[Ervaringen] Asus F3 / Z53 serie notebooks - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.447 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

ralpje schreef op donderdag 19 april 2007 @ 07:43:
Of die virtualisation echt veel uitmaakt weet ik niet. Hoewel ik ook veel met VMWARE doe, vond ik eigenlijk op voorhand de eventuele prestatiewinst niet opwegen tegen de extra kosten...
Kleine sidenote: vrijdag VMWare Workstation 5 geïnstalleerd.. En dat is niet handig op een Vista machine. Na een aantal BSOD's uiteindelijk maar Vista ge-herinstalleerd. Alleen de (beta) Workstaton 6 werkt op dit moment onder Vista, al heb kan ik nu een eerder opgeslagen VM niet openen, omdat hij nog in gebruik zou zijn. Ik weet alleen niet of dit ligt aan het feit dat die VM in WS5 is gemaakt, vervolgens met 7zip is gecomprimeerd, op een dvd-tje gefikt en zojuist op m'n laptop weer uitgepakt, of dat WS6 gewoon aan het bokken is. Ga straks maar eens gewoon een nieuwe VM maken, heb die W2k3 cd's hier toch nog liggen.
Tot zover dit bericht uit de tuin, trouwens. Zit nu ruim een uur op accu te werken, beetje te internetten mailen en Winamp (vanaf een netwerkshare trouwens) aan, en heb nog zo'n 52% accu over.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2007 @ 12:22:
Gister had ik een niet welkome ervaring met de stevigheid van de laptop! Op weg naar me kamer, viel me laptop van de wasmand, 10 traptreden stuiterend naar beneden. Ik had de laptop dicht geklapt, wat waarschijnlijk alles heeft gered. Gelijk er achteraan gegaan, laptop open gedaan, aangezet, en gelukkig deed dat het! Alles liep verder ook gewoon door, alleen deed het touchpad het niet, dus ik gelijk even een reboot, en gelukkig deed hij het hierna wel. Op een beschadiging aan de buitenkant na is de laptp nog steeds in perfecte staat, en ben ik blij dat er niks kapot is! Dus mochten er twijfels zijn over de stevigheid, hij heeft hier bewezen dat hij tegen een stootje kan!
Wie zet dan ook een laptop op een wasmand :+

By the way, ik had gemerkt dat de laptop sneller opstart wanneer deze in slaapstand word gezet. Nou is mijn vraag, heeft iemand ook ervaring mee hoelang de laptop in slaapstand kan blijven, zonder data te verliezen of schade aan de laptop te brengen? Het gaat hierom een F3JP met een 9 cell accu.

[ Voor 15% gewijzigd door PCMedic op 22-04-2007 13:44 . Reden: toevoeging van tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik weet niet of dat in VMWare net als met Virtual PC is, maar enkele apparaten worden in Virtual PC niet echt ge-emuleerd (bijv. de processor). Daarom kan een image die gemaakt is op een andere PC wel eens moeilijk doen op een andere PC/je laptop.

Bij Vista heb ik écht alleen maar het gevoel van:
Vista = XP + laten-we-Apple-nadoen-met-mooie-plaatjes-en-effectjes + laten-we-zoveel-mogelijk-nieuwe-nutteloze-schermpjes-ertussen-plaatsen-zodat-de-geeks-minstens-8x-zo-vaak-moeten-klikken + laten-we-de-mensen-een-vals-gevoel-van-veiligheid-geven-door-ze-te-bashen-met-allemaal-venstertjes-die-ze-zó-vaak-weg-moeten-klikken-tijdens-het-gebruik-dat-ze-na-een-week-niet-eens-meer-kijken-naar-wat-erop-staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

guillaume schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:43:
Ik weet niet of dat in VMWare net als met Virtual PC is, maar enkele apparaten worden in Virtual PC niet echt ge-emuleerd (bijv. de processor). Daarom kan een image die gemaakt is op een andere PC wel eens moeilijk doen op een andere PC/je laptop.

Bij Vista heb ik écht alleen maar het gevoel van:
Vista = XP + laten-we-Apple-nadoen-met-mooie-plaatjes-en-effectjes + laten-we-zoveel-mogelijk-nieuwe-nutteloze-schermpjes-ertussen-plaatsen-zodat-de-geeks-minstens-8x-zo-vaak-moeten-klikken + laten-we-de-mensen-een-vals-gevoel-van-veiligheid-geven-door-ze-te-bashen-met-allemaal-venstertjes-die-ze-zó-vaak-weg-moeten-klikken-tijdens-het-gebruik-dat-ze-na-een-week-niet-eens-meer-kijken-naar-wat-erop-staat.
True, maar hij werd nou eenmaal met Vista geleverd he. En om dan een (illegale) xp te gaan draaien, is alsof je je legale Windows 2000 eraf haalt om Win98 van een vriend te installeren :)

Voor wat betreft VMWare: dat zou op zich nog wel een logische verklaring kunnen zijn. De PC waar die images op gemaakt zijn zijn volgens mijn geen dual-cores, wellicht dat het probleem is. Ach, heb nu maar via RDP m'n pc op de zaak (XP!!) overgenomen om daar ff die zooi te testen in VMWare :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mogelijkheden m.b.t. RF fingerprint!?!? Wat zijn de toepassingen hiervan??
Welke programma's dien je daarvoor te hebben en/of zit het er ergens al standaard op??

Lijkt me leuke gadget!!!! :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:27:
Weet iemand mogelijkheden m.b.t. RF fingerprint!?!? Wat zijn de toepassingen hiervan??
Welke programma's dien je daarvoor te hebben en/of zit het er ergens al standaard op??

Lijkt me leuke gadget!!!! :P :P :P
Ja, totdat je je vinger brand of klein wondje/littekentje op je vinger hebt... dan kun je niet meer in je eigen laptop komen! :+

Owja, vrijdag zou mijn Asus F3Jp, en ik citeer, "goed ingepakt en verzonden" zijn! :9~
Het zou door TPG post bezorgd worden, en die leveren ook in het weekend! Heb een heel ongeduldig weekend beleefd, maar dat gevoel is nog steeds niet weg... ik wacht behoorlijk onrustig af...
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
PCMedic schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:41:
[...]

By the way, ik had gemerkt dat de laptop sneller opstart wanneer deze in slaapstand word gezet. Nou is mijn vraag, heeft iemand ook ervaring mee hoelang de laptop in slaapstand kan blijven, zonder data te verliezen of schade aan de laptop te brengen? Het gaat hierom een F3JP met een 9 cell accu.
Als het goed is oneindige tijd, aangezien die bij slaapstand geen stroom op de laptop houd.. Slaapstand: RAM geheugen wordt opgeslagen op HDD, en weer naar RAM gekopieerd bij opstarten.
Standby: RAM blijft stroom houden, stroom eraf=data in RAM weg, dus alleen waar je op dat moment mee bezig was. Als het goed is gaat je laptop vanzelf naar slaapstand wanneer die minder dan 3% accu heeft. Dus je zou hem altijd in standby kunnen doen. In XP is de mijne dan weer in 1-2sec aan :) direct werkbaar in Windows.

Ik heb Vista gedraaid, maar weer terug naar XP. Bepaalde dingen werkten niet lekker, of veeel trager. Ik encode veel en als ik dat op mn laptop doe is het al een stuk trager dan op mn desktop (CD T2400 vs AMD64 x2 4600+) Maar in Vista is het nog gehalveerd ofzo :?.
Dat probleem met het scherm dat niet meer aangaat wanneer je hem hebt gesloten werd ik ook doodziek van. Ook duurde het van/naar standby/slaapstand gaan veel langer dan in XP.

Ook is de mijn laptop een keer uit mn handen gevallen toen ik hem aan het scherm had vastgepakt (opengeklapt dus) en bezig met dingen... toen viel die dus van een hoogte van 1,5m hoogte ofzo.. en daarna niks kapot ofzo :D.
Bouwkwaliteit is goed dus :).
Ook heb ik even gekeken hoe warm die werd met 100% CPU belasting tijens encoden. Niet warmer dan 70C :D, erg efficiente koeling dus.

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 23-04-2007 12:54 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die verhalen over vallende laptops heeft mij besloten er ook 1 te kopen :z , twijfel ik alleen nog tussen drie verschillende:
F3F-AP158C http://www.azerty.nl/prod...6476/asus-f3f-ap158c.html
F3M-AP022C http://www.azerty.nl/prod...5/asus-f3m-ap022c-nl.html
F3TC-AP017C http://www.azerty.nl/prod...088/asus-f3tc-ap017c.html

De belangrijkste verschillen zijn de proc en de video(kaart?), resp.
F3F-AP158C Core Duo T2250@1730 MHz / Intel GMA 950 128MB
F3M-AP022C Turion 64 X2 Mobile TL-52@1600 MHz / nVidia GeForce Go6100UMA 128MB
F3TC-AP017C AMD Turion TL-52@1600 MHz / NVidia GeForce Go7300 256MB

De 022 heeft geen gigabitlan, de andere twee wel, maar dit vind ik een detail.
de intel gma950 word afgeraden omdat deze nogal traag zou zijn, maar de anderen zijn ook onboard voor zover ik dat kan nagaan op de beschrijvingen.
Als ik dan toch vista krijg wil ik graag aero aanzetten, het kan zijn dat ik wat lichte fotobewerkprogramma's erop zet maar photoshop houd ik wel op de pc.
voor de rest zal erop worden gesurft, email en andere simpele dingetjes.
Welke ik ook koop, de tweede gieg intern geheugen word er direct bij gekocht.

