niet zeker weten, zoals de TurboMemory en HDM-I, zetten we dat niet op onze site voordat we het zelf gecheckt hebben.

De informatie op onze website is altijd al de juiste geweest. Voor de duidelijkheid zal ik de gegevens waar veel onduidelijkheid over bestaat nog eens opsommen:

· Doordat wij zoveel notebooks van Asus verkopen, mogen wij onderdelen vervangen; deze staan allemaal in het scroll down menu en worden volledig ondersteund door Asus. Op deze wijze hebben wij zelf de 016G samengesteld, omdat we uit ervaring weten dat high end modellen vaak niet worden aangeboden. Het nummer ‘maken’ we zelf; dat er ergens in het buitenland ditzelfde nummer beschikbaar is, is puur toeval. Onze specificaties dienen aangehouden te worden!

· Daarom vinden wij de T7100 niet erg interessant, aangezien deze dus wel degelijk 2MB L2 Cache heeft

· Het beeldscherm is zowel van de 018C als de 019C 15.4” WXGA+ 1440 x 900. Ik denk zelfs dat dit de nieuwe standaard gaat worden voor 15.4” breedbeeld laptops. Binnenkort komt er ook een Compal IFL90 uit het VBI programma beschikbaar met dit scherm

· Zowel in onze inkooplijst als op de Asus site kan ik nergens iets vinden over de Robson technology. Vandaar dat we dit voor de zekerheid weg hebben gelaten. Morgen krijgen we ze eindelijk binnen en gaan we het zelf nakijken

· De 018C en 016G hebben wel bluetooth; de 019C niet

· Waarschijnlijk bezitten beide modellen toch over een DVI-D uitgang. Morgen wordt dus een en ander nagekeken

· De 018C en 016G bezitten beide over 802.11a/b/g/n en de 019C over 802.11a/b/g

· Over de videokaart bestaat ook voor ons nog onduidelijkheid; het is in elk geval zeker dat beide modellen een 8600M GS 256MB hebben, maar bij de 018C en 016G staat max. 1024MB with TC en bij de019C max. 512MB with TC. Ook de nVidia site is daar niet duidelijk in

· Als er een Belgisch partnummer wordt vermeld, is er waarschijnlijk sprake van grijze import. Dus kans op een Azerty toetsenbord en 2 jaar Carry in garantie i.p.v. pick up & return. Wij doen alles rechtstreeks met Asus, netjes met Qwerty en pick up & return. Voor de volledigheid: de 018C en de 016G hebben 90NPLA4111322CAC30I als partnummer en de 019C heeft 90NPLA6111355CAC30I.

Overigens komen de T7300 en T7500 processoren waarschijnlijk pas de eerste week van juni binnen. Eerst krijgen de grote concerns geleverd; dan pas de distributeurs voor de losse verkoop. Hierdoor kunnen de 016G en de andere modellen met een 7300/7500 pas dan geassembleerd worden. Binnen 14 dagen komen wel de volgende harde schijven beschikbaar: 120-7200, 160-7200, 200-5400 en misschien 250-5400. Ik zal intern overleggen of we voor de deze schijven een interessant voorstel kunnen maken die tot die tijd helaas zullen moeten wachten.

Zoals gezegd gaan we morgen (donderdag 24 mei) eerst zelf alles checken (in plaats van meteen ongeopend 1 op 1 door te schuiven naar de eindgebruiker) en zullen eventuele aanvullingen direct op de website geplaatst worden.

Maar ik denk dat we je/jullie op deze manier wat meer duidelijkheid hebben verschaft.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus... :9~ . Wanneer er meer info beschikbaar komt, zal dat dus op de website komen te staan :*)
www.laptops4u.nl

Ik moet zeggen, ik vindt het nu al een goed bedrijf, nog voordat ik mijn bestelling binnenheb >:)

Thnx laptops4u mensen! :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.