Weet iemand voor of nadelen van de verschillende proc's/videochips?
Is 1 van de genoemden in staat aero en een (bv) gimp redelijk te draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2007 21:08 . Reden: type's erbij en vraagje gimp toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

Sjonge, Ik zie door de bomen het bos niet meer 8)7

Ik wil ook een laptop kopen, niet meer dan € 1000.- .
Asus vind ik een mooi merk en na het lezen van te veel lijntjes weet ik het niet meer.

De Asus F3JC-AP045C-A (€963.40 bij central point)van de vorige pagina vind ik ook intressant maar ik wil weten wat de videokaart aankan.

Kunnen degen die deze laptop hebben eens roepen wat hun ervaringen zijn met games.
BV Flightsim X of Battlefield 2

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op zondag 22 april 2007 @ 13:41:
[...]

TJah, die moest ook mee naar boven, en het kon ook wel, maar ik verloor even de aandacht, en baf, daar ging het, maar ben blij dat ik geen Acer heb genomen, ben bang dat hij dan niet meer had gewerkt!

En het opstarten uit slaapstand is idd sneller volgens mij, had hem vandaag aangezet, hele dag weg, en vergeten stekker in stopcontact, ik kwam terug, druk weer op aan, en floep, inloggen en kon weer werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de week een Aus F3JR-AP013C gekocht en ben zeer tevreden.

Één ding wil ik jullie even meegeven. Zoals gewoonlijk installeerd ook Asus allerlei troep op je HD. Gevolg, Vista is zo traag als poep met opstarten. Ook staat je hele systeemvak vol met onzin.
Ik heb meteen de recoveryDVD er in gepropt en de notebook opnieuw geinstalleerd. Op het moment dat de installatie vraagt om de DriverCD reboot je de notebook. Gewoon powerkonop ingedrukt houden tot dat ie uitgaat en daarna opnieuw booten. Vervolg nu de Vista installatie zoals gewoonlijk. Als alles klaar is zie daar een kale én snelle Vista!! Het enige wat je nu nog moet doen is de drivers installeren. Stop de driver CD in de Drive maar installeer niet via de tool die nu opstart. Ga via het configuratiescherm via systeem naar hardware. Loop alle onderdelen even na door te kiezen voor herinstalleren van de drivers. Laat Vista zoeken op de CD. in the end werkt alles en is Vista supersnel.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is mijn laptop aangekomen!!! *O*

Moet wel nog 2 uurtjes wachten voordat ik er mee aan de gang kan... verdomde stages ook altijd! }:|
Had m al expres laten afleveren op een ander adres, omdat ik wist dat ik niet thuis zou zijn en dan zo'n briefje in de bus zou aantreffen: "U kunt uw pakketje vanaf morgen afhalen bij het dichtsbijzijnde postkantoor." Daar ga ik dus niet op wachten! Gewoon wat eerder naar huis dadelijk! >:)

De tip van SWISS77 lijkt me wel een goede! Heb gelukkig geen Vista, dus ik gooi gewoon mijn kale en vertrouwde XP erop. Alle laatste drivers heb ik zojuist al gedownload, van de Asus site. Is inderdaad niet een van de snelste servers, maar het valt me nog mee. Althans, de ftp uit Japan doet het meestal best snel, die andere zijn vaak wel erg traag ja... Heb de site van asustreiber.de nog geprobeerd, maar die ligt er al een tijdje uit...
Maar goed, alle driver staan nu veilig op mn usb-stick. Kan ik straks meteen aan de gang! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:00:
Al die verhalen over vallende laptops heeft mij besloten er ook 1 te kopen :z , twijfel ik alleen nog tussen drie verschillende:
F3F-AP158C http://www.azerty.nl/prod...6476/asus-f3f-ap158c.html
F3M-AP022C http://www.azerty.nl/prod...5/asus-f3m-ap022c-nl.html
F3TC-AP017C http://www.azerty.nl/prod...088/asus-f3tc-ap017c.html

De belangrijkste verschillen zijn de proc en de video(kaart?), resp.
F3F-AP158C Core Duo T2250@1730 MHz / Intel GMA 950 128MB
F3M-AP022C Turion 64 X2 Mobile TL-52@1600 MHz / nVidia GeForce Go6100UMA 128MB
F3TC-AP017C AMD Turion TL-52@1600 MHz / NVidia GeForce Go7300 256MB

De 022 heeft geen gigabitlan, de andere twee wel, maar dit vind ik een detail.
de intel gma950 word afgeraden omdat deze nogal traag zou zijn, maar de anderen zijn ook onboard voor zover ik dat kan nagaan op de beschrijvingen.
Als ik dan toch vista krijg wil ik graag aero aanzetten, het kan zijn dat ik wat lichte fotobewerkprogramma's erop zet maar photoshop houd ik wel op de pc.
voor de rest zal erop worden gesurft, email en andere simpele dingetjes.
Welke ik ook koop, de tweede gieg intern geheugen word er direct bij gekocht.

Weet iemand voor of nadelen van de verschillende proc's/videochips?
Is 1 van de genoemden in staat aero en een (bv) gimp redelijk te draaien?
Die F3TC met nVidia 7300 is niet onboard (is een losse kaart met 128 M + 128 optioneel van RAM af te snoepen), de andere twee wel (Intel GMA950 resp nVidia 6100 hebben geen eigen geheugen).
De onboards zijn prima met aero en Gimp, maar afraders voor 3D spellen eb zware grafische (3D modeling, dus niet Photoshop/Gimp) applicaties. De F3TC met 7300 is een stuk beter, al is een 7600 natuurlijk weer beter (maar dan zit je al snel tegen de €1000+ aan).

De F3TC en F3M hebben een Turion X2 (dual core, 64 bit), de F3F een Core Duo (dual core, 32 bit). Beide worden echter geleverd met Vista 32-bit, dus tenzij je zelf een 64-bit OS (Linux, Vista x64) gaat installeren maakt dit niet veel uit. Performance van deze cpu's is grofweg vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen woensdag mijn F3JC - AP045C binnen gekregen die ik bestelt had via Laptops4u. Toen ik XP ging installeren kwam ik erachter dat ik een Vista driver cd meekregen had. De meeste drivers heb ik via de asus site kunnen downloaden. Zo ook de Realtek HD Audio kaart. Deze word gewoon herkent onder XP alleen wat ik ook doe qua toetsencombinatie er komt geen geluid uit. Zowel niet via de boxjes als een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
BiG-GuY schreef op maandag 23 april 2007 @ 12:52:
[...]

Als het goed is oneindige tijd, aangezien die bij slaapstand geen stroom op de laptop houd.. Slaapstand: RAM geheugen wordt opgeslagen op HDD, en weer naar RAM gekopieerd bij opstarten.
Standby: RAM blijft stroom houden, stroom eraf=data in RAM weg, dus alleen waar je op dat moment mee bezig was. Als het goed is gaat je laptop vanzelf naar slaapstand wanneer die minder dan 3% accu heeft. Dus je zou hem altijd in standby kunnen doen. In XP is de mijne dan weer in 1-2sec aan :) direct werkbaar in Windows.
Interresant. Als ik eraan toekom, zal ik aankomende vrijdag even een testje draaien. Ik zet dan de laptop in de weekend niet meer uit, in plaats daarvan zal ik hem in de slaapstand zetten en eens kijken hoelang ie dat volhoud.
TJah, die moest ook mee naar boven, en het kon ook wel, maar ik verloor even de aandacht, en baf, daar ging het, maar ben blij dat ik geen Acer heb genomen, ben bang dat hij dan niet meer had gewerkt!
Toch fijn om te weten dat de kwaliteit van dit type laptop vrij hoog ligt. Ik moet er niet aan denken om mijn laptop van de trap te laten vallen en alles kwijt te raken, waarschijnlijk zal ik dan de hele huis vol vloeken. :+
Ik heb van de week een Aus F3JR-AP013C gekocht en ben zeer tevreden.

Één ding wil ik jullie even meegeven. Zoals gewoonlijk installeerd ook Asus allerlei troep op je HD. Gevolg, Vista is zo traag als poep met opstarten. Ook staat je hele systeemvak vol met onzin.
Ik heb meteen de recoveryDVD er in gepropt en de notebook opnieuw geinstalleerd. Op het moment dat de installatie vraagt om de DriverCD reboot je de notebook. Gewoon powerkonop ingedrukt houden tot dat ie uitgaat en daarna opnieuw booten. Vervolg nu de Vista installatie zoals gewoonlijk. Als alles klaar is zie daar een kale én snelle Vista!! Het enige wat je nu nog moet doen is de drivers installeren. Stop de driver CD in de Drive maar installeer niet via de tool die nu opstart. Ga via het configuratiescherm via systeem naar hardware. Loop alle onderdelen even na door te kiezen voor herinstalleren van de drivers. Laat Vista zoeken op de CD. in the end werkt alles en is Vista supersnel
Dit was volgens mij een vrij klassieke methode om bij Asus laptops het overbodige software te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PCMedic schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 21:18:

Toch fijn om te weten dat de kwaliteit van dit type laptop vrij hoog ligt. Ik moet er niet aan denken om mijn laptop van de trap te laten vallen en alles kwijt te raken, waarschijnlijk zal ik dan de hele huis vol vloeken. :+
Iets wat ik ook wel degelijk gedaan heb! En ga het niet nog een keer zo ver laten komen! Loop in het vervolg wel 2 keer! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
[F3Jr] Ik zat eens een beetje te kijken naar ondervolten en fan control, maar ook al zou Notebook Hardware Control het met een patch moeten kunnen, mij lukt 't niet: voltages worden simpelweg niet uitgelezen. Verder vind ik NHC ook maar 'n baggerprogramma: .NET, dus schandalig veel resources :r, zeer onoverzichtelijk en zo enorm veel doet 't niet...

RightMark CPU Clock Utility doet 't zo te zien wel en ik vind 't ook een véél mooier programma, maar dan kan zo'n programma op zijn beurt natuurlijk weer geen fanspeeds beheren :(

SpeedFan doet ook niks hier en laat compleet achterlijke temperaturen zien. Wie weet er nog een ander programma dat a.d.h.v. (de JUISTE) core temps de fan kan reguleren?

Het liefst wil je natuurlijk ook nog andere peripherals als USB, videokaart, BlueTooth, LAN en Wireless LAN, Cam, Modem, Card reader en Express slot kunnen uitschakelen. Hiervoor zat ik eigenlijk al te kijken naar Microsofts DevCon, maar ik weet eigenlijk niet eens met zekerheid of het uitschakelen van apparaten in Apparaatbeheer ook daadwerkelijk tot gevolg heeft dat de apparaten geen stroom meer verbruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door guillaume op 25-04-2007 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:52:
Ik heb afgelopen woensdag mijn F3JC - AP045C binnen gekregen die ik bestelt had via Laptops4u. Toen ik XP ging installeren kwam ik erachter dat ik een Vista driver cd meekregen had. De meeste drivers heb ik via de asus site kunnen downloaden. Zo ook de Realtek HD Audio kaart. Deze word gewoon herkent onder XP alleen wat ik ook doe qua toetsencombinatie er komt geen geluid uit. Zowel niet via de boxjes als een koptelefoon.
Er zijn 2 soorten drivers te vinden op de Asus site... eentje van ergens in de 20 mb, en ene van ronde de 50 mb, als ik me niet vergis. Waarschijnlijk dat je die laatste niet geinstalleerd hebt. Eerst die van 50mb installeren, dan die van in de 20mb. Daarna doen je geluidskaart & hotkeys het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst deze geinstalleert:

Version KB888111 2006/06/16 update
Description UAA bus driver and Audio driver
Universal Audio Architecture bus driver and Audio driver for WinXP

File Size 51.2 (MBytes)

en daarna de Audio driver waar bij staat dat je de UAA driver eerst moet installeren. Alleen dat helpt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens!!!

http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html?manufacturers_id=2

Wt me vooral ipvalt is:
Intel Core 2 Duo T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
nVidia Geforce 8600M 1024MB with TurboCache
15.4" WXGA+ ColorShine TFT (1440 x 900)

Kan dit wel voor die prijs??? € 1.275
Wat is er dan slecht aan deze laptop in vergelijking met bijv. F3jp?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is mijn probleem verholpen. Bleek toch verouderde drivers gedownload te hebben die niet goed werkte in combinatie met de UAA driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 13:45:
Kijk hier eens!!!

http://www.laptops4u.nl/info/f3sv-as018c-1433.html?manufacturers_id=2

Wt me vooral ipvalt is:
nVidia Geforce 8600M 1024MB with TurboCache

Kan dit wel voor die prijs??? € 1.275
Wat is er dan slecht aan deze laptop in vergelijking met bijv. F3jp?!
Da's wel een mooie ja, beetje raar die prijs. Ik zou overigens een 15.4" scherm met resolutie 1440 x 900 een te kleine weergave vinden, maar er valt natuurlijk ook wel weer iets voor te zeggen, zo'n extra hoge resolutie. 'k Zou 'm wel willen voor die prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen... zit met een klein probleempje...

Ik ben sinds woensdag de trotse bezitter van de Asus F3Jp! :*) Dat is natuurlijk geen probleem! Echter, ik had de Asus F3Jp-AP041m besteld, maar kreeg de Asus F3Jp-AP026c geleverd.
Het grote verschil tussen de twee modellen:
Heb nu een
* 6 Cells batterij (ipv 9 Cells)
* Vista (ipv XP Media Center)

Heb er €1550,- voor betaald, maar aangezien ze een ander model hebben geleverd (zonder mij daar van te voren over te informeren) heb ik de mogelijkheid hem terug te sturen. Dan krijg ik het hele bedrag terug en kan ik een ander model kopen. Dacht dan zeld aan:
* F3SV-as018c € 1.275,00
T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB), 160GB S-ATA harddisk 5400RPM, 2048MB DDR2 667Mhz, nVidia Geforce 8600M 512/1024MB
* S96jm-q350 € 1.501,00 € 1.249,00
T7200 (2.00GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB), 120GB S-ATA harddisk 5400RPM, 2048MB DDR2 667Mhz, ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB
* S96jm-q360 € 1.691,00 € 1.449,00
T7400 (2.13GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB), 160GB S-ATA harddisk 5400RPM, 2048MB DDR2 667Mhz, ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB
* S96jm-q370 € 1.737,00 € 1.599,00
T7600 (2.33GHz; 4MB L2 Cache; 667Mhz FSB), 100GB S-ATA harddisk 7200RPM, 2048MB DDR2 667Mhz, ATI Mobility Radeon X1600 256/512MB

Andere mogelijkheid is om mij Asus F3Jp te houden en €75,- korting te krijgen.

Wat is het beste om te doen? En heeft iemand ervaringen/reviews van de S96jm-serie? Is deze net zo goed/stevig/betrouwbaar als de F3? Heb nu namelijk die F3 thuis staan en die is echt schitterend. Straks, stevig en goed design.
Kan iemand een goed advies geven over wat ik het beste kan doen? Dat zou mij enorm helpen met deze lastige keuze...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 13:36:
Mensen... zit met een klein probleempje...

Ik ben sinds woensdag de trotse bezitter van de Asus F3Jp! :*) Dat is natuurlijk geen probleem! Echter, ik had de Asus F3Jp-AP041m besteld, maar kreeg de Asus F3Jp-AP026c geleverd.
Het grote verschil tussen de twee modellen:
Heb nu een
* 6 Cells batterij (ipv 9 Cells)
* Vista (ipv XP Media Center)

Heb er €1550,- voor betaald, maar aangezien ze een ander model hebben geleverd (zonder mij daar van te voren over te informeren) heb ik de mogelijkheid hem terug te sturen. Dan krijg ik het hele bedrag terug en kan ik een ander model kopen. Dacht dan zeld aan:
* F3SV-as018c
* S96jm-q350
* S96jm-q360
* S96jm-q370

Andere mogelijkheid is om mij Asus F3Jp te houden en €75,- korting te krijgen.

Wat is het beste om te doen? En heeft iemand ervaringen/reviews van de S96jm-serie? Is deze net zo goed/stevig/betrouwbaar als de F3? Heb nu namelijk die F3 thuis staan en die is echt schitterend. Straks, stevig en goed design.
Kan iemand een goed advies geven over wat ik het beste kan doen? Dat zou mij enorm helpen met deze lastige keuze...
Mijn mening is dat je hem zou moeten houden. Je zegt het zelf, hij is strak, prachtig design, en ziet er super stevig uit. Zoals je misschien wel hebt kunnen lezen, heb ik in een post verteld hoe stevig en betrouwbaar de laptop is.

Het enige nadeel wat er aan zou kunnen zitten is de kleinere accu. Als ik wifi/bluetooth uit heb, en film zit te kijken op Max performance dan kan ik er ongeveer 1.5/2 uur meedoen als hij vol is opgeladen. Heb het nog nooit gehad tot het uiterste dus dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Op battery saving heb ik ook nog nooit gehad, dus dat kan ik niet zeggen. En heb hem meestal doordeweeks aan de stroom staan. En Vista is zo te vervangen door XP, heb het zelf niet gedaan, Vista draait goed, en alles wat ik er tot nog toe op heb gezet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2007 @ 14:46:
[...]

Mijn mening is dat je hem zou moeten houden. Je zegt het zelf, hij is strak, prachtig design, en ziet er super stevig uit. Zoals je misschien wel hebt kunnen lezen, heb ik in een post verteld hoe stevig en betrouwbaar de laptop is.

...
Natuurlijk heb ik dat gelezen! Wie zet z'n laptop dan ook op de wasmand... :+
Ik hoop niet dat mij zoiets ooit overkomt, maar kan er wel vanuit gaan dat ie tegen een stootje kan...

Bedankt voor je advies. Misschien dat ik 'm inderdaad ook maar moet houden... ik denk er in ieder geval nog even zwaar over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super ofniet?

F3SV-AS018C € 1139,-

160GB S-ATA harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
nVidia Geforce 8600M 1024MB with TurboCache/ Internal Rotated 1.3M Webcam
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
Windows Vista Home Premium NL/UK/FR
Internal W-LAN 54Mbps (802.11 a/b/g/n)/ Bluetooth 2.0
Li-Ion 6 cells: 4800mAh
365 x 269.5 x 28-40.5 mm; 2.95kg
2 jaar pick-up & return garantie
Gratis Draagtas, Optische Muis

Volgens mij ziet het erna uit dat de santa rosa's met go 8600 helemaal niet duur worden. Er worden al verschillende modellen rond de 1200 euro aangeboden. met vaak een t7100 1,8ghz. Acer, asus en zepto hebben er al 1 wat ik nu gezien heb. lekker goedkoop:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sinds vandaag ook eigenaar van een Asus F3JC laptopje.
Ik heb een paar vraagjes:
Wat hebben jullie met de recovery partitie op de harde schijf gedaan? Wie van jullie heeft deze verwijderd? Is deze partitie nodig om via de CD's opnieuw Windows XP erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 21:32:
Sinds vandaag ook eigenaar van een Asus F3JC laptopje.
Ik heb een paar vraagjes:
Wat hebben jullie met de recovery partitie op de harde schijf gedaan? Wie van jullie heeft deze verwijderd? Is deze partitie nodig om via de CD's opnieuw Windows XP erop te zetten?
Ik meen me te herinneren dat die recovery-partitie inderdaad nodig is om je bijgeleverde windows (xp of vista) opnieuw te installeren. De recovery-partitie bevat een o.a. unieke serialkey, want deze wordt bij installarie niet gevraagd.
Heb zelf origineel Vista bijgeleverd gekregen, maar heb meteen een format gedaan en XP erop gezet. Recovery-partitie heb gehouden, is toch maar 5 GB (van de 160GB bij mij!). Daarnaast gebuik ik nog een USB HDD van 500 GB, dus ik heb echt geen last van die 5 verloren gig. En mocht ik Vista nog eens willen installeren is dat natuurlijk wel handig!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de F3F-AP158C http://www.azerty.nl/prod...6476/asus-f3f-ap158c.html geworden.
Heb ik hier thuis een wep 128bit netwerk, en ik mag op de laptop wel wep kiezen, sleutel of passphrase invullen, maar nergens 64 of 128 bit invullen, scant hij standaard beide netwerken af?
Ik kan namelijk geen verbinding krijgen. Doe ik iets verkeerd?

ps laptop direct opnieuw geinstalleerd, toen om de drivercd werd gevraagd, gereboot, en daarna zelf alle drivers geinstalleerd, (ja, alle drivers)

@syl84: ingebouwde camera hoort 1 te zijn, ik heb em namelijk wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 18:20 . Reden: reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat onderaan in de lijst met specs:
Ingebouwde camera: 0
Megapixel: 1.3

Huh?! :+

Ik vroeg me af wie er allemaal gebruikt maakt van de TPM functie? Als je je nu afvraaft wat TPM is, dan waarschijnlijk dus niet... :P

Als je dit in de BIOS uitzeg krijg ik steeds zo'n irritant icoontje op mn taakbalk. Als ik m aanzet moet ik m configureren en blijft dat icoontje daar staan! Het voordeel van dat TPM is natuurlijk dat je data beveiligd is, maar ik vraag me af wat de nadelen zijn.
Meer stroomverbruik (ivm batterij)? Laptop toch net iets trager? En wat als ik alles versleutel mbv TPM en ik heb mn recovery-file (moet je aanmaken bij configureren) niet meer, kan ik dan mn eigen data niet meer openen? Neem aan dat dit alleen nodig is als je de schijf vanuit een andere pc wilt bekijken...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2007 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al besteld? Hij staat nu ong op elke webshop

F3SV-AS018C € 1139,-

8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 22:04

iambig

* z.o.z *

Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:29:
[...]
De recovery-partitie bevat een o.a. unieke serialkey, want deze wordt bij installarie niet gevraagd.
Er is 1 pre-geactiveerde serial die voor alle Asus notebooks met die Vista versie hetzelfde is.
De SLIC tabel in je BIOS geeft aan dat je die key legaal mag gebruiken.

Installeer voor de gein maar eens magic jellybean keyfinder ofzo, dan zul je zien dat je serial van Windows in de verste verte niet lijkt op die op je licentiesticker. Die is zelfs nog nooit gebruikt geweest. ;)

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag een Asus Z53Jr binnen. Veel gezeiks met Ati driver, maar dit kan misschien uitkomst bieden: http://www.driverheaven.net/modtool/

Ik ben ermee bezig iig :|

Cya

ps: ik heb hem bij Mycom gehaald, 999 euro, incl webcam, (BT heb ik nog niet kunnen proberen/ontdekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb een Asus F3JC met een probleem. Ik heb soms trillingen in het beeld. Heeft iemand anders ook dit probleem? En een oplossing ervoor?

Biosupdate en driverupdate hielpen niks. Het is ook geen GSM, of adapter, of een ander apparaat: het gebeurt namelijk overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:20:
Sinds vanmiddag een Asus Z53Jr binnen. Veel gezeiks met Ati driver, maar dit kan misschien uitkomst bieden: http://www.driverheaven.net/modtool/

Ik ben ermee bezig iig :|

Cya

ps: ik heb hem bij Mycom gehaald, 999 euro, incl webcam, (BT heb ik nog niet kunnen proberen/ontdekken).
JUIST! Goed gedaan Sjonny! Het werkt, eindelijk netjes Catalyst drivetje op mijn luptup! :D

Iets anders mensen: Liveupdate van Asus werkt voor geen hout, als ik het progje start zie ik geen tekst, ken er dus niks mee. Iemand een solution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijdeweg... Kan ik de 203 bios van de F3Jr op mijn Z53Jr nootboek zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
silmaril8 schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 22:42:
Ik heb een Asus F3JC met een probleem. Ik heb soms trillingen in het beeld. Heeft iemand anders ook dit probleem? En een oplossing ervoor?

Biosupdate en driverupdate hielpen niks. Het is ook geen GSM, of adapter, of een ander apparaat: het gebeurt namelijk overal.
Wat heb je staan bij monitors onder het vensterje Apparaatbeheer, als het goed is hoort daar standaardbeeldscherm en plug en play monitor te staan. Zo ja, klik even met de rechter muis knop erop, > eigenschappen en kijk eens naar de locatie, wat staat daar? Als het goed is moet daar de juitste driver naam staan die je overigens geinstalleerd hebt. Is dit niet goed gegaan, dan staat er iets anders denk ik en zou je videokaart opnieuw moeten instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:39:

F3SV-AS018C € 1139,-

Ja, heb hem afgelopen week besteld en zou 4 mei (vrijdag dus) uitgeleverd moeten worden...
ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met Bluetooth op de f3tc-020P ?

Onder vista is een bluetooth setup beschikbaar, het network center meld dat bluetooth
aanstaat, maar ik krijg er geen signaal uit.

Ook onder linux zie ik niets dat er uit ziet als een bluetooth device.

Heeft iemand dit aan de praat gekregen ? (Linux of Vista ?)

Ik heb nog een losse bluetooth stick, maar ik vind een vast ingebouwde bluetooth toch wel iets
handiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Wat vinden jullie van de asus F3SV-AS018C ?

[ Voor 98% gewijzigd door Yustme op 30-04-2007 19:39 ]

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
@Bluetooth problemen: Check of (bij gebruik van de originele Asus-windows) het Bluetooth-lampje brandt (rechts naast het WLAN-lampje), en installeer de Toshiba BT drivers indien nog niet aanwezig.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Kan ook wel eens liggen aan die nieuwe WLAN console/update. Sinds een tijdje geeft WLAN Console bij mij aan dat ik BT heb in mn A6T terwijl dat zeker niet het geval is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Ben op zoek naar een laptop van ongeveer 600 a max 750 euro die alleen gebruikt wordt voor het standaard surfen, msn'n en tekstverwerken. Enige vereisten zijn min 1GB 15" scherm en wireless LAN. Niks speciaals dus. Nu heb ik goede ervaringen met asus en daar gaat dus ook mijn voorkeur naar uit. Nu zag ik deze:Asus Z53H staan bij 4 launch voor 717 euro. Mooi laptopje d8 ik voor die prijs. Nu is mijn vraag of iemand hier al ervaringen mee heeft en hoe deze bevalt? Hoe lang gaat de accu mee? Wat wordt er meegeleverd etc.. bij voorbaat dank

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oog is gevallen op de F3JC-AP045C-A
Processor: Intel Duo 2 Core T5500 (1.66GHz)
Geheugen: 2GB
Videokaart: nVidia GeForce Go 7300 128MB VRAM
Harddisk: 120GB SATA 5400rpm
Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer

Deze kost me bij 4launch 1012 euro

Om ergens tussen te kiezen heb ik nog één optie namelijk:

Fs Amilo Pi-1536
Intel Core2 Duo T5500, 2Gb, 160GB, Vista, incl. 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie
Hypermemory, 128 MB
ATI Radeon Xpress 1400 PCI Express
http://www.notebookprojec...etails.aspx?en=NS00470479

Deze kost me 869 euro.

Nu wil ik de laptop niet echt gebruiken om te gamen,maar het zou leuk zijn als ik er een spelletje op kan spelen zoals championschipmanager of counterstrike ofzo...nu zijn de videokaarten van de bovengenoemde laptops niet echt best maar deze spellen zijn wel te spelen met de g7300 en de 1400?
Verder lees ik overal dat de ASUS toch wel één van de betere merken is en dat ik met de eerst genoemde laptop een complete laptop is,maar wat zijn nou nog meer de plus en min punten van de bovengenoemde laptops?

En als ik dan toch 1000euro ga uitgeven is dan de ASUS F3JC-AP045C-A de beste keus met de beste kwaliteit/prijs verhouding?

Ik ben een beetje een leek in computers..maar ik twijfel gewoon veel...

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met een 7300/X1400 zijn alle nieuwe spellen wel te spelen. Het hangt er echter van af met welke settings. Alles draait er minimaal op low op en het meeste met medium. De X1400 is wat sneller als een 7300.

Overigens zou je ook de Asus F3Tc kunnen overwegen. Met 2GB is die net zo duur als de Fujitsu Siemens laptop. Verder zijn de specs hetzelfde als de F3J, maar dan met een AMD Turion 64 X2 TL-52 ipv Core 2 Duo T5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken een F3TC te kopen voor m'n vrouw: voornamelijk voor internetten e.d. dus dan lijkt die me meer dan prima. Ik vroeg me alleen af of je zelf makkelijk geheugen erbij kan prikken. Ik wil 'm kopen bij 4Launch maar de bijpassende 1 Gb geheugen is niet op voorraad. Nu is dat misschien nog geeneens nodig en draait alles prima. Maar als het alsnog te traag is of zo dan zou ik het er wel graag zelf bij kunnen prikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is heel makkelijk. Ik neem aan dat het systeem hetzelfde is als op de A6T (voorgaand model): 2 schroefjes er uit draaien, klepje openen. Dimm er scheef in steken en naar beneden duwen. Klepje dr op, schroefjes dr weer in en klaar. Iig zou Kingston of Corsair geheugen goed moeten werken. Deze doen het iig goed op de A6T welke hetzelfde mobo+CPU heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb 'm gekocht. Leuk ding, hoor, maar wireless werkt niet... Wat ik ook doe, hij wil m'n draadloze netwerk niet vinden. Terwijl twee andere laptops (XP) daar geen probleem mee hebben. Ben al uren aan het klooien maar het lukt maar niet... Zo gaat de lol er wel heel snel vanaf, moet ik zeggen... 'k Heb zelfs handmatig de SIDD en alles ingevuld, maar dat maakt niet uit...

Is er soms een bekend probleem met de F3Tc en Vista wireless waar ik wat van zou moeten weten...? :(

Met een LAN-draad werkt het wel, dus het ligt echt niet aan het netwerk. Vandaar mijn vraag of er soms problemen bekend zijn wat dit betreft.

EDIT:
Ik probeer ASUS Live Update te runnen, maar ik krijg wel een schermpje, alleen is er nergens tekst te zien... 8)7 Ik kan gokken wat ja en nee is en zo, maar ja, dat werkt niet echt. Er is ook een icon in de startbalk maar die geeft ook alleen maar witte lege vlakken weer en geen tekst. Dat werkt dus niet. Iemand enig idee wat DAT nou weer is???

EDIT:
Hm, ik heb net wireless netwerk aan de praat maar dan moet ik wel Hide SIDD uitzetten in m'n router. Ben ik niet zo blij mee... Dit wordt een beetje off topic maar heeft iemand enig idee hoe ik de verbinding kan laten werken met Hide SIDD aan...?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2007 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:30:

EDIT:
Hm, ik heb net wireless netwerk aan de praat maar dan moet ik wel Hide SIDD uitzetten in m'n router. Ben ik niet zo blij mee... Dit wordt een beetje off topic maar heeft iemand enig idee hoe ik de verbinding kan laten werken met Hide SIDD aan...?
Wat ik bij klanten nog wel eens doe: tijdens het aanmelden van de pc / laptop zet ik de SSID-broadcast gewoon aan (in jouw geval dus Hide SSID uit. Vervolgens, als ik alles aangemeld en getest heb, en het mac-filter erop zit, zet ik de SSID-broadcast weer uit. De laptop 'onthoudt' de SSID en maakt, ook als de broadcast uit staat, gewoon verbinding. Onder Vista heb ik het overigens nog niet geprobeerd. Thuis heb ik zelf de SSID gewoon aan staan, met een mac-filter en een stevige WAP-encryptie, en geen DHCP op m'n netwerk maak ik me niet erg veel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx, maar dat had ik al geprobeerd. ;) Toen ik merkte dat het netwerk werkte heb ik Hide SIDD weer aangezet, met als resultaat dat de lap METEEN z'n verbinding weer kwijt was.

Ik heb trouwens wel alles via DHCP geregeld (oftewel NIETS geregeld... ;) ). Misschien moet ik me daar toch maar eens in verdiepen? Wist nog geeneens dat GEEN DHCP veiliger was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 21:25:
Thx, maar dat had ik al geprobeerd. ;) Toen ik merkte dat het netwerk werkte heb ik Hide SIDD weer aangezet, met als resultaat dat de lap METEEN z'n verbinding weer kwijt was.

Ik heb trouwens wel alles via DHCP geregeld (oftewel NIETS geregeld... ;) ). Misschien moet ik me daar toch maar eens in verdiepen? Wist nog geeneens dat GEEN DHCP veiliger was...
Mwa, niet zozeer veiliger hoor. Het is dan natuurlijk wél zo dat als iemand onverhoopt op je WiFI komt, hij niet ook gelijk op het netwerk + internet zit, omdat hij eerst ip-adressen / subnets moet gaan vinden en invoeren. Maar dat is meer iets voor een ander topic, denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 09:13
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 18:39:

F3SV-AS018C € 1139,-

Volgens de meeste online shops zit er een nVidia Geforce 8400M in, geen 8600M :( . Ik kan het mis hebben maar ik neem aan dat het verschil tussen een 8600M en een 8400M net als tussen de 7600 en de 7300/7400 nogal fors is...

Hoeveel van die 1024MB video RAM is nou dedicated en hoeveel is systeem RAM?

Verder is de prijs die genoemd word wel een stukje hoger dan die 1139 euries waar jij hem voor gespot hebt... rond de 1200-1300 kom ik meest tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Big_Easy:
Volgens mij klopt het wel, want laptops4u heeft nog meer uit deze serie en de goedkopere hebben inderdaad 8400m met minder geheugen.

Ik twijfel zelf over een F3SV-AS018C met eventueel t7300 en 100gb 7200rpm of
F3SV-AS016G

F3SV-AS016G bevat de extra's die ik bij de F3SV-AS018c wil, maar is wel plusminus 30 euro goedkoper....

Ik zie geen verschillen tussen de 2 types, jullie wel???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enkel Vista Ultimate bij AS016G
voor 30euro extra lijkt me dat een mooie deal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ laudrup:
Geen verschil? Afgezien van de prijs yijn de specs best wel verschillend eigenlijk!

F3SV-AS018C
T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz)
Windows Vista Home Premium

AS016G
T7300 (2.0GHz; 4MB L2 Cache; 800Mhz)
100GB S-ATA harddisk 7200RPM
Windows Vista Ultimate

@ X-Fi:
Enne, 30 euro verschil? Lijkt mij toch echt 150 euro... maar ik kan me verrekenen natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 11:55:
@ laudrup:
Geen verschil? Afgezien van de prijs yijn de specs best wel verschillend eigenlijk!

F3SV-AS018C
T7100 (1.8GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz)
Windows Vista Home Premium

AS016G
T7300 (2.0GHz; 4MB L2 Cache; 800Mhz)
100GB S-ATA harddisk 7200RPM
Windows Vista Ultimate

@ X-Fi:
Enne, 30 euro verschil? Lijkt mij toch echt 150 euro... maar ik kan me verrekenen natuurlijk! :P
Je hebt gelijk, maar ik wilde de AS018C versie uitbreiden met T7300 CPU en 100gb 7200 RPM en dan kom ik op een prijsverschil van 30 EUR. De andere HD is wel een must, aangezien ik van plan ben om de laptop ook voor videobewerkingen te gebruiken. De CPU extra is meer een nice-to-have. Voor een beetje extra heb je wel 2mb cache meer.

Ik had OS over het hoofd gezien. Vista Ultimate is wel cool, weet ik zeker dat ik op alles ben voorbereid qua Vista geweld... Ik ga in ieder geval de verschillen tussen beide versies nog nalezen in de Computertotaal die ergens thuis rondslingert.

Eerst wil ik nog zekerheid over de GPU (is het nu 8400M of 8600M?) en dan denk ik toch echt dat ik 1 van de 2 ga bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb deze config laten bestellen.

F3SV-AS018C
- Gewicht : 2KG- 3KG
- Beeldscherm : 15.4 WXGA+ (1440 x 900)
- Caradapter : Geen caradapter
- Verzekeringsgarantie : Geen laptopverzekeringsgarantie
- Grafische kaart : nVidia GeForce 8600M 1024MB Turb
- Voeding : Extra ac adapter incl. voedingsk
- Garantie : 2 jaar pick up & return garantie
- Pixelgarantie : Geen Pixelgarantie
- Besturingssysteem : MS Windows Vista Ultimate NL
- Geheugen : 2048MB DDR2 667Mhz (2x1024)
- Harde schijf : 100GB S-ATA 7200RPM
- Processor : Intel Core 2 Duo T7500 (2.2Ghz;8

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 13:08:
Ik heb deze config laten bestellen.

F3SV-AS018C
-
De hamvraag....prijs dude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zijn op laptops4u.nl de links naar de F3SV's dood?
Ohja, ik zou graag voor mijn studies van volgend jaar de F3SV-AS016G willen. Denken jullie dat de prijs de komende 2 maanden nog sterk zal zakken? Of kan ik hem even goed nu al aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:35:
Ohja, ik zou graag voor mijn studies van volgend jaar de F3SV-AS016G willen. Denken jullie dat de prijs de komende 2 maanden nog sterk zal zakken? Of kan ik hem even goed nu al aanschaffen?
Als je hem pas over een goede 2 maanden nodig hebt zou ik sowieso wachten. Je hebt dan veel meer kans op een betere config, en met nieuwere vga's!

En de prijs daalt ook wel, denk wel zo'n 100euri als ik dat vergelijk met mijn F3JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:59:
[...]

Als je hem pas over een goede 2 maanden nodig hebt zou ik sowieso wachten. Je hebt dan veel meer kans op een betere config, en met nieuwere vga's!

En de prijs daalt ook wel, denk wel zo'n 100euri als ik dat vergelijk met mijn F3JP
zouden er nog nieuwe vga's uitkomen de komende 2 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat je dan toch wel zeker weten een Geforce 8600 in je laptop hebt zitten! Of een nieuwe van Ati! Ik zou het het wachten echt wel waard vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 20:19:
Denk dat je dan toch wel zeker weten een Geforce 8600 in je laptop hebt zitten! Of een nieuwe van Ati! Ik zou het het wachten echt wel waard vinden!
vanaf morgen zijn er al laptops met een 8600go te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen Vista 64bits erop staan. Echter, het verkrijgen van fatsoendelijke 64x drivers is een hele opgave! Ben inmiddels wel zo ver (dankzij een mooie link in de startpost!!! _/-\o_ ) dat eigenlijk alle het doet...
Audio, video (met Modtool van driverheaven.net), WiFi, Bluetooth, camera, cardreader, hotkeys én touchpad!
Alle hotkeys werken zelfs, op ene na... de hotkey voor het in- en uitschakelen van de touchpad doet 't niet. Dat is het enige... Heb bij het installeren de volgorde aangehouden die HIER beschreven staat. Alles, op die ene touchpad-knop na, doet het dan ook. I
emand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:03:
[...]

De hamvraag....prijs dude?
€1.675,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is wel 'n mooie prijs :) Ikzelf neem denk 'n iets mindere proc, om kosten te besparen..
Ikzelf wil de nieuwe Zepto denk ik toch wel hebben, heeft namelijk een 14,1" scherm wat me erg bevalt tot nu toe en deze nieuwe versies hebben wel 'n 1440x900 resolutie wat ook wel cool is...

Nog even wat prijsjes afwachten en dergelijke :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 17:35:
Heb net met Laptops4U gesproken en ze moesten de laptops van ASUS van de site afhalen omdat het Santa Rosa platform nog niet OFFICIEEL geïntroduceerd zijn en daarom nog niet verkocht mogen worden. Dit zal volgende week ergens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tranzy schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 12:36:
[...]

Heb net met Laptops4U gesproken en ze moesten de laptops van ASUS van de site afhalen omdat het Santa Rosa platform nog niet OFFICIEEL geïntroduceerd zijn en daarom nog niet verkocht mogen worden. Dit zal volgende week ergens gebeuren.
Ok merci
maar die prijzen blijven wel dezelfde? Dat zou namelijk wel erg mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na twee niet zo geslaagde pogingen met een HP en een Acer, dacht ik 'nu koop ik een BETERE laptop voor m'n vrouw: een Asus' (wel een F3Tc, maar toch... een Asus!). Maar waar de vorige twee exemplaren pas na een paar maanden begonnen te irriteren (traag, kapotte toetsen, nog trager, scheurtjes her en der), begint de Asus meteen met gedonder... HIJ PIEPT. En wel de hele tijd. Zwaar irritant. Het is een hele hoge doordringende piep. Als je een muziekje luistert valt het wel mee, maar als je dat niet doet begint het te irriteren. Dacht ik vrouwlief eindelijk blij te maken (ik riep al langer dat een Asus veel beter was), krijgen we dit...

Iemand enig idee wat het kan zijn en wat er aan te doen is? Hebben Asus-laptops dit vaker of heb ik zwaar pech en moet er iets gerepareerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk dat het de proc is, wat voor eentje zit er in..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMD Turion II 64 Mobile TL52...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:54:
Na twee niet zo geslaagde pogingen met een HP en een Acer, dacht ik 'nu koop ik een BETERE laptop voor m'n vrouw: een Asus' (wel een F3Tc, maar toch... een Asus!). Maar waar de vorige twee exemplaren pas na een paar maanden begonnen te irriteren (traag, kapotte toetsen, nog trager, scheurtjes her en der), begint de Asus meteen met gedonder... HIJ PIEPT. En wel de hele tijd. Zwaar irritant. Het is een hele hoge doordringende piep. Als je een muziekje luistert valt het wel mee, maar als je dat niet doet begint het te irriteren. Dacht ik vrouwlief eindelijk blij te maken (ik riep al langer dat een Asus veel beter was), krijgen we dit...

Iemand enig idee wat het kan zijn en wat er aan te doen is? Hebben Asus-laptops dit vaker of heb ik zwaar pech en moet er iets gerepareerd worden?
Heel hoog? Dan denk ik dat het de voedingsadapter is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Op accu zou hij dit iig niet moeten doen, anders is het (helaas) winkel/fabrieksgarantie.

Heb bij mijn laptop hetzelfde gehoord tijdens het draaien van de ingebouwde benchmark van Windows Vista. Lijkt idd een soort hoog gesis/gepiep, aan de kant van de processor/powermodule etc. (spoelen?)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De accu is het inderdaad niet: als de laptop op batterijen loopt, hoor je het ook. Ik hoop eigenlijk dat het met een of andere instelling in Vista is te regelen... Of het BIOS...? Hm, daar kan ik ook eens nar kijken: ik had zelf in m'n nieuwe (gewone) computer ook een zoemtoon (alleen niet zo hoog) en die bleek te komen doordat in het BIOS de cpu-fan temperaturrcontrole uit stond en de fan dus constant op volle snelheid draaide. Kijk, zoiets hoop ik dat het is. Maar ik weet het niet... het doet me ook sterk denken aan de piep die je wel eens hebt bij tft-schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36

KL643

beeldaandemuur

Hey mensen, nieuwe NHC is uit! Geen BSOD meer in Vista :*)
Ik heb net Asus Powergear Extreme verwijderd en NHC geinstalleerd. Wat een stilte opeens..

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 10:57:
Hey mensen, nieuwe NHC is uit! Geen BSOD meer in Vista :*)
Ik heb net Asus Powergear Extreme verwijderd en NHC geinstalleerd. Wat een stilte opeens..
Dat is geweldig nieuws! Ga ik ook gelijk proberen... hoop alleen dat ook vista 64x supported is... Gauw testen! :*)

EDIT: Hmm... :( Had 't kunnen weten. Geen 64x support. Daar zit je dan met je 64x Vista! |:( Wordt langzaam eens tijd dat alle de rest van de software eindelijk ook eens 64x gaat daaien...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik op mijn asus f3ja ap 030 hz 64 bits vista draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 20:30:
Ik probeer ASUS Live Update te runnen, maar ik krijg wel een schermpje, alleen is er nergens tekst te zien... 8)7 Ik kan gokken wat ja en nee is en zo, maar ja, dat werkt niet echt. Er is ook een icon in de startbalk maar die geeft ook alleen maar witte lege vlakken weer en geen tekst. Dat werkt dus niet. Iemand enig idee wat DAT nou weer is???
Ik heb al langere tijd de F3JC en sinds ik ben overgestapt op Vista, heb ik hetzelfde probleem met Asus Live Update... :?
Ook met de laatste versie van Live Update gaat het mis.
Ik dacht dat het misschien te maken kon hebben met Aero, maar 't uitschakelen hielp ook niets...
Iemand nog tips/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 20:30:
kan ik op mijn asus f3ja ap 030 hz 64 bits vista draaien?
Als je er één heb met de T7200 wel. Als je een oudere model heb van T2xxx dan niet. Die zijn 32Bit. De nieuwere (C2Duo)T5xxx + zijn 64 bit.

En bij mij heeft Asus live update het toch nooit gedaan. Dus dat die niet werkt maakt niks uit. Gewoon drivers downloaden van asus bagger trage site zelf :P

[ Voor 21% gewijzigd door Shiro op 07-05-2007 16:55 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:09:
hallo,

Ik hou dit forum al enige tijd in de gaten, en heb me dan in februari ook een asus F3jc-ap096m aangeschaft.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn s-video niet wil werken. Ik heb eerst de originele drivers van Asus geprobeerd, toen ben ik op de site van Nvidia gaan kijken, maar hier stonden alleen drivers voor de 7800 en 7900 go series, terwijl ik een 7300go kaartje heb.
Daarna heb ik de drivers van laptopvideo2go geprobeerd, maar allemaal met hetzelfde resultaat, ik krijg geen beeld op mijn tv. Ik gebruik het bijgeleverde kabeltje dat het svideo signaal omzet naar composite. Nview wil de tv ook niet detecteren, als ik de tv detectie forceer wil het ook niet lukken. Aan de tv ligt het niet, ik heb al getest met meerdere tv's.

Iemand een oplossing?
Niemand? Ik ben ten einde raad, niets wil werken. De DVI aansluiting wil wel werken, de svideo krijg ik maar niet taan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 21:06:
[...]

Niemand? Ik ben ten einde raad, niets wil werken. De DVI aansluiting wil wel werken, de svideo krijg ik maar niet taan de praat.
als je het kabeltje aansluit, en dan op Fn + F8 drukt tot er staat LCD + TV (of TV Only), krijg je dan wel beeld? Want zo krijg ik het bij mij nl. aan de gang (ik heb dan wel een Ati, maargoed)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee er komt alleen LCD te staan, het beeld verdwijnt wel even dan, maar dit helpt niets. Als ik een ander beeldscherm aansluit en ik druk dan op FN+F8 dan komt er CRT te staan en word het beeld mooi op het andere beeldscherm geplaatst.Ik denk dat dit een teken is dat de tv niet gedetecteerd word.
Het heeft er misschien niet mee te maken, maar ik heb vorige week een dual boot met Ubuntu geinstalleerd, de drivers van Nvidia geinstalleerd, en ook daar kan hij de tv niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiro schreef op maandag 07 mei 2007 @ 16:54:
[...]

Als je er één heb met de T7200 wel. Als je een oudere model heb van T2xxx dan niet. Die zijn 32Bit. De nieuwere (C2Duo)T5xxx + zijn 64 bit.

En bij mij heeft Asus live update het toch nooit gedaan. Dus dat die niet werkt maakt niks uit. Gewoon drivers downloaden van asus bagger trage site zelf :P
maar wat is nu t beste om aan te schaffen 32 of 64 bits ik kan dus 64 bits draaien.

ik gebruik office, autocad, gta en bouwcalc als belangrijkste programmas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 22:57:
Nee er komt alleen LCD te staan, het beeld verdwijnt wel even dan, maar dit helpt niets. Als ik een ander beeldscherm aansluit en ik druk dan op FN+F8 dan komt er CRT te staan en word het beeld mooi op het andere beeldscherm geplaatst.Ik denk dat dit een teken is dat de tv niet gedetecteerd word.
Het heeft er misschien niet mee te maken, maar ik heb vorige week een dual boot met Ubuntu geinstalleerd, de drivers van Nvidia geinstalleerd, en ook daar kan hij de tv niet vinden...
Heb je wel de TV al aan de laptop hangen en aan staan op het moment dat je je laptop opstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit heb ik ook al geprobeerd. Ook heb ik elke mogelijke driver geinstalleerd terwijl de tv aangesloten was, en ook nog is terwijl hij niet aangesloten was. Maar geen resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
ralpje schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 08:37:
[...]

Heb je wel de TV al aan de laptop hangen en aan staan op het moment dat je je laptop opstart?
Dit zou in principe niet uit mogen maken, ik sluit de tv ook altijd pas aan als ik midden in windows ben.

Wat je misschien eens zou kunnen proberen is de Omegadrivers.... deze gebruik ik ook voor mijn Ati kaart. Misschien dat hij ze daarmee wél kan vinden. Een ander punt wat ik zou willen controleren is, werken de tv's wél goed op een andere laptop met TV-out? Als ze daar ook niet op herkend worden, dan hoeft het niet persé aan je laptop te liggen maar aan je tv. Ik moest overigens de aller eerste keer wel een minuut of 3 wachten voordat de tv 'herkend' was. Naderhand was het gewoon een kwestie van insteken en switchen.

Hier thuis werkt het zo iig op 2 tv's, een Philips breedbeeld van 5/6 jaar oud, en een Sony Wega breedbeeld van 2 jaar oud. En bij beide gebruik ik de originele meegeleverde verloopplug van S-video naar composite, en dan een composite verlengkabel.

(Eventueel zou je ook een andere S-video kabel / convertor kunnen kopen, dan kun je kijken of misschien je kabel de boosdoener is)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga straks de drivers van Omega is testen.
Ik kan wel zeggen dat de TV's werken met een Geforce 4200 Ti kaartje, dus aan de tv's ligt het niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:47

Shiro

Serenity

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 23:10:
[...]

maar wat is nu t beste om aan te schaffen 32 of 64 bits ik kan dus 64 bits draaien.

ik gebruik office, autocad, gta en bouwcalc als belangrijkste programmas
Je moet wel onthouden dat er maar beperkte aantal 64Bit drivers zijn voor je laptop in Vista. Dus qua compatability zou ik voor 32Bit gaan. In iedergeval minder gezeik dan 64Bit. Alhoewel ik niet echt meer helemaal van op de hoogte ben hoe het zit met drivers voor Asus F3 en Vista.

En sowieso weet ik niet of de programma's die je genoemd heb werkt onder Vista. En qua performance dacht ik wel een kleine boost. Maar hoeveel weet ik al echt niet meer. Had ergens gelezen dat 64Bit sneller is. Maja zie maar het gezeik met de drivers te overleven :P

En mja.. ik zit hier ook met een T7200 en niet eens vista. En ik vraag me echt af van wtf heb ik nou specifiek een T7200 uitgekozen... Was eigenlijk voor de 64bit en 4Mb cache. Maar volgens mij is me laptop al lang afgeschreven tegen die tijd dat men 64bit drivers gaan uitbrengen of een beetje mainstream wordt.

Kijk naar het geld dat ik had kunnne besparen... *diepe zucht*

[ Voor 18% gewijzigd door Shiro op 08-05-2007 18:30 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:06:
Ik ga straks de drivers van Omega is testen.
Ik kan wel zeggen dat de TV's werken met een Geforce 4200 Ti kaartje, dus aan de tv's ligt het niet denk ik.
Ik heb de drivers van Omega geprobeerd, maar als ik deze manueel installeer komt er een lijst met mogelijke kaarten, en de 7300go staat er niet tussen. Ik heb de laatste nieuwe driver gedownload dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiro schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 18:27:
[...]

Je moet wel onthouden dat er maar beperkte aantal 64Bit drivers zijn voor je laptop in Vista. Dus qua compatability zou ik voor 32Bit gaan. In iedergeval minder gezeik dan 64Bit. Alhoewel ik niet echt meer helemaal van op de hoogte ben hoe het zit met drivers voor Asus F3 en Vista.

En sowieso weet ik niet of de programma's die je genoemd heb werkt onder Vista. En qua performance dacht ik wel een kleine boost. Maar hoeveel weet ik al echt niet meer. Had ergens gelezen dat 64Bit sneller is. Maja zie maar het gezeik met de drivers te overleven :P

En mja.. ik zit hier ook met een T7200 en niet eens vista. En ik vraag me echt af van wtf heb ik nou specifiek een T7200 uitgekozen... Was eigenlijk voor de 64bit en 4Mb cache. Maar volgens mij is me laptop al lang afgeschreven tegen die tijd dat men 64bit drivers gaan uitbrengen of een beetje mainstream wordt.

Kijk naar het geld dat ik had kunnne besparen... *diepe zucht*
Zit me inmiddels ook af te vragen waarom ik persé een T7200, met 64 bits en 4 MB cache wilde hebben... Het krijgen van goede drivers is nog niet eens het grootste probleem.
Heb effe Vista 64bits erop gehad. Via allerlei sites (notebookreview, asustreiber, etc.) kun je de 64bits drivers voor alle hardware wel bij elkaar sprokkelen. Zou fijn zijn als ze bij Asus zelf de site met links naar drivers eens een beetje zouden bijwerken...
Al met al, drivers is nog niet het ergste probleem. Het gezeik begint met de software. Meeste software bied nog geen ondersteuning voor 64x. Merkte wel dat 64bits net wat sneller is allemaal. Maarja, snelheid is niks als je geen software kunt draaien.
Ik blijf voorlopig dan ook nog even bij mn 32bits Vista. Daar doet (bijna) alles het op... :+ Ofja alles... in ieder geval meer dan bij 64bits... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:26:
[...]

Ik heb de drivers van Omega geprobeerd, maar als ik deze manueel installeer komt er een lijst met mogelijke kaarten, en de 7300go staat er niet tussen. Ik heb de laatste nieuwe driver gedownload dus...
Hmm, das zonde dan! Er was nog een apart soort driver speciaal voor NVidia kaarten, zogenaamde StarStorm drivers, dit zijn echter 'gewoon' geoptimaliseerde Forceware drivers, dus ik betwijfel of die wél je SVideo uitgang kunnen aanspreken. Het enige wat ik dan nog zou raden is, probeer eens een andere kabel, mocht dat geen soelaas bieden, dan zou ik denken dat je SVideo uitgang kapot is. En dan moet je laptop dus RMA.... Want je zegt dat je Ubuntu al geprobeerd had, dus een reinstall van XP kan dan ook geen oplossing bieden.

Wat betreft 32bits/64bits, ik zelf heb nog een T2400 Core Duo in m'n laptop zitten. Heb een tijd lang erover getwijfeld of ik een processor upgrade zou laten uitvoeren (dus naar een T7200, als ik die ergens kon laten installeren of op de kop kon tikken), maar als ik jullie reacties zo lees, dan ben ik blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Een voordeel wat ik trouwens nog meer van de 32bits Vista vind is dat je daar gewoon unsigned drivers op kunt installeren van aparte exotische hardware (dus XP drivers proberen te gebruiken op Vista mochten er nog geen Vista drivers zijn, zo zijn toendertijd ook veel drivers voor XP geinstalleerd, maar dan met Win2K drivers).

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Hm, ik heb het idee dat mijn netwerkkaart het begeven heeft. Gisteravond liep mijn laptop vast in de slaapstand, waardoor ik mij genoodzaakt zag het beestje een harde reset te geven. Vanaf dt moment krijg ik de melding dat mijn netwerkkabel niet aangesloten zit. Ik heb een andere kabel geprobeerd, een ander netwerk en zelfs geformatteerd, maar niets helpt. Volgens mij is ie gewoon kapot.

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd en neem aan dat ie opgehaald moet worden voor reparatie. Ik heb dit topic al een een tijdje niet meer gelezen, wat zijn jullie ervaringen met de service van Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dsibma schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:25:
Hm, ik heb het idee dat mijn netwerkkaart het begeven heeft. Gisteravond liep mijn laptop vast in de slaapstand, waardoor ik mij genoodzaakt zag het beestje een harde reset te geven. Vanaf dt moment krijg ik de melding dat mijn netwerkkabel niet aangesloten zit. Ik heb een andere kabel geprobeerd, een ander netwerk en zelfs geformatteerd, maar niets helpt. Volgens mij is ie gewoon kapot.

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd en neem aan dat ie opgehaald moet worden voor reparatie. Ik heb dit topic al een een tijdje niet meer gelezen, wat zijn jullie ervaringen met de service van Asus?
hoi heb dit ook wel s gehad.
oplossing 1:
als eerste eventjes een systeemherstel draaien lukt dit niet dan oplossing 2:

oplossing 2: alle software van de netwerkkaart verwijderen.
de netwerkkaart en alle onderdelen handmatig verwijderen uit de hardwarelijst.
resetten
nieuwste drivers installeren van netwerkkaart en alles werkt weer als te voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 14:29:
[...]

hoi heb dit ook wel s gehad.
oplossing 1:
als eerste eventjes een systeemherstel draaien lukt dit niet dan oplossing 2:

oplossing 2: alle software van de netwerkkaart verwijderen.
de netwerkkaart en alle onderdelen handmatig verwijderen uit de hardwarelijst.
resetten
nieuwste drivers installeren van netwerkkaart en alles werkt weer als te voor.
Ik heb mn schijf geformatteerd en XP opnieuw geinstalleerd, dus ik betwijfel of het herstellen gaat werken. Ik denk echt dat het een hardwarematig probleem is, vooral omdat het zich na een harde reset voordeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen de Asus f3jc-ap045c met Vista premium, alleen loopt de laptop steeds vast...ben al een tijdje aan het zoeken naar oplossingen.
Het is niet zo dat de laptop na een bepaalde tijd vastloop, de ene keer na een uur en de andere keer na een half uur.

Ligt het aan de laptop of is het een bekend probleem van vista? of heeft het met bepaalde software te maken die ik gebruik of heb geinstalleerd?

Office enterprise 2007
AVG
Azureus
CCcleaner
Limewire
PowerISO
Live messenger

Alvast bedankt als jullie iets weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog geen vastloper gehad... van jouw lijstje met software gebruik ik alleen messenger en ccleaner.
Is alles software die je gebruikt Vista-compitable? En anders eens een andere firewall/virusscanner proberen. Je hebt geen BSOD's (de welbekende blauwe schermen! ;) )? Anders misschien een driverconflict...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee heb geen last van blauwe schermen,hoe weet ik of de software vista compatible is?
Ik kreeg bij mcafee een keer een compatible melding en die heb ik toe maar weer verwijderd.

Meestal staat het scherm gewoon stil en mijn muisaanwijzer doet dan niks meer,lampje rechtbovenin wat continue knippert staat dan op uit en knippert ook niet meer.

Waar zou ik kunnen nakijken of er driver problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand mischien wanneer de f3sv uitkomt? hij staat al op verschillende sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hij is idd te pre-orderen.. Zelf denk ik zo'n weekje of 4 a 5 voordat je 'm echt thuis hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
F-Tim schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 12:27:
[...]

Hmm, das zonde dan! Er was nog een apart soort driver speciaal voor NVidia kaarten, zogenaamde StarStorm drivers, dit zijn echter 'gewoon' geoptimaliseerde Forceware drivers, dus ik betwijfel of die wél je SVideo uitgang kunnen aanspreken. Het enige wat ik dan nog zou raden is, probeer eens een andere kabel, mocht dat geen soelaas bieden, dan zou ik denken dat je SVideo uitgang kapot is. En dan moet je laptop dus RMA.... Want je zegt dat je Ubuntu al geprobeerd had, dus een reinstall van XP kan dan ook geen oplossing bieden.

Wat betreft 32bits/64bits, ik zelf heb nog een T2400 Core Duo in m'n laptop zitten. Heb een tijd lang erover getwijfeld of ik een processor upgrade zou laten uitvoeren (dus naar een T7200, als ik die ergens kon laten installeren of op de kop kon tikken), maar als ik jullie reacties zo lees, dan ben ik blij dat ik dat nog niet gedaan heb. Een voordeel wat ik trouwens nog meer van de 32bits Vista vind is dat je daar gewoon unsigned drivers op kunt installeren van aparte exotische hardware (dus XP drivers proberen te gebruiken op Vista mochten er nog geen Vista drivers zijn, zo zijn toendertijd ook veel drivers voor XP geinstalleerd, maar dan met Win2K drivers).
Wat is er mis met een T7200 dan? Ben er heel tevreden mee in mijn F3ja :) Heb de upgrade naar Vista CD ook binnen (gewone OEM was geodkoper :X) maar twijfel nog over daadwerkelijk upgraden.

[ Voor 77% gewijzigd door zeef op 10-05-2007 20:34 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.